Partyflock

Forumonderwerp · 902702
14186x bekeken

Waarschuw beheerder
Welke dames van jullie hebben een Mirena spiraaltje?

Ik krijg hem over 4 weken en ben benieuwd, hoe jij het hebt ervaren enzo :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heb hem 2 jaar geleden laten zetten en kan niet anders zeggen dan IDEAAL :CHEER:

word bijna niet meer ongesteld.. de eerste maand bijna constant ongesteld geweest, maar gelukkig maar een klein beetje. toen ik het steeds minder geworden.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 september 2006 om 00:21:
goh, tog vreemd dan wel weer, dat ze zeggen dat bij een mirena je bloedingen helemaal stoppen

Neehoor, een arts zal dat nooit zeggen. In principe is het een uitzondering dat bloeden stopt maar volgens mij is dat dokterspraat ik ken niemand die nog ongesteld wordt.

Maar het is zeker geen zekerheid
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van stardust (k) op zaterdag 23 september 2006 om 21:46:
ideaal..word ook niet meer ongesteld ervan

dat lijkt me juist 'n nadeel, ik zou elke maand denken dat ik zwanger zou zijn:S
ik ben ook net bevallen en heb 'n spiraaltje overwogen, maar ik blijf toch maar de pil slikken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op zaterdag 23 september 2006 om 23:43:
Maar ze zeggen dat het een heleboel scheelt als je al een kind gehad hebt...

ik heb er 2 gehad :D maar had mega pijn bij het zetten ;)

De beste manier is dat ze het doen op het moment dat je ongesteld bent (2e of 3e dag)
Bij mij deed het flink pijn, ik was op dat moment nauwelijks ongesteld.
Waarschuw beheerder
ik heb mirena al 3 en half jaar.. Het laten zetten was idd echt pijnlijk, maar verder is t ideaal. Ben nooit meer ongesteld :D

Waarschuw beheerder
Ja ik heb me nu vanaf 1 september, hij is geplaatst acht weken na de geboorte van mijn dochtertje.. ik wilde absoluut geen pil meer ofzo vandaar mijn keuze. Ik weet eigenlijk ook voor 90% zeker dat ik geen kids meer wil maar die beslissing ga ik definitief nemen als het spiraaltje eruit moet, denk ik er dan nog zo over dan laat ik gelijk de boel afsluiten bij mezelf!

het inbrengen heb ik als zeer pijnlijk ervaren, ik vloei soms nog wel maar dat is normaal de eerste maanden met een spiraal, verder vind ik het echt ideaal, heb nergens last van ofzo ook niet dat ik ben aangekomen ervan, van de pil groei ik altijd helemaal dicht!!

Een echte aanrader dus!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 september 2006 om 21:24:
hoe jij het hebt ervaren enzo

Opzich een prettig ding, weinig last van menstruatie.. helemaal niet eigenlijk.. totdat ik hem verloren was...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 23 september 2006 om 21:33:
Ik stel mn kinderwens nog even uit tot 2030 ofzo B)

Op ze vroegst :P

Waarschuw beheerder
kheb ook spiraaltje
kheb nooit ergens last van, i (L) it !!
ook by inzetten geen last van gehad :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijgertjuh** op zondag 24 september 2006 om 13:49:
De beste manier is dat ze het doen op het moment dat je ongesteld bent (2e of 3e dag)
Bij mij deed het flink pijn, ik was op dat moment nauwelijks ongesteld.

Minder :nocheer:
Gelukkig viel het hiet mee.
Maar zelfs al zou het heel veel pijn gedaan hebben, voormij is het het waard :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op maandag 25 september 2006 om 08:41:
Maar zelfs al zou het heel veel pijn gedaan hebben, voormij is het het waard

oh echt wel!!

Zelfs wetende dat het flink zeer kan doen, zou ik het zo weer doen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijgertjuh** op maandag 25 september 2006 om 08:43:
Zelfs wetende dat het flink zeer kan doen, zou ik het zo weer doen :)

Same here :yes:
Maar toch heb ik wel eens gehoord dat mensen er slechte ervaring mee hadden....
Waarschuw beheerder
Ik ken er sowieso al 2 die het hebben laten verwijderen.
Ze hadden er "last" van.
Maar volgens mij had dat meer te maken met het feit dat het niet goed geplaatst was. (door de huisarts)
En als je het zoals een van beide, al na 2 maanden laat verwijderen.......
Ik kreeg van de gynecoloog te horen dat je de eerste 6 maanden er rekening mee moet houden dat je tussentijdse bloedingen kunt hebben e.d.

Waarschuw beheerder
Ik heb m ook gehad... na een 1,5 jaar, tot op een gegeven moment ik denk.. voel me toch wel raar.
Ik toch maar een zwangerschaptest gekocht en ja hoor harstikke zwanger! Gyneacoloog met echo gekeken maar geen spiraal te vinden, dus hele zwnagerschap bij gyneacoloog gelopen en ik heb nu een gezonde zoon. Na mijn bevalling ook nog foto's gemaakt maar niet gevonden.
Toch heb ik nu weer laten zetten (wat niet echt fijn was) en mijn man is ondertussen gesteriliseerd.

Succes!
Waarschuw beheerder
ik hoorde alleen maar slechte ervaringen van vriendinnen. maar ik persoonlijk vind het beter de als de pil.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijgertjuh** op maandag 25 september 2006 om 08:55:
k kreeg van de gynecoloog te horen dat je de eerste 6 maanden er rekening mee moet houden dat je tussentijdse bloedingen kunt hebben e.d.

ja heb ik ook gehoord:) en na twee maanden, maargoed misschien hadden ze superveel last?

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 08:58:
Ik heb m ook gehad... na een 1,5 jaar, tot op een gegeven moment ik denk.. voel me toch wel raar.
Ik toch maar een zwangerschaptest gekocht en ja hoor harstikke zwanger! Gyneacoloog met echo gekeken maar geen spiraal te vinden, dus hele zwnagerschap bij gyneacoloog gelopen en ik heb nu een gezonde zoon. Na mijn bevalling ook nog foto's gemaakt maar niet gevonden.

Maargoed, dat is een kwestie van controleren of hij er nog wel of niet zit....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 08:58:
maar geen spiraal te vinden

Wel controle gehad dan na het zetten?

Ik voel duidelijk dat touwtje nog (y) gelukkig maar, kan ik het zelf controleren :yes:

Waarschuw beheerder
ja heb wel controle gehad en heb ook wel regelmatig zelf het draadje gevoeld maar denk toch na een flinke drukke nacht dat ie ontsnapt is.. maar ik zou nu echt niet meer zonder mn kindje willen zijn...dus achteraf voor mij gunstig uitgepakt.

Nu voel ik ook elke maand en zodra ik maar even twijfeld dan kan ik mn gyneacoloog bellen voor een controle.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 09:20:
ik zou nu echt niet meer zonder mn kindje willen zijn

Ik heb even gespiekt, het is echt een schatje :lief:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dank je wel:lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Maar hoe kan je zo'n ding zomaar verliezen dan? Dat vind je toch? Op de plee of in bed of op de keukentafel o.i.d. B) ?

Of ben ik nu blonT?

Waarschuw beheerder
ik heb geen idee...en of jij blonT bent geen idee, je hebt wel lange oren. (hihihi) grapje.. dokter heeft ook geen idee. en zo groot is dat ding niet hoor
Waarschuw beheerder
[img width=175 height=125 cacheid=000cf0f40025382b0b2fd3be1a0195c302]http://www.xanthe.nl/images/artikelen/34b-2.jpg[/img]

het bovenste gedeelte ( die T-vorm)

[img width=97 height=223]http://www.mirena.nl/html/img/layout/hormoonspiraal.gif[/img]

dat zou je dan idd moeten terug vinden........ alhoewel ik denk als het pas geplaatst is en je bent nog hevig ongesteld je het idd zou kunnen verliezen als je naar de wc gaat

Daarbij......... op het moment dat het ingebracht wordt is het een staafje (en geen T-vorm) Als het geplaatst wordt, wordt het "als een parapluutje" uitgeklapt waardoor het klem komt te zitten.
Als dat niet goed gebeurd, dan krijg je alsnog je ei-sprong en kan het alsnog met je menstruatie naar buiten komen :)

[img width=97 height=223]http://www.mirena.nl/html/img/layout/werking.gif[/img]

http://www.mirena.nl/html/iud/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
best groot ding inderdaad nog :o
Waarschuw beheerder
Ik heb hem nu bijna 2 jaar. Ik heb de mirena laten zetten een half jaar na mijn bevalling. Dokter zei dat als je al eens een bevalling gedaan had, de pijn minder zou zijn. Nou ik ging bijna van me stokkie. Zwaar draaierig en overgeven. Mijn vriend moest me bij de dokter komen halen. Ik kon niet alleen meer naar huis. Heel de dag op bed gelegen, en toen nergens last meer van gehad. Verder ben ik er wel tevreden over, het enige minpunt is dat de menstruaties bij mij gewoon doorkomen, alleen dat ik nooit weet wanneer precies.

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm verschillende ervaringen hier dus met de Mirena :(

ik zit er namelijk ook aan te denken om er een te laten plaatsen.
Ben net bevallen van mijn tweede kindje en heb dus echt geen zin om de pil weer te gaan slikken.

Maar als ik dan sommige ervaringen hiervan van jullie lees,begin ik toch wel een beetje te twijfelen.
Waarschuw beheerder
Mn vriendin heeft 'm er were laten uithalen. Die kreeg were last van pukkels, vet haar en ook heel veel doobraakbloedingen. Ook krampen gehad enzo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch vaker van dat soort verhalen hoor dan de verhalen dat vrouwen echt nooit meer ongesteld worden. Schijnt maar bij 20% van de vrouwen zo te zijn.

Ik heb er simpelweg geen zin in zomaar zo'n bloeding te krijgen dus ik blijf lekker bij de pil, sowieso ook beter denk ik als je did last hebt gehad van acne. :)

Succes voor degenen die 'm willen laten plaatsen, om de pijn moet je 't niet laten want dat duurt een paar seconden en we zijn hier tenslotte geen watjes, toch? :[ (uitzonderingen daargelaten, ik lees net bovenstaand verhaaltje van Daaan. :hug: )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hmmm, indd veel verschillende verhalen.. maar laat me er niet door tegen houden

denk dat ik em tog ga laten zetten, misschien ben ik ook wel 1 van de gelukkigen waarbij de bloedingen en pijnen stoppen...

en de pil moek zowiezo nie.. vergeet em tog steeds.. zelfs de prikpil :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op maandag 25 september 2006 om 13:28:
om de pijn moet je 't niet laten want dat duurt een paar seconden

paar seconde? volle week :/ helaas :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op maandag 25 september 2006 om 11:08:
best groot ding inderdaad nog :o

valt best mee.
Maar wel schrikken hoor,als je hemo p moet halen bij de apotheek en je zo'n grote doos meekrijgt. :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daaan op maandag 25 september 2006 om 11:36:
k heb hem nu bijna 2 jaar. Ik heb de mirena laten zetten een half jaar na mijn bevalling. Dokter zei dat als je al eens een bevalling gedaan had, de pijn minder zou zijn. Nou ik ging bijna van me stokkie. Zwaar draaierig en overgeven. Mijn vriend moest me bij de dokter komen halen. Ik kon niet alleen meer naar huis. Heel de dag op bed gelegen, en toen nergens last meer van gehad. Verder ben ik er wel tevreden over, het enige minpunt is dat de menstruaties bij mij gewoon doorkomen, alleen dat ik nooit weet wanneer precies.

Dat is idd minder...

Maargoed, qua pijn.. de een heeft er meer last van als de ander blijkbaar...
En dat weet je van te voren toch niet :)
Waarschuw beheerder
Ik ben het ook al een maand of 4 uit aant stellen.
Doordat ik altijd heel erg ongesteld was en me moe, slap en duizelig voelde, heb ik bloed laten prikken en bleek dat ik zware bloedarmoede heb.
Nou na wat staalkuurtjes is het beter ma ze hebben me dus ook een spiraaltje aangeraden omdat je dan nietmeer of bijna nietmeer ongesteld werd maja was ook bang voor het inzetten.

Nadat ik dit allemaal lees.. hmm ik denk niet dat ik nog ga haha

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Devilish™ op maandag 25 september 2006 om 13:37:
Maar wel schrikken hoor,als je hemo p moet halen bij de apotheek en je zo'n grote doos meekrijgt.

:D mijn verloskundige waarschuwde mij daar al voor :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 september 2006 om 13:42:
:D mijn verloskundige waarschuwde mij daar al voor :yes:

Ik dacht echt "mijn god, wat zit daarin?"
Heb hem ook samen met mijn vriendin uitgebreid op straat bekeken,moest echt weten hoe groot dat ding was :bloos:
Waarschuw beheerder
Een mirena is een hormoon houdend spiraal en doordat er dus constant een hele lage dosis hormonen afgegeven worden aan je baarmoeder slijmvlies zal je minder slijmvlies aanmaken wat normaal met je menstruatie afgescheiden word.
als je minder aanmaakt zal je dus ook minder verliezen. Bij 70 procent van de vrouwen word de menstruatie een stuk minder heftig tot helemaal niet
Maar bij iedere vrouw neemt de hoeveelheid bloedverlies wel af!

2 PArty muuske: een gewoon spiraal zal je bloedverlies allen maar doen toenemen.. voor deze klacht zal je dus echt een mirena moeten latn plaatsen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spangen op maandag 25 september 2006 om 17:42:
Een mirena is een hormoon houdend spiraal en doordat er dus constant een hele lage dosis hormonen afgegeven worden aan je baarmoeder slijmvlies zal je minder slijmvlies aanmaken wat normaal met je menstruatie afgescheiden word.
als je minder aanmaakt zal je dus ook minder verliezen. Bij 70 procent van de vrouwen word de menstruatie een stuk minder heftig tot helemaal niet
Maar bij iedere vrouw neemt de hoeveelheid bloedverlies wel af!

2 PArty muuske: een gewoon spiraal zal je bloedverlies allen maar doen toenemen.. voor deze klacht zal je dus echt een mirena moeten latn plaatsen

ja dat weet ik wel...

wilde alleen weten hoe andere dames het ervaren ;)
Waarschuw beheerder
Ik heb hem nu een jaar, en het bevalt echt super (Y) geen gedoe meer met de pil en niet meer ongesteld :cheer: inbrengen was iets minder en 3 dagen erg pijnlijk, maar dat had ik er graag voor over!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb na het plaatsen ook een paar dagen pijn gehad, maar daarna nooit meer.

Waarschuw beheerder
kan niet wachten op dat ding :no:

pfff vloei nu natuurlijk nog steeds en word er helemaal gallisch van :S

dus....... kom maar op met dat ding :D:P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Spangen op zaterdag 23 september 2006 om 21:47:
Heb er al jaren 1 en ik wil niet anders meer... Inzetten is gevoelig maar om nou te zeggen dat je door de grond gaat is ook wat overdreven...

Kortom even doorzetten en 5 jaar alleen maar gemak!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 september 2006 om 22:11:
is ideaal,zou nie meer anders willen

Sluit ik me geheel bij aan(Y) Over kleine 4 jaartjes op naar m'n 3e!!:cheer:

Mirena :respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat ik als advies zou willen geven is:

Wees vantevoren niet te flauw met pijnstilling voor het plaatsen!! Neem 2 uur tevoren Ibuprofen 400 mg en 1 uur tevoren ook. Neem 2 uur na het plaatsen nog een pijnstiller in, dan heb je veel minder last van het plaatsen en buikkramp op de dag zelf :)

En verder... ik zweer bij Mirena! Geweldig, bijna nooit meer ongesteld geweest!!
Waarschuw beheerder
donateur
Heb het ding nu bijna een jaar :cheer:
Plaatsen was inderdaad geen pretje, maar flauwvallen?!
Zoooo erg was t nou ook weer niet.

K voelde m de eerste 2 weken inderdaad nog zitten.
En k vind af en toe de touwtjes weer(hehehe hij zit er nog ;))

Ben hartstikke blij dat ik veel minder erg ongesteld ben.
Minder buikpijn, minder pijn in mn rug maar nog steeds kribbig hoor:(

T enige minpunt dat ik kan bedenken is dat mn puisten terug zijn.:cry:
Maarja das goed voor de jeugdige uitstraling O:)

Gewoon doen dus!
Even tanden op elkaar, je naar huis laten brengen, dagje in bed zielig zijn en dan VIJF JAAR(!) nergens meer aan hoeven denken :cheer::cheer::cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van IrEeNtJe op dinsdag 26 september 2006 om 23:24:
En k vind af en toe de touwtjes weer(hehehe hij zit er nog ;))

Dat laat ik mn vriend altijd controleren O:) :P
T enige minpunt dat ik kan bedenken is dat mn puisten terug zijn.:cry:

Heb ik ook iest last van.. maar word steeds minder, en maar een bepaalde tijd in de maand, wanneer ik eigenlijk ongestelt had moeten worden ofzo...

Waarschuw beheerder
Ik heb zelf een Koperspiraaltje! Vond het inbrengen wel meevallen!

Gewoon doen dus!
Even tanden op elkaar, je naar huis laten brengen, dagje in bed zielig zijn en dan VIJF JAAR(!) nergens meer aan hoeven denken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 september 2006 om 21:24:
Welke dames van jullie hebben een Mirena spiraaltje?

ik hebb m nu 12 jaar
ben aan m'n 4e toe binnenkort
bij mij werkt ie 4 jaar en dan krijg ik doorbraak bloedingen
oftewel de hormonen zijn dan uitgewerkt en ik word weer ongesteld:S
met alle gedonder van dien.

ik ben 2 x zwanger geraakt tijdens pilgebruik
(en nee niet omdat ik m niet goed "gebruikte", maar toen stond er nog niks over anti-biotica in de bijsluiter)
bovendien was ik t telkens zo erg (12 dagen heel erg:S) dat ik chronische bloedarmoede had
ik weet iig dat ik niks anders meer zou willen

t zetten is echt geen prettig gevoel, maar
het plezier wat je er jaren lang van hebt weegt daar wel tegenop.
ik ben alleen de eerste 3 maanden nog ongesteld en dan neemt t af,
na 6 maanden lekker helemaal geen gedoe meer.(voor de aankomende 4 jaar:D)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga deze week toch maar bellen voor de Mirena :)
Volgens mij zetten ze hem 6 weken na de bevalling toch???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 september 2006 om 21:28:
ik heb wel een gewoon spiraal gehad, maar mn lichaam knalde hem eruit......

haha das letterlijk KUT!

Waarschuw beheerder
een vriendin van mij heb tie en ze is al 2 x zwanger geraakt:S dus ik heb me tijfels

Waarschuw beheerder
Ook nog mensen ervaring met eruit laten halen??
Lijkt me verschrikkelijk!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 oktober 2006 om 22:08:
Ook nog mensen ervaring met eruit laten halen??
Lijkt me verschrikkelijk

Dat schijnt juist erg mee te vallen :yes: