Partyflock

Forumonderwerp · 902702
14210x bekeken

Waarschuw beheerder
Welke dames van jullie hebben een Mirena spiraaltje?

Ik krijg hem over 4 weken en ben benieuwd, hoe jij het hebt ervaren enzo :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 oktober 2006 om 15:57:
Ik mocht de eerste week geen tampons gebruiken en geen ex hebben, of zoals de arts zei: geen voorwerpen in de vagina brengen

:o nou van mijn arts kreeg ik er meteen één mee om het bloeden te stoppen hoor :-|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 28 oktober 2006 om 17:20:
nou van mijn arts kreeg ik er meteen één mee om het bloeden te stoppen hoor

ik kreeg een maandverbandje :S bah, ik haat die dingen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 28 oktober 2006 om 17:20:
nou van mijn arts kreeg ik er meteen één mee om het bloeden te stoppen hoor

Vaag, ach mijn ervaring met artsen is sowieso dat ze meestal maar wat zeggen. Ze hebben het ooit geleerd, proberen te bedenken wát ze ook alweer geleerd hadden, en als ze het niet weten, dan roepen ze maar wat ze denken :)
Waarschuw beheerder
Oke, na 2 weken vet te laat te zijn, ben ik ein-de-lijk ongesteld geworden!
Morgenochtend de dok maar bellen en dan moet ik er aan geloven.

Benen wijd en proppen maar.. :nocheer:

Eerlijk is eerlijk, ik kijk er behooorlijk tegenop. :nocheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~*Wenneke*~ op zondag 29 oktober 2006 om 16:22:
Morgenochtend de dok maar bellen en dan moet ik er aan geloven.

Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
Ik moet namelijk ook nog,maar ben ook enorm aan het twijfelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 19:02:
Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
Ik moet namelijk ook nog,maar ben ook enorm aan het twijfelen.

Is goed, laat weten hoe het gegaan is :)

Waarschuw beheerder
donateur
En..hoe is het gegaan????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 17:40:
En..hoe is het gegaan????

Vanmorgen naar de dok gebeld. Moet aanstaande woensdag naar de dok om hem te laten zetten. Ik ben nu nog hevig ongesteld en mijn dok zet hem liever als het wat minder is (Dat ik vloei, zeg maar) Dus aanstaande woensdag laat ik je wel even weten hoe het gegaan is.

Moet zeggen dat ik er toch echt tegenop zie. Maar oke, het is voor een goed doel :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~*Wenneke*~ op maandag 30 oktober 2006 om 18:16:
Moet zeggen dat ik er toch echt tegenop zie. Maar oke, het is voor een goed doel :)

Kan ik mij wel iets bij voorstellen :yes:

Ben benieuwd,succes alvast voor woensdag :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 18:21:
Ben benieuwd

Me too, eigenlijk alleen maar negatieve verhalen gehoord. (Over het zetten dan) Zou wel een positief verhaal willen plaatsen :jaja:

Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 18:21:
succes alvast voor woensdag

Dank je wel :D
Waarschuw beheerder
Mijn vriendin heeft er een...... BALEN!!!!!!

Ik heb nu een tong als een wokkel!
Waarschuw beheerder
Hij zit!!!

Ik ben nu net 10 min thuis en moet zeggen dat het mij allemaal 100% mee viel!

Door alle verhalen die ik gelezen heb, zag ik er echt tegenop, maar eerlijk is eerlijk, fijn is anders, maar echt pijn deed het niet.

Het oprekken was alleen wat gevoelig en de meting van mijn baarmoedermond was ook wat gevoelig.
Verder deed het niet tot nauwelijks pijn en ook het inbrengen van het spiraaltje was niet echt pijnlijk.

Misschien komt het wel omdat ik Tramadol (pijnstiller) en twee ibu's (Mag ik eigenlijk niet, maar heb een uitzondering gemaakt) ingenomen had.

Mijn ervaring is dus positief en ik hoop dat andere meiden nu wat gerust gesteld zijn..
Het kan pijn doen, maar het verschilt gewoon per persoon.
Ga dus niet af op andermans ervaringen, maar ervaar het zelf.

Waarschuw beheerder
top dat het mee viel!!

Misschien scheeld het dat jij 26 bent en ik net 18 was? iig, hopen dat het zo relexed blijft en je er geen last van krijgt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:41:
Misschien scheeld het dat jij 26 bent en ik net 18 was?

Oh dat zou best kunnen, hoor.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:41:
iig, hopen dat het zo relexed blijft en je er geen last van krijgt!

Moet wel zeggen dat het nu wel aan het irriteren is. Geen pijn, ofzo.. Maar het voelt gewoon vaag aan, zeg maar

Waarschuw beheerder
vriendin van mij had ook een spiraal en heeft er een tumor door gekregen... gelukkig op tijd bij geweest

dus ik neem er nooit van me leven 1

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~*Wenneke*~ op woensdag 1 november 2006 om 13:09:
100% mee viel!

Gelukkig maar :)

Uitspraak van ~*Wenneke*~ op woensdag 1 november 2006 om 19:33:
Moet wel zeggen dat het nu wel aan het irriteren is. Geen pijn, ofzo.. Maar het voelt gewoon vaag aan, zeg maar

:( maar verder geen last van krampen en dergelijke?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 november 2006 om 13:14:
maar verder geen last van krampen en dergelijke?

Uhm, gisterenavond, toen ik even op bed lag, toen begon het wel erg vervelend aan te voelen. Soort van krampen, ja.
Maar opzich viel ook dat reuze mee. Gewoon een asprientje, of ibu, innemen en daarna is het aanzienlijk verminderd.

Ik kon gisteren, na het zetten van het spiraaltje, gewoon met een vriend winkelen en s'avonds met mijn vriend poolen.
Het viel me echt echt 100% mee..

Hoop dat ik je keuze iets makkelijker heb gemaakt?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 19:36:
vriendin van mij had ook een spiraal en heeft er een tumor door gekregen

kan dat!!? Dat staat nergens op internet, vermeld je gyno of huisarts niet, staat niet in de bijsluiter..
Waarschuw beheerder
donateur
~kimmy~ ik weet dat je al 2 schatten van kinderen op de wereld hebt gezet :)

En nou heb ik me laten vertellen dat mensen die al eens zwanger geweest zijn veel minder pijn en last hebben van het zetten van een spiraal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marja op vrijdag 3 november 2006 om 14:36:
En nou heb ik me laten vertellen dat mensen die al eens zwanger geweest zijn veel minder pijn en last hebben van het zetten van een spiraal.

Klopt, de baarmoederhals/mond zijn dan wat minder nauw..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marja op vrijdag 3 november 2006 om 14:36:

Klopt :yes: ik heb hem vorig jaar laten plaatsen ( ik heb trouwens de koper spiraal); en ik ging zelf echt bijna out van de pijn, wat een onwijs rotgevoel !!!!

maar als hij eenmaal gewent is, echt het is een onwijs goeie keuze van me geweest !!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Goaty op maandag 30 oktober 2006 om 18:36:
Ik heb nu een tong als een wokkel!

knap als jij bij de spiraal kan komen :S, whatever dus
Waarschuw beheerder
Even een vraagje voor de dames met een spiraaltje.

Hoe lang vloeiden jullie ongeveer na??
Ongeveer 4 dagen na het zetten, begon het bij mij te vloeien. (Lijkt net alsof ik weer ongesteld aan het worden ben, qua buien etc :/)

Vroeg me af hoe lang het bij jullie ongeveer duurde (vloeien) en/of jullie vlak daarna ook weer ongesteld werden?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb vanochtend het koper spiraaltje laten zetten (dus die zonder hormonen)
Het deed vrij pijn, maar voor het gemak dat ik ervan heb, heb ik t zeker over!!

Het ding kan 5 jaar blijven zitten en is betrouwbaarder dan de pil! Dus ja, ook het spiraaltje zonder hormonen.

Ik moest hem eigenlijk laten zetten op de 4e dag van mn menstruatie, maar daarvoor was ik te laat gestopt met de pil dus nu is het de 2e dag geworden.

Nu een uurtje later heb ik er weinig tot geen last meer van. Hoop dat het zo blijft :D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 19:36:
vriendin van mij had ook een spiraal en heeft er een tumor door gekregen

Dat zijn echt van die 1 op de miljard gevallen.
Er staat namelijk niks over de bijsluiter. Hooguit kun je een infectie krijgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Prinses Anne™ (L) op maandag 13 november 2006 om 10:40:
is betrouwbaarder dan de pil!

:o waar heb je dat gehoord dan want mijn dokter zei van niet en heb ook veel op internet gezocht, en dit is voor mij wel de reden dat ik hem niet meer hoef (Y) mocht ie echt betrouwbaarder zijn dan hou ik 'm wel natuurlijk, ik zie wel wat in het hormoonloze ervan, dus zou wel willen weten hoe je dat weet :)

Uitspraak van ~*Wenneke*~ op woensdag 8 november 2006 om 14:44:
Hoe lang vloeiden jullie ongeveer na??

Drie weken.. Aldoor een beetje, en de ongesteldheid is heviger..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sure O:) op maandag 13 november 2006 om 11:21:
waar heb je dat gehoord

Heb het op internet gelezen.
Alleen het kan geen buiten baarmoederlijke zwangerschap voorkomen, maar die zijn toch zeldzaam.
Ik heb die site al zitten zoeken, maar nog niet gevonden.

Heb die site niet meer kunnen vinden, maar op http://www.nvsh.nl/anticonceptie/spiraaltjes.htm staat dat hij net zo betrouwbaar is als de pil. Voor mij dus reden genoeg om het spiraaltje boven de pil te verkiezen.

Ik slik medicijnen waarbij ik ABSOLUUT niet zwanger mag raken en dus verplicht ben anticonceptie te gebruiken (ook al zou ik geen vriend hebben)
Ik wou die hormonen zooi uit mn lijf dus heb het koper spiraaltje gevraagd. Als die minder betrouwbaar zou zijn, had de arts me er never nooit 1 gegeven..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ahaaaa, nu ga ik weer twijfelen :yes: wilde hem eigenlijk deze week laten verwijderen.. Maar ik vind dat hormoonloze ook wel prettig.. twijfel twijfel twijfel...
Waarschuw beheerder
Nou ja 1 ding, voor de betrouwbaarheid hoef je hem er niet uit te halen.
Ja het zal gerust wel eens gebeuren dat er iemand zwanger raakt, maar dit komt ook voor bij de pil. Dus als het je alleen daar om gaat, zou ik m laten zitten.
En anders met je huisarts erover hebben?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Prinses Anne™ (L) op maandag 13 november 2006 om 12:01:
En anders met je huisarts erover hebben?

Ga ik doen :yes: en misschien hou ik 'm dan wel gewoon, begin er net aan te wennen :P (Had hem eigenlijk als morning after, maar kan drie jaar blijven zitten als ik wil, vandaar dat ik twijfel, want heb hem genomen met het idee hem er na een maand weer uit te halen)

Enige lastige is dat je nooit meer kan plannen met je ongesteld zijn zegmaar.. met vakanties enzo..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sure O:) op maandag 13 november 2006 om 12:07:
Enige lastige is dat je nooit meer kan plannen met je ongesteld zijn zegmaar.. met vakanties enzo..

ja dat is wel zo..
Maar ja ik ben zo'n slons dat ik de pil zovaak vergeet en ik was die hormonen spuugzat (met name ook omdat mn medicijnen ook nogal wat met mn lichaam doen) dus ja, dan zit er weinig op :)
Waarschuw beheerder
:yes: gelijk heb je! ik zit er ook wel aan te denken om 'm te houden hoor.. Hij zit nu toch al.. toch maar eventjes de huisarts erover bellen :)
Waarschuw beheerder
ik heb hem ook al 4 jaar,heb hem 6 weken na mijn bevalling laten zetten.dus was bijna pijnloos .ik heb wel de eerste maand heel erg last gehad van buikpijn en bloedingen,maar ik kreeg daar tablletjes voor van de huisartsen toen was het over .
maar nu vind ik het ideaal.geen maandelijkse gerompeslomp meer met tampons en maandverbandjes.
zie er alleen tegen op om hem over een aantal maanden te laten verwijderen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van angelstarspirit op maandag 13 november 2006 om 13:01:
geen maandelijkse gerompeslomp meer met tampons en maandverbandjes.

huh :/ Met het spiraaltje hoor je gewoon ongesteld te worden hopr :nosmile:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Prinses Anne™ (L) op maandag 13 november 2006 om 13:07:
Met het spiraaltje hoor je gewoon ongesteld te worden hopr

nee is per persoon verschillend..

Bij de mirena is het zo dat er een hormoon wordt afgegeven die ervoor zorgt dat t slijm in je baarmoeder niet dikker wordt, zodat het bevruchte eitje zich niet kan nestelen..

Als je ongesteld bent, wordt dat slijm afgebroken als er geen eitje ingenesteld is. Als er geeen slijm is, wordt je dus ook niet ongesteld..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Prinses Anne™ (L) op maandag 13 november 2006 om 13:07:
huh Met het spiraaltje hoor je gewoon ongesteld te worden hopr

Uitspraak van verwijderd op maandag 13 november 2006 om 13:15:
nee is per persoon verschillend..

:jaja: Klopt, mijn arts vertelde mij ook dat het verschilt pp.

Uitspraak van Sure O:) op maandag 13 november 2006 om 11:21:
Drie weken.. Aldoor een beetje, en de ongesteldheid is heviger..

hmmm oke, dank je!
Word nu al een beetje gek van dat gevloei. :\
Hopelijk houdt dat vloeien snel op!
Waarschuw beheerder
ik merk nu wel dat naarmate ik het spiraaltje langer heb mijn cyclus ook steeds meer veranderd,en soms vloei ik wel een beetje maar nooit langer dan een dag en niet elke maand.heb dit dus ook besproken met mijn huisarts en die zegt idd ook dat dat per persoon verschillend is .
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook een koperspiraaltje, nu ongeveer 4 maanden. Ik ben er heel erg blij mee omdat ik ook van die hormonen af wilde.
Tegen mij zeiden ze dat het helemaal niet gebruikelijk is om bij jonge meiden een koperspiraal te plaatsen maar ik vind het echt 10x beter dan elke dag die pil. En bij de Mirena kan je menstruatie helemaal verdwijnen, wat me niet echt goed lijkt omdat je natuurlijke ritme dan onderdrukt wordt... Als je daarna kinderen wil krijgen kan het best lang duren voordat alles weer normaal is...
Tijdens mn menstruatie heb ik wel eens flinke steken in mn buik maar ik heb er verder niet zo heel erg last van!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 3N3JI op dinsdag 14 november 2006 om 10:32:
Als je daarna kinderen wil krijgen kan het best lang duren voordat alles weer normaal is...

Ik dacht dat als de spiraal word verwijderd, je Cyclus vrijwel gelijk weer goed loopt??

Tot tegenstelling van de pil?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee lijkt me niks :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tegen mij zeiden ze dat het helemaal niet gebruikelijk is om bij jonge meiden een koperspiraal te plaatsen

Jep ik mocht er in eerste instantie ook geen 1, maar uiteindelijk toch gekregen wegens omstandigheden.
Ik werd ook gek van die pil. Vergat m bijna altijd en dan die ellendige hormonen
brrr

Hoop dat ik er weinig last van zal hebben.

Waarschuw beheerder
Hoi hoi...:cheer:
Ik heb het mirena spiraaltje nu een paar maanden en bevalt mij prima,ben (bijna) niet meer ongesteld en heb geen buikpijn meer,wat ik met de pil wel had.(Allerlei soorten gehad zoals trigynon,microgynon 30,50 en prikpil)
Het laten zetten voelde ik wel eventjes.Leek op dezelfde kramp als wanneer je ongesteld bent.Viel mij ook reuze mee,was binnen 5 min. klaar.Ik had 1 ibuprofen en 1 paracetamol genomen.
Het schijnt ook beter te zijn dan de pil omdat je veeel minder hormonen krijgt:)
Heb er tijdens/na de seks geen last van en ik gebruik ook gewoon tampons ;)
(K)

Waarschuw beheerder
Ik heb al ruim 8 jaar een Mirena. Nu de tweede dus. De eerste heb ik 6 jaar gehad. Ik ben al zeker 7 jaar niet meer ongesteld geweest. Ik heb verder geen klachten, geen buikpijn. Ik ben supertevreden en wil nooit meer iets anders!
Waarschuw beheerder
hey even een vraagje voor zusje
hoe was het toen de eerste verwijderd werd en de 2e ingebracht werd.want ik moet de mijne over minder dan een jaar vervangen maar zie er een beetje tegenop .
Waarschuw beheerder
heb ik gehad
ik vond hem wel oke maar t zetten doet best zeer
ook heb je soms toch wel buikkrampen door de spiraal en met de sex kan je vriend er soms tegenaanstoten alstie groot geschapen is dat vond ik wel een nadeel want daarna kan je er ook wat buikpijn van hebben.
verder wel relax dattie 5 jaar blijft zitten maar heb m zelf laten verwijderen na 1 jaar

maar t allerbeste vind ik IMPLANON (Zker aan te raden) das een buisje onder de huid van je bovenarm en die blijft 3 jaar zitten. die heb ik nu.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*Wenneke*~ op dinsdag 14 november 2006 om 13:27:
Ik dacht dat als de spiraal word verwijderd, je Cyclus vrijwel gelijk weer goed loopt??

Tot tegenstelling van de pil?

KLoPT, als je spiraal is verwijderd is je cyclus heel snel weer normaal alleen met de prikpil (geen aanrader) duurt t 9 maanden tot een jaar voordat hij uit je lichaam is. Leuk als je graag kinderen wilt :S

Waarschuw beheerder
Nadat de pil gefaald heeft :\, lijkt me dit wel de beste methode...
Volgende week naar de dokter, hopelijk ben ik er tevreden over :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van angelstarspirit op woensdag 15 november 2006 om 07:50:
hey even een vraagje voor zusje
hoe was het toen de eerste verwijderd werd en de 2e ingebracht werd.want ik moet de mijne over minder dan een jaar vervangen maar zie er een beetje tegenop .

Voor de duidelijkheid. Normaal gesproken laat je de Mirena na 5 jaar vervangen. Ik heb de mijn ruim 6 jaar laten zitten. Mijn huisarts is van mening dat je zo min mogelijk moet wroeten aan je baarmoeder en aangezien ik nog steeds niet ongesteld werd na 5 jaar werkte hij dus nog prima. Op het moment dat ik heel licht bloedverlies kreeg heb ik de mijne dus pas laten vervangen. Het plaatsen van de tweede was redelijk pijnlijk. Voor de zekerheid hebben we ook een echo laten maken om te kijken of hij op zijn plek zet. Alles was prima en ik ben tussendoor ook nooit meer ongesteld geworden. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Waarschuw beheerder
Ik had ook ooit een spiraaltje.. Bleek dat ie verkeerd zat door de huisarts :/
Erg vervelend. Moest ik dus meteen naar de gyneacoloog en heb em toen recht laten zetten. Heb het ding even daarna laten verwijderen.
Doe mij maar de pil !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En bij de Mirena kan je menstruatie helemaal verdwijnen, wat me niet echt goed lijkt omdat je natuurlijke ritme dan onderdrukt wordt... Als je daarna kinderen wil krijgen kan het best lang duren voordat alles weer normaal is...

dat is niet waar, je cyclus is zo weer op gang. En dat van onderdrukken is ook niet waar :nee: