Partyflock

Forumonderwerp · 902702
14189x bekeken

Waarschuw beheerder
Welke dames van jullie hebben een Mirena spiraaltje?

Ik krijg hem over 4 weken en ben benieuwd, hoe jij het hebt ervaren enzo :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Brrr.. nou moet er niet aandenken.. mij te pijnlijk. En je kan hem toch ook maar zoveel jaar (geen idee hoelang) inhouden?! T eruit halen lijkt me al helemaaaal pijn doen :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 09:34:
En je kan hem toch ook maar zoveel jaar (geen idee hoelang) inhouden?!

5 :cheer:
1 keer in de 5 jaar pijn lijden en me nergens druk over hoeven maken vind ik i-de-aal :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Devilish™ op maandag 9 oktober 2006 om 18:33:
5
1 keer in de 5 jaar pijn lijden en me nergens druk over hoeven maken vind ik i-de-aal

Idd, volgend ekeer ga ik met een pak ibuprofen en een fles wodka heen

Hiiihaaaaaaaa
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op maandag 9 oktober 2006 om 18:45:
volgend ekeer ga ik met een pak ibuprofen en een fles wodka heen

Heel goed plan :)
Waarschuw beheerder
http://www.vsn.nl/myocafe/reaction.php?onderwerp_id=3280&aantal=113#58016

Ik zat er ook aan te denken om 1 te laten plaatsen maar er zijn ook bij mirena ontzettend veel mogelijke nadelen.
Kijk ff bij deze link en je leest daar de negatieve ervaringen...
Er word op sites van artsen en de site van mirena alleen maar positief over gedaan. Het kan naturlijk voor veel vrouwen ook heel goed werken, maar ik denk dat elk vorm van voorbehoedsmiddel wel nadelen heeft.
En iedereen reageert iid weer anders.
Wel schrijven veel vrouwen dat hun man 'het' voelden zitten en dat ze dan op een bepaalde manier sex moeten hebben, bepaalde standjes om het niet te voelen:S sommige mannen wilden niet eens sex meer omdat ze dat ding voelen zitten met hun voelspriet:)

ik ben zelf na jaren de diane te hebben gebruikt 2 jaar geleden overgestapt op microgynon en die bevalt me prima... de diane kan ik ook nog boekje over open doen maar dat is op de lange termijn zeker geen goede pil. wel voor een aantal jaar tegen acne maar daar zitten ontzettend veel hormomen in, ik heb diane bijna 5 jaar gebruikt, veel te lang..
je moet toch proberen op een gegeven moment die hormomen af te bouwen. ik ben blij dat ik nu microgynon heb want van diane werd ik negatief, minder zin in seks( echt klote!) cranky buien en ja meer van dat soort vrouwenkwaaltjes haha! voel me nu sinds 2 jaar een stuk beter.

maar ik neem het risico met die mirena niet:) heb geen zin in gedoe
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niks voor mij :no: gebruik wel gewoon de pil..

Waarschuw beheerder
ik heb hem ook en vind het echt ideaal! Je hoeft niet meer te denken aan de pil, wordt niet meer ongesteld en hebt nergens last van..

moet wel toegeven dat ik er het eerste jaar veel last van heb gehad, vooral na de sex.. ook de eerste dagen na het inbrengen is het vreselijk!! Heb 3 dagen niet kunnen lopen..

dus sterkte ;)
Waarschuw beheerder
Ik heb Mirena nu ook sinds 3 maanden en het bevalt me prima :)

Het inbrengen deed wel zeer (van te voren 2 ibrupofen in genomen) en heb de halve middag op de bank gelegen van de pijn.
Maar na een paar dagen werd de pijn wel minder.

En ik werd heel lichtjes ongesteld, wat vooraf ging met flinke krampen :s

Maar ik zou het zo weer doen...
Geen pil meer slikken (vergat het veel), niet meer ongesteld ideaal :D

Mijn dokter zei wel dat ik kon kiezen tussen een koperspiraal of hormoonspiraal. Nou de keuze was snel gemaakt hormoonspiraal :yes:
Want bij koperspiraal kan je meer gaan vloeien dan bij hormoonspiraal.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb hem al bijna drie jaar, het inbrengen deed super veel pijn!!!! maar ok ik word nu niet meer ongesteld en heb ook geen last er meer van..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Queentje79 op woensdag 25 oktober 2006 om 14:59:
Het inbrengen deed wel zeer (van te voren 2 ibrupofen in genomen) en heb de halve middag op de bank gelegen van de pijn.
Maar na een paar dagen werd de pijn wel minder.

:O
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 15:01:
het inbrengen deed super veel pijn!!!!

:O

Uh oke, ik heb hem hier thuis liggen en ik zit nu te wachten op mijn ongesteldheid, zodat de dok hem kan plaatsen.
Wilde hem altijd al hebben, maar door alle pijnlijke verhalen, hier dus ook, twijfelde ik dus altijd.

Maar ik laat hem nu echt zetten. 5 jaar beschermd zijn is belangrijker dan "pijn". (Al word ik niet bepaald vrolijk van alle verhalen die ik lees hier O:))

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*Wenneke*~ op woensdag 25 oktober 2006 om 15:31:
Uh oke, ik heb hem hier thuis liggen en ik zit nu te wachten op mijn ongesteldheid, zodat de dok hem kan plaatsen.

ikke heb hem laten plaatsen toen ik niet ongesteld was en gedeeltelijk onder verdoving (was te nauw..)

Daardoor had ik waarschijnlijk ook meer pijn!

Gewooon relexen.. dan nog, lig je 2 dagen ziek! Lag ik standaard als ik ongesteld was joh ;)

Succes vast

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*Wenneke*~ op woensdag 25 oktober 2006 om 15:31:
Wilde hem altijd al hebben, maar door alle pijnlijke verhalen, hier dus ook, twijfelde ik dus altijd.

Je moet indd echt een uur voor je gaat flink wat brufen nemen, dat scheelt.
Ik heb er ook over getwijfeld en 8 maanden geleden is het er toch van gekomen.
Probeer zoveel mogelijk te ontspannen en niet teveel na te denken, ook de dagen erna niet, als je steeds denkt er zit iets vreemds in mijn lijf voel je hem ook!
Enfin, ik heb de eerste 4-5 maandjes nog wat gevloei en bruinige afscheiding gehad, daarna is het absoluut toppie.
Ik geloof ook heilig erin dat mensen eerder een forum of id. bezoeken als ze iets negatiefs te melden heben, de positieve ervarenen hebben minder de drang dit te uiten maar voor mij: niets anders meer!!
Even volhouden met het plaatsen en de eerste maandjes erna, en tis echt ide-aal!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 16:02:
Gewooon relexen..

Ja mooi, dat zei mijn dokter ook.. maar ik had geen verdoving en kon niet echt relaxen met mijn benen wijd voor mijn dokter en die pijn :no:

Maar die vijf jaar dat ik niet ongesteld ben tellen voor mij meer mee dan die paar dagen pijn :D
Waarschuw beheerder
ikke heb hem laten plaatsen toen ik niet ongesteld was

Ik dacht dat een spiraaltje alleen maar gezet kon worden tijdens of vlak na je ongesteldheid??

Succes vast

Dank je wel! :D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 16:05:
Je moet indd echt een uur voor je gaat flink wat brufen nemen, dat scheelt.

Laat ik nu net geen Ibu mogen.
Heb nog flinke pijnstillers hier in huis liggen, denk dat ik die maar naar binnen schuif :jaja:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 16:07:
Maar die vijf jaar dat ik niet ongesteld ben tellen voor mij meer mee dan die paar dagen pijn

:jaja: Zo denk ik ook.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vera!! op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:02:
je moet toch proberen op een gegeven moment die hormomen af te bouwen. ik ben blij dat ik nu microgynon heb want van diane werd ik negatief, minder zin in seks( echt klote!) cranky buien en ja meer van dat soort vrouwenkwaaltjes haha! voel me nu sinds 2 jaar een stuk beter.

Maar door de pil heb je altijd nog meer last vanbijwerkingen van hormonen dan van een mirena hoor. De pil stuurt hormonen eerst je hele lijf door, de mirena zit daar waar het nodig is.

Bovendien is als het goed is de mirena lichter in hormonen dan de pil dat weer is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb m ook! moest wel mocht niet meer aan de pil...
maar ben dr blij mee:D!
niet meer ongesteld enzo nergens last van.. hoef niet aan de pil te denken etc.etc.
gewoon heerlijk!

heb wel maand las gehad van buikpijn.. maar wat is een 1 maand buikpijn tegenover 5 jaar niet ongesteld! niets!

een (K) voor de uitvinder! :D

werd van de pil trouwens ook dikker en hier geen bijwerkingen van!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*Wenneke*~ op woensdag 25 oktober 2006 om 19:59:
Ik dacht dat een spiraaltje alleen maar gezet kon worden tijdens of vlak na je ongesteldheid??

het is beter als je hem laat zetten tijdens je menstruatie maar is niet noodzakelijk.. Je baarmoedermond staat dan open, dus werkt gemakkelijker.. Omdat ik verdoofd werd maakte het weinig verschil..
Waarschuw beheerder
ik moet um ook, alleen ik durf niet :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 09:09:
het is beter als je hem laat zetten tijdens je menstruatie maar is niet noodzakelijk.. Je baarmoedermond staat dan open, dus werkt gemakkelijker.. Omdat ik verdoofd werd maakte het weinig verschil..

Nee inderdaad het is niet noodzakelijk, want ik was ook niet ongesteld, en heb ook geen verdoving gehad!
Waarschuw beheerder
donateur
Maar waarom krijgen sommige mensen een verdoving dan? :-|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 26 oktober 2006 om 10:06:
Maar waarom krijgen sommige mensen een verdoving dan?

ik heb een verdoving gehad omdat ik te nauw was.. Zelf door die verdoving heen ging ik bijna out van de pijn :s Ze verdoven alleen de binnekant, maar de pijn die je hebt omdat je baarmoeder dat ding eruit wilt hebben blijft..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 10:14:
maar de pijn die je hebt omdat je baarmoeder dat ding eruit wilt hebben blijft..

Ik had alleen last van het feit dat ze mijn baarmoeder naar beneden trokken ofzo, en een nare steek van het plaatsen, maaar dat nam daarna wel af...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 10:14:
ik heb een verdoving gehad omdat ik te nauw was.. Zelf door die verdoving heen ging ik bijna out van de pijn Ze verdoven alleen de binnekant, maar de pijn die je hebt omdat je baarmoeder dat ding eruit wilt hebben blijft..

Hadden ze mij ook wel mogen verdoven, ze kregen dat ding er niet eens in :nee: Daarna flauwgevallen en 2 dagen lang krampen alsof het weeën waren, m'n lijf accepteerde het ding niet :nee:

Maja mijn arts is zowieso niet van de verdovingen, maar wist toen ook niet dat het mogelijk was enm dat het zo vreselijk zou zijn, anders had ik er zeker één ge-eisd ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 26 oktober 2006 om 10:19:
m'n lijf accepteerde het ding niet

dat had ik ook.. heb 2 dagen echt niet kunnen lopen van de pijn.. de eerste 6 weken was ik constant misselijk en de maanden daarna had ik regelmatig last van ontstekingen.. Heb er echt over zitten denken om hem er uit te halen want was een en al ellende..

Nu heb ik hem bijna 2 jaar, en heb al een jaar nergens meer last van!

Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 26 oktober 2006 om 10:19:
maar wist toen ook niet dat het mogelijk was enm dat het zo vreselijk zou zijn, anders had ik er zeker één ge-eisd

Die verdoving is ook niet prettig hoor.. hahaha Bij mij kregen ze hem er gelukkig wel in, maar dat hadden ze niet verwacht.. vandaar die verdoving..
Waarschuw beheerder
donateur
Nou ja goed, het was het idd wel waard, zou het zo wéér doen, maar dan wel met een liter wodka achter mn kiezen ofzo :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 26 oktober 2006 om 10:46:
Nou ja goed, het was het idd wel waard, zou het zo wéér doen, maar dan wel met een liter wodka achter mn kiezen ofzo :9

Vergeet de ibuprofennetjes niet :P

Waarschuw beheerder
liter vodka in combinatie met ibuprofen..? Klinkt niet echt als een aanrader! hahahhaa

Bugs, volgens mij wordt er een aanslag op je gepleegt!!! ;)
Waarschuw beheerder
donateur
hoezo? :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op donderdag 26 oktober 2006 om 10:16:
Ik had alleen last van het feit dat ze mijn baarmoeder naar beneden trokken ofzo, en een nare steek van het plaatsen, maaar dat nam daarna wel af...

dat had ik ook..net of je baarmoeder samentrekt..
Waarschuw beheerder
Ik heb sinds gisteren een koperspiraaltje. Was eigenlijk even als noodmaatregel (soort verlaat morning after idee, moest even) maar als ik zou willen kan ik hem ook gewoon een aantal jaar houden. Ik was eigenlijk van plan hem volgende maand weer te laten verwijderen.. Het inbrengen, ja dat is gewoon klote. Ging nog net niet huilen ;) maar wie weet bevalt het wel onwijs goed, iets zonder hormonen is misschien ook wel goed.. alleen zei de dokter wel dat ze minder betrouwbaar zijn dan de pil. Denk toch dat het voor mij weer gewoon de pil wordt hierna :)

(en o ja, ik had twee paracetamol genomen van tevoren en dat was denk ik maar goed ook)

Waarschuw beheerder
Zelf ook de mirena gehad, na 6 maanden verloor ik nog steeds iedere dag bloed. Op aanraden van de gyneacoloog eruit laten halen; pffffffff... dat deed echt MEGA zeer! Het inzetten had ik op zich geen probleem mee, maar ik was echt van slag bij het eruit halen!
Reden dat hij bij mij niet bleef zitten is omdat ik aan WBV doe, dus dames die dit ook op de sportschool doen; wachten met trainen tot NA een half jaar!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 13:00:
Reden dat hij bij mij niet bleef zitten is omdat ik aan WBV doe,

wat is dat?

Waarschuw beheerder
Ik heb op het begin ook rustig aan moeten doen met sporten.. maar na n maandje kon ik alles weer!
koper spiraaltje niet zo betrouwbaar?
mirena is nog betrouwbaarder als de pil zei mn huisarts!

toen mn huisarts de baarmoedermond vast pakte met zon tang kreeg ik egt flinke kramp!

maar geloof me als je lichaam t accepteerd enzo is het egt n grandioos ding!:D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 15:26:
koper spiraaltje niet zo betrouwbaar?
mirena is nog betrouwbaarder als de pil zei mn huisarts!

ja maar als je iets hormoonvrij wil, dan kom je dus op het koperspiraaltje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 09:09:

Hmm, toch maar in mijn achterhoofd houden. Ik wacht nu al een tijdje op mijn menstruatie, volgens mij durft mijn baarmoeder niet meer, want ik ben normaal gesproken zo regelmatig als de pest! Maar op een een of andere manier word ik maar niet ongesteld :[

Uitspraak van :cheer: Daantje :cheer: op donderdag 26 oktober 2006 om 09:59:
Nee inderdaad het is niet noodzakelijk, want ik was ook niet ongesteld, en heb ook geen verdoving gehad!

Auw?????
Waarschuw beheerder
Ik had m zonder menstruatie, maar met twee paracetamol.. auw :( maargoed, tis dragelijk. Ik durf alleen niet met tampons aan de slag nu, en seks durf ik ook nog niet.. gister laten plaatsen, wat denken jullie? kan t kwaad?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 13:47:
wat is dat?

klinkt een beetje stom maar WBV = Whole Body Vibration... oftewel training op trilplaten zoals: VibroGym, PowerPlate etc...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~*Wenneke*~ op donderdag 26 oktober 2006 om 16:23:
Auw?????

het was 1 tel op m,n tanden bijten..het voelde alsof m,n baarmoeder samentrok(krampachtig gevoel) maar verder vond ik dat inbrengen echt meevallen.

heb alleen paar maanden daarna veel last van gehad, ze dachten in het ziekenhuis dat m,n lichaam het wilde afstoten, maar nu heb ik er geen last meer van..en vind het helemaal super!!:D

Waarschuw beheerder
ik ben geen vrouw en hoef dus geen spiraaltje,
maar heb wel een aantal keer in het ziekenhuis een kateter gehad, ik kan me voorstellen hoe een spiraaltje voelt...

sterkte ik voel met je mee!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~*Wenneke*~ op woensdag 25 oktober 2006 om 19:59:
Laat ik nu net geen Ibu mogen.
Heb nog flinke pijnstillers hier in huis liggen, denk dat ik die maar naar binnen schuif

Heb je van de dokter niet een receptje erbij gekregen van naproxen? Ik kreeg die nl wel. 1 innemen een uur van tevoren en evt daarna om de pijn weg te nemen. Werkt (Y)
Ik zelf heb eerst een koperspiraaltje gehad, maar kreeg daarna een vreemd soort eczeem over mn hele lichaam. Hoewel er bij testen niks uitkwam ( ik reageerde niet op koper) blijf ik erbij, dat het daar wel door kwam en heb dat spiraaltje laten vervangen vd Mirena. 6 mnd later nam mn eczeem-explosie af :D;) Mij bevalt ie prima! Heb hem nu voor de 2e x laten zetten, eruit halen valt reuze mee ( bij mij dan) inzetten is wat vervelender ( scherpe stekende pijn in je onderbuik). Nu heb ik een kind en ze zeggen, dat het dan minder pijnlijk is met inbrengen/uithalen, omdat je baarmoeder opgerekt is geweest. Dat is mss de reden, dat bij veel vrouwen ( die nog geen kids hebben) met verdoving, of zelfs onder algehele narcose (roesje), het spiraaltje wordt gezet.

Uitspraak van Vera!! op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:02:
http://www.vsn.nl/myocafe/reaction.php?onderwerp_id=3280&aantal=113#58016

Ik ben wel even kijken op deze link :YES: en herken wel een aantal klachten.. maar die kunnen in mijn geval ook door andere dingen/omstandigheden veroorzaakt worden ( weet dat eigenlijk wel zeker :/) maar mn vriendin heeft ook wel een aantal van die klachten, dus t zou goed kunnen.

Toch blijf ik m ideaal vinden! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --JinXx-- op donderdag 26 oktober 2006 om 20:03:
Dat is mss de reden, dat bij veel vrouwen ( die nog geen kids hebben) met verdoving, of zelfs onder algehele narcose (roesje), het spiraaltje wordt gezet.

:YES: bij mij werd het gedaan onder
narcose (roesje)

omdat de dokter het niet aan durfde om het bij bewust zijn te doen omdat ik nog geen kind heb gehad! en mij de pijn wilde besparen :D! opzich wel prettig :D even slapen en daarna voor 5 jaar klaar :D

hoewel ik daarna een week niet heb kunnen zitten/staan/lopen en hoesten want alles deed pijn!maar met veel pijnstillers kon ik redelijk liggend op de bank de dag door komen :D lang leve de naproxen!!

Maar bijwerkingen heb ik idd ontdekt! vette huid pijnlijke borsten echte zwangerschaps tekenen! maar ja het niet meer na hoeven denken over de pil is het zeker wel waard!

Toch blijf ik m ideaal vinden!

Helemaal mee eens!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 11:10:
liter vodka in combinatie met ibuprofen..? Klinkt niet echt als een aanrader! hahahhaa

Nee hoor, dat kan best B)
Tenminste, ik leef nog steeds dus :cheer:

Uitspraak van Sure O:) op donderdag 26 oktober 2006 om 16:33:
wat denken jullie? kan t kwaad?

Op zich wel hoor :yes:
Maar als je echt last hebt zou ik effe wachten...

Waarschuw beheerder
Ik heb een koper spiraaltje, Mirena durfde de arts bij mij niet aan, omdat mijn lichaam nogal vreemd reageert op hormonen die buiten m'n lichaam gemaakt worden. Geen last gehad van het plaatsen, de week er na wel wat kramp gehad maar niet erger dan m'n normale menstruatie, en m'n menstruatie is ook niet veel zwaarder of pijnlijker geworden sinds het spiraaltje, ik heb m nu 2 jaar, en ben er blij mee.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja ik heb hem ook nu bijna een jaar... en was altijd echt ziek iedere maand weer met heftige buikrampen echt 3 a 4 dagen helemaal van de wereld van de pijn en nu nergens geen last meer van eens in de 3 a 4 maanden een paar dagen licht bloed verlies dus ben er zeer te vrede over :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 08:48:
Ik heb een koper spiraaltje, Mirena durfde de arts bij mij niet aan, omdat mijn lichaam nogal vreemd reageert op hormonen die buiten m'n lichaam gemaakt worden. Geen last gehad van het plaatsen, de week er na wel wat kramp gehad maar niet erger dan m'n normale menstruatie, en m'n menstruatie is ook niet veel zwaarder of pijnlijker geworden sinds het spiraaltje, ik heb m nu 2 jaar, en ben er blij mee.

Dat is helemaal ideaal zeg :o ik wilde eerst ook een koper, gewoon omdat ik die hormonen zo zat ben, maar de arts raadde het af, ben nu wel blij met de mirena, maar dat zijn toch weer hormonen hé? ;-)

Waarschuw beheerder
Nee, ik heb een mirena spiraaltje gehad, maar rkeeg ook last van buikpijn...ik heb sowieso bijna geen maandstonden met of zonder pil of spiraal, dus ben maar gewoon weer aan de pil gegaan :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op vrijdag 27 oktober 2006 om 08:35:
Nee hoor, dat kan best
Tenminste, ik leef nog steeds dus

onkruid vergaat niet ;) hahahaha
Ik durf alleen niet met tampons aan de slag nu, en seks durf ik ook nog niet.. gister laten plaatsen, wat denken jullie? kan t kwaad?

tampons maakt niet uit, als je maar zorgt dat ze niet te vies worden (grotere kans op infecties)..

Sex zou ik heel erg mee uit kijken.. Ik heb het eerste jaar echt last gehad na de sex (zeker als we wat harder hadden geneukt kreeg ik last van infecties enzo :s)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op vrijdag 27 oktober 2006 om 08:35:
Op zich wel hoor
Maar als je echt last hebt zou ik effe wachten...

:) ok, opzich heb ik niet echt veel last.. Maar heb wel gewoon nog het gevoel dat er niet teveel bij in de buurt moet komen :D

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 18:44:
tampons maakt niet uit, als je maar zorgt dat ze niet te vies worden (grotere kans op infecties)..

bahbah, dat lijkt me toch zo klote..

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 18:44:
Sex zou ik heel erg mee uit kijken.. Ik heb het eerste jaar echt last gehad na de sex (zeker als we wat harder hadden geneukt kreeg ik last van infecties enzo )

het eerste jaar? zo lang?? pfffff, nou nu weet ik zeker dat ik hem er volgende maand uit laat halen :P en zal mn vriend vanavond eventjes vertellen dat we tot die tijd geen seks hebben O:) jammer voor m.

Waarschuw beheerder
Ik durf alleen niet met tampons aan de slag nu, en seks durf ik ook nog niet.. gister laten plaatsen, wat denken jullie?

Ik mocht de eerste week geen tampons gebruiken en geen sex hebben, of zoals de arts zei: geen voorwerpen in de vagina brengen B)

Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 27 oktober 2006 om 09:02:
Dat is helemaal ideaal zeg :o

Volgens de arts heb ik gewoon veel geluk :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 oktober 2006 om 15:57:
Ik mocht de eerste week geen tampons gebruiken en geen ex hebben, of zoals de arts zei: geen voorwerpen in de vagina brengen

haha :D dat gaan we dan idd maar niet doen :P zo'n infectie lijkt me echt verschrikkelijk.