Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 199135x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 20:57:
Nog een moord van een rechtse gek zit in een klein hoekje, er hoeft maar een gast op te staan. En die moord in Antwerpen is voor mij dichter bij (zuiden van nl) dan die moord op Kerwin Duijnmeijer. Je moet gevaar van extreem-rechts niet onderschatten, ook al stelt het in Nederland niet zoveel voor. Het bljift wel een gevaar. Het is goed dat het minimaal is, maar dat kan veranderen. In het buitenland zijn er anders wel genoeg gewelddadigheden vanuit rechtse hoek.

Één persoon, die één vrouw dood maakt, is geen gevaar voor de samenleving, maar een drama gepleegd door iemand die het leven niet waard is. (N)

Ik zie hem niet onze machtsstructuren omver werpen, of onze Antilliaanse minderheden op de trein zetten... Snap je wat ik bedoel.

dat vind ik nog geen vrijbrief om links en moslims overal de schuld van te geven.

Dat zeg ik niet... We hadden het over de verhoudingen waar het gevaar vandaan komt.

Daarmee ben je gewoon groepen mensen over een kam aan het scheren op grond van jou eigen interpretatie van de Islam. Wilders draagt bij aan het verziekt klimaat en gebruikt het huidige klimaat om stemmen te winnen. Dit doet hij op een achterbakse wijze waarbij hij hele groepen mensen de schuld van problemen geef.

Tja, naar mijn mening heeft Wilders de problemen met Marokkanen niet veroorzaakt, en ook de irritaties van mensen niet. Wilders is ontstaan vanuit dat ongevoel bij grote groepen mensen. Niet andersom.

Dan kan iedereen wel roepen dat Wilders een tweespalt veroorzaakt. Maar volgens mij ligt het grote probleem nog altijd bij het niet willen integreren van grote groepen immigranten, en het bewust zich afzijdig houden van de Nederlandse maatschappij.

Jij kunt je vinden in Wilders' ideeën en ik zie hem als een gevaar.

Welk gevaar zie jij dan? Waar denk je dat het naar kan leiden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Menoeceus op dinsdag 5 oktober 2010 om 20:32:
Ik heb namelijk het idee dat vele mensen die zichzelf als moslim (met name; 'de gematigde') zien volgens de Koran eigenlijk helemaal geen moslims zijn, of in ieder geval heel slechte moslims.

En dat is de spijker op zijn kop. (Y)

Ik heb, in tegenstelling tot wat veel mensen denken hier, gewoon moslim als goede bekende, waar ik prima hierover kan praten.

Ook zij zeggen, ik voel mijzelf moslim, maar ik voer niet alles uit wat de koran van mij vraagt, mij grootouders vinden mij ook een 'slechte' moslim etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:00:
Oftewel, je scheert een hele groep mensen op ongegronde wijze over een kam. Lekker makkelijk.

Het dragen van een burka/nikaab vind ik een teken van zwaar extremisme. Een hoofddoek komt ook in die buurt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:15:
Een hoofddoek komt ook in die buurt.

En een petje dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:20:
En een petje dan?

Van welke religie MOET je voor de buitenwereld een petje op?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:21:
Van welke religie MOET je voor de buitenwereld een petje op?

Een burka vind je een teken van zwaar extremisme, een hoofddoek komt in de buurt. Daaarom vraag ik in welke vorm van extremisme een petje in jouw belevingswereld vormt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:24:
Een burka vind je een teken van zwaar extremisme, een hoofddoek komt in de buurt. Daaarom vraag ik in welke vorm van extremisme een petje in jouw belevingswereld vormt.

Want jij vind een petje vergelijkbaar met een hoofddoekje?
Waarschuw beheerder
Ok, laat ik het anders stellen, in welk contest zie je een hoofddoek als zwaar extremisme?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:28:
hoofddoek als zwaar extremisme?

Ik zie een burka als zwaar extremisme, geen hoofddoek. Ik vind een hoofddoek wel een teken van behoorlijk conservatisme. Aangezien het een behoorlijke invloed heeft op je leven.
Waarschuw beheerder
Dus als een ander een hoofddoek draagt, draagt bij aan een behoorlijke negatieve invloed op jouw leven?
Leg me dat eens uit Reckonder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:46:
Dus als een ander een hoofddoek draagt, draagt bij aan een behoorlijke negatieve invloed op jouw leven?
Leg me dat eens uit Reckonder.

Nee, op haar LEVEN slimmerik... (Y) En het woord NEGATIEF, waar heb je die scrabble blokjes vandaan gesloten?

Waarschuw beheerder
donateur
wel lief van jouw dat jij je het druk maakt om het wel zijn van andere mensen. mensen waar je eigenlijk een hekel aan hebt, echt lief van jou :hug:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:50:
Nee, op haar LEVEN slimmerik... En het woord NEGATIEF, waar heb je die scrabble blokjes vandaan gesloten?

Ow, dus jij maakt je druk om het leven van een moslima, of ze wel gelukkig is wanneer ze een hoofddoek draagt?
En het woord NEGATIEF heb je inderdaad niet gebruikt. Maar als jij stelt dat het een leven beïnvloed, dan neem ik aan dat je dat niet positief bedoeld had.

Maar dan nogmaals. In welke mate beïnvloedt het jouw leven dan. Wanneer een moslima een hoofddoek draagt?
Doet het zeer aan je ogen?
Krijg je er pijn in je rug van?
Is het kankerverwekkend?
Of wordt je bang?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:54:
wel lief van jouw dat jij je het druk maakt om het wel zijn van andere mensen. mensen waar je eigenlijk een hekel aan hebt, echt lief van jou :hug:

Zo ben ik... :flower: Grote mond, hartje van goud. B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:57:
Zo ben ik... Grote mond, hartje van goud.

Ik hoop het reckonder, ik hoop het echt. Want dit hele topic gaat helemaal nergens meer over.
Wanneer je vindt dat het kabinet de minderheden wat minder moeten spekken, en de verantwoording qua integratie bij de nieuwkomer moet komen, kan ik helemaal mee instemmen.
Maar dat geleuter over hoe gevaarlijk de islam is voor de wereld, slaat helemaal nergens op.
Grootste deel van de wereld is islamitisch. En je kan dit geloof niet allen over 1 kam scheren, door enkele extremistische volgelingen. Die worden door de gewone moslims ook gevreesd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:56:
Ow, dus jij maakt je druk om het leven van een moslima, of ze wel gelukkig is wanneer ze een hoofddoek draagt?

Het gaat mij erom dat jij een doek rond je hoofd draagt, omdat het moet van je religie. Het beperkt je, zeker in een niet islamitisch land als Nederland.

Het is gewoon een teken van conservatisme, van ongezond vergaand geloof. Alsof je zonder hoofddoek niet in Allah kan geloven?

Daarnaast komt het hele 'vrouwenonderdrukking' verhaal er ook nog bij kijken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op dinsdag 5 oktober 2010 om 22:05:
Maar dat geleuter over hoe gevaarlijk de islam is voor de wereld, slaat helemaal nergens op.
Grootste deel van de wereld is islamitisch. En je kan dit geloof niet allen over 1 kam scheren, door enkele extremistische volgelingen. Die worden door de gewone moslims ook gevreesd.

Grootste deel van de wereld is Christelijk. Daarnaast scheer ik helemaal niemand over één kam, ik ga slechts op jullie draaimolen-argumenten.

Waar heb ik voor de laatste keer in dit topic gezegd, dat iets in negatieve zin moet gelden voor alle moslims wereldwijd puur, omdat ze moslims zijn? 8)

Je roept dingen, die ik helemaal niet gezegd hebt. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 20:58:
Maar waarom zou je een 80/20 verhouding al niet willen?

Hehe, ik dacht wel dat dat even je interesse zou prikkelen 8)
We praten hier over Moslims, niet immigranten in brede zin.

Bij een hypothetische 20% Moslim bevolking, zal de sociale onderklasse in Nederland veel te groot zijn geworden tov midden en hoger. De Moslims die hier heen komen, hebben per definitie een veel grotere kans om in de onderklasse terecht te komen, want ze komen immers uit minder ontwikkelde landen, hebben doorgaans een lager IQ, door taalbarriere ook minder kansen. De wel kansrijken (hoog opgeleiden uit Moslimlanden)die we eventueel zouden willen aantrekken om onze kenniseconomie in stand te houden, juist die hebben weer niet zoveel trek in Nederland, vooral door het grote sociale vangnet (waar ze dik aan mee mogen betalen als grootverdiener) en het wat vervelende politieke klimaat momenteel 8). Deze categorie kan kiezen uit zoveel ontwikkelde landen, dat Nederland al bij voorbaat afvalt. Wat dat betreft zit ik op de lijn van Jan van de Beek, die een phd studie hiernaar gedaan heeft:
http://www.rnw.nl/caribiana/article/onderzoek-nederland-w%C3%ADl-niet-weten-wat-immigratie-kost

En kinderen van immigranten hebben ook weer een grotere kans om in de sociale onderklasse te blijven. Daar zijn verrassend positieve dingen over te melden, zoals het percentage 2de generatie immigranten wat een hogere opleiding doet, problemen met integratie in internationale context erg meevallen en het aantal "moderne" Moslims wat sterk toeneemt (en de volgende stap is de religie zal verlaten, net zoals dat in Nederland met de Christenen gebeurde na WO II, hogere opleiding, meer welvaart, minder religie).
Zie werk Frans Verhagen
http://www.nieuwamsterdam.nl/hoezo-mislukt-

Toch mag de verhouding lager/midden/hoger sociale klasse niet verder scheef groeien (en dus instroom kansarmen (waaronder veelal de Moslim instromers behoren) proberen te beperken) en een verhouding 80-20 draagt daar niet positief aan bij.

Ben ik heel negatief? Welnee, integratie en de laagste sociale klasse ontstijgen kost tijd (en zie de zoveelste generatie Nederlandse tokkies die het nooit lukt 8) ) en op zich maken de immigranten en hun kinderen daar vorderingen in. Kunnen we het als maatschappij nu nog aan? Naar mijn mening zeker, onze "problemen" met immigranten zijn echt peanuts, vergeleken met andere Europese landen. De uitdaging zit erin om werk te behouden voor de lager opgeleiden en om dmv gerichte opleiding en (misschien) opvoeding mensen betere kansen te bieden om te klimmen op de ladder.

Zowel een ongebreidelde verdere instroom van kansarmen als het gedrag van Wilders werkt dit echter tegen. Maar de immigratiestromen zijn al dusdanig veranderd in de afegelopen 15 jaar, dat ik de huidige plannen meer symboolpolitiek vind dan pure noodzaak. En Wilders jaagt met zijn politiek juist degene weg die wel het in zich hebben om de onderklasse te ontstijgen, zij hebben de mogelijkheden om weg te gaan, de rest van de kanslozen, die blijven zitten waar ze zitten. En dan is Nederland verder van huis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 22:06:
Het gaat mij erom dat jij een doek rond je hoofd draagt, omdat het moet van je religie. Het beperkt je, zeker in een niet islamitisch land als Nederland.

Het is gewoon een teken van conservatisme, van ongezond vergaand geloof. Alsof je zonder hoofddoek niet in Allah kan geloven?

Daarnaast komt het hele 'vrouwenonderdrukking' verhaal er ook nog bij kijken.

Word je nooit eens moe van jezelf?

Zie je alle moslima's een hoofddoek dragen?
Nee, slechts een klein deel draagt een hoofddoek. De meeste uit respect voor haar man. Zodat andere mannen niet verleid kunnen worden. (tja, daar kan je wat van vinden of niet, maar het zijn hun eigen overwegingen, wat we moeten respecteren).
Het heeft niets met Allah te maken.
Trouwens komen deze vrouwen ook bij mij om hun haren nog langer en voller te maken, en geven veel geld uit aan lingerie.

Je kan het zonde vinden, dat ze zichzelf verstoppen. Ik vind het wel. Maar zij vinden dat veel Nederlandse vrouwen te veel met haar lichaam te koop lopen. Wij staan uren voor de spiegel en trekken een broek aan waar je een mooi kontje in hebt, of een shirt waar je borsten mooi in uitkomen.
En dat doen vrouwen om indruk te maken op het andere geslacht. Ook al zijn ze getrouwd.
In de westerse wereld zijn we gewend om te sjansen of willen graag het gevoel, hét nog in je te hebben.

Daar zijn veel vrouwen uit moslimlanden (nog) niet aan toe. Maar in het straatbeeld zie je veel minder hoofddoeken dan 20 jaar geleden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op dinsdag 5 oktober 2010 om 22:18:
Zie je alle moslima's een hoofddoek dragen?
Nee, slechts een klein deel draagt een hoofddoek

Ik denk dat het wel meevalt met 'kleine' groep...

Ik zeg ook niet dat het niet mag, waar zeg ik dat? Waar zeg ik dat ik het wil verbieden?

Ik zeg alleen dat ik het een teken van conservatisme vindt, dat ik het liever niet zie, maar ik het er verder niks over te zeggen. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 22:16:
Hehe, ik dacht wel dat dat even je interesse zou prikkelen 8)

Hé, zit jij nou ook zo interessant te doen in die Kuip van je? Of gaat de knop dan even om, sleutel naar binnen en komt er alleen maar "WuuuuuhWuuuh Arrrrrrr" uit? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 22:32:
Ik zeg alleen dat ik het een teken van conservatisme vindt

Misschien dat je eens moet proberen, niet naar uiterlijk te oordelen, maar kijken wat er achter zit.
Het is misschien moeilijk om niet bevooroordeeld te zijn, maar onder dat hoofddoekje zit wel een 100% vrouw, die ook haar leven probeert op te bouwen en in deze erbarmelijk wereld waar ze uitgekotst worden door de slimste jongetjes van de klas, probeert staande te houden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 22:36:
Hé, zit jij nou ook zo interessant te doen in die Kuip van je?

In de Kuip zit ik voor mijn ontspanning ende vermaak.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van H & B op maandag 4 oktober 2010 om 23:54:
En daar sla je de spijker precies op de kop. Misvattingen over het islamitisch geloof die geïnterpreteerd worden als gevaar voor onze samenleving.

Misvattingen? Daarom zijn er overal op de wereld dezelfde problemen tussen moslims en niet-moslims.
Er zijn echt wat dingen fout aan de cultuur. respect voor anders-denkenden zit in onze cultuur (na veel strijd) erin gebakken.
Maar bij de islamitische cultuur laat dat nog te wensen over. Dus het is terrecht dat men stevige kritiek heeft op die cultuur. want ze lopen gewoon nog achter met de rest van de wereld.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:09:
Één persoon, die één vrouw dood maakt, is geen gevaar voor de samenleving, maar een drama gepleegd door iemand die het leven niet waard is.

Ik zie hem niet onze machtsstructuren omver werpen, of onze Antilliaanse minderheden op de trein zetten... Snap je wat ik bedoel.

Oke, ik snap wat je bedoelt. Maar vergeet niet de Tweede Wereldoorlog. Juist daarom wordt extreem-rechts bij het minste of geringste de kop in gedrukt. Meer dan extreem-links en extreme gelovigen. Niet geheel ondenkbaar natuurlijk.

Tja, naar mijn mening heeft Wilders de problemen met Marokkanen niet veroorzaakt, en ook de irritaties van mensen niet. Wilders is ontstaan vanuit dat ongevoel bij grote groepen mensen. Niet andersom.

Dan kan iedereen wel roepen dat Wilders een tweespalt veroorzaakt. Maar volgens mij ligt het grote probleem nog altijd bij het niet willen integreren van grote groepen immigranten, en het bewust zich afzijdig houden van de Nederlandse maatschappij.

Maar krijg je die mensen mee door hun cultuur belachelijk te maken en net te doen of hun geloof een ideologie is dat alle mensen wil onderdrukken en de wereld over wil nemen? Door van hen te eisen dat zij zich aanpassen op een zwaar negatieve toon, en daarbij ook nog heel Nederland tegen op proberen te zetten? Werkt eerder averechts denk ik zo. Wilders maakt de problemen met die mensen alleen maar erger. Juist door figuren als hem gaat integratie nog moeizamer. Eerst vond ik hem nog wat bijdragen, maar nu gaat hij veel te ver, ten nadele van de situatie.

Welk gevaar zie jij dan? Waar denk je dat het naar kan leiden?

Het gevaar is dus dat hij de problemen alleen maar groter maakt. Hij lijkt wel obsessed door zijn Islam-fobie en misschien wel de macht en lijkt de realiteit te verliezen. Ik moet hem wel nageven dat hij een ijzersterke persoonlijkheid heeft. Met al die druk, zonder een prive-leven, en al die bedreigingen toch staande blijven en het [politieke spelletje zo slim bespelen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 21:42:
Ik zie een burka als zwaar extremisme, geen hoofddoek. Ik vind een hoofddoek wel een teken van behoorlijk conservatisme. Aangezien het een behoorlijke invloed heeft op je leven.

Volgens heb je het over mensen waar je geen flauw benul van hebt. Ik ken vrouwen met hoofddoekjes en die kiezen daar vaak zelf voor, of moeten deze dragen van hun ouders. En ja, die ouders zijn dan conservatief, maar dat waren de ouders van onze ouders (mits gelovig) toch ook? Mijn moeder moest vroeger ook verplicht naar de kerk en mocht na haar havo niet verder studeren omdat ze voor het huishouden moest zorgen. Als ze vanwege het geloof een hoofddoek om moest, had ze dat ook gehad. Zo was dat toen gewoon, en zo is dat bij veel Islamieten nu in Nederland ook nog. Maar die meisjes die dat nu van hun ouders moeten, zullen dat van hun kinderen in de meeste gevallen niet meer eisen. Op een gegeven moment gaat dat over en neemt de invloed van zo'n geloof af in een samenleving als de onze. Daarom is wat Wilders doet naar mijn mening zo verkeerd; hij maakt heel hun cultuur belachelijk en eist vervolgens dat ze hun hoofddoekjes af doen en aanpassen. Denk je nu echt dat die mensen het gevoel krijgen van, laat ik me aanpassen en laat ik me integreren? Het wordt ons namelijk zo aardig gevraagd. Nee, zo creëer je afstand met onze cultuur en zorg je dat de integratie nog moeizamer verloopt. Het is goed om op problemen te wijzen, maar dat moet je op een normale manier doen, niet op zo'n negatieve toon waarmee je een hele bevolkinsgroep wegzet en iedereen ertegen ophitst.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 5 oktober 2010 om 23:30:
Misvattingen? Daarom zijn er overal op de wereld dezelfde problemen tussen moslims en niet-moslims.
Er zijn echt wat dingen fout aan de cultuur. respect voor anders-denkenden zit in onze cultuur (na veel strijd) erin gebakken.
Maar bij de islamitische cultuur laat dat nog te wensen over. Dus het is terrecht dat men stevige kritiek heeft op die cultuur. want ze lopen gewoon nog achter met de rest van de wereld.

Er is inderdaad terecht stevige kritiek, maar dat wil niet zeggen dat je hun zomaar kunt beledigen. Moslim-fundamentalisme is voornamelijk een intern probleem van een achtergesteld werelddeel die moeite heeft met de modernisering. Maar als we hun cultuur als achterlijk gaan bestempelen en net doen of de Islam per definitie slecht is dragen we weinig bij aan die modernisering. Respect voor andersdenkenden zit er bij hun bij sommige mensen en bij sommige gemeenschappen ook in, het kan dus wel, ook met de Islam. Kijk naar Iran, dat land heeft de potentie voor een modern welvarend en beschaafd land, maar wordt onderdrukt door een paar zogenaamde heiligen die de macht willen behouden en mensen met een strenge leer van de Islam onderdrukken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 5 oktober 2010 om 23:30:

Tuurlijk kan je wat op- of aanmerkingen hebben over die cultuur. Dat kan je over alle culturen. In ons kleine Nederlandje kennen we ook vrouwonderdrukking, andere culturen zien dieren niet als wezens met een ziel en kan je tot het einde toe gebruiken als werktuig, speelgoed. Weer andere culturen moorden dorpen uit, verkrachten kinderen en vrouwen. Je kan overal wel stevige kritiek op hebben.
Maar kritiek hebben over de Islam an Sich, gaat hier veel te ver.
De turkse en marokkaanse gemeenschap zijn vaak wel moslims, maar zelden in extreme vormen. Dat zie je meer in landen als Irak, Iran Afganistan waar veel opleidingskampen zijn om als terrorist te worden opgeleid, om hun leven te geven voor de idealen van Allah.

Maar dat gebeurd in Nederland toch niet. Ik ben met je eens, dat ze vaak 50 jaar achterlopen met onze huidige normen en waarden. En enkelen houden zich standvastig vast aan de normen en waarden van hun vaderland, van hoe die was, tentijde dat ze naar ons land kwamen.
De doelgroep die in de 60 en 70 er jaren naar Nederland waren gekomen, waren al kansloze mensen in hun eigen land. Vaak al analfabeet. Daarom dat voor deze groep integreren niet of nauwelijks ging. Nederland heeft deze mensen gewoon laten "zwemmen".
Ik zie dagelijks een buurvrouw die al 40 jaar hier woont, even luchten op het stoepje tot haar man haar weer naar binnen roept. Ze spreekt geen woord Nederlands en heeft alleen geen sociale contacten buiten haar gemeenschap, die toch al op elkaar letten. Enkele kinderen wonen daar getrouwd en wel, om weer voor hun ouders te zorgen. Weet niet of die kinderen daar nog op zitten te wachten, maar hun traditie om voor je ouders te zorgen, is moeilijk te doorbreken.

Maar denkende aan mijn buurvrouw die hier 40 jaar geleden door haar man hierheen is gehaald, heeft deze vrouw een behoorlijke opoffering gedaan van haar eigen leven. En ik vind het een schande dat er 40 jaar geleden niet is begonnen met inburgering. Dan zou deze vrouw een heel ander leven hebben gehad.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op woensdag 6 oktober 2010 om 00:24:
Ik zie dagelijks een buurvrouw die al 40 jaar hier woont, even luchten op het stoepje tot haar man haar weer naar binnen roept. Ze spreekt geen woord Nederlands en heeft alleen geen sociale contacten buiten haar gemeenschap, die toch al op elkaar letten. Enkele kinderen wonen daar getrouwd en wel, om weer voor hun ouders te zorgen. Weet niet of die kinderen daar nog op zitten te wachten, maar hun traditie om voor je ouders te zorgen, is moeilijk te doorbreken.

Maar denkende aan mijn buurvrouw die hier 40 jaar geleden door haar man hierheen is gehaald, heeft deze vrouw een behoorlijke opoffering gedaan van haar eigen leven. En ik vind het een schande dat er 40 jaar geleden niet is begonnen met inburgering. Dan zou deze vrouw een heel ander leven hebben gehad.

Wat een stuk missplaatst medelijden zeg. Alsof je mensen maar bij hun handje moet nemen en alles voor moet kauwen. Inburgeren moet je zelf doen, en niemand zou dat voor je moeten doen. Zelf de taal willen leren, zelf je aanpassen. Het is toch jou leven en toekomst?

Als de vrouw ook zelf maar enkele moeite had gedaan, om haar eigen miserabele leventje te verbeteren. Dan pas, had zij een veel beter leven gehad. Maar de onwil om dat te doen, tevreden te zijn met wat je in de schoot geworpen krijgt. Inshallah.
Daar heb ik een pesthekel aan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb daarjuist beschreven dat de mensen, analfabeet en al kansloos waren in hun eigen land. In ons land is dit nimmer opgepakt.
Ik heb geen medelijden. Ik wil ook geen begrip vragen.
Ik stel alleen vast dat er 40 jaar geleden wat aangedaan moest worden, als zijnde strengere regels handhaven om hier te komen wonen/ vestigen. Voor deze vrouw is het nu te laat.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 23:35:
k ken vrouwen met hoofddoekjes en die kiezen daar vaak zelf voor, of moeten deze dragen van hun ouders. En ja, die ouders zijn dan conservatief, maar dat waren de ouders van onze ouders (mits gelovig) toch ook? Mijn moeder moest vroeger ook verplicht naar de kerk en mocht na haar havo niet verder studeren omdat ze voor het huishouden moest zorgen. Als ze vanwege het geloof een hoofddoek om moest, had ze dat ook gehad. Zo was dat toen gewoon, en zo is dat bij veel Islamieten nu in Nederland ook nog. Maar die meisjes die dat nu van hun ouders moeten, zullen dat van hun kinderen in de meeste gevallen niet meer eisen. Op een gegeven moment gaat dat over en neemt de invloed van zo'n geloof af in een samenleving als de onze. Daarom is wat Wilders doet naar mijn mening zo verkeerd; hij maakt heel hun cultuur belachelijk en eist vervolgens dat ze hun hoofddoekjes af doen en aanpassen. Denk je nu echt dat die mensen het gevoel krijgen van, laat ik me aanpassen en laat ik me integreren? Het wordt ons namelijk zo aardig gevraagd. Nee, zo creëer je afstand met onze cultuur en zorg je dat de integratie nog moeizamer verloopt. Het is goed om op problemen te wijzen, maar dat moet je op een normale manier doen, niet op zo'n negatieve toon waarmee je een hele bevolkinsgroep wegzet en iedereen ertegen ophitst.

(y)Ken ook meiden die die keuze zelf hebben gemaakt die worden niet onderdrukt.
Slimme meiden die daar zelf voor kiezen toen der tijd ook gevraagd of dat moest of dat
het in de Koran stond maar er werd mij verteld dat dat een eigen keus was en dat het niet een verplichting is staat ook niks over in de Koran.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 6 oktober 2010 om 07:53:
of dat
het in de Koran stond maar er werd mij verteld dat dat een eigen keus was en dat het niet een verplichting is staat ook niks over in de Koran.

Waarom dan huilen als ze een verbod erop willen in bepaalde omstandigheden?

Uitspraak van H & B op woensdag 6 oktober 2010 om 01:15:
Ik stel alleen vast dat er 40 jaar geleden wat aangedaan moest worden

Daarmee ben ik het roerend met je eens.
En daarom heb ik ook niks met links. Want het is vooral hun moraal wat toendertijd die zei dat je mensen niet in mocht laten burgeren. Want het behoud van de eigen taal en cultuur werd als waardevoller gezien. Daar mocht je niks van zeggen want anders was je een nazi.

Maar zoals al aangegeven kunnen mensen ook zelf meer doen om hun eigen geluk te bevorderen. Nou is dat niet makkelijk als je al uit een onderklasse komt. Maar ik heb ook het idee dat de immigraten zelf ook erg veel kansen zelf hebben laten liggen.

Kritiek hebben op de islam an sich moet echt wel kunnen. Daar blijf ik bij. Dat moet altijd kunnen. Want het is niet onrealistisch dat er dadelijk vanuit een geloof toestanden voort komen zoals in WOII van de vorige eeuw. Dat zou me toch wat zijn dat je dat niet tegen kan houden omdat je geen kritiek mag hebben op de ideologie van een geloof.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wel lachen bij de rechtszaak die net weer begonnen is. Voordat de film Fitna werd vertoond liep er iemand de zaal uit met toestemming van de rechter. Brammetje meteen weer over de zeik :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 6 oktober 2010 om 09:24:
de rechtszaak die net weer begonnen is

Wat een domme vragen stelt die voorzitter:

"wat is uw relatie met Live Leak" .............. zucht

Nog ff en die gast komt met: "ik zie dat de film gestuurd is vanaf ip adres 192.168.0.1. Is dit ip adres inderdaad van u en zo ja, hebben meer mensen toegang tot dit adres?"
Waarschuw beheerder
Het nut van dat proces is sowieso twijfelachtig. Eergisteren kwam de voorzitter aan met een citaat uit februari 2007 uit de Spits. :x Het aantal mensen dat het op tv hoort en zicht dus "gekwetst" voelt is waarschijnlijk veel groter dan het aantal mensen dat het in de Spits heeft gelezen (waarvan de meerderheid geen moslim is, lijkt me).

Alsof die Wilders op gaat houden als ie een geldboete of een taakstraf krijgt. :roflol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Mindkontroller op woensdag 6 oktober 2010 om 09:56:
Alsof die Wilders op gaat houden als ie een geldboete of een taakstraf krijgt.

Misschien wel als die taakstraf bestaat uit alle schoenen poetsen die in de moskeetjes staan... :devil:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 oktober 2010 om 09:32:
Wat een domme vragen stelt die voorzitter:

"wat is uw relatie met Live Leak" .............. zucht

Van de week dan. Had ud deze uitlating over de koran ook kunnen doen zonder te verwijzen naar de donald duck.
Dus er is gewoon iemand die zwaar beledigd is vanwege de uitlating dat de Koran zonder haatzaaiende teksten het formaat van de Donald duck zou hebben :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 20:58:
Oke, oke, lijkt mij ook.

hehe het het heeft ff geduurd, maar fijn dat je hiermee eindelijk aangeeft dat Wilders sterk overdrijft, met zn demografische doemscenario en zn daaruit voortvloeinde uitspraak, 'tsunami van islamisering'

daar kan ik wel in meegaan, de populariteit van mensen als Fortuyn en nu Wilders komen niet uit de lucht vallen.....

Uitspraak van Menoeceus op dinsdag 5 oktober 2010 om 20:32:
Ik heb namelijk het idee dat vele mensen die zichzelf als moslim (met name; 'de gematigde') zien volgens de Koran eigenlijk helemaal geen moslims zijn, of in ieder geval heel slechte moslims.

dat bepaal jij niet, of denk je soms dat christenen allemaal de bijbel precies opvolgen (voorzover dat mogelijk is)? zijn ze daarom geen christen?

ik denk dat het heeeel problematisch is om uberhaupt boeken zoals de koran en bijbel, die vol staan met tegenstrijdigheden en symboliek die je op tig manier kan interpreteren, op een eenduidige manier op te volgen...

het is niet voor niets dat er binnen zowel de islam het jodendom en het christendom zo ontzettend veel stromingen zijn.... juist omdat die moeilijke eeuwenoude teksten op zoveel manieren kunnen worden uitgelegd......

Uitspraak van Menoeceus op dinsdag 5 oktober 2010 om 20:34:
Ja. Maar als ik de Islam in een hokje moest zetten; links of rechts, dan lijkt rechts mij toch meer passend.

religieus fundamnetalisme is in de regel oer-conservatief qua normen en waarden, in die zin vertoont het rechtse trekken ja, maar om het nou rechts te noemen, het is gewoon een bijzonder fenomeen op zich, voor de rest denk ik niet dat het heel zinvol is om alles bij links of rechts in te delen,

heb eerder de indruk dat dat een soort kinderachtig spelletje is tussen linkse en rechtse mensen die het liefst stromingen die aantoonbaar evil zijn, in het 'andere' kamp in willen delen, om zo te laten zien hoe slecht dat kamp wel niet is..... (die hele discussie of hitler rechts of links was is daar een goed voorbeeld van)

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 6 oktober 2010 om 09:07:
En daarom heb ik ook niks met links. Want het is vooral hun moraal wat toendertijd die zei dat je mensen niet in mocht laten burgeren.

ik vind het zo makkelijk, en bovendien onjuist om de problemen met integratie die inderdaad de afgelopen 40-50 jaar teveel op zn beloop zijn gelaten, compleet in de schoenen van links te schuiven,

als je puur feitelijk kijkt, zie je dat links in die 40-50 jaar veel minder heeft geregeerd dan rechtse partijen als de vvd, of he centrum rechtse cda/kvp..... je kan het die kant van het politieke spectrum net zo goed aanrekenen....

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 6 oktober 2010 om 09:07:
Want het is niet onrealistisch dat er dadelijk vanuit een geloof toestanden voort komen zoals in WOII van de vorige eeuw.

jezus, jij denkt echt dat het de nieuwe nazi's zijn he?

wat een angst zeg, wilders zn visie heeft er echt ingehakt bij jou....

Waarschuw beheerder
5 á 6 uur brieven voorlezen :lol:

Nou.. Om 17:00 uur ben ik vrij dus komt dat ff goed uit :p

Als Wilders veroordeeld gaat worden, zal hij in hoger beroep gaan.

Dan morgen ze alles nog een keer gaan voorlezen :lol:

Waarschuw beheerder
Hans Jansen, houdt het simpel... (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mindkontroller op woensdag 6 oktober 2010 om 09:56:
Het nut van dat proces is sowieso twijfelachtig. Eergisteren kwam de voorzitter aan met een citaat uit februari 2007 uit de Spits. Het aantal mensen dat het op tv hoort en zicht dus "gekwetst" voelt is waarschijnlijk veel groter dan het aantal mensen dat het in de Spits heeft gelezen (waarvan de meerderheid geen moslim is, lijkt me).

Alsof die Wilders op gaat houden als ie een geldboete of een taakstraf krijgt.

Ik las laatst dat jonge buitenlanders, met name marokkanen, meer kranten lezen dan autochtonen :P Bovendien zijn buitenlanders natuurlijk ook voornamelijk reizigers met het OV. Of deze echt moslims zijn is een andere vraag, inderdaad.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 oktober 2010 om 11:24:
Hans Jansen,

kinderachtig vliegen afvangen tussen hem en die leemhuis....... zijn soms net kleuters die wetenschappers...

stukje over het geruzie tussen Jansen en 4 andere Arabisten die het maar niet eens kunnen worden over hoe de koran geinterpreteerd dient te worden, dilemma voor de rechtbank, want wie is nou de ware islamkenner?:

http://www.vn.nl/Archief/Wetenschapmilieu/Artikel-Wetenschapmilieu/De-jihad-der-arabisten.htm
http://www.vn.nl/Dossiers/Meer-dossiers/Wilders-en-de-PVV/Artikel-Wilders/De-jihad-der-arabisten-2.htm
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 6 oktober 2010 om 11:49:
kinderachtig vliegen afvangen tussen hem en die leemhuis....... zijn soms net kleuters die wetenschappers...

:)

Maar Hans Jansen doet prima zijn best met zijn brief in de rechtzaal. Alles wat Geert gezegd zou hebben, wordt door hem onderbouwd, of uitgelegd. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 oktober 2010 om 11:51:
Maar Hans Jansen doet prima zijn best met zijn brief in de rechtzaal. Alles wat Geert gezegd zou hebben, wordt door hem onderbouwd, of uitgelegd

zeker, hij verweert zich kranig... de onenigheid tussen de arabisten legt ook duidelijk bloot hoe moeilijk het is om objectieve wetenschap te bedrijven binnen de letteren/religie-studies... taal en neutraliteit zijn moeilijk te verenigen...

in die stukjes van VN komt trouwens een soort vendettea tussen hem en Peters en Leemhuis naar boven....

wel vermakelijk op zich om te lezen dat zulke geleerde personen zich kunnen verlagen tot pesterijen en kinderachtige woordspelletjes...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 6 oktober 2010 om 11:49:
stukje over het geruzie tussen Jansen en 4 andere Arabisten die het maar niet eens kunnen worden over hoe de koran geinterpreteerd dient te worden, dilemma voor de rechtbank, want wie is nou de ware islamkenner?:

Tja, het zijn niet voor niets arabisten, ze houden van die wereld. Ze zijn daar ergens verliefd geworden op dat deel van de wereld. Alleen de tijden dat zij verliefd werden op het Midden-Oosten, zijn al veels te lang voorbij. Het radicalisme heeft overal sinds de 60/70 de overhand gekregen.

Ik denk dat die verandering in het Midden-Oosten ook de tweespalt drijft. Het wel/niet willen zien dat je grote liefde is verandert in gevaarlijke bitch. ;)

Wat dat betreft staat hier in de kast vooral Jansen en Ellian.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 6 oktober 2010 om 10:56:
dat bepaal jij niet, of denk je soms dat christenen allemaal de bijbel precies opvolgen (voorzover dat mogelijk is)? zijn ze daarom geen christen?

ik denk dat het heeeel problematisch is om uberhaupt boeken zoals de koran en bijbel, die vol staan met tegenstrijdigheden en symboliek die je op tig manier kan interpreteren, op een eenduidige manier op te volgen...

het is niet voor niets dat er binnen zowel de islam het jodendom en het christendom zo ontzettend veel stromingen zijn.... juist omdat die moeilijke eeuwenoude teksten op zoveel manieren kunnen worden uitgelegd......

Dat is mijn punt. Wie bepaald wanneer iemand moslim is of niet ? Vanuit het individualistische westen zullen we stellen; dat bepaal jijzelf! Dus prima, ik ben een moslim. Alleen al omdat ik dat vind. Maar wanneer je het boek, de Koran openslaat, en de richtlijnen er op na leest wordt het voor mij heel moeilijk om te beargumenteren wat mij nu een moslim maakt. Uiteraard zijn alle passages multi-intreperteerbaar, maar wat is je punt daarmee ? Dat we beter helemaal geen uitspraak kunnen of mogen doen over wie wel en wie geen moslim is ?

heb eerder de indruk dat dat een soort kinderachtig spelletje is tussen linkse en rechtse mensen die het liefst stromingen die aantoonbaar evil zijn, in het 'andere' kamp in willen delen, om zo te laten zien hoe slecht dat kamp wel niet is..... (die hele discussie of hitler rechts of links was is daar een goed voorbeeld van)

Inderdaad. Ik gooide dit er alleen in om te duiden dat die liefde tussen links en de Islam eigenlijk heel onhoudbaar is.
Waarschuw beheerder
als je puur feitelijk kijkt, zie je dat links in die 40-50 jaar veel minder heeft geregeerd dan rechtse partijen als de vvd, of he centrum rechtse cda/kvp..... je kan het die kant van het politieke spectrum net zo goed aanrekenen....

haha past een beetje in het rijtje van dat de linkse kabinetten er de afgelopen jaren een zooitje van gemaakt zouden hebben. Typische pvv'er opmerking.
Waarschuw beheerder
donateur

Links hoeft niet te regeren om een nadrukkelijke stempel te drukken op het politieke denkproces.
De norm van toen was vooral dat je niets van immigraten mocht vragen om onze taal of normen en waarden over te nemen omdat het inmoreel zou zijn. en dat was toch echt een links standpunt.
Dat bepaalde ideeen ook invloed kunnen hebben zonder dat een partij met dat denkbeeld aan de macht is(was) is natuurlijk de "verrechtsing" van vrijwel ale politieke partijen van de laatste jaren waarbij de PVV toch wel het voortouw had.
jezus, jij denkt echt dat het de nieuwe nazi's zijn he?

wat een angst zeg, wilders zn visie heeft er echt ingehakt bij jou....

Als jij mij waakzaamheid wil verwijten dan vind ik dat prima (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Menoeceus op woensdag 6 oktober 2010 om 12:09:
Dat is mijn punt. Wie bepaald wanneer iemand moslim is of niet ? Vanuit het individualistische westen zullen we stellen; dat bepaal jijzelf!

goed punt, maar dat is ook het interessante aspect van de geloofsbeleving van religieuze mensen in het moderne westen, en tegelijkertijd het problematische voor veel gelovige mensen die nog wel een binding voelen met hun geloof maar misschien niet meer (vaak) naar de kerk of moskee gaan....

Dus prima, ik ben een moslim. Alleen al omdat ik dat vind. Maar wanneer je het boek, de Koran openslaat, en de richtlijnen er op na leest wordt het voor mij heel moeilijk om te beargumenteren wat mij nu een moslim maakt.

lijkt mij idd ook dat er meer voor nodig is een moslims te zijn dan alleen het feit dat een persoon vindt dat diegene een moslim is.....

Uiteraard zijn alle passages multi-intreperteerbaar, maar wat is je punt daarmee ? Dat we beter helemaal geen uitspraak kunnen of mogen doen over wie wel en wie geen moslim is ?

alles mag natuurlijk, maar het is imo iig behoorlijk problematisch om te bepalen wie een echte moslim is en wie niet... en ja dat heeft te maken met de talloze manieren waarop je het geloof kan uitleggen en wordt uitgelegd, wie ben ik dan om te bepalen wat de juiste manier is, als ze er zelf (+ de wetenschap) niet eens uitkomen??

die liefde tussen links en de Islam eigenlijk heel onhoudbaar is.

het is denk ik eerder de oude reflex van links om etnische minderheden te verdedigen dan dat er sprake is van liefde voor de islam..... dat men is doorgeschoten in die reflex is een ander verhaal......

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 oktober 2010 om 12:07:
Het radicalisme heeft overal sinds de 60/70 de overhand gekregen.

wat mijn inziens al aangeeft dat een godsdienst niet een statisch gegeven is, maar een complex fenomeen wat onderhevig is aan een veranderende context en tijdsgeest....

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 oktober 2010 om 12:07:
Wat dat betreft staat hier in de kast vooral Jansen en Ellian.

Jansen staat binnen zijn tak wel behoorlijk alleen in Nederland wat zijn visie betreft, Ellian is geen arabist, maar jurist en filosoof en een ernstig verbitterde islam-hater die in elke (en trouwens behoorlijk slecht geschreven) bijna dagelijkse column van elsevier zn gal spuwt op alles wat neigt naar links of wat een andere mening heeft over de islam dan hij...

die man zit vol haat en probeert niet eens te streven naar een objectieve benadering... (n)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 6 oktober 2010 om 12:37:
waakzaamheid

het komt op mij meer over als paranoia...

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 6 oktober 2010 om 12:37:
De norm van toen was vooral dat je niets van immigraten mocht vragen om onze taal of normen en waarden over te nemen omdat het inmoreel zou zijn. en dat was toch echt een links

het was jarenlang helemaal geen issue, de problemen werden veel te laat gesignaleerd, dat is niet de schuld van links of rechts, maar meer van de politiek in het algemeen....