Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 198065x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op zaterdag 31 januari 2009 om 17:05:
Dit is overal gaande op het moment en jij ontkent het gewoon?

Nee hoor, hoezo? :)

Maar hetzelfde kon je een tijd geleden net zo goed van het Christendom zeggen (in sommige landen zelfs nog steeds) en wie zonder zonde is.... ;)
Waarschuw beheerder
:lol:

wat jullie willen gasten, gelukkig hebben we daar de politiek voor

ken je me schaap vinden, mij best
ken je me racist vinden, mij best

ik onderbouw me mening ALTIJD
beter als mening persoon over de poltiek
maar meningen verschillen wel is

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 januari 2009 om 12:48:
wilders heeft een hekel aan moslims en jij doet er lekker aan mee van mij krijg je dan geen respect eerder een pakkie als ik je over straat zie lopen vuile rascist

je ken die mensen beter het tegendeel bewijzen, dat moslim niet iets slechts is

en heb deze discussie vaak genoeg gehad, ook met allochtonen, ze vinden het niet allemaal leuk
maar geven me op veel punten gelijk

en tjah, in plaats van respect geven naar alle mensen, ga je ze haten, maakt mij niet uit
ben er alleen niet van gedient dat ik racist word genoemt
heb zat allochtonen vrienden, waar ik deze discussie al ZO vaak mee gehad heb :lol:

wilders gaat idd vaak te ver. maar de helft van wat hij zegt word vaak zo opgeblazen , want die uitsparken gebeuren gewoon in een debat, kijk maar naar het leger in goude zetten :lol:

der werd gewoon gevraagt wat hij er aan wou doen, zij hij, desnoods het leger in gouda zetten als dat nodig is!

en als ik echt racist was, had ik niet alleen hekel aan geloof, maar aan volken
ik ga ook wel is met een marokkaan om, (gelukkig niet gelovig) en is geen slechte jongen
en had ik achter de NVU gestaan, (nederlandse volks unie, jwt die gasten die van die protesten houden)

maar het islamitisch geloof past gewoon niet in de nederlandse cultuur, en de houding die erbij hoort helemaal niet
en er moet nu een eind komen aan de verdere islamietisering van nederland

de linkse poltiek vantegen woordig, heb een misvormt gevoel van normen en waarden
dat we alles maar toe moeten laten, en alles mag

voor dat je het weet is 50% van nederland moslim
wil je dat nou echt? word het daar nou zo gezellig op in nederland

ik zie het als het verkrachten van de nederlandse cultuur
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hakketakke op zaterdag 31 januari 2009 om 13:41:
Geert Wilders is een held !
Ben al weer stemmen aan het verzamelen voor hem

Zo is dat, ik haal iedereen in mijn omgeving over om op hem te stemmen, ook op het werk en 95% gaat dat ook zeker doen!

opvallend weer anti-Wilders figuren hier weer flink aanwezig zijn met hun kansloze gelul
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 januari 2009 om 18:43:
Zo is dat, ik haal iedereen in mijn omgeving over om op hem te stemmen, ook op het werk en 95% gaat dat ook zeker doen!

opvallend weer anti-Wilders figuren hier weer flink aanwezig zijn met hun kansloze gelul

is hun mening, zo denken hun er nou eenmaal over NP toch

daar zijn verkiezen voor
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op zaterdag 31 januari 2009 om 17:49:
Nee hoor, hoezo?

Omdat het lijkt alsof je om bepaalde standpunten heen moffelt.:) Maargoed mischien trek ik te snel mn conclusies.

Uitspraak van Demente Taart op zaterdag 31 januari 2009 om 17:49:
Maar hetzelfde kon je een tijd geleden net zo goed van het Christendom zeggen (in sommige landen zelfs nog steeds) en wie zonder zonde is....

Ja het Christendom heeft behoorlijk huisgehouden maar toch is de vergelijking Islaam en Christendom niet altijd eerlijk en goed gebruikt. In het Christendom hebben we de verheerlijking gehad en door de ontwikkelingen de afgelopen jaren heeft het Christendom toch geleerd dat je sommige dingen moet scheiden tussen staat, godsdienst, wetenschap en alles waar je lering uit moet trekken. Dus een vorm van reflectie. Al heb je bedenkelijke Christelijke stromingen maar zijn nog altijd minder dominant of dichtbij of zijn stukken minder qua aantallen. De Islaam zal dit ook ondergaan (zelfreflectie) maar deze begint pas veel later en wordt als het ware opgepakt en in een nieuwe manier van denken gesmeten. daarbij is het Christendom in Nederland lang geen echte politieke stroming meer maar de Islaam wel en hoe. er zijn Islamitische stromingen zoals de Soeffies, die heel wat milder zijn maar die door de moderne en voornamelijk ''Soennitische Islaam'' worden gehekeld. De betreffende godsdienst is niet slecht in zn geheel als wel versnippert en weet zelf niet meer welke stroming nou de ware is. Beter gezegt, elke stroming brengt zijn eigen visie als de ware. Laat nou net een van die moderne visies een hele dominante zijn en vanuit Saoedi-Arabie zich verspreiden, via moderne mediums zoals internet, macht verleent en in Europa een nieuwe basis ziet, als nieuw althernatief voor de goddelozen. Want dat staat letterlijk in de Koran dat men die ongelovig is, deze zich moeten bekeren of anders....

Dus lang niet elke vrome Moslim wil dat zoiets direct gebeurd, hoor je wel veel Moslims zeggen dat uiteindelijk stiekem toch wel moet omdat de teksten uit de Koran tamelijk 'letterlijk' worden genomen. Nou hebben we het niet over het punt dat als je een islamitische groep hebt in je land, dat dit direct tot capitulatie zou lijden, maar meer dat hoe machtiger je het geloof laat worden, hoe groter de kans van serieuze politike inmenging. En daar hebben we genoeg voorbeelden van.:)
Waarschuw beheerder

Nou hoop ik dat het stemmen op Wilders ervoor zorgt dat er een revolutie komt, maar hoop niet dat verder alle rechtse standpunten erdoor komen (wat nooit gebeurd) Omdat 'rechts' nou niet bepaald bekend staat omdat ze nou zo'n intellectueel gevormde voorbeeldfiguren zijn.

Een regering met aan de ene kant PVV en VVD met jawel: D66 en groenlinks.

Ik noem maar wat. Het gaat erom dat dingen dike echt spelen sterk aan de kaart worden gehaald, maar de oplossing er één is die ontstaat vanuit communicatie tussen links en rechts die momenteel geheel ontbreekt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RTD op zaterdag 31 januari 2009 om 18:42:
voor dat je het weet is 50% van nederland moslim

Waar wou jij 14 miljoen moslims vandaan halen om die 50% vol te maken? (En als je ze bij elkaar hebt: waar wou je ze laten? Nederland was toch al zo vol? :D)

Van de wetenschappelijk onderbouwde prognoses komt zelfs het ergste "worst case scenario" niet verder dan 15%, dus hoe zouden dat er dan opeens minstens 3x zo veel moeten worden? Bovendien doet een groot deel van de jongeren die officieel als moslim staan ingeschreven er niks meer aan (net zoals bij veel mensen die volgens de statistieken Christelijk zijn) dus die moet je er dan eigenlijk nog van aftrekken. :P

Kortom, maak je geen zorgen, want het gaat gewoon nooit gebeuren. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Maak je daar niet te veel zorgen in.
Van dat kansloos hippie volk ligt 90% de dag van de verkiezingen toch hun roes uit te slapen of nog wat na te trippen in het locale kraakpand.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op zaterdag 31 januari 2009 om 19:21:
Waar wou jij 14 miljoen moslims vandaan halen om die 50% vol te maken? (En als je ze bij elkaar hebt: waar wou je ze laten? Nederland was toch al zo vol? )

Van de wetenschappelijk onderbouwde prognoses komt zelfs het ergste "worst case scenario" niet verder dan 15%, dus hoe zouden dat er dan opeens minstens 3x zo veel moeten worden? Bovendien doet een groot deel van de jongeren die officieel als moslim staan ingeschreven er niks meer aan (net zoals bij veel mensen die volgens de statistieken Christelijk zijn) dus die moet je er dan eigenlijk nog van aftrekken.

Kortom, maak je geen zorgen, want het gaat gewoon nooit gebeuren.

Nee waar het om gaat dat is dat een bepaald bevolkingsdeel Islamitische politieke keuzes zal maken die overeenstemmen terwijl niet alle godgelovige Nederlanders hetzelfde zullen stemmen. Dus dat wil zeggen dat met maar een klein deel van het hele politieke spectrum, je toch heel erg veel invloed zal kunnen uitoefenen. Een partij hoeft maar zo groot te worden als D66, christenunie of nog kleinere, en zo'n partij heeft genoeg macht om constant ernstig tegen de rechtsstaat aan te schurken. Daar gaat het om.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
je ken die mensen beter het tegendeel bewijzen, dat moslim niet iets slechts is

dit is misschien een geweldige beredenering in een bananen republiek.... maar niet voor in het geciviliseerde Nederland.
Schuldig tot dat schuld bewezen. zo wil jij ook behandeld worden.

Waarschuw beheerder
maar het islamitisch geloof past gewoon niet in de nederlandse cultuur, en de houding die erbij hoort helemaal niet

veels te laat voor dit soort praatjes

Waarschuw beheerder
zolang er geloof en de mensheid bestaat zal er nooit vrede zijn

Waarschuw beheerder
en er moet nu een eind komen aan de verdere islamietisering van nederland

dat zijn wilders woorden je mag misschien zogenaamd ongelovig zijn maar dat ben je niet jij bent een opvolger van wilders je gelooft in hem !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Roger en q master ooit gehoord van de middenweg? Die bestaat ook nog. De waarheid ligt hier wellicht in het midden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jantje trammelantje op zaterdag 31 januari 2009 om 23:49:
gehoord van de middenweg? Die bestaat ook nog.

yups, ik ben een groot voorstander voor de midden weg.
Maar waar duid je precies op ?

Waarschuw beheerder
Geert Wilders blijft stijgen

De PVV van Geert Wilders blijft maar stijgen. Zijn politieke partij heeft drie zetels meer dan vorige week behaald.

In een opiniepeiling van Maurice de Hond staat de PVV nu op 23 zetels.

Overlopers

Sinds het gerechtshof heeft besloten dat het Openbaar Ministerie Wilders moet vervolgen, is de partij al zeven zetels gestegen.

Rita Verdonk blijft echter dalen: haar Trots op NL staat nu op twee zetels, de helft minder dan in de vorige peiling. De Hond denkt dat veel Verdonk-stemmer zijn overgelopen naar de PVV.

De rest

De regeringspartijen CDA en PvdA verliezen een virtuele zetel, waardoor het CDA nu op 28 zetels komt te staan. Dat is 13 zetels minder dan ze nu daadwerkelijk in de Kamer bezetten. De PvdA komt nu uit op 26 zetels. Nog altijd zeven minder dan in werkelijkheid.

M. Schrader | 01-02-09 | 08:25 |

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/02/geert_wilders_blijft_stijgen.html
Waarschuw beheerder
laat maar zien hoe spuugzat de gemiddelde nederlander de islamitisering van nederland is

en ik voorspel dat CDA/PVDA zullen blijven zakken
en PVV groeien

pvv kiezers willen zich niet aanpassen aan islam
net zoals islam zich niet wil aanpassen aan ons

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van RTD op zondag 1 februari 2009 om 13:56:
net zoals islam zich niet wil aanpassen aan ons

maar toch blijkt dat als Geert Wilders niet in het nieuws is , dat schijnbaar mensen het helemaal niet opvalt, dat ze zich moeten aan passen aan Moslims.
Ik vind het in ieder geval heel vreemd dat een maand geleden mensen andere prioriteiten hebben. En in eens is Geert Wilders in het nieuws "Oh Ja , we hebben problemen , met de Islam/probleem Marokkanen"
Waarschuw beheerder
laat maar zien hoe spuugzat de gemiddelde nederlander de islamitisering van nederland is

waaruit blijkt dat dan?

dat hoeft toch ook niet, ik heof me in t dagelijks leven nooit aan te passen aan de islam, net als 99% vd nederlanders ws, allemaal dom gelul vd pvv, en mensen gaan dat nablaten, maar weten niet eens waaruit dat blijkt.......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op zaterdag 31 januari 2009 om 19:33:
Een partij hoeft maar zo groot te worden als D66, christenunie of nog kleinere, en zo'n partij heeft genoeg macht om constant ernstig tegen de rechtsstaat aan te schurken.

Als er echt behoefte was aan een moslimpartij, dan was die er met die kleine 1 miljoen moslims die we in Nederland hebben al lang al geweest. Het feit dat er nog steeds geen moslimpartij in de Kamer zit, zegt toch wel iets. ;)

Daarnaast willen de meeste moslims die wél behoefte aan een moslimpartij hebben pertinent geen partij die op de sharia gebaseerd is (tenslotte wonen velen van hen niet voor niets in een niet-islamtisch land) maar gewoon een partij die de Nederlandse moslims vertegenwoordigt, net zoals je een Ouderenpartij hebt (die ook niet aan de bak komt :[ ).

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 1 februari 2009 om 15:32:
ik hoef me in t dagelijks leven nooit aan te passen aan de islam

Ik eigenlijk ook niet. Niemand probeert me te bekeren tot de islam (geen voet tussen de deur en geen foldertjes in de bus), ik hoef me niet aan islamitsche wetten te houden en ik voel me nergens in beperkt als ik moslims op straat tegenkom.

Ik moet me wél steeds aanpassen aan Christenen :P want AH is vandaag toch echt dicht. :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op zondag 1 februari 2009 om 16:07:
Ik moet me wél steeds aanpassen aan Christenen :P want AH is vandaag toch echt dicht.

tja, dat is gewoonte, dat wordt door de meeste mensen niet als last ervaren, ik vind t op zich ook niet erg, misschien wel goed dat iedereen gewoon 1 vrije dag heeft in de week, om ff te relaxen/brak te zijn ,

en als mensen perse willen winkelen kan dat meestal in 1 vd grote steden hier in utreg zijn alle winkels vandaag gewoon open....
Waarschuw beheerder
tjah... geloof mag van mij verboden worden

christenen :X stelletje hypocrieten
naaste liefde, maar wel oorlog willen voeren ergens anders :-/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Geloof is onzin.. bij verzinsel :) schaf het af ofzo.. heb er niets aan

Waarschuw beheerder
Wilders: 'Ik zal nooit buigen, nooit opgeven'

donderdag 29 januari 2009
De nieuwste editie van het bekende weekblad Story bevat een uitgebreid interview van Karel Hille met Geert Wilders. De PVV-voorman kijkt vooruit naar de komende rechtszaak en toont zich daarbij uitermate strijdbaar. "Ik zal nóóit buigen," verzekert Wilders de interviewer, "nooit opgeven."
"Ik heb nu al hele plannen voor die rechtszaak. Wat ik ga doen, wie ik als getuige naar voren haal. (...) Ik ga enorm knokken, niet alleen voor de rechtbank maar ook hier in de Kamer. En als ze dreigen dat ze me zullen aanpakken, motiveert me dat alleen maar meer om nóg een stapje verder te gaan. Om nóg een versnelling hoger te gaan."

Hij is teleurgesteld in de houding van veel collega-politici.

"Volgens mij moet je opkomen voor collega’s die juridisch ten onrechte in de problemen zijn gekomen. Maar dat doen ze niet, want ze zijn bang. De meeste Kamerleden zijn angsthazen."

Bij hoge uitzondering gaat Wilders ook in op de gevolgen, voor zijn privéleven, van het strenge regime van persoonsbeveiliging waaronder hij gebukt gaat, ten gevolge van de doodsbedreigingen aan zijn adres.

"Daarom praat ik nooit over mijn privéleven, om mijn vrouw niet in gevaar te brengen. Ik zit al viereneenhalf jaar in de problemen en voor haar is dat natuurlijk verschrikkelijk. We kunnen nog wel ergens af en toe een hapje met elkaar gaan eten, maar aan alle omringende tafels zitten dan mensen met oortjes in."

"Ik weet nog toen we vijf maanden in die gevangenis in Zeist zaten, in een safehouse. Ik heb daar tegen mijn vrouw gezegd: ga weg! Ga andere dingen doen, ga naar je vrienden, leef je leven en doe gewoon dingen die je graag wilt doen! Je maakt al genoeg ellende mee, zorg dat je een leven hebt."

Is dat het allemaal waard?

"Ik heb een missie. Ik wil Nederland verbeteren. En die missie slaat aan. Er zijn mensen die dat waarderen, die op de PVV stemmen, die blij zijn dat we er zijn. Dát is mijn adrenaline, dát is mijn drijfveer. Já, het is het allemaal wél waard."

:respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tjah... veel van ze leven is er niet over idd

het heb wel ze prijs wat hij zegt
Waarschuw beheerder
donateur

+1
Het is gewoon van de achterlijke dat er niets over een bepaalde religie gezegd mag worden puur omdat het een religie is.
De islam heeft uitwassen die raking hebben met het facisme. Wilders is puur een tegenreactie op de intollerante uitwassen van de islam. zonder islam (of verkeerde intepretatie) was er helemaal geen Geert Wilders in de tweede kamer.

Dat hij nu zo stijgt in de peilingen is niet meer dan terecht. Het is ook het topppunt van ongelijkheid dat je niets over een religie mag zeggen terwijl je andersom al tijden lang de grond in wordt geboord en als je iets negatiefs te zeggen heb over die houding is men zogenaamd op de teentjes getrapt :loser:
Mijn stem heeft hij nog niet. Maar het gaat wel in de overweging, puur als protest tegen deze gang van zaken en ongelijke behandeling van niet-gelovingen t.o.v. moslims.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 1 februari 2009 om 23:43:
Het is gewoon van de achterlijke dat er niets over een bepaalde religie gezegd mag worden puur omdat het een religie is.

Is dat de reden? Ik dacht dat de aanklacht discriminatie en haatzaaierij was?

De islam heeft uitwassen die raking hebben met het facisme. Wilders is puur een tegenreactie op de intollerante uitwassen van de islam. zonder islam (of verkeerde intepretatie) was er helemaal geen Geert Wilders in de tweede kamer.

Met 'immigratieverbod voor moslims' bedoelde Wilders dus eigenlijk iets heeeeel anders. :gaap:
En artikel 1 van de grondwet wijzigen was alleen bedoeld om de uitwassen van de islam te kunnen beledigen en niet alle moslims.
Geert Wilders liegt dus en jij weet het beter? Waarom praat je het goed? Zelfs Wilders geeft het toe.

Dat hij nu zo stijgt in de peilingen is niet meer dan terecht. Het is ook het topppunt van ongelijkheid dat je niets over een religie mag zeggen terwijl je andersom al tijden lang de grond in wordt geboord en als je iets negatiefs te zeggen heb over die houding is men zogenaamd op de teentjes getrapt
Mijn stem heeft hij nog niet. Maar het gaat wel in de overweging, puur als protest tegen deze gang van zaken en ongelijke behandeling van niet-gelovingen t.o.v. moslims.

Wie loopt hier nou te janken omdat moslims dezelfde rechten ehbben en dus ook naar een rechter mogen stapen? De boel niet omdraaien.
Ken er hier weinig zo intolerant als jij. Blijf maar naar de ander wijzen.

Waarschuw beheerder
Wilders is puur een tegenreactie op de intollerante uitwassen van de islam.

Wilders alleen tegen de uitwassen van de Islam? Als je de Koran wilt verbieden ben je absoluut niet alleen tegen de uitwassen van het geloof.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RTD op zondag 1 februari 2009 om 20:34:
tjah... geloof mag van mij verboden worden

nogal een egoistische gedachte vind je niet..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 februari 2009 om 14:14:
nogal een egoistische gedachte vind je niet..?

tjah...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 februari 2009 om 13:43:
Wilders alleen tegen de uitwassen van de Islam? Als je de Koran wilt verbieden ben je absoluut niet alleen tegen de uitwassen van het geloof.

Misschien zijn er wel gronden waarop je misschien wel zou kunnen beslissen om de koran te verbieden.
Ik blijf bij mijn standpunt dat als de islam een ideologie was geweest i.p.v. een religie dat de kans levensgroot is dat deze gewoon verboden zou zijn in dit land.
Oftewel mijn punt: Er wordt met twee maten gemeten als het gaat om religie vs geen religie.

Uitspraak van Knoalster op maandag 2 februari 2009 om 12:11:
Is dat de reden? Ik dacht dat de aanklacht discriminatie en haatzaaierij was?

i rest my case.

En artikel 1 van de grondwet wijzigen was alleen bedoeld om de uitwassen van de islam te kunnen beledigen en niet alle moslims.

Misschien is een discussie over de vrijheden van religie wel op zijn plaats in deze tijd.
Stel dat een religie dusdanig tegen de normen / waarden en vrijheden van anderen in gaat dan kan moet je dat ter discussie kunnen stellen.
Een eeuw geleden is de levensbeschouwing van de nazi's ook niet genoeg ter discussie gesteld. Stel dat een deel van de moslims, al is het maar een klein deel veel raking heeft het gedachtegoed van de nazi's dan vind ik dat je daar terecht kritiek op moet kunnen uitoefenen vind ik.
Religie hoort niet verheven te zijn boven diegene die geen religie heeft / een andere religie heeft. anders krijg je enge praktijken in dit land.

Ken er hier weinig zo intolerant als jij

Grote woorden van iemand met een annoniem profiel die eigenlijk niets te zoeken heeft op partyFlock als ik je postgeschiedenis bekijk.
:gaap:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Opmerkelijke zet van Moszkowicz
Wilders direct naar Hoge Raad

AMSTERDAM - Topadvocaat Bram Moszkowicz stapt naar het hoogste rechtscollege van ons land met het verzoek een eind te maken aan de vervolging van PVV-leider Geert Wilders.
Moszkowicz wil zo het bevel laten vernietigen waarmee het gerechtshof in Amsterdam onlangs opdracht gaf Wilders te vervolgen wegens haat zaaien en discriminatie. Wilders heeft Moszkowicz gisteren ingeschakeld als zijn nieuwe raadsman, zo bevestigen beiden tegenover De Telegraaf.

'Gevecht keihard aangaan'

"Ik heb de beste advocaat van Nederland in de arm genomen om keihard het gevecht aan te gaan tegen de aanklacht die mij boven het hoofd hangt", aldus Wilders gisteravond.

Moszkowicz zal de procureur-generaal bij de Hoge Raad verzoeken om een zogeheten 'cassatie in het belang der wet' in te stellen, zodat het bevel tot vervolging van Wilders in de prullenbak verdwijnt.

De strafpleiter doet daarmee een opzienbarende openingszet in deze spraakmakende zaak die over de hele wereld wordt gevolgd.

Het hof bepaalde dat Wilders voor de strafrechter moet komen vanwege het aanzetten tot haat en discriminatie. Volgens het hof tast Wilders de waardigheid van moslims aan met zijn harde uitspraken.

De politicus moet van het hof ook terechtstaan voor groepsbelediging van moslimgelovigen, omdat hij de Koran heeft betiteld als 'islamitische Mein Kampf'. Door 'cassatie in het belang der wet' is eerder een bevel van het Amsterdamse hof van tafel geveegd. Dat ging om de vervolging van de Surinaamse oud-legerleider Desi Bouterse voor zijn rol bij de decembermoorden. De Hoge Raad haalde daar een streep door omdat Nederland geen rechtsmacht had. Ook bij die zaak was mr. Moszkowicz betrokken.

Godgeklaagd dat Geert wordt aangeklaagd en het is hoopvol dat Neerlands beste advocaat Wilders hier gaat uit helpen !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 februari 2009 om 08:10:
opadvocaat Bram Moszkowicz stapt naar het hoogste rechtscollege van ons land met het verzoek een eind te maken aan de vervolging van PVV-leider Geert Wilders.

lekker hypocriet van moszkowicz, wel van harry bommel aanklagen voor haatzaaien, maar wilders mag kennelijk WEL alles zeggen.... meten met twee maten (n)

geloofwaardigheid van de 'beste' strafpleiter holt steeds verder achteruit laatste tijd.....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 3 februari 2009 om 11:42:
geloofwaardigheid van de 'beste' strafpleiter holt steeds verder achteruit laatste tijd.....

Had je dat ook gezegd als hij de raadsman Harry van bommel was geweest?

Die vent doet gewoon zijn werk.
Wat Harry van Bommel heeft gedaan vind ik overigens veel erger dat wat Wilders doet. Wat van Bommel deed is gewoon meelopeen in de extreem-islamtische versie van een neo-nazi optocht.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 3 februari 2009 om 12:40:
Had je dat ook gezegd als hij de raadsman Harry van bommel was geweest?

ja, ik ben helemaal geen fan van harry van bommel, ik zie alleen dat mosckowisz zich SELECTIEF inzet, geert mag alles roepen over moslims, maar owee als harry van bommel meeloopt in een demo waar ook haatzaaiende dingen worden geroepen maar dan over joden, dan mag t opeens NIET.

en dat is dus meten met twee maten....

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 2 februari 2009 om 23:20:
al is het maar een klein deel veel raking heeft het gedachtegoed van de nazi's dan vind ik dat je daar terecht kritiek op moet kunnen uitoefenen vind ik.

maar dat doet wilders niet, wilders heeft het NIET over de uitwassen vd islam maar over dat de ideologie van alle moslims fascistisch is, hij maakt dus ALLE moslims dus uit voor aanhangers Van een FASCISTISCHE ideologie.......

volgens hem bessaat er GEEN gematigde islam....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 3 februari 2009 om 13:17:
hij maakt dus ALLE moslims dus uit voor aanhangers Van een FASCISTISCHE ideologie.......

Tis in mijn ogen ook een facistische ideologie.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 3 februari 2009 om 13:17:
volgens hem bessaat er GEEN gematigde islam....

Misschien heeft hij daar gelijk in. er is geen gemtigde islam. Wel gematigde moslims.
Er is duidelijk iets mis met het de islam (of diens volgelingen) waardoor het wereldwijd zo veel botst met andere bevolkingsgroepen.

Als moslims zich beledigd voelen omdat wilders iets zegt over hun geloof dan zegt dat imo meer over die groep moslims dan over wilders zelf. Er zijn ook gematigde moslims die zich niets aantrekken van wat Wilders zegt. Die hebben het beter begrepen.
Andere bevolkingsgroepen zeggen ook zo vaak wat over Autochtonen wat negatief is. Gaan we dan ook gelijjk bij de rechter staan huilen? Dacht het niet. Moslims hebben maar gewoon te accpeteren dat hun religie niet op een voetstuk staat hier. anders ga je maar naar een land waar dit wel het geval is.
In dit land ben je in de eerste plaats een goed mens voor elkaar om elkaar verder te helpen. Pas op de tweede plaats ben je een moslim, Christen, Atheist of whatever. Maar dat gaat voor een grote groep moslims niet op omdat hun religie belangrijker is dan zelfs hun eigen familie. Dat is geen basis voor respectvolle omgang in een muticulturele samenleving.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 3 februari 2009 om 13:46:
Tis in mijn ogen ook een facistische ideologie.

het is net als het christendomen het jodendom, geen vastomlijnde ideologie, het is een godsdienst die op heel veel manieren valt te interpreteren, er bestaat geen eenduidig islamitisch ideologisch concept, net zo min als dat bij het christendom of jodendom bestaat.....

maar wat is er volgens jou fascistisch aan 'de' islam?? en waar blijkt dat uit...

er is geen gemtigde islam. Wel gematigde moslims.

als er gematigde moslims bestaan zoals jij zegt, bestaat er kennelijk ook een gematigde interpretatie vd islam......

Er zijn ook gematigde moslims die zich niets aantrekken van wat Wilders zegt. Die hebben het beter begrepen.

veruit de meerderheid vd moslims in nl trekt zich weinig van wilders aan.... mensen dachten dat er rellen zouden komen na Fitna, maar moslims haalden hun schouders op... en besteedde geen aandacht aan onze geblondeerde dorpsgek....

Maar dat gaat voor een grote groep moslims niet op omdat hun religie belangrijker is dan zelfs hun eigen familie.

bron???
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 3 februari 2009 om 14:14:
maar wat is er volgens jou fascistisch aan 'de' islam?? en waar blijkt dat uit...

Geen respect voor anderen die geen religie hebben of een andere religie hebben.
Hun eigen ideologie als verheven zien boven die van anderen.

Dit geldt ook voor andere religies. Maar toch blijf ik wel erbij dat bij het Christendom en het jodendom de scherpe kantjes inmiddels veel meer eraf zijn.
Maar ook met die religies heb ik niet veel. Alleen vallen veel minder mensen erover als je op hun kritiek geeft. Maar als je diezelfde kritiek op de islam geeft dan is de wereld te klein.

als er gematigde moslims bestaan zoals jij zegt, bestaat er kennelijk ook een gematigde interpretatie vd islam......

Een gematige intepreatie van de islam is er wel. Maar aangezien de islam zelf niet gematigd is heb je altijd het gevaar dat het mis gaat.

mensen dachten dat er rellen zouden komen na Fitna, maar moslims haalden hun schouders op... en besteedde geen aandacht aan onze geblondeerde dorpsgek....

En waarom moet hij nu dan voor de rechter komen?

bron???

Gesprekken die ik heb gehad met moslims.
Het staat ook in de koran.
En het is ook wel meer dan eens gezegd in docu's, actualiteitenprogramma's e.d.
Het is gewoon een totalitaire overtuiging. Het is de islam en mohammed en niets anders. Als mensen ervoor kiezen om in de eerste plaats moslim te zijn i.p.v. een mens dan is dat voor mij al een beginsel van racisme. Zeker gezien de islam zichzelf al als verheven ziet boven diegene met een andere levensbeschouwing.
Waarschuw beheerder
een advocaat moet zijn mening vaak buiten ze werk houden

anders zou geen crimineel in nederland meer een advocaat kunnen krijgen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 3 februari 2009 om 14:27:
En waarom moet hij nu dan voor de rechter komen?

Omdat is besloten dat een aangifte tegen een Kamerlid gewoon behandeld moet worden en niet opzijgeschoven omdat het een Kamerlid is. :)

Dat zegt verder niets over het soort aanklacht, wie de aanklacht heeft ingediend, waar de aanklacht over gaat, of wat eventueel het vonnis zou kunnen worden, maar alleen dat Kamerleden niet boven de wet staan - wat ook de reden was dat experts al verwachtten dat de oorspronkelijke uitspraak nooit overeind had kunnen blijven.

Maar kennelijk is een deel van Pf een groot voorstander van klassejustitie. :P

Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 3 februari 2009 om 14:27:
Maar toch blijf ik wel erbij dat bij het Christendom en het jodendom de scherpe kantjes inmiddels veel meer eraf zijn.

Zoals met die plastic embryo's die we in de bus kregen en nu weer met die 6,6 miljoen folders die het oorspronkelijke 6-dagenplan zoals dat staat in Genesis 1:1 als officieel lesmateriaal in de biologieles willen? ;)

En in het buitenland allerlei terroristische legertjes die uit naam van de Christelijke God hele volksstammen uitmoorden? Die scherpe kantjes bedoel je? :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op dinsdag 3 februari 2009 om 15:16:
maar alleen dat Kamerleden niet boven de wet staan

agree niemand staat boven de wet
Zoals met die plastic embryo's die we in de bus kregen en nu weer met die 6,6 miljoen folders die het oorspronkelijke 6-dagenplan zoals dat staat in Genesis 1:1 als officieel lesmateriaal in de biologieles willen? ;)

En in het buitenland allerlei terroristische legertjes die uit naam van de Christelijke God hele volksstammen uitmoorden? Die scherpe kantjes bedoel je? :P

zoals ik zij, verbieden en vervolgen die zooi, niks anders als ellende
Waarschuw beheerder
donateur
Zoals met die plastic embryo's die we in de bus kregen en nu weer met die 6,6 miljoen folders die het oorspronkelijke 6-dagenplan zoals dat staat in Genesis 1:1 als officieel lesmateriaal in de biologieles willen?

Peunuts vergeleken met wat er vroeger allemaal is uitgespookt.

Omdat is besloten dat een aangifte tegen een Kamerlid gewoon behandeld moet worden en niet opzijgeschoven omdat het een Kamerlid is.

Ik ben ook niet tegen de rechtzaak.
Maar ik ben wel tegen het signaal wat hiermee wordt afgegeven.

En in het buitenland allerlei terroristische legertjes die uit naam van de Christelijke God hele volksstammen uitmoorden? Die scherpe kantjes bedoel je?

Ook peanuts vergeleken met wat veel moslimgroeperingen tegenwoordig uitvoeren.
Waarschuw beheerder
Tis in mijn ogen ook een facistische ideologie

Maarten Luther; 1 van de oprichters van het protestantisme:
In 1543 verscheen het pamflet Over de Joden en hun leugens (Wider die Juden und ihre Lügen) wat eigenlijk niks anders is dan een aanklacht tegen de Joden. In dit pamflet staan zeven maatregelen die tegen de Joden genomen moeten worden:

Synagogen en Joodse scholen moeten in brand gestoken worden.
Huizen van Joden moeten afgebroken en verwoest worden.
Joodse gebedsboeken moeten afgenomen worden.
Rabbijnen en andere Joodse geletterden moet, op straffe van de dood, verboden worden ooit nog iemand het Joodse geloof te leren.
Sieraden en geld van de Joden moet afgenomen worden.
Joden mogen zich niet meer op straat vertonen.
Joden moeten opgepakt worden en in werkkampen gestopt worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_Luther#Luther_en_het_antisemitisme

hoor ik Geert niet over, dat geloof ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vroagah! toen waren ze pas gek

Waarschuw beheerder
Misschien heeft hij daar gelijk in. er is geen gemtigde islam. Wel gematigde moslims.

Feit is dat het moslim geloof op verschillende manieren geinterpreteerd wordt. De ene moslim interpreteerd de Koran weer anders dan de ander. Natuurlijk is het Islamitische geloof een 'gevaarlijker' geloof dan vele andere, maar dat neemt niet weg dat het belachelijk is om de boel zo te generaliseren. De ene moslim is de ander niet, enw anneer je een Koran verbied, verbied je in feite een heel geloof en dat is onmogelijk in Nederland. Het zijn mooie woorden van dhr. Wilders maar waarmaken kan hij ze nooit.

Als die er zijn, dan zijn er vermoedelijk ook gronden waarop je de Bijbel kunt verbieden. Klinkt heel flauw, maar zo is het natuurlijk wel. Dan zou je meteen alle godsdiensten op kunnen doeken. Wat is er mis met godsdienst? Ja, je krijgt er oorlogen van, maar er zijn genoeg mensen die er heel veel steun en houvast aan hebben in hun leven. Ik ben zelf niet erg gelovig, maar ik heb echt nergens last van. En wat is nou eigenlijk last van die zogenaamde Islamisering? Iemand die mij dat uit kan leggen? Ik vind dat hele gedoe rondom Islamisering pure bangmakerij, ik zie namelijk helemaal niet zoveel dingen terug binnen de maatschappij waaruit blijkt dat het land aan het Islamiseren is. Jah in Rotterdam komt er een enorm grote moskee, en als ik in de stad loop zie ik best veel mensen die wel eens islamitisch zouden kunnen zijn, maar is dat dan dat hele islamiseringsgebeuren?

Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 3 februari 2009 om 16:22:
Ik ben ook niet tegen de rechtzaak.
Maar ik ben wel tegen het signaal wat hiermee wordt afgegeven.

Maar welk signaal wordt er dan afgegeven met die rechtszaak? Volgens mij wordt er gewoon door een rechter getoetst of Wilders zich wel netjes binnen de wet houdt. Ik vind het altijd een beetje 'complotdenken' door te suggereren dat een rechtzaak wordt gehouden voor het afgeven van een signaal. Ik heb nog wel voldoende vertrouwen in de rechtstaat dat ik er vanuit durf te gaan dat een rechtszitting is tbv waarheidsvinding of toetsing iemands functioneren binnen de wetgeving.

ik lijk misschien een linkse rakker, maar ik ben gewoon wat genuanceerder. Natuurlijk speelt er wel wat op dit gebied, maar ik vind dat Wilders en zijn partij mensen bang lopen te maken over een probleem dat in werkelijkheid vele malen kleiner is dan dat het wordt gemaakt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 februari 2009 om 19:04:
Ik vind dat hele gedoe rondom Islamisering pure bangmakerij, ik zie namelijk helemaal niet zoveel dingen terug binnen de maatschappij waaruit blijkt dat het land aan het Islamiseren is.

"Islamisering" in Nederland betekent: "moslims geen dingen mogen verbieden waar bij andere mensen totaal geen probleem van zou worden gemaakt". :D

Maar welk signaal wordt er dan afgegeven met die rechtszaak? Volgens mij wordt er gewoon door een rechter getoetst of Wilders zich wel netjes binnen de wet houdt.

:yes:

Maar ook dat is natuurlijk weer islamisering, want hoe hálen die moslims het in hun hoofd om aangifte tegen iemand te doen waarvan ze vinden dat hij nare dingen zegt? :[
Waarschuw beheerder
ik vind wilders een beetje een uit de hand gelopen pubertje. wat nou islamisering: meer moslims = meer moskees (dat hoeft niet eens een gebouw met een minaret te zijn, een zaal is ook goed) en net als met kerken (waar wél beschermde oude gebouwen tussen zitten) geen gebruik is afbreken. zo hoort het toch???
Waarschuw beheerder
donateur
En wat is nou eigenlijk last van die zogenaamde Islamisering? Iemand die mij dat uit kan leggen? Ik vind dat hele gedoe rondom Islamisering pure bangmakerij, ik zie namelijk helemaal niet zoveel dingen terug binnen de maatschappij waaruit blijkt dat het land aan het Islamiseren is. Jah in Rotterdam komt er een enorm grote moskee, en als ik in de stad loop zie ik best veel mensen die wel eens islamitisch zouden kunnen zijn, maar is dat dan dat hele islamiseringsgebeuren?

Nou persoonlijk heb ik het gevoel dat je gewoon weinig tot geen kritiek meer kan leveren op het geloof. Dat is ook wat ik bedoelde met het signaal wat wordt afgegeven.
Ik denk dat als ik mijn mening zoals ik die hier neer zet op de straat van Rotterdam zou verkondigen dat ik dan wel grote kans loopt dat mensen (met islamitische achtergrond)het op een dusdanige wijze het niet met me eens zijn dat ik toch wel op zijn minst zwaar beledigd zal worden aldanniet erger.
De beveiliging die Wilders constant nodig heeft zegt al genoeg.
Dat zie ik niet gebeuren als ik dergelijke kritiek zou leveren op joden of Christenen.
Islamisering optima forma kon je laatst goed zien tijdens de pro-palestina demonstraties. K heb een filmpje gezien waarbij een autochtone man van middelbare leeftijd een discussie aan het voeren was over de rol van o.a. het geloof bij dat conflict en die discussie liep volledig uit de hand, die vent werd belaagd en bijna gepakt. tja en 2 keer raden wie er afgevoerd werd....

De ene moslim is de ander niet, enw anneer je een Koran verbied, verbied je in feite een heel geloof en dat is onmogelijk in Nederland. Het zijn mooie woorden van dhr. Wilders maar waarmaken kan hij ze nooit.

Nee natuurlijk an de koran niet verboden worden.
Maar een discussie over de (inhoud van de) koran zou geen kwaad moeten kunnen in dit land. Maar blijkbaar kan dit wel kwaad. Okay de toon van het debat is hard. Maar Imams preken vaak nog veel harder en ongeschofter over niet-moslims. Wilders is puur een reactie op dat soort intollerant gedrag.

Als die er zijn, dan zijn er vermoedelijk ook gronden waarop je de Bijbel kunt verbieden. Klinkt heel flauw, maar zo is het natuurlijk wel

Ja dat is wel zo. Ik blijf het gek vinden dat men wel intollerant mag zijn als religie erbij betrokken is.

Wilders en zijn partij mensen bang lopen te maken over een probleem dat in werkelijkheid vele malen kleiner is dan dat het wordt gemaakt.

Ik denk niet dat het bangmaken is. Mensen herkennen gewoon veel dingen die hij verwoord. Afgelopen verkiezingen waren het er 600.000 die het met hem eens waren. En daar zat ik geen eens bij 8)
Het is toch al bizar dat 600.000 mensen op hem stemmen vanwege 1 punt. Dat zegt al genoeg over het feit dat niet-moslims het zo onder de hand een beetje zat zijn dat ze door een kleine minderheid met de nek worden aangekeken? Volgens de peilingen zit hij nu dubbel zo hoog? Dat is toch te bizar? andere politieke partijen en metname linkse partijen laten steken liggen op dit vlak.
Ik zou niet snel vanwege 1 punt op bijv de PVV of D66 stemmen. :nee:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 3 februari 2009 om 23:18:
Ja dat is wel zo. Ik blijf het gek vinden dat men wel intoLerant mag zijn als religie erbij betrokken is.

Kun je een godsdienst die zo'n 500 jaar jonger is dan het Christendom verwijten dat ze het met sommige zaken nog wat moeilijker heeft? Tot zo'n 150 jaar geleden werden in NL katholieken zwaar gediscrimineerd en alles wat ze over het protestantisme zeiden werd hard afgestraft (ja, in Nederland) dus eigenlijk zou je moeten zeggen: geef ze nog ff 100 jaar en als ze dán nog niet bij zijn, gaan we maar eens wat maatregelen nemen.

Daar komt nog bij dat Nederlandse moslims na 9/11 door een aantal politici en media (met de Telegraaf voorop) tot algemeen pispaaltje zijn verheven (zelfs in de VS vinden ze ons knap hysterisch doen over de islam en snappen niet waarom NL moslims zich hier continu moeten verontschuldigen voor de daden van een klein groepje fanatici) en als je een bepaalde groep steeds maar in een hoek blijft drijven, worden ze natuurlijk steeds vocaler in hun ongenoegens.

Het spreekwoord zegt overigens niet voor niets "Waar er twee vechten..." ;)

Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 3 februari 2009 om 16:22:
Ook peanuts vergeleken met wat veel moslimgroeperingen tegenwoordig uitvoeren.

Tell that to the victims. :(

http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Demente Taart op dinsdag 3 februari 2009 om 23:37:
geef ze nog ff 100 jaar en als ze dán nog niet bij zijn, gaan we maar eens wat maatregelen nemen

yeah right...

geef ze nog 100 jaar en je ziet wat er in voormalig Joegoslavie is gebeurd, of nu gebeurd in vele andere delen van de wereld waar Christenen en moslims op een kluitje wonen...