Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 205810x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 14 mei 2011 om 14:20:
:/ waarom altijd die zo overdreven zwart-wit pavlov reflex, ik praat helemaal niets goed, ik verwerp elke vorm van antisemitisme...

ik probeer te achterhalen waar deze weerstand vandaan komt, en ik denk dat het nauw samenhangt met het israel-palestina conflict.. mag dat niet gezegd worden ofzo? :/

Dat begrijp ik, maar zoveel nuance krijgen PVV stemmers nooit van je. Het mag gezegd worden, natuurlijk, maar het maakt het er niet 'begripvoller' op. Sommige zaken zijn gewoon verkeerd. Hoeveel nuance je er ook tegen aan wil gooien.

Waarschuw beheerder
-1
die zo overdreven zwart-wit pavlov reflex

mag dat niet gezegd worden ofzo?

Zeker mag dat gezegd worden, maar we praten hier wel binnen de context van de PVV-discussie: enerzyds wordt vaak heel begripvol het Moslimgedrag verklaard terwyl anderzyds vrywel alles van de PVV-kant wordt veroordeld en in het suspecte wordt getrokken. Dat ervaar ik als met twee maten meten.
Bovendien, het gebeuren tussen Israël-Palestina kun je in deze vervangen door Islamitisch geweld in de wereld en je hebt 'n verklaring voor de toe- of afname van sympathie voor het PVV-gedachtengoed !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 mei 2011 om 14:26:
Sommige zaken zijn gewoon verkeerd. Hoeveel nuance je er ook tegen aan wil gooien.

zeker, maar als je ergens iets aan wil doen of verkeerde zaken zoals antisemitisme wil bestrijden, zul je de diverse oorzaken moeten kennen.... verklaren en op zoek gaan naar onderliggende oorzaken is echt iets anders dan goedpraten...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 14 mei 2011 om 14:33:
Zeker mag dat gezegd worden, maar we praten hier wel binnen de context van de PVV-discussie: enerzyds wordt vaak heel begripvol het Moslimgedrag verklaard terwyl anderzyds vrywel alles van de PVV-kant wordt veroordeld en in het suspecte wordt getrokken. Dat ervaar ik als met twee maten meten.

Dit dus. (Y)

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 14 mei 2011 om 14:33:
zeker, maar als je ergens iets aan wil doen of verkeerde zaken zoals antisemitisme wil bestrijden, zul je de diverse oorzaken moeten kennen.... verklaren en op zoek gaan naar onderliggende oorzaken is echt iets anders dan goedpraten...

Ik ben er niet om antisemitisme te bestrijden, enkel te duiden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 14 mei 2011 om 13:59:
vergeet ook niet dat het collectieve geschiedenis-geheugen van moslims heel anders is opgebouwd, wij zijn toch geneigd joden vooral als slachtoffer te zien sinds wo 2,

kijk maar is wanneer iemand kritiek levert op israel, dan moet je er gelijk 100 keer bijzeggen dat je niets tegen joden hebt en allerlei met name, rechtse lieden gaan overuitgen dat je echt geen antisemiet bent....

Toch moet ik hier nog iets over kwyt, maar dan niet voordat ik heel duidelyk gesteld heb niets tegen Joden te hebben.
Ik geloof niet zozeer dat wy Nederlanders de Joden vooral nog als slachtoffers van WOII zien; er moeten redenen geweest zyn die zovelen hebben aangezet tot collaboratie en verraad én vooal zien en zwygen (instemmen?). Het geheugen van die bewuste mensen was natuurlyk ook anders opgebouwd dan dat van ons nu. Je kunt iets wel verklaren, maar daarmee nog niet ontkrachten. Diezelfde redenatie moet je op het PVV-vraagstuk loslaten en daarby maken de huidige criticasters de fout zich niet in te willen leven in de werkelyke onderliggende oorzaken en dryfveren.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van inactief op zaterdag 14 mei 2011 om 13:48:
Het lykt er imo op dat je de voor-oorlogse Christelyke gemeenschap vergelykt met de hedendaagse Moslimgemeenschap

Nee. Dan snap je niet waar ik op doel. In het Westen is inmiddels de natie en nationaliteit de belangrijkste vormgever van de politieke identiteit, vandaar dat we ons meer verbonden voelen met Nederlanders dan met Oostenrijkers. Deze identiteit stamt al van een flinke periode voor de oorlog en de secularisering in de jaren '60. Daarvoor speelde religie een veel belangrijker rol in de identiteit en was het 'Christelijk Europa' waar de, zoals Reckoner terecht aangeeft, irrationele identiteitsvorming op teruggreep. Identiteitsvorming op niveau van religie, gender, natie of ras is altijd irrationeel, maar afhankelijk van de dominante vormgever van die identiteit.
Uitspraak van inactief op zaterdag 14 mei 2011 om 13:57:
Het lykt er toch 'n beetje op dat jy en Tracta de onevenredige geslotenheid van Moslimjongeren daar niet alleen willen verklaren maar ook goedpraten ?!

Dan komt dat omdat je automatisch in een stress schiet. Ik probeer namelijk bar weinig meer goed of fout te praten, gezien de onmogelijkheid rationeel te blijven op gebied van nationalisme of religie. Ik probeer wel na te denken over verklaringen, waarin nog vaker dan begrip een mogelijkheid ligt om een oplossing te vinden.
Uitspraak van inactief op zaterdag 14 mei 2011 om 13:48:
Wat de verloren rol van religie binnen de wetenschap (als dat al zo is) en de vreedzame coëxistentie van religie en moderniteit met e.e.a. van doen heeft blyft voor my 'n donker gat.

Dat is door de simpelweg verkeerde illusie die mensen er op na houden dat religie middeleeuws is en dus per definitie moslims 'terug willen naar de Middeleeuwen'. Dan begrijp je helemaal geen enkele flikker van onze eigen geschiedenis en dan sta je als nationalist toch goed voor lul.
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 mei 2011 om 14:35:
Ik ben er niet om antisemitisme te bestrijden, enkel te duiden.

blijkbaar niet, duiden is namelijk breder dan alleen zeggen of iets goed of fout is, bnij het begrip duiden hoort namelijk ook 'verklaren'.....

Uitspraak van inactief op zaterdag 14 mei 2011 om 15:32:
Je kunt iets wel verklaren, maar daarmee nog niet ontkrachten

hoe kom je erbij dat dat mijn doel is :/

nogmaals, verklaren en goedpraten zijn 2 totaal verschillende zaken...

Uitspraak van inactief op zaterdag 14 mei 2011 om 14:33:
Zeker mag dat gezegd worden, maar we praten hier wel binnen de context van de PVV-discussie: enerzyds wordt vaak heel begripvol het Moslimgedrag verklaard terwyl anderzyds vrywel alles van de PVV-kant wordt veroordeld en in het suspecte wordt getrokken.

je hebt mij dan ook nooit horen zeggen dat de opkomst van de pvv niet te verklaren is... in tegendeel, ik heb onlangs nog in dit topic gezegd dat ik vanuit bepaalde perspectieven de opkomst van de pvv wel kan begrijpen....

dat neemt niet weg dat ik tegelijkertijd het gros van de pvv-standpunten en zienswijzen idd sterk bekritiseer....

het 1 sluit het ander niet uit...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 14 mei 2011 om 15:37:
Nee. Dan snap je niet waar ik op doel. In het Westen is inmiddels de natie en nationaliteit de belangrijkste vormgever van de politieke identiteit, vandaar dat we ons meer verbonden voelen met Nederlanders dan met Oostenrijkers. Deze identiteit stamt al van een flinke periode voor de oorlog en de secularisering in de jaren '60. Daarvoor speelde religie een veel belangrijker rol in de identiteit en was het 'Christelijk Europa' waar de, zoals Reckoner terecht aangeeft, irrationele identiteitsvorming op teruggreep. Identiteitsvorming op niveau van religie, gender, natie of ras is altijd irrationeel, maar afhankelijk van de dominante vormgever van die identiteit.

Je zegt dan wel nee, maar de rest van de tekst bevestigt myn vergelyking wel. Waar doel je dan op ?

Dan komt dat omdat je automatisch in een stress schiet. Ik probeer namelijk bar weinig meer goed of fout te praten, gezien de onmogelijkheid rationeel te blijven op gebied van nationalisme of religie. Ik probeer wel na te denken over verklaringen, waarin nog vaker dan begrip een mogelijkheid ligt om een oplossing te vinden.

Ik schiet niet zozeer in een stress, maar verbind aan myn verklaringen wel waarde-oordelen omdat dat in 'n discussie de bedoeling is, anders konden we net zo goed ieder voor onszelf 'n proeve van verklaringen schryven en het daarby laten. Het lykt my eerder onzinnig om als deel van het geheel te proberen rationeel (ik noem het objectief) te blyven en geen eigen standpunt in te nemen.
Ik probeer wel na te denken over verklaringen, waarin nog vaker dan begrip een mogelijkheid ligt om een oplossing te vinden.

Zie jy dan al iets van 'n oplossing gloren ?

Dat is door de simpelweg verkeerde illusie die mensen er op na houden dat religie middeleeuws is en dus per definitie moslims 'terug willen naar de Middeleeuwen'. Dan begrijp je helemaal geen enkele flikker van onze eigen geschiedenis en dan sta je als nationalist toch goed voor lul.

Ik ben de laatste die religie/geloof Middeleeuws vind; ik acht in navolging van prof. Hamed de Islam 'n anachronisme, door hetwelk massa's volgelingen de aansluiting by de tydsgeest missen. Wat begryp ik vlg jou dan niet van onze geschiedenis dat ik me aldus voor lul zet ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 14 mei 2011 om 18:44:
hoe kom je erbij dat dat mijn doel is

nogmaals, verklaren en goedpraten zijn 2 totaal verschillende zaken...

Dat zeg ik ook niet, dat ontkrachten zit precies tussen verklaren en goedpraten in. Myn perceptie hier is dat de kant van de Islam vaak verklaard wordt en de PVV-koek verklaard en ontkracht. En dat ligt niet alleen aan de inschatting dat de PVV de aanvallende party is.
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 14 mei 2011 om 18:44:
het 1 sluit het ander niet uit...

Dat begryp ik, maar de mate van kritiek op alles wat met Islam te maken heeft is wel heel erg gering, te gering in vergelyking met die op de PVV. Voor my mag de PVV de grond inzakken zodra de (problemen rond) Moslims en overige immigranten de wereld (te beginnen met Europa) uit zyn !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 14 mei 2011 om 22:29:
Uitspraak van Tractatus Theologico-Politicus op zaterdag 14 mei 2011 om 15:37:
Ik probeer wel na te denken over verklaringen, waarin nog vaker dan begrip een mogelijkheid ligt om een oplossing te vinden.

Zie jy dan al iets van 'n oplossing gloren ?

Nee die mungul kan niet eens meer reageren als ie het antwoord niet weet of t m te moeilijk word
Waarschuw beheerder
Wat begryp ik vlg jou dan niet van onze geschiedenis dat ik me aldus voor lul zet ?

Ik doel helemaal niet op jou. Ik doel op vele anderen die wel die mening erop nahouden.
Je zegt dan wel nee, maar de rest van de tekst bevestigt myn vergelyking wel. Waar doel je dan op ?

Omdat vooroorlogs niet het goede tijdframe is. Ik vergelijk wel een aandeel moslims van tegenwoordig met die van christenen in bijvoorbeeld de 18e eeuw.
Het lykt my eerder onzinnig om als deel van het geheel te proberen rationeel (ik noem het objectief) te blyven en geen eigen standpunt in te nemen.

Het lijkt me dat irrationeel een redelijk negatief standpunt is.
Zie jy dan al iets van 'n oplossing gloren

Afwachten. De Islam staat onder zware druk van buitenaf en er zijn vele fundamentalisten die dat ook zo beschouwen en aangeven. Daarom zijn de meeste doden van islamitisch terrorisme ook moslims.
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 mei 2011 om 12:13:
Nee die mungul kan niet eens meer reageren als ie het antwoord niet weet of t m te moeilijk word

Vent. Probeer eens niveau te krijgen. Alsof je maar iets intellectueels hebt gepresteerd wat in de buurt komt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 mei 2011 om 12:13:

Waar staat het woord 'intellectueel' of het woord 'ik'?

Waarschuw beheerder
Maar goed, ik hoef idd niet meteen met benamingen als mungul te komen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zondag 15 mei 2011 om 18:12:
De Islam staat onder zware druk van buitenaf en er zijn vele fundamentalisten die dat ook zo beschouwen en aangeven. Daarom zijn de meeste doden van islamitisch terrorisme ook moslims.

Eerst maar even volgende verkiezingen afwachten in Egypte...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 mei 2011 om 23:59:
Eerst maar even volgende verkiezingen afwachten in Egypte...

Dat onderschrijft mijn punt alleen maar. Ja de meerderheid van Egypte is islamitisch en zelfs redelijk streng in de leer en dat zal zich in de verkiezingen uiten. Een jongere generatie, echter, verlangt meer naar vrijheid en secularisering. Kijk dan eens pakweg 50 of 100 jaar terug en zie het verschil.

Waarschuw beheerder
Omdat vooroorlogs niet het goede tijdframe is. Ik vergelijk wel een aandeel moslims van tegenwoordig met die van christenen in bijvoorbeeld de 18e eeuw.

Je doelt op 1789 en de daaraan verbonden veranderingen ?
Het lijkt me dat irrationeel een redelijk negatief standpunt is.

Klopt, maar dat is slechts 'n kwalificatie waar nog geen enkel praktisch alternatief aan te verbinden valt.
Afwachten. De Islam staat onder zware druk van buitenaf en er zijn vele fundamentalisten die dat ook zo beschouwen en aangeven. Daarom zijn de meeste doden van islamitisch terrorisme ook moslims.

Die druk van buitenaf lykt echter eerder contra-produktief te werken dan andersom. De uitkomst van de interne verdeeldheid dreigt naar het zich laat aanzien in het voordeel van de fundamentalistische fanaten te worden beslecht. Dus afwachten betekent in dezen meer het laten gebeuren van het onvermydelyke.
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 16 mei 2011 om 09:29:
Een jongere generatie, echter, verlangt meer naar vrijheid en secularisering.

Dat verlangen staat op gespannen voet met de Islam, waarvan de ortho's het best georganiseerd zyn en welhaast de uitkomst van de toekomstige ontwikkelingen profeteren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 16 mei 2011 om 14:39:
Je doelt op 1789 en de daaraan verbonden veranderingen ?

Als je daarmee niet de Franse Revolutie, maar de Frans Revolutionaire Oorlogen bedoeld wel ja.
Klopt, maar dat is slechts 'n kwalificatie waar nog geen enkel praktisch alternatief aan te verbinden valt.

Het is ook niet mogelijk om iedereen rationeel te laten nadenken. Irrationele zaken als emoties zullen altijd meewegen.
Die druk van buitenaf lykt echter eerder contra-produktief te werken dan andersom.

De fundamentalisten laten zich het meest horen en zijn het luidst aanwezig in de Westerse media. Iedereen die hoopte op een succesvolle geweldloze revolutie in het Midden-Oosten zat te vroeg te juichen, maar ook de pessimisten moeten nog maar even afwachten wat de verkiezingen brengen.

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 18:09:
Er staat een passende beloning tegenover!

NSB goodiepakket en VIP profiel op stormfront forrum :cammy:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 16 mei 2011 om 15:15:
De fundamentalisten laten zich het meest horen en zijn het luidst aanwezig in de Westerse media.

True, maar dat staat los van de druk van buitenaf.
maar ook de pessimisten moeten nog maar even afwachten wat de verkiezingen brengen.

Ben benieuwd wat de voorzitter v/h Internationaal Hof in Den Haag vanavond als verklaring geeft voor het in staat ven beschuldiging stellen van Khadaffi en het ongemoeid laten van Syriës Assad ;P
Irrationele zaken als emoties zullen altijd meewegen

Zoniet de doorslag geven in tal van zaken. Dus zal het geen onnodige luxe zyn om ons by tyd en wyle in dat irrationalisme te verplaatsen en met gepaste maatregelen mee te gaan.
Als je daarmee niet de Franse Revolutie, maar de Frans Revolutionaire Oorlogen bedoeld wel ja.

Zonder FR geen Coalitieoorlogen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tractatus Theologico-Politicus op maandag 16 mei 2011 om 09:29:
Een jongere generatie, echter, verlangt meer naar vrijheid en secularisering.

Dat verlangen staat op gespannen voet met de Islam, waarvan de ortho's het best georganiseerd zyn en welhaast de uitkomst van de toekomstige ontwikkelingen profeteren.

Ben trouwens echt geïnteresserd in jouw mening in deze.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Voor het eind van het jaar rijden er weer Israëlische tanks door de Sinaï. De jeugd heeft niks te zeggen, zijn enkel stoottroepen om de ene groep oude mannen om te wisselen voor de anderen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 16 mei 2011 om 22:10:
True, maar dat staat los van de druk van buitenaf.

Daar ben ik het mee oneens. Juist door de moderne media en internet is er sprake van globalisering van cultuur en is er ruimte voor veel ruimere cultuuruitwisseling tussen culturen. Hierdoor ontstaat wat Hermann von der Dunk (jaja, de vader van), reactionair herstelconservatisme noemde. Een tegenreactie die zich binnen religies vaak uit in fundamentalisme (terug naar de basis, het begin etc.). De islamitische extremisten zijn een goed voorbeeld hiervan.
Ben benieuwd wat de voorzitter v/h Internationaal Hof in Den Haag vanavond als verklaring geeft voor het in staat ven beschuldiging stellen van Khadaffi en het ongemoeid laten van Syriës Assad

Ik ben bang dat hij er niets over zegt, aangezien hij heel goed weet welke politieke spelletjes er gespeeld worden ;)
Zonder FR geen Coalitieoorlogen

En zonder Revolutionaire Oorlogen, geen vorming van een nationalistisch idee in Duitsland, Nederland en meerdere nationalisme's in Oostenrijk-Hongarije
Uitspraak van inactief op dinsdag 17 mei 2011 om 01:17:
Ben trouwens echt geïnteresserd in jouw mening in deze.

Ik weet het niet. Ik denk dat een gematigde moslimpartij de meeste kans zou maken, mits deze opgericht kan worden en zich staande houdt tegen de fundi's. Een partij die probeert vanuit een islamitische achtergrond toch het modernisme te omarmen. Eenzelfde beweging als we in Europa hebben gehad. De vraag is of het niet zo'n 100 jaar te vroeg is, niet iedere klok op de wereld loopt nu eenmaal gelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 17 mei 2011 om 12:31:
Juist door de moderne media en internet is er sprake van globalisering van cultuur en is er ruimte voor veel ruimere cultuuruitwisseling tussen culturen.

Eigenlyk niet vreemd dus, dat je zowel by de Islam fundi's als by de Christelyk conservatieven hier eenzelfde soort reactie ziet.
Hermann von der Dunk (jaja, de vader van),

Niks mis met die mann, respectabel historicus; tot vóór zyn radicalisering gold datzelfde voor zyn zoon.
Ik weet het niet. Ik denk dat een gematigde moslimpartij de meeste kans zou maken, mits deze opgericht kan worden en zich staande houdt tegen de fundi's. Een partij die probeert vanuit een islamitische achtergrond toch het modernisme te omarmen. Eenzelfde beweging als we in Europa hebben gehad. De vraag is of het niet zo'n 100 jaar te vroeg is, niet iedere klok op de wereld loopt nu eenmaal gelijk.

Ik denk ook dat het voor zo'n gematigde party te vroeg is, in die zin dat de voorgestane modernisering nog te weinig ingebed is in de respectieve samenlevingen om in actieve politieke kaders te kunnen worden getransponeerd. Het lykt allemaal wat te overhaast tot stand gekomen, alhoewel de geschiedenis ook andere voorbeelden laat zien.

Waarschuw beheerder
Die paar rotte appels toch...

Jeugdbendes maken hele buurten onveilig

[img width=534 height=158 cacheid=0011c1f2002f4e192aec72d11a02c33fa7]http://www.geenstijl.nl/archives/images/jeugdbendes534.jpg[/img]

Jongeren van Marokkaanse afkomst zijn oververtegenwoordigd in de groepen. Bijna eenderde van de criminele bendes is van Marokkaanse afkomst.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Doet me denken aan het onderzoek in de Roermondse prachtbuurt Donderberg door een Belgische professor, die onlangs een voorschot gaf op zyn bevindingen: de problemen vinden hun oorsprong in de Marokkaanse gezinnen en in de moskees. Directe reactie van de Marokkaanse gemeenschap by monde van 'n bekend raadslid (Marokkaan): de prof. is bevooroordeeld en het is schandalig om dergelyke bevindingen op deze wyze naar buiten te brengen. Het project kost de gemeente Roermond overigens €700.000,-
Reactie van mevrouw Stassen, PVV-leidster prov. Limburg, op de goedkeuring van de gemeente voor de bouw van een nieuwe moskee in 'n arbeiderswyk: wy willen geen nieuwe "haatpaleizen". Er is enkele jaren geleden 'n Turkse moskee (incl. minaretten) geopend aan de periferie van genoemde prachtwyk. De nieuw geplande moskee gaat twee andere in onherkenbare panden ondergebrachte Marokkaanse moskees vervangen.
Waarschuw beheerder
donateur
Hey yo, Alu-hoedjes der islamofobe kliek...

check..

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/8189231.stm

Artikel welke de youtube video onderuithaalt die gaat over de demografie v/d Islam, en zgn. aantoont dat Europa op punt staat overgenomen te worden door Islam..Wat klaarblijkelijk BS is..;)

This seven-and-a-half minute video "Muslim Demographics" uses slick graphics, punctuated with dramatic music, to make some surprising claims, asserting that much of Europe will be majority Muslim in just a few decades. It says that in the past two decades, 90% of all population growth in Europe has been Muslim immigration.

In the Netherlands, according to the video, half of all newborns are Muslim, and in 15 years half the population will be Muslim.

But the Dutch office of statistics estimates that Muslims make up only 5% of the population. For Dutch Muslim women to produce half the nation's babies, they would have to be giving birth at at least 14 times the rate of their non-Muslim neighbours.

dit is het desbetreffende stukje Anti islam- propganda waar het over gaat..Totale Bullshit dus, net zoals de meeste argumenten die aangedragen worden voor zgn Islamisering van EU en VS..

Waarschuw beheerder
Really creeping shariah?

In zijn nieuwste column stelt Wilders dat het shariah-recht ook in Nederland wordt toegepast. Daarbij haalt hij een aantal zaken aan die in Amerika hebben plaatsgevonden. De politicus stelt dat deze vorm van recht niet acceptabel is in het vrije Nederland; een stellingname die ik ondersteun.

Echter, de meeste aangehaalde zaken zijn niet van toepassing in Nederland, en kunnen dus nauwelijks vergeleken worden met ons rechtssysteem. De enige bekende vorm van Shariah strafrecht in Nederland, vond in 2010 een dag plaats in de rechtbank te Amsterdam, bij wijze van ‘proef’, iets wat ik ook persoonlijk verwerp, aangezien je hiermee de indruk wekt dat er een toekomst wordt gezien in de toepassing van dit recht.

In augustus 2008 weidde het NRC een artikel aan polygame huwelijken in Nederland. Ook Wilders spreekt terecht afwijzend over de registratie hiervan in Nederland. NRC berichtte dat ambtenaren de instructie mee hebben gekregen dit soort huwelijken –die gesloten zijn in het buitenland en alleen geregistreerd worden in Nederland-, of huwelijken die het product lijken van uitbuiting, te melden bij desnoods Justitie. In de praktijk zou dit echter nooit gemeld worden, en polygame huwelijken gewoon geregistreerd. Het CBS gaf zelfs aan dit soort huwelijken uit hun bestanden te verwijderen, omdat zij het wijten aan een administratieve fout.

In 2009 stelde Hirsch Ballin dat er 1374 polygame (lees:onwettige) huwelijken zijn geregistreerd, zich baserend op gegevens van de Gemeentelijke Basis Administratie. De minister wilde actie gaan ondernemen wat niet echt gelukt is. Polygamie word weliswaar niet geaccepteerd van Nederlandse staatsburgers, maar nog steeds geaccepteerd van mensen die nog voor het aanvragen van een verblijfsvergunning in het buitenland een polygaam huwelijk zijn aangegaan. Tot dusver de ‘integratie’. De polygame huwelijken hebben echter weinig van doen met een Shariah in Nederland; het gaat hier om registraties van in het buitenland voltrokken huwelijken. De enige vraagtekens die ik hierbij plaats, draaien om het feit dat wij onwettige huwelijken erkennen.

Ook kaart Wilders aan dat bij een huwelijksvoltrekking in Amsterdam van een Iranier met een vrouw, waarbij de vrouw de Iraanse nationaliteit kreeg, de rechter vaststelde dat de vrouw bij een eventuele scheiding geen boedel krijgt in verband met het Iraans recht. Dat recht is inderdaad gebaseerd op de shariah, de reden hiervan is echter dat het Internationaal Privaatrecht hierbij gehanteerd wordt. Dit soort zaken kan dus alleen voorkomen worden door het Internationaal Privaatrecht te blokkeren voor landen waarin de Shariah-wet geldig is. Wilders baseert zich dus op zaken die wel gerelateerd kunnen worden aan de Shariah, maar niet in verband staan met de toepassing van het Islamitisch recht in Nederland.

Wilders besluit met de stelling dat bovenstaande leidt naar de gewenning aan de Shariah in Nederland, iets wat ik volledig onderschrijf. Het gaat om (inter)nationale verdragen die toelaten dat via een ‘omweg’ het recht ook in Nederland enige vrijheid krijgt, iets wat ten alle tijden voorkomen moet worden. We hebben niet voor niets een scheiding tussen kerk en staat, dit teniet doen zou een teruggang naar de middeleeuwen betekenen.

bron: http://smerigspel.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=214:creeping-shariah&catid=19:commentaar&Itemid=40
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 mei 2011 om 10:11:
In zijn nieuwste column stelt Wilders dat het shariah-recht ook in Nederland wordt toegepast.

Dûh..En weet je zelf in welke vorm dat gebeurt? De sharia wordt net zoals in Engelse sharia-rechtbanken(Ver.Koninkrijk)vooral toegepast op civielrechterlijke zaken zoals scheidingsperikelen..

oe oe huilie Wilders..jammer dat er bv geen handen afgechopped gaan worden zodra iemand diefstal pleegt of iets dergelijks..!! :vaag:

de sharia zal NOOIT en te NIMMER op starfrechterlijke zaken toegepast gaan worden in Europa..(of kom anders maar eens met een concreet voorbeeld)

Weer zo'n zwaar opgeblazen verhaal van GW wat berust op halve waarheden..:bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 19 mei 2011 om 09:46:
Artikel welke de youtube video onderuithaalt die gaat over de demografie v/d Islam, en zgn. aantoont dat Europa op punt staat overgenomen te worden door Islam..Wat klaarblijkelijk BS is..;)

Dat wist iedereen die zich iets meer bewust met deze situatie bezighoudt. Daarom hecht ik ook geen waarde aan jouw post.

Enige wat weer opvalt is dat je officiële cijfers wél vertrouwt, wanneer jij hiermee je gelijk kan halen. Typisch en hypocriet. (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 mei 2011 om 10:59:
Enige wat weer opvalt is dat je officiële cijfers wél vertrouwt, wanneer jij hiermee je gelijk kan halen.

Dat zegt meer over jouw beeld van zgn alu-hoedders..net of je als skeptisch mens alles móet wantrouwen wat officieel is..(n)

Als er iets is waar ik hekel aan heb dan is het wel dogma...

Bovendien, bedien jij jezelf bij tijd en wijle precies van hezelfde soort(hypocriete) filtering....:lol:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 mei 2011 om 10:59:
at wist iedereen die zich iets meer bewust met deze situatie bezighoudt. Daarom hecht ik ook geen waarde aan jouw post.

(y) Fijn dat je al zo ver was. Maar deze post was dan ook niet specifiek aan jou gericht..;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 19 mei 2011 om 10:28:
Dûh..En weet je zelf in welke vorm dat gebeurt? De sharia wordt net zoals in Engelse sharia-rechtbanken(Ver.Koninkrijk)vooral toegepast op civielrechterlijke zaken zoals scheidingsperikelen..

En bovendien word de sharia alleen toegepast op MOSLIMS en niet op niet-moslims..

Zouden veel anti-islamisten nu niet juíst willen dat de sharia hier word ingevoerd voor moslims? Dan zouden de straffen voor hen veel onaangenamer zijn nl.
Waarschuw beheerder
Hey yo, Alu-hoedjes der islamofobe kliek...

geef het toch op man, die kunnen enkel in cirkeltjes en irrationeel op basis van onderbuikgevoelens die nooit weg zullen gaan denken.. eigenlijk hetzelfde als iemand die gelooft dat 1+1=3 vertellen dat het 1+1=2 is maar het nooit zal geloven.. verspilde energie (N) als je ze wilt overtuigen zul je je tot hun niveau moeten verlagen :s
Waarschuw beheerder
dit is het desbetreffende stukje Anti islam- propganda waar het over gaa

Die misvormde turkse vlag ook echt :lol: Zulke filmpjes kun je ook voor geen meter serieus nemen :')

Waarschuw beheerder
Ohja, voor de Don Quichots hier:

http://www.ministrando.org/

Wat brengt mensen er tog toe om zich zo beledigd te voelen door de waarheid%)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op donderdag 19 mei 2011 om 15:01:
Wat brengt mensen er tog toe om zich zo beledigd te voelen door de waarheid%)

Zouden we in Europa accepteren dat de Ku Klux Klan hier scholen en kerken subsidieert om haar racistische boodschap te verspreiden? Toch gebeurt iets gelijkaardig: fundamentalistische moslims kunnen hier hun gang gaan.

De 1e paar zinnen v/d 'essay' zijn al zo lachwekkend, hoe kan iemand zich hierdoor ooit aangesproken voelen?

In de VS is er een hedgefundmanager die jaarlijks meer verdient dan de 80.000 leerkrachten van New York samen de volgende drie jaar zullen verdienen. Vanuit christelijk, islamitisch en boeddhistisch oogpunt is dit een vorm van viezigheid die we fel moeten bestrijden. Daarom heb ik mijn essay geschreven.

Een maximum inkomen van 10.000 euro bruto per maand is een noodzakelijke maatregel voor een humane wereld. Wie meer verdient en het niet wegschenkt behoort tot de bende die de moraal in onze samenleving kapot maakt.

dit stukje is imo meer 'waar' dan de 1e quote, dit principe kan ik wel wat mee..:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 19 mei 2011 om 15:14:
dit stukje is imo meer 'waar' dan de 1e quote, dit principe kan ik wel wat mee..

ik ook. achterlijk is die bonuscultuur.. gewoon loonplafond opstellen, alles daarboven moet naar dure dingen die je 1x koopt maar daarna de hele wereld jaren profijt van heeft (schone stroom; zonne/wind/aardwarmte/waterkracht, onderzoek naar kernfusie, onderzoek naar ziektes/stoornissen/afwijkingen en behandelingen daarvoor

Waarschuw beheerder
De 1e paar zinnen v/d 'essay' zijn al zo lachwekkend, hoe kan iemand zich hierdoor ooit aangesproken voelen?

Vind jij de radicale fundamentalistische islam iets anders dan de denkbeelden van de KKK?

Uitspraak van Aquinox op donderdag 19 mei 2011 om 15:32:
zonne/wind/aardwarmte/waterkracht

:')

Een windmolen productie die meer CO2 uitstoot dan dat het in 15 jaar goed kan maken?

Waarschuw beheerder
dit stukje is imo meer 'waar' dan de 1e quote, dit principe kan ik wel wat mee..

Geórges :facepalm: lieve jongen toch foei. Het ene wel en 't andere niet, dat kan niet hé, het is één organisch geheel dat essay ;)

Waarschuw beheerder

Geórges :facepalm: lieve jongen toch foei. Het ene wel en 't andere niet, dat kan niet hé, het is één organisch geheel dat essay ;) Het is geen boodschappen doen !

Waarschuw beheerder
excuus, pf is langzaam pfff :$
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 mei 2011 om 19:49:
De Arabische lente is een hoax... Oude wijn in nieuwe pakken. Islamisten, het leger en de oude mannen die zich stil hielden nemen de macht over in Caïro, Tunis en straks ook Tripoli en Damascus.

Het is eeuwig zonde. De roep om vrijheid, heeft hen dichter bij religieus/militair totalitarisme gebracht.

Obama heeft zojuist in zijn speech aangekondigt Tunesië en Egypte met miljarden te gaan steunen en belooft aan de regimes die nu onder drulk staan dezelfde steun. Dat doet ie niet voor niets, gelukkig heweft niet zo'n imo onterechte islam-angst als jij Reckoner..bekijk niet alles door een Israelische bril dude...
Waarschuw beheerder
donateur
Bovendien heeft ie net gewezen op het feit dat Israël de resolutoie die in 1967 is overeengekomen na moet leven..maw de meer dan 120 nederzetttingen op palestijns gebeid zijn ILLEGAAL...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 19 mei 2011 om 20:00:
Bovendien heeft ie net gewezen op het feit dat Israël de resolutoie die in 1967 is overeengekomen na moet leven..maw de meer dan 120 nederzetttingen op palestijns gebeid zijn ILLEGAAL...

Dat zijn ze inderdaad... En naar mij persoonlijk, en nu?

Daarnaast, wanneer die resoluties gehanteerd worden, verliest Hamas zijn bestaansrecht.

Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 19 mei 2011 om 19:58:
Obama heeft zojuist in zijn speech aangekondigt Tunesië en Egypte met miljarden te gaan steunen en belooft aan de regimes die nu onder drulk staan dezelfde steun. Dat doet ie niet voor niets, gelukkig heweft niet zo'n imo onterechte islam-angst als jij Reckoner..bekijk niet alles door een Israelische bril dude...

We zullen zien, ik baseer mijn uitspraken niet op niets (waaronder een artikel in de NRC van 2 weken geleden en analyses van Guardian en NYT.) Het gaat mij niet om de angst voor Islam, het gaat mij erom dat straks het gevecht van mijn (leeftijd) generatie voor niets is geweest. In Egypte en Tunesië wijst alles daarop namelijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 mei 2011 om 20:22:
Daarnaast, wanneer die resoluties gehanteerd worden, verliest Hamas zijn bestaansrecht.

couldn't care any less...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 mei 2011 om 20:22:
In Egypte en Tunesië wijst alles daarop namelijk.

paas eens een link naar die artikelen,,ben benieuwd hoe azijnpisserig ze zijn...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 19 mei 2011 om 20:33:
paas eens een link naar die artikelen,,ben benieuwd hoe azijnpisserig ze zijn...

Google is je vriend. Punt is dat niet de jeugd het nu voor het zeggen heeft, maar in zowel Egypte als Tunesië, nog steeds de oude garde. De spanningen met Israël en Kopten in Egypte zijn nog nooit zo groot geweest.

http://www.nytimes.com/2011/03/25/world/middleeast/25egypt.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 19 mei 2011 om 19:58:
Obama heeft zojuist in zijn speech aangekondigt Tunesië en Egypte met miljarden te gaan steunen en belooft aan de regimes die nu onder drulk staan dezelfde steun. Dat doet ie niet voor niets,

Zyn voorgangers deden niet anders...en zeker ook niet voor niets !
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op donderdag 19 mei 2011 om 21:30:
Zyn voorgangers deden niet anders...en zeker ook niet voor niets !

True, dat is waar, ik hoop dat ie zich dan nu ook aan zijn woord houdt en zich niet zal bemoeien met binnenlandse aangelegenheden in die landen wanneer ze tot een democratisch besluit gekomen zijn..Ook al mocht dat uitlopen op een islamitisch regime..

Wij die onze mond altijd vol hebben van democratie en dan wanneer het in bep. landen even niet loopt als wij willen, we ineens proberen op ondemocratische wijze deze landen te bespelen en ze soms zelfs de oorlog te verklaren en te dwingen alsnog aan onze eisen te voldoen..Hoe hypocriet is dat eigenlijk?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 19 mei 2011 om 21:36:
Hoe hypocriet is dat eigenlijk?

Zéér, dat ben ik volkomen met je eens ! Maar ook in die internationale verhoudingen is verandering opgetreden lykt me. Maar zodra je met 'n zak geld 'n land binnenkomt zyn daar o.a. economische invloeden (om niet direct te spreken van rechtstreeks ingrypen) inherent aan lykt me, graag of niet graag, zo gaat dat nu eenmaal.
Trouwens als 'n bevolking van wat voor land ook langs democratische weg kiest voor 'n islamitisch regime heb ik daar geen enkele moeite mee, díe begint pas op moment van economisch (denk aan b.v. Zuid-Afrika ten tyde van de apartheid) en/of sociaal (immigratie !) verkeer.

Waarschuw beheerder
+1-1
Wajoooo Geertje. Geertje wil ff geschiedenis schrijven en in 1 klap meer schade aanbrengen aan Nederland dan 50 jaar immigratie 8)

Rutte knalt frontaal op Wilders
19 mei 2011, 19:04 uur | FD.nl
Door: Klaas Broekhuizen
UPDATE - Premier Mark Rutte verwijt gedoogpartner Geert Wilders dat hij de belangen van de Nederlandse belastingbetaler 'verkwanselt' met zijn populistische visie op de steun aan Griekenland.

Wilders wil geen cent meer naar Griekenland zien gaan. De SP denkt er ook zo over.

'Spelen met vuur'

'Wilders speelt met vuur, speelt met geld van spaarders, van gepensioneerden en van het bedrijfsleven. Dat is onverantwoord beleid. Wat hij op de voorpagina van de Telegraaf zei is 'fact free politics'. Dat begrijp ik werkelijk niet. Hij valt in de val van Maurice de Hond. Er is ook nog zoiets als politiek leiderschap. Als hij ziet dat de gevolgen van zijn keuze desastreus zijn, moet hij zeggen: ik kies voor de moeilijke optie. Diep van binnen weet hij dat dit nodig is. Als Wilders premier zou zijn en dit hele huis omver zou trekken, dan is dat niet in het belang van Henk en Ingrid.'

Wilders kaatste de bal terug en zei dat Rutte de belangen van Nederland verkwanselde. De oppositie vond dat Wilders daaruit de conclusie moest trekken om de stekker uit dit kabinet te trekken. Wilders reageerde hier niet op. Eerder had hij al gezegd dat hij geen motie van wantrouwen in zijn binnenzak had.

Griekse problemen

Rutte gaf aan dat bij verdere steun aan Griekenland hij alleen zal kijken naar de Nederlandse belangen. Mocht het directe effect van Griekse problemen misschien nog beperkt zijn voor Nederland, dan moet nog wel worden gekeken naar de zogenoemde tweede, derde en vierde ronde effecten. Als andere landen via Griekenland ook in problemen komen, kunnen die domino-effecten enorm zijn. 'Onze directe exposure op Lehman was ook beperkt, maar de economische gevolgen waren toch gigantisch. Die risico's gaan we niet nemen. Nederland is immers een open economie. Maar Griekenland krijgt alleen geld als aan alle voorwaarden van het IMF is voldaan en we zonodig harde onderpanden krijgen.'

Dit betekent volgens Rutte dat ieder geval van nieuwe steun opnieuw wordt bekeken. 'Om te zeggen: Griekenland maakt er een puinhoop van dus krijgen ze geen geld meer, is onverantwoord. Dat geeft een levensgroot risico voor Henk en Ingrid.'
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 mei 2011 om 21:50:
'Wilders speelt met vuur, speelt met geld van spaarders, van gepensioneerden en van het bedrijfsleven.

Wie praat hier nou eigenlyk wie angst aan ? Gewoon kappen met dat volk; hoort sws meer by Turkeye. En die 400 miljard halen we wel op 'n andere manier terug. Applaus voor GW en SP !
De doelstellingen van de EEG zyn al 'n hele tyd zichzelf voorby; de Griekse tragedie leidt eerder tot oorlogswaardige spanningen dan dat de Europese samenwerking dat soort ellende blyft voorkomen.
laatste aanpassing