je mag best van mening verschillen
Ze geloven in democratische grondbeginselen, maar stellen de Islam boven democratie, boven iets anders.
Dit is een heel andere situatie, ik snap je punt wel, maar bij voetbalsupporters is de grens in Nederland zeer duidelijk. Bij de Islam niet.
Maar goed, ik zeg niet dat alle islamieten het een of het ander zijn, ik zeg alleen dat ik niet in een liberale islam geloof. Dat we hier geen extremistische Islam kennen in grote getalen, blijkt ook wel uit die wetten (hoe noem je het ook alweer) die in het Midden Oosten worden uitgeroepen door prominente Islamitische leiders, en waar geen of nauwelijks gehoor aan word gegeven vanuit de westerse Islam.
We wonen in een globaliserende wereld, welkom.
achterlijk
niet tolerant
haatdragend
het is een keuze om je aangesproken te voelen
Ze geloven in democratische grondbeginselen, maar stellen de Islam boven democratie
Die gasten die ik ken, ken jij niet. Dus praat geen generaliserende onzin gespekt met vooroordelen over vrienden van mij.
We wonen in een globaliserende wereld, welkom.
Je laatste zin is 't bewijs dat je eerste zin niet klopt, toch. M.a.w. spreek je jezelf volgens mij tegen wat als het 1 miljard haatbaarden betrof, werden die wetten (Fatwa's) ook opgevolgd in o.a Nederland en andere Westerse landen. Gebeurt uiteraard ook wel eens, maar niet massaal toch.
Is dat een argument dan men maar moet wennen aan het feit dat we elementen in onze samenleving hebben, die haaks staan op onze grondbeginselen?
En ook ik geloof niet in een liberale islam, er is één islam en de opvattingen van haar volgers kunnen variëren van mystici tot massamoordenaars.
Alleen de 'core' van de islam, staat in mijn belevenis al haaks op de vorm van samenleving zoals wij die kennen.
Wat jij liberale moslims noemt, zijn moslims die bepaalde delen uit hun eigen religie verwerpen en invullen met hun eigen ideeën.
Dat jij dat een fijne versie van de Islam vindt, prima, maar het is een vorm van Islam light, net niet zeg maar.
In Saudi-Arabië zouden ze spugen op zo'n Islam, in Afghanistan zouden ze die moslims beschouwen als ongelovigen.
Een hoop contradicties in één.
nerd
Helaas is die generaliserende onzin in 99,9 % van de gevallen waar. Misschien dat t niet voor hun geldt. En als je niet wilt dat iemand iets over je vrienden zegt, moet je ze natuurlijk niet in de discussie brengen.
Heeft weinig te maken met de vergelijking die je stelde.
Daarnaast is de globalisering, waaraan arbeidsmigratie van oa moslims oa ten grondslag ligt, heel erg slecht voor de wereld. Kijk naar de financiele markten, immigratie tijdens een oplopende werkloosheid, hoe lobbyisten (zoals de EU en Amerika probeerden te voorkomen dat China betere wetten voor arbeiders introduceerden) de wereld bepalen. Niet te vergeten de natioaliteitsloosheid: Half Nederland voelt zich van oorsprong geen Nederlander, en valt uiteindelijk altijd terug op hun 'roots'.
Dat ik zeg dat ik niet in een liberale islam geloof, houd natuurlijk niet in dat ik verkondig dat alle Islamieten extremistisch zijn. Het wilt alleen zeggen, dat ik niet geloof dat er Islamieten zijn die de Islam niet op de eerste plaats zetten. Net zoals jou vrienden, waaraan je eerder refereerde. Je kan je beledigt voelen over wat ik over hen zei, zij zullen zich waarschijnlijk (zoals bijna iedere moslim) beledigt voelen als je over hun zegt dat de Islam voor hen niet op de eerste plaats komt.
In Saudi-Arabië zouden ze spugen op zo'n Islam, in Afghanistan zouden ze die moslims beschouwen als ongelovigen.
Want jij ken alle personen die zichzelf liberaal moslim noemen persoonlijk?
achterlijk GELOOF ja .... niet dat moslims maar achterlijk zijn .... toch weer dat nuanceverschil
Ik zie in de paktijk dat dit gewoon zo is .... maar dat kun je ook zeggen van christenen
Zolang er nog steeds immans zijn die dit doen mag dit best aan de kaak worden gesteld.
Genoeg moslims die niet het gevoel hebben dat het over hen gaat omdat ze een rustig leven leiden en die daarnaast zien dat soortgenoten het er wel een potje van maken
Ik zit in de hulpverlening, kom vele geloven tegen maar echte liberale moslims ben ik nog niet zo vaak (nooit) tegengekomen.
Ik ben een christen en tolerant.
En 2 citaten geleden gaf je nog aan dat ze allemaal haatdragend zijn
Want jij ken alle personen die zichzelf liberaal moslim noemen persoonlijk? Als 't antwoord nee is, betreft 't een vooroordeel.
We leven niet meer in de jaren '50 van de vorige eeuw waarbij praktisch elke Nederlander dezelfde godsdienst heeft, en allemaal om 17:00 uur boontjes met aardappelen eet. Om maar wat te noemen. De eenheidsworst is weg, en dat bedoel ik met welkom in een globaliserende wereld.
Bovenstaande is een mooi voorbeeld van in welke zwart/wit-termen jij denkt. Verder heb ik niet de behoefte hier inhoudelijk op in te gaan. Ben het grotendeels met je eens, maar andere toeppa zullen we maar zeggen...
maar andere toeppa zullen we maar zeggen...
En btw ook bedankt dat je mijn geloof achterlijk noemt, ik voel 't respect.
voel je niet de noodzaak om diegene te beledigen
Ook over homo`s
Ik oordeel liever over personen, overal heb je goede en slechte mensen en ik heb er een hekel aan om mensen in hokjes te proppen.
In Nederland mogen we toch juist verschillende standpunten hebben, dat is toch het mooie van ons landje
voor mij zijn het sprookjes (f)
En als je bij de stadsbank werkte waar je moslims tegenkomt, zou je denken dat alle moslims niet met geld om kunnen gaan?
Bespottelijk.
Ja. Waarom niet dan?
Ik merkt 't ja.
Geloofwaardig is het ook niet. Achterlijk zou ook niet mijn woordkeus zijn
Een bewezen god is nog steeds niet dus tja ....ik ben daar te nuchter voor, Adam en Eva en dan ook nog die Noah .... voor mij zijn het sprookjes (f)
, je hebt het maar te respecteren
Wat een onzin zeg, ik kom van alles tegen van hoog tot laag, jij bent bevooroordeeld door te denken dat alleen paupers daar terecht komen
Volgens mij hoef ik je dat toch niet uit te leggen of ben je echt zo naief
Vrijheid van Godsdienst en vrijheid van meningsuiting is een groot goed in Nederland. Als je jezelf daar niet in kunt vinden, adviseer ik je te gaan verhuizen.
Dat vindt ik niet alleen hoor. Dat is een prima werkbare vorm van Islam voor leven in 't Westen: aangepast. Maar dat is ook niet goed begrijp ik?
jij bent dus al verhuisd aangezien je mijn mening niet respecteert
Dat is prima, maar niet represenatatief voor de totale religie
Jezelf moslim vinden, maakt je nog geen moslim. Maar een gelovige die elementen uit de islam tot zich neemt.
Dat spreekt elkaar tegen, of ik begrijp je niet.
Ik betoog dat er niet iets bestaan zoals één religie. Dat heb ik onderbouwd met een argument, die ik niet terug lees in je quote.
Er is maar één islam, maar meerdere interpretaties.
en ik heb er een hekel aan om mensen in hokjes te proppen.
Correct, maar alsnog vind ik het onjuist dat jij als non-islam kenner, kan stellen dat Osama Bin Laden het bij voorbaat fout heeft.
Altijd leuk je eigen straatje schoonvegen, en zeggen dat het vuil niet van jou, maar van de buren is.
Arme gelovigen
Wie kent die wel allemaal?
Op deze manier kan je ook stellen dat geen enkel onderzoek over de Islamieten klopt: we hebben immers niet alle Islamieten onderzocht.
Klopt, maar dat is ook niet waar ik me druk om maak. De reden dat we niet meer dezelfde godsdienst hebben is namelijk dat vanaf de jaren 50 heel veel Nederlanders van actieve religie beleiding af zijn gestapt. Nu hebben we nieuwe 'orthodoxen' : De Islam. Aangezien dit een sterke religie is, waarin veel mensen zichzelf helemaal geven, is het juist gevaarlijk. Niet voor niets worden in Afrika en het Midden Oosten oorlogen gevoerd tussen Christenen en Islamieten. Omdat je blind staren op een boek gevaarlijk is.
Klopt, maar soms moet je zwart/wit zijn om iets een beetje helder uit te kunnen leggen.
Democratie en een onafhankelijke rechtstaat staat namelijk haaks op de islam. Aangezien de islam daarboven zou moeten staan. Om maar een voorbeeld te noemen.
Nee, ik doel op 'gelovige' maar niet specifiek moslim, als je 'core' begrippen uit je religie bewust verwerpt.
Dan ben je een gelovige, die elementen uit de islam in zijn geloofsbeleiding tot zich neemt, maar maakt je in mijn ogen geen moslim.
Er is maar één islam, maar meerdere interpretaties.
Voel je je aangesproken
Zou zo fijn zijn als iedereen die instelling had
maargoed.. het zijn maar peilingen...
maargoed.. het zijn maar peilingen...
Gestraft door wie door de eigen PVDA stemmers of andere stemmers buiten die van de VVD en CDA.
Want de PVV stemmer kan niet weer op zijn partij stemmen en de VVD stemmer zal zijn partij blijven steunen.
Maar idd.
Alleen gaat het in dit geval niet om het feit dat er een moskee bij komt, maar om de plek waar deze geplaatst wordt.
Doe jij dan aan de ramadan ?
Joodse actiegroep VS hoopt dat Wilders thuisblijft