Partyflock

Forumonderwerp · 898971
1 volger · 20850x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Okee nog dik twee en een halve maand te gaan voor we weer naar de stembus mogen.

Wie stemt op welke partij, en belangrijker nog, waarom?

Onderbouw je stemgedrag asjeblieft! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op donderdag 23 november 2006 om 13:16:
klopt ik denk zelf dat het pvda/cda/cu word ondanks de overwinning van marijnnisen

net zei je nog dat alleen een linkse coalitie kon?

nog veranderlijker dan het weer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 13:25:
net zei je nog dat alleen een linkse coalitie kon?

CDA is iets rechts conservatief
Christenunie is licht conservatief
PvdA is Links progressief
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 23 november 2006 om 13:23:
zo zonde, twee zetels naar pvdd, echt twee weggegooide kamerplaatsen

mwah... t is toevallig wél de partij die een linkse coalitie nét aan een meerderkeid zal kunnen helpen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 13:28:
mwah... t is toevallig wél de partij die een linkse coalitie nét aan een meerderkeid zal kunnen helpen

of rechts

Waarschuw beheerder
zo zonde, twee zetels naar pvdd, echt twee weggegooide kamerplaatsen

YIHEAAAAAAAAAAAAa ben zo blij dat de partij voor de dieren 2 zetels heeft gekregen beter dan bijv. die waardeloze LPF...

laten ze maar wat doen aan het dieren-, mensen-, milieu-, zorg- en onderwijsleed!!!!!!!!!!

want zoals Thieme al zei en Halsema wat heb je aan die leuke beloftes als we over 50 jaar tot onze oksels in het water staan!!!!

vind elke partij wel minstens 1 goed punt hebben, maar ben toch wel voor ons milieu!
Waarschuw beheerder
Of we nemen die partij met een korreltje zout
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 13:37:
vind elke partij wel minstens 1 goed punt hebben, maar ben toch wel voor ons milieu!

Als je in een land wil wonen waar men echt invloed kan uitoefenen op het milieu zul je echt moeten emigreren lieverd.

Waarschuw beheerder
beetje kortzichtig schat!!!!

wij kunnen met zijn allen wat doen aan het milieu

wij hebben hem immers ook verneukt dus zou niet weten waarom ik moet emigreren...

samen kunnen we er voor zorgen dat het niet verder verneukt raakt!!!

emigreer dus lekker zelf moppie, vind het prima hier!

Waarschuw beheerder
Of we nemen die partij met een korreltje zout

bovendien dien je alle partijen in de kamer serieus te nemen en niet met een korreltje zout.
ze zitten er niet voor niks.
zou niet best zijn als we de regering en 2e kamer met een korreltje zou zouden nemen.

zorg maar es dat je zelf zo ver komt!!!!

ben blij dat niet iedereen zo is als jij... beetje meer hart voor de dieren... dan kom je dr wel!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maandag 27 november bepaalt de Kiesraad de officiële uitslag.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 13:43:
zorg maar es dat je zelf zo ver komt!!!!

Sorry ik heb niet de ambitie om oeverloos, eindeloos geweldige uitspraken en beloftes te doen terwijl je maar eigenlijk compromissen aan het sluiten bent. Niet de aard van het beestje.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 13:42:
beetje kortzichtig schat!!!!

wij kunnen met zijn allen wat doen aan het milieu

1 vind het wel lief dat je me schat noemt
2 ik denk dat jij enigzins kortzichtig bent, of bedoel jij met samen het milieu aanpakken, netjes je plastic zakje in de prullenbak doen?
De grote (waar het dus om gaat) problematiek hebben wij geen invloed op. M.a.w. al doen wij hier nog zo ons best, als de grote landen met de meeste vervuiling de zaak niet initieren brengen wij het spreekwoordelijke water naar de zee. Overbodig vermoeiend en niet effectief
Waarschuw beheerder
af en toe heb ik het idee dat mensen zijn vergeten hoe het is gegaan 8 jaar geleden, een groot zooitje was het en dat kon balkenende opknappen. hij kan dan hoop commentaar gekregen hebben, maar ondertussen heeft ie het stuk beter gedaan dan die rooie.
en waarom zou je zo niet verder gaan? moet je dan weer terug naar af, want in mijn optiek gaan we dat, als er een linkse coaltitie komt.

en in dat debat gister.. sp wil wel met cda samenwerken als er inhoudelijk een hoop gaat veranderen.. denk niet dat je daarvoor maandenlang bezig bent, om je punten te gaan veranderen :S

als wilders een beetje inschikt met bepaalde ideeen dan denk ik dat balkenende nog wel op zijn uitspraak terug komt, en gewoon met vvd en wilders een coalitie gaat vormen.

Waarschuw beheerder
Maandag 27 november bepaalt de Kiesraad de officiële uitslag.

spannend..........

even afwachten dus...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 12:46:
dit is suggestief. zelfde kun je dan zeggen bij de SP en PvdA. Arme mensen stemmen hierop omdat deze partijen het meest aan de armoede willen doen..

Vind dat hier wilders en een aantal van zijn stemmers duidelijk tekort worden gedaan. Maar Ach Nederland is goed mensen in hokjes te duwen...

wat wil je nu zeggen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L) HCore op donderdag 23 november 2006 om 13:08:
Links is niet goed, rechts is niet goed.
Daarom graag: CDA SP Wilders

Links is te sociaal, rechts is te?? Dus dan maar een combinatie!!laatste aanpassing 23 november 2006 13:15

Als het mogelijk zou zijn, geweldig! Maar ik weet niet of het reeel is.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Babs! op donderdag 23 november 2006 om 14:02:
als wilders een beetje inschikt met bepaalde ideeen dan denk ik dat balkenende nog wel op zijn uitspraak terug komt, en gewoon met vvd en wilders een coalitie gaat vormen.

totaal: 41+22+9 zetels = 72 zetels
:bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 14:09:

jammer haha, dan weet ik het ook niet hoor
we zien het wel :P
Waarschuw beheerder
he maar het kan nog steeds...

minderheidscoalitie.. :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Babs! op donderdag 23 november 2006 om 14:12:
minderheidscoalitie..

Daar gaat waarschijnlijk niemand mee akkoord en dan komen er dus nieuwe verkiezingen.
Waarschuw beheerder
alles beter dan een linkskabinet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Babs! op donderdag 23 november 2006 om 14:15:
alles beter dan een linkskabinet

Babs jij hebt het door!!
Waarschuw beheerder
Wacky: ben het voor het eerst echt totaal met je oneens. Je column is buitengewoon suggestief en veel te 'lui' geschreven. Je trekt conclusies die zo ontzettend niet onderbouwd zijn.

ik zeg niet dat ik het eens ben met het partijprogramma van Wilders, maar om maar kort door de bocht te zeggen dat het alleen jongeren zijn die ervoor kiezen en puur vanwege het integratieparagraaf :no: Ken zat mensen die op hem gestemd hebben vanwege economische belangen danwel als proteststem omdat men niet wil dat er een puur 'rood' kabinet wordt gevormd.

Dat moest ik toch even kwijt :$

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Babs! op donderdag 23 november 2006 om 14:11:
jammer haha, dan weet ik het ook niet hoor
we zien het wel

:D idd
Uitspraak van Babs! op donderdag 23 november 2006 om 14:12:
he maar het kan nog steeds...

minderheidscoalitie..

tuurlijk kan het.. en dan D66 om er een meerderheid van te maken :x
:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 14:09:

Hehe, ik dacht al dat ik niet kon tellen ofzo. :D
Waarschuw beheerder
haha ja sorry :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Babs! op donderdag 23 november 2006 om 14:38:
haha ja sorry

:lief:
Waarschuw beheerder
Toch wel opvallend dat het vooral "extreme partijen" (De bijna communistische SP en de tegen het extreem-rechts aanhangende PvdV) zijn die winst hebben geboekt bij de verkiezingen. Zou dit een toenemende polarisatie voor de komende jaren aankondigen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hardworkdedication op donderdag 23 november 2006 om 15:02:
Toch wel opvallend dat het vooral "extreme partijen" (De bijna communistische SP en de tegen het extreem-rechts aanhangende PvdV) zijn die winst hebben geboekt bij de verkiezingen. Zou dit een toenemende polarisatie voor de komende jaren aankondigen?

Of najuist het product zijn van de polarisatie in de afgelopen jaren?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 15:05:
Of najuist het product zijn van de polarisatie in de afgelopen jaren?

Dat is simpelweg een feit. Maar ik vermoed dat als Wilders en de grote kale leider Jan de discussie gaan bepalen in de komende jaren, dat er alleen maar meer polarisatie ontstaat in Nederland.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hardworkdedication op donderdag 23 november 2006 om 15:08:
Maar ik vermoed dat als Wilders en de grote kale leider Jan de discussie gaan bepalen in de komende jaren, dat er alleen maar meer polarisatie ontstaat in Nederland.

Ja, maar zo'n coalitie is nogal uitgesloten he ;)
Waarschuw beheerder
hoorde net op het nieuws dat balkenende er wat hem betreft uit is.. alleen hij moet het nog ff met bea overleggen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 15:10:
Ja, maar zo'n coalitie is nogal uitgesloten he

Daar hoeven ze niet persé voor te regeren: Ze zullen veel media-aandacht op zich vestigen en we leven nou eenmaal in een mediacratie.

Waarschuw beheerder
donateur
Wat er ook gebeurt,ik denk dat het heel belangrijk is dat de mensen die angst voor de islam hebben op wat voor manier dan ook weer vertrouwen moeten terugkrijgen dat dat niet hetgeen is wat er gebeurt. De politiek en in het bijzonder de regering zullen vertrouwen moeten gaan geven om het gevoel van "tsunami van de islam" te kunnen keren in de richting van een gevoel van saamhorigheid in ons land. Maatregelen die genomen worden zullen mijns inziens dat als uitgangspunt moeten hebben. Wederzijds respect vanuit wederzijds vertrouwen. Tegenstellingen overbruggen ipv ze te vergroten. De afgeloepn Balkenende kabinetten zijn hiervoor gestraft door een verschuiving van het zwaartepunt naar uiterst rechts en een nog zwaarder punt bij uiterst links. Dit is het signaal wat nu afgegeven is.

Waarschuw beheerder
donateur
helemaal mee eens :yes:

of zoals Pim Fortuyn ooit zei: "We moeten het samen oplossen."

dus niet wij-tegen-zij, maar SAMEN, al schijnen de meeste Fortuynfans dit gemakshalve vergeten te zijn :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Geert Wilders: 9 zetels :cheer:

Vriend en vijand zo'n beetje wel verrast
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 15:43:
dus niet wij-tegen-zij, maar SAMEN, al schijnen de meeste Fortuynfans dit gemakshalve vergeten te zijn

8) ja idd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 15:43:
dus niet wij-tegen-zij, maar SAMEN,

Zeer nobel streven, wel een tikkie naief.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mani di Mani op donderdag 23 november 2006 om 16:57:
Zeer nobel streven, wel een tikkie naief.

Je wil zeggen dat dat niet werkt voor jou? Ieder z'n ding natuurlijk.. de een kan makkelijker rekening houden met anderen dan de ander. Moet de politiek er maar geen aandacht aan schenken dan dat we een samenleving zijn?
Waarschuw beheerder
mensen zeggen dat het linkse kabinet geld weg gooien:S
slaat nergens op!

kijk eens naar de verbouwing van het katshuis (of hoe dat heet) wat koste dat ook alweer?

Dat is pas geld door de plee spoelen!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik geloof niet dat 1 partij in de regering ook maar zo gek is om met wilders een coalitie tevormen.
denk dat het zelfde gaat opleveren als met deLPF

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 13:21:
SP en Wilders samen, dat zou eens goed zijn voor dit land

mee eens :jaja:
Waarschuw beheerder
mensen zeggen dat het linkse kabinet geld weg gooien:S
slaat nergens op!

En jullie vriend balkenende gaat goed met geld om ?

kijk eens naar de verbouwing van het katshuis (of hoe dat heet) wat koste dat ook alweer?
En ga niet zeggen ja dat was nodig en dat soort onzin opmerkingen

Dat is gewoon geld door de plee spoelen!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :cheer:Bubblegum Bitch:cheer: op donderdag 23 november 2006 om 17:19:
mensen zeggen dat het linkse kabinet geld weg gooien
slaat nergens op!

is gewoon een stukje bangmakerij :P

bovendien hebben we nog nooit een volledig links kabinet gehad, dus hoe zouden ze dat moeten weten? ;)

(nee, de JSF... dát was pas een goeie investering! :[ )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja, maar bubblegum noem jij is een premier die wel goed het geld uitgaf?
kok?

:loser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 17:44:
bovendien hebben we nog nooit een volledig links kabinet gehad, dus hoe zouden ze dat moeten weten?

(nee, de JSF... dát was pas een goeie investering! )

dank u :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 17:44:
is gewoon een stukje bangmakerij

bovendien hebben we nog nooit een volledig links kabinet gehad, dus hoe zouden ze dat moeten weten?

(nee, de JSF... dát was pas een goeie investering! )laatste aanpassing 23 november 2006 17:45

Bang makerij hij is al lang op geknapt

een linkse partij aan de kop mag wel een x vindt ik gewoon om te kijken wat hun doen.

jsf is ook sinloos daar ben ik mee eens.

Uitspraak van Predacore op donderdag 23 november 2006 om 17:46:
kok?

balkenende niet iig!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Predacore op donderdag 23 november 2006 om 17:46:
kok?

"Hindsight is 20/20 vision" ;)

(ofte wel: als je alles van te voren weet.... )

Uitspraak van :cheer:Bubblegum Bitch:cheer: op donderdag 23 november 2006 om 17:48:
balkenende niet iig!!

het enige wat Balkie kon is keihard op alle remmen tegelijk trappen zodat er van de koopkracht niks meer overbleef :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 17:49:
het enige wat Balkie kon is keihard op alle remmen tegelijk trappen zodat er van de koopkracht niks meer overbleef laatste aanpassing 23 november 2006 17:50

dat is ook zo

maar wat jij zegt geef ik je gelijk in.
Ik zelf weet eerlijk gezegd niet hoe een linkse partij het land zou bestuuren.
ben wel benieuwd :jaja: