Partyflock

Forumonderwerp · 856014
10 volgers · 196385x bekeken

Waarschuw beheerder
-2
Wie is hier ook mee bezig?

wie weet kan je hier ideeen uitwisselen hoe je dit t beste kan doen of juist moet laten...of net dat ene steuntje in de rug..

:hug:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 juli 2013 om 15:10:
Ik begrijp niet zo goed waarom je per se shakes wilt nuttigen. Je kunt bij wijze van spreken ook je kip met kruiden en groenten eten. Dat is veel beter tegen de honger. Tevens krijg je de nodige vitamines en mineralen binnen. Sowieso is dat noodzaak bij een low-carb dieet (eigenlijk moet je supplementeren om het gezond te houden).

Met je avondeten mag je ook veel dingen, het gaat erom dat je sochtends en voor de lunch ipv brood een shake neemt. Avondeten mag je wel gewoon eten.. Niet alles nee, maar veel wel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zorrieee op woensdag 10 juli 2013 om 15:47:
Met je avondeten mag je ook veel dingen, het gaat erom dat je sochtends en voor de lunch ipv brood een shake neemt. Avondeten mag je wel gewoon eten.. Niet alles nee, maar veel wel

Maar, waarom?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 juli 2013 om 15:10:
Ik begrijp niet zo goed waarom je per se shakes wilt nuttigen. Je kunt bij wijze van spreken ook je kip met kruiden en groenten eten.

Ik ben vegetariër en kom anders moeilijk aan mn dagelijkse 120 gram eiwit. Ik vervang dan dus ook niet zoals gezegd, maar is extra voeding.

Uitspraak van Zorrieee op woensdag 10 juli 2013 om 14:31:
Klopt, het is ook bekend dat je de eerste paar dagen tot een week je hongergevoel houd, maar daarna verdwijnt dat gevoel en zit je na een shake al vol.
Met wat maken jullie de shakes? Water, melk of yoghurt?

Water lijkt me te ranzig, zelf doe ik het met melk, alleen dan halfvolle ipv magere, kan dit veel kwaad?

Ik doe het met water, teveel zuivel binnenkrijgen is niet goed. Mn huid is aanzienlijk verbeterd sinds ik minder zuivel ben gaan gebruiken.

Met zo weinig eten kun je je stofwisseling behoorlijk naar de klote helpen, dus pas op ;) Ben je strakjes misschien dikker dan eerst. Ben niet echt voorstander van alleen shake-dieeten. Je moet gewoon leren eten. Ik kan op 1250 calorieën op een rustdag gewoon de hele dag bunkeren als ik dat wil, dus waarom zou ik honger gaan lijden denk ik dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeukerT op donderdag 11 juli 2013 om 11:04:
Ik ben vegetariër en kom anders moeilijk aan mn dagelijkse 120 gram eiwit. Ik vervang dan dus ook niet zoals gezegd, maar is extra voeding.

500 gram magere kwark van topfit als maaltijd. heb je al 40gr eiwit binnen dan als je wilt kun je nog afslank eiwit van body en fit gebruiken smorges en savonds. denk dat je met de rest van het eten dan wel aan je 120 gram eiwit komt. Zo krijg je niet te veel suikers en koolhydraten binnen. dan nog normale maaltijden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeukerT op donderdag 11 juli 2013 om 11:04:

Vegetariër betekent voor iedereen die het toepast weer wat anders. Geen vis? Wel vis? Veganistisch? Niet veganistisch? Als je niet veganistisch bent, zijn er genoeg goede eiwit-bronnen over.

Waar haal je overigens vandaan dat teveel zuivel binnenkrijgen niet goed is? Het omgekeerde is waar. Tenzij je lactose intolerant bent natuurlijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juli 2013 om 14:12:
500 gram magere kwark van topfit als maaltijd. heb je al 40gr eiwit binnen dan als je wilt kun je nog afslank eiwit van body en fit gebruiken smorges en savonds. denk dat je met de rest van het eten dan wel aan je 120 gram eiwit komt. Zo krijg je niet te veel suikers en koolhydraten binnen. dan nog normale maaltijden

Zo doe ik het ook ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juli 2013 om 17:03:
Vegetariër betekent voor iedereen die het toepast weer wat anders. Geen vis? Wel vis? Veganistisch? Niet veganistisch? Als je niet veganistisch bent, zijn er genoeg goede eiwit-bronnen over.

Geen vis. Bovendien ben ik niet zo'n fan van eieren. Ik eet het nu wel af en toe tot kokhalzen toe, dus hopelijk wen ik er ooit aan. Als vegetariër heb je dan niet heel veel keus en variatie over verder.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juli 2013 om 17:03:
Waar haal je overigens vandaan dat teveel zuivel binnenkrijgen niet goed is? Het omgekeerde is waar. Tenzij je lactose intolerant bent natuurlijk.

Zuivel bevat vet en melksuikers. Ik vind het gewoon teveel als je én een liter melk binnenkrijgt en nog es een halve kilo kwark. Ook bevat het veel vrije radicalen. Bovendien krijg je een dikke huid er van, heb de raad gekregen van meerdere bodybuilders :) en ja.. mijn huid is er een stuk op vooruit gegaan sinds ik minder neem.

Als ik als een beest tekeer ben gegaan met gewichten zoals nu snak ik gewoon naar mn shakeje.. heerlijk. Gelijk mn bloedsuikerniveau weer op peil :) Niks mis mee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeukerT op donderdag 11 juli 2013 om 20:19:
Geen vis. Bovendien ben ik niet zo'n fan van eieren. Ik eet het nu wel af en toe tot kokhalzen toe, dus hopelijk wen ik er ooit aan. Als vegetariër heb je dan niet heel veel keus en variatie over verder.

Ja, dan wordt het wel iets lastiger. Het blijft natuurlijk je persoonlijke keuze. Het staat los van andere mensen.

Uitspraak van BeukerT op donderdag 11 juli 2013 om 20:19:
Zuivel bevat vet en melksuikers. Ik vind het gewoon teveel als je én een liter melk binnenkrijgt en nog es een halve kilo kwark. Ook bevat het veel vrije radicalen. Bovendien krijg je een dikke huid er van, heb de raad gekregen van meerdere bodybuilders :) en ja.. mijn huid is er een stuk op vooruit gegaan sinds ik minder neem.

Please don't try me there...

- Zuivel bevat nauwelijks vet als je de magere variant neemt.
- Lactose komt inderdaad voor in een hoop zuivelproducten en is vooral verstandig te vermijden als je lactose intolerant bent. Op het moment dat je geen keto-dieet volgt is het totaal zinloos om lactose te vermijden. De lactose die je binnen krijgt weegt totaal niet op tegen de bonus die veel zuivelproducten met zich meebrengen. Sowieso wordt het gebruikt als brandstof of glycogeen in een kcal-tekort.
- Door de mix van casseine en whey zijn de eiwitten in melk vaak superieur.
- De elektrolyten en vitaminen die meekomen met een zuivelproduct maken van veel zuivel een erg voordelige productkeuze in je dieet.
- Er heerst een mythe dat je huid vettiger wordt van melk of zuivelproducten. Het verhaal heeft waarschijnlijk zijn oorsprong door de elektrolyten in het zuivelproduct. Electrolyten regelen onder andere vochthuishouding in je lichaam. Als je op wat voor manier dan ook een disbalans creëert kun je daar op reageren. Dit staat los van zuivel.
- Studies geven aan dat melk (zelfs VOLLE melk) superieur is na een work-out.

http://www.bodyrecomposition.com/research-review/milk-the-new-sports-drink-a-review-research-review.html

http://www.bodyrecomposition.com/research-review/milk-as-an-effective-post-exercise-rehydration-drink.html

http://stronglifts.com/milk-post-workout-build-muscle-gains/

Als je niet op wedstrijdniveau zit qua lichaamsvet, is er geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om melk (of andere zuivel) te vermijden. Het is juist vaak superieur en een perfecte keuze binnen een dieet.

Even toevoegen: veel bodybuilders, personal trainers of gymrats praten elkaar dom na. Even research doen en je begrijpt waar het om gaat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Duidelijk, maar ik heb nu geen puistjes meer, dus ik hou het lekker zo :D Vind dat ik meer dan voldoende binnenkrijg

Waarschuw beheerder
Je moet natuurlijk zelf weten of je het neemt, maar ik begrijp alleen niet waarom je achter argumenten staat die gebaseerd zijn op gebakken lucht. Als ik je vertel dat je Heel veel chips en ijsjes moet eten om af te vallen, geloof je me dan ook? :P
Waarschuw beheerder
ieder zijn/ haar ding!!

En ieder zijn eigen standpunt...

We maken onze eigen keuzes... om op eigen wijze iets te bereiken!

Waarschuw beheerder
Gebaseerd op gebakken lucht.
Waarschuw beheerder
Dat is jou mening erover...
Je weet niet wat er tegen beukert verteld is!!

Ik doe een shake-dieet... das mijn keus... en ik ga hier niet helemaal uitleggen waarom ik die keus maak.
Tuurlijk is dit tijdelijk en zal ik aansluitend weer verder gaan met een gezond voedingspatroon!!

Waarschuw beheerder
Wat kom je hier nou een partij moeilijk zitten doen. Wat probeer je nu te bereiken? Ik heb het niet eens over jou.

Dit gaat over zuivel. Als je volwassen wilt meepraten dan kan dat. Wat ik zeg heeft totaal geen ene drol met mijn mening te maken. Het zijn puur wetenschappelijke studies en feiten.
Waarschuw beheerder
tsja dieeten...

Maar goed dat dieeten niks uithaalt uiteindelijk! Je levensstijl aanpassen, dat haalt pas echt iets uitl. Succes met je shakejes.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pascal_1974 op donderdag 11 juli 2013 om 23:16:
Je levensstijl aanpassen

True :yes:

Maar je kunt het wel optimaliseren door het slim te doen :yes:
Waarschuw beheerder
Als iets mij verteld wordt en ik merk vervolgens dat het voordelen voor mij oplevert, waarom zou ik het dan weer gaan veranderen? Boeit mij niet wat verder de onderliggende theorie is, want mijn praktijk is wat telt voor mij.

Misschien niet om de redenen die jij geeft, het zal allemaal best waar zijn wat je vertelt, maar zolang ik ineens heel snel vooruit ga en geen acne meer heb, vind ik het prima hoe het gaat momenteel ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Oh nee hoor, dit heeft niets met gelijk te maken. Ik deel alleen info waar je misschien je voordeel mee kunt doen. Aan jou (jullie) de keuze om er iets mee te doen. Je hebt immers weinig alternatieven voor je levensstijl. Misschien schept het nieuwe inzichten en mogelijkheden.

Overigens zijn er genoeg mensen die hun strepen verdiend hebben die net zo goed onzin verkopen (zeker als ze aan de "verboden" middeltjes zitten). Dat iets werkt betekent nog niet dat het werkt om de reden die mensen zelf denken.
Waarschuw beheerder
Ik had het even aangepast :P

Nee maar zolang iets in praktijk werkt, doe ik het gewoon.. ik probeer gewoon es niet eigenwijs te zijn :9
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja en dit heb je ook weer aangepast! :P

Ik begrijp dat je het dan gewoon doet. Wie zou dat niet doen? Echter als je weet waarom het werkt, weet je ook dat het waarschijnlijk niets te maken heeft met wat je denkt (of de meeste denken, het blijft immers een mythe).
Waarschuw beheerder
zuivel is voor kalveren...ik ben opgegroeid met dat melk ed goed voor je is. liters gingen er in de week doorheen.
sinds ik gestopt ben met zuivel (soms een keer een toetje of melk in de koffie daargelaten) voel ik me een stuk beter.
heb een minder slijmerig gevoel in mijn keel 's ochtends en wat beuker zegt is mijn huid er ook op vooruit gegaan.
feit is dat nederland het hoogste percentage mensen heeft met botontkalking.(zuivel inname?) wie het weet mag het zeggen.
gaat maar eens naar die oosterse landen kijken waar mensen over het algemijn slanker zijn.daar wordt bijna geen zuivel geconsumeerd.
ook hebben ze daar een heel ander eetpatroon. ik heb er baat....dus gaan we gewoon lekker door.
ben nu 12 kilo kwijt en ruim 10 cm van mijn buik af.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van danielle.d op vrijdag 12 juli 2013 om 08:41:

alleen door zuivel te laten staan ?

ik wil ook weer graag van de 92 naar de 80 :$
Waarschuw beheerder
nee tuurlijk niet vinnce....er zijn nog meer factoren.
ik zal je na de vakantie de voor en na foto laten zien ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van danielle.d op vrijdag 12 juli 2013 om 08:46:
nee tuurlijk niet vinnce....er zijn nog meer factoren.

ik moet mijn eetpatroon aanpassen.

ik eet teveel.
ik ga door wanneer ik nog gewoon lekkere trek heb, maar het honger-gevoel allang weg is.

ik snack teveel savonds.
chips, bakhapjes lol

daarentegen sport ik wel.
ik loop 2 keer per week hard, varierend van 5 km tot 15 km.
allemaal rond de 10 km/u, korte afstanden wat sneller.

jezus :/ zoals bovenstaand beschreven lijk ik net een obesitas :/

ik ben 1.83m en weeg nu 92 kg.
vind ik veel te veel.
wil graag 80 kg wegen.
helaas ben ik een liefhebber van lekker eten en drinken (Bourgondier) en dat is killing.
Waarschuw beheerder
Ik ben nu in 2 weken tijd 8kg afgevallen. Wat ben ik gaan doen?

Smorgens: 3 gebakken eieren met bacon, sla, tomaat Komkommer
Eerste pauze: Hetzelfde alleen in een mindere hoeveelheid
middagpauze: Bak sla met kip of vlees, noten en tomaat, komkommer etc
3e pauze: Hetzelfde als de middagpauze alleen in een mindere hoeveelheid

Voor het sporten een pre-workout meal. Dat bestaat uit gewokte groenten met kip. ongeveer 45 minuten vantevoren

Dan een uur ECHT trainen en niet zoals de meeste een beetje bewegen. Geen cardio, puur kracht.

45 na het trainen een post-work out meal dat bestaat uit zoete aardappelen, biefstuk/kip/vis en groenten.

Voor het slapengaan een pre-bedtime meal dat bestaat uit zelfgemaakte pudding van Whey :)

op niet-trainingsdagen bijna hetzelfde alleen dan niet de work-out meals erbij.

Ik drink sowiso geen fridranken meer. Drink bijna 4 tot 5 liter water op een dag. Geen suiker. Ik gebruik geen boters mee maar kokosolie of Ghee. Geen vette junkfood meer. Alles puur en gezond.

Allemaal die dieetjes is voor een bepaalde tijd. Ga je erna niet er mee door, komen de kilos er weer dik aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juli 2013 om 08:53:
ik eet teveel.

teveel eten maakt niks uit. Ik eet ook veel, alleen wel gestructureerd en gezond.

ik ga door wanneer ik nog gewoon lekkere trek heb, maar het honger-gevoel allang weg is.

Dan zul je waarschijnlijk ook heel snel eten. Je maag gaat pas na 20-30 minuten aangeven dat die vol zit. Hier kun je bv al op gaan letten.

ik snack teveel savonds.
chips, bakhapjes lol

tsja..

daarentegen sport ik wel.
ik loop 2 keer per week hard, varierend van 5 km tot 15 km.
allemaal rond de 10 km/u, korte afstanden wat sneller.

Dat is iig goed. Maar neem voor de grap gewoon es wat gewichten mee. Of ga eens wat krachttrainingen doen.

jezus :/ zoals bovenstaand beschreven lijk ik net een obesitas :/

Nah valt wel mee hoor..

Ik ben 1.83 en weeg nu 123kg. Het vet zit bij mij alleen op mn bovenlichaam. De rest is het probleem niet.

Ik zou blij zijn als ik rond de 92kg zou wegen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pascal_1974 op vrijdag 12 juli 2013 om 09:31:
Je maag gaat pas na 20-30 minuten aangeven dat die vol zit. Hier kun je bv al op gaan letten.

dit is idd een goed punt....vaak eten we gewoon door omdat we denken dat we nog niet vol zitten. echter zijn het de signalen die we naar de hersenen moeten krijgen wat traag ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van danielle.d op vrijdag 12 juli 2013 om 09:45:
dit is idd een goed punt....vaak eten we gewoon door omdat we denken dat we nog niet vol zitten. echter zijn het de signalen die we naar de hersenen moeten krijgen wat traag

True.. Mensen nemen ook te vaak grote porties. Daarom is het goed om ongeveer 10 a 15 min voor je warme maaltijd al een salade te nemen. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op vrijdag 12 juli 2013 om 10:22:
Wel. Kcal in vs Kcal out.

BS.. Het gaat er puur om dat je bewust bent van wat je eet. Tuurlijk is slecht voor je als je alleen maar vette shit eet. Maar al eet ik een kilo sla en een kilo tomaten, dan maakt het echt geen zak uit. Het gaat er natuurlijk ook om hoe je vocht huishouding is en hoe je traint. Alles stemt zich af op je patronen en levensstijl.

Ik eet nu veel meer dan dat ik eerst deed. En merk dat dit veel sneller gaat, dan alleen maar een shakeje pakken oid.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pascal_1974 op vrijdag 12 juli 2013 om 10:24:
BS.. Het gaat er puur om dat je bewust bent van wat je eet.

:facepalm:
Boven je onderhoud gaan eten is aankomen,er onder gaan zitten is afvallen. Jij kan wel veel meer eten maar als je nog steeds met je Kcal onder onderhoud zit val je gewoon af.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op vrijdag 12 juli 2013 om 10:26:
Boven je onderhoud gaan eten is aankomen,er onder gaan zitten is afvallen. Jij kan wel veel meer eten maar als je nog steeds met je Kcal onder onderhoud zit val je gewoon af.

Ik ben meer gaan eten en zit nog ver onder mijn onderhoud! Ra ra hoe doe je dat? Door bewust te zijn van wat je eet en mezelf aan een strak uitgebalanceerd schema te houden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pascal_1974 op vrijdag 12 juli 2013 om 10:30:
Ik ben meer gaan eten en zit nog ver onder mijn onderhoud!

Dat zeg ik toch net kerel. Het gaat om Kcal in vs Kcal out,als jij meer vreet dan je verbrand dan kom je aan,in die zin kun je dus wel teveel eten.
Jij zegt dat teveel eten niks uit maakt,dat doet het wel degelijk.

en zit nog ver onder mijn onderhoud!

Hoeveel eronder?

Door bewust te zijn van wat je eet.

Precies,goed voedingsschema enzo.

Succes man met afvallen,wat is je streefgewicht?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op vrijdag 12 juli 2013 om 10:35:
Dat zeg ik toch net kerel. Het gaat om Kcal in vs Kcal out,als jij meer vreet dan je verbrand dan kom je aan,in die zin kun je dus wel teveel eten.
Jij zegt dat teveel eten niks uit maakt,dat doet het wel degelijk.

okey.. my bad.. begreep je ff verkeerd :P

Hoeveel eronder?

ruim 1000 kcal eronder :) Mijn normale onderhoud is berekend op 3200kcal (ja hoog he)

Precies,goed voedingsschema enzo.

Heb een personal coach, en merkt het echt goed.

wat is je streefgewicht?

niet echt een streefgewicht. ongeveer 30% van de 44.8% lichaamsvet eraf trainen.

Qua gewicht zal ik rond de 100 blijven aangezien ik ook erg veel krachttrainingen doe, en spieren nu eenmaal zwaar zijn :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van danielle.d op vrijdag 12 juli 2013 om 08:41:
zuivel is voor kalveren...ik ben opgegroeid met dat melk ed goed voor je is. liters gingen er in de week doorheen.
sinds ik gestopt ben met zuivel (soms een keer een toetje of melk in de koffie daargelaten) voel ik me een stuk beter.
heb een minder slijmerig gevoel in mijn keel 's ochtends en wat beuker zegt is mijn huid er ook op vooruit gegaan.
feit is dat nederland het hoogste percentage mensen heeft met botontkalking.(zuivel inname?) wie het weet mag het zeggen.
gaat maar eens naar die oosterse landen kijken waar mensen over het algemijn slanker zijn.daar wordt bijna geen zuivel geconsumeerd.
ook hebben ze daar een heel ander eetpatroon. ik heb er baat....dus gaan we gewoon lekker door.

Dat wij hier gemiddeld dikker zijn heeft met 2 dingen te maken:
- Wij eten meer dan we nodig hebben
- Genen

Het heeft werkelijk totaal niets met zuivel te maken. Als je het onderzoek had gelezen, had je zelfs kunnen zien dat het een positieve bijdrage kan leveren binnen een dieet om vet te verliezen.

Dat je de keuze maak geen zuivel (of melk) te nuttigen vanwege puistjes, is te begrijpen. Iedereen reageert verschillend op verschillende producten. Als ik daar last van had, zou ik er ook goed over nadenken. Neemt niet weg dat onderzoek aantoont dat melk (of zuivel) superieur is.

En als we praten over botontkalking:

Het risico op botontkalking neemt toe bij:

- erfelijke aanleg
- vroeg in de overgang komen en een laag lichaamsgewicht
- te weinig calcium of vitamine D
- extreem afvallen: de botdichtheid neemt af, het is onzeker of de botmassa weer toeneemt met het gewicht

Het is nog niet mogelijk om te genezen van botontkalking. Daarom is het belangrijk om het risico van botontkalking op oudere leeftijd te verminderen. Dat kan door:

- Voldoende calcium te nemen, zodat nieuw bot wordt aangemaakt en bot behouden blijft. Calcium zit in zuivelproducten, zoals melk, karnemelk, yoghurt, kwark, vla en kaas;
- Voldoende vitamine D te nemen, dat de opname van calcium bevordert; vitamine D zit in margarine, halvarine, bak- en braadproducten, vlees, eieren, volvette kaas en vette vis;
- Veel te bewegen, zodat het botweefsel sterk blijft.

Zegt genoeg.

Waarschuw beheerder
jezus, lijkt wel Dr. Phill hier :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juli 2013 om 11:15:
jezus, lijkt wel Dr. Phill hier :lol:

Klopt,allemaal jankende patiënten die te dik zijn wuuuu.

Waarschuw beheerder
Ik ben meer gaan eten en zit nog ver onder mijn onderhoud! Ra ra hoe doe je dat? Door bewust te zijn van wat je eet en mezelf aan een strak uitgebalanceerd schema te houden.

Landlopert heeft gelijk. Het concept "onderhoud" is hetgeen dat verandert. Het is altijd een kwestie van kCal in vs kCal out. Alleen door allerlei factoren is je onderhoud onderhevig aan veranderingen. Dit zijn voornamelijk hormonale processen. Sowieso is je onderhoud vaak meer dan mensen denken. Meestal denken mensen alleen aan BMR + activiteiten. Om het concept onderhoud te begrijpen moet je dit uitbreiden met NEAT (onderdeel van de activiteiten) & TEF.

Uitspraak van Pascal_1974 op vrijdag 12 juli 2013 om 09:28:
Ik ben nu in 2 weken tijd 8kg afgevallen. Wat ben ik gaan doen?

Hopelijk begrijp je dat de helft van je gewicht terug komt als je koolhydraten terug breng in je dieet. Het grootste deel van je gewichtsverlies is water. Koolhydraten zorgen daarvoor. Voor de opslag van glycogeen is veel water nodig. In een (vrijwel) koolhydraatarm dieet zul je dat veelal verliezen. Om je progressie bij te houden zou ik niet op de weegschaal kijken, maar je huidplooien meten met een huidplooimeter.

Doordat je haast geen koolhydraatrijke producten nuttigt bouw je tekorten op. Hopelijk supplementeer je de benodigde mineralen zoals calcium, magnesium, kalium, natrium. Doe je dit niet, dan zou ik het echt sterk overwegen om je veredelde crash-dieet gezond te houden. Hopelijk is je personal trainen verstandig genoeg om dat tegen je te zeggen. En anders kun je beter een nieuwe zoeken.

Overigens begrijp ik ook niet waarom je niet (kleine) hoeveelheden carbs (of zelfs suikers) vlak voor of tijdens de work-out nuttigt. Als je bloedsuikerspiegel normalere waarden aannemen, stijgen je prestaties in de gym. Dit is van belang om intensiteit te behouden (voor het bewaren van spiermassa) en om je volledige training goed af te kunnen ronden. Als je net begint zal de intensiteit misschien nog niet zo hoog zijn en zal je het minder merken, maar op lange termijn is het zeker verstandig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op vrijdag 12 juli 2013 om 11:21:
Klopt,allemaal jankende patiënten die te dik zijn wuuuu.

Schrale! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juli 2013 om 11:23:
in je dieet

nogmaals... ik volg geen dieet. Ik verafschuw dat woord. Ik ben mijn levensstijl aan het aanpassen.

zou ik niet op de weegschaal kijken,

i know. Gaat mij ook om mn centimeters en VP.

Doordat je haast geen koolhydraatrijke producten nuttigt bouw je tekorten op. Hopelijk supplementeer je de benodigde mineralen zoals calcium, magnesium, kalium, natrium. Doe je dit niet, dan zou ik het echt sterk overwegen om je veredelde crash-dieet gezond te houden. Hopelijk is je personal trainen verstandig genoeg om dat tegen je te zeggen. En anders kun je beter een nieuwe zoeken.

Als je mn vorige posts had gelezen, dan had je ook gelezen dat ik ook koolhydraten tot me neem :)

Overigens begrijp ik ook niet waarom je niet (kleine) hoeveelheden carbs (of zelfs suikers) vlak voor of tijdens de work-out nuttigt. Als je bloedsuikerspiegel normalere waarden aannemen, stijgen je prestaties in de gym. Dit is van belang om intensiteit te behouden (voor het bewaren van spiermassa) en om je volledige training goed af te kunnen ronden. Als je net begint zal de intensiteit misschien nog niet zo hoog zijn en zal je het minder merken, maar op lange termijn is het zeker verstandig.

ik ben er net mee begonnen. Deze komen nu nog niet voor in mijn schema, omdat de intensiteit nog niet hoog genoeg is. Maar daar zal vast wel rekening mee gehouden worden als de intensiteit verhoogd word.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Pascal_1974 op vrijdag 12 juli 2013 om 11:52:
nogmaals... ik volg geen dieet. Ik verafschuw dat woord. Ik ben mijn levensstijl aan het aanpassen.

Dieet heeft niets te maken met afvallen per se. Dieet betekent gewoon je voeding aangepast op het individu (en of je doel uiteindelijk cutten of bulken is maakt niet uit). Dat jij dat woord haat kan ik ook niet helpen. :P
Dus ja, jij volgt een dieet.

i know. Gaat mij ook om mn centimeters en VP.

(y)

Als je mn vorige posts had gelezen, dan had je ook gelezen dat ik ook koolhydraten tot me neem :)

Ja, ik heb je post gelezen. De enige carb-source die je hebt is een zoete aardappel na het trainen. Bij die hoeveelheden en die tekorten blijft mijn argument nog steeds hetzelfde.

ik ben er net mee begonnen. Deze komen nu nog niet voor in mijn schema, omdat de intensiteit nog niet hoog genoeg is. Maar daar zal vast wel rekening mee gehouden worden als de intensiteit verhoogd word.

Ik hoop het voor je.
Waarschuw beheerder
Mare als je meer dan 3 liter drinkt, moet je wel oppassen dat je niet essentiële vitamine en mineralen wegspoelt!
Waarschuw beheerder
:lol:
ik doe een shake dieet omdat ik van de nodige kilo's af wil en doordat ik onregelmatige diensten draai heb ik niet altijd de tijd of zin om uitgebreid te gaan zitten koken. De poeder van de shakes kun je makkelijk meenemen in een bakje ofzo en kan tijdens werk altijd melk oid kopen :) Stuk gezonder ipv elke keer toch maar een pizza bestellen of maar weer langs de mcDonalds omdat ik mijn eten weer is ben vergeten of niet heb :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
De discipline druipt er vanaf :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juli 2013 om 00:32:
Ja en dit heb je ook weer aangepast!

Sorry vermoeidheid :lol:

Uitspraak van Bikermise op vrijdag 12 juli 2013 om 12:17:
Mare als je meer dan 3 liter drinkt, moet je wel oppassen dat je niet essentiële vitamine en mineralen wegspoelt!

Bij een normale nierfunctie treedt er tot 4 liter zeker geen verlies op van mineralen. 10-15 liter zul je ook nog wel aankunnen, maar moet je je zouten etc in de gaten houden. Heb het ooit nagevraagd bij een collega/dokter :9
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van BeukerT op vrijdag 12 juli 2013 om 18:29:
Bij een normale nierfunctie treedt er tot 4 liter zeker geen verlies op van mineralen.

Ah mooi...ik zit wel op 4 liter per dag denk ik.
Waarschuw beheerder
-1
Wat zeg ik,ik weet het zeker!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juli 2013 om 11:06:
Het heeft werkelijk totaal niets met zuivel te maken. Als je het onderzoek had gelezen, had je zelfs kunnen zien dat het een positieve bijdrage kan leveren binnen een dieet om vet te verliezen.

en als dat ergens geschreven staat is dat per definitie waar?

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van BeukerT op vrijdag 12 juli 2013 om 18:29:
Sorry vermoeidheid :lol:

Komt door al dat afvallen, dan gaan de hormonen tegen je werken :yes:

Uitspraak van danielle.d op vrijdag 12 juli 2013 om 18:59:
en als dat ergens geschreven staat is dat per definitie waar?

Kom op hee. Het is de wet van thermodynamica. Hopelijk stel je die vraag niet serieus.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juli 2013 om 19:10:
Komt door al dat afvallen, dan gaan de hormonen tegen je werken

nee joh ben er net weer 2 aangekomen :9 hulkmodus

mn hersens zijn gewoon gezakt naar mn biceps