Uitspraak van inactief op woensdag 29 augustus 2012 om 01:13:
Wat ik niet snap is dat de SP, maar vooral de PvdA zich niet sterker maakt voor de betekenis van de vakbonden. Hebben die nog iets te vertellen dan ?! Laat me niet lachen, de bonden zijn buitenspel gezet en de politiek liet dat gebeuren, sterker nog, ze hebben eraan meegewerkt. Flikker op zeg, sociaal democratie, liberalisme, idealen, me reet ja.
Het probleem is dat de hogere regionen van vakbonden vaak bekleed worden door figuren uit het bedrijfsleven. De vakbonden verliezen daarmee hun betrouwbaarheid of doelmatigheid. De marktdoctrine sluipt overal naar binnen en ook bij de vakbonden. Ik weet er het fijne niet van maar dit heb ik een keertje begrepen van een man die er erg veel mee bezig was. Je kan dit zelf googlen misschien.
niet echt... volgens mij hebben ze met de stakingen en aanverwante acties ook bitter weinig bereikt de afgelopen jaren en hebben ze aan betekenis ingeboet.....
Hoe kom je daarbij? dat is volgens mij echt niet waar. Ze hebben consequent mensen gesteund die in de problemen zaten.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2012 om 13:19:
Absoluut, en de SP is daar één van.
Het gaat erom reckoner of zo'n sentiment gestoeld is op de werkelijkheid of deze benadert. De waarheid. En daar is de SP juist wel sterk in. Het wordt pas echt gevaarlijk wanneer sentimenten de wereld in geholpen worden die gebaseerd zijn op leugens. Rechts doet dat. Want zij vertegenwoordigd de macht namelijk. En de macht wil van onze democratie af dat hebben zij nu al meermalen bewezen door referenda te ontmoedigen en geen vragen te stellen bij mistige figuren van de Trojka die niet gekozen zijn. De SP heeft een sterke democratische reflex daarop. Wilders heeft een sterke nationalistische reflex en Rutte die lult en liegt... . Democratie betekend dat belangen op een goede manier tegen elkaar afgewogen moeten worden. En aangezien de E.U. alle macht naar zich toe wil trekken (belangengroep het kapitaal) willen ze van de democratie af omdat ze weten dat hun systeem zeer instabiel is en mensne dat in de gaten krijgen. daarom forceren ze elke keer nieuwe organen en pikken ze macht van de soevereine staten om door te kunnen gaan met geld verdienen op een corrupte manier. Het inboeten van soevereiniteit is daar een bewijs van. Democratie kan alleen werken als alle belangen goed worden afgewogen onder bescherming van de soevereiniteit. Dat is het pijnpunt en daar heeft de SP gelijk in en dat is alles behalve populair want de heersende doctrine is rechts. En Nederland is conformistisch rechts dus owee wie daar niet in meegaat. Wat nou populisme. Nederland is inderdaad zo populistisch geworden dat het niet eens meer herkend wordt en we vooral de spelbrekers beschuldigen. Dat de SP zich af en toe van redelijk populistische teksten bediend, is een manier om duidelijk te maken waar ze voor staan of om een woede kenbaar te maken want veel mensen reckoner, zijn boos in Nederland en dan praat ik nog niet eens over andere landen.
Het wordt pas echt smerig als demagogen aan het werk gaan die vooral van Groenlinks D66, cda en de vvd af komen. Demagogie voorbeeld:
Als je niet met ons wilt regeren (kunduz) ben je tegen Europa.
Kijk maar wij zijn WEL bereidt samen te werken en jullie niet en daarom zijn jullie onwillig en niet bereid iets aan het probleem te doen waarna de populistische kranten dit met hoofdpaginaletters in de krant schrijven.
Dit soort onzin moet je per definitie wantrouwen en niet voor normaal aanzien want dat is het niet.
Het punt dat deze partijen met hun eigen beleid veel problemen hebben veroorzaakt is dan opeens verdwenen. Het punt dat er ook een andere kant van het verhaal zit of dat er ook tussenwegen bestaan is opeens onbelangrijk. Dit is wat ik noem rechtse retoriek. Leugens de wereld in helpen en je beroepen op andermans gezonde verstand om het te begrijpen.
Echt ik word boos als ik dit soort idiotie hoor. Anderen populitisch noemen terwijl ze zelf de kroon spannen.
Wat ik ook tergend vind is dat alles altijd over het geld moet gaan terwijl deze crisis vooral politiek is. Het is een machtkwestie. Dat vergeten we maar al te gemakkelijk.