Een dj is voor mij een entertainer die het publiek vermaakt, niet alleen met z'n muziek persé. Hij weet z'n publiek te raken. en het maakt niet uit of je 16 of 66 bent hij heeft voor ieder wat wils.
Een dj is voor mij een entertainer die het publiek vermaakt, niet alleen met z'n muziek persé. Hij weet z'n publiek te raken. en het maakt niet uit of je 16 of 66 bent hij heeft voor ieder wat wils.
Een Dj is iemand die platen mixt en iemand die zich producer noemt maar eigenlijk loopjes gebruikt en melodiën uit andere platen.
Ik wil antwoorden van gewoon partygangers maar ben ook benieuwd naar de mening van profs
Welke prof bijv....?
heb ik niet meer...
Dit was geen goeie
Definities van DJ op het Internet:
* Een diskjockey is de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt. Tegenwoordig wordt de afkorting DJ, dj of deejay (nog steeds op z'n Engels uitgesproken) meer gebruikt.
Als in oude platenspeler?
Een diskjockey is de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt.
Voor mij is een DJ iemand die door het draaien van zijn muziek de stemming op een feest (voor een groot deel) bepaald.
Iemand die plaatjes draait op een feest om ervoor te zorgen dat het niet stil is maar er muziek te horen is
iemand die een leuk muziekje opzet
en iemand die zich producer noemt maar eigenlijk loopjes gebruikt en melodiën uit andere platen.
een dj is een entertainer
The term was first used to describe radio announcers who would introduce and play popular gramophone records. These records, also called discs by those in the industry were jockeyed by the radio announcers, hence the name disc jockey and soon to be known as DJs or deejays. Today there are a number of factors, including the selected music, the intended audience, the performance setting, the preferred medium, and the development of sound manipulation, that have led to different types of deejays.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki <- staat een heel leuk stukje over trouwens verder
Misschien is de vraag: Wat onderscheid een kwalitatieve DJ van de rest veel interessanter?
Ik blijf erbij dat de meeste dj's die aan de top staan 0,0% schelen met een willekeurige slaapkamer dj die het mixen ook onder de knie heeft...
Het verschil is dat de ene een grote bek heeft dan de ander...