Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 194813x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Priapi op woensdag 31 maart 2010 om 14:50:
Professioneel dus ook al de weg kwijt. Axiale dien je hier te adviseren. Dat krijg je dan hé.

fail
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 maart 2010 om 18:04:
fail

Ik zal wel te dom zijn om jou te begrijpen (let wel: ironisch bedoeld).

Uitspraak van Delta op woensdag 31 maart 2010 om 10:25:
Omdat het niet keiharde berovingen of inbraken zijn, maar gewoon asociale shit. En ik vind het lastig om te bepalen of ik nou gewoon pech heb en net de Marokkaanse aso tegen het lijf loop, en niet de Nederlandse. Of dat ik een selectief geheugen heb.

Niet zo onzeker - of beter met Bolkesteins woord: zelfverloochenend - zijn; waar er veel van is loop je uiteraard ook eerder tegenaan. Bovendien denk je vaak - althans ik - dat al die berichtgeving over anti-sociaal gedrag van die kaantjes en de dure pamperprojectjes en politieinzet daartegen wel wat overdreven is, maar de realiteit is gewoon te erg voor woorden en dát hebben we in onze geschiedenis nog niet eerder meegemaakt in deze omvang.

Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 31 maart 2010 om 16:46:
Ik betrek deze stelling op individuen die VMBO doen. Het filmpje laat alleen individuen zien en daar betrek ik het op

Ja dus ? Die individuen representeren toch exact die jongeren, die thans merendeels ons VMBO terroriseren en daarna gedwongen worden om 'n MBO diploma in ontvangst te willen nemen omdat datzelfde MBO slechts naar rato van het aantal uitgereikte diploma's wordt gefinancierd.

Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 31 maart 2010 om 16:46:
Helaas bestaat het meerendeel van de toekomstige stemgerechtigen inderdaad uit VMBO'ers.

Zou je deze uitspraak ook doen als het gros van de betrokken leerlingen autochtoon was ?!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Priapi op woensdag 31 maart 2010 om 20:01:

Je slaat de spijker op zijn kop, er is hier wel echt sprake van cirkelredenatie :')
en dan ook echt ten top :p

Waarschuw beheerder
VVD gaat PVV en CDA voorbij in de peiling

VVD-leider Mark Rutte
AMSTERDAM - De VVD heeft de wind in de zeilen. Als er nu verkiezingen worden gehouden, zou de VVD met 25 zetels zelfs groter worden dan de PVV (22) en het CDA (24). De liberalen zouden de tweede partij worden achter de PvdA, die met 34 zetels nog steeds ruim bovenaan staat in de peiling woensdag van Maurice de Hond.

De VVD behaalt deze week twee zetels winst in vergelijking met vorige week vrijdag. Nu heeft de VVD nog 22 zetels in de Tweede Kamer. De PVV van Geert Wilders zakt juist twee zetels en het CDA stijgt deze week één zetel. D66 zakt iets terug naar veertien zetels, GroenLinks blijft op tien staan, de SP op negen en de ChristenUnie op zeven.

Het is de eerste keer sinds begin 2009 dat de VVD de PVV voorbijgaat in de peilingen. Volgens De Hond slinkt de winst van de PVV, omdat nu minder VVD'ers overstappen naar de PVV. Begin 2009 gaf ruim 30 procent van de mensen die in 2006 op de VVD had gestemd aan dat zij voor de PVV gingen. Dat zou nu nog maar 14 procent van hen doen.

Afkeer
De Hond denkt dat mensen zich afkeren van de PVV, omdat de partij ondanks de grote winst in Almere en Den Haag daar niet in het gemeentebestuur komt. VVD- en CDA-kiezers verwijten dit vooral de PVV. Een kwart van de PVV-kiezers denkt ook dat de PVV hier mede schuldig aan is. Volgens de opiniepeiler laten mensen hun stem bij verkiezingen ook afhangen van de invloed die deze partij later zal hebben om plannen te kunnen uitvoeren.

Ook is de deelnemers voorgelegd waar ze niet op zouden willen bezuinigingen. Donderdag komen de ambtelijke werkgroepen met hun voorstellen. Daaruit blijkt dat bezuinigen op onderwijs het slechtst valt, gevolgd door besparingen op zorg. De minste weerstand bestaat er tegen de vermindering van ministeries en ambtenaren en minder geld voor ontwikkelingshulp.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste vierduizend mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. (ANP)
31/03/10 19u27

Nog 3 zeteltjes en Paars III staat op het bordes 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 maart 2010 om 20:40:
Nog 3 zeteltjes en Paars III staat op het bordes

Paars III gaat niet echt werken. De D66 moet stabiel blijven, maar gaat nu vooral neer ten behoeve van de PvdA en de VVD. Bovendien gaat het niet werken in tijden van economische neergang. Er is geen geld voor zowel ''linkse leuke hobbies'' als voor lastenverlichting. VVD wil lastenverlichting, de PvdA eventuele lastenverhoging. Er zijn op economisch gebied teveel hobbels.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Priapi op woensdag 31 maart 2010 om 20:01:

ja, ik meen het wel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Olijfboompje :lol: op woensdag 31 maart 2010 om 20:39:
Je slaat de spijker op zijn kop, er is hier wel echt sprake van cirkelredenatie

Dooddoener. Waar heb je dat opgepikt ?
Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 31 maart 2010 om 20:45:
Absoluut.

Kijk maar uit dat je niet voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt hier.
De democratie heeft trouwens 'n hele ontwikkeling doorgemaakt sinds Athene, wist je dat niet ? In jouw perceptie riekt die nog kwalijker dan de variant van gemankeerde democratieën als Italië, Venezuela of zelfs Rusland.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 maart 2010 om 21:52:
ja, ik meen het wel.

Is dit Zuidelijk Huillands :cry: of hoe moet ik dit vertalen ?!
Waarschuw beheerder
donateur
VVD gaat PVV en CDA voorbij in de peiling

Prima wat mij betreft.

Nog 3 zeteltjes en Paars III staat op het bordes

Maar met de invloeden/ontwikkelingen van de laatste 10 jaar zal er wel het 1 en ander ards gaan. Mag ik hopen 8)

Afkeer
De Hond denkt dat mensen zich afkeren van de PVV, omdat de partij ondanks de grote winst in Almere en Den Haag daar niet in het gemeentebestuur komt. VVD- en CDA-kiezers verwijten dit vooral de PVV. Een kwart van de PVV-kiezers denkt ook dat de PVV hier mede schuldig aan is. Volgens de opiniepeiler laten mensen hun stem bij verkiezingen ook afhangen van de invloed die deze partij later zal hebben om plannen te kunnen uitvoeren.

Klopt als een bus wat mij betreft (Y)

Uitspraak van d'un tableau historique op woensdag 31 maart 2010 om 11:15:
Het gaat de PVV verdomme alleen maar om verdere polarisatie zodat nog meer domme angstige lui hun stem daarop uit brengen

:gaap:
Kom eens met een bron ipv van je onderbuikgevoelens hier neer te zetten :d
Ik ken niemand die PVV stemt die "bang" is voor bepaalde zaken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 1 april 2010 om 15:37:
Ik ken niemand die PVV stemt die "bang" is voor bepaalde zaken.

En jij kent alle PVV stemmers?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Priapi op donderdag 1 april 2010 om 15:22:
Kijk maar uit dat je niet voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt hier.
De democratie heeft trouwens 'n hele ontwikkeling doorgemaakt sinds Athene, wist je dat niet ? In jouw perceptie riekt die nog kwalijker dan de variant van gemankeerde democratieën als Italië, Venezuela of zelfs Rusland.

Ik weet allemaal bijzonder goed wat er in de Geschiedenis is gebeurd.Misschien zelfs een heel stuk beter dan jij aangezien ik er mijn vakgebied van moet maken.
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 1 april 2010 om 15:37:
Kom eens met een bron ipv van je onderbuikgevoelens hier neer te zetten

Bron is het plan van de PVV een succesvol integratiebevorderend project niet meer van subsidie te voorzien. Ik denk niet dat je snapt wat een bron is.
Waarschuw beheerder

Dit is multicultureel Nederland.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sanja B) op donderdag 1 april 2010 om 15:47:
En jij kent alle PVV stemmers?

Ik ken er iig geen 1 die ergens bang voor is.

Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 1 april 2010 om 15:49:
Bron is het plan van de PVV een succesvol integratiebevorderend project niet meer van subsidie te voorzien

:aai:
:roflol:

Uitspraak van Stanley op donderdag 1 april 2010 om 15:52:
Dit is multicultureel Nederland.

tja....
Zeg er maar niks van.
Want dan ben je intollerant enzo :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 1 april 2010 om 16:01:
tja....
Zeg er maar niks van.
Want dan ben je intollerant enzo

Als je in zo'n wijk woont heb je het gewoon zelf gedaan. Had je maar harder moeten werken voor een opleiding of voor meer geld.
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 1 april 2010 om 16:01:
:aai:

Ik begrijp dat je het niet met me eens bent. Zou je dat misschien woordelijk kunnen onderbouwen? Dat maakt het wel een stuk duidelijker welke inhoudelijke (:lol: <--- zie dit als een uitdaging, je kan vast wel inhoudelijk reageren!) redenen je hebt, om mijn weliswaar overtrokken, maar door PVV-beleid wel ondersteunde reactie, tegen te spreken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 1 april 2010 om 17:07:
Ik begrijp dat je het niet met me eens bent. Zou je dat misschien woordelijk kunnen onderbouwen? Dat maakt het wel een stuk duidelijker welke inhoudelijke (:lol: <--- zie dit als een uitdaging, je kan vast wel inhoudelijk reageren!) redenen je hebt, om mijn weliswaar overtrokken, maar door PVV-beleid wel ondersteunde reactie, tegen te spreken.

ik heb dit gedeelte al heel lang geleden op gegeven om ook maar een poging te onder nemen, wat er in de hoofden van de PVV aanhang afspeelt. Je kan dan wel gaan discussiëren, maar je krijgt alleen maar als antwoord.
"wat de betreffende PVV aanhanger denkt dat Geert Wilders meent" of nog erger "wat de betreffende PVV aanhanger hoopt dat Geert Wilders meent"
Ik kwam laatst tegen dat Geert Wilders geen zin heeft om te discussiëren met zowel zijn tegen als voorstanders. Dus hij wilt het niet eens echt uitleggen aan zijn voorstanders. Ik vind dit eigenlijk schokkend. En nog schokkender vind ik dat mensen dat gewoon slikken. Dat mensen in het jaar 2010 nog steeds denken de vijand van mijn vijand, is mijn vriend.
Waarschuw beheerder
k weet allemaal bijzonder goed wat er in de Geschiedenis is gebeurd.Misschien zelfs een heel stuk beter dan jij aangezien ik er mijn vakgebied van moet maken.

Nou je kunt 't dan allemaal misschien wel weten, maar al die shit heb je dan duidelijk cognitief nog niet geïntegreerd.
Waarschuw beheerder
Bron is het plan van de PVV een succesvol integratiebevorderend project niet meer van subsidie te voorzien. Ik denk niet dat je snapt wat een bron is.

Wederom:
Uitspraak van janlul op woensdag 31 maart 2010 om 14:22:
Past gewoon bij het voornemen om subsidies (en het ambtenaren bestand) terug te dringen.

Zulke subsidies kosten ook gewoon erg veel. Voor die 1450 euro subsidie is uiteindelijk een veel groter bedrag geïnd via belastingen. De overhead bij de overheid en dan met name de gemeenten zijn bizar. Uiteindelijk zijn er nauwelijks controleerbare resultaten en is de effectiviteit en efficiëntie vaak twijfelachtig.

De vraag is ook niet of het een slecht initiatief is, de vraag is of zulke dingen allemaal zomaar vanuit belastinggeld('de gemeenschap') gefinancierd moeten worden.

Het zijn conservatief-liberalen(kleine overheid, interventie van de staat beperken tot het noodzakelijke/wat van direct belang is etc.)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Priapi op donderdag 1 april 2010 om 17:57:
Nou je kunt 't dan allemaal misschien wel weten, maar al die shit heb je dan duidelijk cognitief nog niet geïntegreerd.

Laat ik beginnen met een citaat van Churchill: ''The best argument against democracy is a five-minute talk with the average voter''.
Mijn mening is dat het meerendeel van de bevolking gewoon relatief gezien dom is. Daarom is er een taak weggelegd voor de elite/hoger opgeleiden om die mensen iets bij te brengen en hun door middel van logica en beredenering hen kennis te brengen. Dat is iets anders dan het gewone volk voorliegen en bedriegen voor je eigen belang, hieronder vallen massa-bewegingen als het nazisme en fascisme, maar ook het achterbaksere neo-liberalisme van de graaicultuur. Aan de andere kant moet het minder royaal bedeelde gedeelte van het volk zich realiseren dat ze nu eenmaal die positie hebben en dus voor hun eigen belangen ook zullen moeten luisteren naar een hoger opgeleide elite op bepaalde zaken. Daarin mogen ze absoluut een eigen mening hebben en die ventileren, zolang dat fatsoenlijk gebeurd en niet in massa-tirades. Daarbij is overigens mijn mening evenzo dat bij misbruik van het vertrouwen van de lagere bevolking zij in opstand (volgens democratische wijze) mogen komen en daardoor zou ''een Wilders'' op zit moment gerechtvaardigd zijn. Jammer alleen is dat Wilders slechts nog iemand is die misbruik maakt van de bredere-kennis-ontberende lagere klassen en een vertegenwoordiger is van het neo-liberalisme.

Op die manier krijg je een weloverwogen besluitvorming waarin de hoger opgeleide elite door hun bredere en diepere kennis van zaken de weloverwogener beslissingen kunnen nemen, alsmede dat ze kennis nemen van de verlangens en wensen van het grotere gedeelte van de bevolking die deze bredere kennis ontbeerd. De lagere klasses moeten berusting hebben in hun positie, maar zich wel veilig begeleid en niet misbruikt voelen doordat hun kwetsbare sociale positie misbruikt wordt door zelfverrijking van een hogere intellectuele klasse.

Hierbinnen past een vorm van patronage en verticale verbindingen tussen verschillende bevolkingslagen.
Ook hierom ben ik voor een districtenstelsel. De gekozene van een district wordt dat gedwongen verantwoordig af te leggen aan een overzichtelijk district en moet wel de contacten binnen dat district op orde houden. Iedereen heeft dan een persoonlijke districtsvertegenwoordiger bij wie hij/zij moet zijn met een klacht of opmerking. Zo dwing je af dat er een kleinere afstand tussen politiek en volk is.

Dan heb je een goedwerkende moreel juiste democratie waarin iedereen van de bevolking deel uitmaakt van de besluitsvorming, maar noch een zichzelf verrijkende elite overheerst, noch een massa-beweging die verblind (of door een gebrek aan breder inzicht) het land de afgrond in stuurt zoals in het verleden regelmatig is gebeurd.

Afsluitend met nog een citaat van Churchill, die het goed zag, maar zelf weinig veranderde:
''Democracy is a bad form of governement, it's just the best we've tried so far.''
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als je in zo'n wijk woont heb je het gewoon zelf gedaan. Had je maar harder moeten werken voor een opleiding of voor meer geld.

Overigens even terugkomend op deze uitspraak. Deze was in een vlaag van provocisme neergezet. Iets wat ik weliswaar leuk vind om te doen en het lokt altijd vermakelijke tegenreacties uit die een basis zijn voor verdere discussies, maar toch niet mijn echte mening vertegenwoordigt.

Ook ik vind het meer dan jammer dat zulke dingen gebeuren in mijn Nederland. Als gezond Nationalistisch ingesteld persoon zou ik dit soort gebeurtenissen niet in mijn land willen zien en doet het me pijn. Niks praat het gedrag van deze jongeren goed en zelfs het gebruik van geweld door hun hand is verwerpelijk. Hier past niks anders dan enorm harde straffen en eliminatie van hen uit de maatschappij of zelfs mocht het juridisch mogelijk blijken uitzetting uit ons land.

Toch is het ironische dat met deze filmpjes juist de PVV het gras voor de voeten weggemaaid wordt. Juist die buitenlanders die keurig de Nederlandse taal beheersen en zich inzetten voor de integratie van zulke jongeren in de maatschappij zal onder de PVV wegbezuinigd worden of om principiële redenen niet meer doorgezet worden. In de filmpjes lijkt het inderdaad of deze ''buurtbewakers'' ineffectief zijn. Maar alleen de opstandige jongeren worden in beeld gebracht, niet de kinderen van deze brave huisvader, die hijzelf ook nog noemt. Noch de jongeren die vanachter de ramen zwijgend toekijken en het geweld veroordelen en de belaagde journalisten en hulpwerkers en zich voornemen daar geen deel aan te nemen en weg te komen van die verwerpelijke omgeving door middel van educatie. Juist die jongeren bereikt zo'n buurtmedewerker wél en daarom zijn ze van belang en moeten ze niet om verkeerde ideologische of financiële redenen geannuleerd worden. Zulke positieve pull-factoren voor het welwillende (maar te zwijgende en zich niet afzettende tegen de kleine groep kutmarrokaantjes, ik bespaar de rest van een scheldtirade, maar geloof me dat ik ze diep en diep haat en veracht)gedeelte aangevuld met kei- en keiharde push-factoren voor zulke misdragende kankerjochies in de vorm van zware, zware gevangenisstraffen, werkkampen of uitzetting van hen inclusief familie.

Het is jammer dat alleen de push-factoren de makkelijkste oplossing is en daarom direct zichtbaar resultaat opleveren, terwijl dat bij de pull-factoren minder snel en minder zichtbaar is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 1 april 2010 om 18:44:
Overigens even terugkomend op deze uitspraak. Deze was in een vlaag van provocisme neergezet. Iets wat ik weliswaar leuk vind om te doen en het lokt altijd vermakelijke tegenreacties uit die een basis zijn voor verdere discussies, maar toch niet mijn echte mening vertegenwoordigt.

Ben ik ff blij dat ik bij m'n eten moest blijven en m'n volledige reactie hier niet meer kon neerpleuren. Dank voor je uitvoerige reactie. Ik zal m'n voorlaatste post nog eens heroverwegen ;)
Waarschuw beheerder
donateur

Lullo :roflol:
dit kan je toch niet serieus nemen 8)

Uitspraak van janlul op donderdag 1 april 2010 om 18:01:
Wederom:

Dat is te moeilijk om te begrijpen voor bepaalde mensen want het past niet in het plaatje van de PVV demoniseren etc. :d

Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 1 april 2010 om 18:27:
Mijn mening is dat het meerendeel van de bevolking gewoon relatief gezien dom is.

Daar hoor jij dan dus ook bij :d
Want gezien de rest van je reactie kan ik nou niet bepaald zeggen dat je slim over komt. Je heb niet eens de hersencapaciteit om je eigen mening te voormen. Je lul maar wat van anderen na maar je heb zelf 0,0 levenservaring.

Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 1 april 2010 om 18:44:
die buitenlanders die keurig de Nederlandse taal beheersen en zich inzetten voor de integratie

Blijken dan als spion te werken voor de marokkaanse overheid???
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7699/%27Marokko+zette+spionerende+agent+onder+druk%27
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Priapi op donderdag 1 april 2010 om 15:22:
Uitspraak van Olijfboompje op woensdag 31 maart 2010 om 20:39:
Je slaat de spijker op zijn kop, er is hier wel echt sprake van cirkelredenatie

Dooddoener. Waar heb je dat opgepikt ?

:lol:
Jullie gaan elkaar toch niet overtuigen, dit is een vrij nutteloze discussie :lol:
Op den duur wordt hier toch alleen met modder gesmeten jegens bevolkingsgroepen :')
Waarschuw beheerder
Als ik zo de gemiddelde pvv-er zie, snap ik precies wat Dunning en Kruger bedoelen met hun conclusie...

"people reach erroneous conclusions and make unfortunate choices but their incompetence robs them of the metacognitive ability to realize it".
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 2 april 2010 om 09:48:
Daar hoor jij dan dus ook bij
Want gezien de rest van je reactie kan ik nou niet bepaald zeggen dat je slim over komt. Je heb niet eens de hersencapaciteit om je eigen mening te voormen. Je lul maar wat van anderen na maar je heb zelf 0,0 levenservaring.

Tegen zoveel domheid kan ik niet op. Ik geef het op. Wat een zielige domme proletariër ben je ook.

Levenservaring koppelen aan ideeën ontwikkelen over staatsontwikkeling. Ongelofelijk wat een bedroevend intellect.
Levenservaring is zo enorm marginaal bij het ontwikkelen van intellect, maar dat is natuurlijk niet te accepteren voor een stomzinnig iemand, die op zijn zesentwintigste het discussie- en denkvermogen heeft wat een middelbare scholier niet ontstijgd. Je moet gewoon accepteren dat je intellectueel zo enorm inferieur bent aan mij. Ik lul maar wat mensen na... Ik heb verdomme het intellect om een academische opleiding te volgen na een succesvolle tijd op het Stedelijk Gymnasium in Leiden (één van de top-3 beste VWO-opleidingen in Nederland) en daarnáást heb ik ook nog eens de leergierigheid om me op boeken te storten van een Montesquieu, Rousseau, Hobbes en zelfs de moeite genomen stukken uit Mein Kampf en Das Kapital te lezen. Door deze opgedane kennis heb ik een eigen beeld op de samenleving en op de staatsinrichting, die het beste is voor alle inwoners van een land, laten ontstaan en jij die geen fatsoenlijke opleiding hebt, geen letter hebt gelezen over staatsinrichting, laat staan dat je in de slechts zes jaren van je leven die je meer hebt dan ik ook maar enigzins meer levenservaring hebt kunnen opdoen door je bekrompen en beperkte denkwijze, denkt te kunnen maken dat als ik openhartig mijn ideeën, die naar mijn mening haalbaar zijn voor een samenleving en waarin ik bovendien op genoeg gronden erken dat er vanalles fout zit in de huidige politiek en samenleving en het dan zelfs aandurf om verbeteringen te opperen in plaats van als een lafaard alleen de fouten te stippen, even met zo'n stomzinnige reactie te reageren?

Je hebt al je gebrek aan intelligentie al tentoongespreid, mij rest slechts jouw uitspraak:
Blijken dan als spion te werken voor de marokkaanse overheid???

Quod Erat Demonstrandum.

Waarschuw beheerder
donateur

:s
Waarschuw beheerder
donateur
Mooi verhaaltje hoor Loek. Leuk dat je je weer zo laat kennen :roflol:
Waarschuw beheerder
Het leukste is nog dat hij niks doorheeft :) Ik zie het lachwekkende van dit treurige gelukkig nog wel in.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op vrijdag 2 april 2010 om 13:18:
Ik heb verdomme het intellect om een academische opleiding te volgen na een succesvolle tijd op het Stedelijk Gymnasium in Leiden (één van de top-3 beste VWO-opleidingen in Nederland) en daarnáást heb ik ook nog eens de leergierigheid om me op boeken te storten van een Montesquieu, Rousseau, Hobbes en zelfs de moeite genomen stukken uit Mein Kampf en Das Kapital te lezen.

de arrogantie houd maar niet op......

ik ken iemand met een IQ van 160 maar die weet niet dat er iemand op de maan is geweest.
Waarschuw beheerder
donateur
Om de discussie even op gang te houden:

http://www.nu.nl/politiek/2218073/onderhandelingen-geen-spelletje.html

'Onderhandelingen zijn geen spelletje'
Uitgegeven: 2 april 2010 10:12
Laatst gewijzigd: 2 april 2010 12:04

DEN HAAG - ''Collegeonderhandelingen zijn geen spelletje.'' Dat stelt de Haagse wethouder Marnix Norder.

© ANPHij reageert hiermee op de stelling van PVV-partijleider Geert Wilders dat het hoofddoekjesverbod voor gemeentelijke en gesubsidieerde instellingen voor zijn partij geen breekpunt is in de collegeonderhandelingen in Den Haag en Almere.

''Wij zijn hier in Den Haag bezig met een serieuze verkenning. Dan mag je aannemen dat alle gesprekspartners op ieder moment serieuze antwoorden geven.'' Eerder sloot de Haagse informateur Boele Staal de PVV uit van verdere gesprekken omdat de partij vasthield aan het hoofddoekjesverbod.

PvdA

Norder, die samen met fractieleider Jeltje van Nieuwenhoven namens de PvdA aan de gesprekken deelneemt, ziet geen reden om op basis van de uitlatingen van Wilders opnieuw met de PVV om de tafel te gaan zitten.

''Zelfs als het hoofddoekjesverbod wegvalt, blijven nog de onhoudbare standpunten van het verbod op nieuwe moskeeën en het sluiten van islamitische scholen op tafel liggen. Alle drie die punten waren en zijn voor ons volstrekt onacceptabel.''

College

Diverse fracties hadden er na de verkiezingen met klem op aangedrongen dat de twee grootste partijen, de PvdA en de PVV, zouden proberen tot een college te komen. Deze gesprekken strandden vrij snel op de standpunten waarmee de PVV de islamisering tegen wil gaan.

Zeker na de uitspraken van Wilders constateert Norder dat er ''geen enkele consistente lijn zit in de standpunten van de PVV. Wekenlang is het hoofddoekjesverbod de openingszin in elk debat. En nu wordt dat keiharde standpunt zomaar overboord gegooid. Er valt geen touw aan vast te knopen.''

De informateur in Den Haag, Boele Staal, liet vrijdag weten kennis te hebben genomen van het bericht, maar deed geen verdere mededelingen.

Slalomgedrag

De D66-fractie in de Haagse gemeenteraad verwijt de PVV ''slalomgedrag in haar opvattingen over belangrijke zaken''.

Dat stelde fractieleider Marjolein de Jong. ''Het hoofddoekjesverbod was in de verkennende gesprekken keer op keer het breekpunt van de PVV-onderhandelaars'', legde ze uit.

''Het is raar dat zij daar nu op terugkomen omdat een ander lid van de fractie daar blijkbaar andere ideeën over heeft.'' Partijleiders Wilders maakt ook deel uit van de PVV-fractie in de Haagse gemeenteraad.

''Als er nu al zoveel onduidelijkheid binnen de fractie bestaat over een belangrijk punt in het partijprogramma, dan houd ik mijn hart vast voor volgende onderwerpen die ter tafel gaan komen.''

Almere

Voor de PvdA in Almere verandert er voorlopig niets na de uitspraken van PVV-leider Geert Wilders over het hoofddoekjesverbod.

''Het gebeurt wel vaker dat een landelijk politiek leider een ander standpunt inneemt dan de lokale partij'', zei Alphons Muurlink van de PvdA in Almere vrijdagochtend.

Hij voelt dan ook niet de behoefte om verder te reageren op de uitspraak van Wilders dat het hoofddoekjesverbod een belangrijk punt is voor de PVV, maar geen breekpunt bij de coalitievorming.

''Ik heb hier in Almere te maken met de lokale PVV. Die partij heeft zelf het standpunt ingenomen dat ze geen kans ziet om een coalitie te vormen en ik blijf er van uitgaan dat dat nog steeds zo is'', aldus Muurlink. ''Als de PVV Almere nu een ander standpunt heeft, dan horen we dat wel van hun voorman De Roon''.

Verbaasd

Fractievoorzitter Cocky Kuipers van D66 Almere is verbaasd over de uitspraken van Wilders. ''Maar het was wel lekker wakker worden vanochtend''. Ze ziet echter geen reden voor haar partij om een ander standpunt in te nemen.

''Het gaat niet alleen om de hoofddoekjes, wij hebben een heel ander mensbeeld dan de PVV.'' Volgens Kuipers is er hier sprake van kiezersbedrog. '' Maar ze zijn de grootste partij in Almere, laat ze dan maar weer aan tafel gaan zitten.''

De PVV werd in Almere de grootste partij, maar gooide bij de coalitiebesprekingen al snel de handdoek in de ring. De PvdA nam als tweede partij de collegeonderhandelingen over en zocht daarop Hans Andersson aan als informateur. Andersson verblijft momenteel in het buitenland.

Tis me allemaal wel moeizaam zo he :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van an[n]o73niem op vrijdag 2 april 2010 om 16:11:
de arrogantie houd maar niet op......

Het hoeft en is niet altijd de arrogantie, maar knowlegde is power !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoeft niet....maar is het bij decadente loek wel want hij is er vaker op betrapt.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 16:21:
knowlegde

kun je ook hebben zonder noemenswaardige opleiding of boekenkennis.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van an[n]o73niem op vrijdag 2 april 2010 om 16:37:
kun je ook hebben zonder noemenswaardige opleiding of boekenkennis.

Klopt maar dat is minimaal.
Een voorbeeld gericht op het topic: GW brult vaak wat over iets wat is gebeurd en wilt daarop maatregelen treffen en danwel terecht ook,
maar ga dan eerst na hoe het zit of die maatregelen wel treffend/haalbaar zijn.
t.w. De rechten van de mens en al het anderen vermeldt/opgenomen in statuten ed. van NLD en EU.

Van enkel horen/menen/zeggen red je het niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
. Je moet gewoon accepteren dat je intellectueel zo enorm inferieur bent aan mij. Ik lul maar wat mensen na... Ik heb verdomme het intellect om een academische opleiding te volgen na een succesvolle tijd op het Stedelijk Gymnasium in Leiden (één van de top-3 beste VWO-opleidingen in Nederland) en daarnáást heb ik ook nog eens de leergierigheid om me op boeken te storten van een Montesquieu, Rousseau, Hobbes en zelfs de moeite genomen stukken uit Mein Kampf en Das Kapital te lezen. Door deze opgedane kennis heb ik een eigen beeld op de samenleving en op de staatsinrichting, die het beste is voor alle inwoners van een land, laten ontstaan en jij die geen fatsoenlijke opleiding hebt, geen letter hebt gelezen over staatsinrichting, laat staan dat je in de slechts zes jaren van je leven die je meer hebt dan ik ook maar enigzins meer levenservaring hebt kunnen opdoen door je bekrompen en beperkte denkwijze, denkt te kunnen maken dat als ik openhartig mijn ideeën, die naar mijn mening haalbaar zijn voor een samenleving en waarin ik bovendien op genoeg gronden erken dat er vanalles fout zit in de huidige politiek en samenleving en het dan zelfs aandurf om verbeteringen te opperen in plaats van als een lafaard alleen de fouten te stippen, even met zo'n stomzinnige reactie te reageren?

In een discussie of debat is jezelf zó laten kennen ook een teken van inferioriteit. 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van an[n]o73niem op vrijdag 2 april 2010 om 16:37:
maar is het bij decadente loek wel want hij is er vaker op betrapt.

De meeste mensen zijn arrogant, als zij menen het beste te zijn/kunnen.
Dat is menseigen en vooral als de persoon in kwestie weet gelijk te hebben.
De ander voelt zich daar iets bedreigd om het zomaar even te noemen.
En dat heb je vooral als er 2 partijen tegenover mekaar staan met hun eigen visie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 17:14:
In een discussie of debat is jezelf zó laten kennen ook een teken van inferioriteit.

Vind ik ook.
Maar de meeste doen dat niet.
t.w. gezichtsverlies.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 17:22:
En dat heb je vooral als er 2 partijen tegenover mekaar staan met hun eigen visie.

Er staat geen enkele visie of discussie tegenover me. Slechts simpele opmerkingen zonder inhoudelijke waarde. Hoe moet je daar in hemelsnaam tegenop gaan?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 17:14:
In een discussie of debat is jezelf zó laten kennen ook een teken van inferioriteit.

Misschien heb je daar gelijk in. Maar zonder enige argumentatie op een laffe manier slechts proberen mijn autoriteit onderuit te halen is wel heel erg schraal en vraagt erom in een reactie mijn autoriteit als kennis-hebbend nadenkend persoon te onderbouwen en tevens de superioriteit ervan ten opzichte van die van Thijs, die geen enkele basis heeft voor zijn toch al inhoudsloze reacties.

Het is toch onmogelijk om als mens dat met enig fatsoen, moraal en niveau is opgevoed twee van mij naar mijn mening goed onderbouwde en uitgebreide stukken zo de prullenbak in te gooien en er niet eens op te reageren. Dat getuigd alleen maar van óf slechte opvoeding, óf het ontberen van de mogelijkheid fatsoenlijk te kunnen reageren door het gebrek aan inhoudelijk denkvermogen.
Uitspraak van an[n]o73niem op vrijdag 2 april 2010 om 16:11:
ik ken iemand met een IQ van 160 maar die weet niet dat er iemand op de maan is geweest.

Feitenkennis heeft niets met intelligentie te maken. Met intelligentie is het alleen mogelijk om meer en sneller feitenkennis op te doen. Het gaat hier om het vermogen zelf na te denken over zaken, in dit geval politiek, staatsinrichting en de actuele problemen. Hierin heb ik laten zien dat ik de mogelijkheid bezit dat te kunnen doen.

Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 2 april 2010 om 16:12:
De D66-fractie in de Haagse gemeenteraad verwijt de PVV ''slalomgedrag in haar opvattingen over belangrijke zaken''.

Dat kan je wel stellen ja.
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 2 april 2010 om 16:12:
Andersson verblijft momenteel in het buitenland.

Wat doe je in het buitenland als de formatiebesprekingen nog niet rond zijn?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op vrijdag 2 april 2010 om 17:36:
Er staat geen enkele visie of discussie tegenover me. Slechts simpele opmerkingen zonder inhoudelijke waarde. Hoe moet je daar in hemelsnaam tegenop gaan?

Ik begrijp zeer zeker jou standpunt, maar een ieder gelooft in zijn visie of dat danwel een visie genoemd mag worden of niet.
Vandaar mijn mening van de 2 partijen.

Waarschuw beheerder
mijn autoriteit

Wat zullen anderen met dit woord wel kunnen denken ?!
Terwijl je voor sommigen beter "mijn deskundigheid" kan gebruiken.
Komt minder hard/streng over.
Maar niet voor mij hoor. ;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Feitenkennis heeft niets met intelligentie te maken. Met intelligentie is het alleen mogelijk om meer en sneller feitenkennis op te doen. Het gaat hier om het vermogen zelf na te denken over zaken, in dit geval politiek, staatsinrichting en de actuele problemen.

precies daarom had je dit achterwege kunnen laten.....

Ik heb verdomme het intellect om een academische opleiding te volgen na een succesvolle tijd op het Stedelijk Gymnasium in Leiden (één van de top-3 beste VWO-opleidingen in Nederland) en daarnáást heb ik ook nog eens de leergierigheid om me op boeken te storten van een Montesquieu, Rousseau, Hobbes en zelfs de moeite genomen stukken uit Mein Kampf en Das Kapital te lezen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 17:22:
De meeste mensen zijn arrogant, als zij menen het beste te zijn/kunnen.
Dat is menseigen en vooral als de persoon in kwestie weet gelijk te hebben.
De ander voelt zich daar iets bedreigd om het zomaar even te noemen.

intelligente mensen kunnen toch iets verkeerd zien en daardoor ongelijk hebben........of misschien naief.
Waarschuw beheerder
donateur
mijn autoriteit

tevens de superioriteit ervan ten opzichte van die van Thijs

8) 8) 8)
T moet niet gekker worden hoor :')
Waar blijft dat gewijs nou van je zogenaamd hoge IQ? o:)
Als je zo hoog van de toren blaast over je eigen persoon moet je ook met bewijzen komen. anders zijn je woorden niet veel waard.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 17:45:
maar een ieder gelooft in zijn visie of dat danwel een visie genoemd mag worden of niet.
Vandaar mijn mening van de 2 partijen.

Inderdaad. Ieder heeft zijn eigen visie. De Ik zie het vooral zo dat je het niet eens per-se met elkaar eens hoeft te zijn voor een redelijke (en soms pittige) discussie. Sterker nog het lijkt me wel een vereiste :d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Levenservaring koppelen aan ideeën ontwikkelen over staatsontwikkeling. Ongelofelijk wat een bedroevend intellect.
Levenservaring is zo enorm marginaal bij het ontwikkelen van intellect, maar dat is natuurlijk niet te accepteren voor een stomzinnig iemand, die op zijn zesentwintigste het discussie- en denkvermogen heeft wat een middelbare scholier niet ontstijgd. Je moet gewoon accepteren dat je intellectueel zo enorm inferieur bent aan mij. Ik lul maar wat mensen na... Ik heb verdomme het intellect om een academische opleiding te volgen na een succesvolle tijd op het Stedelijk Gymnasium in Leiden (één van de top-3 beste VWO-opleidingen in Nederland) en daarnáást heb ik ook nog eens de leergierigheid om me op boeken te storten van een Montesquieu, Rousseau, Hobbes en zelfs de moeite genomen stukken uit Mein Kampf en Das Kapital te lezen. Door deze opgedane kennis heb ik een eigen beeld op de samenleving en op de staatsinrichting, die het beste is voor alle inwoners van een land, laten ontstaan en jij die geen fatsoenlijke opleiding hebt, geen letter hebt gelezen over staatsinrichting, laat staan dat je in de slechts zes j
aren van je leven die je meer hebt dan ik ook maar enigzins meer levenservaring hebt kunnen opdoen door je bekrompen en beperkte denkwijze, denkt te kunnen maken dat als ik openhartig mijn ideeën, die naar mijn mening haalbaar zijn voor een samenleving en waarin ik bovendien op genoeg gronden erken dat er vanalles fout zit in de huidige politiek en samenleving en het dan zelfs aandurf om verbeteringen te opperen in plaats van als een lafaard alleen de fouten te stippen, even met zo'n stomzinnige reactie te reageren?

Je zal misschien wel gelijk hebben enzo, maar die arrogantie van jou :rot:
Meneer heeft op een van de 3 beste vwo scholen gezeten, koop een taart en vier het zou ik zeggen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van an[n]o73niem op vrijdag 2 april 2010 om 18:37:
intelligente mensen kunnen toch iets verkeerd zien en daardoor ongelijk hebben........of misschien naief

Natuurlijk kunnen intelligente mensen het verkeerd inzien en zelfs verkeerd handelen en soms zelfs bewust verkeerd handelen om
iets te laten falen om weer te kunnen beginnen.
Val van de kabinetten. O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 2 april 2010 om 18:38:
Waar blijft dat gewijs nou van je zogenaamd hoge IQ?

Misschien heeft hij dit;

. Vloeibare intelligentie wordt vooral beïnvloed door omgevingsfactoren en door het leren van dingen oftewel leerervaringen. Deze wordt vaak gezien als het component wat de aanleg weerspiegelt qua intelligentie.

in sterke mate :)
Waarschuw beheerder
Levenservaring is zo enorm marginaal bij het ontwikkelen van intellect

Daar zit je vrij fout. Natuurlijk is het mogelijk intellect te ontwikkelen zonder veel levenservaring, maar levenservaring kan zeker een rol spelen en bijdragen aan het tot stand komen en vergroten van intelligentie.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van an[n]o73niem op vrijdag 2 april 2010 om 18:34:
precies daarom had je dit achterwege kunnen laten.....

Het gaat niet zozeer om de dingen die je daar leert, alswel de manier van denken die je wordt aangeleerd die je bij lagere opleidingsniveau's niet krijgt. Tevens omdat het nuttiger is voor die opleidingen op met name praktisch bezig te zijn en ze daarmee een veel hogere efficiëntie bereiken dan met een vreemde denkwijze. Tevens zijn de genoemde boeken geen boeken met feiten, maar met ideologiën. Juist dat is wel bagage die je meeneemt in het ontwikkelen van een eigen visie van staatsinrichting en kunnen die interessante invalshoeken van het denken over een samenleving laten zien.
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 2 april 2010 om 18:38:
Waar blijft dat gewijs nou van je zogenaamd hoge IQ?

Dat papiertje met officiële IQ-test ligt bij mijn ouders thuis :) Desalniettemin hecht ik niet teveel waarde aan het exacte cijfer, maar geeft het, doordat hij afgenomen is in jongere jaren en IQ-testen sowieso niet exact zijn naarmate het IQ hoger of lager wordt, een grove indicatie weer.
Uitspraak van janlul op vrijdag 2 april 2010 om 19:33:
Daar zit je vrij fout.

Levenservaring kan iemand zeker vormen, maar het zijn slechts weinigen, die zoveel kanten van een samenleving zien of zo enorm veel van de wereld hebben gezien dat ze puur op wat ze gezien en meegemaakt hebben, die dan ''the bigger picture'' kunnen zien. Eerst erover lezen en dán het zelf meemaken is de beste manier.
Waarschuw beheerder
Het is toch onmogelijk om als mens dat met enig fatsoen, moraal en niveau is opgevoed twee van mij naar mijn mening goed onderbouwde en uitgebreide stukken zo de prullenbak in te gooien en er niet eens op te reageren. Dat getuigd alleen maar van óf slechte opvoeding, óf het ontberen van de mogelijkheid fatsoenlijk te kunnen reageren door het gebrek aan inhoudelijk denkvermogen.

Amen.