Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.
dan moet je iets meer betalen, zodat de koek wat eerlijker verdeelt is. Ik zie het probleem nietIk wil best wat meer betalen om een evenwichtiger nederlanmd te krijgen, met een minder grote kloof tussen arm en rijk
De SP komt voor iedereen met modaal salaris en lager op
en dan matanem allochtonen
Juist, de sp verplicht de mensen die succesvol zijn en meer verdienen om meer te gaan te betalen. Zo ontmoedig je ondernemers en gaat de geldkraan langzaam dicht.
Daarom vindt het juist belangrijk dat juist Hoger opgeleide studenten uitzicht krijgen om een goede economie en dus een soort an baangarantie en ook ernaar betaald krijgen voor hun getoonde inzet. Maar als het aan de SP en PvdA ligt ben je binnen de kortste keren kaal geplukt t.b.v. de verhoogde uitkeringen. Dus het loont de moeite niet om je in te zetten voor een hogere opleiding want het wordt je toch afgepakt door de linkse- robinhoods.
Dat zijn mensen waar geen werkgever zijn vingers aan brand omdat ze toch grotendeels minder productief zijn dan 100% gezonde mensen.
Je ontmoedigt ondernemers die puur uit eigen belang werken. Niet die ondernemers die oog hebben voor kwetsbare groepen in de samenleving. Die vinden het alleen maar prettig om daar wat voor te betekenen.
Hoe bedoel je dat de geldkraan dichtgaat?
Het is fout om ondernemers te verplichten het automatisch voor kwetsbare groepen op te nemen. Daarmee ontmoedig je starters mee.
Steeds meer mensen met een boven modaal inkomen gaan net over de grens wonen om minder belasting te hoeven betalen. En dit aantal zal alleen maar toenemen naar mate Nederland nog socialer word.
Uitspraak van Thijs1984 op donderdag 16 november 2006 om 13:03:
en dan matanem allochtonen
wat is matanem?
Ik zal een voorbeeld geven. Ik ben ondernemer en werk zo'n 60 uur per week om mijn toko draaiende te houden. Met mij nog duizenden anderen die in de zelfde situatie verkeren.
Op een gegeven moment is alles begonnen te lopen en na 3 jaar zwoegen met diverse financiële tegenslagen is het bedrijf nu eindelijk succesvol. Oftewel, 3 jaar heb ik een inkomen gehad nabij het sociaal minimum, ondanks de vele uren die ik draaide. Niet dat ik dat erg vind, aangezien investeringen nodig zijn. Maar goed, nu het goed gaat wil ik mijn voorgaande slechte jaren compenseren.
Nu is het zo dat als ik mij 4000 euro per maand aan salaris uitkeer, zo'n 1200 euro aan belasting moet betalen. Oftewel, zo'n 2800 euro blijft maar over.
En als we een links kabinet krijgen, moet ik over die 4000 euro nog meer belasting betalen en dan blijft er misschien maar 2700 euro over. En dat vind ik niet eerlijk. Dan betaal ik 1300 euro aan belasting per maand, dikke vinger, ik ben niet gek.
En stel, we krijgen een links kabinet, dan ga ik net over de grens wonen waar het dan financieel gezien, veel aantrekkelijker is om te wonen. En met mij nog vele anderen.
Nederland heeft dan minder rijken om geld van af te maken en meer kosten
Wie goed verdient kan best wat meer betalen, het geld kan naar een deel van de mensen gaan die nog steeds geen baan hebben gevonden na hun herkeuring (een deel van de 2/3 mensen).
Onzin, denk je echt dat iemand maar geen hoge opleiding gaat doen omdat de belastingen hoog zijn voor die inkomens?
Dan hebben we nog het (hogere) onderwijs, nu al voor veel jongeren onbetaalbaar
Niet iedereen heeft ouders die het wel even voorschieten of kado doen, daarbij zijn er opleidingen die zelfs 2x per jaar een boekenpakket a 800 euro vereisen (laat het belastingeld daar maar eens heen gaan).
En zo is het maar net, als je je nek uitsteekt dan moet je gelijk alles weer inleveren van de linkse robin-hoods,. Het loont gewoon niet om te investeren want ze willen je gewoon arm houden
Gewoon erbij werken, heb ik ook moeten doen. Knokken voor jezelf, niemand anders doet het voor je.
maar zelfs daarbij vind ik dat het niet klopt
wand er zijn bepaalde aspecten die erinvor komt
dat je kan kiezen tussen eens en oneens
maar soms ben je het er mee eens of oneens maar dat is om een bepaalde reden en als je dan na gaat waarom je het er wel of niet mee eens bent en waarom die partij het er wel of niet mee eens is kom je toch niet op het zelfde uit
dat moet je vooral niet doen, ofterwijl: STEMMEN!!
www.kieskompas.nl
Wat een onzin. Meer afdragen omdat je genoeg verdient, maakt je lang niet arm hoor, zoals het inderdaad ook hoort als je hier zelf in geinvesteerd hebt
Kan best maar is dat ook verdiend, mensen knokken ervoor om meer te verdienen soms letterlijk werken ze zich dood om zich van alles te veroorloven. En dan moet je het weer gaan afstaan aan de instanties die nog hogere uitkeringen willen gaan uitreiken voor de mensen die te kieskeurig zijn met hun baan of die niet willen werken??? Mij niet gezien.
Ja, zie uittocht hoger opgeleide studenten.
En zo is het maar net, als je je nek uitsteekt dan moet je gelijk alles weer inleveren van de linkse robin-hoods,. Het loont gewoon niet om te investeren want ze willen je gewoon arm houden (arm volk is volgzaam). Je mag niet knokken voor je eigen familie, je mag helemaal niets, je hebt maar te luisteren naar wat ze willen.
En dan moet je het weer gaan afstaan aan de instanties die nog hogere uitkeringen willen gaan uitreiken voor de mensen die te kieskeurig zijn met hun baan of die niet willen werken??? Mij niet gezien.
Gewoon erbij werken, heb ik ook moeten doen. Knokken voor jezelf, niemand anders doet het voor je.
je moet het probleem aan pakken en ervoor zorgen dat het helemaal niet aantrekkelijk is om een van een uitkering te leven
als links aan de macht komt word het alleen maar nog erger
Indien we straks een links kabinet krijgen zullen de werkende mensen de dupe zijn. En dan is het aantrekkelijker om werkloos te zijn, dan te gaan werken. Dit betekend het einde van de stijgende koopkracht in Nederland.
alsof je van een bijstandsuitkering kunt léven
Mag het *iets* genuanceerder please?
(dit is namelijk écht onzin)
dit is echt weer het typische vvd-jank verhaaltje.
alsof de mensen met de hoogste inkomens per definitie harder werken
ga is kijken in een ziekenhuis of verpleegtehuis waar mensen zich uit de naad werken voor een klein kut-salaris doordat de vvd de afgelopen jaren juist die lonen veel te weinig heeft opgewaardeerd.
gek he dat er niemand nog verpleegster wil worden of met verstandelijk gehandicapten of zieke bejaarden wil werken.
deze mensen hebben reden tot klagen en niet de rijke stinkerds die lopen te janken dat ze zoveel belasting betalen maar ondertussen wel in een dikke villa wonen met bijbehorende dikke wagen, in het gooi.
ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt maar het is zeker niet op de feiten gebaseerd. de belastingen zijn hoger bij de hoogste inkomens das al jaren zo.
studenten blijven kiezen voor hoge opleidingen omdat je ondanks hogere belastingen toch een een nog veel betere beloning krijgt dan het modale inkomen
Je hebt daar wel een punt trouwens Ik wil ook geen mensen ondersteunen die het vertikken om te werken. Helaas is ons stelsel wel zo dat je belasting betaalt voor collectieve uitgaven. Dus ja.. daar horen ook bij de mensen die te lui zijn om te werken
Behalve als je een linkse partij ondersteunt, die willen het land nl. socialer maken. Jij slaat echt taal uit van iedereen voor zich en God voor ons allen. Dat is waar ik van kots. Het is helaas wel de realiteit waar wij hier in leven. Dus in die zin ben je wel goed op je plek in Nederland
zitten daar veel astrologen en paranormaal begaafden?
best wel knap dat die mensen 4 jaar in de toekomst kunnen kijken
Kijk eens naar de grootverdieners bij Essent en Nuon, dit zijn de mensen die door extra bonus een jaarsalaris krijgen waar de (werkende mensen) 20 jaar voor moeten werken. Dit komt grotendeels door de privatisering.
Bij een links kabinet zullen de grote groot verdieners meer moeten betalen. Dat lijkt mij een goed plan
Bij een links kabinet zullen de grote groot verdieners meer moeten betalen. Dat lijkt mij een goed plan.
Best wel knap dat al die linkse partijen 4 jaar in de toekomst kunnen kijken wat betreft zorgstelsel.... Dat is toch min of meer hetzelfde, alleen hebben de mensen van het CBS ervoor geleerd
SP wilt mensen met een normaal inkomen al laten betalen en nee dat zijn dus geen groot verdieners
je ziet nu al dat mensen minder zorg krijgen voor evenveel geld en bovendien heeft balkenende zelf gezegd dat de premies volgend jaar weer 50 euro omhooggaan.
bullshit
mensen met een modaal inkomen worden niet door de sp extra belast.
dat zal wel gebeuren bij een 2x modaal inkomen
links wilt de uitkeringen 5% omhoog
wij willen dat je gaat werken dan ga je er 30 tot 40% omhoog
wat is socialer
links wilt de uitkeringen 5% omhoog
wij willen dat je gaat werken dan ga je er 30 tot 40% omhoog
wat is socialer
wat is dus aantrekkelijker?
je geeft hier dus zelf al mee aan dat het dus ook onder links aantrekkelijker blijft om te gaan werken
Ook als je modaal bent ga je bij de SP erop achteruit, financieel gezien heeft het alleen baat om op de SP te stemmen als je van een uitkering leeft of tegen minimumloon aan zit.
onzin, je kent de feiten niet
lees het sp programma er maar op na.
mensen met een modaal inkomen gaan er NIET op achteruit.
pas als je 2x modaal verdient wordt je door de sp extra belast
Er zijn te weinig grootverdieners om heel Nederland te voorzien in de financiele behoefte van de regering, linkse partijen halen het bij de werkende mensen vandaan. En dat zijn mensen zoals jij en ik die dan meer moeten afdragen
de SP is een associale partij die de kant kiest van de niet-werkenden en totaal geen brood ziet in het creeren van werkgelegenheid voor deze groep, weet je wat ik dat noem.... dat noem ik bewust dom en klein houden van de sociaal lagere klassen.
Te weinig grootverdieners?
De rijkste Nederlanders zijn opnieuw rijker geworden. En de familie Brenninkmeijer is wederom de rijkste familie van Nederland.
Dat beweert althans het blad Quote dat donderdagmiddag haar nieuwste lijst, de achtste, met 500 rijkste Nederlanders presenteerde
de sp kiest de kant van de mensen die werken in de zorg, de sp kiest de kant van de huisartsen die massaal bezwaar hebben tegen het nieuwe zorgstelsel, sp kiest de kant van oudere mensen en arbeidsongeschikten die zijn gekort door vvd en cda, zowel financieel als qua verzorging.
dat populistische praatje dat links alleen opkomt voor werklozen is echt niet meer van deze tijd
ijkt mij een voorbarige conclusie.
sociaal wil niet automatisch zeggen dat de werkende mensen er de dupe van worden.
Kijk eens naar de grootverdieners bij Essent en Nuon, dit zijn de mensen die door extra bonus een jaarsalaris krijgen waar de (werkende mensen) 20 jaar voor moeten werken. Dit komt grotendeels door de privatisering.
Bij een links kabinet zullen de grote groot verdieners meer moeten betalen. Dat lijkt mij een goed plan.