Partyflock

Forumonderwerp · 897325
852x bekeken

Waarschuw beheerder
Hoe snel ging jij met je vriend of vriendin samenwonen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M`83 op dinsdag 29 augustus 2006 om 17:10:
Als jij in je eentje koopt, er gaat wonen etc, dan is je woning volledig van jou. Het maakt niet uit of er iemand bij je in gaat wonen of niet. Ook als je relatie weer over gaat kan je de persoon gewoon op straat zetten zonder iets verschuldigd te hoeven zijn.

Dat deel weet ik, maar z'n postadres staat bij mij en hij gaat misschien wel wát mee betalen, vandaar de vraagstelling.

Kan me uit mijn opleiding herinneren dat er wel iets is waardoor je aanspraak kan maken op een deel van de woning zeg maar.

Maar laten we dit even voorop stellen: het is nog helemaal niet zeker of dit allemaal tegen die tijd nog van toepassing is..ik kan niet in de toekomst kijken :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op dinsdag 29 augustus 2006 om 18:07:
Dat deel weet ik, maar z'n postadres staat bij mij en hij gaat misschien wel wát mee betalen, vandaar de vraagstelling

Dat maakt ook niet uit. En ook al betaalt hij mee, dan zal het waarschijnlijk gaan naar een gezamenlijke rekening. Gaat erom dat er geen (op relatie na en samenwonen) juridische verbintenis tussen jullie is en jij de eigenares van de woning bent, hoofdelijke aansprakelijk voor de hypotheek etc. En dan maakt het niet uit of er iemand bij je staat ingeschreven en of diegene je financieel iets tegemoet komt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M`83 op dinsdag 29 augustus 2006 om 18:17:
Dat maakt ook niet uit. En ook al betaalt hij mee, dan zal het waarschijnlijk gaan naar een gezamenlijke rekening. Gaat erom dat er geen (op relatie na en samenwonen) juridische verbintenis tussen jullie is en jij de eigenares van de woning bent, hoofdelijke aansprakelijk voor de hypotheek etc. En dan maakt het niet uit of er iemand bij je staat ingeschreven en of diegene je financieel iets tegemoet komt.

Kijk, das mooi om te weten (Y) Dan mag ie wel bij me ingeschreven staan/zo'n beetje wonen :9

Hoe is 't eigenlijk met jouw huis schat, schiet 't al op?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op dinsdag 29 augustus 2006 om 18:28:
Hoe is 't eigenlijk met jouw huis schat, schiet 't al op?

Ja gaat lekker, oktober/november krijg ik de sleutel als er geen gekke dingen meer in de planning gaan gebeuren :D

Waarschuw beheerder
donateur
Toen mijn vriend en ik 2 jaar hadden (ik was toen 18)trok hij bij mij en mijn ouders in..en vanaf dat moment wonen we eigenlijk wel samen..
Toen we 4,5 jr hadden kochten we samen een huis.
Heb geen samenlevingscontract maar ben gratis getrouwd.
Maar ik ga niet een huis met iemand kopen met wie ik verwacht dat het misgaat..sommige mensen kopen echt veels te snel een huis samen..heb het al een paar keer mis zien gaan om mij heen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Na 3 jaar.EINDELIJK!!! Wonen nu 3 maand samen en gaat superrr!
Waarschuw beheerder
me vriend woont sindskort bij ons in huis.
ik heb nu bijna 21 maanden met hem.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 augustus 2006 om 21:02:
kopen echt veels te snel een huis samen..heb het al een paar keer mis zien gaan om mij heen!

Beter langzaamaan doen dan te snel gaan lijkt me :yes:

Waarschuw beheerder
ik ging op mn 16e na een jaar bij mn ex en zn ouders wonen,
2 jaar erna hadde we samen een huis gekocht,
nog geen half jaar erin gezeten en t ging mis :x
Waarschuw beheerder
Wij gaan pas in juni 2007 samenwonen:-(
Want dan is ons appartement pas klaar, ze zijn nu nog volop bezig met bouwen.

Dan zijn we inmiddels alweer 2 en n half jaar samen!

Maar toch vind ik het relaxed dat we het rustig aandoen en elkaar eerst goed leren kennen!!
Waarschuw beheerder
:bloos: eigenlijk vanaf de 1e week ofzo en dat is nu bijna anderhalf jaar geleden, en nog steeds helemaal :lief:

Waarschuw beheerder
donateur
vanaf dag 1
sinds een jaar samen een appartement gekocht, in oktober hebben we 3 jaar... :lief:

Waarschuw beheerder
13 augustis 2005 zijn we gaan samen wonen en we hebben 19 november 3 jaar(L)