Ik begrijp niet zo goed waarom je per se shakes wilt nuttigen. Je kunt bij wijze van spreken ook je kip met kruiden en groenten eten. Dat is veel beter tegen de honger. Tevens krijg je de nodige vitamines en mineralen binnen. Sowieso is dat noodzaak bij een low-carb dieet (eigenlijk moet je supplementeren om het gezond te houden).
Ik begrijp niet zo goed waarom je per se shakes wilt nuttigen. Je kunt bij wijze van spreken ook je kip met kruiden en groenten eten.
Klopt, het is ook bekend dat je de eerste paar dagen tot een week je hongergevoel houd, maar daarna verdwijnt dat gevoel en zit je na een shake al vol.
Met wat maken jullie de shakes? Water, melk of yoghurt?
Water lijkt me te ranzig, zelf doe ik het met melk, alleen dan halfvolle ipv magere, kan dit veel kwaad?
Ik ben vegetariër en kom anders moeilijk aan mn dagelijkse 120 gram eiwit. Ik vervang dan dus ook niet zoals gezegd, maar is extra voeding.
Ik ben vegetariër en kom anders moeilijk aan mn dagelijkse 120 gram eiwit. Ik vervang dan dus ook niet zoals gezegd, maar is extra voeding.
500 gram magere kwark van topfit als maaltijd. heb je al 40gr eiwit binnen dan als je wilt kun je nog afslank eiwit van body en fit gebruiken smorges en savonds. denk dat je met de rest van het eten dan wel aan je 120 gram eiwit komt. Zo krijg je niet te veel suikers en koolhydraten binnen. dan nog normale maaltijden
Vegetariër betekent voor iedereen die het toepast weer wat anders. Geen vis? Wel vis? Veganistisch? Niet veganistisch? Als je niet veganistisch bent, zijn er genoeg goede eiwit-bronnen over.
Waar haal je overigens vandaan dat teveel zuivel binnenkrijgen niet goed is? Het omgekeerde is waar. Tenzij je lactose intolerant bent natuurlijk.
Geen vis. Bovendien ben ik niet zo'n fan van eieren. Ik eet het nu wel af en toe tot kokhalzen toe, dus hopelijk wen ik er ooit aan. Als vegetariër heb je dan niet heel veel keus en variatie over verder.
Zuivel bevat vet en melksuikers. Ik vind het gewoon teveel als je én een liter melk binnenkrijgt en nog es een halve kilo kwark. Ook bevat het veel vrije radicalen. Bovendien krijg je een dikke huid er van, heb de raad gekregen van meerdere bodybuildersen ja.. mijn huid is er een stuk op vooruit gegaan sinds ik minder neem.
Je levensstijl aanpassen
ben nu 12 kilo kwijt en ruim 10 cm van mijn buik af.
nee tuurlijk niet vinnce....er zijn nog meer factoren.
ik eet teveel.
ik ga door wanneer ik nog gewoon lekkere trek heb, maar het honger-gevoel allang weg is.
ik snack teveel savonds.
chips, bakhapjes lol
daarentegen sport ik wel.
ik loop 2 keer per week hard, varierend van 5 km tot 15 km.
allemaal rond de 10 km/u, korte afstanden wat sneller.
jezuszoals bovenstaand beschreven lijk ik net een obesitas
Je maag gaat pas na 20-30 minuten aangeven dat die vol zit. Hier kun je bv al op gaan letten.
teveel eten maakt niks uit
dit is idd een goed punt....vaak eten we gewoon door omdat we denken dat we nog niet vol zitten. echter zijn het de signalen die we naar de hersenen moeten krijgen wat traag
Wel. Kcal in vs Kcal out.
BS.. Het gaat er puur om dat je bewust bent van wat je eet.
Boven je onderhoud gaan eten is aankomen,er onder gaan zitten is afvallen. Jij kan wel veel meer eten maar als je nog steeds met je Kcal onder onderhoud zit val je gewoon af.
Ik ben meer gaan eten en zit nog ver onder mijn onderhoud!
en zit nog ver onder mijn onderhoud!
Door bewust te zijn van wat je eet.
Dat zeg ik toch net kerel. Het gaat om Kcal in vs Kcal out,als jij meer vreet dan je verbrand dan kom je aan,in die zin kun je dus wel teveel eten.
Jij zegt dat teveel eten niks uit maakt,dat doet het wel degelijk.
Hoeveel eronder?
Precies,goed voedingsschema enzo.
wat is je streefgewicht?
zuivel is voor kalveren...ik ben opgegroeid met dat melk ed goed voor je is. liters gingen er in de week doorheen.
sinds ik gestopt ben met zuivel (soms een keer een toetje of melk in de koffie daargelaten) voel ik me een stuk beter.
heb een minder slijmerig gevoel in mijn keel 's ochtends en wat beuker zegt is mijn huid er ook op vooruit gegaan.
feit is dat nederland het hoogste percentage mensen heeft met botontkalking.(zuivel inname?) wie het weet mag het zeggen.
gaat maar eens naar die oosterse landen kijken waar mensen over het algemijn slanker zijn.daar wordt bijna geen zuivel geconsumeerd.
ook hebben ze daar een heel ander eetpatroon. ik heb er baat....dus gaan we gewoon lekker door.
ben nu 12 kilo kwijt en ruim 10 cm van mijn buik af.
Ik ben meer gaan eten en zit nog ver onder mijn onderhoud! Ra ra hoe doe je dat? Door bewust te zijn van wat je eet en mezelf aan een strak uitgebalanceerd schema te houden.
Ik ben nu in 2 weken tijd 8kg afgevallen. Wat ben ik gaan doen?
Klopt,allemaal jankende patiënten die te dik zijn wuuuu.
in je dieet
zou ik niet op de weegschaal kijken,
Doordat je haast geen koolhydraatrijke producten nuttigt bouw je tekorten op. Hopelijk supplementeer je de benodigde mineralen zoals calcium, magnesium, kalium, natrium. Doe je dit niet, dan zou ik het echt sterk overwegen om je veredelde crash-dieet gezond te houden. Hopelijk is je personal trainen verstandig genoeg om dat tegen je te zeggen. En anders kun je beter een nieuwe zoeken.
Overigens begrijp ik ook niet waarom je niet (kleine) hoeveelheden carbs (of zelfs suikers) vlak voor of tijdens de work-out nuttigt. Als je bloedsuikerspiegel normalere waarden aannemen, stijgen je prestaties in de gym. Dit is van belang om intensiteit te behouden (voor het bewaren van spiermassa) en om je volledige training goed af te kunnen ronden. Als je net begint zal de intensiteit misschien nog niet zo hoog zijn en zal je het minder merken, maar op lange termijn is het zeker verstandig.
nogmaals... ik volg geen dieet. Ik verafschuw dat woord. Ik ben mijn levensstijl aan het aanpassen.
i know. Gaat mij ook om mn centimeters en VP.
Als je mn vorige posts had gelezen, dan had je ook gelezen dat ik ook koolhydraten tot me neem
ik ben er net mee begonnen. Deze komen nu nog niet voor in mijn schema, omdat de intensiteit nog niet hoog genoeg is. Maar daar zal vast wel rekening mee gehouden worden als de intensiteit verhoogd word.
Ja en dit heb je ook weer aangepast!
Mare als je meer dan 3 liter drinkt, moet je wel oppassen dat je niet essentiële vitamine en mineralen wegspoelt!
Het heeft werkelijk totaal niets met zuivel te maken. Als je het onderzoek had gelezen, had je zelfs kunnen zien dat het een positieve bijdrage kan leveren binnen een dieet om vet te verliezen.
Sorry vermoeidheid
en als dat ergens geschreven staat is dat per definitie waar?