Partyflock

Forumonderwerp · 858357
21 volgers · 55716x bekeken
Werkzaam bij JefQrew
Artiest {SHOWLIST artist 172385, 43071, 56179}
Waarschuw beheerder
Als ontzettende fan van de oprichter van het TTM label,en het meeste spul wat op dit labels/sublabels uitkomt,en na een aantal nieuwe releases een aantal dagen terug,vond ik de tijd rijp voor Het Third Movement Topic..

Al zijn er nogal wat verschillende topics op PF die er toch veel mee te maken hebben(beste dj/nieuwe releases) vind ik toch dat dit steeds meer groeiende label een apart topic verdiend heeft.Ik krijg zo af en toe een nieuwtje,en zal zeker niet de enige zijn,en ben graag op de hoogte natuurlijk,en vele mede-PFers ook :D..

Brand los,zou ik zeggen :D
Waarschuw beheerder
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39538074

The Third Movement dwingt tot cd aankoop
Sebastian Hoff: Ik heb niets te verliezen

Sebastian Hoff, alias Promo en Rude Awakening, en eigenaar van het label Third Movement, bevond zich in een spagaat. Als artiest voelde hij zich de gebeten hond. Als labeleigenaar voelde hij zich schuldig tegenover zijn artiesten. De oorzaak: door een dalende cd-verkoop zag ook hij zijn inkomsten dalen. Zover zelfs dat hij geen geld had om zijn eigen album uit te brengen. “Fans vroegen mij wanneer het nieuwe album van Rude Awakening uitkwam. Daarop antwoordde ik dat die er niet kwam, omdat ze hem toch niet zouden kopen. Want ook in deze relatief kleine doelgroep van industrial hardcore neemt illegaal downloaden de overhand. Maar daar reageerden ze niet op. Er kwam geen discussie los.”

Dus zet Hoff een nieuwe, slimme tool in. “Ik dacht, ik draai het om. Cd’s willen ze niet meer kopen, maar voor concerten en feestjes betalen ze gerust vijftig euro.” Voor zijn feest club r_AW op zaterdag 21 juni heeft hij de entreekosten verhoogd van 15 naar 19 euro, maar daarbij ontvang je wel het nieuwe album van Rude Awakening, Fragment of the Future. Hoff dwingt zijn vaste groep bezoekers dus tot de aankoop van zijn album. “Ik geef ze ongevraagd het album mee, ja, zonder dat ik er geld op moet inleveren.” Willen de bezoekers naar binnen, dan moeten ze die vier euro extra betalen. Of ze het album nu wel of niet willen hebben. Een gewaagde stap. Is hij niet bang dat zijn fans dit niet accepteren? “Ik weet dat de clubavond populair is in de scene. En er valt weinig te zeuren. Nu krijgen ze waar ze om vragen: muziek voor een lage prijs.”

Hoff is klaar voor een tegenreactie. “Natuurlijk hoop ik dat dit een goede nieuwe tool blijkt te zijn in een veranderende muziekmarkt. Maar ook zou ik graag willen dat er een tegenreactie ontstaat. Dat hier een intelligent gesprek uit voort komt over de gevolgen van illegaal downloaden. Ach, ik heb niets te verliezen. Die drie man die het niet zullen accepteren, hadden het album toch al niet gekocht.”

Zaterdag 21 juni is Club r_AW in P60, Amstelveen.
Waarschuw beheerder
En dan heeft hij nog gelijk ook, vind het een prima actie en hoop ook zeker dat er door de downloaders zelf eens wat tegenin gebracht word.
Waarschuw beheerder
Al moest ik 25 Euro betalen.Ik koop er vrijwel alle platen van die ik me maar kan veroorloven,en de merchandise.Cd's alleen van Promo en Rude Awakening,en de Dedicated CD uiteraard.Misschien zouden er veel meer artiesten onder de fans moeten zitten,om in te laten zien wat ze wel en niet verdienen dankzij het downloaden van muziek.

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Ik had die cd toch wel gekocht, maar snap het hele idee wel
Artiest Reload
Waarschuw beheerder
Ik vind het een erg goed initiatief, zou leuk zijn als meerdere organisaties dit gaan doen (bv Mid-Town tijdens Evilution o:)). Respect voor Promo dat ie dit durft (y)
Werkzaam bij Revolt Productions
Artiest {SHOWLIST artist 68765, 42248}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reload op donderdag 1 mei 2008 om 23:55:
Respect voor Promo dat ie dit durft

Dit is mss wel de eerste stap in het vinden van een oplossing van het download probleem (iig in de dance-scene):)

Tof van Hoff:9
Artiest BeeVee
Waarschuw beheerder
puike actie (y) en dan vind ik 4 pleuro extra voor die cd nog niet veel

Waarschuw beheerder
donateur
Cool bedachte actie idd. (y)
Artiest Coda
Waarschuw beheerder
prima actie, die 4 euro zal je de kop niet kosten lijkt me. Zou ook wel 4 euro extra betalen zonder cd dus...
Waarschuw beheerder
Kan de actie wel snappen. Ook benieuwd naar het album trouwens.

Waarschuw beheerder
ligt t album daarna ook gewoon in de winkel? (voor 4 euro? :p)

Waarschuw beheerder
TTM(L)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1607, 1618, 1608}
Artiest {SHOWLIST artist 13296, 60172}
Waarschuw beheerder
Goeie zaak! Ik MOET dat album hebben :yes:
En ik MOET naar r_AW.... das 2 vliegen in één klap! :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
strakke actie (Y) ik vroeg me al af wanneer er idd weer eens nieuw spul uit zou komen van r_AW. dan ben ik idd ook best bereid 4 euro meer te betalen voor een ticket :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op zaterdag 3 mei 2008 om 14:18:
dan ben ik idd ook best bereid 4 euro meer te betalen voor een ticket

Ja ? Toch maar niet downloaden ? ;)
Artiest {SHOWLIST artist 20168, 40505}
Waarschuw beheerder
Dan is 4 euro nog aan de lage kant... kan de actie wel waarderen. (y)
Waarschuw beheerder
Dat doe die goed... zo bereikt die ook zijn eigen doelgroep 1 in keer...
Waarschuw beheerder
Oh, erg coulant jegens hen die niet naar Club r_AW gaan. Het gros aan goedwilligen die het album wél zouden willen kopen, worden met deze actie verplicht om naar het feest te gaan, in plaats van datgene wat dhr. Hoff suggereert.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sounth Records op maandag 5 mei 2008 om 18:38:
Het gros aan goedwilligen die het album wél zouden willen kopen, worden met deze actie verplicht om naar het feest te gaan

CD los kopen is goedkoper dan r_AW kaart (incl. CD), lijkt mij. Alleen voor de meerprijs krijg je er nog een feest bij, zo kan je het ook zien :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
met deze actie verplicht om naar het feest te gaan
wat dacht je van los kopen? Of dacht je dat dhr. Hoff het na die paar honderd cd's die hij hierdoor verkoopt wel goed vind? :rot:

Waarschuw beheerder
krijg je die cd nou bij aankoop van het kaartje of pas op club r_AW

ben opzich best benieuwd naar dat album
vind het trouwens wel een goede actie
Artiest Husz
Waarschuw beheerder
De CD krijg je op de avond zelf. (Het preciese hoe en wat hoor/lees/zie je tegen die tijd wel...) Hoe dan ook, kaartje = entree + cd!
Waarschuw beheerder
Giraffen 5 euro bij de garderobe.
Niet te combineren met gewone jas of tas.
Waarschuw beheerder
donateur
komt er nog iets van een line up? :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BassmaniaQ op dinsdag 6 mei 2008 om 08:53:
komt er nog iets van een line up? :rot:

Nee,we betalen gewoon 19 euro en laten het allemaal over ons heen komen :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Makewablief op zaterdag 3 mei 2008 om 23:12:
Ja ? Toch maar niet downloaden ? ;)

dat doe ik naderhand :jaja: 8) cd lijst ik in en hang ik aan de muur! B)
Waarschuw beheerder
Niveautje hoor!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Makewablief op dinsdag 6 mei 2008 om 09:42:
Nee,we betalen gewoon 19 euro en laten het allemaal over ons heen komen

ok prima, zal wel weer goedkomen daar niet van :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Makewablief op dinsdag 6 mei 2008 om 10:39:
En jezelf aan het plafond ? :P

Uitspraak van HFC op dinsdag 6 mei 2008 om 11:39:
Niveautje hoor!

als ik me zelf aan het plafond hang wordt het een hoog niveau! 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] Schñjoep [2x5]... op maandag 5 mei 2008 om 21:40:
wat dacht je van los kopen? Of dacht je dat dhr. Hoff het na die paar honderd cd's die hij hierdoor verkoopt wel goed vind?

Zo, die mogelijkheid was ik gewoon helemaal vergeten.

Nee, het ging mij erom, dat voor een ieder de prijs gelijk zou moeten zijn, dus ongeacht of je naar Club r_AW gaat of niet. Over 'gewoon wat korting' voor de feestganger zou ik niet zo moeilijk doen, maar €4,- voor een CD of €15,- voor een CD, dat scheelt toch aanzienlijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sounth Records op dinsdag 6 mei 2008 om 13:01:
maar €4,- voor een CD of €15,- voor een CD, dat scheelt toch aanzienlijk

Reken dan ook even de grote groep downloaders mee,die hem voor niks hebben (dat scheelt helemaal veel !).En je ziet het als korting voor de feestganger,wat je volgens mij ook verkeerd ziet.

Zou hij nou de entree 10 euro hoger maken ipv die 4,dan is de kans veel meer aanwezig dat het grote deel (die niet tot de vaste groep fans behoort) niet komt,waardoor hij ook een groot deel inkomsten misloopt(en boekingen moeten ook betaald worden).Zo treft hij 2 vliegen in 1 klap.Hij kan uit de kosten komen (hoop ik),en zijn ECHTE fans krijgen de muziek waar ze al best lang op zitten te wachten (voor een goeie prijs).

En de discussie is gestart die eerder niet op gang kwam !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sounth Records op dinsdag 6 mei 2008 om 13:01:
Over 'gewoon wat korting' voor de feestganger zou ik niet zo moeilijk doen, maar €4,- voor een CD of €15,- voor een CD, dat scheelt toch aanzienlijk

Tja moet keuzes maken he, je kan niet iedereen tevreden stellen.

Uitspraak van Makewablief op dinsdag 6 mei 2008 om 13:33:
Zou hij nou de entree 10 euro hoger maken ipv die 4,dan is de kans veel meer aanwezig dat het grote deel (die niet tot de vaste groep fans behoort) niet komt,waardoor hij ook een groot deel inkomsten misloopt(en boekingen moeten ook betaald worden).Zo treft hij 2 vliegen in 1 klap.Hij kan uit de kosten komen (hoop ik),en zijn ECHTE fans krijgen de muziek waar ze al best lang op zitten te wachten (voor een goeie prijs).

Juistem:)

Waarschuw beheerder
r_AW RETURNS AT MYSTERYLAND

[img width=100 height=143]http://www.thirdmovement.nl/images/events/mland08a.jpg[/img]

On saturday the 23rd of August the oldest dance-festival in The Netherlands will celebrate its 15th birthday with an extra festive edition. Among the many and diverse stages, returning this edition is the r_AW area! Last year was a blast when r_AW took over the mountain, this year will be somewhat different. Presenting the broad horizon of experiments on the scale of hardtechno to industrial, anything can happen that day. More on that later as the complete Mystery Land program will be announced on wednesday the 21st of May.

Presale starts this saturday at all familiar presale outlets. More info? Visit the official website: mysteryland.nl!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Makewablief op dinsdag 6 mei 2008 om 13:33:
Reken dan ook even de grote groep downloaders mee,die hem voor niks hebben (dat scheelt helemaal veel !).En je ziet het als korting voor de feestganger,wat je volgens mij ook verkeerd ziet.

Lees nu nog eens wat ik geschreven heb. Ik zie het juist niet als korting. Gewoon korting op een feest, vind ik goed. Misschien is dat zelfs 'normaal' te noemen. Maar nogmaals, €4,- voor een album of €15,- dat scheelt aanzienlijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] Schñjoep [2x5]... op dinsdag 6 mei 2008 om 19:27:
Tja moet keuzes maken he, je kan niet iedereen tevreden stellen.

Ik snap niet zo goed waarom iedereen hier zo snel mee akkoord gaat. Is dat puur omdat jullie uit gewoonte naar Club r_AW gaan? Of omdat jullie Promo verheerlijken?

Nee, even serieus: ik vind dat de fans die níét naar Club r_AW gaan, gelijkgesteld moeten worden aan degenen die wél gaan. Dát is eerlijk. Promo stelt met deze actie een wel erg zelfzuchtige daad.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kraikel op donderdag 8 mei 2008 om 15:14:
Werken voor je centen...

Och, je weet dat studenten het over het algemeen niet zó breed hebben, hè? Toen ik nog niet studeerde, kocht ik vrijwel alles van dhr. Hoff. Maar nu moet ik keuzes maken. ;) En dan is het simpelweg vervelend als er zo'n actie wordt georganiseerd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sounth Records op donderdag 8 mei 2008 om 18:15:
Nee, even serieus: ik vind dat de fans die níét naar Club r_AW gaan, gelijkgesteld moeten worden aan degenen die wél gaan. Dát is eerlijk. Promo stelt met deze actie een wel erg zelfzuchtige daad.

Uitspraak van _tm op donderdag 1 mei 2008 om 20:33:
“Fans vroegen mij wanneer het nieuwe album van Rude Awakening uitkwam. Daarop antwoordde ik dat die er niet kwam, omdat ze hem toch niet zouden kopen.

daarom, nu heeft hij in ieder geval al 4 euro voor ieder album dat hij op club r_AW geeft aan de bezoekers

en dat heeft hij dan al zeker dus dat scheelt hem al een hoop downloads

en hij naait zijn fans in feite ook niet, want als je hem wilt kopen koop je hem toch wel
Waarschuw beheerder
Is dat puur omdat jullie uit gewoonte naar Club r_AW gaan? Of omdat jullie Promo verheerlijken?

Nee Liefkozend Sebas heet de beste man.En ja wij gaan altijd dus zeuren er niet over,uiteraard.
Waarschuw beheerder
De nieuwe line-up

KID606 🇺🇸
THE PANACEA (deu)
SARIN ASSAULT (jpn, live)
RUDE AWAKENING (live +dj)
PEAKY POUNDER (fin)
HUSZ
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
toffe actie overigens
Waarschuw beheerder
Ik snap niet zo goed waarom iedereen hier zo snel mee akkoord gaat. Is dat puur omdat jullie uit gewoonte naar Club r_AW gaan? Of omdat jullie Promo verheerlijken?

allebei niet henk:)

Ik ga niet uit gewoonte naar r_AW , maar ik ga erheen voor de muziek en de gezelligheid. Ken de halve zaal :)
En Promo verheerlijken? Vind het een erg goede dj/producer en heb respect voor zijn werk en hoe hij zijn ding doet. Verheerlijken is een erg groot woord.

Nee, even serieus: ik vind dat de fans die níét naar Club r_AW gaan, gelijkgesteld moeten worden aan degenen die wél gaan. Dát is eerlijk. Promo stelt met deze actie een wel erg zelfzuchtige daad

Je snapt Sebas zijn verhaal echt niet he :aai:
De enkeling die het er niet mee eens heeft hij schijt aan :)