Partyflock

Forumonderwerp · 888368
Waarschuw beheerder
hallo, gister liep ik met mijn amerikaanse stafford buiten ( ik had hem los ik weet het mijn schuld) en toen heeft hij de husky van buurtbewoners aangevallen! hij heeft de hond flink toe getakeld, en ze hebben flink gevochten. de eigenares van de husky heeft aangifte gedaan bij de politie en samen met de politie zijn wij tot het besluit gekomen dat ik mijn hond nooit meer mag loslaten en dat hij nu een mutatie heeft gekregen dus onder de gevaarlijke honden valt. Ik dacht dat alles was opgelost tot de eigenares mij denet belde met de medeling dat zij bang is voor mijn hond en dus opnieuw aangifte gaat doen en dat mijn hond direct word ingeslapen. Maar de afspraken tussen mij en de politie staan op papier dus kan mijn hond nu nog afgepakt worden? Ik moet er wel bij zeggen dat mijn hond nog nooit had gevochten en dat hij ook lief is voor kinderen, andere dieren en meestal ook andere honden! Weet iemand nu misschien wat mijn rechten zijn?

Waarschuw beheerder
donateur
tetanus prik halen :9

Waarschuw beheerder
Aaah gossie :hug:

Wat een takkewijf zeg :@

Je houdt m nu toch voortaan vast??
Wat is het probleem dan..?
En anders als ze je ziet gaat ze maar aan de overkant van de straat lopen!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:17:
Wat een takkewijf zeg

ja dat zei ik ook al en ze heeft al aangifte gedaan maar dat gaat ze nu nog een keer doen. En als ik hem aan d elijn hou kan hij andere honden niet aanvallen! ik heb zelfs vandaag een muilkorf gekocht ik weet ook niet meer wat ik verder kan doen! En de afspraken met de politie staan op papier dus ik weet niet wat ze nu nog kan doen!
Waarschuw beheerder
Dan had de politie wel direct beslist dat hij ingeslapen moest worden. Er zijn afspraken gemaakt toch. De tweede keer dat het gebeurd zullen ze wel maatregelen nemen.

ik denk niet dat ze dat voor elkaar krijgt.
Waarschuw beheerder
donateur
hmm... staffords hebben een slechte naam, ook al zijn ze zeker niet de slechtste honden. Maar ja, veel mensen zien ze nu eenmaal voor aggressiever aan dan een 'schattige' labrador.

Als die vrouw dat werkelijk gaat doen, dan ziet het er niet rooskleurig voor je uit.
Ik hoop voor je dat de politie het houdt bij het eerste oordeel.

Sterkte!

Waarschuw beheerder
aanlijnen en korven.
en daarnaast hopen dat ze hem niet afpakken.
Waarschuw beheerder
als jij wil bewijzen dat jou hond niet gevaarlijk is en niet meer zal bijten dan zal je de MAG(maatschappelijk aanvaardbaar gedrag) test met hem moeten doen....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van breezy302 op dinsdag 18 juli 2006 om 18:15:
zijn wij tot het besluit gekomen dat ik mijn hond nooit meer mag loslaten en dat hij nu een mutatie heeft gekregen dus onder de gevaarlijke honden valt.

Dan heb je geluk, vaak worden ze dan afgemaakt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jennifer :| op dinsdag 18 juli 2006 om 18:20:
Dan had de politie wel direct beslist dat hij ingeslapen moest worden. Er zijn afspraken gemaakt toch. De tweede keer dat het gebeurd zullen ze wel maatregelen nemen.

ik hoop het ook, de politie heeft gezegt dat als er nog een incident is met mijn hond dat ze een verzoek indienen bij de burgemeester zodat ik wordt gedwongen mijn hond een muilkorf om te doen. maar dat is helemaal niet zo erg!
Waarschuw beheerder
Wat een rotbuurvrouw
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ENROC op dinsdag 18 juli 2006 om 18:22:
Uitspraak van schatje19! op dinsdag 18 juli 2006 om 18:15:
zijn wij tot het besluit gekomen dat ik mijn hond nooit meer mag loslaten en dat hij nu een mutatie heeft gekregen dus onder de gevaarlijke honden valt.

Dan heb je geluk, vaak worden ze dan afgemaakt.

ik weet het maar ze gaat NOG een keer aangifte tegen mijn hond doen voor hetzelfde incident is dat mogelijk?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:17:

was t helaas maar zo simpel, helaas is n staf een gewilde hond bij het soort figuren die ze laten vechten en ze dus lekker fanatiek maken waardoor dit ras helaas de stempel van gevaarlijke hond heeft gekregen :(

als ik jou was zou k zelf persoonlijk even naar je buurvrouw toegaan om met dr te praten en haar te vragen deze aanklacht niet in te dienen anders heb je grote kans dat ze m op komen halen een dezer dagen :(

hoop voor je dat t goedkomt meis je hond verliezen is zwaar kut :@

Waarschuw beheerder
Jah dat is echt klote:(

Dat ze niet eerst gewoon probeert met jou erover te praten ofzo..

maar dat gebeurt heel vaak dat honden elkaar gewoon in een keer aanvallen zonder reden..

Gewoon om hun teratorium te beschermen ofzo..

Maar ik hoop dat je je hond mag houden:(

Sterkte ermee:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:23:
was t helaas maar zo simpel, helaas is n staf een gewilde hond bij het soort figuren die ze laten vechten en ze dus lekker fanatiek maken waardoor dit ras helaas de stempel van gevaarlijke hond heeft gekregen

als ik jou was zou k zelf persoonlijk even naar je buurvrouw toegaan om met dr te praten en haar te vragen deze aanklacht niet in te dienen anders heb je grote kans dat ze m op komen halen een dezer dagen

hoop voor je dat t goedkomt meis je hond verliezen is zwaar kut

ik heb al met haar gepraat en ze wist niet zeker of ze wel aangifte gaat doen, maar honden zeker mannetjes vechten toch vaker? en ja ik heb een stamboom hij is gechipt en heeft alle papieren
Waarschuw beheerder
gewoon de MAG test gaan doen en je hond zal "vrij" zijn....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op dinsdag 18 juli 2006 om 18:25:
gewoon de MAG test gaan doen en je hond zal "vij" zijn....

wat houd die test precies in en waar kan ik dat laten doen?

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op dinsdag 18 juli 2006 om 18:23:
ik weet het maar ze gaat NOG een keer aangifte tegen mijn hond doen voor hetzelfde incident is dat mogelijk?

ze kan het niet eens zijn met de besissing die is genomen en dus proberen een zwaardere te krijgen

de hond van je buurvrouw was behoorlijk toegetakeld zei je? had ie gewoon n paar wondjes of zat ie helemaal onder?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op dinsdag 18 juli 2006 om 18:25:
en ja ik heb een stamboom hij is gechipt en heeft alle papieren

als je dat niet had dan zou ik me wel zorgen gaan maken
Waarschuw beheerder
donateur

Misschien dat ze de politie aan het twijfelen brengt.
Waarschuw beheerder
donateur
de eigenares mij denet belde met de medeling dat zij bang is voor mijn hond en dus opnieuw aangifte gaat doen en dat mijn hond direct word ingeslapen.

ze heeft toch al aangifte gedaan tegen jullie, waarom dan nog een keer, omdat ze bang is? :/ logisch is ze bang, maar daar kan je toch geen aangifte tegen doen!

als ik word mishandeld en ik doe aangifte, ga ik toch een week naderhand niet nog een keer aangifte doen omdat ik bang ben? :| zo werkt dat toch niet!

en hoe weet zij zo zeker dat jou hond dan word afgemaakt? :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:26:
de hond van je buurvrouw was behoorlijk toegetakeld zei je? had ie gewoon n paar wondjes of zat ie helemaal onder?

hij heeft hechtingen in zijn nek ( net als mijn hond trouwens) en vrijdag worden die eruit gehaalt en dan is hij weer de oude ( bij de husky van d eburen)
Waarschuw beheerder

Ze moet het eerst maar eens laten bezinken. En hij heeft haar toch niet aangevallen?

Ik denk echt dat ze het niet voor elkaar krijgt. Zoals ik al zei:
Er zijn afspraken gemaakt toch.

Wat wou ze doen?
De politie bellen?

"Hallo, ja ik heb gisteren aangifte gedaan omdat mn hond was aangevallen maar bij nader inzien ben ik wel bang geworden. Is het mogelijk de hond in te laten slapen?" :vaag:

Beter komt ze even tot rust. Veel te warm.
Ik hoop ook dat het "wel los loopt". ;)

Waarschuw beheerder
ik heb al met haar gepraat en ze wist niet zeker of ze wel aangifte gaat doen, maar honden zeker mannetjes vechten toch vaker?

ja klopt om te kijken wie er de baas is
je buurvrouw heeft die haar hond de hele tijd aan de lijn gehad toen jou hond m aanviel?
een hond die aangelijnd zit en word aangevallen zal zn eigen minder snel overgeven en door blijven vechten omdat ie zich in t nauw gedreven voelt
Waarschuw beheerder
ja dat hoop ik ook want ik ben er kapot van! me hond is gewoon mijn kind zo voelt het dusja......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:29:
ja klopt om te kijken wie er de baas is
je buurvrouw heeft die haar hond de hele tijd aan de lijn gehad toen jou hond m aanviel?
een hond die aangelijnd zit en word aangevallen zal zn eigen minder snel overgeven en door blijven vechten omdat ie zich in t nauw gedreven voelt

mijn hond was los en de hond van de buren was aangelijnt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op dinsdag 18 juli 2006 om 18:29:
mijn hond was los en de hond van de buren was aangelijnt

als je buurvrouw dr hond dus gewoon had losgelaten op t moment dat hij aangevallen werd had 1 van de 2 zn eigen waarschijnlijk gewoon over gegeven en had je ze zo uit elkaar kunnen halen

we hebben hier zelf aardig wat honden rondlopen en dr zijn altijd wel knokpartijtjes maar laat ze lekker dr gang gaan tenzij t echt uit de hand loopt, is niks meer dan gewoon te laten zien wie er de baas is
Waarschuw beheerder
oh sorry ik begreep je vraag niet goed! toen mijn hond aanviel had ze haar hond vast maar ze heeft hem gelijk losgelaten dus tijdens het hele gevecht was haar hond ook los

Waarschuw beheerder
onze hond was vroeger ook aangevallen door een staff.
Maar dat kan je samen oplossen onze buurman heeft daarna nooit meer zijn hond los gelaten. Het blijven honden het is de natuur.
husky's zijn ook niet altijd de liefste die zijn behoorlijk dominant.
Ik moest er altijd 1 uitlaten en ik kwam een x een kerel met 3 staffs tegen. De dominante rui van het stel kwam meteen op die husky af en liep om hem heen. Toen hij het had bekeken en weg wou lopen beet die husky hem in zijn staart. Ik dacht dat wordt vechten maar die stafff draaide zich om keek hem minachtend aan en liep weg, dus zo erg zijn die staffs niet het kan ook aan de andere hond liggen maar een staff is gewoon veel sterker.

Waarschuw beheerder
ok

maar k ben dr vandoor nu, k hoop ig dat alles n beetje goed afloopt en je je hondje nog mag houden (f) suc6 ermee ;)

Waarschuw beheerder
en dat hij ook lief is voor kinderen, andere dieren en meestal ook andere honden!

owja
Waarschuw beheerder
ja ik weet het. Ik heb ookal lange gesprekken gehad met de vrouw en gister hadden we ook afgesproken dat ik mijn hond nooit meer zou loslaten en dat ik erover zou denken om hem te muilkorven. maar vandaag is ze weer helemaal omgedraait en zegt steeds dat hij moet worden ingeslapen of dat we moeten verhuizen omdat ZIJ bang is voor mijn hond. Maar er zijn 3 miljoen in nederland die bang zijn voor honden en in hun straat is er toch ook geen honden verbod? want zo wil zij nu gaan spelen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op dinsdag 18 juli 2006 om 18:37:
oh sorry ik begreep je vraag niet goed! toen mijn hond aanviel had ze haar hond vast maar ze heeft hem gelijk losgelaten dus tijdens het hele gevecht was haar hond ook los

haar hond heeft ook gevochten dus(Y) beide afmaken.

Uitspraak van breezy302 op dinsdag 18 juli 2006 om 18:40:
zegt steeds dat hij moet worden ingeslapen of dat we moeten verhuizen omdat ZIJ bang is voor mijn hond.

zeg dan tegen haar dat jij bang bent voor haar hond en dat zij verhuisd(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:41:
haar hond heeft ook gevochten dus beide afmaken.

ja, maar haar staff heeft een aagevallen. Dat is heel wat anders vindt je niet?

Toch kan die buurvrouw wel normaal reageren.

Waarschuw beheerder
want zo wil zij nu gaan spelen!

wanna play?:P
haar hond heeft ook gevochten dus beide afmaken.

Ja dan kan je het zo gaan stellen idd!
Dan kan je ook bang zijn voor haar hond;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:42:
ja, maar haar staff heeft een aagevallen. Dat is heel wat anders vindt je niet?

jammer dat alles al op papier staat bij de politie, als mijn buurvrouw een bitch zou zijn zou ik gewoon een verklaring afleggen dat haar hond aanviel;) als er toch geen getuigen zijn:P
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon de MAG test gaan doen en je hond zal "vrij" zijn....

Die zou ie al moeten hebben als Am.Staff :)

Waarschuw beheerder
en wat denk je van de husky die laatst de deur van een babykamer had geopend en het kindje had doodgebeten?
Wil dus echt niet zeggen dat er met een ander ras niets zou kunnen gebeuren hoor!!
Hoop voor je dat het verder goed afloopt voor je..
hier nog een site waar je kunt lezen over de MAG-test.http://www.hondenplaza.nl/page/MAG_test.php
Waarschuw beheerder
Waarom is jouw hond ineens de lul???

Honden vechten vaker? jouw hond heeft geen incidenten op zijn naam heb staan? ben je niet te meegaant geweest uit schuldgevoel?

ik weet bij god niets over honden en aansprakelijkheid, wel dat als der 1 aangeriemt blijft er een echt gevecht ontstaat. Als zei der hond vast heeft gehouden, dan is een gevecht toch logische? bschuldig haar van onkundig handelen :D

ik zou toch even wat meer tegengas geven in dit verhaal :d
Waarschuw beheerder
zeg dan tegen haar dat jij bang bent voor haar hond en dat zij verhuisdlaatste aanpassing 18 juli 2006 18:42

dat had ik nog niet bedacht hahahah wel een goeie !

Uitspraak van TLN op dinsdag 18 juli 2006 om 18:45:
Die zou ie al moeten hebben als Am.Staff

volgens mij niet want mijn moeder heeft er ook 1 van 12 en die heeft nooit een test of wat dan ook moeten doen! en om eerlijk te zijn is dit de eerste keer dat ik van zo'n test hoor.
Waarschuw beheerder
gewoon de MAG test gaan doen en je hond zal "vij" zijn....

de MAG test staat voor Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag....

www.astch.nl

lees die site maar eens door...en als jij je had verdiep in het ras hond dat je heb had je dit kunnen voorkomen en had je kunnen weten wat voor stappen er onder nomen kunnen worden tegen je hond......
Waarschuw beheerder
donateur
Weet iemand nu misschien wat mijn rechten zijn?

geen!
zoek ff op google naar RAD ;)
regelement agressieve dieren..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:44:
jammer dat alles al op papier staat bij de politie, als mijn buurvrouw een bitch zou zijn zou ik gewoon een verklaring afleggen dat haar hond aanviel als er toch geen getuigen zijn

hahaha :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sunoda op dinsdag 18 juli 2006 om 18:46:
Honden vechten vaker? jouw hond heeft geen incidenten op zijn naam heb staan? ben je niet te meegaant geweest uit schuldgevoel?

mijn hond heeft nog nooit eerder gevochten met andere honden nog nooit geprobeert aan te vallen kan goed met mensen omgaan en dit is de eerste keer enja je hebt gelijk ik ben uit schuldgevoel ook veels te meegaand! alles wat zij zegt laat ik toe!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:45:
en wat denk je van de husky die laatst de deur van een babykamer had geopend en het kindje had doodgebeten?

een baby ligt weer net wat anders dan een andere hond he...;)

btw gruwelijk verhaal he? hier vlakbij gebeurd en ik ken de mensen ook nog..:( de hond die het gedaan heeft heb ik eventjes mee gemaakt toen het nog een pup was:/ maar ja...

ik zou als ik jou was nu de politie bellen en vragen hoe het ervoor staat en wat je rechten zijn, wat de buurvrouw wel voor elkaar kan krijgen en wat niet,....en de test doen idd...dan sta je sterker lijkt me

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spaanse Vlieg:hyper: op dinsdag 18 juli 2006 om 19:04:
huskys zijn ook geen lieverdjes

Net als mensen je moet geen onderscheid maken in rassen.
Alle honden kunnen bijten , net als mensen :)

Maar ik ben er van overtuigd dat honden niet vals worden geboren maar gemaakt.

schatje19 daar bedoel ik dan, niet gelijk jouw hond mee.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 19:07:
niet vals worden geboren maar gemaakt.

:yes:

Sommige zijn er misschien wat geschikter voor.
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.canecorsoclub.nl/regeling_agressieve_dieren.htm
Waarschuw beheerder
ik heb gebelt met de mensen van de mag test. De vrouw die iksprak zei dat het geen zin om mijn hond de test te laten doen. Ze zei dat honden altijd honden zullen blijven en dat die nou eenmaal onderling vechten. ook hebik doorgelezen wat de test precies inhoudt. dat zijn dingen die in het dagelijkse leven constant gebeuren en waar mijn hond altijd goed op reageert. De vrouw zei ook dat de magtest NIETS te maken heeft met het feit dat honden vechten! Als je een stafford hebt ben je ook niet verplicht om die test te laten het is alleen verplicht als je gaat fokken! En nu ik alles zo bekijk en nu ik deskundigen heb gesproken en ermee heb gemailt denk ik dat mijn buurvrouw geen poot heeft om op te staan gelukkig!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op dinsdag 18 juli 2006 om 18:49:
lees die site maar eens door...en als jij je had verdiep in het ras hond dat je heb had je dit kunnen voorkomen en had je kunnen weten wat voor stappen er onder nomen kunnen worden tegen je hond......

jou opmerking slaat nergens op! mijn andere hond heb ik al 12 jaar en nooit zijn er problemen geweest! de hond die heeft aangevallen heb ik ook 3 jaar en dit is de eerste keer! ergens heb je gelijk ik had mijn hond NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT los mogen laten maja het kwaad is al geschiedt! alle honden hebben andere karakters de ene hond wil niets met andere honden te maken hebben en de andere hond wil steeds met andere spelen, net als mensen! ik heb van mijn beide honden alle papieren en alles is volgens de regels dus daar hoef je me ook niet op aan te vallen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op dinsdag 18 juli 2006 om 19:17:
ik heb gebelt met de mensen van de mag test. De vrouw die iksprak zei dat het geen zin om mijn hond de test te laten doen. Ze zei dat honden altijd honden zullen blijven en dat die nou eenmaal onderling vechten. ook hebik doorgelezen wat de test precies inhoudt. dat zijn dingen die in het dagelijkse leven constant gebeuren en waar mijn hond altijd goed op reageert. De vrouw zei ook dat de magtest NIETS te maken heeft met het feit dat honden vechten! Als je een stafford hebt ben je ook niet verplicht om die test te laten het is alleen verplicht als je gaat fokken! En nu ik alles zo bekijk en nu ik deskundigen heb gesproken en ermee heb gemailt denk ik dat mijn buurvrouw geen poot heeft om op te staan gelukkig!

dan zou ik vragen of die vrouw dit op papier kan zetten dan heb je bewijs... telefoongesprek is geen vast bewijs lijkt me
Waarschuw beheerder
ja echt dom van me dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! dat ga ik zeker nog doen en bedankt voor de reacties van iedereen ik voel me nu weer een beetje opgelucht! ik ga nu ff met mijn hond wandelen maar los doe ik hem NOOIT meer!

Waarschuw beheerder
Zowieso moet je uitkijken! Ik heb een Amerikaanse bulldog (niet illegaal maar ook niet erkend in Nederland.) En hij mag nooit los! Hij doet zo niemand kwaad en is heel leuk met andere honden maar ik vertrouw hem nooit voor 100%.

Heeft je Staf wel een FCI-stamboom? Zo niet, dan kan je nog weleens problemen krijgen. Heeft ie er wel een dan hoef je je geen zorgen te maken. Tenzij ze natuurlijk de hele buurt opstookt om opeens melding te maken van een agressieve hond.

Ik zou hem zowieso muilkorven als je met hem gaat wandelen. Zo kan ze in ieder geval niet meer zeiken over eventuele bijtincidenten

Waarschuw beheerder
wat een kut wijf :[

Waarschuw beheerder
jeetje, wat een kutsituatie :/

succes ermee! (Y) :)
mooi klote allemaal !
Ik hoop dat het goed afloopt voor jou en je hond.

En misschien kan je eens gaan praten op een normale manier met je buurvrouw.

Succes ieder geval (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
ik denk ook niet dat ze dat zomaar voor mekaar kan krijgen hoor..honden vechten wel vaker :) zal wat zijn als ze dan meteen worden afgemaakt zeg:/

succes der mee (f)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik hoop ook dat het allemaal goedkomt. ik heb al heel vaak normaal met de buuf hierover gepraat maar ze veranderd der verhaal steeds. Ik vind het zo'n onzin dat honden afgemaakt kunnen worden omdat ze met andere honden vechten. dat zit in hun aard! dan zou de overheid alle honden in nederland moeten verbieden! ik hoop echt dat ze de buurt niet gaat opstoken maar dat zal ze vast wel doen! en dan ben ik denk ik zwaar de lul. maar dan zorg ik er ook voor dat zij diep in de problemen komt!

Waarschuw beheerder
sas, maak je niet zo druk! dat wijf is gewoon een bitch! en wij weten allebei dat kyl nooit mensen zou bijten! het is volop lieve hond!

Waarschuw beheerder
Jou hond heeft nou 1 keer gevochten en hij heeft een stamboom dan is er niks aan de hand als je je aan de afspraken houdt.
En de buurt opstoken heeft voor die vrouw geen zin de politie gaat er pas echt wat aandoen als jou hond vaak gaat vechten.
Maar dat probeer je nu te voorkomen dus maak je niet druk :D
Waarschuw beheerder
Dit is nu precies de reden dat Bikkel NOOIT, maar dan ook NOOIT losloopt. Ook als hij gaat zwemmen (daar kan het nog wel eens hondenspitsuur zijn) mijdt ik de zwemplaats wanneer er teveel loslopende honden zijn.

Hij mag alleen los langs de rivier en op plekken waarvan ik weet dat ik er weinig tot geen honden tegenkom.

Hij heeft een aantal geselecteerde hondenmaatjes waarmee hij rent en speelt.

Ook al pakt hij alleen een balletje van een hond af, of de andere hond gromt naar hem. Hij krijgt ALTIJD de schuld. Altijd wijst men gelijk naar Bikkel. Omdat hij een Staf is. Toevallig de Staf met het allerkleinste hartje, maar vooruit.

Daarintegen merk ik wel dat er steeds meer mensen zijn die hem wel heel tof en aardig vinden.

Succes met je hond. Ik hoop voor je dat het goed afloopt en dat je hiervan geleerd hebt.
Waarschuw beheerder
ik heb hier genoeg van geleert! ik laat kyl NOOIT MEER LOS!!!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 18:44:
jammer dat alles al op papier staat bij de politie, als mijn buurvrouw een bitch zou zijn zou ik gewoon een verklaring afleggen dat haar hond aanviel als er toch geen getuigen zijn

Wat ben jij achterbaks. Die staf van haar viel aan en liep los. Die husky was aangelijnd (zoals het HOORT) en vocht terug. Lijkt me aardig logisch.

Als jij in elkaar getyft wordt op straat dan doe jij niets? :looser:

Mensen als jij die gaan liegen? Bah uitschot noem ik dat!

Maar OT. Hoop voor je dat het allemaal losloopt en je je hond aangelijnd houdt zodat er verder niets kan gebeuren. Zou wel goed mn hond in de gaten houden.
Waarschuw beheerder
~staffies mogen oficeel niet eens los ! dus je mag van geluk spreken dat de politie je hond niet meteen in beslag hebben genomen! om dat die dus los was en die huskey niet!
ik hoop voor je dat allles goed komt maar wees voorzichtig met wat je doet!

Waarschuw beheerder
windhonden mogen in nederland niet loslopen staffords toch wel.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TERREUR dwergje op woensdag 19 juli 2006 om 16:04:
staffies mogen oficeel niet eens los

Zover ik weet mag geen enkele hond los lopen behalve op de daarvoor toegewezen plaatsen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 22:19:
Zover ik weet mag geen enkele hond los lopen behalve op de daarvoor toegewezen plaatsen.laatste aanpassing 19 juli 2006 22:19

(Y)(Y)(Y)(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Zover ik weet mag geen enkele hond los lopen behalve op de daarvoor toegewezen plaatsen.

dat dacht ik dus ook

Waarschuw beheerder
donateur
En toen was het stil ;p
Waarschuw beheerder
als jou hond legaal gefokt is kunnen ze je niks maken verder denk ik..

maar mocht ie niet legaal gefokt zijn ben je heb kwijt denk ik,,,

Vriend van mij heeft dr ook 1 en die is legaal gefokt mocht daar wat mee gebeuren is ie hem gelijk kwijt

succes

Waarschuw beheerder
Uitspraak van miss. baksel op donderdag 20 juli 2006 om 13:30:
maar mocht ie niet legaal gefokt zijn ben je heb kwijt denk ik,,,

Vriend van mij heeft dr ook 1 en die is legaal gefokt mocht daar wat mee gebeuren is ie hem gelijk kwijt

:vaag:
Waarschuw beheerder
hoezo klinkt dat raar???

ik bedoel dat ie illegaal is gefokt gewoon thuis bij mensen zegt maar :S
nou vat ik hem zelf niet meer haha

nou ik bedoel te zeggen dr zitten geen papieren bij
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van miss. baksel op donderdag 20 juli 2006 om 14:16:
nou ik bedoel te zeggen dr zitten geen papieren bijlaatste aanpassing 20 juli 2006 14:17

Dan bedoel je dus dat het illegaal is. Dan hoeft die hond alleen maar verlinkt te worden dan word ie al in beslag genomen. Dan hoeft ie nog niet eens wat gedaan te hebben.

Uitspraak van miss. baksel op donderdag 20 juli 2006 om 13:30:
Vriend van mij heeft dr ook

Waar heeft dat jong zn verstand zitten dan om een illegaaltje te hebben? Heeft ie dat uitgescheten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 20 juli 2006 om 14:28:
Waar heeft dat jong zn verstand zitten dan om een illegaaltje te hebben? Heeft ie dat uitgescheten?

:S?????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van miss. baksel op donderdag 20 juli 2006 om 14:30:
?????

Ik denk dat Ruige bedoelt: hoe haal je het nu nog in je hoofd om een illegaal gefokte hond aan te schaffen? ;-)

Althans, dat zou ik bedoelen.

Want het is (heel mild gezegd) wel heel stom om je hond op die manier het gevaar te laten lopen dat hij wordt afgemaakt. Persoonlijk had ik het nog net even anders en minder vriendelijk vermeld.

Maar aangezien er nog zoveel mensen zijn met een plaat voor hun hoofd die de illegale fok blijven subsidieeren ga hier niet meer de moeite voor nemen.....
Waarschuw beheerder
hij had hem van een vriend van hem gekocht die 2 van die honden hadden pups hadden gekregen..

dus zo komt ie eraan
super lief beest..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van miss. baksel op donderdag 20 juli 2006 om 14:47:
super lief beest..

Super dom baasje :looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van miss. baksel op donderdag 20 juli 2006 om 14:47:
hij had hem van een vriend van hem gekocht die 2 van die honden hadden pups hadden gekregen..

dus zo komt ie eraan
super lief beest..

Ja, ze komen er altijd aan via een ander....... Lief zijn ze ook altijd. Maar het mag niet.
Waarschuw beheerder
STAFFORDS VALLEN ONDER de (gevaarlijke honden rassen) en mogen dus niet los lopen! als de smeris je dus pakt en je staff loopt los dan ben je dus het bokje!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TERREUR dwergje op donderdag 20 juli 2006 om 17:03:
STAFFORDS VALLEN ONDER de (gevaarlijke honden rassen) en mogen dus niet los lopen! als de smeris je dus pakt en je staff loopt los dan ben je dus het bokje!

Onzin.

Geen enkele hond mag in principe los behalve op de daarvoor bestemde plaatsen.
Maakt niet uit of het nou om een stafford of een tekkel gaat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 17:07:
Geen enkele hond mag in principe los behalve op de daarvoor bestemde plaatsen.
Maakt niet uit of het nou om een stafford of een tekkel gaat.laatste aanpassing 20 juli 2006 17:07

idd
Waarschuw beheerder
had die vrouw ook zo moeilijk gedaan als je een golden retriever hebt gehad??

en wat een gezeur zeg... mijn hond heeft ook wel eens gevochten met andere hond... het is net zoals met kinderen.. het ene moment spelen ze leuk en het andere moment vliegen ze elkaar in de haren...

je weet NOOIT wat je hond doet met andere honden ook al heeft hij een top opvoeding gehad!!!

maar het was wel stom om je hond los te laten waar het niet mag.. ;)
Waarschuw beheerder
ja ik weet dat het dom was om hem los te laten, ik doe dat ook nooit meer. Ik durfde hem eigenlijk ook niet meer uit telaten maar gister heeft mijn vriend me gedwongen om alleen met hem buiten te staan. Ik was doodsbang vooral toen er opeens een herder los op ons af kwam gelopen gelukkig gebeurde er niets! en het is zo dat geen enkele hond los mag lopen ongeacht het ras behalve op speciale plekken. Ik heb de politie ook weer gesproken en die zeiden dat vooral staffs ALTIJD aan de lijn moeten maar ze konden me helaas niets vertellen of die vrouw opnieuw aangifte gaat doen. En wat de gevolgen zijn als ze dat gaat doen. die vrouw belt me morgen op om WEER met me te praten dus ik ben benieuwd. Want ze zei dat staffs ALTIJD aanvallen. maar ben ff op zoek geweest naar welk hondenras de meeste bijtincidenten heeft veroorzaakt en dat waren golden retrievers!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hello Klitty op donderdag 20 juli 2006 om 18:27:
mijn hond heeft ook wel eens gevochten met andere hond... het is net zoals met kinderen.. het ene moment spelen ze leuk en het andere moment vliegen ze elkaar in de haren...

beetje raar om een hond met een kind te vergelijken..
een kind bijt een ander het strotje niet door..bij een hond kan dat wel anders zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 20 juli 2006 om 18:51:
een kind bijt een ander het strotje niet door..bij een hond kan dat wel anders zijn

dat is mijn grootste angst, maar als mijn hond ECHT agressief en vals zou zijn dan zou hij mij en mijn vriend toch ook aanvallen? en andere mensen en gister deed hij niets bij die herder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 18:55:
dat is mijn grootste angst, maar als mijn hond ECHT agressief en vals zou zijn dan zou hij mij en mijn vriend toch ook aanvallen? en andere mensen en gister deed hij niets bij die herder

tja das het rare van honden..hond van mn vriend kan ook maar met een paar honden..als die los zou lopen en een hond valt um lastig dan is die andere hond ook de lul..honden bij elkaar zijn gewoon onvoorspelbaar..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 18:50:
maar ben ff op zoek geweest naar welk hondenras de meeste bijtincidenten heeft veroorzaakt en dat waren golden retrievers!

Pin je niet op dat lijstje met hondenrassen vast. Golden Retrievers worden over het algemeen vaker en meer doorgefokt als andere rassen. Met alle gevolgen van dien!

Zet 2 honden samen (zeker een reu en een reu of een teef en een teef) en 8 van de 10 keer word het ruzie. Neemt natuurlijk niet weg dat je in dit geval fout zat omdat je hond niet was aangelijnd.

Heeft je hond eigenlijk een FCI-stamboom? Zo niet, dan zou ik het maar effe op zijn beloop laten voordat je dalijk je hond moet afstaan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 19:11:
Heeft je hond eigenlijk een FCI-stamboom? Zo niet, dan zou ik het maar effe op zijn beloop laten voordat je dalijk je hond moet afstaan

heeft ie!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 19:11:
een teef en een teef)

teef en een teef gaat vaak wel beter dan 2 reutjes..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 20 juli 2006 om 18:51:
beetje raar om een hond met een kind te vergelijken..

daar ben je dan als hondeneigenaar zelf bij...

maar wat ik ermee bedoel is dat honden ook hun eigen taal hebben
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hello Klitty op donderdag 20 juli 2006 om 19:39:
maar wat ik ermee bedoel is dat honden ook hun eigen taal hebben

beetje vaag om dan over kinderen te beginnen..die hebben niet hun eigen taal.. :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 20 juli 2006 om 19:27:

Ja maar zet 2 teven met een dominant karakter bij elkaar en het kan ook fout gaan.

Ow als ie een FCI stamboom heeft kan je hooguit een boete krijgen voor het niet aangelijnd hebben van je hond. Laat je buurvrouw maar bewijzen dat jouw hond vals is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 20:11:
Ja maar zet 2 teven met een dominant karakter bij elkaar en het kan ook fout gaan.

true true..:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 20 juli 2006 om 19:27:

Ehm dat is niet helemaal waar. Teven gaan door, reuen daarvan geeft er 1 altijd op en gaat liggen.
Waarschuw beheerder
ja maar ze HEEFT al aangifte gedaan en ik heb de politie ook gesproken en ik heb met ze afgesproken dat ik kyl nooit meer loslaat en dat er verder niets aangaat gebeuren! maar ze wil NOG een keer aangifte doen! ze is de hele buurt aan het opstoken dat mijn hond vals is en een gevaar voor de kinderen! denet kwam der al een buurman naar me toe en die zei je moet hem vasthouden ja duh ik had hem vandaag ook vast! dat wijf loopt iedereen op te stoken en dat we maar moeten verhuizen of mijn hond naar het asiel brengen maar dat dacht ik dus niet! zij heeft een husky.kunnen ook heel gevaarlijk zijn! als er wat met MIJN hond gebeurt door haar ga IK nog ff flink voor problemen zorgen!
Waarschuw beheerder
maarre hoe is t afgelopen??

al dat gezeik eromheen :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 21:14:
ja maar ze HEEFT al aangifte gedaan en ik heb de politie ook gesproken en ik heb met ze afgesproken dat ik kyl nooit meer loslaat en dat er verder niets aangaat gebeuren! maar ze wil NOG een keer aangifte doen! ze is de hele buurt aan het opstoken dat mijn hond vals is en een gevaar voor de kinderen! denet kwam der al een buurman naar me toe en die zei je moet hem vasthouden ja duh ik had hem vandaag ook vast! dat wijf loopt iedereen op te stoken en dat we maar moeten verhuizen of mijn hond naar het asiel brengen maar dat dacht ik dus niet! zij heeft een husky.kunnen ook heel gevaarlijk zijn! als er wat met MIJN hond gebeurt door haar ga IK nog ff flink voor problemen zorgen!

Zolang jij je hond aangelijnd uitlaat kunnen ze je niks maken. Je hebt de papieren, je hebt hem aan de lijn en dat is genoeg. Ze kan nog wel een keer aangifte doen maar de politie is al op de hoogte. En er is in de tussentijd niets nieuws gebeurd. De politie heeft wel wat beters te doen als 2 keer hetzelfde verhaal te noteren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
[img width=500 height=375 cacheid=00000045002481e57e8f0c8b1a017fd77d]http://www.mijnalbum.nl/Foto=XTTIKILL[/img]
kijk mijn schatje...

ik weet nog niet hoe het allemaal gaat aflopen. Ik heb de eigenaar van de andere hond nu 2 dagen niet gesproken en morgen belt ze me, want ik ga haar dierenartsrekening vergoeden. Ik hoop dat ze niet nog een keer aangifte gaat doen maar dat weet ik niet zeker. Ze is nu de buurt flink aan het opstoken en omdat zij er al 10 jaar woont gelooft iedereen haar ipv mij . De mensen zijn nu bang dat hun kinderen worden gebeten enzo... maar dat slaat nergens op want die kinderen zaten vorige week nog met mijn hond te "picknicken" op het pleintje! De laatste keer dat ik haar sprak zij ze dat mijn hond uit de biuurt wegmoet omdat ZIJ bang is, dat slaat natuurlijk nergens op zeker niet omdat ze eerder vertelde dat mensen uit de buurt bang voor haar hond zijn! Maar dat wijf is voor alle honden uit de buurt bang! moeten die dan allemaal weg?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 21:21:
Zolang jij je hond aangelijnd uitlaat kunnen ze je niks maken. Je hebt de papieren, je hebt hem aan de lijn en dat is genoeg

ik hoop dat je gelijk hebt
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 20 juli 2006 om 21:12:
Teven gaan door, reuen daarvan geeft er 1 altijd op en gaat liggen.

teefje van mn oma geeft ook op en gaat ook liggen:p
zal mischien ook wel bij iedere hond een beetje verschillen..?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou dan is het dus aan jou om mensen te laten zien en geloven dat jouw hond niet vals is!

Als ik met Kane ergens loop zijn er genoeg mensen die aan de kant gaan of aan de overkant gaan lopen. Terwijl als je ze vriendelijk hallo zegt en complimenteert met hun hond ze vaak vragen gaan stellen. En na 10 minuten weten ze dat ie niet eng en vals is. En de keer daarop dat je ze tegenkomt blijven ze naast je lopen en vragen hoe het met je gaat.
Waarschuw beheerder
ik denk het wel niet alle mannetjes gaan vechten en niet alle vrouwtjes, ligt ook natuurlijk aan het karakter van d ehond.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 21:29:
En na 10 minuten weten ze dat ie niet eng en vals is. En de keer daarop dat je ze tegenkomt blijven ze naast je lopen en vragen hoe het met je gaat.

dat klopt , ik zat een keer met mijn andere staff scar in de bus daar zattie heel tijd bij een omaatje op schoot en zij vond het geweldig, tot ze hoorde dat het een staff was toen reageerde ze heel verbaast dat hij haar niet had aangevallen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 21:29:
ik denk het wel niet alle mannetjes gaan vechten en niet alle vrouwtjes, ligt ook natuurlijk aan het karakter van d ehond.

Precies. Net als bij mensen liggen sommige honden elkaar niet. En je hebt underdogs zoals bij mensen en natuurlijk the bitches!
Waarschuw beheerder
ik wil trouwens ook ff zeggen, dat ik jullie heel erg bedank voor de reacties. Ik zat er helemaal doorheen ( nu ook nog) maar deze reacties helpen mij wel heel erg!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 21:32:
Net als bij mensen liggen sommige honden elkaar niet. En je hebt underdogs zoals bij mensen en natuurlijk the bitches!

dat is waar..
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 21:32:
ik wil trouwens ook ff zeggen, dat ik jullie heel erg bedank voor de reacties. Ik zat er helemaal doorheen ( nu ook nog) maar deze reacties helpen mij wel heel erg!

het kan wel gewoon gaan op pf :) :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 21:31:
dat klopt , ik zat een keer met mijn andere staff scar in de bus daar zattie heel tijd bij een omaatje op schoot en zij vond het geweldig, tot ze hoorde dat het een staff was toen reageerde ze heel verbaast dat hij haar niet had aangevallen!

Mensen lezen een krant en kijken het nieuws. Zien weer een bericht over een hond die een kind heeft aangevallen en oordelen dan.

Je kan het ze niet kwalijk nemen. Sommige mensen geloven alles wat er in de media verschijnt. Dat is hun probleem want zij missen zo een hoop leuke dingen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 20 juli 2006 om 21:35:
Uitspraak van schatje19! op donderdag 20 juli 2006 om 21:32:

het kan wel gewoon gaan op pf

meestal niet hahahaha

Waarschuw beheerder
Voorbeeld: Ik wilde met Kane een puppycursus volgen. Maar ik werd geweigerd want hij was te groot, te massaal en waarschijnlijk zou ie vast en zeker agressief reageren.

Nou dan steek die puppycursus maar in je **** want het zijn jullie inkomsten die jullie mislopen. En slechte reclame want je begrijpt natuurlijk wel dat een aantal bekenden met een pup daar geen cursus meer wilde volgen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 21:38:
Ik wilde met Kane een puppycursus volgen. Maar ik werd geweigerd want hij was te groot, te massaal en waarschijnlijk zou ie vast en zeker agressief reageren.

wat stom zeg..die mensen zouden toch ook beter moeten weten :/ kun je toch niet zomaar zeggen zonder die hond te kennen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 20 juli 2006 om 21:41:
wat stom zeg..die mensen zouden toch ook beter moeten weten kun je toch niet zomaar zeggen zonder die hond te kennen..

Ja maar mensen kijken naar uiterlijk. En ja hij is groot en lomp en hij kan vies kijken maar hij doet niks.

Nou ja hun probleem want hij kent alle commando's en het scheelde me veel geld ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 21:38:
Voorbeeld: Ik wilde met Kane een puppycursus volgen. Maar ik werd geweigerd want hij was te groot, te massaal en waarschijnlijk zou ie vast en zeker agressief reageren.

dat slaat helemaal nergensop........puppy cursus is er niet alleen om je hond te leren zitten maar ook om je hond te leren omgaan met andere honden wat een onzin!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 21:44:
dat slaat helemaal nergensop........puppy cursus is er niet alleen om je hond te leren zitten maar ook om je hond te leren omgaan met andere honden wat een onzin!

Zeker onzin! Gelukkig heb ik veel vrienden met honden (ook broers en zusjes van hem) dus qua socialisatie zit het wel goed. Maar het leek mij gewoon leuk om echt 3 uur per week bezig te zijn met je pup
Waarschuw beheerder
ja daarom en je leert ook veel daar maar dat ze je nket toelaten is zo'n onzin! ik vind dat golden retrievers dan ook niets meer mogen hun bijten het meest!

ben trouwens op van de zenuwen voor morgen, de buurvrouw belt me dan weer! wordt ALWEER een nacht wakker zitten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 21:54:
ben trouwens op van de zenuwen voor morgen, de buurvrouw belt me dan weer! wordt ALWEER een nacht wakker zitten.

Joh maak je niet druk. Morgen ga je gewoon dat gesprek aan. Houd het netjes hoe moeilijk dat ook is! Vertel haar dat je haar begrijpt maar dat haar angst onterecht is. Vertel haar dat je hem nooit meer loslaat en dat het je spijt.

Vertel haar ook dat honden soms vechten. Dat dat ook niet te voorkomen is en dat ieder ras een keer vecht. Bied nogmaals aan om de dierenartskosten te betalen. En vertel haar dat als je haar ziet lopen met haar hond je wel aan de andere kant van het veld gaat lopen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 22:00:
Joh maak je niet druk. Morgen ga je gewoon dat gesprek aan. Houd het netjes hoe moeilijk dat ook is! Vertel haar dat je haar begrijpt maar dat haar angst onterecht is. Vertel haar dat je hem nooit meer loslaat en dat het je spijt.

Vertel haar ook dat honden soms vechten. Dat dat ook niet te voorkomen is en dat ieder ras een keer vecht. Bied nogmaals aan om de dierenartskosten te betalen. En vertel haar dat als je haar ziet lopen met haar hond je wel aan de andere kant van het veld gaat lopen.

alles wat je nu zegt heb ik al een stuk of 15 keer gedaan! al mijn vrienden en familie zeggen dat ik me door dat wijf veels te veel op me kop laat zitten en dat is ook zo! ik vind het zwaar kut voor haar hond maar dat geeft haar nog niet het recht om mensen tegen mij op te stoken en te lopen dreigen! ik word gek van der en ik hoop dat dit snel is afgelopen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 22:03:
alles wat je nu zegt heb ik al een stuk of 15 keer gedaan! al mijn vrienden en familie zeggen dat ik me door dat wijf veels te veel op me kop laat zitten en dat is ook zo! ik vind het zwaar kut voor haar hond maar dat geeft haar nog niet het recht om mensen tegen mij op te stoken en te lopen dreigen! ik word gek van der en ik hoop dat dit snel is afgelopen!

Je kan 2 dingen doen:

1. Er tegen in gaan en haar nog meer op de kast jagen zodat ze straks je leven tot een hel maakt.

2. Er boven staan en haar laten lullen. Als ze straks geen reactie meer krijgt is ze er zo klaar mee

Waarschuw beheerder
die kut hond van je afmaken :jaja:
Waarschuw beheerder
of jou gewoon afmaken!.haphap
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 20 juli 2006 om 21:35:
het kan wel gewoon gaan op pf :) :9

Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 22:08:
die kut hond van je afmaken :jaja:

en ik neem dat ff terug 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 22:00:

idd :)

maar ze kan je toch niks meer maken zolang jij je hond gewoon aan de lijn houdt,en dat doe je ook gewoon :) er is al aangifte gedaan en meer kan ze niet doen..snap niet waarom dat mens niet ophoudt,wat wil ze er nou mee bereiken :/

Waarschuw beheerder
Vast en zeker een vrouw die niets beters te doen heeft dan met een notitieblok achter de geraniums te zitten om op te schrijven wat haar buurmannen en vrouwen allemaal fout doen.

Of ze is gefrustreerd wegens gebrek aan sex en projecteert dat nu op jou.

Of ze is ongesteld en heeft last van PMS (misschien moet je morgen even langsgaan met een doos Merci's)
Waarschuw beheerder
hahah dat kan ook nog! nee het is zo'n trut die stoer doet! en zichzelf heel erg zielig vind!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op donderdag 20 juli 2006 om 23:13:
hahah dat kan ook nog! nee het is zo'n trut die stoer doet! en zichzelf heel erg zielig vind!

Dan moet ze ff langs het Riagg of Slachtofferhulp ;)
Waarschuw beheerder
afmaken die schijthond van je. En jou een flinke boete geven. Onverantwoord bezig.
Waarschuw beheerder
en volgens mij ben jij fake
Waarschuw beheerder
ja he hahahahha, ben zo in spanning het is al 1 uur en ze heeft nog niet gebelt! ik word gek hierzo!

Waarschuw beheerder
donateur
Je bent jezelf alleen maar gek aan het maken, moet je goed doen, krijgt dat mens straks wel d'r gelijk (Y)
Waarschuw beheerder
ik weet het ik moet mezelf net zo druk maken maarja ik doe het toch! zit met trillende handen te typen!

Waarschuw beheerder
donateur
Anger Management cursus.

Beetje aanstelleritis vindt ik het :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 13:15:
Beetje aanstelleritis vindt ik het

dat kan jij wel vinden maar als JIJ nou bang was dat je hond afgemaakt zou worden omdat iemand de hele buurt tegen je hond opstookt? en dat je vandaag zou horen wat eraan gaat gebeuren?
Waarschuw beheerder
Anger Management cursus.

wat is dat nou weer voor een kutopmerking!! :looser:

het is wel een huisdier waar je over praat niet je bank die misschien wordt weggehaald. je bouwd een band op met zo´n beestje en dan is het heel begrijpelijk dat je bang voelt voor wat er nu gaat gebeuren.

Waarschuw beheerder
donateur
Die wordt niet afgemaakt.

Je wilt niet weten hoeveel vechtpartijen mijn honden al hebben gehad en er aangifte voor is gedaan.
En ik heb ook een superfijne buurman die voor elk wissewasje de politie belt en/of aangifte doet.
Denk dat je een boete krijgt voor het loslopen en misschien mag je de dierenartskosten betalen.

Je zit je nu al 3 dagen gigantisch te blehren van hier tot ginder.

Daar bereik je al helemaal niks mee.
Als jij je zo opgefucked voelt voelt je hond dat ook aan.
Sta eens wat sterker in je schoenen (Y) en laat je niet uit het veld slaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MissDeLuxe o:) op vrijdag 21 juli 2006 om 13:27:
het is wel een huisdier waar je over praat niet je bank die misschien wordt weggehaald. je bouwd een band op met zo´n beestje en dan is het heel begrijpelijk dat je bang voelt voor wat er nu gaat gebeuren.

:gaap:

joh :aai:

Je hoeft mij over zoiets niks te vertellen hoor, heb het zelf vaak genoeg meegemaakt.
Maar goed met zo'n additude zal d'r hond ook niet een van de kalmste blijven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 13:28:
Sta eens wat sterker in je schoenen (Y) en laat je niet uit het veld slaan.

makkelijk gezegt :/ de een is de ander niet

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sabjuh:woep: op vrijdag 21 juli 2006 om 13:30:
makkelijk gezegt :/ de een is de ander niet

Als je op zo'n punt als dit niet sterk in je schoenen kan staan moet je dus ook niet je hond los laten lopen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 13:31:
Als je op zo'n punt als dit niet sterk in je schoenen kan staan moet je dus ook niet je hond los laten lopen (Y)

daar heeft ze toch spijt van?
dat is gebeurd dat kan ze jammer genoeg niet terug draaien

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sabjuh:woep: op vrijdag 21 juli 2006 om 13:32:
dat is gebeurd dat kan ze jammer genoeg niet terug draaien

En het gezeik van de eventuele buurvrouw ook niet.

Je weet toch zelf hoe je hond is, hoe je hem hebt opgevoed e.d. hoe die normaal is...?
Waarom dan druk maken om een eventuele afmaking (als ze die hond al zouden afmaken was ie waarschijnlijk allang in beslag genomen)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik erover zou denken om hem te muilkorven

Dat moet je zowiezo doen, al is het alleen maar om te voorkomen dat dit nog een keer zal gebeuren.

(n) Trieste opmerking van je.
Uitspraak van breezy302 op vrijdag 21 juli 2006 om 13:22:
dat kan jij wel vinden maar als JIJ nou bang was dat je hond afgemaakt zou worden omdat iemand de hele buurt tegen je hond opstookt? en dat je vandaag zou horen wat eraan gaat gebeuren?

Idd, ik heb ook zo'n geval gehad, mijn Bullemans viel een Ierse Setter aan die lelijk gromde en hij wilde mij beschermen, gelukkig was het goed afgelopen en heb ik alle kosten betaald maar heb zelf wel contact gehad met de Politie omdat er hier ook stokers zitten.
Die zeiden ook als we iedere hond in beslag moeten nemen omdat ze een keer gevochten hebben zullen er nog weinig overblijven.
Heb hem sindsdien wel een korfje om als ik hem uitlaat, moet er niet aan denken dat het nog een keer gebeurd en dat het dan slecht af zou lopen, niet alleen voor de gevolgen van mijn hond maar ook voor die van een ander.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 13:35:
(n) Trieste opmerking van je.

Jij kan het anders ook niet laten altijd op mij in te gaan :aai:

Beetje verder lezen zal ook wel eens wat helpen.

Maar goed ik merk het alweer.

Suces met je hondje, ik hoop voor je dat ie niet nog iemand anders bijt omdat hij jou angst aanvoelt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 13:37:
Jij kan het anders ook niet laten altijd op mij in te gaan

Dat zal wel meevallen denk ik :(
Beetje verder lezen zal ook wel eens wat helpen.

Op het moment dat ik mijn antwoord aan het typen was viel er nog niets terugvte lezen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 13:28:
Je zit je nu al 3 dagen gigantisch te blehren van hier tot ginder.

ja kijk sommige mensen hebben nu eenmaal gevoel, die houden zielsveel van hun honden en draaien door als hun wat overkomt! ook heb ik GEVOEL voor wat juist is en wat niet, en aangezien het gevecht MIJN schuld was VOEL ik me schuldig
Waarschuw beheerder
niet nog iemand anders bijt

iemand anders? als mijn hond mensen zou aanvallen had ik hem zelf in laten slapen!

Waarschuw beheerder
donateur
Praat niet alsof ik geen gevoel voor dieren of wat dan ook heb. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 15:33:
Praat niet alsof ik geen gevoel voor dieren of wat dan ook heb. (Y)

Volgens mij ben jij gewoon een beetje achterlijk. Nee, ik weet het wel zeker :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Dan lijk ik wel veel op jou he :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 15:33:
Praat niet alsof ik geen gevoel voor dieren of wat dan ook heb.

ten eerste ik praat niet tegen je ik TYP ( ja ik kan ook gaan beginnen met mierenneuken) ten tweede, het lijkt alsof je geen gevoel hebt! ik ken je niet maar dat gevoel heb ik als ik je reacties lees! Aangezien je mensen ( nouja mij) op mijn gevoelens gaat aanvallen, kan jij niet begrijpen dat het voor jou misschien de gewoonste zaak van de wereld is dat je honden vechten maar voor mij niet
?>
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PP_mode op vrijdag 21 juli 2006 om 15:36:
Uitspraak van Cucking Funt wordt Mama :cheer: op vrijdag 21 juli 2006 om 15:33:
Praat niet alsof ik geen gevoel voor dieren of wat dan ook heb.

Volgens mij ben jij gewoon een beetje achterlijk. Nee, ik weet het wel zeker

dank je smarty had ik niet van je verwacht na je eerdere reactie!

Waarschuw beheerder
donateur
Achja, zo denk jij, niet ik :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 15:49:
Achja, zo denk jij, niet ik

verschil moet er zijn jammer dat het bij jou niet op een positivieve manier kan gaan!
Waarschuw beheerder
owjeeh een spelfout!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van breezy302 op vrijdag 21 juli 2006 om 15:51:
verschil moet er zijn jammer dat het bij jou niet op een positivieve manier kan gaan!

Nogmaals:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 15:49:
Achja, zo denk jij, niet ik :)

En gelukkig weet ik nog altijd zelf wel of het bij mij van toepassing is of niet.
Waarschuw beheerder
voor de mensen die het wel boeit en mij via pb'tjes etc. hebben laten weten dat ze achter me staan, ze heeft nog niets laten horen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 15:52:
En gelukkig weet ik nog altijd zelf wel of het bij mij van toepassing is of niet.

wat onzinnig om ergens op door te drammen wat jij onzinnig vind..
:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op vrijdag 21 juli 2006 om 16:34:

dat is nog eens een verstandige opmerking!
Waarschuw beheerder
ik heb wat van der gehoort, ze heeft me een smsje gestuurd waarin staat dat ze vandaag met der hond naar de dierenarts is geweest en dat zijn wonden er nog niet goed uitzien. Ze heeft (opeens) geen zin meer om met me te praten. En dit is dus alweer de vierde keer dat ze van gedachten veranderd! ik heb haar een smsje terugegstuurd waarin nog eens sorry staat en verder ga ik me niet meer met haar bemoeien! ok heel kut dat der hond hechtingen heeft, maar ze hoeft niet eindeloss door te gaan tegen mij!
ik heb mijn exsuses aangeboden en ik ga de dierenarts kosten vergoeden meer kan ik ook niet doen en ga ik ook niet doen! als de buurt bijdehand wil gaan doen kunnen hun allemaal de tering krijgen!
Waarschuw beheerder
schrijf de datums op waarop zij zeg bij de dierenarts te zijn geweest en vraag de rekeningen als ze dan geld kom halen..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hello Klitty op vrijdag 21 juli 2006 om 16:34:
:S

Mevrouw ik kan het niet laten om me overal mee te bemoeien is er ook weer.

:aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 20:00:

spreek voor jezelf... :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hello Klitty op vrijdag 21 juli 2006 om 20:07:
spreek voor jezelf... :gaap:

Oftewel je bent uitgeluld :looser:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 20:45:
Oftewel je bent uitgeluld

als jij dat denkt... :gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *Judzde* op dinsdag 18 juli 2006 om 18:22:
Wat een rotbuurvrouw

ok...maar als mijn herder wordt aangevallen door een stafford, en die is zwaar toegetakeld, dan zou ik ook niet blij zijn.

Maar ik zou dan wss de verantwoording bij jou leggen, aangezien jij je hond NIET aangelijnd had.

Je hebt geluk gehad, en wss was het terecht geweest als je hond meteen was afgemaakt.

Kan de hond niks aan doen, zit in zijn natuur.
Ben je er niet meer naar de puppy cursus geweest, dus.... is het een hond zonder sociale honden contacten?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hello Klitty op vrijdag 21 juli 2006 om 22:41:
als jij dat denkt... :gaap:

Aan je reply's erop te zien wel :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
waarom word deze topic nou weer verneukt:/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van robson™ op zaterdag 22 juli 2006 om 00:06:
ok...maar als mijn herder wordt aangevallen door een stafford, en die is zwaar toegetakeld, dan zou ik ook niet blij zijn.

Maar ik zou dan wss de verantwoording bij jou leggen, aangezien jij je hond NIET aangelijnd had.

Klopt helemaal.
Je hebt geluk gehad, en wss was het terecht geweest als je hond meteen was afgemaakt.

Onzin, zoals ik al eerder zei dan zouden ze iedere hond af moeten laten maken die gevochten heeft.
Kan de hond niks aan doen, zit in zijn natuur.

Dat is ook zo daarom altijd op je hoede zijn.
Ben je er niet meer naar de puppy cursus geweest, dus.... is het een hond zonder sociale honden contacten

Dat is geen garantie dat je hond niet iets zal doen, wie weet heeft de hond zich of zijn baasje bedreigd gevoeld, je weet het nooit.
Waarschuw beheerder
afmaken. Klinkt lullig, maar wat als je in een gebied loopt waar honden los mogen en je hond pakt een klein kind...

Bepaalde rassen hebben nou eenmaal meer aanleg voor sneller happen dan de ander.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 07:17:
Onzin, zoals ik al eerder zei dan zouden ze iedere hond af moeten laten maken die gevochten heeft.

idd
Uitspraak van Puntenbokser op zaterdag 22 juli 2006 om 10:43:
afmaken. Klinkt lullig, maar wat als je in een gebied loopt waar honden los mogen en je hond pakt een klein kind...

dus gewoon je hond nergens los laten lopen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op zaterdag 22 juli 2006 om 11:27:
dus gewoon je hond nergens los laten lopen

zal dat beest leuk vinden :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Puntenbokser op zaterdag 22 juli 2006 om 12:08:
zal dat beest leuk vinden :/

dus? mijn hond komt ook nergens los..omdat er hier in de buurt niet echt plekken zijn waar dat mag..
Uitspraak van Hello Klitty op zaterdag 22 juli 2006 om 12:15:
nee af laten maken.. dat zal het beest leuk vinden!!!

haha idd ! denk ook dat je liever je hond gewoon aan de lijn houdt dan dat je um in moet laten slapen:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op zaterdag 22 juli 2006 om 12:15:
nee af laten maken.. dat zal het beest leuk vinden!!!

dat maakt hij dan niet meer mee, snelle jelle
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Puntenbokser op zaterdag 22 juli 2006 om 13:37:

je weet toch wat ze bedoelt ofnie 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Puntenbokser op zaterdag 22 juli 2006 om 13:37:

ow dus als jij een keer lastig bent en we geven jou een spuitje vind je dat ook niet erg???
Waarschuw beheerder
ze laten zo'n beest echt niet zomaar inslapen. Het zijn bijzondere honden en dat ze agressief kunnen zijn, betekent nog niet dat ze meteen dood moeten!!! Jullie hebben nu een deal dat die hond aan de lijn moet blijven en zolang hij aan de lijn zit, zal hij weinig slachtoffers maken dus dat mens heeft geen poot om op te staan. Echt hoor, niet zo druk maken!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L)Deziebellebeezt(L) op zaterdag 22 juli 2006 om 14:33:
Jullie hebben nu een deal dat die hond aan de lijn moet blijven en zolang hij aan de lijn zit, zal hij weinig slachtoffers maken dus dat mens heeft geen poot om op te staan. Echt hoor, niet zo druk maken!!!

precies
Waarschuw beheerder
Hey schatje19,

Een dier laten inslapen doen ze niet zomaar bij de politie, dat kan alleen mits de hond minimaal 2x gebeten heeft naar een ander dier. Heeft de hond een mens aangevallen dan mogen ze de hond inbeslag nemen en laten inslapen. Ik geloof zeker dat jouw stafford een lieve hond is, maar over het algemeen staan ze er om bekend heel lief te zijn voor mensen maar absoluut niet voor andere honden. Zeker niet als die in de buurt van "het baasje"komen. Hou er dan nu ook wel rekening mee dat nu de hond eenmaal ander bloed geproeft heeft dit wel een hele ommekeer kan zijn voor hem, Hou hem daarom ook echt goed in de gaten. Ik werk zelf met politiehonden en train ze zelf ook, vandaar ik dit weet.

Een hond hoeft niet altijd sociaal te zijn geweest naar andere honden. Vooral in de puberteit van de hond ( tussen de 1 en 2 jaar ) kan een hond snel veranderen van karakter op dat gebied. Hij zal altijd lief voor jouw blijven ( mits wederzijds natuurlijk of een ziekte ) maar hou wel rekening ermee dat alles mogelijk is. Ook bij een stafford!!

Ow voordat ik het vergeet te zeggen: Het kan zijn dat de politie je een "bevel" geeft voor het dragen van een muilkorf voor de hond op een openbare plek. Maar let wel op dat dit ook ave rechts kan werken op de hond. Het kan zijn dat hij hierdoor ook nog agressiever word.

Zou je nog vragen hebben kun je me altijd een PF berichtje sturen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op vrijdag 21 juli 2006 om 19:58:
schrijf de datums op waarop zij zeg bij de dierenarts te zijn geweest en vraag de rekeningen als ze dan geld kom halen..

ik heb al 1 rekening maar ik ga zelfs haar dierenarts ook bellen want ik wil gewoon horen hoe het echt zit!
Uitspraak van Wicked Winky op zaterdag 22 juli 2006 om 19:25:
Een dier laten inslapen doen ze niet zomaar bij de politie, dat kan alleen mits de hond minimaal 2x gebeten heeft naar een ander dier. Heeft de hond een mens aangevallen dan

ik heb met de politie afgesproken dat ik nu 1 mutatie heb en dat hij aan de lijn moet blijven, vecht hij nog een keer dan moet ik hem muilkorven, bij de 3de keer gaan ze veilgheidsmaatregelen nemen ( weet ook niet wat dat is) en de 4de keer wordt hij ingeslpane.

ja duh die neem ik ook op me, zolas hier in het hele topic staat is het mijn schuld!
Ben je er niet meer naar de puppy cursus geweest, dus.... is het een hond zonder sociale honden contacten?

ik heb hem niet als pup gekregen ik heb hem uit het asiel, maar hij heeft wel sociale contacten hij speelt vaak met andere staffords uit de buurt en met een aantal herders en met verschillende honden, ik weet trouwens ook niet of hij op puppycursus heeft gezeten maar dat lijkt me niet want toen ik hem kreeg kon hij het commando zitten niet eens!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 20:00:

ik weet het niet maar ga je nu ook al woorden overtypen die IK eerst tegen jou had gezegt? anniepannie geeft tenminste op een normale manier haar mening en niet zoals jij gericht om mensen op hun ziel te trappen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van breezy302 op zaterdag 22 juli 2006 om 21:57:
ik heb met de politie afgesproken dat ik nu 1 mutatie heb en dat hij aan de lijn moet blijven, vecht hij nog een keer dan moet ik hem muilkorven, bij de 3de keer gaan ze veilgheidsmaatregelen nemen ( weet ook niet wat dat is) en de 4de keer wordt hij ingeslpane.

poe dat ze dan nog 4 kansen geven..vind ik ook weer teveel van het goeie:/
Waarschuw beheerder
honden vechten wel meer onderling
als ie een mens had gegrepen was het wat anders
heb nu al 9 jaar staffords
mijn honden worden meestal gegrepen
door niet opgevoeden honden en overal maar los laten lopen
daar heb ik last van
eemn stafford mag net als een andere hond los op de plekken waar iedereen zijn hond los is
ik weet niet waar het verhaaldje komt van een stafford mag niet los
heb nog nooit een boeten of een waarschuwig gehad

Waarschuw beheerder
donateur
Echt hoor, niet zo druk maken!!!

Pas maar op, straks wordt er nog gezegd dat je geen gevoel hebt :x
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 13:33:
Pas maar op, straks wordt er nog gezegd dat je geen gevoel hebt :x

heb jij niks anders te doen dan er de hele tijd over door te gaan??
get a life joh :/

Waarschuw beheerder
echt niet zomaar inslapen

nou hier halen ze alle honden die op stafford lijken en niet aan de stamboek eisen voldoen van de straat gehaald..
ook amerikaanse bulldoggen en kruisingen

ben wel fan van stoere honden maar op het moment lig mijn hartje bij chineese naakthondjes ja verschil moet er zijn.
sorry..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 16:50:
nou hier halen ze alle honden die op stafford lijken en niet aan de stamboek eisen voldoen van de straat gehaald..

is toch ook logisch? dat is toch overal zo?
als je geen papieren en stamboom hebt dan kunnen ze niet zien of het echt geen pitbull is weg gehaald en worden ingeslapen:/
maar daar ging het hier niet om..

Waarschuw beheerder
ow sorry dan maar wat is een pitbull ook maar een verzamelnaam die zogenaamde pibulls in amerika zijn ook amerikaanse buldoggen met gecoupeerde oren ook niks geks aan..
en ja een hond hoort aan de lijn maar een husky bied wel weerstand toch als tie nou de yorkie van de bejaarde buurvrouw was..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 16:50:

ben wel fan van stoere honden maar op het moment lig mijn hartje bij chineese naakthondjes ja verschil moet er zijn.
sorry..laatste aanpassing 23 juli 2006 16:53

Ik heb een Amerikaanse bulldog en heb em eens laten schouwen en hij kwam op geen enkel punt over een met een pitbull.

Ze halen nooit zomaar een hond van de straat om hem af te laten maken hoor. Dan moet er eerst wat gebeurd zijn.

Maar je hebt er idd een aantal tussen zitten die er wel op lijken. Maar voordat zo'n beest wordt afgemaakt kan je nog vragen om een schouwing.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 18:17:
Maar je hebt er idd een aantal tussen zitten die er wel op lijken

ja met al dat doorfokken een amerikaanse bulldog zonder overbeet word zonder papieren (bij een vriendin)in beslag genomen heel vreemd was nog een pup
maar hier haalt de politie echt wel zomaar een hond met een zogenaamd aggresief uiterlijk echt van de straat zonder rede netjes aangelijnt denk je dat je papieren bezit zijn ze vals.. is hier echt een opruimactie geweest

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 18:24:
ja met al dat doorfokken een amerikaanse bulldog zonder overbeet word zonder papieren (bij een vriendin)in beslag genomen heel vreemd was nog een pup
maar hier haalt de politie echt wel zomaar een hond met een zogenaamd aggresief uiterlijk echt van de straat zonder rede netjes aangelijnt denk je dat je papieren bezit zijn ze vals.. is hier echt een opruimactie geweest

Een Amerikaanse Bulldog kan geen officiële stamboom hebben omdat ze niet erkend worden in Nederland. Ze kunnen hooguit een ARFE stamboom krijgen en dan staan ze geregistreerd maar dat zegt dus helemaal niets.

Een ARFE stamboom wordt dus ook niet erkend als officieel document. Dit is algemeen bekent en de meeste Ambull eigenaars weten dat ook.

Waarschuw beheerder
ja nou dat bedoel ik er zijn mensen die maar wat doen zonder er bij na te denken puur voor het geld en er zijn mensen die echt de karaktereigenschappen en bepaalde uiterlijke kenmerken door willen geven om het ras sterk te houden zo bedoel ik het
maar zo gaat het met alle rassen toch...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 18:32:
mensen die maar wat doen zonder er bij na te denken puur voor het geld en er zijn mensen die echt de karaktereigenschappen en bepaalde uiterlijke kenmerken door willen geven om het ras sterk te houden zo bedoel ik het
maar zo gaat het met alle rassen toch...

Ja maar als koper ben je er ook zelf bij. Als je effe op internet zoekt lees je al dat een Amerikaanse bulldog geen officiële stamboom kan hebben in Nederland.

En hetzelfde geldt voor Staffords en Pitbulls. Je weet dat je een officiële FCI-stamboom nodig hebt en zo niet, dat je dan een risico loopt.

Zolang mensen goedkoop een hond willen aanschaffen en dus 3 deuren verder een kruising of een hond zonder papieren kopen voor €50 houden ze het zelf in stand.

Ik snap niet dat mensen zich niet verdiepen in het ras en karaktereigenschappen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja maar als je 3 keer zo goedkoop uitkan zijn waarom niet
ik ben er geen voorstander van zo creeer je zwakke plekken bij die honden..en dat is zonde niet dat ik zoveel er van af weet maar vind het jammmer dat er zo met dit soort rassen om word gegaan
dus ik hou het lekker bij me mutserige chineese naakthondje
word zeer kleinschalig mee gefokt en behoud zijn eigenschappen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 18:39:
ja maar als je 3 keer zo goedkoop uitkan zijn waarom niet

Omdat je dan dus weet dat je of een doorgefokte hond in huis haalt, een hond zonder papieren, een hond die verboden is, een hond die misschien niet gezond is, omdat je dan misschien niet de juiste info krijgt, omdat als je echt voor een bepaald ras wilt gaan je het geld er ook wel over hebt, omdat je de broodfok zo in stand houd.

Ik heb voor mijn hond heel wat geld neergeteld. Heb em gekochte bij iemand die ik goed ken en waar ik nog steeds contact mee heb. De fokker spreek ik wekelijks en hij gaat heel ver voor zijn honden. Als je daar een hond wilt kopen maar je hebt er de ballen verstand van kan je terug komen als je weet wat voor ras je eigenlijk aan wilt schaffen. Hij heeft zelf meerdere Ambulls en een Stafford en die honden hebben allemaal een geweldig leven. En omdat hij een naam hoog te houden heeft en omdat hij begaan is met het ras selecteert hij de kopers en verkoopt zijn honden niet aan de eerste de beste die opeens een Ambull wil.

Waarschuw beheerder
zo hoort het
ik heb een sfinx is een naaktkat
kom je echt op marktplaats mensen tegen die bedelen om zo'n kat voor heel weinig geld sjonge jonge zeg
ik heb er 950 euro voor neergelegd de mensen waarderen het ras niet en weten niet wat ze in huis halen maar ja staat intressant enzo iets aparts terwijl de fokkers hun uiterste best doen om het ras in stand te houden op de juiste manier
word niet gewaardeerd jammer..en zo gaat het met honden ook joh dat is zonde

Waarschuw beheerder
Ja zo hoort het idd.

En niet iedereen heeft zoveel geld om een huisdier aan te schaffen maar er zijn er genoeg die willen voor €50 een bepaald ras zonder te weten wat ze in huis halen.

Ik heb mijn hond 3 jaar geleden gekocht maar daarvoor hadden wij al Ambulls bij mijn ouders thuis. Ik wist dus waar ik aan begon. En het geld had ik er zeker voor over.

Waarschuw beheerder
nee is een hoop geld maar je kan er voor sparen wat denk je al er iets mis mee is en je moet naar de dierenarts moet je ook kunnen betalen anders moet je die verantwoording niet aan gaan en een parkietje nemen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 18:52:
€50 een bepaald ras zonder te weten wat ze in huis halen.

voor allebei mijn staffs heb ik 50 euro betaald! ik heb ze uit het asiel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 18:57:
nee is een hoop geld maar je kan er voor sparen wat denk je al er iets mis mee is en je moet naar de dierenarts moet je ook kunnen betalen

de dierenarts kan ik wel betalen hoor!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op zaterdag 22 juli 2006 om 14:29:
ow dus als jij een keer lastig bent en we geven jou een spuitje vind je dat ook niet erg???

ik als mens zal ALTIJD boven de hond staan :bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op zondag 23 juli 2006 om 19:29:
de dierenarts kan ik wel betalen hoor!

dus ga jij er op een verantwoordelijke manier mee om toch

ik heb ook reptielen als die wat hebben die maken geen eens geluid dus lijkt het al niet zo erg kan ze toch niet laten zitten daar neem je geen dier voor
vind ik als tie wat ja jammmer geen geld inslapen.. ja ik wil alleen maar benadrukken dat mensen op een verantwoorde manier met een dier om moeten gaan of het nou een rasdier is of vuilnisbak
laat je informeren en weet wat je in huis haal..

Waarschuw beheerder
Een dier uit het asiel halen vind ik een ander verhaal als een raspup willen kopen voor dat bedrag.

Een fokker vraagt veel geld om verschillende redenen. Ja natuurlijk wil een fokker er aan verdienen, maar door een bepaald bedrag te vragen houd je mensen die zomaar een hondje willen aanschaffen omdat dat zo leuk onder de kerstboom staat op afstand. Bovendien kost het een hoop geld om puppy's op de wereld te zetten en er gaat veel tijd en energie in zitten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op zondag 23 juli 2006 om 01:56:
poe dat ze dan nog 4 kansen geven..vind ik ook weer teveel van het goeie

maar je moet wel begrijpen dat die 4 kansen zijn voor vechten met andere honden, zonder erge gevallen ( dat hij bijv een hond doodbijt) en als hij een mens bijt dat hij dan gelijk wordt afgemaakt maar dan zou het als eerste mijn keuze zijn want als hij ooit iemand bijt zou ik hem zelf laten inslapen ik wil namelijk geen valse hond!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van breezy302 op zondag 23 juli 2006 om 22:17:
maar je moet wel begrijpen dat die 4 kansen zijn voor vechten met andere honden, zonder erge gevallen ( dat hij bijv een hond doodbijt)

ohh zo ;)
Waarschuw beheerder
ja tuurlijk anders zou ik trouwens zelf ook wel gaan denken van.........hmm is mijn hond vals en kan ik hem niet beter laten inslapen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van breezy302 op zondag 23 juli 2006 om 22:52:
ja tuurlijk anders zou ik trouwens zelf ook wel gaan denken van.........hmm is mijn hond vals en kan ik hem niet beter laten inslapen

ja idd
Waarschuw beheerder
enja hoor, the story goes on! Die gek is een rechtzaak tegen me begonnen omdat mijn hond zogenaamd gevaarlijk! Nu ik een aantal mensen uit de buurt heb gesproken snap ik hoe dat wijf in elkaar zit!

Die mensen hebben zelf 2 honden die niet met andere honden samen kunnen, dat weet de huskyvrouw ook. Die probeert gevechten uit te lokken door haar hond op hun honden af te sturen en haar hond dan nog ff op te fokken, dat heeft ook tot een gevecht geleidt, en daarna vond de huskyvrouw het nodig om de politie op de andere eigenaren af te sturen wegens gevaarlijke honden!

die buren hebben haar gezegt de tering te krijgen en hebben nooit meer wat gehoort!

Nu kreeg ik gister een brief binnen dat er een rechtzaak tegen me is aangespand zodat mijn hond de straat uit is!

DIT IS TOCH TE GEK VOOR WOORDEN! DAT ENE VECHTPARTIJTJE! ER IS DAARNA NOOIT MEER WAT GEBEURT! MIJN HOND SPEELT LEKKER MET DE POEDELS VAN WEER ANDERE BUREN!

IK KAN DIE GEK WEL WAT AANDOEN!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van breezy302 op zaterdag 2 september 2006 om 13:12:
enja hoor, the story goes on! Die gek is een rechtzaak tegen me begonnen omdat mijn hond zogenaamd gevaarlijk! Nu ik een aantal mensen uit de buurt heb gesproken snap ik hoe dat wijf in elkaar zit!

Die mensen hebben zelf 2 honden die niet met andere honden samen kunnen, dat weet de huskyvrouw ook. Die probeert gevechten uit te lokken door haar hond op hun honden af te sturen en haar hond dan nog ff op te fokken, dat heeft ook tot een gevecht geleidt, en daarna vond de huskyvrouw het nodig om de politie op de andere eigenaren af te sturen wegens gevaarlijke honden!

die buren hebben haar gezegt de tering te krijgen en hebben nooit meer wat gehoort!

Nu kreeg ik gister een brief binnen dat er een rechtzaak tegen me is aangespand zodat mijn hond de straat uit is!

Andere buurtbewoners hun verklaring vast laten leggen en daarmee naar de rechtzaak gaan.
Waarschuw beheerder
goed idee dat zal ik doen!

Waarschuw beheerder
Dat wijf is gestoord :/
Ziekelijk ook, om je hond daarvoor te misbruiken arm beest. Die husky's moeten bij haar weg gehaald worden en ni jouw stafford bij jou! Zal ff lkkr worden zeg!
Ik had 2 honden, erg genoeg is mijn herder 3 weken terug overleden, maar zij heeft mijn andere hondje ook eens gebeten. Dat was puur en alleen omdat die kleine geschoren was en terug kwam van de hondentrimster en dus een andere lijfgeur had. Mijn herder had haar bij thuis komst nog ni gezien, pas toen mijn zusje thuis kwam kwamen ze beiden begroeten, en toen pakte ze die kleine in d'r nek. Bijna d'r hals slag ader he.. Gelukkig heeft ze het overleeft. Maar di soort dingen KUNNEN gebeuren. Dat wil ni zegen dat je hond vals is! Mijn herder en die kleine waren beste maatjes, sliepen bij elkaar, alles. En idd, noteer ALLES wat er vertelt wordt door je buren, en vraag of je dat mag gebruiken anders is het straks ni rechtsgeldig! Vraag eventueel om een handtekening. Noteer ook de data's en tijden van de smsjes (bewaar ze desnoods!). Hou een logboek bij over elke dag, ook al gebeurd er niets, schrijf alles op. Laat je verdomme ni gek maken hoor!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
alle smsjes heb ik nog en ook heb ik alle datas nog dat ze me heeft gebelt. Maar ik heb net ff een leuke brief terug gestuurd dat als ze een rechtzaak wil beginnen dat ik klaar voor ben MET verklaringen van buurtbewoners over haar eerdere gedrag! ook heb ik geschreven dat ze triest is dat ze zooooooooo zielig loopt te doen natuurlijk heb ik dit alles netjes beschreven ahahha!
Waarschuw beheerder
je kan het nu ook omdraaien
je gaat naat de wouten en zegt dat zij je nu blijft lastig vallen
Waarschuw beheerder
ja daar heb ik ook al aangedacht. dat wijf lijkt wel een stalker! en heel vreemd ik praat eigenlijk nooit met de buren of wat dan ook maar opeens gaan er de meest wilde verhalen over mij door de buurt heen! lekker makkelijk is zij gewoon ff iedereen opstoken! gelukkig denkt de buurt ook dat zij helemaal egstoord is dus dat is dan wel weer geluk!
Waarschuw beheerder
ik zou dat wijf toch even de huid volschelden dat ze der mond niet meer open durft te doen daarna

heb je dat nummer van da vrouwke niet voor mij? ik wil wel eventjes opbellen hoor en fftjes duidelijk laten horen wat ik er van vind ;)

doe maar even PBtje sturen als je me het nummer wil geven ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op zondag 3 september 2006 om 10:00:
je kan het nu ook omdraaien
je gaat naat de wouten en zegt dat zij je nu blijft lastig vallen

dat is een goeie (y)
Zou ik ook zeker even doen :yes:

Waarschuw beheerder
ik zou ff helemaal ni gaan schelden of los gaan in wat voor zin dan ook.
any thing can and will be used against you...
en waar je (dat soort) mensen het meest mee op stang jaagt is netjes en kalm blijven.
succes meid! (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 september 2006 om 14:12:
ik zou ff helemaal ni gaan schelden of los gaan in wat voor zin dan ook.
any thing can and will be used against you...
en waar je (dat soort) mensen het meest mee op stang jaagt is netjes en kalm blijven.
succes meid!

ik ben gvd al eeuwen netjes en kalm en ik begin der egt niet meer aan, ze kan de tering krijgen! Ik hoop ook heel erg voor haar dat ik haar niet ergens zie lopen want dan is ze voor mij

Waarschuw beheerder
jezus zeg sas, die klopt niet helemaal hoor! kyl is hardstikke lief! Zelfs IK ben niet bang voor hem , ik he! die voor elke hond bang is
Waarschuw beheerder
ja daarom jij bent zelfs bang voor dat kleine mormel van de buren!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van breezy302 op maandag 4 september 2006 om 23:29:
ik ben gvd al eeuwen netjes en kalm en ik begin der egt niet meer aan, ze kan de tering krijgen! Ik hoop ook heel erg voor haar dat ik haar niet ergens zie lopen want dan is ze voor mij

bedoel het goed hoor ;)
Waarschuw beheerder
ja ik weet het, wordt alleen zo moe van! ik heb me excuus aangeboden, de kosten betaald! Ze heeft al aangifte gedaan , ze is al bij de burgemeester geweest, ze heeft geprobeerd voor de 2de keer aangifte te doen, nu begint ze een rechtzaak!

heb zelfs een nader nummer genomen omdat ze me constant belde! als me vriend de hond ging uitlaten kon ik al op een belletje van haar rekenen dat ze me hond zag lopen!

en niet opnemen helpt bij haar niet1 der brieven maak ik niet eens meer open, ik hoef der kranteknipsels pver staffs niet en ook geen links naar agressieve dieren sites, ik hoef haar niet constant aan de duer te hebben! ik doe trouwens niet eens meet voor der open een half uur later staat ze der toch weer!

ik wordt helemaal gek van der! ik heb ff duidelijk gemaakt dat ik der rotkop nooit meer wil zien! me vriend heeft haar ff goedde waarheid gezegt ik trek het niet meer! ik kan haar echt wat aandoen door haar heb ik niet eens een normaal leven!

Als ik de voordeur uitloop hoor ik der al roepen! en dan komt ze achter me aan! Maakt haar niets uit dat het half 7 smorgens is ik een ochtendhumeur heb waarbij ik iedereen al zowiezo bij wil neersteken als ze tegen me praten! Ze komt gewoon achetr me aan en boos dat ze wordt als ik gewoon in debus stap naar mijn werk!

Waarschuw beheerder
Zo dat is ff ernstig :S die spoort ni.
Geef dr ff een kalmerings tabletje 8)
Maar serieus, snap heel goed hoe je je moet voelen, en als ik jou was had ik d'r ws ook dr huid vol gescholden.
Maar wat ik d'r net probeerde te zeggen was, dat als je zelf de controle verliest en er hard tegen in gaat, dat je dan aan 't kortse eind trekt, en dat mens je straks aan geeft bij de politie omdat je 'los' gaat.
Het beste is eigenlijk om zo kalm mogelijk te blijven in het openbaar/tegen haar, anders zegt ze straks 'zie je wel je bent net zo gefokt als je hond' :S
Slaat nergens op maar snap je btje wak bedoel?

Maar trouwens, wat wil ze nou komen doen dan in die rechtzaak?? Jij heb je excuses aan geboden, DA kosten betaald, je houdt je hond aan de lijn.
Last zal ze ni meer van je hebben. Het is gebeurd.
En als zij idd haar hondjes loopt op te fokken dan komt er vast wel aan het licht dat zij degene is die fout zit.
Als de buurtbewoners dat zelfs ook zeggen..

Waarschuw beheerder
ja daarom maja heb trouwens even een andere pf ik ben namelijk gehackt! dus dat het ff duidelijk is dat deze ook van mij is!

Waarschuw beheerder
oh jij bent dezelfde.. gehackt:/ vaag..
Waarschuw beheerder
Misschien een tip ;-)
Koop een video camera en film haar gewoon iedere keer als ze je lastig valt, heb je en bewijs van haar zieke gedrag en het is super irritant voor haar :D
Artiest Bisbee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op dinsdag 18 juli 2006 om 18:22:
als jij wil bewijzen dat jou hond niet gevaarlijk is en niet meer zal bijten dan zal je de MAG(maatschappelijk aanvaardbaar gedrag) test met hem moeten doen....

ohhh en nu is het wel een bewijs etc... en in andere forums was de MAGTEST maar een moment opname?
Waarschuw beheerder

MAGTEST staat voor :

Maatschappelijk aanvaardbaar gedrag!

is dus een gedragstest die uitgevoerd word door erkende gedragskeurmeesters van de RVB!

waar je die kunt doen? je moet je eerst inschrijven bij de ASTCH of RVB die deze magtesten organiseren.
kost ca 125,- voor niet leden van de rasvereniging.

deze test moeten de honden ook eerst gedaan en gehaald hebben voor ze voor de fok ingezet worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 5 september 2006 om 11:29:
ohhh en nu is het wel een bewijs etc... en in andere forums was de MAGTEST maar een moment opname?

is toch ook een moment opname net als die beet of niet dan...en ja voor de wet bewijst het toch dat de hond betrouwbaar is,moment opname of niet......het gaat er hier om dat zij wil bewijzen dat haar hond betrouwbaar is...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op dinsdag 5 september 2006 om 11:58:
is toch ook een moment opname net als die beet of niet dan...en ja voor de wet bewijst het toch dat de hond betrouwbaar is,moment opname of niet......het gaat er hier om dat zij wil bewijzen dat haar hond betrouwbaar is...

Maula...

het hele leven is een momentopname! dus gebruik dit excuus niet.. aub!

heb je zelf de magtest ooit gedaan?
heb je zelf een kennel/ of ben je fokker?

allebei NIET...toch?

de hele magtest zijn 15 onderdelen! ieder minuut lijkt voor de hond wel een uur!

ieder onderdeel is vreemd en dus komt het bedreigend over, ieder onderdeel wekt frustratie´s waardoor het ware karakter naar boven komt!

een angstige, agressieve hond.. zal dit tijdens de magtest duidelijk laten zien!

deze test is ontwikkeld door een gedrags-proffeseur, en dan wil jij zeggen dat het maar een simpele momentsopname is?
Waarschuw beheerder
ja leuk... je hebt je MAG test gehaald... je loopt naar buiten en je hond word aan gevallen door een andere hond..

sinds die tijd is jou hond ook agressief tegen andere honden.. WEG MAGTEST!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op dinsdag 5 september 2006 om 13:07:
ja leuk... je hebt je MAG test gehaald... je loopt naar buiten en je hond word aan gevallen door een andere hond..

sinds die tijd is jou hond ook agressief tegen andere honden.. WEG MAGTEST!!!!

Dit kan idd gebeuren... overmacht word zoiets genoemd!

maar het ging mij erom dat er maar zo simpel gedacht word over de RAD en MAG... bedoel doe het zelf eerst maar is, en je zult zien dat alles wat zo eenvoudig lijkt, toch een hele klus blijkt te zijn!

en dat je normaal ohhh zo relaxte hondje die onder normale omstandigheden nooit angst of agressie vertoont, zich door die hoogoplopende tempo van prikkels ontpopt tot een heel ander hondje, en juist om deze verborgen karakter gaat de test!

wat heeft een hond aan genen bij zich? welke hebben de overhand in geval van echte nood!

je zult van je eigen hond vaak verbaast staan wat deze test wel niet los kan maken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 5 september 2006 om 13:30:
Dit kan idd gebeuren... overmacht word zoiets genoemd!

omdat er zoveel dingen na een magtest kunnen gebeuren is dit niet het bewijs dat een hond niet agressief is
en is het dus een moment opname
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 5 september 2006 om 13:00:
heb je zelf de magtest ooit gedaan?
heb je zelf een kennel/ of ben je fokker?

allebei NIET...toch?

nee ik heb nooit geen MAG test gedaan want ik heb geen ras waar dat voor nodig is...zou het wel nodig zijn voor de sbt dan zou ik zeker mijn honden de test laten onder gaan...

en nee zoals je weet heb ik geen kennel en heb ik ook helemaal geen intentie tot het hebben van een kennel..dus waarom vragen naar de bekende weg...

maar het wel of niet hebben van een kennel of het wel of niet hebben gedaan van de MAG test heeft totaal niks te maken met mijn mening dat ik vind dat de MAG test een moment opname is en geen garantie bied.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op dinsdag 5 september 2006 om 13:37:
omdat er zoveel dingen na een magtest kunnen gebeuren is dit niet het bewijs dat een hond niet agressief is
en is het dus een moment opname

de magtest gaat zeer diep in op het karakter van een hond!

allerlei gevoellens en emoties worden bij wijze van spreken uit de hond getrokken tijdens de magtest! waardoor zijn verborgen karakters naar boven komen.

als de hond daarna een x gebeten word door een andere hond, en hij voortaan agressie toont naar andere honden!

DAT IS EEN MOMENTOPNAME... maar de hond krijgt daardoor geen dominante vererfbare genen die de aanleg geven tot agressie!

luister is naar de mening van mensen die wel RADRASSEN hebben en die wel de magtest hebben gedaan!
ipv zelf maar wat segureren en verkondigen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op dinsdag 5 september 2006 om 14:00:
nee ik heb nooit geen MAG test gedaan want ik heb geen ras waar dat voor nodig is...zou het wel nodig zijn voor de sbt dan zou ik zeker mijn honden de test laten onder gaan...

en nee zoals je weet heb ik geen kennel en heb ik ook helemaal geen intentie tot het hebben van een kennel..dus waarom vragen naar de bekende weg...

maar het wel of niet hebben van een kennel of het wel of niet hebben gedaan van de MAG test heeft totaal niks te maken met mijn mening dat ik vind dat de MAG test een moment opname is en geen garantie bied.....

Dus je hebt niets geen ervaring ermee, niets geen grondig onderbouwde mening!
je redeneert naar je eigen, segureert maar wat en daarbij verkondig jij joun visie!

JIJ.. Maula vind het een momentopname, dat zegt niet dat de MAGTEST het daarom ook is, gezien de feiten toch echt anders getuigen.

de MAGTEST is alles behalve een moment opname.. de hond doet het of niet, en dat bepaalt zijn karakter!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 5 september 2006 om 14:10:
luister is naar de mening van mensen die wel RADRASSEN hebben en die wel de magtest hebben gedaan!
ipv zelf maar wat segureren en verkondigen.

alsof mensen met radrassen het altijd aan het goede eind hebben!!!
je kan nog zo goed door de magtest komen maar 1 foutje en je hond is agressief...
en waar komt die agressie dan vandaan???
wil je zeggen dat als een hond aangevallen word en daarna agressie vertoont niet genetisch bepaald is???
kom op zeg een hond is geen robot!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op dinsdag 5 september 2006 om 14:15:
alsof mensen met radrassen het altijd aan het goede eind hebben!!!

Nee dat zeg ik niet, maar mensen met RADRASSEN die er ook echt mee mogen fokken of al doen, hebben de MAGTEST zelf meegemaakt!

en geloof me het is alles behalve een moment opname!
je kan nog zo goed door de magtest komen maar 1 foutje en je hond is agressief...

Nee...

een hond kan voor het moment na een trauma agressief reageren!
maar dat komt door OVERMACHT!
dat wil niet zeggen dat hij vanaf dat moment extra agressieve genen aanmaakt die hij weer door vererft!
en waar komt die agressie dan vandaan???

door die trauma... overmacht, maar niet door zijn genetische aanleg!
wil je zeggen dat als een hond aangevallen word en daarna agressie vertoont niet genetisch bepaald is???
kom op zeg een hond is geen robot!!!

idd dat wil ik zeggen...

en idd een hond is geen robot, het is een genenpoel.. die genen bepalen zijn natuurlijke karakter!

een trauma heeft niets te doen met natuurlijk karakter!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 5 september 2006 om 11:32:

MAGTEST staat voor :

Maatschappelijk aanvaardbaar gedrag!

is dus een gedragstest die uitgevoerd word door erkende gedragskeurmeesters van de RVB

ik weet het 2 maanden geleden ofzo had ik dat gevraagt hahaha
Waarschuw beheerder
wow ik ben net aan het googlen naar pitbull, kom ik ineens bij dit flashfilmpje terecht:

http://www.wikd.org/pitbull/pitflash.swf

kreeg bij die 2e serie fotos gewoon de koude rillingen door mijn lichaam, en ook de tekst die erna komt dat doet wel iets met je.....

ben ik wat verder aan het googlen, kom ik ineens dit plaatje tegen, echt erg :(

[img cacheid=00020cc10004c95af16a5e561a018f5977]http://www.waltercedric.com/images/stories/crazy/pitbull-porcupine.jpg[/img]

kweet niet hoe het is gekomen, maar ziet er echt beroerd uit

beetje offtopic, maar wilde het toch even kwijt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Danny R op dinsdag 5 september 2006 om 18:57:

kreeg bij die 2e serie fotos gewoon de koude rillingen door mijn lichaam, en ook de tekst die erna komt dat doet wel iets met je.....

Dit is echt Te sneu :|
het is niet de dieren die fout zitten,
maar vaak de eigenaren :O

OT: Dat mens dat je lastig valt aanklagen..
ze stalkt je ;) kun je aangeven..

Waarschuw beheerder
donateur
wow ik ben net aan het googlen naar pitbull, kom ik ineens bij dit flashfilmpje terecht:

de boodschap in het filpje is erg mooi :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 september 2006 om 23:16:
de boodschap in het filpje is erg mooi

dat zeer zeker :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
kweet niet hoe het is gekomen, maar ziet er echt beroerd uit

:O Deze hond was iets te enthousiast toen ie een stekelvarken tegenkwam en die voelde zich bedreigd dus hupsakee.... vuurt z'n stekels af en dan krijg je dit als resultaat! :|
Niet door mensen gedaan maar door z'n eigen nieuwsgierigheid! :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 6 september 2006 om 00:34:
Deze hond was iets te enthousiast toen ie een stekelvarken tegenkwam en die voelde zich bedreigd dus hupsakee.... vuurt z'n stekels af en dan krijg je dit als resultaat!
Niet door mensen gedaan maar door z'n eigen nieuwsgierigheid!

ja dat was ook mijn eerste gedachte, maar na het opzoeken van een stekelvarken op google zag ik dat z'n pinnen een stuk langer zijn als bij die hond, dus begon ik even te twijfelen

Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan er anders ook niks van maken.Ben em nml vaker tegengekomen en daar stond ook dat't door een stekelvarken kwam :yes:
Tis iig niet van een egeltje :lol: :O
Lijkt me trouwens zeer zeer pijnlijk zoals dit beessie is toegetakeld :s
Waarschuw beheerder
ja he heel erg1 gelukkig komt mijn hond niet in debuurt van een stekelvarken maar helaas vind mijn hond de egels die hier savonds rondlopen wel heel boeiend
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 5 september 2006 om 14:22:
Nee dat zeg ik niet, maar mensen met RADRASSEN die er ook echt mee mogen fokken of al doen, hebben de MAGTEST zelf meegemaakt!

en geloof me het is alles behalve een moment opname!

oh dus bij JOU vanja was dr eerste MAGtest geen moment opname??
daar is ze voor gezakt ja.....

dus ookal is ze voor haar 2de geslaagd mag je de eerste gezakte niet vergeten en is ze dus ook onbetrouwbaar!
dan was de 2de geslaagde puur geluk of een moment opname!
of nee een trauma of overmacht:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)