Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 194241x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Tjongejongejonge... Wat zit iedereen hier weer te slapen zeg (Wilders included). Ene Jan van de Beek heeft 15 jaar van zijn leven gewijd aan sociaal economisch onderzoek naar de "kosten" van gastarbeid voor ons land. Zware kost... Schijnbaar zo taboe dat Nrc het alleen in de 1 april grap van Next en op de Engelstalige site publiceert.

http://www.nrc.nl/international/Features/article2514448.ece/Immigration_comes_at_hefty_price

Gelukkig te vinden door deze grappige rakkers:

http://www.artikel7.nu/?p=752

Oja, proefschrift is te bestellen voor 50 euries bij de UvA.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van OBL op vrijdag 2 april 2010 om 10:28:
"people reach erroneous conclusions and make unfortunate choices but their incompetence robs them of the metacognitive ability to realize it".

Thijs, jij doet me denken aan McArthur Wheeler.

Nadat McArthur Wheeler in 1995 in Pittsburgh twee banken had overvallen op klaarlichte dag, zonder enige zichtbare vorm van vermomming, was hij verrast toen hij later op diezelfde dag werd gearresteerd. De beelden van de videobewaking waren minder dan een uur voor zijn arrestatie uitgezonden op het nieuws van elf uur. Toen de politie de beelden aan de overvaller liet zien was het gelaat van Wheeler vol ongeloof. “Maar ik droeg het sap,” mompelde hij. Naar het schijnt was Wheeler ervan overtuigd dat iemands gezicht onzichtbaar wordt op videobeelden indien ingesmeerd met citroensap.

Een interessante gebeurtenis die de Amerikaanse psychologen David Dunning en Justin Kruger aan het denken zette over iemands bekwaamheid (actual competence) en diens zelfbewustzijn over zijn bekwaamheid (self-assessed competence). Het tweetal wilde een verband uitzoeken tussen deze twee vormen van bekwaamheid om het gedrag van Wheeler psychologisch te kunnen verklaren. Zij stelden dat mensen die incompetent zijn lijden aan twee gevolgen:

Door hun incompetentie maken ze verkeerde keuzes.
Mede door hun incompetentie beseffen ze niet dat ze slechte keuzes maken.2

In plaats van hun falen toe te schrijven aan henzelf doen ze dat aan andere externe factoren, en hierdoor blijft de illusie van competentie bij hen hangen.

Dunning en Kruger stelden ook dat de vaardigheden om ergens competent in te zijn vaak of meestal dezelfde vaardigheden zijn om diezelfde competentie te kunnen herkennen.3 Vaardigheden voor het houden van een goed betoog zijn bijvoorbeeld nagenoeg dezelfde vaardigheden als die voor het kunnen herkennen van een goed betoog. De twee stelden dat iets wat metacognitie heet ontbreekt bij mensen die incompetent zijn.4 Metacognitie verwijst naar het vermogen om te bepalen hoe goed iemand handelt, als er een duidelijk onderscheid gemaakt kan worden tussen iemand die juist en iemand die onjuist handelt.

Dus, Loek (L) Decadentie, ik zou je erbij neerleggen en, indien je het interessant vindt, net zoals ik alleen af en toe observeren in dit topic. Het scheelt je een hoop ergernissen. ;)

Waarschuw beheerder
Heeeeeeeee Gertje ouwe draaikont. Lijkt de D66 wel, die pleuren ook hun kroonjuwelen weg als ze kunnen regeren 8)

Wilders: Hoofddoekjesverbod is geen breekpunt

DEN HAAG - Met de PVV valt best nog te praten over het hoofddoekjesverbod voor gemeentelijke en gesubsidieerde instellingen. ''Het is voor ons een belangrijk punt, maar geen breekpunt'', stelde partijleider Geert Wilders vrijdag.

Tijdens de moeizame collegeonderhandelingen in Den Haag en Almere is volgens hem het beeld ontstaan dat de PVV niet wil regeren en dat de partij haar bestuurlijke verantwoordelijkheid ontloopt door koste wat het kost vast te houden aan het hoofddoekjesverbod. ''Ik wil heel graag dat dat beeld verdwijnt, want het is echt niet waar. We willen besturen, landelijk maar ook in Almere. Ik heb maar één breekpunt genoemd: de AOW.''

In Den Haag, waar de PVV bij de gemeenteraadsverkiezingen uit het niets de tweede partij werd, wilde de partij ook in het college komen, aldus Wilders. Maar daar staat zijn partij inmiddels buitenspel. In Almere, waar de PVV de grootste partij werd, heeft de informateur alle partijen uitgenodigd voor een tweede ronde in de coalitiegesprekken. Dat gebeurde nadat de PVV de eerste pogingen tot het vormen van een college had opgegeven.

Politiek signaal
Met zijn uitspraak over het hoofddoekjesverbod wil Wilders vooral aan de partijen in Almere een politiek signaal geven dat de PVV op dat punt wil bewegen, als de partij er maar andere belangrijke punten voor terugkrijgt. ''Ik denk dat dat geen onredelijk verzoek is.'' Andere partijen moeten de PVV dan tegemoetkomen op zaken als veiligheid, zoals de aanpak van criminaliteit en in het bijzonder Marokkaanse probleemjongeren, en het tegengaan van de islamisering. De PVV in Almere pleit onder meer voor de inzet van stadscommando's.

''Mijn boodschap is dat we in Almere bestuursverantwoordelijkheid willen dragen. Uiteindelijk zal en kan ons hoofddoekjesstandpunt geen breekpunt zijn'', zegt Wilders, die erop wijst dat hij ook nooit heeft gezegd dat dit een breekpunt zou zijn.

Wilders hoopt dat andere partijen in Almere alsnog belangrijke concessies willen doen. ''Dan zou de PVV zomaar in het college van Almere kunnen komen'', aldus Wilders. Over de ontwikkelingen in Den Haag is hij minder optimistisch. Daar heeft de informateur, Boele Staal, al laten weten dat de PVV-fractie definitief niet in het college komt. Volgens de Haagse PVV-fractieleider Sietse Fritsma heeft Staal bewust aangestuurd op het uitsluiten van de PVV. De informateur ontkent dat. (ANP)

02/04/10 08u15
Waarschuw beheerder
Uitspraak van janlul op vrijdag 2 april 2010 om 19:33:
Uitspraak van Loek :lief: Decadentie op vrijdag 2 april 2010 om 13:18:
Levenservaring is zo enorm marginaal bij het ontwikkelen van intellect

Daar zit je vrij fout. Natuurlijk is het mogelijk intellect te ontwikkelen zonder veel levenservaring, maar levenservaring kan zeker een rol spelen en bijdragen aan het tot stand komen en vergroten van intelligentie.

De mate waarin de verzameling van kennis en vaardigheden heeft plaatsgevonden tijdens het leven. Oftewel de kennis en vaardigheden die je vergaart gedurende het leven.

Je hebt best wel erg gelijk :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 20:15:
Met zijn uitspraak over het hoofddoekjesverbod wil Wilders vooral aan de partijen in Almere een politiek signaal geven dat de PVV op dat punt wil bewegen, als de partij er maar andere belangrijke punten voor terugkrijgt. ''Ik denk dat dat geen onredelijk verzoek is.'' Andere partijen moeten de PVV dan tegemoetkomen op zaken als veiligheid, zoals de aanpak van criminaliteit en in het bijzonder Marokkaanse probleemjongeren, en het tegengaan van de islamisering. De PVV in Almere pleit onder meer voor de inzet van stadscommando's.

leest Geert Wilders mijn kritiek die ik op Partflock zet ? O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 20:15:
Heeeeeeeee Gertje ouwe draaikont. Lijkt de D66 wel, die pleuren ook hun kroonjuwelen weg als ze kunnen regeren

Jaajajaja, wat is t nou?
Als ie geen concessies doet is het een schreeuwert die niet constructief is en eigenlijk helemaal niet kan en wil regeren.
En als ie wel concessies doet is het een slappe draaikont.
De tyfus :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van janlul op vrijdag 2 april 2010 om 20:27:
Jaajajaja, wat is t nou?
Als ie geen concessies doet is het een schreeuwert die niet constructief is en eigenlijk helemaal niet kan en wil regeren.
De tyfus

:D Hard he, die politiek 8)

Waarschuw beheerder
Hebbie het werkje van Jan van de Beek al gelezen? Kunnen we ons gaan bezig houden met de vraag hoe nu verder. (en nee, Wilders heeft niet de oplossing).
Waarschuw beheerder
Vogelaar ziet parallellen tussen PVV en NSB

ROTTERDAM - Oud-minister van Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) ziet 'schokkende parallellen' tussen de opkomst van de PVV en die van de NSB.

In een opiniestuk in het blad VolZin schrijft ze: "Het lijkt wel alsof we de belofte die we elkaar hebben gedaan na de Tweede Wereldoorlog 'dat nooit weer', vergeten zijn."

Vogelaar stelt dat Nederland 'op drift' is. "Recht voor zijn raap zeggen waar het op staat, mensen opzettelijk krenken, daarmee scoor je tegenwoordig als politicus. Dit gaat dan vaak ook nog gepaard met een roep om repressie en gewelddadig optreden door de overheid", schrijft de oud-politica.

"Pleidooien voor hogere gevangenisstraffen lijken gemeengoed te zijn geworden, over een oproep van Wilders om overlastgevers door de knieën te schieten en straatcommando's in te voeren ontstaat nog nauwelijks ophef." In haar tijd als minister lag Vogelaar ook geregeld overhoop met de PVV-voorman, die haar in de Kamer ooit 'knettergek' noemde.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/473955/2010/04/02/Vogelaar-ziet-parallellen-tussen-PVV-en-NSB.dhtml

Vogelaar knettergek op drift!!!

:lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op vrijdag 2 april 2010 om 20:35:

Mooi he, al die uitgerangeerde lui gaan nu op de Wilderstoer, lekker ongenuanceerd schreeuwen. Ze hebben toch niks meer te verliezen. Wilders gaat komende maanden helemaal dol gedraaid worden, ik denk dat hij al voor de verkiezingen overspannen is 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sanja B) op vrijdag 2 april 2010 om 20:01:
Thijs, jij doet me denken aan McArthur Wheeler.

Een bredere uitleg van die vergelijking lijkt me hier noodzakelijk.

Uitspraak van d'un tableau historique op vrijdag 2 april 2010 om 19:50:
Dat papiertje met officiële IQ-test ligt bij mijn ouders thuis

Ja het zal best. erg geloofwaardig allemaal :gaap:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 19:59:
Ene Jan van de Beek heeft 15 jaar van zijn leven gewijd aan sociaal economisch onderzoek naar de "kosten" van gastarbeid voor ons land. Zware kost... Schijnbaar zo taboe dat Nrc het alleen in de 1 april grap van Next en op de Engelstalige site publiceert.

Ik heb eff wat te lezen dadelijk :d

Uitspraak van Mike E op vrijdag 2 april 2010 om 20:35:

zoals we gewend zijn van haar. Wilder sis soms gek. Maar die vogelaar is helemaal [x]ongeschikt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van janlul op vrijdag 2 april 2010 om 20:27:

Hij is natuurlijk wel veel te laat hiermee.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 20:35:
Hebbie het werkje van Jan van de Beek al gelezen? Kunnen we ons gaan bezig houden met de vraag hoe nu verder. (en nee, Wilders heeft niet de oplossing).

Nog doen man, nu eerst vrijdagavond zuipen. :bier:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 20:39:
Mooi he, al die uitgerangeerde lui gaan nu op de Wilderstoer, lekker ongenuanceerd schreeuwen. Ze hebben toch niks meer te verliezen.

Vogelaar wil haar gram nog ff halen. :lol:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 20:39:
Wilders gaat komende maanden helemaal dol gedraaid worden, ik denk dat hij al voor de verkiezingen overspannen is

Wanneer de grote baas wegvalt blijf je dan achter met de Mat Herbens van deze wereld? En dat wegvallen hoeft ook niet eens door een kogel van links of een keukenmes vanonder de djellaba te zijn. Geert Wilders kan ook zomaar opeens de zomerzolderkolder in de kop krijgen. Of op een mooie lentedag verliefd worden op een van de Meiden van 'Halal' die dikke schijnt al een tijd een oogje op hem te hebben. Of hij kan denken: “Fuck it, ik ga lekker vissen.”
Normale partijen gaan dan even door een leiderschapscrisis en komen die op termijn weer te boven. Met de PVV is het gelijk finito.

:d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 2 april 2010 om 20:44:
Een bredere uitleg van die vergelijking lijkt me hier noodzakelijk.

even versimpelt
als je fout denkt ben je niet in staat te herkennen dat je fout denkt.
denk je goed, dan zou je in staat zijn te kunnen herkennen.

heeft verder niets met IQ te maken, ter gerust stelling.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 21:28:
even versimpelt

En waarom zou dat dan op mij slaan?
Dat Artikel van het NRC is momenteel niet beschikbaar :(
Ik dacht ik ga eff lekker lezen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 2 april 2010 om 20:44:
bredere uitleg van die vergelijking lijkt me hier noodzakelijk.

Uitspraak van Sanja B) op vrijdag 2 april 2010 om 20:01:
Nadat McArthur Wheeler in 1995 in Pittsburgh twee banken had overvallen op klaarlichte dag, zonder enige zichtbare vorm van vermomming, was hij verrast toen hij later op diezelfde dag werd gearresteerd. De beelden van de videobewaking waren minder dan een uur voor zijn arrestatie uitgezonden op het nieuws van elf uur. Toen de politie de beelden aan de overvaller liet zien was het gelaat van Wheeler vol ongeloof. “Maar ik droeg het sap,” mompelde hij. Naar het schijnt was Wheeler ervan overtuigd dat iemands gezicht onzichtbaar wordt op videobeelden indien ingesmeerd met citroensap.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 21:28:
heeft verder niets met IQ te maken, ter gerust stelling.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Overigens vandaag een interessant stuk in de Volkskrant over Afghaanse vrouwen die het liefst het juk van de boerka af wilden werpen. Enigzins tot nieuw inzicht geleidt bij me.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op vrijdag 2 april 2010 om 21:20:
Geert Wilders

[img width=350 height=250]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/03/1270304382-330.gif[/img]

;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van janlul op zaterdag 3 april 2010 om 18:29:
Verklaar u nader.

Dat in gebieden waar boerka's vaker voorkomen in het straatbeeld, er een groot deel daarvan is opgegeld door de man of familie en de meeste vrouwen er doodgraag van af willen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 3 april 2010 om 22:28:
Dat in gebieden waar boerka's vaker voorkomen in het straatbeeld, er een groot deel daarvan is opgegeld door de man of familie en de meeste vrouwen er doodgraag van af willen.

effe een stomme vraag, had je dat dan niet verwacht?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 3 april 2010 om 22:28:

Kom op Loek.. Je had toch wel door dat die vrouwen onder sociale/culturele druk staan en dat van ze verwacht wordt om aan bepaalde verwachtingen/rollenpatronen te voldoen?

Het is veel vaker een teken/symbool van ongelijkheid tussen mannen en vrouwen dan dat het te maken heeft met 'echte' vrijheid. De boerka is natuurlijk slechts een uiterlijk kenmerk(met als dekmantel 'de islam'), maar deze ongelijkheid zit ingebakken in bepaalde culturen. Net zoals deze vroeger ingebakken zat in onze cultuur.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Natuurlijk had ik dat verwacht, zeker in die regionen. Als er blijkbaar een geaccepteerd straatbeeld is van die vodden lijkt me dat logisch. Het is fijn om open deuren ingetrapt te zien worden. Maar over de paralel met Nederland had ik niet nagedacht. In Nederland behoord het namelijk juist niet tot het geaccepteerde straatbeeld. Het vermoeden dat die lui totaal wereldvreemd zijn is dan ook bevestigd :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het is een combinatie van, denk ik. Er zullen een aantal bij zitten waarbij het roomser als de paus willen zijn...of hoe je dat ook bij een Moslim moet noemen.
Maar ik weet niet precies wat je van het Burka verbod moet zeggen, het past gewoon niet in het westers straatbeeld, het stoort me echt. Van de andere kant vind ik een hanenkam, een oranje gewaad, ook niet in het westers straatbeeld passen, en daar loop ik ook schouder ophalend langs.
Ik kan me er in ieder geval wel in vinden hoe ze het in Maaseik hebben opgelost. Er zouden 5 vrouwen wonen die in Burka of Nikaab door het leven gingen, en er waren mensen gewoon bang van. En de burgemeester heeft die vrouwen toen uitgenodigd voor een gesprek, maar dat bleek niet mogelijk, en toen heeft die het verboden. Al een jaar of vijf geleden, geloof ik.
Ze hebben de kans gehad om uit te leggen, waarom ze zoveel waarde hechtten aan het dragen van dat gewaad.

Eigenlijk heh in die discussie van de hoofd doekjes, je hebt eigenlijk totaal niets gehoord van de Moslim vrouwen die een hoofdoek dragen, hoe belangrijk vinden ze het!?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 april 2010 om 13:46:
Eigenlijk heh in die discussie van de hoofd doekjes, je hebt eigenlijk totaal niets gehoord van de Moslim vrouwen die een hoofdoek dragen, hoe belangrijk vinden ze het!?

Je hoort ze inderdaad niet. Er wordt voornamelijk voor ze beslist dat het gedwongen is. Maar als je ze spreekt, is dat dan naar waarheid? Dan zou je eigenlijk de mannen/familie van ze moeten spreken.
Waarschuw beheerder

Meisjes vanaf 12 jaar worden geacht een hoofddoek te dragen, voor ze naar de middelbare school gaan. Vanaf die leeftijd dat ze naar een periode groeien van meisje naar volwassen vrouw, worden ze meer ontzegt, zoals het gezamelijk zwemmen e.d. Het meisje maakt deze keuze niet zelf. Naar gelang dat ze volwassen worden, durven ze de stap niet meer te zetten, om het hoofddoekje af te doen.
Als je ze vraagt, zal echter niemand zeggen dat ze gedwongen worden. En in principe is dat ook niet zo.
Een verbod op hoofddoeken zou voor veel vrouwen echter wel een verademing zijn, die nu vastzitten tussen traditie, gewoonte en verwachting.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zondag 4 april 2010 om 20:14:
Een verbod op hoofddoeken zou voor veel vrouwen echter wel een verademing zijn,

en jij hebt meer eer aan je werk als je een moslima binnen krijgt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van an[n]o73niem op maandag 5 april 2010 om 18:09:
en jij hebt meer eer aan je werk als je een moslima binnen krijgt.

Dat klopt... ik heb ze wel, maar dan verlaten ze je salon zoals ze binnen kwamen...:(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van H & B op maandag 5 april 2010 om 22:26:
ik heb ze wel, maar dan verlaten ze je salon zoals ze binnen kwamen...

Wat is zoals ze kwamen?

Hand ophoudend, schijnheilig, en ondertussen met hun neef getrouwd zijnde? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 5 april 2010 om 22:49:
Wat is zoals ze kwamen?

Met hoofddoekje op. (ze komen dus voor een haarverlenging) ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 5 april 2010 om 22:49:
Wat is zoals ze kwamen?

Hand ophoudend, schijnheilig, en ondertussen met hun neef getrouwd zijnde? :P

ik heb je provocerende vorm van humor wel leren waarderen, misschien dat deze nog moet komen, maar op het moment kan ik hem niet echt waarderen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 april 2010 om 00:23:
maar op het moment kan ik hem niet echt waarderen.

Komt toch voor of niet soms?

Waarschuw beheerder
Moslim vrouwen die een hoofdoek dragen, hoe belangrijk vinden ze het!?

Netzo als enig ander vrouw het belangrijk vindt om haar tieten te showen. ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 7 april 2010 om 10:27:
De PVV

:GAAP:
Partij Van de Verloedering
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ieder weldenkend mens kan wel in schatten dat de immigratie ons gewoon bakken met geld kost. Hoe groot die bakken zijn dat is idd nog onderwerp van discussie. Maar dat het saldo negatief is onderaan de balans van plussen en minnen, dat staat wat mij betreft als een paal boven water.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 7 april 2010 om 11:12:
Eerder postte je nog andere cijfers :)

welke cijfers waren dat?

ik geloof wel dat het iets van die strekking zou kunnen zijn. Maar dan, de uitvoerbaarheid, als dan echt die kraan dicht gedraaid wordt.
de eerste vragen die zo in me op komen;
- welke kosten blijven over?
- wat gaat de internationale reactie worden? en welke financiële gevolgen heeft dat?
- wat zijn de humanitaire gevolgen als we gewoon iedereen weigeren, gaan we dan dus echt mensen terug sturen, en als het vliegtuig de landingsbaan daar raakt, ze de strot door gesneden wordt?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Omfg er hoeven geen mensen terug, gewoon niet meer massaal de deuren openzetten wat pvda al 6 jaar doet
Waarschuw beheerder
Vol = Vol anders gaan ze maar lekker naar Frankrijk, genoeg land daaro
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 7 april 2010 om 12:36:
Ieder weldenkend mens kan wel in schatten dat de immigratie ons gewoon bakken met geld kost.

Dat ontken ik zeker niet. De vraag is hoeveel geld het is om het acceptabel te maken of niet.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 april 2010 om 12:36:
welke cijfers waren dat?

In een apart topic, met link naar het NRC-artikel.
Uitspraak van Stanley op woensdag 7 april 2010 om 16:39:
Omfg er hoeven geen mensen terug, gewoon niet meer massaal de deuren openzetten wat pvda al 6 jaar doet

De strenge immigratiewet die onder Verdonk is ingevoerd was onder andere gemaakt door Job Cohen. Op dit moment is het beleid dus redelijk streng, zelfs ten opzichte van huwelijksimmigratie. Hij kan desondanks nog wel strenger ja.

Waarschuw beheerder
donateur
ik zie al weer niet mijn vraag beantwoord worden, naja antwoord ver wacht ik dan niet, maar het stelletje rechtse oogklepjes wil daar weer gewoon niet over nadenken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 7 april 2010 om 16:55:
De vraag is hoeveel geld het is om het acceptabel te maken of niet.

De vraag is of je ueberhaupt OOIT mensen van niet-Nederlandse afkomst, van ons sociaal stelsel moet laten profiteren.

Zonder de komst van de gastarbeiders hadden onze eigen tokkies nu niet massaal in de bijstand gezeten, en een heleboel andere tokkies waren niet eens hier geweest. En hadden we niet op sociale zekerheid hoeven bezuinigen.

Onze welvaartsstaat is prima, inclusief het sociaal vangnet, maar je moet de deuren van de ruif niet wagenwijd openzetten als er een zwerm kraaien in de buurt rond cirkelt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 7 april 2010 om 19:03:
Zonder de komst van de gastarbeiders hadden onze eigen tokkies nu niet massaal in de bijstand gezeten, en een heleboel andere tokkies waren niet eens hier geweest. En hadden we niet op sociale zekerheid hoeven bezuinigen.

Onze welvaartsstaat is prima, inclusief het sociaal vangnet, maar je moet de deuren van de ruif niet wagenwijd openzetten als er een zwerm kraaien in de buurt rond cirkelt.

Gastarbeiders hebben wel ons land helpen opbouwen. Denk aan het werk in alle mijnen. En zolang er vraag naar is, oké. Ik ben echter wel van mening dat er op het moment gewoon absoluut geen vraag naar is en dat we er zelfs teveel hebben.

Waarschuw beheerder
donateur

laten we het eens over onze arbeiders klasse hebben. zij hadden geen zin om te arbeiden, maar zaten liever in de WW of leerden voor wat beters, werden graag bouwvakker omdat dat lekker bij klust, maar om achter de vuilniswagen aan te lopen, of schoefjes op moertjes aan de lopende band te draaien, 8 uur lang, daar was geen Nederlandse arbeider meer voor te porren!
Daarom hebben wij gastarbeiders, niet omdat je niet zo snel op hun huid zag, als ze zich vuil maakten.
Waarschuw beheerder
De vraag is of je ueberhaupt OOIT mensen van niet-Nederlandse afkomst, van ons sociaal stelsel moet laten profiteren.

Dat is een overbodige vraag, waar je niets mee opschiet. Die lui zijn er nu eenmaal al en van verreweg de meeste is het juridisch niet mogelijk ze uit te zetten. Hoe los je dan de problemen omtrent die groep is, is dan de vraag die gesteld moet worden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 7 april 2010 om 23:23:
Die lui zijn er nu eenmaal al en van verreweg de meeste is het juridisch niet mogelijk ze uit te zetten.

Welke wet belet ons om Marokkanen die onherroepelijk veroordeled zijn, en dus niet meer in beroep kunnen, voor alle misdrijven erger dan wildplassen, hun paspoort af te pakken en naar Marokko te sturen, waar ze staatsburger zijn vanaf hun geboorte?

Ik ben er niet voor om dat na 1 veroordeling te doen, maar doe dat iig met veelplegers.

En wat belet ons om Antillianen die meer dan een keer veroordeeld worden, een gebiedsverbod op te leggen in heel Nederland met uitzondering van de Antillen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 7 april 2010 om 23:23:
Dat is een overbodige vraag, waar je niets mee opschiet. Die lui zijn er nu eenmaal al en van verreweg de meeste is het juridisch niet mogelijk ze uit te zetten. Hoe los je dan de problemen omtrent die groep is, is dan de vraag die gesteld moet worden.

Die lui, die groep? Typisch de hokjespolitiek van Wilders.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 7 april 2010 om 16:55:
De vraag is hoeveel geld het is om het acceptabel te maken of niet.

Die vraag valt natuurlijk niet 1,2,3, te beantwoorden.
Het "volk" zal relatief gezien meer ervoor over hebben als de immigranten gewoon mee zouden draaien en zouden integereren in de samenleving. Maar dat is nu niet het geval. We hebben meer ongemak dan gemak van immigratie en dan is het logisch dat het volk niet op wil draaien voor dit soort zaken.
- wat gaat de internationale reactie worden? en welke financiële gevolgen heeft dat?

Men zal het vooral zien als een binnenlandse agelegenheid. Wat de rest van de wereld ervan denkt is eigenlijk niet boeiend. Er zal geen bedrijf zijn wat vanwege een immigratiestop voor kanslozen zou besluiten om geen handel met ons te voeren. Daarvoor zijn we in veel gevallen gewoon weg "te goed" voor.
- wat zijn de humanitaire gevolgen als we gewoon iedereen weigeren, gaan we dan dus echt mensen terug sturen, en als het vliegtuig de landingsbaan daar raakt, ze de strot door gesneden wordt?

"iedereen" weigeren zal niet snel mogelijk zijn. Maar als de immigratie van kansarmen zoals huwelijksmigratie tot een minimum wordt beperkt dan ben je al een heel end.

Uitspraak van Stanley op woensdag 7 april 2010 om 16:39:

iddd. (Y)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 april 2010 om 19:23:
Gastarbeiders hebben wel ons land helpen opbouwen

Gastarbeiders idd. Maar het was een fout om ze daarna hier te laten blijven etc. Integratie werd toen metname door links bestempelt als iets van "ja kan de mensen hun cultuur niet ontzeggen"... alsof die mensen geen eigen cultuur meer zouden hebben als je ze Hollandse les zou geven. Wat een kolder :rot: Maar we zitten nu daarom wel met de gebakken peren. En Indirect is het onstaan van een beweging zoals de PVV gewoon de schuld van ondoordacht links beleid.

Uitspraak van H & B op woensdag 7 april 2010 om 23:55:
hokjespolitiek

PvdA-politiek