Partyflock

Forumonderwerp · 899959
5 volgers · 71997x bekeken
Waarschuw beheerder
De Nintendo Wii, oktober/november 2006
[img width=597 height=480 cacheid=0013e0020003040bb52749891a0190df8c]http://www.fz.se/bildarkiv/images/Wii/wii_5.jpg[/img]

..IBM heeft een bericht de deur uit gedaan die de lanceerdatum van de Wii wel eens zou kunnen vervroegen. Volgens IBM worden de Broadway chips, die speciaal gemaakt zijn voor Nintendo's Wii al sinds juli verscheept...
..Volgens speculaties zou de WII zelfs de handel in gaan nog voor de voorlopig lanceerdatum in oktober dit jaar.
Wanneer we de Broadway processor van de Wii en de Gekko processor van de GameCube naast elkaar zetten, meent IBM dat de Wii chip meer dan 20% zuiniger is en daarbij flink meer presteert dan de Gekko. Deze performance en energiewinst is onder meer behaald door een 'optimalisatie', meer wilde Nintendo er niet over kwijt...
Verder berichtte Nintendo gisteren dat het rond de zes miljoen systemen naar detailhandelaren zal verschepen in de hele wereld tussen de lauch in het vierde kwartaal van 2006 tot eind maart 2007.

Specs
In plaats van steeds meer van hetzelfde, alleen dan net iets mooier opgepoetst, komt Nintendo met een ware revolutie op gaming gebied! De hele spelbesturing wordt omgegooid en wordt veel logischer, interactiever en leuker. Er is jaren lang goede research gepleegd naar motion sensors en hun toepassing in controllers. Ook mensen die bepaalde games links lieten liggen wegens hun moeilijke besturing worden nu aangezet tot gamen.

Cpu: IBM Broadway 729mhz (geruchten, ik verwacht meer)
Gpu: Ati hollywood
internet: Draadloos WiFi en altijd op internet, zelfs als de console in slaapstand is. Dit levert nieuwe mogelijkheden voor massive online spellen en spellen als the sims, aangezien je character "doorleeft" 24/7.
controller: draadloos en detecteert élke beweging. Kan tevens geluid maken voor leuke effecten bij het herladen van een gun of het afschieten van een pijl (waarbij je de pijl dus letterlijk van je hand af hoort vliegen)
Case:Grootte van 2 dvd doosjes tegen elkaar, superklein dus en supergaaf vormgegeven. Verkrijgbaar in meerdere kleuren.
[img width=310 height=500 cacheid=00015b8c0003040c52f427171a0190df8c]http://static.flickr.com/47/143893451_94e53be6d8.jpg[/img]
[img width=500 height=374 cacheid=00015b8d0003040d9cffb6f21a0190df8c]http://www.cubed3.com/media/2006/e3/mrt/wiihardwaree3k16.jpg[/img]

Prijskaartje
Winst wordt bij Nintendo pas gemaakt op de games zelf, het apparaat zelf zal niet meer gaan kosten dan 250 dollar! Aangezien de ps3 bij de launch resp. 499(20gb) en 599(60gb)dollar gaat kosten kan men voor hetzelfde geld één Wii PLUS één Xbox360 kopen..

Demo's en ingame beelden die de moeite waard zijn

Wii controller voor action shooters en zwaard vechten

E3 Demo

Super mario Galaxy

Games op de WII
Een overzicht met alle launchtitels

Handige links op een rijtje

Officiele Wii homepage
Alles over de WII (up to date) op IGN
www.blackwii.nl
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
6 dagen :[
Waarschuw beheerder
donateur
Heb hem vorige week online bij Bart Smit besteld, er stond dat ik hem op de datum van release zou krijgen :)
hopen dat het door gaat dan :[

Waarschuw beheerder
zover ik weet heb mediamarkt geen preorder maar dat weet ik niet zeker.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [TB] Drum 'n Bas op zaterdag 2 december 2006 om 16:04:
Heb hem vorige week online bij Bart Smit besteld, er stond dat ik hem op de datum van release zou krijgen
hopen dat het door gaat dan

idd ik heb em bij 2 bart smits besteld en bij dimension plus... dus t is ff afwachten

Waarschuw beheerder
heb gehoord dat Bart Smit niet de 8e levert (alleen online bestellingen en overige zijn voor e-plaza)

bart smit zou pas de 2e levering in de winkel leggen

maar als dit klopt weet ik ook niet...

Waarschuw beheerder
hmz hoop t niet... sinds wanneer gaat online voor winkel... beetje belachelijk als je t mij vraagt... vooral rond de kerst
Waarschuw beheerder
Bij de mediamarkt in Hertzogenrath (DL) staat ook al een demopod. De afstandsbediening is alleen weggehaald :S
Waarschuw beheerder
ik ben door bart smit gebeld. Mevrouwtje aan de lijn zei wat ik stukje naar boven ook al had geschreven. Maar ze bedoelde dat ik alles binnen 2 werkdagen kreeg, vanaf 8 december ofzo denk ik..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 16:39:
idd ik heb em bij 2 bart smits besteld en bij dimension plus... dus t is ff afwachten

als jij em bij dimplus heb besteld moet je ondertussen wel een mail gehad hebben dat je moet betalen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 13:22:
als jij em bij dimplus heb besteld moet je ondertussen wel een mail gehad hebben dat je moet betalen

ik heb bij dimplus in de winkel besteld
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TechnoTechnologie op zondag 3 december 2006 om 10:43:
ik ben door bart smit gebeld. Mevrouwtje aan de lijn zei wat ik stukje naar boven ook al had geschreven. Maar ze bedoelde dat ik alles binnen 2 werkdagen kreeg, vanaf 8 december ofzo denk ik..

Dat zou wel beters zijn dan :)

Waarschuw beheerder
ja schiet al aardig op
Waarschuw beheerder
alleen beetje jammer dat die nog nergers in de winkel staat...

maar goed bijna vrijdag (L)
Waarschuw beheerder
hm ze hadde tog heelveel geld voor marketing enzo?

heb nog niet veel reclame hier in NL gezien... volgens mij nemen ze dit land niet al té serieus :p
maja we zullen zien

ik haal wii iig niet @ launch, zelda haalk een week later voor de cube (dat gaat een erg tergende week worden volgende week :o maja druk genoeg dus komt wel goed uit :))
rest van line-up boeit me niet zo, mario metroid super smash komen allemaal pas 2007 uit, met ongeluk zelfs eind 2007
koop ik hem dan wel een x
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
must have now ..... caannnnt waaaait :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 21:33:
must have now ..... caannnnt waaaait

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 21:33:
must have now ..... caannnnt waaaait

Waarschuw beheerder
net me final betaling gedaan :P

Waarschuw beheerder
ik bel van de week even op.... meestal bellen ze mij als ze t binnen hebben.. dus ik denk dat ik donderdag even bel ofzo...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 11:33:
ik bel van de week even op....

ik had net ook al gebeld :P. Ik ben achtste op de lijst en er werd me verteld dat ik er dus sowieso 1 krijg. Ze gaan ervan uit dat de Wii woensdag al binnenkomt. Afwachten dus :cheer:. Zelda en Wii play incl. controller+ nunchuck zijn ook al gereserveerd dus dit gaat een gruwelijk weekend worden.

Dat wordt vriendjescodes uitdelen :D
Waarschuw beheerder
donateur
lol. die japanners hebben een geniale wii handleiding waarin staat wat je allemaal niet mag doen.

[img width=500 height=375 cacheid=0013ef8700260e9b1dc095191a01ae6b91]http://www.gfdata.de/archiv11-2006-gamefront/wiisicher05.jpg[/img]

http://www.gfdata.de/archiv11-2006-gamefront/2573.html

Waarschuw beheerder
ow dat is meestal met amerika zo, die moeten alles voorgekoud krijgen anders gooien ze hun hond in de machnetron en klagen ze het bedrijf aan voor tich miljoen omdat het niet in boekje stond dat het niet mog.

onze laaste machnatron hat duidelijk een USA boekje, do not put small animals in the microwave en zo ging het door 20blz.
Waarschuw beheerder
donateur
'k heb gezien dat sommige kinderen niet konden wachten tot de releasedatum van de Wii en zichzelf ingevroren hebben;

[img width=600 height=450]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1b/1012hereicomewii.jpg[/img]

http://allabout-sp.net/season10/1012.php
laatste aanpassing

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Die handleiding :D
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 15:44:
ow dat is meestal met amerika zo, die moeten alles voorgekoud krijgen anders gooien ze hun hond in de machnetron en klagen ze het bedrijf aan voor tich miljoen omdat het niet in boekje stond dat het niet mog.

onze laaste machnatron hat duidelijk een USA boekje, do not put small animals in the microwave en zo ging het door 20b

Tegenwoordig doen we dat zo.

"Het is verboden het apparaat anders te gebruiken dan in de handleiding staat aangegeven."

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roelatie op maandag 4 december 2006 om 15:14:
Dat wordt vriendjescodes uitdelen

ik kan je even uit je droom helpen vanaf april komen de eerste europese online games pas
Uitspraak van Roelatie op maandag 4 december 2006 om 15:14:
Zelda en Wii play incl. controller+ nunchuck zijn ook al gereserveerd dus dit gaat een gruwelijk weekend worden.

ik heb zelda en red steel bij besteld... maar khaal ook extra controller en nunchuck en monkeyball enehh cod3

Waarschuw beheerder
nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :P

zo juist wakker geworden van een droom dat mijn WII in een PS3 was veranderd hehe :P ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 19:07:
zo juist wakker geworden van een droom dat mijn WII in een PS3 was veranderd hehe

Gecondoleerd :(

ik heb alleen zelde erbij besteld. Met Zelda en Wii sports ga ik me komende weken echt wel vermaken. Niet nodig nog een game erbij te halen.

Baal alleen als een stekker dat ik dat ding koop en me broertje er net zo veel mee gaat spelen als ik ga doen. Maja daar ontkom je verder niet aan. Toch hek geen fijn gevoel als hij met vrienden thuis is en ze gaan gamen op mijn console. :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TechnoTechnologie op maandag 4 december 2006 om 19:31:
Baal alleen als een stekker dat ik dat ding koop en me broertje er net zo veel mee gaat spelen als ik ga doen

hehe dat heb ik altijd met dvd's ik koop ze en de hele keet kijkt ze:P

Waarschuw beheerder
Ik denk dat ik Zelda en Wii Play erbij haal. Bij Wii Play krijg je toch een extra controller?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TechnoTechnologie op maandag 4 december 2006 om 19:31:
Baal alleen als een stekker dat ik dat ding koop en me broertje er net zo veel mee gaat spelen als ik ga doen. Maja daar ontkom je verder niet aan. Toch hek geen fijn gevoel als hij met vrienden thuis is en ze gaan gamen op mijn console.

Ik heb dat goed opgelost. Mijn zusje betaald mooi mee. Dat gedonder altijd...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 18:52:
ik kan je even uit je droom helpen vanaf april komen de eerste europese online games pas

ja maar je kan elkaar wel alvast registreren en berichten sturen. OW en je kan Mii's sturen ;). Wie weet komt ik dan wel kijken als je gaat Wii sporten ;).

Uitspraak van actief op maandag 4 december 2006 om 20:31:
Ik denk dat ik Zelda en Wii Play erbij haal. Bij Wii Play krijg je toch een extra controller?

nee. Bij de controller krijg je wii play :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roelatie op maandag 4 december 2006 om 20:39:
nee. Bij de controller krijg je wii play

Naar wat ik heb begrepen

Nee.. bij Wii Play krijg je een controller..

logischer ook.. stel je koopt 3 controllers? 3 x Wii Play?!?!

http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/gaming/Wii/games/Wii+Play+_en_+Remote+contoller+(Wii).SW06031/default.aspx

;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
In spanje wordt de Wii in sommige winkels al verkocht en daar zou de Wii pas de 9 de uitkomen. Nu maar hopen dat ze morgen binnenkomen :kwijl:
Waarschuw beheerder
Hier wordt ie, als je geluk hebt, ook wel eerder verkocht als de release datum 8 december is hebben de winkels hem natuurlijk al eerder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Noppie op dinsdag 5 december 2006 om 08:42:
Hier wordt ie, als je geluk hebt, ook wel eerder verkocht als de release datum 8 december is hebben de winkels hem natuurlijk al eerder

met spellen gebeurt t wel vaak, maar toen met de ds deden ze t niet...

Waarschuw beheerder
3 dagen :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 12:13:
3 dagen

ik denk 1 a 2 dagen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Nintendo boss Satoru Iwata says the company could beat its most optimistic forecasts for the year, following strong sales of Wii and DS. Meanwhile, stats have been released on the top selling Wii games in Japan, with Wii Sports beating Zelda.

In an interview with Reuters, Iwata said, “We came up with the current earnings forecasts before we sold even a single unit of the Wii and when we were not so sure about the cannibalization effect between the Wii and the DS. Confidence could be too strong a word, but there is an emerging possibility [for better results]."

Current forecasts from Nintendo are for a profits increase of 60 percent with sales up 45 percent.

Iwata said some analysts had predicted that Wii and DS – both of which are aimed at the ‘expanded’ games market - might take sales from one another. Iwata said this has not been the case.

“Some analysts say the largest rival of the Wii is the DS. But if you take a look at DS sales in the United States in the Thanksgiving week, or DS sales in Japan in the week of the Wii launch, there has been little impact," he said.

Meanwhile, stats for the Wii's Japanese launch have been revealed. The firm sold 370,000 units over the launch weekend, with Wii Sports - unbundled in Japan - the b iggest selling game hitting around 50% of hardware purchasers. The Legend of Zelda: Twilight Princess sold 140,000 copies. Most other games sold lower numbers

Waarschuw beheerder
aftelleuh
Waarschuw beheerder
donateur
als het me zit krijg ik em morgen :cheer:

Waarschuw beheerder
hmz lijkt me sterkt volgens mij doen winkels dat niet met consoles

Waarschuw beheerder
of wel bart smit schijnt ze al te versturen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 18:58:
of wel bart smit schijnt ze al te versturen

noujah als ik m vrijdag maar kan ophalen ... kan niet nog een weekend wachten:P
Artiest {SHOWLIST artist 101845, 4176}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 18:58:
bart smit schijnt ze al te versturen

De meeste Bart Smit's krijgen ze niet eens, pas de 2e levering. Ze gaan allemaal naar E-Plaza, en daar zijn ze al allemaal gereserveerd. Gelukkig heb ik er ergens anders 1 weten te scoren. Vrijdag meteen los met Zelda _o_

Waarschuw beheerder
hmm de internet orders van BS bedoel ik dan :D

ruthless hoe speel jij zelda? eerst zonder sidequests of gelijk volluit met alle quests ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 19:17:
eerst zonder sidequests of gelijk volluit met alle quests

Ik ga zoveel mogelijk genieten de eerste keer de quests horen daar natuurlijk bij :D