Partyflock

Forumonderwerp · 884828
Betreft: evenement: Sensation, zaterdag 1 juli 2006 om 22:00
Waarschuw beheerder
ID&T wil wereldwijd Sensation White
zaterdag 1 juli 2006 om 21:26

AMSTERDAM (ANP) - Sensation White krijgt zaterdag bezoek van een grote groep internationale gasten. Op het dancefeest in de ArenA in Amsterdam lopen ongeveer 150 buitenlandse evenementenorganisatoren rond om een kijkje te nemen voor en achter de schermen.

Organisator ID&T wil het concept namelijk wereldwijd introduceren, aldus een woordvoerder. Sensation White is een van de meest succesvolle concepten van het Nederlandse entertainmentbedrijf. Op het feest, dat zaterdag voor de zesde keer plaatsvindt, staat naast dance de kleur wit centraal.

Volgens ID&T zijn 21 landen er serieus in geïnteresseerd het concept te adopteren. De organisatoren die er zaterdag bij zijn, komen uit onder meer de Verenigde Staten, Libanon, China, Israël, Zuid-Afrika, Portugal en Dubai.

Dance4Life

Sinds vorig jaar wordt Sensation White al georganiseerd in België en Duitsland. In oktober van dit jaar vindt ook de eerste editie in Polen plaats, aldus Niels Oudega, directeur van ID&T International.

ID&T maakte zaterdag ook bekend te gaan samenwerken met Dance4Life, de organisatie die door middel van dancefeesten geld ophaalt voor hiv- en aidsprojecten. Dance4Life wordt volgens Oudega een vast onderdeel van Sensation White. Dj Tiësto, ambassadeur van Dance4Life, is zaterdag in de ArenA de verrassingsact.

We weten inmiddels wel dat voor vele Sensation white/black een uitgemolken concept is hier in Nederland. Ik kan er zelf niet over oordelen, ben er nooit geweest. Maar ik vind dit wel een hele slimme zet van ID&T, commercieel gezien! Misschien ook wel te verwachten maar ik vind het ook echt een leuk idee om zoiets wereldwijd te introduceren.
Waarschuw beheerder
Bron is trouwens de Sp!ts van vandaag...

http://spitsnet.nl/nieuws.php/13/409641/anp/ID_T_wil_wereldwijd_Sensation_White.html
Waarschuw beheerder
donateur
Op zich wel leuk als zo'n feest wereldwijd (of deels dan) gehouden wordt! Zou wel een heel stoere stap zijn van ID&T!
Waarschuw beheerder
donateur
enig
Waarschuw beheerder
donateur
Toch leuk als een product van zo'n klein landje als Nederland wereldwijd wordt ingevoerd?
Waarschuw beheerder
donateur
enig
Waarschuw beheerder
donateur
kunnen ze beter black doen!
Waarschuw beheerder
Nederland is te klein voor grote ideeen :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Robijntje! op maandag 3 juli 2006 om 15:32:
kunnen ze beter black doen!

gaat mn voorkeur ook naar uit maar zie je ze al in China stampen op Catscan? 8) Die weten (nog) niet wat hardstyle is...
Waarschuw beheerder
Goeie zaak!!!!Mooie reclame voor Nederland en onze dance-scene.
Waarschuw beheerder
als white in de wereld is, dan zal black wel snel volgen :D. maar wel leuk initiatief :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op maandag 3 juli 2006 om 15:34:
gaat mn voorkeur ook naar uit maar zie je ze al in China stampen op Catscan? Die weten (nog) niet wat hardstyle is...

Uhm, vergis je niet... In Azie weten ze heel goed wat hardstyle en hardcore is :yes:

Waarschuw beheerder
Mooi, kunnen de zakken weer verder gevuld worden.
Waarschuw beheerder
Goed plan denk zker dat ze hier dik aan gaan verdienen
Waarschuw beheerder
was toch al maanden bekend

www.sensation-white.com/portal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op maandag 3 juli 2006 om 15:23:
Libanon, China, Israël, Zuid-Afrika, Portugal en Dubai

:dood: daar weetn ze geneens wat elektronische muziek i daat zij ze nogbezig met bongos enzo :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tuurlijk is het commercieel een goeie zet

Maar ik dacht dat het feest voor de overleden broer van Duncan was?

Wil je daar iets KEIHARD commercieels van maken?

Hahahaha typisch ID&T, fake people
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chrisje op maandag 3 juli 2006 om 16:36:
In Azie weten ze heel goed wat hardstyle en hardcore is

Idd, ik ken een chinese gozer hier in Nederland die regelmatig hardcore cd`s naar zijn oom in China stuurt, die brand ze daar heel wat keer en verkoopt ze weer aan de jeugd daar

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 juli 2006 om 16:54:
daar weetn ze geneens wat elektronische muziek i daat zij ze nogbezig met bongos enzo

:X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toef op maandag 3 juli 2006 om 17:02:
Uitspraak van Chrisje op maandag 3 juli 2006 om 16:36:
In Azie weten ze heel goed wat hardstyle en hardcore is

en wat denk je van Yoji Biomehanika

hoezo bongo's
Waarschuw beheerder
:dood: daar weetn ze geneens wat elektronische muziek i daat zij ze nogbezig met bongos enzo :/

jij weet niet wat respect is;)internetheld
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kymera op maandag 3 juli 2006 om 17:32:
hoezo bongo's

idioot...

Uitspraak van kymera op maandag 3 juli 2006 om 17:32:
en wat denk je van Yoji Biomehanika

dat weet ik wel... maar is toch (net) geen hardstyle?

Uitspraak van Toef op maandag 3 juli 2006 om 17:02:
Idd, ik ken een chinese gozer hier in Nederland die regelmatig hardcore cd`s naar zijn oom in China stuurt, die brand ze daar heel wat keer en verkoopt ze weer aan de jeugd daar

lijkt me wel vet om een underground hardcore feest mee te maken in China :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Busty. op maandag 3 juli 2006 om 17:39:
jij weet niet wat respect isinternetheld

Haha nee dat pikkie van 16 legt je wel effe uit hoe de mondiale dancescene in mekaar zit (y)
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
dubai daar hangt de hele jetset van de wereld rond,als ze daar een sensation white of black gaan organiseren dan hebben ze echt heel veel rijke bezoekers daar.

Waarschuw beheerder
Goed idee... ik heb zelf nix met white maar als het hier zo populair is zal het daar ook wel lukken.

Zeker gezien het uitgaansleven daar toch een stuk beperkter is terwijl de belangstelling voor dit soort muziek er wel degelijk is...

Waarschuw beheerder
donateur
Negatieve reacties altijd over ID&T (n)

Lijkt me een heel goed plan, met name de eerste edities zullen goed ontvangen worden overal denk ik..

De Sensations in Duitsland en belgie lopen heel goed, dus waarom niet verder uitbreiden?

Vergis je trouwens niet in de muzikale kennis/interesse van mensen uit
Uitspraak van SEB@Z op maandag 3 juli 2006 om 15:23:
Libanon, China, Israël, Zuid-Afrika, Portugal en Dubai.

Mensen daar staan te springen om zulke feesten!
Weet je hoeveel buitenlanders er NU al naar nederland komen voor bv. Dance Valley, Mystery Land en Sensation?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op maandag 3 juli 2006 om 17:50:
dat weet ik wel... maar is toch (net) geen hardstyle?

jawel hoor, ook!
Waarschuw beheerder
Libanon, China, Israël, Zuid-Afrika, Portugal en Dubai

daar weetn ze geneens wat elektronische muziek i daat zij ze nogbezig met bongos enzo

Dubai is ontwikkelder en moderner dan Nederland...
China ook...

:gaap:

Snotneus :looser:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op dinsdag 4 juli 2006 om 04:05:
China ook...

niet overdrijven.
in iedergeval kwa techniek niet, ze zijn wel heftig in de lift.
Waarschuw beheerder
donateur

Pik Dubai is the house of House
Je mag blij zijn als je een nacht in Burj al Arab mag slapen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 juli 2006 om 19:04:
Negatieve reacties altijd over ID&T (n)

Tja hebben ze toch zelf wel een beetje gedaan.
Ze moeten heel veel doen omdat weer goed te maken.
Waarschuw beheerder
er was toch laatst een feest op t nieuws waar een nederlande top dj midden in de woestijn op n groot feest moest draaien? en al die mensen werden gek van vreugde. zonder drugs:O

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het gaat helemaal fout met id&t op deze manier , het hele sensation is de afgelopen jaren naar niveau nul gedaald !dit moeten ze niet doen , was er afgelopen zaterdag ook en a.s zaterdag weer maar vrees wel dat dit me allerlaatste word , het gaat nergens meer over, de eerste 3 jaren waren toppie!!maar daarna aleen maar afgedaald, als ze het n sensation willen blijven noemen , hou het dan ten 1e in nederland, en maak het feest weer zoals het hoorde te zijn van oorsprong,
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heb hier al een keer een stuk van op Discovery gezien!
Waarschuw beheerder
donateur
id&t zou toch al een editie in seoul organiseren in 2004?
Waarschuw beheerder
ID&T sucks big time...zij verneuken de dance scene....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van warezguy op dinsdag 4 juli 2006 om 22:09:
id&t zou toch al een editie in seoul organiseren in 2004?

door sars niet door gegaan

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van efuqeser op dinsdag 4 juli 2006 om 22:14:
ID&T sucks big time...zij verneuken de dance scene....

Vind ik wel heel makkelijk gezegd, ID&T heeft altijd op een breed vlak de toon gezet en is altijd vernieuwend, zonder ID&T was het met een hoop feesten héél anders gelopen en had het zoiezo veel langer geduurd voor deze ontwikkeling op gang kwam(y)
Verder is het natuurlijk altijd zo dat een organisatie voorbij gestreefd kan worden door anderen, maar voorlopig is er voor ID&T nog niet echt concurrentie op zo'n breed vlak..Gun ze het gewoon, ze hebben het na meer dan 10 jaar aan de top wel verdiend :)
Artiest {SHOWLIST artist 48347, 59806, 91185}
Waarschuw beheerder
Ben het helemaal eens met Bobbie303, dat jaloerse gezeik op ID&T altijd...:/ Zonder ID&T was de hele Dance-scene lang niet zo groot geweest. Vergeet niet dat ID&T een van de eerste was en dat er tientallen lokale copycats ontstaan zijn die de concepten van o.a. ID&T en Q-Dance hebben gejat. En natuurlijk zijn ze commercieel, net als iedere andere organisatie. Er is momenteel geen enkele organisatie (op misschien de illegale minifeesten na) die NIET commercieel is. Daarbij hoor ik ook vaak domme uitspraken in de trend van 'het is commercieel dus het is kut'.
En ondertussen wel met z'n duizenden tegelijk naar Qlimax gaan, beetje jammer.

Ik denk dat het zeker een slimme zet van ID&T is. Geen enkel land is qua muziek hetzelfde, dus als het in Nederland eens wat minder loopt wil t nog niet zeggen dat Sensation in bijv. China ook zal floppen. Integendeel zelfs, het zou zomaar kunnen dat de reeds aanwezige Westerse invloeden (DJ's die in heel Azie draaien) een enorme impact kunnen hebben waardoor het feest een gigantisch kassucces wordt.
Waarschuw beheerder
Bah

maarja is toch maar trance zooi :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flat Yari op woensdag 5 juli 2006 om 00:10:
het zou zomaar kunnen dat de reeds aanwezige Westerse invloeden (DJ's die in heel Azie draaien) een enorme impact kunnen hebben waardoor het feest een gigantisch kassucces wordt.

nah de "westerse invloeden" zijn al aardig de wereld over gegaan tijdens de OS van Athene 2004 door Tiesto.
of je dat kunt respecteren is een ander verhaal, maar wel gek dat sindsdien de Aziatische markt sowieso een flinke stap voorwaards heeft gemaakt in dit segment:)

Waarschuw beheerder
donateur
Gezeik over ID&T vaak. Natuurlijk wordt het commercieler, dat kan toch niet anders bij een grote organisatie met zoveel medwerkers. Elke onderneming moet winst maken anders kan je ook geen zaken doen met banken, leveranciers en zelfs niet met dj's

Wereldwijde Sensation lijkt me wel vet:

Wat ga jij doen van het weekend?

O naar Sensation White.

Is die dan?

JAaaa in Dubai
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het zat er vroeg of laat toch wel aan te komen. Op Discovery is er ook een docu over geweest en toen had hij het er ook over om wereldwijd te gaan.

Het is zeker geen gek idee van ID&T.
Als het aanslaat zullen er nog wel meer feesten volgen. Misschien wel een soort van defqon.
Waarschuw beheerder
donateur
Zuid-Afrika wordt een moeilijke denk ik... :p
Waarschuw beheerder
Zuid-Afrika wordt een moeilijke denk ik...

Hahaha simpel maar goed (y) lmao
Waarschuw beheerder
das voor de blanke bevolking, black is een week later, voor de negertjes.

sensation yellow voor de aziaatjes.

ik bespeur al een toename van productie en export van neerlands grootste export-procuct naar genoemde landen.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juli 2006 om 11:22:
O naar Sensation White.

Is die dan?

JAaaa in Dubai

entree 200 euro

en dan echt de lijpste party ooit neer zetten
Waarschuw beheerder
:cheer: lache toch..als ze dan ook een arragement erbij regelen ....lekker feesten in het buitenland!

en dat gezeik over commercieel..elk maar dan ook elk feest of dj is commercieel..zodra er geld bij komt kijken is het al commercieel.

Waarschuw beheerder
donateur
200 EURO met reis- en verblijfskosten?? Dan ga ik zeker.

En inderdaad alles is commercieel. Als iets commercieel wordt genoemd betekend dat er vraag is en dat iets bestaansrecht heeft.

Niet commercieel betekend één à twee keer en daarna niet meer te realiseren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juli 2006 om 14:23:
En inderdaad alles is commercieel.

Dat is onzin. Je kan een feest organiseren waarbij je zelf je boterham verdient (een eerlijk bedrag, geen zakkenvullen) en daarbij een bedrag overhoudt zodat je het volgende feest ook weer tot een succes kan maken. Dat is geen commerciële instelling aangezien je het om het feest en om de muziek gaat. Jouw liefde voor de muziek is dan de reden waarom je het feest zou geven.

ID&T geeft het feest niet omdat ze zo veel van de muziek houden. Zij geven het feest omdat zij een bedrijf zijn en geld willen verdienen. De toegangskaartjes en de prijzen voor de drank zijn niet zo hoog omdat ze anders de volgende sensation niet kunnen betalen, maar omdat ze er het maximale aan willen verdienen. Dat is waarom zij commerciëel zijn. Jammer, want dat spat er bij al hun feesten vanaf.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juli 2006 om 15:03:
Dat is onzin. Je kan een feest organiseren waarbij je zelf je boterham verdient (een eerlijk bedrag, geen zakkenvullen) en daarbij een bedrag overhoudt zodat je het volgende feest ook weer tot een succes kan maken. Dat is geen commerciële instelling aangezien je het om het feest en om de muziek gaat. Jouw liefde voor de muziek is dan de reden waarom je het feest zou geven.

En dan heb je een keer een feest met een matige opkomst en ga je het schip in (of extra onvoorziene kosten). Niet commerciele feesten kunnen wel, maar slechts enkele per organisator. Echter een structureel goed werkende organisatie met toekomst perspectief zal op een gegeven moment eieren voor zijn geld moeten kiezen en gedwongen worden commercieel te gaan.

Verder is het waar dat een "underground feel" iets extra toevoegd aan een feest en een feest waar de commercie van afspat niet mijn voorkeur geniet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juli 2006 om 15:23:
En dan heb je een keer een feest met een matige opkomst en ga je het schip in (of extra onvoorziene kosten).

Nee want:
een bedrag overhoudt zodat je het volgende feest ook weer tot een succes kan maken.

Als je een feest regelmatig wilt geven zul je nou eenmaal moeten verdienen. Je kan niet alles zo calculeren dat je net uitkomt met je kosten en natuurlijk is het een risico om een feest te geven. Dat zal voor een beginnende organisatie altijd zo zijn commercieel of niet commercieel.

Niet commerciele feesten kunnen wel, maar slechts enkele per organisator.

Dit is zo....

Echter een structureel goed werkende organisatie met toekomst perspectief zal op een gegeven moment eieren voor zijn geld moeten kiezen en gedwongen worden commercieel te gaan.

Hier komt het grote verschil kijken. Een niet-commerciele organisatie zal zijn feest kleiner organiseren als er niet genoeg bezoekers komen, of als het helemaal niet meer loopt er gewoon een punt achter zetten. Een commerciële organisatie zal zijn feest aanpassen aan de wensen van de markt en het alsnog een succes proberen te maken. Kijk bijvoorbeeld naar Innercity dat wel tig keer van concept is veranderd. Waarom? Omdat de commerciele organisatie geld wil verdienen door het organiseren van feesten, en de niet commerciele een feest wil geven met een bepaald concept dat hij/zij mooi vindt.

Nu geef ik dit soort voorbeelden ook maar uit mijn hoofd, maar je ziet het idee er achter toch?

Waarschuw beheerder
Ik durf het trouwens niet met 100% zekerheid te zeggen maar volgens mij is Awakenings een niet-commerciële organisatie. Zij houden hun toegangsprijs namelijk al een hele lange tijd hetzelfde (35 euro) en de prijs van de drank is ook gewoon laag. Dit terwijl ze toch elke keer binnen no-time uitverkocht zijn (en dus veel hogere prijzen kunnen vragen).

Maar ja ik volg awakenings niet sinds dat ze begonnen zijn dus misschien heb ik het wel fout.

Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt zeker een punt, echter de markt vraagt naar continuiteit. Als een feest geslaagd is willen ze volgend jaar weer en nemen ze hun vrienden mee, de verleiding voor de organisatie is dan wel erg groot om een groter feest te organiseren. Een goed voorbeeld is het steeds groter geworden DanceValley.

Het probleem met feesten zoals Innercity en misschien ook al wel Sensation is dat het dermate commercieel is geworden dan het concept is uitgemolken en de markt is verzadigd. Misschien voor ID&T een goed idee om een keer verbieuwend te zijn en met nieuwe concepten te komen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gelukkig is awakenings techno en dat zal altijd underground blijven en nooit commercieel ,id&t wil teveel .en dat maakt de danscene kapot, het gaat niet meer om de gedachte dat de medeeigenaar is overleden en daarvoor sensation in het leven is geroepen , lees het artikel hier op pf over sensation , maar tegenwoordig zeggen de mensen van ik ben op sensation geweest ,dan hebben ze dat ook n keer meegemaakt, het is te veel geworden wat ze nu willen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juli 2006 om 15:55:
echter de markt vraagt naar continuiteit. Als een feest geslaagd is willen ze volgend jaar weer en nemen ze hun vrienden mee, de verleiding voor de organisatie is dan wel erg groot om een groter feest te organiseren. Een goed voorbeeld is het steeds groter geworden DanceValley.

Helemaal waar :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zaterdag echt me laatste sensation in ieder geval ,
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 5 juli 2006 om 15:58:
gelukkig is awakenings techno en dat zal altijd underground blijven en nooit commercieel

Techno leent zich inderdaad beter voor het geven van niet commerciele feesten als andere muziekstijlen, echter ook hier zie je commercie al wel de hoek om komen, zeker bij Awakenings (sponsoren zoals 3fm, exclusief merk sigaretten met speciale pakjes), de vraag is ook hoe niet commercieel kan een legaal feest zijn voor meer dan 10.000 mensen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
door Tell me why, gepubliceerd op zondag 2 juli 2006, 10465x bekeken

‘Be part of the night, dress in white’. Kennelijk is er toch meer nodig om je onderdeel te voelen van de nacht die Sensation White heet. De witte variant, die ooit begon ter nagedachtenis aan een overleden dierbare is verworden tot een individualistisch, hedonistisch paradepaardje van een organisatie, waarvan verhalen de ronde gaan dat ze zich in zwaar weer bevindt.

Miles Stutterheim overleed aan een auto-ongeval en als eerbetoon vond er in de Amsterdam Arena een feest plaats waarbij iedereen in het wit verscheen. Heerlijke trance, een massa mensen met hetzelfde gevoel en dezelfde instelling: samen ‘part of the night’ zijn en met zijn allen een feestje bouwen waar je een jaar op kunt teren. Kippenvelmomenten tijdens het feest en bij het herbeleven, waardoor je het jaar erop met zenuwen in je buik thuiszit, omdat het weer zover is. Na de editie van afgelopen juli zeg ik: als ik nog een keer heenmoet heb ik een knoop in mijn buik omdat ik er tegenop zie. Zelden heb ik me in een zaal vol mensen zo alleen gevoeld.

‘Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow’. Ik geef het ID&T na: ze probeerden het wel. Het was een mooi thema en de gebruikte uitspraak van James Dean deed me hopen op een heerlijke nacht, waarbij de dromen en voorpret voor Sensation werkelijkheid zouden worden. Ik kwam van een koude kermis thuis. Welke droom? Hebben ‘we’ nog wel dromen? Of zijn deze dromen en idealen verworden tot individuele ambities die niet verder rijken dan het ‘ik’? Als iets voor mijn gevoel ontbrak aan Sensation was het een groepsgevoel. Iedereen in dezelfde kleur gekleed zou een gevoel van eenheid en samensmelting van mensen, gedachten en gevoelens makkelijk moeten maken. Maar het werd niet begrepen. Het publiek luisterde niet, het publiek voelde niet. Maar ze kunnen voortaan wel zeggen ‘ik was bij Sensation white’. En de meesten zullen volhouden dat het fantastisch was. Want toegeven dat het haar glans, haar charme en haar eigenlijke bedoeling totaal vergeten en commercieel voorbijgestreefd is, zou betekenen dat die €60 het niet waard was. Misschien kan dit schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie opgenomen worden in de theorieboeken voor psychologiestudies. ID&T verdient het!

De organisatie bood, de door haar tot grote hoogte gehypte, Tiësto een podium voor zijn droom: een wereld zonder aids. Hij heeft zich als ambassadeur verbonden aan Dance 4 Life, maar de enige persoon die empathie toonde aan dit doel was de MC die ons de boodschap gaf om aids te stoppen door te dansen. Geen reactie, een dooie zaal met mensen die slechts ongeduldig kunnen fluiten omdat er een stilte valt in de muziek. Pas als Tiësto zijn uitgemolken duet met Kane op de draaitafels legt, gaat men los.

Misschien ben ik cynisch, misschien had ik toch een snoepje moeten nemen, maar wat mij betreft had de MC gelijk met zijn vraag: 'Why are we here?'

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juli 2006 om 16:07:
de vraag is ook hoe niet commercieel kan een legaal feest zijn voor meer dan 10.000 mensen?

Hoe groter het feest hoe hoger de kosten en dus hoe hoger de prijzen. Snel lijkt het allemaal commercieel omdat de prijzen wat hoger zijn als een illegaal feestje ergens in een loods, maar dat hoeft niet zo te zijn zo lang de omzet (hoe dan ook gegenereerd) alleen maar fungeert om de kosten te dekken en de continuiteit te waarborgen.

Waarschuw beheerder
Dat artikel over sensation white vind ik een mooi verkooppraatje. Maar ik geloof nog steeds niet dat het bij ID&T niet om het geld gaat. Kijk je hebt natuurlijk de gene die het Sensation concept beheert en voor hem gaat het vast niet om het geld. Hij wil vast wel die boodschap overbrengen en voor hem zal het allemaal wel kloppen wat in het artikel staat. Maar hij krijgt een budget en hij bepaald niet de prijzen. Dat wordt allemaal door de de directie geregeld en volgens mij kan het de directie een worst wezen of sensation voor 'dromen', verbroedering of voor witte melk staat. Zij willen enkel de kassa horen rinkelen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juli 2006 om 16:12:
Hoe groter het feest hoe hoger de kosten en dus hoe hoger de prijzen. Snel lijkt het allemaal commercieel omdat de prijzen wat hoger zijn als een illegaal feestje ergens in een loods, maar dat hoeft niet zo te zijn zo lang de omzet (hoe dan ook gegenereerd) alleen maar fungeert om de kosten te dekken en de continuiteit te waarborgen.

Hoe hoger de kosten hoe groter het risico. Bij dermate grote feesten moet je dat soort risico's afdenken door verzekeringen en afspraken met banken. Deze willen een degelijk businessplan zien waarbij ze de garantie hebben dat organisaties hun beloften kunnen nakomen. Deze zullen niet accoord gaan met de mededeling we hopen quite te draaien en genoeg over te houden voor het volgende feest.

Waarschuw beheerder
donateur
Maar dit waren ze jaren geleden toch ook al van plan???
Waarschuw beheerder
tuurlijk is awakenings commercieel..zodra je carl cox en al die andere dj's kan boeken..ben je commercieel..als awakeings niet commercieel is ,dan zijn het de dj's wel..zodra er maar een beetje winst is..heet het al commercieel..en underground is nu zo langerzamer hand ook een commerciele naam als je dat op een flyer zet...helaas je ontkomt er gewoon niet aan in deze maatschappij....als je bestaanrecht wil hebben..dan moet je wel commercieel gaan..ook al schreeuwt de een het wat meer van de daken dan de ander.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juli 2006 om 16:17:
. Maar ik geloof nog steeds niet dat het bij ID&T niet om het geld gaat.

Hoezo? Denk je nou echt dat iemand zulke dingen doet uit liefdadigheid? Natuurlijk draait het om geld, en daar hebben ze alle recht op, want ze bieden een "dienst" die jij kan kopen of niet. Eigen keus.

Al dat geze*k altijd over IDT en geld.

Waarschuw beheerder
Slimme move ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van stardust (k) op woensdag 5 juli 2006 om 21:41:
tuurlijk is awakenings commercieel..zodra je carl cox en al die andere dj's kan boeken..ben je commercieel..

naar mijn weten heeft carl cox nog niet op awake gedraaid dus. die draait op dance valley van udc !nogmaals awake is niet commercieel ,
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 5 juli 2006 om 15:58:
et gaat niet meer om de gedachte dat de medeeigenaar is overleden en daarvoor sensation in het leven is geroepen

De witte dresscode is daarom bij de 2e in het leven geroepen ja, de eerste Sensation was Miles gewoon bij.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 5 juli 2006 om 21:49:
naar mijn weten heeft carl cox nog niet op awake gedraaid dus. die draait op dance valley van udc !nogmaals awake is niet commercieel ,laatste aanpassing 5 juli 2006 21:50

100% zeker weten doe ik het niet of ik carl cox heeft gedraaid, maar namen zoals sven vath, dave clarck en paul van dijk..hebben er ook gedraaid
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 4 juli 2006 om 21:54:
en maak het feest weer zoals het hoorde te zijn van oorsprong,

inderdaad, de allereerste keer, Sensation, no dresscode...:) gewoon lekker feesten, geen fokking dure kaartjes en de lineup was ook wel ok...;) tegenwoordig draait alles om de centen, vandaar dus ook de globale/mondiale verkoop/uitbuiting...:) is echt dik geld aan te verdienen...:yes: dus logische stap van ID&T...(Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van stardust (k) op woensdag 5 juli 2006 om 22:12:
paul van dijk..

paul van dijk op awake???hahahahahaha awakenings is techno !!paultje draait hardtrance!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
van dijk zul je nooit zien op awake in ieder geval ! en het feit al dat er n kleine ruimte voor 6000 man is , dat maakt het al minder commercieel dan sensation , en dat maakt awakenings zo top !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 5 juli 2006 om 21:49:
awake is niet commercieel

Zodra er reclame gemaakt wordt is het al een commercieel iets...:) nu heeft een beeeeetje muziekliefhebbert geen reclame nodig om Awake te vinden...;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
maar als je ff n data kan posten over paul van dijk waneer ie r dan gedraaid heeft wil ik die graag zien ,

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van DanM op woensdag 5 juli 2006 om 22:46:
... nu heeft een beeeeetje muziekliefhebbert geen reclame nodig om Awake te vinden...

precies die vind je zonder commercial ook wel , awake rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 5 juli 2006 om 22:43:
paul van dijk op awake???hahahahahaha awakenings is techno !!paultje draait hardtrance!!

in 21-02-1998 draaide paul van dijk ....en laid back luck draaide eerst ook techno en draaide op awake..sommige dj's veranderen van stijl...

en awakenings zie je overal..als awakenings niet commercieel is hoeven ze hun kaartjes niet via ticketbox te verkopen en verkopen ze gewoon net als vroegergewoon bij de platenzaken zonder administratie kosten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van stardust (k) op woensdag 5 juli 2006 om 22:52:
als awakenings niet commercieel is hoeven ze hun kaartjes niet via ticketbox te verkopen en verkopen ze gewoon net als vroegergewoon bij de platenzaken zonder administratie kosten

Ook dan is het commercieel ;)

Alles wat tot doel heeft geld te genereren, is commercieel.
Pas als de organisatie aan het eind 0,0 overhoud, is het niet commercieel.

Bijvoorbeeld de oude techno-feesten in krakerspanden dus.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
oud nieuws, is vorige week al verteld door iemand met zg inside info

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juli 2006 om 14:59:
oud nieuws, is vorige week al verteld door iemand met zg inside info

ik dacht ook gelijk aan marokkanen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juli 2006 om 15:03:
ik dacht ook gelijk aan marokkanen

die zijn meestal wel inside en hebben info, alleen de gastheer of vrouw is dan meestal niet thuis...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juli 2006 om 15:03:
marokkanen

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juli 2006 om 15:06:
die

hebben het meestal wel gedaan ja :yes:
Waarschuw beheerder
Awakenings is hartstikke commercieel, maar het concept is (voorlopig) gewoon een vaststaand principe, waarin de muziek centraal staat. Je weet wat je krijgt, welke muziek er is en dat de sfeer goed is. Je weet dat je niet veel show hoeft te verwachten, alleen een tribune, goed geluid en wat lasers.

Het verschil met sensation is dat 'de show' heilig is en centraal staat. Het gaat niet meer om de muziek zoals bij de eerste edities, maar om 'erbij te zijn' en 'zien en gezien worden'. Dit trekt duidelijk een ander publiek en zorgt ervoor dat het ieder jaar mooier, gekker en duurder moet zijn. De muziek dient slechts om de zaal te vullen en om de avond te completeren. Het verkopen van het 'concept' (maar zónder daarbij de muziekstroming vast te leggen) is daarvan een prima voorbeeld. Het is daarom zelfs mogelijk dat je in India een sensation krijgt met Indiase muziek ipv onze vorm van Dance (bij wijze van spreken). Dat zul je van Awakenings, die als doel hebben Techno te draaien, vooralsnog niet zien. Maar zeg nooit nooit ;)

De discussie heeft dus niks met commercieel-niet commercieel te maken, maar gaat om wat het doel van de organisatie is. Wat staat centraal in het concept?
Waarschuw beheerder
nog paar uurtjes, knallen geblazen
Waarschuw beheerder
donateur
Sensation de wereld over.. Ik ben bang dat dat ten koste van de ID&T-feesten in NL zal gaan, omdat hun focus daar minder ligt..

Ze hebben in het verleden wel vaker laten zien niet te weten waar ze zich op moeten concentreren, SLAM!FM bijvoorbeeld.
Kheb gister die documentaire God Is My DJ zitten kijken, daarin wordt verteld dat ze dik verlies maakten door al die andere activiteiten dan feesten zelf.

Denk nie dat ze meteen failliet gaan hoor, maar de wereldmarkt is natuurlijk veel groter dan de nederlandse markt. Dusse, logisch dat ze zich misschien meer op de andere landen concentreren dan hier. Als ik de geluiden van White mag geloven was de show al minder dan vorig jaar.. Ik hoop maar dat ze die lijn niet doortrekken..
Waarschuw beheerder
zou niet verkeerd zijn
Werkzaam bij Relive Events
Artiest Arno
Waarschuw beheerder
Als ik die Duncun Stutterheim was dan zou ik precies hetzelfde doen... Uitmelken die hap en flink cashen!! :yes:
Maar ben het wel met Steven eens dat het voor Nederland niet meer zo'n exclusief feest wordt. ID&T adverteerd tenslotte met de slogan: 'The world's leading dance-event' Dat wordt dan een beetje achterhaald als het 'overal' ter wereld wordt gegeven. Dat is mijn mening. En het zou ook nog kunnen dat het accent op Sensation Nederland minder wordt als het ergens anders nog groter en beter kan.
Waarschuw beheerder
fuck id&t, hoop dat ze failliet gaan! Thunderdome laten ze helemaal zitten en de rest is ook een tering zooi. Neem nou de nieuwe thunderdome portal, bijna de helft werkt al meer dan een jaar niet. Q-dance daarin tegen doet het veel beter

Waarschuw beheerder
laten ze nou maar eens eerst de zaken in nl. goed voor elkaar hebben voordat ze uberhaupt over de grenzen gaan.
Waarschuw beheerder
de line-up van sensation white in duitsland is trouwens niet verkeerd :P beter dan hier in NL dat zeker :D

hawtin, väth, karotte :D
Waarschuw beheerder
tuurlijk is de line-up beter..die word net als in nederland met de jaren slechter..sensation 2000 blijft de beste sensation! en ook al is het leuk om alleen maar witte en zwarte mensen te zien..die hype is er nu wel af...verzin nu maar eens wat anders..onee....laat maar zitten...want dan krijgen we de dresscode hardrock/heavymetal :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van stardust (k) op maandag 10 juli 2006 om 11:06:
we de dresscode hardrock/heavymetal

:p sensation blackmetal :p
Waarschuw beheerder
id&t gaat er aan kapot..

Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 95048, 1189, 142628, 9507}
Waarschuw beheerder
donateur
De Duitse editie is tenminste wel interessant, lijkt op de eerste echte Sensation. Wat je daarna kreeg vond ik in iig niet zo interessant

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zal dan nog meer een keer de moeite nemen...

(hoop dat de mensen dit het intreseert het wat aantrekt, omdat partyflock toch 2/3 voor mensen van de hardere stijl is)

Uitspraak van Rob-Edd op maandag 10 juli 2006 om 20:48:
id&t gaat er aan kapot..

ID&T is er idd achter gekomen dat een eigen blad een dure club en een radio station `too much` was. veel geld in gepompt en veel geld verloren. maar ze leren er wel van, het blad is op de schop gegaan en het station inmiddels verkocht bron ook MME Jaenet is niet meer in handen van ID&T bron ik ben van mening dat ze weer wat willen krimpen en zich alleen bezig willen houden met de feesten.

Uitspraak van Stefanovic b) op zaterdag 8 juli 2006 om 11:57:
Ik ben bang dat dat ten koste van de ID&T-feesten in NL zal gaan, omdat hun focus daar minder ligt..

Sensation doet het nog altijd erg goed in nederland zolang dat nog altijd binnen 1 dag uit verkocht raakt moeten ze daar gewoon mee doorgaan. natuurlijk moet ID&T `cashen` waar het kan, dance piekt de laatste jaren behoorlijk. het kan zo ineens afgelopen zijn. kijk naar bv de love parade die word ook kapot gemaakt door de overheid en als ze even later weer van start kunnen gaan is er niemand die zijn geld er in wil pompen. sensation de grens over, goed plan! maar houd nederlands als uitgangs punt (zoals men nu al doet met duitsland en belgie, eerst het thema in NL opvoeren en daarna pas elders) in nederlands valt weinig meer te pieken wij hebben alles al gezien.

Uitspraak van RikkieB op maandag 10 juli 2006 om 03:20:
de line-up van sensation white in duitsland is trouwens niet verkeerd

er zijn veel contracten in de dance wereld, carl cox staat wel op sensation in duitsland maar niet meer in NL maar dan wel in NL op feesten van UDC. dat soort dingen haalt gewoon de jeux eraf... duncan van id&t: "Ik denk dat het voor bepaalde live acts een gemiste kans is dat ze alleen maar en eeuwig en altijd op Mojo festivals staan te spelen. Laurent Garnier hebben we al dertig keer aangevraagd, maar heeft nog nooit bij ons gestaan." bron

Ik vind zeker dat ID&T het goed doet op het moment, misschien als je toen in hun schoenen gestaan had had je hetzelfde gedaan. lees bijv. dit interview eens over extrema. zo kan het ook he...

Zelf ga ik ook naar feesten van andere organisaties en ik moet zeggen dat die ook zeker van de hoed en de rand weten en super feestjes neer kunnen zetten. maar hier op PF word zoveel gezeken en gezanikt... neem eens de moeite om de goeie en mooie dingen na een feest hier te posten en niet alleen het slechte te ontouden...

Zo dat was het...

Greetz J-ROON
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van stardust (k) op maandag 10 juli 2006 om 11:06:
sensation 2000 blijft de beste

tiesto/judge jules/ sven(L)vath/carl cox::D:D(L)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 09:25:
Zelf ga ik ook naar feesten van andere organisaties en ik moet zeggen dat die ook zeker van de hoed en de rand weten en super feestjes neer kunnen zetten. maar hier op PF word zoveel gezeken en gezanikt... neem eens de moeite om de goeie en mooie dingen na een feest hier te posten en niet alleen het slechte te ontouden...

:yes: ben 't met je eens :yes:

Zo dat was het...

Jij hebt je huiswerk wel gedaan voor vandaag (Y) :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 09:59:
tiesto/judge jules/ svenvath/carl cox:

Zo´n line-up als deze krijg je tegen woordig niet meer bij elkaar...

Uitspraak van SEB@Z op woensdag 12 juli 2006 om 10:04:

Thanx
Waarschuw beheerder
Je kan een feest organiseren waarbij je zelf je boterham verdient (een eerlijk bedrag, geen zakkenvullen) en daarbij een bedrag overhoudt zodat je het volgende feest ook weer tot een succes kan maken. Dat is geen commerciële instelling aangezien je het om het feest en om de muziek gaat. Jouw liefde voor de muziek is dan de reden waarom je het feest zou geven.

:respect:

Waarschuw beheerder
@ j-roon.. top stukie verhaal (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Thanx :D
Waarschuw beheerder
Wat wordt de dresscode dan.. dressed in wereldwhite?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boogiemonster op vrijdag 14 juli 2006 om 15:08:
Een hype die zich de afgelopen week over het internet verspreidde, was het internetfilmpje van de vechtpartij tijdens Sensation Black bij het optreden van Rob Gee. "Je mag m'n muziek klote vinden, prima, ga dan maar een biertje drinken of boe roepen. Fine. Maar met bier góóien en lollies smijten en me dan in mijn gezicht meppen... Ik bedoel, wat is dat voor iets? Ik moet er nu nog om lachen. Lóllies."

Gee is voornamelijk bekend vanwege zijn single uit de jaren negentig Ecstacy, You Got What I Need. Hij is dan ook een van de pioniers in gabberkringen. Hij heeft reeds op vele hardcore party's gedraaid, en was ook van plan dat te doen op Sensation Black in de Amsterdam ArenA. Maar Gee houdt zich liever niet vast aan één muziekstijl. Het plan was dat hij een volle show zou doen met gitaristen Billy Graziadei en Scott Roberts van Biohazard, 100 Demons-drummer Reesh en Sid Wilson van Slipknot achter de dj-booth. Metal en gabber, een combinatie die als geen ander kan werken, weet Gee. Maar tijdens Sensation zat niemand te wachten op Gee's experimenteerdrift.

"Net na het beeindigen van het nummer Adrenalize sprong iemand het podium op. Dit figuur was veel groter dan ik, was duidelijk onder invloed van drugs en had de blik van haat in zijn ogen. Hij sloeg me in mijn gezicht. Heel hard. Die jongen had kunnen doordraaien, dan is het toch niet zo gek dat mijn medebandleden er bovenop sprongen?" Gee legt het vanuit Amerika nog maar eens allemaal uit. Hij is zojuist begonnen aan een pre-meeting voor het organiseren van Sensation White in New York. "Wat hadden ze dan verwacht, ze kennen toch mijn stijl? Ze wisten dat ik geen kerstliedjes zou gaan spelen."

Geschrokken is hij zeker, maar spijt van zijn optreden of de daaropvolgende knokpartij heeft Gee niet. Evenmin vindt hij het gênant dat het bewuste filmpje nu overal te bezichtigen is, van Youtube tot Geenstijl. "Luister, wat wij deden, was een reactie op zijn agressie. Dat mijn naam nu vooral verbonden is aan dit incident en niet aan de muziek? Mijn fans weten waar ik voor sta. Die hoef ik niet te overtuigen. En daarbij geldt, er bestaat niet zoiets als slechte publiciteit. Hoe bizar dat dan ook mag klinken. Er zijn weer een paar mensen die mijn naam hebben leren kennen," legt Gee uit. Dat hem ook twijfelachtige koppen als "Artiesten tuigen bezoeker dancefeest in Amsterdam af" in marginale provinciekranten ten deel vallen, neemt hij dan maar voor lief.

Één van de oorzaken van de heftige reactie op de aanval noemt Gee de dood van Dimebag Darrel Abbott, gitarist van Damageplan (en ex-Pantera) die de dood vond tijdens een schietpartij op het podium, in 2004. "Toen deze gast bij ons tijdens Sensation Black op het podium sprong, had hij net zo goed een mes of een pistool bij zich kunnen hebben. Het schijnt dat hij tegen z'n vrienden heeft geroepen dat hij onze kutmuziek wel eens zou gaan stoppen, waarna hij aan de knoppen van het mengpaneel ging draaien en daarna het podium oprende. Wat bezielt je? Maar wij hielden ons vanaf het boe-geroep cool." Na het incident is de band zélf naar de politie gegaan om aangifte te doen. "We zijn ook echt niet door securitymedewerkers weggesleept."

De organisatie van Sensation Black, ID&T, en specifiek directeur Duncan Stutterheim, valt volgens Gee niets te verwijten. "Duncan is mijn vriend. Een vriend die je ophaalt van het vliegveld, zo'n vriend. Toen ik Duncans verklaring over het euvel las, voelde ik me gesteund. Ik zal altijd samen blijven werken met hem. We gaan met mijn organisatie L.A.F.U. (wat staat voor Look At Fucking Us, red.) Sensation White naar New York brengen. In augustus 2007 in Madison Square Garden zal Sensation White een feit in Amerika zijn."

en ga nu niet zeggen van past niet in topic
want dan moet je even het hele stuk lezen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
er zijn veel contracten in de dance wereld, carl cox staat wel op sensation in duitsland maar niet meer in NL maar dan wel in NL op feesten van UDC.

In de docu van id-t is het videogesprek te zien wat gevoerd word met de mensen in Duitsland. Hun willen graag Carl Cox, en hij probeerd ze ervanaf te praten omdat dat niet vernieuwend is.

Nee, ik heb niet het idee dat ze Cox erg graag zouden willen hebben op een nederlandse sensation.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 juli 2006 om 10:06:
en ga nu niet zeggen van past niet in topic
want dan moet je even het hele stuk lezenlaatste aanpassing 17 juli 2006 10:07

Past hoor ;) Mooi dat het incident nu een drijfveer lijkt voor Gee om sensation in de US te krijgen...

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 juli 2006 om 12:21:
ze ervanaf te praten omdat dat niet vernieuwend is.

Is het ook niet maar sensation moet toch altijd wel 1 grote op de line up hebben...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 juli 2006 om 13:02:
Is het ook niet maar sensation moet toch altijd wel 1 grote op de line up hebben...laatste aanpassing 17 juli 2006 13:03

ja dat wle maar niet ten koste van alles

Waarschuw beheerder
donateur
True True

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=464 height=436]http://sensation-white.com/portal/images/stories/news/image-polen.jpg[/img]

Site:
http://www.sensation-white.com/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=60#9001;=en

wat zal het hier vet zijn als...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 augustus 2006 om 21:45:
wat zal het hier vet zijn als...

dat lijk mij ook wel ja :D

Alleen zijn de prijzen daar nog hoger als hier in Nederland... in Polen kost een normaal kaartje min. 71euro en ik denk een VIP min. 124euro

Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat uitpakken... het lijkt me eerder een grootschalig exclusief feestje dan een toegankelijk feest voor een gemiddelde Pool :/ Maar misschien zit ik er wel helemaal naast O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op donderdag 3 augustus 2006 om 00:12:
Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat uitpakken... het lijkt me eerder een grootschalig exclusief feestje dan een toegankelijk feest voor een gemiddelde Pool Maar misschien zit ik er wel helemaal naast

ja ik heb ook even de wisselkoers er naast gehouden en idd duurder dan in amsterdam.

prijzen in polen zijn de laaste jaren ernorm gestegen maar toch meer dan als in nederland
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Qapam op donderdag 3 augustus 2006 om 08:54:
prijzen in polen zijn de laaste jaren ernorm gestegen maar toch meer dan als in nederland

ja als de prijzen zo zijn gestegen kan het best kloppen dat t nu duurder is in NL al lijkt me dat best vreemd...

ik dacht juist dat er veel Polen naar NL kwamen om te werken :vaag: