Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 205785x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van inactief op donderdag 12 mei 2011 om 22:25:
Hoezo dan ? Dat is o.a. wat Wilders aan de kaak stelt: totaal verpauperde tokki-wyken met onevenredig veel niet-Westerse allochtonen, dan vraag je om problemen. Lykt me niet meer dan logisch.

Het is slechts een gevoel van verpaupering. Die wijken waren al pauper.
Je gaat toch niet ook met twee maten meten ?

Ik meet nergens met maten. Ik geef niet eens een waardeoordeel!
Ja, zo kan ik er ook wel 'n paar noemen waarom Katholieken zich sterker verbonden voelen

Ik zou zeggen, er is meer dan genoeg literatuur te vinden over een Europese christelijke/katholieke eenheidsstaat en broederschap onder katholieken. Fijn dat ze weg zijn dankzij de ontkerkelijking en secularisering, maar vrijwel iedere godsdienst bezit een mate van 'in-group en out-group' mentaliteit. Zeker wanneer deze weerspiegeld wordt doordat iedereen dezelfde taal spreekt.
Waarschuw beheerder
Hoezo dan ?

:

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 12 mei 2011 om 19:43:
Uitspraak van Reckoner op woensdag 11 mei 2011 om 22:51:
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 11 mei 2011 om 21:14:
http://www.depers.nl/binnenland/314721/Wilders-wil-moslims-Europa-uit.html

...alle moslims die problemen veroorzaken...

en dat zijn er volgens Wilders 'tientallen miljoenen'... toch knap als je bedenkt dat er in de hele eu nog geen 20 miljoen moslims wonen

daarnaast creeer je met een dergelijke maatregel (nog los van de praktische uitvoerbaarheid) rechtsongelijkheid, NL burgers met een islamitische achtergrond die zich misdragen worden op deze wijze harder en anders getraft dan NL burgers die geen moslim zijn....

op die manier maak je van moslims 2de rangs burgers met een zwakkere rechtspositie dan burgers die geen moslim zijn...

oftewel de bijl aan de wortel van onze rechtsstaat waar burgers gelijk dienen te worden behandeld, ongeacht afkomst, geloof of seksuele voorkeur

Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 12 mei 2011 om 22:41:
Het is slechts een gevoel van verpaupering. Die wijken waren al pauper.

Je bent dus van mening dat je 'n vroegere arbeidersbuurt kunt vergelyken met de temporaine staat van die buurt ?
Ik meet nergens met maten.

Er ís door de hadj zeg je....sterker dan by o.a. Katholieken etc. Daarmee geef je toch 'n kwalitatieve, ergo waarde-beoordeling !
Fijn dat ze weg zijn dankzij de ontkerkelijking en secularisering,

Je kunt Katholieken wel by God weghalen, maar God niet uit de Katholieken ;P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 01:12:
Je bent dus van mening dat je 'n vroegere arbeidersbuurt kunt vergelyken met de temporaine staat van die buurt ?

Ik geloof niet dat gemiddeld gezien bijvoorbeeld het loon in zo'n wijk sterk gedaald is. Noch dat ze er minder voor kunnen kopen. Ik dat een deel van die 'vepaupering' gewoon zit in het gevoel van mensen en niet objectief is.
Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 01:12:
Er ís door de hadj zeg je

Ik probeer een verklaring te geven voor het sterke gevoel van broederschap onder moslims. Dat komt onder andere door de hadj, maar ook door andere factoren. Daarom zijn ze snel geneigd om zich verbonden te voelen met de Palestijnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op vrijdag 13 mei 2011 om 07:58:
Ik probeer een verklaring te geven voor het sterke gevoel van broederschap onder moslims. Dat komt onder andere door de hadj, maar ook door andere factoren. Daarom zijn ze snel geneigd om zich verbonden te voelen met de Palestijnen.

Kort gezegd, door dat ze op pelgrimstocht moeten, haten ze joden?
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Ik geloof niet dat gemiddeld gezien bijvoorbeeld het loon in zo'n wijk sterk gedaald is. Noch dat ze er minder voor kunnen kopen.

Huh hoe kom je daar eig. bij/ Sinds invoering v/d Euro is de koopkracht sterk gedaald niet in de laatste zin bij Jan modaal en zijn verpauperde woonwijk...Voedselprijzen stijgen nl ook al jaar en dag, er zijn steeds meer tokkies die moeten aankloppen bij voedselbank etc.

Laatst nog op TV stuk over gezien, weet niet welke prog. btw.

Werden mensen geïnterviewd bij de voedselbank. Begint die Oude tang die geïnterviewd werd te zeggen dat, de reden dat ze op GW stemt, is dat er oneerlijk verdeeld wordt mbt regelingen tussen autochtonen en allochtonen. Dus er werd volgens haar onevenredig meer aandacht gegeven aan de allochtoon dan de autochtoon mbt bv sociale zekerheden..

Dat terwijl bij de huidige stand qua (ecomie/welvàart) volgens mij het échte probleem ontstaat mbt de ontevredenheid in dit land. aangezien mensen willen overleven, en overleven neerkomt op genoeg geld in je zak hebben om eten en onderdak te kunnen bekostigen.

Mensen zeiken op beleid v/d overheid die bepaalde projecten etc in de sociale zekerheid heeft lopen om die mensen die zekerheid proberen te bieden. wat autochtonen imo doen is, met gekleurde bril kijken naar de situatie en onterecht denken dat de oevrheid er alleen maar is om hún situati te verbeteren en zich daarna pas dienen te bekommeren om degenen die hier later kwamen/allochtonen..iets wat in mijn ogen idd neerkomt op het feit dat;
een deel van die 'vepaupering' gewoon zit in het gevoel van mensen en niet objectief is.

Niet objectief in de zin dat er geen verschil zit tussen de koopkracht van de allochtoon en de autochtoon en de effort van het kabinet een vangnet op te zetten voor de burger ongeacht zijn/haar afkomst.

Imo is Wilders gewoon een bliksemafleider van de echte problematiek in dit land. Er moet gezeikt worden bij politiek over strenger straffen fraude witte-boordencriminaliteit. Waar bestuurders van (soms) overheidsinstellingen miljoenen jatten en dan vervolgens maar 2 jaar hoeven te zitten. Niemand kraait ernaar.
Terwijl als een of andere marrokaan iets flikt de PVV op haar achterste poten staat. De schade aan maatscappij is veel groter door hetgeen witteboordencrimenlen uitvreten dan dat een paar reljongeren her en der stoer lopen te doen en af en toe broodkruimeltjes stelen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 09:51:
Mensen zeiken op beleid v/d overheid die bepaalde projecten etc in de sociale zekerheid heeft lopen om die mensen die zekerheid proberen te bieden. wat autochtonen imo doen is, met gekleurde bril kijken naar de situatie en onterecht denken dat de oevrheid er alleen maar is om hún situati te verbeteren en zich daarna pas dienen te bekommeren om degenen die hier later kwamen/allochtonen..iets wat in mijn ogen idd neerkomt op het feit dat;

Oke, dus omdat de overheid specifiek op allochtonen gerichte sociale zekerheids projecten opricht, maar niet datzelfde doet voor autochtonen, maakt volgens jou dat de autochtoon denkt dat deze op de eerste plaats komt? Kom op man, dit betekend dat de autochtoon vind dat een ander word voorgetrokken op basis van diens etniciteit.

Je doet hier net alsof de autochtoon vind dat deze voorgetrokken moet worden, je bekijkt dit door een hele vreemde bril

Waarschuw beheerder
Ik geloof niet dat gemiddeld gezien bijvoorbeeld het loon in zo'n wijk sterk gedaald is. Noch dat ze er minder voor kunnen kopen. Ik dat een deel van die 'vepaupering' gewoon zit in het gevoel van mensen en niet objectief is.

Met een hoger aantal mensen in de ww of bijstand, een werkeloosheid van 99% onder 1e generatie moslimvrouwen etc. Ik geloof wel dat het gemiddelde loon in die wijken een flinke daling heeft ondergaan. Overigens kan ik mij in het tweede deel van je stelling wel vinden. De verpaupering is vaker niet objectief. Al kan ik mij meerdere berichten herinneren die iets met Noord-Afrikaanse inwoners en huisvuil op straat te maken hadden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 09:51:
De schade aan maatscappij is veel groter door hetgeen witteboordencrimenlen uitvreten dan dat een paar reljongeren her en der stoer lopen te doen en af en toe broodkruimeltjes stelen.

En wat de te denken van de miljoenen taxpoet die verdwijnt in faliekant gefaalde multiculturele gezelligheidsprojectjes?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 10:07:
Je doet hier net alsof de autochtoon vind dat deze voorgetrokken moet worden,

Dat is ook zo, ik word met die stelling doodgegooid. HEt is vaak zielig gejank van mensen die altijd maar naar de ander kijken(gras groener aan d'overkant) hoe goed die ander het blijkbaar heeft in tegenstelling tot henzelf en als het een allochtoon betreft is het hek van de dam.

BTW geef eens een voorbeeld, waar een allochtoon(op etniciteit) word voorgetrokken,(dus onevenredig voorgetrokken word in tegenstelling tot een autochtoon in dezelfde situatie) dan kunnen we daar verder over discussiëren.

IMO gaat ´t niet om voortrekken.Volgens mij zou het moeten gaan over bepaalde problematiek te herkennen en zo goed mogelijk op te lossen. Als er bij een bepaalde bevolkingsgroep geconstateerd word dat er daar in vergelijking met andere groepen oneveredig grote problematiek bestaat, dan moet er dus blijkbaar een beleid gevoerd worden dat gericht is op deze groep. Heel vaak hebben zulke regels geneens betrekking op etniciteit, dus kom eens met een voorbeeld.

Als blijkt dat allochtonen bv minder vaak worden aangenomen voor een bepaalde functie waarvoor ze net zo goed zijn opgeleid als een autochtoon en blijkt dat ze minder kans maken, dan is het dus zaak dat er regels en beleid word gemaakt om de mensen die die ervoor zorgen dat er geen eerlijke kansverdeling bestaat te ondermijen met die regelgeving. Zodat de balans op kans wederkeert. Niet meer dan een scherprechter in een zieke maatschappij en blijkbaar ook erg nodig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 10:25:
En wat de te denken van de miljoenen taxpoet die verdwijnt in faliekant gefaalde multiculturele gezelligheidsprojectjes?

GODWIN-boy reckoner weer eens door de bocht. Erg origineel ben je ook al niet he? Papagaai...:lol:

Benoem het eens, al die verfoeide projecten die ons niets anders dan ellende hebben gebracht? Een paar politici lulllen eens wat en toevallig sluit het aan bij reckie's onderbuik-gevoel en vervolgens plakt hij er zijn eigen realiteits-beleving eraan...(n)...:lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 10:36:
GODWIN-boy reckoner weer eens door de bocht. Erg origineell ben je ook al niet he? Papagaai...:lol:

De Godwin kan ik er even niet uithalen, misschien kan je die even toelichten?

Maar is het dat geen punt opeens dan? Ik vind het verkwanselen van gemeenschapsgeld aan mislukte, bij voorbaat kansloze of ondoordachte initiatieven wat betreft duurzaamheid, pro-multiculturaliteit- of wijkveiligheidprojectjes net zo schandelijk als het verduisteren van die zelfde taxpoet.

Of wanneer je 'het was goed bedoeld' kan zeggen ineens geen verkwanselen meer?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 10:40:
Ik vind het verkwanselen van gemeenschapsgeld aan mislukte, bij voorbaat kansloze of ondoordachte initiatieven wat betreft duurzaamheid, pro-multiculturaliteit- of wijkveiligheidprojectje

sure..jij denkt aan een complotje waarbij verschillende bestuurders winst zagen in het multi-culti project..zakken vullennnn :vaag:

je doet net of er fraude gepleegd is door multi-culti te promoten:lol:

Ik hoop dat je snapt dat je vergelijking nergens op slaat.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 10:40:
De Godwin kan ik er even niet uithalen, misschien kan je die even toelichten

(n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 10:45:
sure..jij denkt aan een complotje waarbij verschillende bestuurders winst zagen in het multi-culti project..zakken vullennnn

Ik zeg alleen dat het onzorgvuldig omgaan met taxpoet in de 'pappen & nat houden' ideologie net zo schandelijk is. Neem als voorbeeld Fatima Elatik, die een paar miljoen verkwanseld uit naam van Amsterdam en gewoon op haar PVDA plekje mag blijven zitten.

Where's the Godwin in That?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 11 mei 2011 om 21:22:
In Libië begon de Westerse inmenging in binnenlandse aangelegenheden en zoals altyd zullen daar consequenties aan verbonden zyn.

Dan moeten ze maar snel gehakt maken van al die haatbaarden.
Waarschuw beheerder
@ Bodo en Reckoner, waarom reageren jullie hier niet meer op:

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 12 mei 2011 om 22:56:
Uitspraak van Reckoner op woensdag 11 mei 2011 om 22:51:
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 11 mei 2011 om 21:14:
http://www.depers.nl/binnenland/314721/Wilders-wil-moslims-Europa-uit.html

...alle moslims die problemen veroorzaken...

en dat zijn er volgens Wilders 'tientallen miljoenen'... toch knap als je bedenkt dat er in de hele eu nog geen 20 miljoen moslims wonen

daarnaast creeer je met een dergelijke maatregel (nog los van de praktische uitvoerbaarheid) rechtsongelijkheid, NL burgers met een islamitische achtergrond die zich misdragen worden op deze wijze harder en anders getraft dan NL burgers die geen moslim zijn....

op die manier maak je van moslims 2de rangs burgers met een zwakkere rechtspositie dan burgers die geen moslim zijn...

oftewel de bijl aan de wortel van onze rechtsstaat waar burgers gelijk dienen te worden behandeld, ongeacht afkomst, geloof of seksuele voorkeur

zijn dit soort zeer kwalijke ideeen van Wilders zo confronterend voor jullie dat jullie het maar negeren?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 10:34:
BTW geef eens een voorbeeld, waar een allochtoon(op etniciteit) word voorgetrokken,(dus onevenredig voorgetrokken word in tegenstelling tot een autochtoon in dezelfde situatie) dan kunnen we daar verder over discussiëren.

-Buurthuizen voor een specifieke etniciteit
-Reizen voor een specifieke etniciteit
-Heb jij j weleens aangemeld voor vrijwilligerswerk? ik wel en het enige wat die doen zijn projecten voor 'Nieuwe Nederlanders' opzetten. Ze zeiden letterlijk: als jij een leuke activiteit weet voor die mensen, dan sponsoren wij het geld. Ja dahaaag
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 10:34:
IMO gaat ´t niet om voortrekken.Volgens mij zou het moeten gaan over bepaalde problematiek te herkennen en zo goed mogelijk op te lossen. Als er bij een bepaalde bevolkingsgroep geconstateerd word dat er daar in vergelijking met andere groepen oneveredig grote problematiek bestaat, dan moet er dus blijkbaar een beleid gevoerd worden dat gericht is op deze groep. Heel vaak hebben zulke regels geneens betrekking op etniciteit, dus kom eens met een voorbeeld.

Kom jij eens met voorbeelden dat Nederlanders denken dat ze achtergsteld worden en meer verdienen dan anderen (etniciteit).

Verder heb ik in een eerdere post niet beweerd dat iemand word voorgetrokkn. Ik reageer op hetgeen jij vermeld mbt het tv fragment, waarin jij juist vermeld dat dit zo is ;)

Dsalniettemin is het natuurlijk ongelofelijk dat ik jaren moet wachten op een woning terwijl habibibi die vorige maand is overgekomen met de boot het over een maand krijgt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 13 mei 2011 om 11:58:

Op welke manier?

Waarschuw beheerder
+1-2
zijn dit soort zeer kwalijke ideeen van Wilders zo confronterend voor jullie dat jullie het maar negeren?

Beetje doorgaan op dat gegoochel met getallen en percentages lykt me niet echt zinvol, dat is hier al zo vaak aan de orde geweest.
Die tweederangs burgers creëren zichzelf door zich als Nieuwe Nederlanders aantoonbaar afwykend en meer ondermynend te gedragen. Als het onderwys geen adequaat antwoord meer heeft op de vraag van leerlingen, dan wordt het programma aangepast; zo gaat dat met wetgeving ook. Als 'n land en zyn cultuur ondermynd worden door tsunami's buitenlanders, dien je als autochtoon niet te vervallen in cultuurrelativisme, maar het kwaad by de wortel aan te pakken: de immigranten die hier naar toe komen en dus niet de autochtone bevolking. Hard maar waar !

Waarschuw beheerder

Je kan toch werkelyk niet met droge ogen beweren dat de vroegere volkswyken thans nog te vergelyken zyn met de gettho's die ze zyn geworden. Dat gevoel van mensen wordt gevoed door wat ze zien en meemaken.

Vind ik prima (Y) maar ga dan niet steeds zoals in het verleden "onze" (PVV/Wilders') verklaringen wegrelativeren; de autochtone christelyke mens heeft ook 'n gevoel van samenhorigheid en broederschap door geloof en cultuur, waardoor zy zich overruled voelen door ongebreidelde immigratie en eenzydige kapitaalvernietiging in de vorm van allochtonenbeleid (de gezelligheidsprojektjes die Reck bedoelt).
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 13:26:
Beetje doorgaan op dat gegoochel met getallen en percentages lykt me niet echt zinvol, dat is hier al zo vaak aan de orde geweest.

Dus maw met feiten geconfronteerd worden is
zo confronterend voor jullie dat jullie het maar negeren

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 13:36:
zy zich overruled voelen door ongebreidelde immigratie en eenzydige kapitaalvernietiging in de vorm van allochtonenbeleid

Je gevoel is subject aan de feitelijkheden, dus helaas voor jou mademoiselle,
dat zij zich zo voelen wil nog niet persé zeggen dat dat gevoel ook gerechtmatigd is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 14:07:

Alsof dat andersom niet het geval is wanneer ik beweer dat de meest voorzichte schatting beweert dat er meer dan 50 miljoen moslimextremisten op deze aardkloot rondhangen.

Daarnaast sinds wanneer zijn 'feiten' bij jou voldongen? Je bent een aluhoedje eerste klas, die alles in twijfel trekt wat hem niet aanstaat, maar wanneer officiële cijfers je ineens welvallig zijn, moet men er blind op vertrouwen?

Ik heb ondanks alles veel respect voor je, maar die selectieve hypocrise is echt stuitend af en toe. Gatverdamme zeg.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

een beetje loze bullshit uitkramen zonder argumenten wel dan? (voor de duidelijkheid, wat jij doet)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 14:07:

Je leest m'n post weer zeer gekleurd :) Ik negeer helemaal niks, jy daarentegen laat 't belangrykste deel van m'n post links liggen ;P Feit is gewoon dat het recht/de wetgeving noodzakelykerwys achterloopt op de maatschappelyke ontwikkelingen. Als groepen mensen zich deviant gedragen zal de wetgeving aangepast moeten worden, punt. Of zie jy 't graag omgekeerd: Nederland laat zich de wetten voorschryven door gasten uit andere landen en culturen ?!

Uitspraak van Aquinox op vrijdag 13 mei 2011 om 14:26:
een beetje loze bullshit uitkramen zonder argumenten wel dan? (voor de duidelijkheid, wat jij doet)

Had nog net zelf in de gaten dat je my bedoelde :)
Maar het ontkennen van verschil tussen fascistoïde schurkenstaten en 'n fascistoïde Nederlandse party c.q. leider aan de kaak stellen noem jy loze bullshit ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 14:09:
Je gevoel is subject aan de feitelijkheden, dus helaas voor jou mademoiselle,

Wat wil je hiermee nu eigenlyk zeggen ? Ik snap 't werkelyk niet. Dat 'n gevoel altyd subjectief is, behalve als het 'n gevoel van knuffelgroepen betreft ?
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 mei 2011 om 14:09:
dat zij zich zo voelen wil nog niet persé zeggen dat dat gevoel ook gerechtmatigd is.

Welke "zy" en welk "gevoelen" zou niet gerechtvaardigd zyn ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 14:54:
fascistoïde schurkenstaten en 'n fascistoïde Nederlandse party c.q. leider

weet niet waar jij dit vandaan haalt, maar het is aardig uit verband.
anyhow jij noemt alles wat anders is dan de nederlandse/europese cultuur 'fascistoïde' wat ik ook wel opmerkelijk vind.

http://www.krapuul.nl/blog/36704/psychopathologie-van-geert-wilders-en-aanhang-stadium-2-de-groep-definieert-zichzelf/
dit vind ik wel een scherpe verwoording van de progressie van PVV die eraan komt. eerst was racisme nog taboe, nu durven pvv'ers er open voor uit te komen. what's next ?

Waarschuw beheerder
Ik geef het alweer op hiero.....als men denkt geen discussie te kunnen 'winnen' (alhoewel het voor mij louter informatief is) word er al niet meer gereageerd, terwijl er wel reacties worden gegeven op vragen.

Ik adviseer jullie iig niet zo 'ik ben links,jij bent rechts' te discussieren. Dat maakt de discussie kut omdat jullie alleen maar gelijk willen hebben,

Erg jammer, zag wel redelijk goede argumenten in beide partijen maar heb eigenlijk geen zin om discussies nooit af te maken. Ik kom van de week wel weer kijken, hopelijk is het klimaat hier dan iets beter
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Aquinox op vrijdag 13 mei 2011 om 15:11:
what's next ?

Het gezonde, normale volksgevoel dat zich verzet tegen buitenlandse overname !
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 16:05:
hopelijk is het klimaat hier dan iets beter

Sorry, maar ik geloof dat dat ydele hoop is Bubba; figuren als Aquino blyven voorlopig hun eigen nest wel verraden:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 16:21:
Aquino blyven voorlopig hun eigen nest wel verraden

:lol: jij verraadt je uitermate hoge mate van onvermogen in discussies..
bovendien heb ik nog niks objectiefs van jou gehoord.. komen anderen met argumenten kom jij als smoesje met zinnen als

Beetje doorgaan op dat gegoochel met getallen en percentages

:facepalm:
en je x doet het ook al niet.. tijd voor n nieuw keyboard of ga je wachten tot enkel de letters 'p' en 'v' nog werken :')
Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 16:21:
buitenlandse overname !

hier moet ik altijd zo om lachen.. alsof allochtonen de autochtonen zullen beroven van hun banen en uiteindelijk zullen uitroeien.. dachten ze dat niet ooit van de joden ook :')

ik ben klaar met je, veel plezier met je 'ER,EV' mentaliteit :bye:
Waarschuw beheerder

de kern van mijn post is geen gechoochel met cijfers, ik probeer duidelijk te maken dat je met maatregelen die Wilders wil (moslims die zich misdragen het land uittrappen) je rechtsongelijkheid creert opt basis van geloof....

Nederlandse burgers die moslim zijn worden onevenredig harder gestraft voor 'misdragingen' (nog in het midden latend wat Wilders daarmee bedoelt) dan NL burgers met een andere overtuiging...

dat is niet alleen discriminatie, maar nog veel erger, burgerlijke rechtsongelijkheid op basis van geloof....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 12:52:
Op welke manier?

op bovenstaand omschreven wijze creer je 2de rangs burgers, moslims worden als Wilders met bovenstaand voorstel zn zin zou krijgen, burgers met een aanzienlijke zwakkere rechtspositie....

taferelen die doen denken aan landen in het Midden-Oosten waar christenen worden gediscrimineerd...

laat dat nu net een punt zijn waar Wilders altijd zon ophef over maakt, de ironie wil dus dat hij precies dezelfde rechtsongelijkheid voorstelt....

hoe hypocriet (n)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Aquinox op vrijdag 13 mei 2011 om 16:42:
dachten ze dat niet ooit van de joden ook

Idd, die profiteerden ook ooit in gastlanden, 't is dat je de vergelyking zelf trekt :lol:
ik ben klaar met je, veel plezier met je 'ER,EV' mentaliteit

Idem, ik discussieer liever op 'n niveau waarop ik m'n eigen volk niet hoef te bepissen, je hebt slechte genen vriend en dat breekt je ooit nog eens op ;P
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 13 mei 2011 om 17:23:
Nederlandse burgers die

over meerdere paspoorten beschikken !! Als eenmaal in de wetgeving die zaak geregeld is, is er automatisch geen sprake meer van ongelykheid. Dus beschouw het op dit moment maar als 'n noodzakelyke stok achter de deur voor dat berg- en woestynvolk dat zich hier misdraagt en profiteert van onze verworvenheden.

Waarschuw beheerder
:D De PVV heeft me gevonden 8) Ik moet de spamfilter wat scherper gaan zetten. Misschien een mooie carriere kans voor ThysB?

junior beleidsmedewerker PVV Zuid-Holland
Over de vacature
In verband met de intrede van de PVV in de Provinciale Staten van Zuid-Holland zoekt de nieuwe fractie twee parttime beleidsmedewerkers, een senior en een junior voor respectievelijk drie en twee dagen.

Wat gaat u doen?

U treedt op als beleidsmedewerker van de PVV-fractie in de provinciale staten van Zuid-Holland. Het gaat daarbij om inhoudelijke ondersteuning van Statenleden, het voorbereiden van de agenda en vergaderstukken door informatie te verzamelen over provinciale onderwerpen. Verwacht wordt dat u nieuws bijhoudt, stukken schrijft en zorgt voor dossiervorming. Het beheren van de website vormt ook een van de taken. Tevens kan incidenteel secretariële ondersteuning van u verlangd worden.

In deze functie is het van belang om snel de relevantie van informatie in te kunnen schatten, de inhoud in korte tijd eigen te maken en deze helder en schriftelijk te kunnen verwerken. Voor u betekent dit een dynamische baan in het hart van de provinciale politiek.

De PS in Zuid-Holland kent momenteel de volgende aandachtsgebieden:

- Bestuur en Middelen
- Ruimte en Wonen
- Groen, Water en Milieu
- Mobiliteit, Kennis en Economie
- Samenleving

Wie zoeken wij?

1. Senior-beleidsmedewerker (3 dagen per week)

- afgeronde universitaire of HBO-opleiding
- bij voorkeur ervaring in openbaar bestuur of politiek
- bestuurlijk en politiek inlevingsvermogen
- affiniteit met de doelstellingen van de PVV
- goede contactuele eigenschappen en uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
- goede kennis van de provinciale aandachtsgebieden in Zuid-Holland

2. Junior-beleidsmedewerker (2 dagen per week)

- net afgeronde universitaire of HBO-opleiding of sollicitant begeeft zich in zijn of haar masterfase (bijvoorbeeld masterstudent politicologie, bestuurskunde, rechten, economie of geschiedenis)
- bestuurlijk en politiek inlevingsvermogen
- affiniteit met de doelstellingen van de PVV
- goede contactuele eigenschappen en uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
- goede kennis van de provinciale aandachtsgebieden in Zuid- Holland

Wat bieden wij?

De PVV Zuid-Holland biedt een interessante afwisselende baan in het hart van de provinciale politiek. Er wordt u een grote mate van zelfstandigheid geboden met voldoende ruimte voor eigen initiatieven. Er staat een passende beloning tegenover!

Geïnteresseerd?

Wij nodigen u van harte uit om uw sollicitatiebrief en CV te mailen voor 1 juni.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 13 mei 2011 om 17:23:
de kern van mijn post is geen gechoochel met cijfers, ik probeer duidelijk te maken dat je met maatregelen die Wilders wil (moslims die zich misdragen het land uittrappen) je rechtsongelijkheid creert opt basis van geloof....

Nederlandse burgers die moslim zijn worden onevenredig harder gestraft voor 'misdragingen' (nog in het midden latend wat Wilders daarmee bedoelt) dan NL burgers met een andere overtuiging...

dat is niet alleen discriminatie, maar nog veel erger, burgerlijke rechtsongelijkheid op basis van geloof....

Klopt, daarom is Wilders ook een eikel die dit soort nonsens niet zou moeten roepen. (Y) Sowieso is de PVV de laatste tijd aanzienlijk gedaald in mijn aanzien. Als oppositie hadden ze vanuit de underdogpositie nog wel mijn sympathie, niet om de retoriek, maar om het vraagstuk wat zij aanboorde. De laatste tijd slaat het enkel door en heeft de laatste 'V' al zijn waarde verloren.

Waarschuw beheerder
En Aqui-nog-wat is bij deze genegeerd in de vorm van dat ik zelf beslis of ik zijn braaksel ga lezen of niet. Discussies gaat men op een normale manier aan, niet door het totaal downplayen op irrelevante zaken van Bodo of anderen. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 17:36:
Idd, die profiteerden ook ooit in gastlanden, 't is dat je de vergelyking zelf trekt

Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 17:36:
je hebt slechte genen vriend

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Aquinox op vrijdag 13 mei 2011 om 18:24:

D8 dat jy zei
ik ben klaar met je

Typisch voor benedenmaatse mensen, 't laatste woord/braaksel willen hebben (N)
Voel je je nu beter ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 18:16:
downplayen

Het uitdelen van duimpjes heeft ie inmiddels gestaakt, de arme ziel is compleet de weg kwyt :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 18:14:
Klopt, daarom is Wilders ook een eikel die dit soort nonsens niet zou moeten roepen. Sowieso is de PVV de laatste tijd aanzienlijk gedaald in mijn aanzien. Als oppositie hadden ze vanuit de underdogpositie nog wel mijn sympathie, niet om de retoriek, maar om het vraagstuk wat zij aanboorde. De laatste tijd slaat het enkel door en heeft de laatste 'V' al zijn waarde verloren

:D
hmmm... nog even ga ik je nog aardig vinden...;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 19:07:
Typisch voor benedenmaatse mensen, 't laatste woord/braaksel willen hebben

Uitspraak van inactief op vrijdag 13 mei 2011 om 19:12:
Het uitdelen van duimpjes heeft ie inmiddels gestaakt, de arme ziel is compleet de weg kwyt

U heeft nog een lange weg te gaan... (N)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 09:31:
Kort gezegd, door dat ze op pelgrimstocht moeten, haten ze joden?

Wat kan je jezelf toch ook weer heerlijk belachelijk en stupide maken. Het versimpelen van mijn argument keert eerder terug bij jezelf. :lol: Zeker als men weet dat jij beter weet hoe het zit.

Ik ga niet de moeite nemen om alle theologische argumenten naar voren te halen, waardoor een afkeer er automatisch inzit, net zoals dat bij ons het geval was, totdat we er 6 miljoen hebben afgeslacht en er achter kwamen dat het toch niet rationeel of handig is.
De hadj is, net zoals vele andere religieuze handelingen die gezamelijk uitgevoerd moeten worden, 1 van die bindende elementen, zoals dat vroeger nog processies, pelgrimstochten en de missen waren. Dat we zulke interreligieuze solidariteit tegenwoordig niet meer begrijpen, komt omdat men te simpel is om te vergeten dat we 50 jaar geleden nog een diep en diep religieus landje waren. Religie en moderniteit staan nu eenmaal niet op gespannen voet, nu het zijn rol in de wetenschap verloren is.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van H & B op zaterdag 14 mei 2011 om 01:19:
U heeft nog een lange weg te gaan...

U ook, indien u zich laat misleiden door ironie...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 14 mei 2011 om 11:41:
De hadj is, net zoals vele andere religieuze handelingen die gezamelijk uitgevoerd moeten worden, 1 van die bindende elementen, zoals dat vroeger nog processies, pelgrimstochten en de missen waren. Dat we zulke interreligieuze solidariteit tegenwoordig niet meer begrijpen, komt omdat men te simpel is om te vergeten dat we 50 jaar geleden nog een diep en diep religieus landje waren. Religie en moderniteit staan nu eenmaal niet op gespannen voet, nu het zijn rol in de wetenschap verloren is.

Gebruik je dit religieuze gebruik nu als middel om het ongelyk van Elchardus te onderstrepen of hoe moet ik jouw betoog begrypen ? Het lykt er imo op dat je de voor-oorlogse Christelyke gemeenschap vergelykt met de hedendaagse Moslimgemeenschap, m.m. die Christelyke gemeenschap liet zich meesleuren in de Nazistische Jodenvervolging en de sterke solidariteit binnen de Moslimgemeenschap (o.a. als gevolg van de Hadj) voedt het antisemitisme ?
Wat de verloren rol van religie binnen de wetenschap (als dat al zo is) en de vreedzame coëxistentie van religie en moderniteit met e.e.a. van doen heeft blyft voor my 'n donker gat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 14:19:
ik beweer dat de meest voorzichte schatting beweert dat er meer dan 50 miljoen moslimextremisten op deze aardkloot rondhangen

wat is een moslimextremist volgens jou? valt een orthodoxe moslim die niet militant is maar vrouwen geen handen schudt daar ook onder?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 mei 2011 om 18:14:
Klopt, daarom is Wilders ook een eikel die dit soort nonsens niet zou moeten roepen.

blij dat we het hier toch over eens zijn, kon me al niet voorstellen dat jij als liberaal voor rechtsongelijkheid tussen burgers zou zijn...

Ik probeer een verklaring te geven voor het sterke gevoel van broederschap onder moslims. Dat komt onder andere door de hadj, maar ook door andere factoren. Daarom zijn ze snel geneigd om zich verbonden te voelen met de Palestijnen

de palestijnse kwestie vormt helaas vaak zijn een instrument om populistisch slachtofferschap in de islamitische wereld te cultiveren....

ik denk dat 'jodenhaat' of antisemitische uitlatingen onder moslims erg nauw samenhangt met israel-palestijnen, het is niet zozeer joden haten vanwege het jood zijn imo....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 14 mei 2011 om 11:41:
Wat kan je jezelf toch ook weer heerlijk belachelijk en stupide maken. Het versimpelen van mijn argument keert eerder terug bij jezelf. :lol: Zeker als men weet dat jij beter weet hoe het zit.

Ik ga niet de moeite nemen om alle theologische argumenten naar voren te halen, waardoor een afkeer er automatisch inzit, net zoals dat bij ons het geval was, totdat we er 6 miljoen hebben afgeslacht en er achter kwamen dat het toch niet rationeel of handig is.

Hoe mooi je het ook verbloemd, hoe veel worden je er ook voor gebruikt. Het blijft een irrationeel argument, ik ben blij dat we daar in ieder geval hetzelfde over denken. (Y)

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 14 mei 2011 om 13:51:
de palestijnse kwestie vormt helaas vaak zijn een instrument om populistisch slachtofferschap in de islamitische wereld te cultiveren....

ik denk dat 'jodenhaat' of antisemitische uitlatingen onder moslims erg nauw samenhangt met israel-palestijnen, het is niet zozeer joden haten vanwege het jood zijn imo....

Uitgangspunt van deze discussie was toch dat artikeltje over Brusselse jongeren ?! Het lykt er toch 'n beetje op dat jy en Tracta de onevenredige geslotenheid van Moslimjongeren daar niet alleen willen verklaren maar ook goedpraten ?!
Waarschuw beheerder
+1
vergeet ook niet dat het collectieve geschiedenis-geheugen van moslims heel anders is opgebouwd, wij zijn toch geneigd joden vooral als slachtoffer te zien sinds wo 2,

kijk maar is wanneer iemand kritiek levert op israel, dan moet je er gelijk 100 keer bijzeggen dat je niets tegen joden hebt en allerlei met name, rechtse lieden gaan overuitgen dat je echt geen antisemiet bent....

Waarschuw beheerder
wat is een moslimextremist volgens jou? valt een orthodoxe moslim die niet militant is maar vrouwen geen handen schudt daar ook onder?

Nee, als we die definitie trekken hebben we het over 100'en miljoenen en niet enkele tientallen. Het achter een gewelddadige Jihad staan, een kalifaat nastreven, Israël moet van de kaart roepen. Al is slechts 3% van de moslims wereldwijd een extremist, hebben we het alsnog over 50 miljoen mensen. Dat is klein in percentages, maar niet in aantallen.

Baseer je dit ook ergens op, behalve je eigen gevoel? Irrationele argumenten mogen nooit goedgepraat worden met rationaliteit. Moslimjongeren uit Europa die Europese Joden haten om een kwestie 10.000 KM van hun bed, is niet goed te praten, niet te accepteren en niet te nuanceren.

Als dat namelijk wel genuanceerd wordt, hebben we opeens een hoop PVV-sympathisanten in dit topic. Waaronder jij.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 mei 2011 om 14:06:
Moslimjongeren uit Europa die Europese Joden haten om een kwestie 10.000 KM van hun bed, is niet goed te praten, niet te accepteren en niet te nuanceren.

Jy zegt 't gewoon veel duidelyker (Y)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van inactief op zaterdag 14 mei 2011 om 13:57:
Het lykt er toch 'n beetje op dat jy en Tracta de onevenredige geslotenheid van Moslimjongeren daar niet alleen willen verklaren maar ook goedpraten

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 mei 2011 om 14:06:
Irrationele argumenten mogen nooit goedgepraat

:/ waarom altijd die zo overdreven zwart-wit pavlov reflex, ik praat helemaal niets goed, ik verwerp elke vorm van antisemitisme...

ik probeer te achterhalen waar deze weerstand vandaan komt, en ik denk dat het nauw samenhangt met het israel-palestina conflict.. mag dat niet gezegd worden ofzo? :/

dat baseer ik bovendien niet alleen op mijn eigen gedachten maar ook op een onderzoek naar antisemitische incidenten in nl van niet zo heel lang geleden waaruit blijkt dat er een verband is tussen antismetische incidenten in NL en gebeurtenissen in israel....

zie daarover:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/9044-antisemitisme-in-nederland.html
http://nos.nl/artikel/168754-onderzoek-antisemitisme-in-nederland-neemt-af.html

ook onderzoek van het weinig objectieve CIDI ziet dit verband duidelijk:
http://www.rnw.nl/nederlands/article/cidi-meer-antisemitisme-tijdens-inval-gaza
laatste aanpassing