Partyflock

Forumonderwerp · 853320
Waarschuw beheerder
Wat vind jij? Vertel wat je vind en natuurlijk waarom...
Waarschuw beheerder
Kunnen we niet beter alle criminelen harder gaan straffen??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 18:59:
Het laatste is alleen onmogelijk ivm internationale wetgeving waar wij aan gebonden zijn.

Kan zijn maar wetten kunnen altijd aangepast worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:00:
Kan zijn maar wetten kunnen altijd aangepast worden.

Kan zijn, maar zal in dit geval niet gebeuren. Die wetten zijn er om mensen te beschermen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op maandag 27 februari 2006 om 19:00:

kun je doen... is helaas nog nooit vastgesteld dat harder straffen daadwerkelijk helpt. Maar je kunt het proberen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van *** SaS *** op maandag 27 februari 2006 om 18:56:
Perenlooza...dit is mijn mening! En niet gekopieerd..

Je weet de betekenis van menig weergegeven woord niet eens :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *** SaS *** op maandag 27 februari 2006 om 19:00:

Waarom zwak je je eigen stelling af???? Buitenlanders die hier gast zijn moeten gewoon terug als zij schuldig maken aan ernstige misdrijven!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik neem aan dat je onder criminelen veelplegers bedoelt... dan stem ik helemaal in, zeker niet bij definitie allochtonen... iedereen kan wel eens een keer de mist in gaan. Maar ook autochtone veelplegers moeten VEEL harder aangepakt worden als nu...

De plisie moet de jeugd eens meer op hun huid zitten... omdat alles maar word gedoogd word het van kwaad tot erger.. (ook een stukje opvoeding wat eigenlijk het ouderlijk huis zou moeten verzorgen)
Waarschuw beheerder
En criminele nederlanders meesturen...Dat lijkt mij onzin!
Je stuurt iemand terug naar zijn/haar geboorteland of dat van de ouders... Dus het is dan onzin om te roepen dat je Nederlandse criminelen ook het land uit wil hebben.

Allochtonen moeten blij zijn met alles wat ze hier in nederland (kunnen) krijgen, en het lijkt me dan niet gepast om crimineel gedrag te gaan vertonen!
En als ze hier zo graag een toekomst op willen bouwen, dan moeten ze de criminaliteit niet in gaan, zo simpel als wat.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:01:
Die wetten zijn er om mensen te beschermen.

Ja ja mensen die in het land van herkomst vervolgd kunnen worden. Zou een mooie bak zijn toch? Hier binnenkomen als politieke vluchteling en vervolgens maffia baas worden en niet terugestuurd kunnen worden op basis van humanitaire gronden :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:04:
omdat alles maar word gedoogd word

zoals?
Waarschuw beheerder
Ik zwak mn eigen stelling niet af, ik lok reacties uit;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:05:
Ja ja mensen die in het land van herkomst vervolgd kunnen worden. Zou een mooie bak zijn toch? Hier binnenkomen als politieke vluchteling en vervolgens maffia baas worden en niet terugestuurd kunnen worden op basis van humnitaire gronden

Niet iedereen die hier binnen komt is meteen Nederlander.... En die wetten draaien toch om iets andere gevallen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 18:56:
Hoe kom je daarbij? Dan is de vader NL dus het kind ook....toch?

uuh nee, als jij in nederland geboren en opgegroeit bent maar 1 of beide ouders in t buitenland dan ben je allochtoon, als je zelf in t buitenland geboren bent, ben je een buitenlander..

hoe ik daarbij kom?? opgelet op school:\
Waarschuw beheerder
opdonderen ermee dan maar !!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:07:
uuh nee, als jij in nederland geboren en opgegroeit bent maar 1 of beide ouders in t buitenland dan ben je allochtoon, als je zelf in t buitenland geboren bent, ben je een buitenlander..

Dit komt wel heel vaag over....sorry.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:05:
zoals?

groepsvorming, ascociaal gedrag, die allochtone veelplegertjes hebben voor niemand meer respect, die kunnen de plisie uitschelden alsof het een stel postzegels zijn...
GEZAG horen die mensen te hebben, net als ouderen... als dat weer terug is den kik ook dat veel mensen zich een stuk veiliger gaan voelen op straat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:07:

hoe ik daarbij kom?? opgelet op school

vraag ik me af...

Volgens mij is het zo:

NL paspoort = Nederlander
Geen NL paspoort = buitenlander

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op maandag 27 februari 2006 om 19:04:
Je stuurt iemand terug naar zijn/haar geboorteland of dat van de ouders...

ben ik t niet mee eens, wat als diegene nog nooit in dat land is geweest? dan ga je dat land opzadelen met de problemen die de Nederlandse overheid zelf heeft gemaakt, door niet hard genoeg te straffen!
Waarschuw beheerder
De schuld van de Nederlandse overheid??? wat een onzin! Iedereen is in eerste instantie verandwoorderlijk voor zijn eigen daden!
Lekker makkelijk om de schuld bij de overheid te leggen...

Waarschuw beheerder
als ze zich kunnen aanpassen enzo, prima.
maar zo niet, mogen ze wel weer terug ja.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:10:
vraag ik me af...

Volgens mij is het zo:

NL paspoort = Nederlander
Geen NL paspoort = buitenlander

allochtonen kunnen kiezen of ze een Nederlands paspoort of het paspoort van het land waar hun ouders geboren zijn aannemen! en dan zijn ze indd wel buitenlander!
Waarschuw beheerder
Zodra ze een criminele actie verrichten...het land uit! Het kost alleen maar geld om ze hier in de gevangenis te zetten!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:10:
ben ik t niet mee eens, wat als diegene nog nooit in dat land is geweest? dan ga je dat land opzadelen met de problemen die de Nederlandse overheid zelf heeft gemaakt, door niet hard genoeg te straffen!

Wees niet bang......in veel landen weten ze wel raad met dat soort figuren. Ze kijken niet op een crimineel meer of minder daar!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:09:
groepsvorming, ascociaal gedrag, die allochtone veelplegertjes hebben voor niemand meer respect, die kunnen de plisie uitschelden alsof het een stel postzegels zijn...
GEZAG horen die mensen te hebben, net als ouderen... als dat weer terug is den kik ook dat veel mensen zich een stuk veiliger gaan voelen op straat

Tsja, groepsvorming op zich is niks mis mee. Mensen die zich daardoor onveilig voelen zouden eens moeten proberen in plaats van angstig door te lopen gewoon 'hallo' te zeggen. je zult verbaasd zijn hoe groot de kans is dat je niet beroofd en neergestoken zult worden. Mensen creeeren die afstand grotendeels ook zelf... begrijpelijk, maar daarom nog niet een reden om jongeren verbieden zich in groepsverband op straat te begeven.

Tsja, gezag... zodra de politie iets op een fatsoenlijke manier aanpakt, absoluut. Maar zodra het op een vijandige, arrogante manier gebracht wordt is het heel begrijpelijk dat mensen denken 'lik m'n reet kutsmeris, je kan me toch niks maken'.

En iets dat bij wet niet verboden is kun je natuurlijk niet gedogen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op maandag 27 februari 2006 om 19:12:
Lekker makkelijk om de schuld bij de overheid te leggen...

ik vind de straffen hier gewoon te soft klaar! en ik denk indd dat er daarom meer criminaliteit is..of je dat nou makkelijk vind of niet dat is mijn mening!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:14:
Wees niet bang......in veel landen weten ze wel raad met dat soort figuren. Ze kijken niet op een crimineel meer of minder daar!

dat is dan misschien van 't ene uiterste naar 't andere, maar als ze hier ook zo dachten zou de criminaliteit hier een stuk minder zijn denk ik, dan zou je dit soort discussies ook niet hebben!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:13:
allochtonen kunnen kiezen of ze een Nederlands paspoort of het paspoort van het land waar hun ouders geboren zijn aannemen! en dan zijn ze indd wel buitenlander!

Ik word hier een beetje moe van.....waar heb je over?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:18:
Ik word hier een beetje moe van.....waar heb je over?

leg k zo moeilijk uit dan O:)..

Waarschuw beheerder
donateur
Tsja, groepsvorming op zich is niks mis mee. Mensen die zich daardoor onveilig voelen zouden eens moeten proberen in plaats van angstig door te lopen gewoon 'hallo' te zeggen. je zult verbaasd zijn hoe groot de kans is dat je niet beroofd en neergestoken zult worden.

En toen ging de Efteling dicht? In wat voor droomwereld leef jij? :vaag:
Waarschuw beheerder
Je kunt de straffen wel te laag vinden, maar dat is nog geen reden om te zeggen dat crimineel gedrag daarom de schuld van de overheid is!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op maandag 27 februari 2006 om 19:21:
Je kunt de straffen wel te laag vinden, maar dat is nog geen reden om te zeggen dat crimineel gedrag daarom de schuld van de overheid is!

dat vind jij en daar ben ik 't niet mee eens!

Waarschuw beheerder
donateur
En iets dat bij wet niet verboden is kun je natuurlijk niet gedogen

een plisieauto mag officieel nooit harder dan 30 boven de toegestane snelheid en mogen zoiezo niet te hard zonder vlieglicht EN SIRENE.... als ze zich daar ook niet aan houden kunnen ze soms ook best wat strenger zijn...

groepsvorming intimideert... als ze dat willen doen gaan ze toch bij iemand binnenzitten? maar nee want dat mag niet van papa... en thuis is papa's wil wet.. wat ze buiten doen moeten ze maar uitzoeken want daar past de plisie wel op ze... (zo denken de ouder) WRONG... de plisie schijt hem gewoon lekker zelf.

Daarom, het GEZAG voor andere mensen moet terug komen en met name voor de mensen die hun beroep uitoefenen op straat, de plisie!

En je kan verder wel allemaal politiek correct commentaar gaan geven en de mensen vertellen hoe het wel moet maar zo zal het nooi gaan, dat zie je ondertussen toch ook wel?

Ik spreek niet voor elke nederlander maar ik ben van mening dat er heel erg veel dezelfde gedachtes hebben en met name over groepsvorming, intimidatie en veelplegers... hoe het dan ook anders zou moeten kunnen, het gebeurt gewoon niet ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:19:
leg k zo moeilijk uit dan

Je bent niet echt duidelijk nee.....
Ten eerste kan je als buitenlander niet zomaar NL-er worden.
Ten tweede geef je als voorbeeld een NL vader en een Spaanse moeder. Dan is het kind NL en kan nooit naar Spanje gestuurd worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:20:
En toen ging de Efteling dicht? In wat voor droomwereld leef jij?

Nee ik kom niet uit het ruige Arnhem nee, das waar.

Of is in jouw werkelijkheid ieder groepje (allochtone) jongeren een groep struikrovers die wacht tot ze kunnen toeslaan?

Jij hing vroeger nooit op straat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:23:
Ten eerste kan je als buitenlander niet zomaar NL-er worden.

we hadden het niet over een buitenlander die Nederlander word, maar over een allochtoon die buitenlander word!

Ten tweede geef je als voorbeeld een NL vader en een Spaanse moeder. Dan is het kind NL en kan nooit naar Spanje gestuurd worden.

dan ben je een allochtoon, 1 van je ouders is buitenlands dus ben je allochtoon!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat een poepstelling

Waarschuw beheerder
een plisieauto mag officieel nooit harder dan 30 boven de toegestane snelheid en mogen zoiezo niet te hard zonder vlieglicht EN SIRENE.... als ze zich daar ook niet aan houden kunnen ze soms ook best wat strenger zijn...

Daar houden ze zich nooit aan. Sowieso hebben ze vaak lak aan verkeersregels.

Mag ik dus ook gewoon doen wat ik wil?

groepsvorming intimideert... als ze dat willen doen gaan ze toch bij iemand binnenzitten? maar nee want dat mag niet van papa... en thuis is papa's wil wet.. wat ze buiten doen moeten ze maar uitzoeken want daar past de plisie wel op ze... (zo denken de ouder)

Alleen allochtonen hangen op straat natuurlijk. En als je een jointje wil roken (wat niet mag, of niet zo vaak) dan moet dat ook maar op straat... totaal non-argument dit.

En dat zoiets intimideert kan zijn... maar gewoon een klein praatje doet al wonderen.

WRONG... de plisie schijt hem gewoon lekker zelf.

In sommige uitzonderlijke gevallen.

Daarom, het GEZAG voor andere mensen moet terug komen en met name voor de mensen die hun beroep uitoefenen op straat, de plisie!

het gezag voor andere mensen? watte?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:24:
Nee ik kom niet uit het ruige Arnhem nee, das waar.

Lekker belangrijk...
Of is in jouw werkelijkheid ieder groepje (allochtone) jongeren een groep struikrovers die wacht tot ze kunnen toeslaan?

Ja.....mij is het gelukkig niet overkomen maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het heel veel burgers angstig maakt.
Jij hing vroeger nooit op straat?

Tuurlijk.....alleen ik ben iets ouder en in mijn tijd was het meestal voorpagina nieuws als er iemand geweldadig werd beroofd......het trieste is dat het nog niet eens zo heel lang geleden is!
Waarschuw beheerder
Blijkbaar zijn de allochtonen niet bang voor een straf hier in nederland anders plegen ze niet (meerdere keren) een strafbaar feit. Dus uitzetting is dan de enige mogelijkheid..!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:30:
Lekker belangrijk...

Misschien wel, misschien niet. Hier is het vrij actueel namelijk. Mensen vaak zijn als de dood voor groepjes jongeren waarvan ik weet dat ze niets noemenswaardig uitvreten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:25:
dan ben je een allochtoon, 1 van je ouders is buitenlands dus ben je allochtoon!

Okay......ff iets simpeler maken nu.

Ik ben Piet Kieviet en krijg een relatie met Maria Cerveza uit Spanje.
Ik haal Maria naar mijn doorzon woning in 2e Gasselternijveen (no offences please :P) en daar wordt de kleine Enrique-Klaas geboren :cheer:
Ik geef Enrique-Klaas aan bij de burgelijke stand als zoon van mij en Maria en krijg dan te horen dat mijn zoon een allochtoon is en derhalve niet de NL nationaliteit bezit!

Enrique-Klaas is gewoon Nederlands hoor! Of zie ik iets over het hoofd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:30:
Ja.....mij is het gelukkig niet overkomen maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het heel veel burgers angstig maakt.

Als jij echt denkt dat het zo werkt ('Ja') dan wordt het hoogtijd dat je de straat eens opgaat. Weet je straks ook waar je over lult.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:36:
Misschien wel, misschien niet. Hier is het vrij actueel namelijk. Mensen vaak zijn als de dood voor groepjes jongeren waarvan ik weet dat ze niets noemenswaardig uitvreten.

Trissie.....dat zijn de jongens die jij kent! Er zijn er helaas teveel die wel iemand rippen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:38:
Als jij echt denkt dat het zo werkt ('Ja') dan wordt het hoogtijd dat je de straat eens opgaat. Weet je straks ook waar je over lult.

Jongen.....ik heb niet op de achterbank gezeten. Ik ken de straat wel :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *** SaS *** op maandag 27 februari 2006 om 19:35:
Blijkbaar zijn de allochtonen niet bang voor een straf hier in nederland anders plegen ze niet (meerdere keren) een strafbaar feit. Dus uitzetting is dan de enige mogelijkheid..!!

oh ja, wat is dan jou "super" oplossing voor de veelplegers met een Nederlands paspoort??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:38:
Trissie.....dat zijn de jongens die jij kent! Er zijn er helaas teveel die wel iemand rippen!

Ja dat snapt Trissie ook wel... maar het zijn voor die oudjes ook gewoon kutmarokkaantjes en ze zijn er net zo bang voor. Ligt dus aan die oudjes en aan mensen als jij die denken dat de relatief onschuldige hanggroepjes een minderheid vormen en de jeugdbendes een meerderheid. En dat is dus niet zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:37:
Okay......ff iets simpeler maken nu.

Ik ben Piet Kieviet en krijg een relatie met Maria Cerveza uit Spanje.
Ik haal Maria naar mijn doorzon woning in 2e Gasselternijveen (no offences please ) en daar wordt de kleine Enrique-Klaas geboren
Ik geef Enrique-Klaas aan bij de burgelijke stand als zoon van mij en Maria en krijg dan te horen dat mijn zoon een allochtoon is en derhalve niet de NL nationaliteit bezit!

Enrique-Klaas is gewoon Nederlands hoor! Of zie ik iets over het hoofd?

hij krijgt de nederlandse nationaliteit, maar is een allochtoon
Waarschuw beheerder
al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon

ik zie niks staan over kinderen van ouders die buitenlands zijn....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 19:44:
hij krijgt de nederlandse nationaliteit, maar is een allochtoon

Whatever.....ik ga ff boodschappen doen! Nonetheless :flower: