Denk je nu echt dat die mensen het gevoel krijgen van, laat ik me a
anpassen en laat ik me integreren? Het wordt ons namelijk zo aardig gevraagd
wat mijn inziens al aangeeft dat een godsdienst niet een statisch gegeven is, maar een complex fenomeen wat onderhevig is aan een veranderende context en tijdsgeest....
Jansen staat binnen zijn tak wel behoorlijk alleen in Nederland wat zijn visie betreft, Ellian is geen arabist, maar jurist en filosoof en een ernstig verbitterde islam-hater die in elke (en trouwens behoorlijk slecht geschreven) bijna dagelijkse column van elsevier zn gal spuwt op alles wat neigt naar links of wat een andere mening heeft over de islam dan hij...
die man zit vol haat en probeert niet eens te streven naar een objectieve benadering... (n)
Niet zozeer, de religie heeft na de jaren 70 meer grip gekregen op die landen, op hun heersers en overheden. De religie is niet veranderd, heeft alleen ongelooflijk aan invloed gewonnen.
Jansen staat wellicht in Nederland op een dunbevolkt eiland, maar dat maakt niet uit. Internationaal heeft hij veel gelijkgestemden, veel meer zelfs. Internationaal gezien kun je eigenlijk zeggen dat een Peters of Leemhuis meer alleen staan in hun visie.
Ellian een man met 'haat' noemen terwijl hij met gevaar voor eigen leven gevlucht is uit een extremistische dictatuur, is een beetje het verhaal omdraaien niet?
dan heb simpelweg als 'islam-hater' weg te zetten.
religie is wat anders dan radicalisme voor je informatie...
zeker niet waar, gelijkgestemden buiten de specifieke wetenschap misschien ja, binnen de specifieke midden-oosten/islam wetenschap krijgt het lewis kamp juist (die overigens niet hetzelfde zegt als wat jansen zegt) steeds minder wetenschappelijke navolging, zo is Lewis allang niet meer de autoriteit die hij 20 jaar geleden nog was.....
Wij vinden het radicalisme Sjaakie, dat vinden ze van hunzelf niet. SA, Iran, Pakistan etc. vinden zichzelf gewoon 'goede moslims.'
Dus islamcritici houden zich niet bezig met wetenschap, maar islam-vrinden en verdedigers vallen wel binnen het wetenschappelijke circuit, want inherent hun mening zwaarder laat wegen?
Dat doet volgens mij niet helemaal recht aan de waarheid hè Sjakie?
Wat mij altijd opvalt aan het islamcritici kamp, is hoeveel belezen moslims of ex-moslims er zich onder scharen. Dat zegt veel voor mij.
en een heleboel andere moslims vinden dat weer niet... zucht... komen we weer op de constatering dat er heel veel stromingen/interpretaties zijn wat t voor ons nogal moeilijk maakt een proto-type goede moslim te onderscheiden,
al heb ik de indruk dat sommige het liefst een orthodoxe wahabist als the one and only representant van de islam zien, wel zo makkelijk natuurlijk...
jij hebt je keus gemaakt, prima, ik (nog) niet, ik vind t te lastig, het is ook maar net wie je WILT geloven zo lijkt t, en zoals zo vaak met wetenschappelijke kampen die tegenover elkaar staan: de waarheid ligt vaker in het midden....
Wat mij altijd opvalt aan het islamcritici kamp, is hoeveel belezen moslims of ex-moslims er zich onder scharen. Dat zegt veel voor mij.
Iran, Afghanistan en andere landen, zijn niet geradicaliseerd, ze zijn opnieuw onder de invloed van hun oude religie gevallen.
Het radicalisme heeft overal sinds de 60/70 de overhand gekregen.
Waar ik op doelde, is dat in de jaren 60/70 de Arabische wereld flink aan het verwesteren was, er was zelfs in Iran een hippie-beweging,
alle 100 uitspraken van Wilders,
.
contradictie...
je doet het een stuk rooskleuriger voor dan de werkelijkheid was, zo leuk was het allemaal niet onder Sjah... een bepaald deel van de elite in de stad genoot van een vorm van vrijheid ja, het gros van de Iraanse burgers had te maken met een decadent, onderdrukkend en corrupt regime die geen genade toonde voor de oppositie....
Mossadeq,zijn voorganger, dat was een liberaal,democratisch aan de macht gekomen en iemand die echt verdere democratiseringen en liberaliseringen wou doorvoeren, hij genoot ook steun onder alle lagen van de bevolking, helaas, hij bedreigde de oliebelangen van GB en de VS en werd daarom via een coup vervangen door de autocratie van de Sjah.......
op welke uitspraken doel je?
Wat dat betreft is Ahmedinejad een gevolg van Amerikaanse inmenging geweest. Wat verder natuurlijk helemaal niks nuanceert.
iets meer OT, de vvd zet wat liberale principes opzij om het minderheidskabinet maar doorgang te laten krijgen, leuk stukje op geenstijl daarover:
de vvd zet wat liberale principes opzij om het minderheidskabinet maar doorgang te laten krijgen
Er bestaat ook nauwelijks een liberale kant van de VVD meer.
Wilders wordt zo te horen door het OM op alle punten vrijgesproken.
De SGP is toch niet noodzakelijk voor het minderheidskabinet?
Dat is afhankelijk van jouw definitie van liberaal.
Daarvan zijn individuele vrijheden, vrijheid tot, tolerantie, gematigd kapitalisme en welvaartsverdeling in ieder geval (deels) overboord gegooid.
dan wordt je met de neus op de feiten gedrukt
jammer alleen dat er niet zoveel feiten voorbijkomen in Fitna.....
Ook alle passages en aantijgingen in Fitna werden door het setje deskundigen van de verdediging als correct beschouwd,
en door het OM als niet beledigend.
Maar ook geen leugens.
verrassend he?
zijn overdrijvingen ook geen leugens?
En dat baseer jij op?
Erger is hoe de rechter daar op reageert Maar hij is niet partijdig hoor
Weet je hoe storend het wel kan zijn dat elke keer mensen uit de zaal willen vertrekken, dus beter eventueel allen tegelijkertijd.
Door telkens weer een onderbreking kan men niet alles "goed" volgen.
Dus niks slechts aan die reactie.
"onpartijdig"
Weet je hoe storend het wel kan zijn dat elke keer mensen uit de zaal willen vertrekken, dus beter eventueel allen tegelijkertijd.
Dan kunnen ze net zogoed alle Nldse moslims die een openbare functie hebben of beter alle moslims wraken; zoals GW wilt dat ze allemaal op sodemieteren.
Behalve de moslims die de Islam niet aanhangen !
Nou, vond het wel weer een ongelukkige reactie van, dat kan ik me voorstellen... Een rechter had dit niet zo moeten zeggen. Zijn geloofwaardigheid als zijnde "onpartijdig" ga ook ik aan twijfelen.
alles mag natuurlijk, maar het is imo iig behoorlijk problematisch om te bepalen wie een echte moslim is en wie niet... en ja dat heeft te maken met de talloze manieren waarop je het geloof kan uitleggen en wordt uitgelegd, wie ben ik dan om te bepalen wat de juiste manier is, als ze er zelf (+ de wetenschap) niet eens uitkomen??
Tja... Dat een Wafan Sultan, in interview door het OM alles uitlegt of zelfs aanvult. Is best verrassend.
Kortom; Wilders wordt beschuldigd van het beledigen van WELKE GROEP MENSEN ?!
... daarnaast vind ik dat hij moet kunnen zeggen wat ie wil
die hele rechtszaak is mede om die reden al bullshit eigenlijk.... daarnaast vind ik dat hij moet kunnen zeggen wat ie wil, ook al ben ik t totaal niet met zn visie eens, die mensen die m aanklagen moet niet zo bitchen en gewoon schijt hebben aan wat ie zegt....
.tot het aanzetten tot geweld is. Men zou moeten pleiten voor de amerikaanse wetgeving betreft de vrijheid van mening en gedachten.
al dit soort aandacht is toch ook perfect voor Wilders, beter gewoon negeren die knakker.
Dan zal men de wrakingskamer die ondersteund wordt door een griffier dan ook gelijk onpartijdig moeten noemen.
Moeten ze dan de wrakingskamer gaan wraken ?!
zeg het maar.....
Tsja.....
zeg het maar...
"Hij heeft tegen mij gezegd dat hij het niet heeft gedaan", zei Wilders vanochtend in de wandelgangen van de Tweede Kamer. "Ik moet een collega op zijn woord geloven, in elk geval tot het tegendeel is bewezen."