Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 oktober 2010 om 06:39:
Ja, ben zeker een groot voorstander van de plannen en beleid van de PVV.
Dat mag, en dat was wel duidelijk.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 oktober 2010 om 06:39:
Ja ook, dat hij zijn vrijheid kwijt is, en 24 uur per dag permanente bewaking nodig heeft ( vase 1)
maar denk dat je het anders bedoelt...
een nadeel kan zijn dat Geert soms te ongenuanceert uit de bocht komt, als hij een aantal zaken suptieler zou aanpakken/uistpreken ben ik er van overtuigt dat zijn aanhang een stuk groter zou zijn.
Dat hij zijn vrijheid kwijt is, is uiteraard zijn eigen schuld. Hij is bewust dat zijn uitspraken anderen mensen snoeihard raken. Je geeft zelf al aan dat het wat subtieler zou kunnen.
Hoe vertel je subtiel dat een bepaalde groepering hier ongewenst is, dan wel niet uitgekotst wordt door de PVV.
Ik ben me er zeker van bewust dat de grootte van de PVV aanhangers eindelijk gehoor krijgen aan hun gedachten en hun gevoel.
Echter kan je lang niet alle mensen over 1 kam scheren. Je kan je best uitspreken over bepaald ongewenst gedrag.
Het is daarom fout om het een typerend gedrag aan de islamieten te wijden.
Het geeft daarbij aan dat je als je een moskee bezoekt vanwege je overtuigingen, je ook dat gedrag hebt.
Dat is natuurlijk niet zo. Zo mag je het ook nooit en te nimmer stellen.
Ik denk dat iedereen het wel over eens is, dat wanneer er regels overtreden worden, er sancties volgt.
Maar het natuurlijk van de zotte om regels op te stellen die bij een bepaalde groepering past.
Een hoofddoek is net zo'n uiting als een jezuskruis om je nek of een rode stip tussen je ogen. Het dragen van gothic kleding, korte strakke truitjes, rokjes of de lange lange rokken tot aan de enkels.
Dit is jouw optreden naar buiten wat volledig legaal is.
Er is slechts 1 wet in Nederland. Je mag je niet naakt in het openbaar verschijnen.
Toen de eerste Turken naar Nederland kwamen, droegen (vrouwen)lange broeken onder de rokken, met dikke sokken in pantoffels. De Somalische vrouwen gewikkeld in doeken in felle kleuren, ook om hun hoofd.
In de jaren 70 droegen ook de Nederlandse vrouwen een hoofddoek als ze over straat gingen, en binnenshuis een schort.
Nou kan je van Wilders ook niet bepaald zeggen, dat hij meegaat met de laatste mode, en onderscheidt zichzelf door een achterlijk kapsel aan te meten en een afschuwelijk taalgebruik in de mond te nemen over bepaalde groeperingen.
Wat ik hierbij wil stellen is, dat we trots moeten zijn met een multiculturele samenleving. De westerse wereld is niet vanzelfsprekend slimmer dan de rest.
Wat we hier in Europa hebben opgebouwd de afgelopen 50 jaar, is mede door immigranten opgebouwd. Dat we lessen kunnen trekken aan wat er fout is gegaan, is vanzelfsprekend.
Maar de fouten kan je niet bij de groeperingen leggen, omdat de regeringen verzaakt hebben, om de immigranten van begin af aan, de plicht op te leggen om in te burgeren.