Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 199236x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 20:31:
maar hij heeft dingen gezegd over mijn kiezers, over mijn partij en mijzelf die niet door de beugel kunnen.

:cry: dit kan dan ineens niet door de beugel, maar over moslims moet je alles kunnen zeggen...

zeer hypocriet idd...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 4 oktober 2010 om 20:39:
:cry: dit kan dan ineens niet door de beugel, maar over moslims moet je alles kunnen zeggen...

Over de 'ISLAM' niet specifiek over moslims.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hoe je het ook wendt of keert, het blijft gewoon hypocriet van Wilders. Deze uitlatingen zijn net zo grof en oneerbiedig als uitlatingen van Wilders over moslims.

Maar een ambassadeur van een bevriende natie, zou deze uitspraken niet in functie mogen zeggen. Hetzelfde vind ik van Wilders zijn uitspraken over Erdogan.

Waarschuw beheerder
Geert Wilders stelt in een reactie:

'Net als iedereen heeft de ambassadeur natuurlijk de vrijheid van meningsuiting, maar hij heeft dingen gezegd over mijn kiezers, over mijn partij en mijzelf die niet door de beugel kunnen. Hij heeft gesuggereerd dat de PVV-kiezers een angstpsychose zouden hebben en dat ik maar zit te blaffen en te schreeuwen in de Kamer en dat het goed is zolang ik niet in het kabinet zit. Ik vind dat ongepaste uitspraken.'

Hoe je het ook wendt of keert, het blijft gewoon hypocriet van Wilders. Deze uitlatingen zijn net zo grof en oneerbiedig als uitlatingen van Wilders over moslims.

Een ambassadeur van welk land dan ook, mag zich niet bemoeien met de formatie binnen een ander land.

Waarschuw beheerder
Dat mag allemaal wel zo zijn, maar zoals ik al aangaf: Hoe je het ook wendt of keert, het blijft gewoon hypocriet van Wilders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 21:20:
Een ambassadeur van welk land dan ook, mag zich niet bemoeien met de formatie binnen een ander land.

en uiteraard Geert Wilders een Nederlandse politicus, mag zich wel mengen in de politiek van bijvoorbeeld bestemmingsplannen in de Verenigde Staten en de Duitse politiek, want dat is heel wat anders..........
Gelukkig ben ik allang gestopt met het serieus nemen van de PVV

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 21:31:
het blijft gewoon hypocriet van Wilders.

Wat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 20:52:

Volgens Wilders zelf alleen over de Islam en niet specifiek over moslims. Uiteindelijk komt het gewoon neer op beledigen en zwart maken van een hele groep mensen.
Waarschuw beheerder
Maar wat denken jullie als Wilders wel veroordeeld wordt, of schuldig bevonden wordt aan discriminatie en aanzet tot haat. Kan hij dan wel in de kamer blijven? Volgens mij wordt dat niet toegestaan als je een strafblad hebt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op maandag 4 oktober 2010 om 21:40:
Volgens mij wordt dat niet toegestaan als je een strafblad hebt.

Hij kan gewoon in de kamer blijven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 21:32:
en uiteraard Geert Wilders een Nederlandse politicus, mag zich wel mengen in de politiek van bijvoorbeeld bestemmingsplannen in de Verenigde Staten en de Duitse politiek, want dat is heel wat anders..........

Ja, ook zoiets.

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 21:32:
Wat?

Beledigende en oneerbiedige uitspraken van de ambassadeur van een moslimland niet dulden, maar zelf wel moslims beledigen en zwart maken.

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 21:20:

Zegt Wilders dat? Als dat zo is heb ik dat niet gelezen, maar uiteindelijk gaat het er hem om dat hij vind dat hij moslims op grond van vrijheid van meningsuiting wel mag beledigen, maar de ambassadeur van Indonesië hem niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 21:49:
Beledigende en oneerbiedige uitspraken van de ambassadeur van een moslimland niet dulden, maar zelf wel moslims beledigen en zwart maken.

Die zaken kan je niet inherent met elkaar vergelijken. Inmenging in de formatie binnen een ander land is niet te vergelijken met het benoemen van problemen rond een groot aantal moslims.

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 21:49:
Zegt Wilders dat? Als dat zo is heb ik dat niet gelezen, maar uiteindelijk gaat het er hem om dat hij vind dat hij moslims op grond van vrijheid van meningsuiting wel mag beledigen, maar de ambassadeur van Indonesië hem niet.

Nee, de ambassadeur van Indonesië heeft zich negatief uitgelaten over het formatieproces binnen Nederland en dat kan niet en dat mag niet.

En wat Wilders doet is niet simpelweg 'moslims beledigen', Geert benoemt problemen, veroorzaakt door een grote groep moslims die zich kennelijk niet willen aanpassen aan de Nederlandse wetgeving.

Vergeet niet dat Wilders geen geweld gebruikt of mensen bedreigt met geweld, dit in de tegenstelling tot een grote groep linksen en moslims die hem dagelijks met de dood bedreigen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 21:46:
Hij kan gewoon in de kamer blijven.

Dat is toch ook te gek voor woorden. Zo mag elke crimineel dus de kamer in.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op maandag 4 oktober 2010 om 22:13:

In een democratie, dat Nederland beweert te zijn, bepaald het aantal stemmen of iemand in de kamer komt en niet zijn/haar strafblad.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van H & B op maandag 4 oktober 2010 om 19:15:
Omdat de PVV zich wil vasthouden aan Nederland van vroeger. Luister je niet naar jullie leider?

Volgens mij begrijp je de boodschap niet helemaal goed.
Hij wil wat normen en waarden in stand houden. Wat niet verkeerd hoeft te zijn op bepaalde vlakken. Want de islamitische normen en waarden staan nou niet bepaald bekend om de verdraagzaamheid. Sterker nog het tegenovergestelde is eerder waar.
En je moet ten alle tijden negatieve dingen kunnen zeggen over een geloof. Want ook binnen een geloof bestaan misstanden en onbehoorlijke zaken waar wij in onze ontwikkelde samenleving iets over moeten kunnen zeggen. Als je je niet negatief uit mag laten over een geloof dan krijgen we hele rare toestanden in dit land. Want waarom zouden de gevoelens van een moslim meer waard zijn dan die van een "ongelovige" zoals ik?
Probeer hier maar eens redelijk onderbouwd een antwoord op te geven. Ik heb dergelijke stellingen al eens eerder geplaatst maar toen ging je niet erop in omdat het waarschijnlijk iets te hoog gegrepen is voor je.

Deze uitlatingen zijn net zo grof en oneerbiedig als uitlatingen van Wilders over moslims.

Waarom dan. Wilders heeft nog nooit gezegd dat moslims lijden aan een syndroom of iets dergelijks. hij heeft slechts een beetje kritiek op de islam als geloof. en dat moet toch kunnen toch?

Uitspraak van H & B op maandag 4 oktober 2010 om 19:15:
Ik onderbouw continu mijn meningen hoor. Je luistert niet, en je leest niet.

Je onderbouwt niet of begrijpt dingen gewoon niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 4 oktober 2010 om 22:25:
Hij wil wat normen en waarden in stand houden

Lees de volgende citaten eens, en probeer mij uit te leggen wat normen en waarden zijn.
http://www.watwilwilders.nl/images/100haatcitatenPVV.pdf

Waarschuw beheerder
donateur

yep, het mag verder niet zomaar meer de VS in, met een kopstoot, maar ons land regeren, no problem.
maar ja, op zich, ze vertegenwoordigen natuurlijk een gedeelte van de stemmers heh. de mensen die geen tegenspraak dulden, op het moment als zelfs de smoes "omdat het een moslim is" niet helpt, dan is er nog altijd de goede oude kopstoot.

Waarschuw beheerder
donateur
het blijft natuurlijk altijd een keuze om beledigd te zijn als PVV aanhanger.........

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 21:57:
Die zaken kan je niet inherent met elkaar vergelijken. Inmenging in de formatie binnen een ander land is niet te vergelijken met het benoemen van problemen rond een groot aantal moslims.

Je bent er omheen aan het draaien en je praat het beledigen en zwartmaken van een groep mensen goed. Hij accepteert gewoon geen tegenspraak, want volgens hemzelf spreekt hij de waarheid. Maar dat hij volgens zichzelf de waarheid spreekt geeft hem nog niet het recht een hele groep mensen weg te zetten en te beledigen. Wilders is niet aangebrand omdat de ambassadeur van Indonesië zich inmengt met de formatie maar omdat hij hem tegenspreekt.

En wat Wilders doet is niet simpelweg 'moslims beledigen', Geert benoemt problemen, veroorzaakt door een grote groep moslims die zich kennelijk niet willen aanpassen aan de Nederlandse wetgeving.

Maak dat een moslim wijs. Wat Wilders doet is grofweg beledigen. Je gaat me niet vertellen dat bijvoorbeeld het wegzetten van de Islam als een achterlijke cultuur en alle hoofddoekdragende vrouwen tuig noemen geen beledigen is. Zo heeft hij tal van beledigingen aan het adres van moslims. Dus behalve problemen benoemen doet hij veel meer wat veel te ver gaat. En vergeet niet dat de meeste moslims in ook gewoon een normaal leven willen en zich fatsoenlijk gedragen. Het percentage die dat niet doet ligt in Nederland wat hoger dan bij andere bevolkingsgroepen, maar dat geeft nog geen recht om hun religie te bestempelen als achterlijk en de boel op te naaien dat moslims Nederland over willen nemen etc. Het is goed dat iemand zich tegen moslimfundamentalisme en straatcrimineeltjes uitspreekt maar hij gaat veel te ver en maakt de problemen daarmee alleen mar erger. Ik zie trouwens ook weinig verband tussen Marokkaantjes die op straat de boel verzieken en moslimfundamentalisten die aanslagen plegen in de naam van hun denkbeeldige Allah. Dat zijn twee verschillende dingen: ontspoorde pubers die wat aanklooien en terroristen met een ziekelijke ideologie.

Vergeet niet dat Wilders geen geweld gebruikt of mensen bedreigt met geweld, dit in de tegenstelling tot een grote groep linksen en moslims die hem dagelijks met de dood bedreigen.

Je noemt hier een groep linksen en moslims die geweld gebruiken, maar er zijn ook genoeg rechtse mensen die dit doen. Wouter Bos heeft vanuit de rechtse hoek ook genoeg doodsbedreigingen gehad. In en in triest dat dit gebeurt. Mensen met extreme opvattingen verpesten de boel en ik vind dat Wilders (hoewel hij t.o.v. vaan veel extremisten nog mild is natuurlijk) daar ook onder valt. Hij gebruikt geen geweld, maar hij ondermijnt onze rechtstaat en zorgt voor een verslechtering van het klimaat van onze samenleving. Hij wakkert geweld aan en juist hij, als politicus, zou daarbij zijn verantwoordelijk moeten nemen i.p.v. mensen op te hitsen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van H & B op maandag 4 oktober 2010 om 22:32:
Lees de volgende citaten eens, en probeer mij uit te leggen wat normen en waarden zijn.

Je beantwoord mijn stelling met een klein wedervraagje en een linkje?
Wederom laat je zien dat je niet echt voor jezelf kan denken of redeneren.

En over de inhoud. Het is en blijft kritiek op een totalitaire ideologie waarin heel erg veel misvattingen en haat jegens niet-moslims uit voort komt. Dus daar mag in jouw ogen niks van worden gezegd?
Je hoeft maar heel eenvoudig antwoord te geven. Ja of Nee. En een beredenering waarom je dat standpunt in heb genomen.

Zo simpel is het.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 23:26:
Je bent er omheen aan het draaien en je praat het beledigen en zwartmaken van een groep mensen goed.

Dat doe ik niet. Jij moet leren dat je in een discussie zaken moet onderbouwen met argumenten en niet met de vooroordelen die je hebt.

Voorbeeld:

Hij accepteert gewoon geen tegenspraak, want volgens hemzelf spreekt hij de waarheid.

Kom eens met feiten waar dat uit blijkt.

Voor de rest heb ik geen zin om tegen zulke bekrompenheid in te gaan. Zet je oogkleppen af en kom eens met feiten. Of ben je toevallig zelf een moslim?

Je noemt hier een groep linksen en moslims die geweld gebruiken, maar er zijn ook genoeg rechtse mensen die dit doen

Ik kom wel met feiten: https://partyflock.nl/topic/1102144:Islamitische_en_linkse_terroristen_128_maal_vaker_actief_dan_kaalkopjes

En trouwens.. als je echt denkt dat het allemaal zo gezellig is met die marokkanen van je, kom eens kijken bij ons op de rechtbank.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zijn twee verschillende dingen: ontspoorde pubers die wat aanklooien en terroristen met een ziekelijke ideologie.

Die ziekelijke ideologie leert mensen om vooral respectloos te zijn richting niet-moslims. Kinderen worden door opvoeding met islamtisiche normen en waarden al vanaf kids af op een negatieve manier beinvloed. Dit helpt de samenleving niet vooruit. En er lopen al onderzoeken naar de negatieve rol van de islam als geloof op het gedrag van moslims en de criminaliteit waarbij ze betrokken zijn. De kans dat er een verband is tussen islam en criminaliteit is wel groot. Alleen de mate invloed zal moeilijk te meten zijn.

Daarbij wil ik nog eff tegen je zeggen dat Wilders geen haat zaait. Hij kan slechts oogsten omdat de politiek jarenlang te laks is geweest met het aanpakken van de immigratie en integratie. Dit werd heel erg vaak tegen gehouden door links. Om verschillende redenen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
e bent er omheen aan het draaien en je praat het beledigen en zwartmaken van een groep mensen goed. Hij accepteert gewoon geen tegenspraak, want volgens hemzelf spreekt hij de waarheid. Maar dat hij volgens zichzelf de waarheid spreekt geeft hem nog niet het recht een hele groep mensen weg te zetten en te beledigen.

Maar waarom is de Koran dan niet verboden netzoals Mein Kampf dat ook is ? En waarom is het maken van deze vergelijking (mogelijk) strafbaar ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 22:36:
yep, het mag verder niet zomaar meer de VS in, met een kopstoot, maar ons land regeren, no problem.
maar ja, op zich, ze vertegenwoordigen natuurlijk een gedeelte van de stemmers heh. de mensen die geen tegenspraak dulden, op het moment als zelfs de smoes "omdat het een moslim is" niet helpt, dan is er nog altijd de goede oude kopstoot.

tja mensen die voor de economische crisis gezorgd hebben, bij grote financiele ondernemingen aan de touwtjes trekken die een berg mensen uitgezogen hebben, mensen die deelgenomen hebben aan grote bouwfraudes, hebben ook allemaal dit land bestuurd, dus wat is je punt?

Het blijft leuk, alles wat PVV-ers doen wordt breed uitgemeten in de pers, maar trek het even wat breder. Ik noem een Jorritsma, Zalm, Kok, Bos, zo kan het lijstje natuurlijk erg lang gemaakt worden.

Waarschuw beheerder

:')

hoevaak is Wilders extreem rechts genoemd? Racist? etc. Zelfde geldt voor Fortuyn? Toen piepte je niet toch?

Ah nee wacht, dan mag het, actie=reactie toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 4 oktober 2010 om 23:30:
e beantwoord mijn stelling met een klein wedervraagje en een linkje?
Wederom laat je zien dat je niet echt voor jezelf kan denken of rederen.

En over de inhoud. Het is en blijft kritiek op een totalitaire ideologie waarin heel erg veel misvattingen en haat jegens niet-moslims uit voort komt. Dus daar mag in jouw ogen niks van worden gezegd?
Je hoeft maar heel eenvoudig antwoord te geven. Ja of Nee. En een beredenering waarom je dat standpunt in heb genomen.

Zo simpel is het.

Wat was de vraag ook al weer?
Het is en blijft kritiek op een totalitaire ideologie waarin heel erg veel misvattingen en haat jegens niet-moslims uit voort komt. Dus daar mag in jouw ogen niks van worden gezegd?

En daar sla je de spijker precies op de kop. Misvattingen over het islamitisch geloof die geïnterpreteerd worden als gevaar voor onze samenleving.

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 4 oktober 2010 om 23:36:
Die ziekelijke ideologie leert mensen om vooral respectloos te zijn richting niet-moslims

Wederom laat je zien dat je niet echt voor jezelf kan denken of redeneren.

Kinderen worden door opvoeding met islamtisiche normen en waarden al vanaf kids af op een negatieve manier beinvloed.

Dus alle kinderen uit moslimgezinnen? En hoe worden ze negatief beïnvloed?

Sorry maar ik geloof dat jij aan dezelfde achtervolgingswaan lijdt als Wilders.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 oktober 2010 om 10:16:
Zoals deze knaap: https://vip.partyflock.nl/topic/1103256:PVVer_geeft_kopstoot ? Ben benieuwd wat je daarvan vind overigens

persoonlijk..., ik weet niet wat er gezegd is en of gebeurd is die avond, kan me voorstellen dat een discussie hoog kan oplopen waar de " slachtoffer" erg beledigende taal/beschuldigingen geuit zou kunnen hebben, daar in tegen heeft de " dader" wel een voorbeeld fuctie en zou zich moeten kunnen beheersen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 oktober 2010 om 10:40:
Kan je 1 concreet voorbeeld geven waardoor jij last hebt van de Islam of ook maar iets tekort komt?

ben als werkgever " aangeklaagd" omdat ik geen alles bedekkende werkkleding kon verstrekken aan een moslima.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 oktober 2010 om 10:40:
Wat jij verstaat onder aanpassen

de Nederlandse taal leren, man en vrouw gelijk, geen afschuw tegen homo's, meedraaien in onze maatschappij.. enz..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ballin blijkt nu betrokken te zijn bij het proces van Wilders. Dus het is een politieke hetze vanaf het begin af aan:lol:

kan natuurlijk niet dat ministers dit doen.
Waarschuw beheerder
Zelfs halal eten in de Tweede Kamer nu :lol: Nederland past zich aan moslims aan, in plaats van andersom. Binnenkort ook bloemkool met varkensworst in Turkse parlement?

Waarschuw beheerder

Zo kan je dus met elk willekeurig politiek proces, ongewenste elementen uitschakelen?

Lekker makkelijk. 8)

Waarschuw beheerder
maar er zijn ook genoeg rechtse mensen die dit doen

Om precies te zijn... 0,0...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 23:19:
het blijft natuurlijk altijd een keuze om beledigd te zijn als PVV aanhanger.........

Spijker, kop... En dat geldt ook de andere kant op. (Y)

Waarschuw beheerder

Vind er niet zo gek veel uitspringen die echt een grens overschrijden.

Waarschuw beheerder
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7840629/__Hirsch_Ballin_gepolst_over_proces__.html

De staat van dit land is toch om verdrietig van te worden?

Waarschuw beheerder
http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/ephimenco/article3237757.ece/Wilders_de_Zwijger_.html

Waarschuw beheerder
wanneer het om GW moet het kunnen toch?;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 10:03:
De staat van dit land is toch om verdrietig van te worden?

:cry:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 23:33:
Dat doe ik niet. Jij moet leren dat je in een discussie zaken moet onderbouwen met argumenten en niet met de vooroordelen die je hebt.

Als je zegt dat Wilders enkel problemen benoemt en mensen niet beledigd ben je daar wel degelijk mee bezig gast. Oke, hij benoemt problemen, maar zoals ik eerder al aangaf, je kunt niet ontkennen dat hij geen hele groepen mensen beledigd. Door dat te ontkennen ben je dat duidelijk goed aan het praten naar mijn mening.
Kom eens met feiten waar dat uit blijkt.

Voor de rest heb ik geen zin om tegen zulke bekrompenheid in te gaan. Zet je oogkleppen af en kom eens met feiten. Of ben je toevallig zelf een moslim?

Nee, ik ben geen moslim, ik ben een autochtonen Nederlander die zich niet laat manipuleren door Wilders' praatjes. Hij heeft soms wel een punt maar met zijn negatieve toon, discrimineren van moslims en manipuleren van mensen zorgt hij voor tegenstellingen.

En hoe vaak heeft Wilders al niet gezegd dat hij de waarheid spreekt. Ik neem aan dat je het nieuws volgt toch? Daar zijn tal van bercihten over in de media en ik heb het uit zijn mond zien komen op tv. Hier een bron: http://www.wereldjournalisten.nl/artikel/2010/01/20/geert_wilders_ik_zeg_de_waarheid_en_dat_is_niet_s/

Ik kom wel met feiten: https://partyflock.nl/topic/1102144:Islamitische_en_linkse_terroristen_128_maal_vaker_actief_dan_kaalkopjes

En trouwens.. als je echt denkt dat het allemaal zo gezellig is met die marokkanen van je, kom eens kijken bij ons op de rechtbank.

Ik zeg toch niet dat er geen problemen zijn met Marokkanen. Er zijn veel problemen met Marokkanen, maar Wilders heeft daar echt geen oplossingen voor. Hij maakt problemen alleen maar erger. Hij neemt het duidelijkst stelling tegen moslims en schreeuwt er het hardst over, maar met bijvoorbeeld een hoofddoekjesverbod los je echt niks op. En met etnische registratie ga je veel te ver. Wat moet dan de volgende stap zijn? Denk je nu echt dat al dat negatief geschreeuw en discrimineren tot iets positiefs leidt? Zou de eerste keer zijn in de menselijke geschiedenis.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 09:56:
Om precies te zijn... 0,0...

En waar haal je dat vandaan? Denk je nu echt dat er geen rechtse mensen doodsbedreigingen versturen? Doodsbedreigingen komen van links, rechts en uit religieuze hoek. Allemaal mensen die de boel ernstig verzieken voor ons allemaal. Daarbij maakt het niet uit of iemand rechts, links of religieus is, komt gewoon op hetzelfde neer: extremisme. Daar moet iets aan gedaan worden, maar dat lukt dus niet door zelf te gaan liggen haten op een bepaalde groep.

Hier een bron: http://www.vn.nl/Archief/Politiek/Artikel-Politiek/De-hatemail-regeert-2.htm
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die ziekelijke ideologie leert mensen om vooral respectloos te zijn richting niet-moslims.

:s
Uitspraak van Menoeceus op maandag 4 oktober 2010 om 23:46:
Maar waarom is de Koran dan niet verboden netzoals Mein Kampf dat ook is ? En waarom is het maken van deze vergelijking (mogelijk) strafbaar ?

Mein Kampf zou niet verboden moeten zijn
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 07:04:
persoonlijk..., ik weet niet wat er gezegd is en of gebeurd is die avond, kan me voorstellen dat een discussie hoog kan oplopen waar de " slachtoffer" erg beledigende taal/beschuldigingen geuit zou kunnen hebben, daar in tegen heeft de " dader" wel een voorbeeld fuctie en zou zich moeten kunnen beheersen.

waar, dit soort dingen moet eerst uitgezocht worden, en een definitief oordeel vellen op basis van een artikeltje is niet mogelijk...maar waarom gebeurt dit wel als er moslims bij betrokken zijn...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 07:04:
de Nederlandse taal leren, man en vrouw gelijk, geen afschuw tegen homo's, meedraaien in onze maatschappij.. enz..

SGP?

Waarschuw beheerder
Die ziekelijke ideologie leert mensen om vooral respectloos te zijn richting niet-moslims. Kinderen worden door opvoeding met islamtisiche normen en waarden al vanaf kids af op een negatieve manier beinvloed. Dit helpt de samenleving niet vooruit. En er lopen al onderzoeken naar de negatieve rol van de islam als geloof op het gedrag van moslims en de criminaliteit waarbij ze betrokken zijn. De kans dat er een verband is tussen islam en criminaliteit is wel groot. Alleen de mate invloed zal moeilijk te meten zijn.

Vind jij de Islam dan per definitie een ziekelijke ideologie? Ligt er naar mijn mening maar net aan hoe iemand zijn of haar geloof belijdt en de teksten van zijn of haar religie interpreteert. Uit jou verhaal lijkt het wel of moslims per definitie fundamentalist zijn. Ik vraag me af wat voor onderzoekjes je dan bedoelt. Ken jij überhaupt moslims? Ik wel, allemaal mensen die werken en/of studeren en verder niet veel fout doen. Geen straatschoffies of extremisten. En zij zien ook in dat er in hun bevolkingsgroep veel rotte appels tussen zitten. Door heel die bevolkingsgroep over een kam te scheren bereik je niets. Je moet met de mensen binnen die groep die rotte appels aanpakken. Niks knuffelen e.d., maar gewoon hard aanpakken zonder een hele groep over een kam te scheren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 13:13:
Ik wel, allemaal mensen die werken en/of studeren en verder niet veel fout doen. Geen straatschoffies of extremisten. En zij zien ook in dat er in hun bevolkingsgroep veel rotte appels tussen zitten. Door heel die bevolkingsgroep over een kam te scheren bereik je niets. Je moet met de mensen binnen die groep die rotte appels aanpakken. Niks knuffelen e.d., maar gewoon hard aanpakken zonder een hele groep over een kam te scheren.

Juist ja(y) altijd veel gekanker op moslims maar weet zeker dat heel veel mensen die zo lopen te kankeren geen moslim kennen nemen gewoon klakkeloos de media over.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 5 oktober 2010 om 13:38:
weet zeker dat heel veel mensen die zo lopen te kankeren geen moslim kennen

Achja. Dat krijg je met het grootste deel van je aanhang in de witte wijken in voorsteden en de al helemaal van moslims afgesloten Limburgers.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 13:13:
zonder een hele groep over een kam te scheren.l

Dat doet Wilders ook niet. Hij maakt een specifiek onderscheid tussen de ziekelijke ideologie en moslims en tuig benoemd hij als tuig. Degene die zich gedragen hebben niets te vrezen, aldus Wilders.

Waarschuw beheerder
Hij bestempelt de Islam als een gevaarlijke en achterlijke ideologie die de Westerse wereld wil overnemen. Daarbij maakt hij grove beledigingen, waarmee hij dus alle moslims raakt. Hij maakt zelf steeds het onderscheid tussen de Islam en moslims maar dat is gewoon een slim trucje om zijn praatjes te rechtvaardigen. Zo noemt hij de Islamitische cultuur een achterlijke en noemt alle vrouwen die een hoofddoek dragen tuig. Heb ik allemaal al eerder aangegeven. Als je alle moslim-vrouwen met hoofddoek tuig noemt beledig toch een grote groep mensen? En wat doen zij verkeerd? Een hoofddoekje dragen? Islamitisch zijn? Of zijn zij allemaal terrorist die Nederland willen overnemen? Plegen zij allemaal inbraken? Wilders scheert zo toch een groep mensen over een kam met beledigingen?
Bij een religie is het maar net hoe deze door mensen geïnterpreteerd wordt, dat er moslims zijn die de Islam om een extreme en gevaarlijke manier (naar mijn mening ook achterlijk) interpreteren, zoals de Taliban bijvoorbeeld, dan wil dat toch niet zeggen dat dat ook voor mensen geldt die Islamitisch zijn maar verder niemand kwaad doen, werken en hun kinderen van een goede toekomst willen voorzien?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 14:08:
Hij bestempelt de Islam als een gevaarlijke en achterlijke ideologie die de Westerse wereld wil overnemen

juist, en wie neemt de wereld over? de islam zonder aanhangers is een dode letter, hij doelt dus wel degelijk op moslims, de koran kan geen wereld overnemen, mensen doen dat....

dat zogenaamde onderscheid islam/moslims is dus ontzettend makkelijk door te prikken......

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 oktober 2010 om 20:52:

beter opletten, hier enkele citaten waarin hij direct op moslims afgeeft:
“Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze
normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn?
Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik
lust ze rauw.”

“We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit.”

“Als moslims hier willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien.”

“Maar ik wil niet dat er meer moslims in Nederland komen, ik wil liever dat het er minder
worden. Dus wil ik de grenzen voor migranten uit moslimlanden dichtgooien. Bovendien wil ik
moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten. De demografische ontwikkeling moet zo
worden, dat de kans klein is dat er weer twee in het kabinet komen. Er is nu teveel islam in
Nederland.”

“Autochtonen planten zich minder snel voort dan allochtonen. Nu zitten allochtonen,
overwegend moslims, voornamelijk in de grote steden. Over twintig jaar zitten ze overal, van
Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg. We verkopen ons land aan de duivel die
Mohammed heet, en niemand doet er iets aan.”

“Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland.”.

als dit geen angst zaaien is voor moslims weet ik t ook niet meer....
Waarschuw beheerder
http://player.omroep.nl/?aflid=11507583&start=00:03:03&end=00:05:04
Hilarisch om te zien, maar dit fragment toont wel weer eens duidelijk de onwetende en slecht ingeburgerde kant van onze immer klagende medelanders.

Het laat maar weer eens zien hoe makkelijk deze lui het over de racistische boeg gooien en zich voor het karretje laten spannen als het boeroepen tegen Wilders betreft.
Waarschuw beheerder
"Een Westerse moslim"

Argus

Ik drapeer de oneindigheid
voor alles wat het was

Laat de tijd los
en schenk vlinderbloed
uit een ivoren wijnglas

Nee, de Jama Masjid
is niet meer heilig
en ook de Faisal Masjid
noem ik niet meer veilig

Want het Westen haat ons
moslims en moslima’s
Is enkel uit op wraak
tegen de afgoden
en de Korandienaars

Ze zijn bang voor de liefde van god
en noemen het belaging
als je met een open hand
naar een vreemdeling toekomt

Ze willen ons hele gezicht kunnen zien
maar sterven liever zelf duizend tranen
dan dat iemand zijn of haar ware ik kan zien

Want het Westen is hypocriet
met fatsoen geboren
maar nog nooit respect verdiend

De vrijheid maakt hen slaven van de drugs
De ongehoorzaamheid dieven van de bucks

Want ik als Westerling kan het weten
We leven te veel in de breedte
en zijn als xenofobe algeesten
ongerust over de Islam

Wijden de problemen aan de ander
en kijken nimmer met voldoende kritiek
naar ons eigen gedrag terug.

Terwijl we het zelf hebben gedaan!

Lees dit niet
als je VVD, CDA of PVV gestemd hebt.

de kat verwijt de pot
dat die zelf zwart ziet, toen ik zei dat het Westen het gevaar was zeiden ze dat ik gek was en pillen moest slikken, misschien moet die lui van de huidige regering ook maar eens pillen gaan slikken als je kijkt met wat voor xenofobische retoriek zij de mensen proberen wijs te maken dat de moslims het gevaar zijn, zijn het juist de Westerlingen zelf die het gevaar zijn door zichzelf zo op te stellen tegen een vreemdeling. Of was het niet Jezus die gezegd heeft behandel een vreemdeling zoals je zelf behandeld wilt worden, maw respecteer elkaars vrijheid en geloofsovertuiging, maar nee het risiconiveau in Europa is gestegen juist vanwege het politieke klimaat in landen als Denemarken, Noorwegen, Zweden en nu ook Nederland en België (als Frankrijk maar haar Roma problematiek) er ook niet al bij hoort. Ik vind het uiterst hypocriet dat wij Westerling de moslims van een gevaar verwijten terwijl we zelf zo gek zijn tegen hun te stemmen en oorlogen zoals Afghanistan en Irak in stand houden (zelfs nu Obama aan de macht is in de Verenigde Staten van Amerika) gaat het geweld gewoon door. Ik ben voor een INTERNATIONAAL wereld leger, en dus NIET noodzakelijkerwijs alleen WESTERLINGEN, we moeten het samen oplossen met respect en tolerantie naar elkaar toe en het huidige regeer- en gedoogakkoord getuigt van meerdere wegpest maatregel tegen mensen die anders zijn gericht (zie bijvoorbeeld het kraakverbod in Amsterdam) dan tegen problemen gericht, waarbij niet de mens, maar het achterliggende probleem aangepakt wordt, maw. Er is geen sprake meer van verlichting, eerder verduistering van het publiek- en strafrecht mede dankzij politieke figuren zoals Jorg Haider, Phillip de Winter, Pim Fortuin, Jean-Marie Le Pen en nu ook Geert Wilders en Thilo Sarrazin bijvoorbeeld. Het zijn bijna Naziachtige praktijken dat die soort politieke kopstukken uit over de mensen die geloven dat god liefde is (islam), net zoals de Christenen en de Joden, geloven is maar in 1 god en in maar 1 liefde, de liefde van god. Dus zeg het met liefde en niet met haat. Want wij allen moeten als mens leren naar de liefde te luisteren en de angst en de haat los te laten zodat er vertrouwen ontstaat en men van elkaar kan houden volgens de wet van god. (liefde dus)