Partyflock

Forumonderwerp · 898971
1 volger · 19224x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Okee nog dik twee en een halve maand te gaan voor we weer naar de stembus mogen.

Wie stemt op welke partij, en belangrijker nog, waarom?

Onderbouw je stemgedrag asjeblieft! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 17:14:
al vaak genoeg meegemaakt jopnge mensen die nieuwe meubels e.d. op lening kochten om hun huisje in te richten, maar je moet vroeg of laat toch alles kunnen betalen.

Je moet eigenlijk gewoon het geld hebben. Anders helaas pindakaas. De realiteit van vandaag is helaas anders, zie ook wat hierboven beschreven staat.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 18:35:
Het generaal pardon telt voor illegalen die hier kwamen toen de oude regeling nog van kracht was (waardoor ze mochten blijven) maar waarvan hun zaak pas later in behandeling is genomen.

Ik vind dat mensen die hier al meer dan een jaar wachten op een definitieve beslissing een generaal pardon moeten krijgen en dus gewoon hier kunnen blijven. De rest tijdig afhandelen, snel en kordaat beslissen en exit wanneer exit en verblijfsvergunning als men hier gewoon mag blijven.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:27:
Word wel tijd dan, als ze hier toch niks mogen kunnen ze het ergens anders wel proberen

Ze kunnen nergens naartoe, want ze hebben meestal geen papieren en ook geen geld om ergens naartoe te gaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:30:
Ik vind dat mensen die hier al meer dan een jaar wachten op een definitieve beslissing een generaal pardon moeten krijgen en dus gewoon hier kunnen blijven.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om mensen die vanaf 1998 al aan het wachten zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:30:
Ik vind dat mensen die hier al meer dan een jaar wachten op een definitieve beslissing een generaal pardon moeten krijgen en dus gewoon hier kunnen blijven. De rest tijdig afhandelen, snel en kordaat beslissen en exit wanneer exit en verblijfsvergunning als men hier gewoon mag blijven.

ach als iemand geen misdaden heeft begaan of als iemand wegens zijn mening en overtuiging niet terug kan...

Er emigreren genoeg mensen naar Nederland, maar omdat die geld hebben om hier de juiste papieren te kopen, mogen ze blijven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:38:
Even voor de duidelijkheid, het gaat om mensen die vanaf 1998 al aan het wachten zijn.

gewoon een Nederlands paspoort geven, ze hadden die mensen direct terug moeten sturen, dat hebben ze niet gedaan, dus fgewoon in NL laten blijven. En geen jarenlang juridisch getouwtrek meer, wat de normaal werkende burger weer klauwen vol met geld kost

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:37:
Ze kunnen nergens naartoe, want ze hebben meestal geen papieren en ook geen geld om ergens naartoe te gaan.

Waarom zijn ze hier ten eerste heen gekomen dan?
Er zijn idd echte vluchtelingen, die mogen van mij Nederland naar binnen tot op een zeker aantal.
Niet zoveel dat onze halve cultuur al verdwenen is, of daarmee bezig is.

Vind ik idd nou niet erg top, ik zou zeggen kijk hoe deze mensen geintregreed zijn en maak daaruit je keuze.
Aangezien ze daar van 1998 al mee bezig zijn heb ik daar niet veel vetrouwen.

Waar het allemaal op neer komt is dat er nog steeds geen duidelijke regels zijn, of deze worden gewoon niet goed uitgevoerd. Mensen die de macht hebben om deze beslissingen te maken zijn bang om aangezien te worden als racist. Of hebben gewoon niet genoeg verstand van andere culturen, hoe het ervoor staat in dat land of durven geen beslissing te nemen.. kan gewoon beter.

Nederland is wel vol, dus liever eruit als erin.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Weet ik.. daarom ook :yes:
Sommigen wachten zelfs al langer (11 jaar).
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:46:
gewoon een Nederlands paspoort geven, ze hadden die mensen direct terug moeten sturen, dat hebben ze niet gedaan, dus fgewoon in NL laten blijven. En geen jarenlang juridisch getouwtrek meer, wat de normaal werkende burger weer klauwen vol met geld kost

En daar ben ik het dus 100% mee eens :yes:
Niets aan toe te voegen.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:47:

Bullshit.. 5000 mensen meer of minder, daar merk je niks van in een land waar 16 miljoen mensen wonen en zo langzamerhand een emigratieoverschot is..

Zoals Vip al zei:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:37:

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:51:
Bullshit.. 5000 mensen meer of minder, daar merk je niks van in een land waar 16 miljoen mensen wonen

Ze zijn er al, het is niet zo dat ze er nog eens bij komen ofzo. Deze illegalen hebben een redelijk zwervend bestaan in onze samenleving, sommige zitten bij het Leger des Heils, anderen zijn lokaal opgevangen bij diverse stichtingen en een klein groepje hangt op stations of zit in de prostitutie.

Het zijn mensen die van dag tot dag leven, geen inkomen, geen rechten en geen toekomst hebben.

Eruit zetten kan in de meeste gevallen niet, want je weet niet waar ze vandaan komen, hebben meestal geen papieren meer of ze zijn gewoon niet meer te vinden.

Het enige wat je kan doen is deze mensen een legale status geven en daarmee de kans om iets fatsoenlijks op te bouwen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:54:
Ze zijn er al, het is niet zo dat ze er nog eens bij komen ofzo. Deze illegalen hebben een redelijk zwervend bestaan in onze samenleving, sommige zitten bij het Leger des Heils, anderen zijn lokaal opgevangen bij diverse stichtingen en een klein groepje hangt op stations of zit in de prostitutie.

Ik kan me herinneren dat Pim Fortuyn ook voorstander was dat de reeds aanwezigen die wachtten op een verblijfsvergunning die zouden moeten kunnen krijgen. Wat er daarna is gebeurd met het immigratiebeleid en de uitvoering ervan is echt een zooitje!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yataaah! op donderdag 9 november 2006 om 19:47:

Bullshit.. 5000 mensen meer of minder, daar merk je niks van in een land waar 16 miljoen mensen wonen en zo langzamerhand een emigratieoverschot is..

:cheer: iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen :cheer:

Wie zijn wij als mensheid om te bepalen wie ergens wel en wie ergens niet mag wonen.

Waarschuw beheerder

Nee idd, en dat teveel keren gedaan maakt 16 miljoen, bravo :cheer:

Vol is vol, je moet gewoon ergens je grensen stellen Nederland heeft gewoon niet genoeg ruimte om over een paar jaar uit te komen op 30 miljoen inwoners oid, er zijn genoeg landen die veel groter zijn met veel meer ruimte.
Van mijn part investeren we in plekken in die andere landen ( met hun samenwerking natuurlijk ) om ze daar een plekkie te geven.
En als zij dat niet willen, met tich keer zoveel ruimte moeten wij het allemaal maar nemen?
Buiten dat, ze komen hier heus niet allemaal heen omdat het weer zo lekker is.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:58:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen

Wie zijn wij als mensheid om te bepalen wie ergens wel en wie ergens niet mag wonen.

De mensen die hier een land uit niks hebben opgebouwd mischien? Dus jij wilt geen regels, dat word helemaal een zooitje.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 19:58:

Precies.. hoe meer we over de wereld verspreiden hoe meer eenwording in de wereld er komt. Maarja wij westerlingen zijn bang om onze rijkdom te verliezen.

Dus it's all 'bout de money alweer :nocheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:14:
Precies.. hoe meer we over de wereld verspreiden hoe meer eenwording in de wereld er komt. Maarja wij westerlingen zijn bang om onze rijkdom te verliezen.

Hebben we vroeger gelukkig ook niet hard voor gewerkt met onze VoC enz.. ;P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:09:
Vol is vol, je moet gewoon ergens je grensen stellen Nederland heeft gewoon niet genoeg ruimte om over een paar jaar uit te komen op 30 miljoen inwoners oid, er zijn genoeg landen die veel groter zijn met veel meer ruimte.
Van mijn part investeren we in plekken in die andere landen ( met hun samenwerking natuurlijk ) om ze daar een plekkie te geven.
En als zij dat niet willen, met tich keer zoveel ruimte moeten wij het allemaal maar nemen?
Buiten dat, ze komen hier heus niet allemaal heen omdat het weer zo lekker is.

waarom denk je dat er Europese regelgeving komt ook op dat gebied? De deuren gaan dicht voor economische vluchtelingen. Voor politieke vluchtelingen is altijd plek. Alleen weet misschien niet iedereen dat.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:16:
Hebben we vroeger gelukkig ook niet hard voor gewerkt met onze VoC enz..

Ach, krijgen we dat gezeik weer :s
Alsof het alleen maar hard werken moet zijn in de wereld. Mensen in 3e wereldlanden werken ook hard op hun manier. Veel harder dan wij met onze luxe. En zoals zij het beschouwen hebben wij westerlingen hun land afgepakt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ach, krijgen we dat gezeik weer
Alsof het alleen maar hard werken moet zijn in de wereld. Mensen in 3e wereldlanden werken ook hard op hun manier. Veel harder dan wij met onze luxe. En zoals zij het beschouwen hebben wij westerlingen hun land afgepakt.laatste aanpassing 9 november 2006 20:18

Blijkbaar hebben ze vroeger niet hard genoeg gewerkt toen ze in hun nakie door de bossen renden, wij hebben wel wat opgebouwd in vergelijking met hun.

En we zijn allemaal op hetzelfde punt begonnen.. ;)

Voor politieke vluchtelingen is altijd plek.

Niet hier ;) hehe je hebt gelijk dat er nog wel wat bijkan, maar als je geen grens trekt houd het gewoon niet op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:22:
wij hebben wel wat opgebouwd in vergelijking met hun.

Dit vind ik wat overtrokken, nu moet ik ingrijpen!
Wij hebben meer kansen en mogelijkheden door verschillende factoren (neem bijvoorbeeld het klimaat en cultuur).

Maar je moet een grens trekken: niemand meer erbij is de beste oplossing. Het kost veel te veel tijd, moeite en geld om te selecteren wie wel en niet binnen mag. Daarnaast is het grootste deel van de bevolking er mee eens dat het genoeg is zo.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pudani op donderdag 9 november 2006 om 20:26:
Wij hebben meer kansen en mogelijkheden door verschillende factoren (neem bijvoorbeeld het klimaat en cultuur).

Juist :yes:

Maar je moet een grens trekken: niemand meer erbij is de beste oplossing. Het kost veel te veel tijd, moeite en geld om te selecteren wie wel en niet binnen mag. Daarnaast is het grootste deel van de bevolking er mee eens dat het genoeg is zo.

Dat is de fout dus, iedere partij is er wel over uit dat politieke vluchtelingen hier welkom zijn net als in andere europese landen. Het kan niet zo zijn dat Nederland nu ineens het land is waar niemand meer asiel kan krijgen. Dat is internationaal niet te verkopen. Voor economische vluchtelingen is het een ander verhaal en nogmaals: de mensen die hier al lang wachten op een verblijfsvergunning moeten gewoon hier kunnen blijven met minimaal een machtiging tot voorlopig verblijf.

En nu nog ff wat leesvoer over generaal pardon:

SP dient opnieuw een motie in voor generaal pardon
29-11-2005 • Het drama rond de uitzettingen van asielzoekers die langer dan vijf jaar in Nederland zijn, duurt nog steeds voort. Zelfs het congres van regeringspartij D66 sprak zich onlangs in een ruime meerderheid uit vóór een pardonregeling die een eind zou maken aan veel menselijk en maatschappelijk leed. Reden voor SP-Kamerlid Jan de Wit om vandaag opnieuw een motie voor een generaal pardon in stemming te brengen.

Anderhalf jaar nu wordt gewerkt aan het uitzetten van de ‘groep van 26.000’ waarvan er inmiddels nog zo’n 15.000 over zijn. Het gaat om asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet hun asielverzoek hebben gedaan. Dit zijn mensen die minimaal vijf jaar in Nederland zijn, en soms nog veel langer.

De SP kent dossiers van asielzoekers die al meer dan 12 jaar legaal in Nederland verblijven. Zij hebben hier kinderen gekregen, de Nederlandse taal geleerd en vrienden gemaakt in de gemeenten waar ze wonen. En nu moeten ze weg. Naar landen als Afghanistan, Iran, Angola, Burundi. Soms spreken hun kinderen niet eens de taal van het land van herkomst, en hebben de ouders iedere kans op een menswaardige toekomst daar verspeeld door de ellelange procedures hier. Het is niet voor niets dat zoveel aangekondigde uitzettingen leiden tot lokale protesten, handtekeningenacties en oproepen aan de politiek om in dit éne geval een uitzondering te maken.

Waarschuw beheerder

Jouw mening, en dat geld niet eens voor alle landen.
En hun cultuur hebben ze zelf gemaakt dus dat slaat niet aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:31:
Anderhalf jaar nu wordt gewerkt aan het uitzetten van de ‘groep van 26.000’ waarvan er inmiddels nog zo’n 15.000 over zijn. Het gaat om asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet hun asielverzoek hebben gedaan. Dit zijn mensen die minimaal vijf jaar in Nederland zijn, en soms nog veel langer.

De SP kent dossiers van asielzoekers die al meer dan 12 jaar legaal in Nederland verblijven. Zij hebben hier kinderen gekregen, de Nederlandse taal geleerd en vrienden gemaakt in de gemeenten waar ze wonen. En nu moeten ze weg. Naar landen als Afghanistan, Iran, Angola, Burundi. Soms spreken hun kinderen niet eens de taal van het land van herkomst, en hebben de ouders iedere kans op een menswaardige toekomst daar verspeeld door de ellelange procedures hier. Het is niet voor niets dat zoveel aangekondigde uitzettingen leiden tot lokale protesten, handtekeningenacties en oproepen aan de politiek om in dit éne geval een uitzondering te maken.

dat is natuurlijk belachelijk!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:35:

haha dit is geen mening, dat zijn feiten!

Waarschuw beheerder
donateur
En nog meer leesvoer:

Asielzoekers

Het terugkeerbeleid van uitgeprocedeerde asielzoekers staat de laatste tijd weer volop in de belangstelling. De reden is dat het kabinet heeft besloten om 2.334 vreemdelingen een verblijfsvergunning te geven. De 26.000 mensen die voor 2001 asiel aanvroegen krijgen geen generaal pardon en moeten de uitkomst van de procedure respecteren. Uit geprocedeerden moeten vertrekken.

In de periode 1991 tot en met 2002 hebben ongeveer 400.000 personen asiel in Nederland aangevraagd. Van plusminus 150.000 personen is het verzoek ingewilligd. Voor de overigen geldt dat dus niet.

In het regeerakkoord is afgesproken dat een bepaalde groep asielzoekers, die door toedoen van de overheid langer dan 5 jaar in een asielprocedure zitten een verblijfsstatus krijgen. Het ging om personen die nog op een antwoord op hun eerste asielaanvraag wachten. Onlangs werd bekend dat op basis van de eenmalige regeling asielzoekers 2.097 personen een verblijfsvergunning krijgen. Daarnaast is er nog een verblijfsvergunning voor 220 vreemdelingen, omdat de minister heeft geconstateerd dat het om zeer schrijnende gevallen gaat. Tot slot hebben nog 17 personen uit het voormalige Joegoslavië een vergunning gekregen. Daarmee komt het totaal op 2.334, zoals in de inleiding genoemd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pudani op donderdag 9 november 2006 om 20:36:
haha dit is geen mening, dat zijn feiten!

Je bedoelt mischien Afrika, zoals ik al zei niet alle landen hebben dezelfde factoren als daar. Er zijn genoeg landen om ons heen met ongeveer hetzelfde klimaat waar ze hun eigen land ook aan puin helpen.

Een ander klimaat enz betekent ook dat er andere oplossingen moeten worden gevonden, bij ons regent het, bij hunt niet wij hebben dikke kleren nodig, zij niet.. vice versa.
Die oplossingen hebben ze blijkbaar niet gevonden omdat ze teveel aan de vredespijp hingen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:35:

Wat is er mis met hun cultuur?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:39:
Wat is er mis met hun cultuur?

Waar hoor je mij zeggen dat er iets mis is met hun cultuur.

Hij geeft een cultuur als voorbeeld met andere kansen, ik dat we vroeger allemaal ergens zijn begonnen, die culturen hebben we zelf opgebouwd, vandaar.
Waarschuw beheerder
Je bedoelt mischien Afrika, zoals ik al zei niet alle landen hebben dezelfde factoren als daar. Er zijn genoeg landen om ons heen met ongeveer hetzelfde klimaat waar ze hun eigen land ook aan puin helpen.

Afrika, Zuid-Amerika...

allemaal geleid door corruptie!! de rasechte bevolking wil echt wel anders, maar hebben de middelen niet! ik heb de mogelijkheid om nu lekker ajax te gaan kijken, terwijl ze daar blij zijn dat ze gezond zijn en een dag kunnen eten!

greetz

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:41:
Waar hoor je mij zeggen dat er iets mis is met hun cultuur.

Ik lees een oordeel tussen de regels door. Onderstaande bevestigt mijn gevoel:

Die oplossingen hebben ze blijkbaar niet gevonden omdat ze teveel aan de vredespijp hingen.

Hier maak ik uit op dat mensen die niet van onze übercultuur zijn niet in oplossingen denken en alleen maar lopen te relaxen enzo. Ben je wel eens in een ontwikkelingsland geweest?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pudani op donderdag 9 november 2006 om 20:42:
Afrika, Zuid-Amerika...

allemaal geleid door corruptie!! de rasechte bevolking wil echt wel anders, maar hebben de middelen niet! ik heb de mogelijkheid om nu lekker ajax te gaan kijken, terwijl ze daar blij zijn dat ze gezond zijn en een dag kunnen eten!

greetz

Dat is helemaal waar, maar die mensen zijn niet zomaar aan de macht gekomen.
Dat bv Hitler ooit aan de macht is gekomen, geeft aan dat niet iedereen mensen kennis heeft.
Het is gewoon jammer dat het zover is gekomen, want dat kan natuurlijk hier ook gebeuren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 20:45:
Het is gewoon jammer dat het zover is gekomen, want dat kan natuurlijk hier ook gebeuren.

Pas als politici controlerende instanties waardoor ze op de vingers getikt zijn willen afschaffen, zoals mwah..laten we geheel willekeurig de commissie van gelijke behandeling hiervoor nemen, dan pas moet je je zorgen gaan maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 21:12:
Pas als politici controlerende instanties waardoor ze op de vingers getikt zijn willen afschaffen, zoals mwah..laten we geheel willekeurig de commissie van gelijke behandeling hiervoor nemen, dan pas moet je je zorgen gaan maken.

Die gelijke behandeling lijd langzamerhand diezelfde kant op, dat is mijn mening.
Intergreren in Nederland wil niet zeggen dat je je eigen geloof niet meer mag volgen, ik ben zoizo al geen voorstander van het geloof.. Maar dit land is niet gesticht door moslims en ik ben toch zeker weten niet de enige die hier niet langzamerhand een moslim land van wil maken.

(Ik geloof dat het deze naam was)
Vind je het dan helemaal niet erg dat de naam "Achmed" op nummer 12 staat bij meest gekozen jongens namen, deze naam kan op verschillende manieren geschreven worden maar is als 1 geteld.
Dit was volgens mij niet landelijk, maar dan alsnog vind ik dit niet fijn om te zien. Verder dan dat hoeft het van mij niet te gaan, we hebben nu wel genoeg multicultureel gedoe hier zoals je ziet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
weet iemand welke party zich goed inzet voor starters woningen? en het makkelijker(goedkoper) maken wan woningen voor jongeren en dehele rompslomp er om heen

dan weet ik waar ik op ga stemmen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jeffrey!! op donderdag 9 november 2006 om 21:45:
weet iemand welke party zich goed inzet voor starters woningen? en het makkelijker(goedkoper) maken wan woningen voor jongeren en dehele rompslomp er om heen

Ik durf het niet te zeggen, maar dat is de PvdA.

Check het programma maar ;)

* meer goedkope starterswoningen bouwen
* afschaffing overdrachtsbelasting

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 21:47:
* meer goedkope starterswoningen bouwen

neee dat ga je nie menen!! Je brengt me nu weer aan het twijfelen, Vip, wat ik moet gaan stemmen :x

Waarschuw beheerder
donateur
CDA 28,6 45 Zetels
PvdA 27,3 43 Zetels
VVD 17,9 23 Zetels
SP 6,3 17 Zetels

09 Nov 2006.

Spannend hoor :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 22:30:
neee dat ga je nie menen!! Je brengt me nu weer aan het twijfelen, Vip, wat ik moet gaan stemmen

Moet je niet aan mij vragen, anders krijg je het vaste antwoord "lijst 2, plaats 12" ;P

Waarschuw beheerder
donateur
lijst 13 maakt nietuit welke plaats :P

;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 01:59:
lijst 13 maakt nietuit welke plaats

en wat zijn jouw beweegredenen hiervoor?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 november 2006 om 17:45:
Meer dan toereikend? Als je van de goedkoopste situatie uitgaat (bij je ouders wonen) dan krijg je 70 euro per maand. Mag jij me vertellen hoe je daar 1500 euro collegegeld en 600 euro boekengeld van betaald. Over andere zaken zoals uitgaan/kleren ed niet te praten. Als je uitwonend bent krijg je meer, maar kom je ook meer te kort.

Ik bedoel aan te stippen met het feit dat ze in Duitsland geen collegeld hoeven te betalen, studeren in NL duur is. Niet welk land nu wel of niet stufi heeft of dat ze wel of niet collegeld betalen etc etc. Daar kun je uren over discussieren zonder resultaat. Het gaat erom dat studeren goedkoper moet in NL. Zo als het nu gaat is het over een tijd alleen nog voor de elite te betalen.

(MAW een discussie over de totaalsituatie, niet over geneuzel.)

Als je een basisbeurs thuiswonend krijgt, dus die 70 euro, dan wordt er vanuit gegaan dat je ouders een gedeelte meebetalen, omdat ze 'genoeg' verdienen. Doen ze dat niet dan kun je heel voordelig een bedrag bijlenen, tegen voorwaarden die je in Duitsland niet zult vinden. Krijg je wel die aanvullende beurs, dan is het wel degelijk toereikend en uitwonend ook.
Je kunt niet alleen kijken naar de kosten van het collegeld, dan klopt het totaalplaatje namelijk niet. In Nederland staat daar de studiefinanciering tegenover en dat heft het meer dan op. Je kunt het collegeld wel afschaffen (zoals Groenlinks dat wil) maar dan krijg je ook geen studiefinanciering meer, heel simpel. Ik denk dat veel studenten dat liever niet hebben.

Artiest Maddox
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JannaB op vrijdag 10 november 2006 om 09:49:
...

Uitstekend, maar zoals ik al zei, de kosten van studeren in NL moeten omlaag. Dat kan door meer studiefinanciering te geven of het collegegeld te verlagen. Wat mij betreft is het collegegeld verlagen een goede optie, want het studiegeld verhogen zal waarschijnlijk getrapt gaan. Dus dan krijg je er nog niets bij per maand. Want het maximum wat je ouders mogen verdienen ligt volgens mij op bijstandsniveau.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 10:11:
Uitstekend, maar zoals ik al zei, de kosten van studeren in NL moeten omlaag. Dat kan door meer studiefinanciering te geven of het collegegeld te verlagen. Wat mij betreft is het collegegeld verlagen een goede optie, want het studiegeld verhogen zal waarschijnlijk getrapt gaan. Dus dan krijg je er nog niets bij per maand. Want het maximum wat je ouders mogen verdienen ligt volgens mij op bijstandsniveau.

Nou ja daar ben ik het dus niet mee eens. Meer studiefinanciering of afschaffing van collegegeld kost de overheid bakken met geld. Geld dat mijns inziens veel beter besteedt kan worden. Ik heb nou niet direct het idee dat de Nederlandse student het grootste probleem is dat we hebben. Dan zijn er wel belangrijker zaken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JannaB op vrijdag 10 november 2006 om 10:25:
Ik heb nou niet direct het idee dat de Nederlandse student het grootste probleem is dat we hebben. Dan zijn er wel belangrijker zaken

Inderdaad! Als student heb je de mogelijkheid om heel veel geld te lenen en dat vervolgens in 15 jaar terug te betalen. Met een goede studie heb je dus ook een goede baan en is het geen enkele moeite om dit terug te betalen.

Daarnaast is het zo dat de studenten het zelf ook verpesten. Ik ken verschillende mensen die 3/4 studies niet hebben afgemaakt. Als zij verzaken, mogen ze hier ook zelf voor opdraaien! Met het plan van Maddox draait iedereen ervoor op, omdat uiteindelijk dit geld uit de belastingpot komt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pudani op donderdag 9 november 2006 om 15:48:
Het maakt niet uit wat je stemt, als je maar stemt!

Uitspraak van Pudani op donderdag 9 november 2006 om 16:08:
ik neem aan dat iedereen zich wel verdiept voordat hij/zij gaat stemmen!

jaja.... wijze woorden hoor!! :-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van #Josien# op vrijdag 10 november 2006 om 10:42:
jaja.... wijze woorden hoor!!

wijze vent :D
Waarschuw beheerder
hahaha... :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JannaB op vrijdag 10 november 2006 om 10:25:
Meer studiefinanciering of afschaffing van collegegeld

Ik had het over VERLAGING van het collegegeld.

Maar even ingaand op jouw punt, als Nederland in de toekomst mee wil concurreren zoals het nu doet zijn studenten je primaire aandachtspunt. En niet zoals je zegt "niet het grootste probleem van Nederland op dit moment". Het is juist van levensbelang dat er NU aandacht uitgaat naar studenten en dat zij economisch ondersteunt worden. Jij mag dan misschien in een zetel zitten met mogelijk rijke ouders, maar niet veel mensen kunnen de studie zelf betalen. Je komt dan met een schuld van ongeveer 30.000 euro te zitten als je vader een doodnormale electricien is. Je hebt dan mogelijk de capaciteiten, maar niet de mogelijkheden te gaan studeren.

Met het plan van Maddox draait iedereen ervoor op, omdat uiteindelijk dit geld uit de belastingpot komt...

Zoals ik al zei, onderwijs is van vitaal belang voor Nederland. De 'domme' banen zijn op termijn niet meer te houden, die verplaatsen allemaal naar landen met een lager uurloon, of er worden mensen geimporteerd die het tegen een lager uurtarief willen doen dan Nederlanders. We hebben dus hoogopgeleide mensen nodig. Als je zegt dat bepaalde mensen 3/4 studies niet hebben afgemaakt ben ik het met je eens dat die mensen er zelf voor mogen opdraaien, maar ik neem aan dat dit een klein percentage vertegenwoordigd van het totaal aantal mensen dat studeert.

Ik verzin dit niet zelf, het staat in verschillende artikelen van de Elsevier en de informatie komt uit allerlei onderzoeken. Ik hoop dat de politiek hier bijtijds achterkomt, want zoals het nu goed gaan we niet richting een kenniseconomie, maar richting een samenleving waar de focus op de zwakkeren ligt. Prestaties worden niet beloond, maar zwakheid, en tuurlijk zijn er altijd schrijnende gevallen, en daar moet je ook zeker wat aan doen. Maar mensen die echt wat willen doen worden te weinig ondersteund. Ik zal er persoonlijk niet veel aan kunnen doen. Maar als het nog erger wordt dan nu voor de 'presterende' mensen dan ben ik weg. In Amerika zijn ze namelijk wel blij met mensen die hogerop willen komen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 13:08:
Ik zal er persoonlijk niet veel aan kunnen doen. Maar als het nog erger wordt dan nu voor de 'presterende' mensen dan ben ik weg. In Amerika zijn ze namelijk wel blij met mensen die hogerop willen komen.

en de zwakkeren worden uitgekotst,uitkeringen heb je daar nauwelijks, goede zorg is alleen beschikbaar voor de goed verdienende klasse.

in zon sameleving wil ik niet wonen.

want zoals het nu goed gaan we niet richting een kenniseconomie, maar richting een samenleving waar de focus op de zwakkeren ligt. Prestaties worden niet beloond, maar zwakheid,

ik ben het met je eens dat er geinvesteerd moet worden in in onderwijs en kenniseconomie, maar jij schetst nu ten onrechte een beeld van een maatschappij waar hoger opgeleidde niet zouden worden beloond of weinig kansen hebben. erg overdreven allemaal
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Voor meer info, lees deze artikelen eens:

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artikel/asp/artnr/118821/zoeken/ja/
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/115192/zoeken/ja/

en deze:
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/119338/zoeken/ja/

Financieel risico
Volgens de VSNU zijn studenten door de steeds groter geworden verplichting snel een diploma te halen voorzichtiger geworden. 'Ze willen graag een diploma halen, maar geen financieel risico lopen,' zegt woordvoerder Jurjen van den Bergh.

Volgens Van den Bergh klopt het wel dat circa 61 procent van de VWO'ers voor de universiteit kiest, maar dit betekent geen daling van een kwart. De cijfers zouden voor 2006 zouden geen afwijkend beeld geven. Van den Bergh trekt de 81 procent van 2005 in twijfel door te wijzen op de zeer kleine groep ondervraagden. Deze groep zou geen representatief beeld opleveren.

Wanneer studenten niet binnen een bepaalde termijn hun studie afronden, moeten ze hun studiefinanciering terugbetalen. Daarom zouden ze liever op de hogeschool kijken of de investering loont voordat ze het financiële risico op de universiteit aangaan.

Waarschuw beheerder
maar ik neem aan dat dit een klein percentage vertegenwoordigd van het totaal aantal mensen dat studeert.

vertegenwoordigt;)
maar je zult je daar nog in vergissen hoeveel studenten stoppen met een opleiding, bij mijn hbo-opleiding was 30% nog over in het vierde jaar!

Prestaties worden niet beloond, maar zwakheid, en tuurlijk zijn er altijd schrijnende gevallen, en daar moet je ook zeker wat aan doen. Maar mensen die echt wat willen doen worden te weinig ondersteund. Ik zal er persoonlijk niet veel aan kunnen doen.

prestaties worden zeker niet beloond, omdat diegenen die presteren heel veel moeten inleveren wat een gevolg is van linkse partijen en de draagkrachtmaatschappij.

Maar als het nog erger wordt dan nu voor de 'presterende' mensen dan ben ik weg.

doei :D

Waarschuw beheerder
En dan nog ffetjes over dat integratieprobleem in NL:

Integratie is een proces van 2 partijen:
* de immigrant moet bereid zijn zich aan te passen aan onze taal, regels en wetten, etc. met behoud van de eigen cultuur
* de ontvangende samenleving (wij dus) moet de immigrant accepteren en opnemen in de samenleving. Hem de mogelijkheid geven om 'een van ons' te worden

Helaas zetten beide partijen zich vaak niet voor de volle 100% in, dus daar ligt volgens mij de kern.