Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.
Ja dus? Is het erg dat ik in dit geval "anders" denk dan de meeste?
(even voor alle duidelijkheid, mijn kind komt niet voort uit een verkrachting voor het geval mensen dit verkeerd opvatten) dat kan niet. Daar maak je een kind helemaal kapot mee.
Uitspraak van cyberangel op dinsdag 29 augustus 2006 om 14:00:
als je het weghaald blijf je er ook aan denken
dat vergeet je sneller dan dat je de vader ineens aan de deur hebt staan
En een abortus is een lichamelijk en geestelijk zeer zware ingreep, dat doe je ook niet zomaar.
Mensen denken er zo makkelijk over, net of het een voorbehoedsmiddel is ofzo.
Denk niet dat een verkrachter zo gauw bij je aan de deur komt voor zn kind hoorBeetje kromme redenatie!
Een kind heeft 2 ouders nodig,
Uitspraak van Evil Pussy op dinsdag 29 augustus 2006 om 14:12:
En een abortus is een lichamelijk en geestelijk zeer zware ingreep, dat doe je ook niet zomaar.
Ik denk dat een verkrachting lichamelijk en geestelijk ook erg zwaar is..
En ik denk dat dat, in combinatie met een kind krijgen VAN je verkrachter, zwaarder weegt dan een abortus.. Hoe zwaar dat ook is..
Uitspraak van Evil Pussy op dinsdag 29 augustus 2006 om 14:12:
Mensen denken er zo makkelijk over, net of het een voorbehoedsmiddel is ofzo.
Denk dat dat wel meevalt.. Als het puntje bij het paaltje komt, is de beslissing minder snel gemaakt..
Uitspraak van Fairytale op dinsdag 29 augustus 2006 om 14:21:
Abortus is héél zwaar, ook van een ongewenste zwangerschap. Dat vergeet je echt niet zomaar. Idd, mensen denken er veels te licht over!
een kind opvoeden is ook zwaar onderschatdat vergeten er ook veel..
Terwijl je van het kind toch nog heel veel kunt gaan houden, ondanks dat je de vader haat.
Je moet het niet van één kant bekijken!
een kind opvoeden is ook heel zwaar ja, maar daar krijg je zóveel voor terug.. dat is natuurlijk een beetje rare vergelijking
ggg ik heb mn oudste dochter ook meer dan een jaar alleen opgevoed. Opvoeden gaat op een gegeven moment vanzelf, net als de rest van je leven. En natuurlijk zijn er punten die af en toe wat denkwerk en een beetje feedback van een ander vereisen, maar daar kun je ook bijv je moeder voor bellen!
Niks onzin
De natuur heeft het zo geregeld dat je 2 mensen nodig hebt om een nieuw leven te maken,
dus hoor je ook met zijn tweeen te zijn!!!
PUNT
ik ben toch benieuwd dan hoe men reageert als het echt zo ver is. Niet dat ik hoop dat jullie verkracht worden.. Maar verreweg de meesten zijn nog nooit zwanger geweest, hebben geen kinderen.. Als je zwanger bent word je, of je t wil of niet, toch vergiftigt zal maar zeggen met hormonen. Maakt niet uit, het gaat om je KIND! En dat het niks is, is onzin. Na ongeveer zes weken klopt er al een hartje, bewegen armpjes en beentjes.. en ookal is het maar een klompje cellen, dat is een kind in wording...
ij wel.. niet iedereen is daar zo goed in, en niet iedereen heeft een (geschikte) moeder ter beschikking ofzo
en in mijn ogen kun je niet in je eentje voor een klein kind zorgen en tegelijkertijd werken/carriere opbouwen (ik heb het hier dus niet over het ideale beeldje dat je ouders helpen, maar die situatie's dat je er ECHT alleen voorstaat!)
kinderopvang is in mijn ogen niet een juiste manier van.. maargoed dat is dan weer een mening hè..
Een alleenstaande ouder kan een kind net zo goed opvoeden als twee ouders. In sommige gevallen nog wel beter! Als kind opgroeien in een liefdeloos gezin, waar altijd ruzie is of zelfs geslagen word is vele malen erger. Het kind groeit dan op in een wereld die geen voorbeeld is voor de maatschappij. Daar kan je kinderen van krijgen die niet weten hoe een gezin in elkaar zit, dat papa en mama van elkaar houden enz enz. Ik ben van mening dat je beter alleen je kind in een stabiele, veilige omgeving kan op laten groeien dan maar samen blijven omdat dat zogenaam sociaal wenselijk gedrag is.
ok, dus als jouw vrouw vreemdgaat bij t leven
en in mijn ogen kun je niet in je eentje voor een klein kind zorgen en tegelijkertijd werken/carriere opbouwen (ik heb het hier dus niet over het ideale beeldje dat je ouders helpen, maar die situatie's dat je er ECHT alleen voorstaat!)
Dan heb je niet de goede keuze gemaakt!
En dat het niks is, is onzin
Mijn ex vond het ook nodig zijn handen te laten wapperen, ook tijdens mijn zwangerschap. Had ik dan het kind moeten laten aborteren omdat híj zich niet kon gedragen?
Uitspraak van Fairytale op dinsdag 29 augustus 2006 om 14:33:
En dat het niks is, is onzin
een condoom gebruiken is ook moord
kan mischien wel een emotioneel wrak worden om wat er gebeurd is,
Zelfde idee als een verkrachting....
het is in principe nog niets nee.. het word natuurlijk wel wat.. logisch lijkt me, anders viel d'r niets weg te halen
- gewenst was
- niet genoeg geld binnenkomt om voor het kind te zorgen
- van diegene is waar ik de rest van mijn leven mee kan/wil zijn en die persoon het ook wilt!!
Uitspraak van Evil Pussy op dinsdag 29 augustus 2006 om 14:36:
Mijn ex vond het ook nodig zijn handen te laten wapperen, ook tijdens mijn zwangerschap. Had ik dan het kind moeten laten aborteren omdat híj zich niet kon gedragen?
dat is ook niet ongewenst zwanger raken.. maar er achteraf "spijt" van krijgen dat het van de verkeerde persoon afkomt
Waarom hebben mensen het over een carriére.. Misschien vinden sommigen een carriére wel niet nodig. Ik hoef ook geen flitsende loopbaan. daar ben ik niet geinteresseerd.
En er is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de zin of de onzin van kinderopvang en er is bewezen dat kinderen die wel enkele dagen naar een kinderdagverblijf gaan sociaal sterker zijn, beter ontwikkeld en sterkere persoonlijkheden zijn. Omdat ze op vroege leeftijd al een hele hoop dingen leren, die je mist als je met je moeder thuis bent.
Ik weet niet hoe het bij jou is gegaan, daar wil ik ook niet over oordelen.. Maar zoals ik het nu zie, vind ik het niet hetzelfde idee als verkrachting.. De sex met de vader van het kind (ook al had hij losse handjes) zal ik de meeste gevallen vrijwillig zijn geweest en door een verkrachter dus niet..
(omdat je gewoon niet voldoende tijd in je kind kan steken (als je er in je eentje voorstaat dus) in mijn ogen)
niet dat dat persee daaraan ligt, maar wie voeden op de opvang jou kind op? juist.. vaak: kinderen zonder kinderen...
Ik hoop dat jij dan wel de juiste keuze maakt anders krijg je t nog flink zwaar en zou t sneu zijn voor je kindjes als ze opgroeien in een onstabiele omgeving omdat papa vind dat je hoe dan ook altijd bij elkaar moet blijven..
dan vind ik je ook zielig. Dat iets jouw vertrouwen in de mensheid zo geschaad heeft, dat je zo verbitterd bent!
Uitspraak van Sannemeisje op dinsdag 29 augustus 2006 om 14:41:
Ik weet niet hoe het bij jou is gegaan, daar wil ik ook niet over oordelen.. Maar zoals ik het nu zie, vind ik het niet hetzelfde idee als verkrachting.. De sex met de vader van het kind (ook al had hij losse handjes) zal ik de meeste gevallen vrijwillig zijn geweest en door een verkrachter dus niet..
idd.... en vergeet niet dat verkrachters je meestal ook bond en blauw slaan omdat je naar hun zin niet genoeg mee werkt..
Heb ik ook al eens een discussie over gehad!
een zaadje en een eitje an sich zijn nog niks
En wat dacht je van eigen verantwoordelijkheid? Dat kind kan er niks aan doen dat jij zo stom bent om niet goed op te letten, moet het daarvoor boeten?
Ik werk gewoon, heb ook geen topsalaris maar mijn zoon heeft mooie spulletjes, schone kleren, eten genoeg en vooral HEEL VEEL liefde.. Materialistische dingen zijn in mijn ogen geen reden om een zwangerschap af te breken..
Je hoeft mij ook niks te vertellen daarover hoor
Ik weet héél erg goed hoe zoiets in zn werking gaat!
Het ging er toch over dat een kind in een sociaal onwenselijke situatie ter wereld kwam, vader voor de deur enz. Het ging inmiddels ook al over carrieres en alleenstaande ouders.... Dan vind ik dit best in het plaatje passen.
ik vind het heel knap dat jij kan oordelen of ik genoeg tijd aan mijn kind besteed... héél knap. Heb je daar dan maatstaven voor, dan wil ik ze graag even inzien..
dan kies je geen goede opvang
ik vind het weghalen van een zojuist bevrucht eitje net zo ernstig als een brok cellen wat NOG geen levensfuncties heeft..
![[img width=219 height=270]http://www.kindjeopkomst.nl/images/images/img.zwanger/week7.jpg[/img]](http://www.kindjeopkomst.nl/images/images/img.zwanger/week7.jpg)
vind ik heel knap van je dat je dat doet/kunt etc. maar ik zou dat dus nooit willen (in mijn eentje iig ZKR niet) en ik hoef ook zonder kind geen topsalaris.. maar in je eentje moeten zorgen voor 2 mensen (waarvan 1 naar school moet op een gegeven moment.. en jij geen tijd hebt om een degelijk salaris te werven.. tsja.. dat is ook niet leuk (voor beide niet)
Uitspraak van Evil Pussy op dinsdag 29 augustus 2006 om 14:48:
Het ging er toch over dat een kind in een sociaal onwenselijke situatie ter wereld kwam, vader voor de deur enz. Het ging inmiddels ook al over carrieres en alleenstaande ouders.... Dan vind ik dit best in het plaatje passen.
nee het ging er over dat je zwanger word van je verkrachter.