Partyflock

Forumonderwerp · 848431
1 volger · 6948x bekeken

Waarschuw beheerder
Ben benieuwd wat de liefhebber vind, van de progressive house van nu ? Verfrissend ?? of verlang je ook terug naar de oude vertrouwde sound (2003)

Is nu vind ik toch teveel electro achtig. Mis de echte diepe nummers !!!! ( Luzon - The Baguio Track (Bedrock Mix)bijvoorbeeld )

Artiest {SHOWLIST artist 23786, 34807, 41530}
Waarschuw beheerder
he alles veranderd met zijn tijd, ik vind die nieuwe progressive sound echt geweldig, het neigt meer naar de house kant dan naar de echt progressive sound dus ik draai er ook veel van door m'n sets heen!
Waarschuw beheerder
Ik ben ook meer van de oude stempel en vind de nieuwe progressive iets te oppervlakkig! Van mij mag het allemaal veel dieper en duisterder!

Waarschuw beheerder
donateur
Vind goede muziek in het algemeen al moeilijk te vinden, dus goede house/en progressive ook!

En dan bedoel ik die progressive waar je zo'n heerlijk kippevelletje van krijgt! :D
Ach, blijven proberen

Paard van Troje, Den Haag
Komt wel heel erg in de buurt :yes:

Waarschuw beheerder
juist

Waarschuw beheerder
Tja
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Jezus, klinkt heel erg lekker!

Word opgeslagen! :yes::respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De sound van 2002/2003 vindt ik ook beter, toch heb ik nog best veel goede setjes gehoord de afgelopen tijd. Wel zonder elektro invloeden. Greg Benz, Snake Sedrick, Deep Mariano en Moshic om maar een paar voorbeelden te noemen. Van hun heb ik setjes gehoord die echt een diepe sound hebben en hoger zweefgehalte hebben.

Maar voor de afwisseling kan ik die elektro invloed wel waarderen, zolang die maar niet overheerst.
Artiest {SHOWLIST artist 25687, 83908, 50688}
Waarschuw beheerder
progressive is geen progressive als het alleen maar diep enzo zou zijn...

progressie in de muziek uit zich in de stijl...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj krizz op vrijdag 10 februari 2006 om 04:25:
progressie in de muziek uit zich in de stijl...

Hmm, wat een 'diepe' uitspraak :D maar je hebt wel een goed punt, een soort evolutie binnen deze muziekstroming.

Waarschuw beheerder
Zal vanavond is goed luisteren bij danny howells :p
Waarschuw beheerder
Vanavond Howells ja :D

Maar Progressive bestaat niet echt meer vind ik. Dat is meer de naam van het 'hokje' van een jaar of 3 geleden. Nu is het meer een kruising tussen de oude sound (die nog gedraaid wordt door Anthony Pappa, C-Jay etc) en de nieuwe sound die meer Electro is (zoals een Shiloh, maar ook Howells en Digweed wel) of meer housey (Sanchez, Masiello).

Echte progressive...wat is dat eigenlijk? Iedereen schaart er nog wel namen onder als Sander Kleinenberg, Sasha, Digweed, Howells etc etc, maar het is een veel breder scala geworden.

OVerigens, om naar uit te kijken: de nieuwe Renaissance cd van Seaman :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 17:40:

Oude vertrouwde sound! Wat er tegenwoordig gedraaid wordt door veel DJ's uit het progressive hokje valt me eigenlijk nogal vaak tegen. De housey variant van DJ's als Masiello is leuk maar mist een bepaalde diepgang.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kaj op donderdag 9 februari 2006 om 19:10:

Precies :)

Gelukkig komt er tegenwoordig ook wel wat duistere minimal uit dat soms nog niet eens heel veel verschilt van progressive, al is het wel flink zoeken in de overmaat aan releases :)
Waarschuw beheerder
Het ligt er ook aan waar je heen gaat, ik ken nog genoeg clubs waar ze alleen de diepere variant draaien.

www.pulse-factory.com is echt een aanrader om eens te bezoeken! Nog maar een paar maanden open en nu al legendarisch aan het worden!
Waarschuw beheerder
Tsja...dit jaar ook Anthony Pappa gehoord...(feestje met nog geen 100 man...kicken!! )

maar die draaide ook vanalles...ook Cirez D plaatjes...vind de progressive sets van al die dj's nu stukken beter...heerlijk gevarieerd...wat dat betreft was Sander Kleinenberg wel weer een pionier..!

Waarschuw beheerder
Danny Howells was gister wel ok...
Maar hij voerde tempo niet echt op dat was wel jammer...
Endat terwijl hij toch 6uur de tijd voor had haha :frusty:
Artiest {SHOWLIST artist 61113, 54585}
Waarschuw beheerder
Ik vind dat er in een goede progressive set niet alleen maar zware duistere shit moet worden gedraaid, maar ook Als er alleen maar van die zware knallers gedraaid worden verliezen ze hun impact. En na een aantal wat zachtere oppervakkige house-platen hakken ze er lekker in, om het zo maar te zeggen.

Maar ik vind wel dat er iets meer van die zware platen uit mogen komen, het is moeilijk om echt nog van die kippevel platen te krijgen. Wat ik tegenwoordig tegenkom in de platenzaken is niet veel soeps over het algemeen, beetje jammer.
Waarschuw beheerder
luister eens naar Hernan Cattaneo, dat is echte pure progressive en heeft alle bovenstaande reacties wel in zijn muziekstyle verwerkt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sydney op zaterdag 11 februari 2006 om 18:24:

Leuke muziek ja, maar Hernan draait niet de echt donkere kant van progressive.
Waarschuw beheerder
Laatste tijd is het allemaal erg bij elkaar gesmolten tot een mix van House, Electro, Techhouse en wat Minimal hier en daar. Mij bevalt het wel, zeker voor op een feestje. Thuis is soms de 'diepere' progressive wat lekkerder :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 14:25:
Danny Howells was gister wel ok...
Maar hij voerde tempo niet echt op dat was wel jammer...
Endat terwijl hij toch 6uur de tijd voor had haha

Helemaal mee eens :jaja:

Uitspraak van Opa Winfriet op zondag 12 februari 2006 om 16:30:
Laatste tijd is het allemaal erg bij elkaar gesmolten tot een mix van House, Electro, Techhouse en wat Minimal hier en daar. Mij bevalt het wel, zeker voor op een feestje.

Nadeel is wel dat je soms niet weet wat je kan verwachten. Maar oke, das ook niet altijd verkeerd.
Waarschuw beheerder
Heerlijk deze muzieksvorm..!! Helemaal verslaafd aan geworden bezoek bijna geen andere feesten meer.. :p

Waarschuw beheerder
term is meer een verzamelnaam geworden voor diverse stijlen

Matthew Dekay heeft goede producties, Timeless (Dub Mix) en 2 Da Groove bijvoorbeeld

Derek Howell heeft ook vette producties
Waarschuw beheerder
geef mij toch maar wat meer de oude sound van john digweed en sasha van een paar jaar terug.

tot 2002 ofzo.

en james holden, die draait in zijn sets wel veel lekkere zware dingen.

nathan fake - outhouse ( james holden remix ) bijvoorbeeld.

soms een beetje langdradig, maar o zo lekker.....

behalve in zijn border cmmunity avonden, dat is alleen maar gebliep en gepingel.
Waarschuw beheerder
Progressive, lekkere muziek voor op de bank, maar echt helemaal niets voor op een feest. Bij Extrema is deze muziekstijl ook sterk vertegenwoordigd, maar ik niet begrijpen dat mensen erop kunnen dansen. Geen enkel hoogtepunt, net zoals bij techno bijvoorbeeld.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Technoasis op zondag 19 februari 2006 om 21:26:
Progressive, lekkere muziek voor op de bank, maar echt helemaal niets voor op een feest. Bij Extrema is deze muziekstijl ook sterk vertegenwoordigd, maar ik niet begrijpen dat mensen erop kunnen dansen. Geen enkel hoogtepunt, net zoals bij techno bijvoorbeeld.

dan begrijp je de muziek niet of je hebt niet naar de juiste dj geluisterd maar der zitten wel degelijk hoogtepunten in....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mennixx op zondag 19 februari 2006 om 23:02:

Juist :)

Progressive biedt voor mij veel meer muzikale hoogtepunten.
Waarschuw beheerder
De meest uitbundige feesten die ik heb meegemaakt waren toch echt progressive feestjes! De muziek zit vol met hoogtepunten, maar alles staat of valt natuurlijk met de DJ.

Zelf ben ik erg weg van de progressive/minimal combinatie die michael forzza draait! Echt super!

Waarschuw beheerder
ff mezelf quoten uit een ander topic:

Progressive is eigenlijk niet echt een stijl, maar wordt meestal in de bijvoeglijke vorm gebruikt. Zo heb je progressive trance, progressive house en zelfs progressive rock. Echte progressive house (een mengelmoes van house, trance, techno) wordt overigens nog maar weinig geproduceerd. Bedrock zou je nog wel onder die noemer kunnen scharen.

Tegenwoordig noemen we alle progressieve vormen van electronische muziek, progressive house, trance, etc. gewoon kortweg: progressive. Niet echt een opzichzelfstaande stijl, maar gewoon alle platen je niet onder electro, trance, techno of wat dan ook zou kunnen zetten.
Zo heb je progressive trance, die eigenlijk alle kenmerken van trance heeft, maar in tegenstelling tot trance, het accent legt op akkoordenschema's , fx, etc. in plaats van de melodie.

Naja, dit is mijn interpretatie, iedereen zal er z'n eigen visie op hebben, maar dat is ook het mooie van progressive

Het zijn ook meer de mensen die ernaar luisteren die progressive, progressive maken, dan de muziek zelf

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kaj op maandag 20 februari 2006 om 18:41:

Dat is inderdaad een killer-combinatie, kan je hele vette dingen mee doen.
Waarschuw beheerder

LoL, techno geen enkel hoogtepunt?
Dan begrijp je de muziek zeker niet nee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 17:40:
Verfrissend ?? of verlang je ook terug naar de oude vertrouwde sound (2003)

oude vertrouwde sound?? wanneer ben jij geboren??

jij begrijpt er echt geen zak van...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ZAZAZA op zaterdag 25 februari 2006 om 16:09:
jij begrijpt er echt geen zak van...

Zazaza, kijk naar zijn nick & zijn 'favo muziekstijlen' ;)

Waarschuw beheerder
Hernan Cattaneo (+zijn producties) blijven toch wel DE progressive sounds! :yes:
Artiest Martinez
Waarschuw beheerder
Een tijdje terug hoorde ik een nummer met een vocal : an ocean of blue....
Dit stond op een album van sasha geloof ik .
Dit was echt zo'n diep kippevel nr.
Kon ik deze maar terug vinden,weet iemand wat ik bedoel ??
laatste aanpassing
Artiest Rubenz
Waarschuw beheerder
bedoel je deze? http://www.discogs.com/release/202212
Waarschuw beheerder
Cattaneo is zeker top-progressive maar ook satoshi en seaman digweed ga zo maar door.Ook nieuwe vette platen hoorde ik bij de stream op www.radiox.nl met nieuw nederlands progressive talent.Toppie

Waarschuw beheerder
matthew dekay & roob v - 2 da groove (hernan cattaneo edit)
Wat een VET nummer is dit !!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rubenz op zondag 5 maart 2006 om 00:59:
bedoel je deze?

ja ik denk t wel,ik kan m niet luisteren zeker ?
Waarschuw beheerder
Progressive is heel vet. ik draai het ook veel

Omdat het zo'n breede stijl is, met electro/minimal/house kan je er echt alle kanten mee op.

Je kan er ook zo lekker mee expirimenteren.

ik vind het onzin om te zeggen dat het vroeger beter was, het was vroeger anders.
Het is het mooist om al de verschillende stijlen te combineren in vloeiende strakke, mooi opgebouwde sets.

progressive, goeie shit...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Raves op dinsdag 7 maart 2006 om 13:09:
ja ik denk t wel,ik kan m niet luisteren zeker ?

Ik heb deze ooit bij dancegrooves gekocht. mss staat het sampletje nog wel op hun site. (er zijn trouwens ook nog andere remixen van gemaakt dacht ik)
Waarschuw beheerder
Een goede tip is deze site:

http://www.musiqueradio.com/fiche_programme18_paris-progressive.php

Daar staat elke maand een lekkere stevige progressive set van verschillende artiesten en vaak van de host Chris McKay; Frankrijk's beste prog dj.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er is zat goeie progressive op het moment

santiago nino, jaimy, ozgur can, kosmas epsilon, chris micali, eelke kleijn, andre absolut, greed, fog, ticon, jaïa, human blue, peter gun, philo, element etc etc ;) maar alles met van die zeik-vocalen mag van mij de prullenbak in.

join the spirals - check the sound
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waarom zegt eigenlijk niemand wat over deep dish?
ik ken dan niet zo heel veel progressive, deep dish vind ik wel heel erg goed..
Waarschuw beheerder
deep dish is ook gruwelijk ja,

die GU mix cdtjes, geweldig

Waarschuw beheerder
Hernan en Kosmas!!
Waarschuw beheerder

omdat ze de laatste tijd poep zijn...

vroeger met GU's (moskou en toronto dacht ik) waren ze bizar...toen begonnen ze echt een beetje bekend te worden..

sinds ze bekend zijn geworden is het alleen maar bergafwaarts gegaan, simpele producties (veel bootlegs, dus inkoppertjes) en draaien vind ik ook minder geworden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Parham & Dominic Plaza, hebben ook vette producties
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 12:52:
Parham & Dominic Plaza, hebben ook vette producties

zeker, ik vind alleen die progressive trance dingen vaak een beetje te makkelijk, het klinkt allemaal wl leuk, maar na een paar tracks heb ik het wel gehad.
Waarschuw beheerder
donateur
Voor een diepe, dirty progressive house mix, check de mix van m'n vriendje. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Expired link

Tracklist:

1. Cristiano Vinci & Massimo Licari - Vision (Original Mix) [Presslab Electro]
2. Anaklein - Lena (Joachim Garraud Dub) [Brickhouse]
3. Terry Numan & Dario Nunez - Dune (Original Mix) [Beat Freak]
4. Moth - Himalaya [TUSOM, The Underground Sound Of Madrid]
5. Thomas Penton & Alyson Calagna - Drawn To The Rhythm (Dub) [Intenso Recordings]
6. Fischerspooner - Just Let Go (Tommie Sunshine Brooklyn Fire Retouch) [International DeeJay Gigolo Recordings]
7. DJ Paulo & Todd Dutkevitch - Rhythm Moves Tribal (Red & Blue Mix) [Pure Music Productions]
8. Sam Perez & Darius - Accross The Ocean [Yoshitoshi]
9. Oliver Klein - Jeton [Mutekki]
10. Phil Kieran - 32 Reasons Why [Shine Recordinds]
11. Peter Presta vs. Cevin Fisher - O'rox Some More (Victor Calderone Re-edit) [Unknown]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
File Transfer: Unavailable
Unfortunately, the link you have clicked is not available.

jammer hoor :( tracklist ziet er leuk uit! staat er niet ergens anders een mix van hem?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
er komt een nieuwe!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
net als bij trance wordt de zogenaamde stroming(die in mijn optiek geen stroming is maar een feel in de muziek) overspoeld met poep releases. zet er een zweverige string party onder en klaar is kees. natuurlijk komt er nog wel wat uit wat zeker prima te pruimen is. maar een stuk minder. deze zogenaamde progressive feel is voor mij al langer geleden verschoven naar tech house. want als je nagaat dat op een extrema in de prog tent een matthew dekay afsluit met zijn smakeloze euro prog. heb ik het wel gezien
Waarschuw beheerder
donateur
Hier is een nieuwe link van de set die hierboven staat van King Con!

http://s65.yousendit.com/d.aspx?id=0XGTPK5WW4E2L21TLXGC7TSCJR

Veel luisterplezier! We zijn benieuwd naar jullie reactie!

Waarschuw beheerder
Die 2002/03 duistere stijl gemixed met die housy stijl van nu is prima wat mij betreft.

Van Behrouz tot Palash _o_
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Food op maandag 20 maart 2006 om 19:08:
zijn smakeloze euro prog

idd
Ik mis de porgressive (en ook de oude deepdish-sound)van vroegah... zie deepdish @ renaissance IBZ uit 2000 geloof ik... Damn, daar was ik nog bij... in Privilege!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Voor dat soort duistere dirty progressive zou je toch echt eens die set die hierboven staat moeten downloaden! :)

De yousendit-link hierboven is verlopen, daarom hier een nieuwe voor de liefhebbers:

http://www.megaupload.com/nl/?d=ZTT6CS6L
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
probleem is vaak dat mensen te lang achter hypes aanlopen en vervolgens vergeten dat de underground never dies...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van stefotronic op dinsdag 14 maart 2006 om 14:42:
ik ken dan niet zo heel veel progressive, deep dish vind ik wel heel erg goed..

Vorige week vrijdag was ie bij Roger Sanchez,en draaide hij ook een goed setje:P
Ik was aan het werk met de radio op kernsplitsing...!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Krach op woensdag 8 maart 2006 om 10:23:
Een goede tip is deze site:

http://www.musiqueradio.com/fiche_programme18_paris-progressive.php

Daar staat elke maand een lekkere stevige progressive set van verschillende artiesten en vaak van de host Chris McKay; Frankrijk's beste prog dj.laatste aanpassing 8 maart 2006 10:24

LEKKER!!!!
Waarschuw beheerder
Voor dat soort duistere dirty progressive zou je toch echt eens die set die hierboven staat moeten downloaden!

De yousendit-link hierboven is verlopen, daarom hier een nieuwe voor de liefhebbers:

http://www.megaupload.com/nl/?d=ZTT6CS6L

Heerlijk setje (y) :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mooi is om te zien dat op dit moment de kwaliteits minimal invloed heeft op de progressive producers, als je het een beetje bijhoud, zul je merken dat de progressive een boost gaat krijgen door met name de minimal invloeden...Idd worden er ook veel electro rifjes gebruikt, maar er is nog genoeg diepe progressive, je moet het alleen in een iets andere hoek zoeken...Ennuh, terug verlangen moet je doen, maar wel heeel even, want de nieuwe ontwikkelingen blijven gewoon interessant..!

Waarschuw beheerder
Moet eerlijk toegeven dat er op dit moment best wel weer goede progressive uitkomt !!
Veel hiervan vind ik toch wel bij: http://www.satelliterecords.com
Waarschuw beheerder

lol dan begreip je de music idd niet .
Maar goede progressive vind je Belgie zoals op zondag in Laroca als DJ Marko draait .after club the space en the pulse factory .
grtzz MM
Waarschuw beheerder
La Rocca - Space - Cream - Barocco - Pule Factory

de clubs 2 be voor quality progressive!!!

Waarschuw beheerder
John Digweed (GU 019)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 12:13:

John Digweed ownd zekers ;)

Hier een beetje Belgium sound :

DJ Marko (larocca) live on warmFM (style : light progressive /Goa influences)
http://www.archive.org/download/nicotitinehMarkoLiveWarmFM25022006/Marko__Live__WarmFM_25022006_nicotitineh.mp3

DJ Stein Live @ Space ( Style : dark progressive) :
http://www.megaupload.com/?d=4OW65RWK

Michaël Forzza @ Pulse Factory 04.02.2006 ( Style : dark progressive):

http://rapidshare.de/files/13471700/michael_forzza__pulse_factory_04-02-06.mp3.html

TC Brain @ Barocco.(style light progressive):

http://www.filefactory.com/get/f.php?f=9b91f9b7106efc4464e3fe0e

Njoy tha Belgium sound :D
Grtzz MM
Waarschuw beheerder
Vind de progressive van nu echt 100x beter dan die van een paar jaar terug. Alle toppers zijn mijn inziens alleen maar beter geworden :) Mooie feestjes komen eraan: Hernan, Desyn, Sasha, Digweed: LOS! :D

King Con mixje net beluisterd, 1ste 2 platen Vision en Lena zijn erg vet daarna te veel tribal (saai!) Across the Ocean en Jeton knallen weer lekker! Vind plaat 3 t/m 7 niet echt in die set passen maar goed dat is persoonlijke voorkeur denk ik :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj krizz op zaterdag 8 april 2006 om 02:25:
La Rocca - Space - Cream - Barocco - Pule Factory

de clubs 2 be voor quality progressive!!!

Inderdaad het is alleen pulSe factory! Echt een hele goede club, de beste van Belgie op dit moment! Ze doen de oude la bush tijden herleven daar! super!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nathie1 op woensdag 5 april 2006 om 22:02:
mooi is om te zien dat op dit moment de kwaliteits minimal invloed heeft op de progressive producers, als je het een beetje bijhoud, zul je merken dat de progressive een boost gaat krijgen door met name de minimal invloeden...Idd worden er ook veel electro rifjes gebruikt, maar er is nog genoeg diepe progressive, je moet het alleen in een iets andere hoek zoeken...Ennuh, terug verlangen moet je doen, maar wel heeel even, want de nieuwe ontwikkelingen blijven gewoon interessant..!

zo denk ik er precies over. progressive met voor mij die pure feel is verschoven naar minimal en tech house. de stroming progressive is geen stroming, slechts een gevoel in muziek, ik heb het idee dat die sound nu niet meer onder de naam progressive valt, om het zo maar te zeggen. te veel kaas en uitgekotste riedeltjes.
Waarschuw beheerder
TC Brain is echt geweldige dj..!

Zaterdag draai ik in zijn club...Barocco!

rest van de line up:
Franky Jones (enterprise records)
Criss Source (monster hit Hugs 'n Kisses)
Tc Brain & Sonik (residents)
Waarschuw beheerder
Trouwens...dat setje van Marko van Warm Fm...
dat is van 01-01-2006....de legendarische marathon sessie van nieuwjaarsdag...HEEERLIJK, toen was ik er namelijk ook, op dat moment nam Marko het weer van dj Tofke over die even had gedraaid.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj krizz op vrijdag 14 april 2006 om 01:11:
Franky Jones (enterprise records)

Hij draait echt heerlijk! Toen hij na George'S resident werd van La Bush heb ik mij echt verbaasd hoe goed hij wel niet is! Echt jammer dat hij in Nederland nog altijd met die stomme oldschool aankomt.

Barocco wil ik graag nog eens bezoeken maar is toch wel erg ver vanaf brugge.

Binnenkort weer een bezoekje brengen aan PULSE :)

[img width=450 height=600]http://www.pulse-factory.com/flyers/flyer2retro.jpg[/img]

En vooral deze:

[img width=600 height=286]http://users.telenet.be/progressnation/24hours-01.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hamerling op dinsdag 7 maart 2006 om 13:29:
progressive, goeie shit...

:yes: vooral dat space gedoe vind ik volop relaxed :d eghhht helemaal ghhhek!
The Beloved-sweet harmony
Waarschuw beheerder
Was niet zo'n grote Franky Jones fan...
maar tering wat een setje heeft ie vanacht gedraaid...respect!

Waarschuw beheerder
Waarschijnlijk al bekend, maar even een paar luistertips tussendoor (en om het topic een beetje levendig te houden):

Webradio:

- Protonradio | www.protonradio.com
- Friskyradio | www.friskyradio.com
- MercurySessions (J. Digweed) | www.mercurysessions.com
- Etn | www.etn.fm

Podcasts:

- Groovecollection | www.groovecollection.nl
- Progcast | www.progressivehouse.com/progcast.php

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 22:20:
Hernan Cattaneo (+zijn producties) blijven toch wel DE progressive sounds!

mee eens(Y) vooral de master series part 6 op Renaissance is supergoed, helemaal grijs gedraaid.

Weet iemand wanneer zijn volgende cd (Sequential) in Nederland in de winkels ligt? ik kan niet wachten!!:kwijl:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Op mijn site ( http://www.flammablelife.com/a_downloads.html ) staan 2 sets van mij, namelijk FlammableSessions 01 en 02. Ze zijn gratis te downloaden en de tracklist vind je door op "more info" te klikken. Daarnaast vind je nog meer muziek van mijn hand.
Waarschuw beheerder
Uhhm.... dinsdag 23 mei in Chasse Theater Breda

HOUSE / TECHNO met Miss Monica en Montana

WWW.THECRIB.NL

Prima House dacht ik zo :-)
Werkzaam bij Earth
Waarschuw beheerder
voor de liefhebbers online op 3voor12

Desyn Massielo @ earth: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/player/audio.jsp?audionumber=28066061
ONNO @ earth: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/player/audio.jsp?audionumber=28066081
Per @ earth:http://3voor12.vpro.nl/3voor12/player/audio.jsp?audionumber=28066086
Chus & Ceballos @ earth http://3voor12.vpro.nl/3voor12/player/audio.jsp?audionumber=28066056

www.earth-link.nl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De diepere progressive gemixt met de "nieuwe" progressive vind ik heerlijk....Maar ik vind dat Nederland ook meer nieuwe namen naar Nederland moet halen die erg goed zijn, maar wellicht wat onbekender.... zoals:
Peace Division
Marc Blend
Eric Entrena
Nic Fanciulli
Lee Burridge
Chus & Ceballos
Narcotic Thrust

Maar zijn de namen als Hernan Cattaneo, Dany Tenaglia, Satoshi Tomiie, Nick Warren, Dave Seaman, Sander Kleinenberg, etc ook van harte welkom!!!!

Vrijdag 26 mei in Utrecht ook een leuk progressive feestje in de Winkel van Sinkel!
Waarschuw beheerder
Ik zou George'S graag eens zien draaien in Nederland, ben benieuwd of het publiek hem daar ook zo op handen gaat dragen. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van elnimo op donderdag 4 mei 2006 om 21:16:
voor de liefhebbers online op 3voor12

Desyn Massielo @ earth: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/player/audio.jsp?audionumber=28066061
ONNO @ earth: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/player/audio.jsp?audionumber=28066081
Per @ earth:http://3voor12.vpro.nl/3voor12/player/audio.jsp?audionumber=28066086
Chus & Ceballos @ earth http://3voor12.vpro.nl/3voor12/player/audio.jsp?audionumber=28066056

ga ik zeker even aanhoren:D dankje

Waarschuw beheerder
iemand nog meer van dit soort setjes? ze bevallen me zeer goed:)

Waarschuw beheerder
http://www.djsets.gr/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=1

oa. CHRIS FORTIER,ARIEL CYBANA,ANTHONY PAPPA,CHRISTIAN CAMBAS, JAMES HOLDEN.......
Waarschuw beheerder
ja die van Desyn Massielo is echt vet,
echt veel vette platen die hij toen al draaide...

Zondag Sander Kleinenberg @ La Roccaaaa...

gaat wel feestje worden denk ik!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 19:55:
iemand nog meer van dit soort setjes? ze bevallen me zeer goed

Registreer je eens op www.groovecollection.nl
Progressive-only forum...!

Waarschuw beheerder
Hier staan ook nog zo her en der een paar progress­ief getinte sets:

feed://radio538.nl/538/xml/rs­s/dancedepartment.jsp
Waarschuw beheerder
Ik wil meer livesets horen ! Kom maar op met die megaupload rapidshare links :) Progressive in alle varianten gezocht, dus heb je wat lekkers, drop in dit topic effe wat links :)
laatste aanpassing
Werkzaam bij Flexcitement
Artiest {SHOWLIST artist 65881, 42701, 33818, 23740, 48315, 31524}
Waarschuw beheerder
www.deschillenhut.nl daar opent Steelz 26 mei, erg lekkere progressive. van nu :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op zaterdag 20 mei 2006 om 00:05:
Ik wil meer livesets horen ! Kom maar op met die megaupload rapidshare links Progressive in alle varianten gezocht, dus heb je wat lekkers, drop in dit topic effe wat links

mee eens!!:D

Waarschuw beheerder
ik ben er alweer een tijdje niet meer geweest op dit forum, maar om toch me goed e wil te tonen betreft de progressive wereld hier een paar linkjes van sets die je echt moet luisteren:

- www.progressivehouse.com (en zoek hier de sets van Eve Falcon)
- www.djsonix.com (luister hier de set: Beautiful Progression)

overige dj's zoals miles, paul oakenfold, sacha, john digweed en andere hebben het ook altijd goed gedaan bij mij.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 mei 2006 om 17:44:
- www.progressivehouse.com (en zoek hier de sets van Eve Falcon)
- www.djsonix.com (luister hier de set: Beautiful Progression)

Daar ga ik zo effe kijken, ben benieuwd.

Hier trouwens 2 linkjes naar sets van Gabriel and dresden, gejat van het Partyflock 'trance' forum :) Waar G&D zich enkele jaren geleden voornamelijk concentreerden op trance, is hun huidige manier van draaien toch echt meer progressive dan trance mijn inziens, wat ook goed te horen valt in deze sets, die vol zitten met electro en minimale invloeden (ook trance invloeden uiteraard). Ik ben in ieder geval ZWAAR fan van deze gasten, zowel als producers als DJ's zijnde.

Gabriel_and_Dresden_-_Essential_Mix_(BBC_Radio_1)_07_05_2006.mp3: http://www.megaupload.com/?d=4LNH20AP

Gabriel & Dresden - Nocturnal 039 guestmix 06-may-2006: http://www.sendspace.com/file/iu1lzh

Enjoy ! En keep those links coming :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En wat vond je ervan ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 mei 2006 om 14:03:
En wat vond je ervan ?

Heb net 'future forward' van 'm geluisterd. Prima 'breaky' setje, doet me wat denken aan de stijl van 'Hybrid', luister lekker weg.

Ben nog wat meer setjes aan 't downloaden van dat forum, ben benieuwd :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb flink wat sets gedowned en geluisterd maar eentje sprong wat mij betreft duidelijk boven de rest uit:

http://www.dj-kundera.com/set/kundera_progression_31_12_05.mp3 en hier dezelfde set, maar dan streaming: http://www.dj-kundera.com/stream/kundera_progression_31_12_05.m3u

Dit is echt precies de progressive die ik zelf het lekkerst vind. Vooral dat stuk vanaf 18:30 en dan gevolgd door die plaat op 23:30 ... wow ! Rustig, warm, hypnotiserend maar vooral DEEEEEEEP :P Hele set is gewoon lekker, de ultieme space muziek voor mij, :smoke: erbij en helemaal wegspacen... Heerlijk. Ben benieuwd of er meer mensen liefhebber zijn van deze sound.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FlexyFrank op maandag 22 mei 2006 om 14:08:
http://www.lindomartinez.com/? ... page_autoscroll&cntID=383

ERG ERG lekker !! Lekkere funky, housy progressive, heerlijk :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SnuggLe op dinsdag 21 februari 2006 om 22:43:
LoL, techno geen enkel hoogtepunt?
Dan begrijp je de muziek zeker niet nee.

Sorry ik heb het verkeerd geschreven, ik bedoelde dat bij Techno juist wel een hoogtepunt was
Waarschuw beheerder
Hier dan maar weer een paar live sets :)

DJ Stijn Live @ Space 29-01-2006

http://rapidshare.de/files/14963199/DJ_Stijn_Live___Space_29_01_2006.mp3.html

Dj Stijn @ Illusion

http://www.megaupload.com/?d=1M2ON0BX

PAULROUNDERS PROMO SET APRIL 2005

http://www.paulrounders.com/downloads/djpaulrounders_april2005.mp3

Bonus een paar gouwe ouwe setjes ;)

1.DJ MARKO - Live @ 13 Years LA ROCCA

2.DJ Marko - Live @ La Rocca on Sundays (28-09-03)

3.La.Rocca.-.Marko.on.Sundays.2002.

4.La_Rocca_25-1.09.2004

5.La_Rocca_Dj_Marko_24-07-05_2_

http://www.filefactory.com/get/f.php?f=9adde321d78840febd7daf8e

enjoy :D
Waarschuw beheerder
Gauwe Ouwuhh progressieffe hitss!
aDjD - Believe
andre kraml - Safari (james holden remix)
James Holden - the sky was pink (fake remix)

Echt lekkere muziek om te mixen...

ik ben nog niet zo lang in t wereldje der progressieve house maar ik ben er al aan hooked sinds t moment dat iemand me uitlegte dat dat progressive was zoals feessies van APE
sindsdien luister en mix ik ermee :D
Lief hé :P
Waarschuw beheerder
Ben me wat meer in progressive gaan verdiepen nu ik de trance van de laatste tijd niet meer zo lekker vindt,gewoon te hard meestal zonder kraak of smaak?
Maar als ik hier ff snel kijk zoeken wij het wel verweg qua dj`s.Ook hier dicht bij huis zijn goeden progressive dj`s te vinden!!! kijk maar eens op dancelinx onder progressive bij Jackrussell is ook een progessive dj[Jacco@work] met een eigen radio show met gast dj`s staan ook wat set`s online.
Veel plezier er mee
Waarschuw beheerder
de progressive van nu vind ik vaak erg goed juist. het lijkt wel dat door de technieken de platen vaak nog dieper kunnen dan vroeger. Het klopt ook wel dat er veel electro-achtige sounds in voorkomen. Veel DJ's, bijv dave seaman, draaien ook steeds meer progressive met electro-invloeden. Ik heb altijd wel van electro gehouden, dus voor mij geldt: allemaal goed. ik hou ervan als een DJ ook verschillende stijlen door elkaar mixt en het op die manier ook nog eens kan opbouwen, zoals Danny Howells.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 12:13:
John Digweed (GU 019)

zeker!!
Waarschuw beheerder
<<charly>> zei : ik hou ervan als een DJ ook verschillende stijlen door elkaar mixt en het op die manier ook nog eens kan opbouwen.

Helemaal mee eens :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
OlliS - Dark July vol3

01 UNKLE : I Need Something Stronger [universal island]
02 Arktikism : Drift (Melt edit) [arktikism]
03 Deviant : That Marijuana Track (original mix) [head rush music]
04 Espen & Stian : Comatoast (Stel remix) [method]
05 Ali Wells : Forfeit (Paul Lancaster mix) [fragile]
06 Incolumis : Nowhere [CDR]
07 P.F.N. : Put Your Earphones On [kILO uk]
08 Chris Micali : God Gave Us [vapour]
09 Michael M : Dear Diary (Evolved mix) [amplitude]
10 Coco Da Silva : @ Night [kismet]
11 Martin H : Eau De Cologne (Gennaro Rossi remix) [mutekki]
12 Mateo Murphy : Meltdown [underwater]
13 Silvio Ecomo : Standing (Hooj edit) [hooj choons]
14 James Holden : One For You (Oliver Klein remix) [silver planetOlliS - Dark July vol3

Dit is wel een hele goede opbouwende set van Dhr. OlliS/ Kan de set alleen helaas niet zo snel vinden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 juni 2006 om 22:26:

Hier de set alleen load super traag :

http://www.techtribe.info/archive/DJ-Mix/OlliS/OlliS_-_Dark_July_vol3.mp3

Waarschuw beheerder
Hier staan ook wat goeie sets :

http://www.westoceanevents.com/sets.html

Waarschuw beheerder
Die Jimmy van M sets zijn wel te gaaf zeg!

Waarschuw beheerder
Jimmy van M is dan ook een held.
Waarschuw beheerder
gepost door: Masterme1

TC Brain @ Barocco.(style light progressive):

http://www.filefactory.com/get/f.php?f=9b91f9b7106efc4464e3fe0e

Weet iemand hoe die plaat heet van 25:00 tot ongeveer 30:00? Mijn dank zou groot zijn. :) Top setjes allemaal btw!
Waarschuw beheerder
ik luister vaak ETN.fm(winamp) en dan de progressive chanel, komen ook vaak lekkere setjes voorbij!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochem op woensdag 7 juni 2006 om 18:12:

Ik ben benieuwd Jochum ! ik zal hen ff downloade en luisteren :D
Edited : nice set Jochum :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat vinden jullie van de producies van Peter Gun?

Heb laatst zijn twee albums (uit 04 en 05) gedownload, echt super vette muziek!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <<charly>> op vrijdag 2 juni 2006 om 18:09:
ik hou ervan als een DJ ook verschillende stijlen door elkaar mixt en het op die manier ook nog eens kan opbouwen, zoals Danny Howells.

Ik heb pas geleden het mixalbum aangeschaft van Paolo Mojo Balance 009 en ik denk dat dat een een extreem goed voorbeeld is hoe een gevarieerde mix van stijlen moet klinken, van techno en techhouse producties tot progressive en electro uitstapjes. En op een manier knap bij elkaar gebracht dat het als een goed geheel klinkt.

Danny Howells is overigens ook een dj zonder hokjesgedachte.

Waarschuw beheerder
Eve Falcon(te vinden op www.progressivehouse.com) is zeker ook goed vooral het setje SIRENA die er te vinden is. verder ben ik zeer te spreken over dj Sonix.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 20:55:
oa. CHRIS FORTIER,ARIEL CYBANA,ANTHONY PAPPA,CHRISTIAN CAMBAS, JAMES HOLDEN.......

Met jou kan ik praten!!!(Y)

Waarschuw beheerder
Nog mensen op Extrema geweest en goede dingen gehoord? :)

Ik ben er voor mezelf iig achter dat die zogenaamde 'electrohouse' (Angello/Ingrosso/Zweedse House Maffia) echt totaal niks voor mij is ... kvind het maar ongeinspireerde bagger eerlijk gezegd.

Goeie sets waren wel:

- Bart van Wissen (lekker gevarieerd, housey, vocals)
- Kosmas Epsilon (dansbare, 'handjes in de lucht,' sound)
- Desyn Masiello (echt te wrede platen gehoord, voetjes van de vloer)
- Sasha (alleen jammer dat het geluid op die stage zo slecht was)
- 16 bits (idem)
Waarschuw beheerder
Deep Dish (vooral Sharam!) :)
John Digweed
Sasha
Hernan Cattaneo
Chus y Ceballos

Zijn wel de populairdere namen maar wel lekker :)
Waarschuw beheerder
Deze moet je echt luisteren!

Extrawelt - Soopertrack

Chab - Closer to me

zo een beetje mijn stijl wat in de La Mar draai :D
Waarschuw beheerder
16 bit lolita's / Kosmas Epsilon / Digweed / Jimmy van M zijn mijn persoonlijke favorieten, maar er zijn er nog teveel om op te noemen :yes:
Artiest T.T.M.
Waarschuw beheerder
Kom maar eens een keer langs in www.clubwow.nl
Daar word vette shit gedraaid!

Waarschuw beheerder
ik vraag me af wanneer Paolo Mojo is een keer geboekt gaat worden in Nederland, ben toch wel razend benieuwd na Balance 009 en wat livesetjes van hem te hebben geluisterd.

Waarschuw beheerder
Beide..
Labels als Border Community en Precinct vind ik top, inderdaad electro achtig en vaak een stevige bas. Wat oudere platen zoals Futureshock - On my mind vind ik ook geniaal, vooral door de vocals. Het kan naar mijn idee ook wel goed samen gaan in een set. Die "nieuwe" progressive is juist een goeie overgang naar techhouse of techno.
Waarschuw beheerder
progressive rulezzzzz!

Ik heb ook veel mixen van Oslo Nights...heerlijk

Ik zit nu die mix van dj kundera te luisteren. heerlijke space muziek..

www.protonradio.com

www.friskyradio.com

http://www.oslonights.com

www.di.fm

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op maandag 22 mei 2006 om 01:31:
http://www.dj-kundera.com/set/kundera_progression_31_12_05.mp3 en hier dezelfde set, maar dan streaming: http://www.dj-kundera.com/stream/kundera_progression_31_12_05.m3u

Geweldige mix. zwoele sound :respect:
Waarschuw beheerder
Wat is me eigenlijk afvraag is of er hier in Limburg in belgie plaatsen zijn waar progressive word gespeeld.

Ik speel zelf namelijk progressive, opt moment vooral dj nukem stuff enzo, maar ben er zelf nog niet tegoei uit welke richting ik op zou gaan.

Je hebt de ritmische latin en tribal progressive.
De diepe maar nog altijd ritmische progressive zoals veel op cyber records word uitgebracht.
De melodische soms naar trance getinte progressive.
De "fat & dirty" steve lawler stijl progressive.
Breaks enzo, wat danny howels en plump dj's spelen.
De hardere soms zelf naar acid gaande progressive, vooral terug te vinden in duitse progressive.
Minimal progressive.
Elektro progressive.

Dillema's...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ_Rick _ op donderdag 20 juli 2006 om 10:36:
Chab - Closer to me

Alles van Chab is eigenlijk heerlijk.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 10:17:
Geweldige mix. zwoele sound

Ja, heerlijk setje, mocht je meer in deze richting weten, lemme know :)
Waarschuw beheerder
ook alles van dj nukem, dj gogo, tony thomas is goed

Waarschuw beheerder
Roger Kox
Migas
Nick Warren
Kundera
Lambert Fisher
Chane

Deze gasten vindt ik tegenwoordig wel heftig :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik had dit bericht eerder in een ander topic geplaatst...maar daar blijken toch meer minimal liefhebbers te zitten.

Voor mijn laatste progressive set check mijn site (wegh.nl). Progressive Sessions 11 "FloorFillerzz". 80 minuten, van diepe progressive continu langzaam opbouwend naar meer uptempo dansbare tracks.....

Om te downloaden van GlobalBeatz kun je gebruik maken van account: 'rway' password: '123'

B) Enjoy!!
Waarschuw beheerder
donateur
Weet je je kan hier over blijven dicussieren maar als er een oplossing zou zijn voor een feestje die dik aan jullie eisen zou voldoen met alles dr op en dr aan echte underground after met vette line up alle soorten house en alemaal op elkaar afgestemd, een relaxed publiek waar je u tegen zegt en een feest waar muziek gedraaid wordt die uit het hart komt, dan raadt ik jullie allemaal aan om eem x naar onze |Tempel te komen in beesd de Rodenburg ...as weekeind bestaan we 1 jaar en dat wordt een knaller, het is van smiddags 15,00 tot 00.00 uur

Dan heb ik een nieuwtje Dj The Pophet zal jullie nog wel is kunne laten horen wat hij is zijn marge heeft omtrend vette Progressive sets en zo dus many many more...Als je 1 x ben geweest benn je verkocht alles klopt gewoon aan dit concept en je moet gewoon maar is komen kijken mensen ...info op www.chakraparty.nl ;)

ciao (k) babz :bye: tot ziens, tot chakra !!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GMX op zaterdag 20 mei 2006 om 00:05:
Ik wil meer livesets horen

die komen er waarschijnlijk aan we gaan misschien een live-stream krijgen dus dan kunnen jullie f voelen wat wij met het chakra ggevoel bedoelen ...(y)

Waarschuw beheerder
Luister anders eens naar setjes op de volgende site:

www.doubleRD.nl

Let btw nog maar ff niet op de site zelf, het gaat er momenteel meer om dat er sets gedownload kunnen worden. ;)

De zolder mix is btw een echte aanrader!!!! :cheer:
Waarschuw beheerder
kent er nog iemand een plaats in regio limburg waar er progressive wordt gedraaid? of feestjes die er worden gegeven?

Waarschuw beheerder
WWW.radiox.nl altijd lekker ook!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 september 2006 om 11:39:
De zolder mix

Ik was benieuwd....maar met 5 minuut en 30 sec wordt de eerste plaat erin gemixed....ben daarna maar gestopt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op maandag 22 mei 2006 om 01:31:
ttp://www.dj-kundera.com/set/kundera_progression_31_12_05.mp3 en hier dezelfde set, maar dan streaming: http://www.dj-kundera.com/stream/kundera_progression_31_12_05.m3u

Dit is echt precies de progressive die ik zelf het lekkerst vind. Vooral dat stuk vanaf 18:30 en dan gevolgd door die plaat op 23:30 ... wow ! Rustig, warm, hypnotiserend maar vooral DEEEEEEEP Hele set is gewoon lekker, de ultieme space muziek voor mij, erbij en helemaal wegspacen... Heerlijk. Ben benieuwd of er meer mensen liefhebber zijn van deze sound.laatste aanpassing 22 mei 2006 01:56

deze is idd erg lekker. neemt je lekker mee op reis ja....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fruitcake op donderdag 21 september 2006 om 15:38:
Ik was benieuwd....maar met 5 minuut en 30 sec wordt de eerste plaat erin gemixed....ben daarna maar gestopt

Hoezo????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 september 2006 om 16:10:
Hoezo????

In mijn optiek niet goed gemixed. de 2 Platen passen ( iig in deze mix ) absoluut niet bij elkaar met betrekking tot toonhoogte. Misschien als er een ander moment gekozen wordt kan dit omzeild worden, maar dit vond ik niet goed.
En het staat niet helemaal lekker gepitched wat erg duidelijk met een paar hengsten aan het plateau wordt opgelost.

Waarschuw beheerder
Mwahahahah, nou nou, je hebt er wel verstand van he????

Geef je livesetjes van andere DJ's altijd zoveel de tijd dat je ze na 1, volgens jou, slechte mix afzet? Loop je op een feest ook meteen weg als een DJ een mixfoutje zou maken?
Dan ben ik wel heel benieuwd naar een livesetje van jou...

Maar ff voor de goede orde, je hebt niet echt goed geluisterd, want de 2de plaat wordt nl al op 4:30min erin gegooid en niet op 5:30min en pas daadwerkelijk doorgemixt rond de 6 minuten, betekent dus dat deze bijna anderhalve minuut meeloopt...

Als je nou had gezegd, de nummers spreken me niet aan; sure, no problem, smaken verschillen. Maar om een CD'tje zo snel af te zetten omdat een mixje zogenaamd niet goed loopt....
Ik dacht dat ik een zeikerd was, maar ik geef setjes van andere DJ's over het algemeen toch iets meer tijd om mijn mening erover klaar te hebben.

Ik weet het goed gemaakt: Kom 25 november naar het volgende feestje, weet zeker dat het je op andere gedachten brengt ;)
https://partyflock.nl/party/73000
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 08:25:
Mwahahahah, nou nou, je hebt er wel verstand van he????

Ik draai zelf ook weleens plaatjes en ik geef mijn mening. Het was niet mijn bedoeling om af te kraken, maar ik ga ook niet liegen. ik schrijf gewoon mijn mening. Luister het stukje muziek eens terug zou ik zeggen. ik heb er ook precies bijgeschreven wat er niet goed aan is....

Maar ff voor de goede orde, je hebt niet echt goed geluisterd, want de 2de plaat wordt nl al op 4:30min erin gegooid en niet op 5:30min en pas daadwerkelijk doorgemixt rond de 6 minuten, betekent dus dat deze bijna anderhalve minuut meeloopt...

Prima, maar meestal loopt een progressive plaat een minuutje a 1,5 minuut mee, dus dat is niet zo bijzonder. en ik heb juist die tijd erbij gezet, voor de niet dj's onder ons, omdat het daar verschrikkelijk duidelijk wordt dat ie gemixed wordt en vals is.

Loop je op een feest ook meteen weg als een DJ een mixfoutje zou maken?

Ik loop niet weg, maar loop wel flink te balen dan, dat klopt wel. Is het een naald die een keer overslaat....jammer kan gebeuren, maar als er een dj loopt te klootzakken kan ik daar slecht tegen, en zeker als ik daar een goede entree voor betaal en ik verwacht dat ik lekker uit mijn bol kan gaan op een goede set goede muziek.

Als je nou had gezegd, de nummers spreken me niet aan; sure, no problem, smaken verschillen. Maar om een CD'tje zo snel af te zetten omdat een mixje zogenaamd niet goed loopt....

ik heb niet alle tijd van de wereld en als mij iets in het begin al niet bevalt waarom zou ik het afluisteren ?

Ik weet het goed gemaakt: Kom 25 november naar het volgende feestje, weet zeker dat het je op andere gedachten brengt

El Hombre ben ik een aantal jaar terug eens een keer geweest en gedraaid. Is op de bovenverdieping van een kroeg in spijkenisse is het niet ? wel een beetje klein.

Maar ik kan sowieso niet...Ik vertrek begin november naar Brazilie waar ik ga toeren en produceren. Ben pas in juni terug.

Waarschuw beheerder
Ik zeg maar zoo, want dat is korter dan dierentuin... :x:

Voor alle mensjes die wel de moeite nemen om een live(!!!!)mixje wat verder te luisteren na 1 "zogenaamd" mixfoutje: Veel luisterplezier met de maandCD'tjes en livesetjes op doubleRD.nl

(k)
Waarschuw beheerder
gelukkig trek je je niet zoveel van mijn mening aan (f)

succes

Waarschuw beheerder
Voor de liefhebbers.....
http://rapidshare.de/files/34280589/Progressive__Sept_2006_.mp3

Waarschuw beheerder
Dat klinkt lekker BD!!

Waarschuw beheerder
heb ook nog wel een lkkr progressive setje:p
alleen weet niet hoe ik moet uploaden,gaat dus alleen via msn:d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Luister maar eens naar Radio X daar komen ze allemaal voorbij.En aanstaande zaterdag tussen 20.00 21.00 een exclusieve set van Eelke Kleijn! www.radiox.nl
Waarschuw beheerder
Ben nog niet zo lang op party flock bezig, lees dit topic dan ook net door. Vind het een leuk onderwerp. Veel over te zeggen. Wat is nou progressive...
Herken die electro invloeden wel. Heb net een setje van Digweed geluisterd die ie op Ibiza draaide dit jaar. Hij draait daarin veel 'electro-prog'. Ik houd er wel van, maar tis wat anders dan die 'diepe sound'.
Ach, muziek is constant in beweging. Wie weet wat we dit jaar gaan horen.
Van mij mag de combi van diepe en electro prog wel wat verder uitgewerkt worden.

Heb zelf een poging gedaan in mn laatste mix. Kun je vinden op mn site http://www.joeici.com/mixsets.htm
Neem voor tracklist contact op (moet ik nog ff netjes verwerken in de site).
Ben benieuwd naar jullie reactie..
Waarschuw beheerder
Dit is meer reclame voor mensen dan wat anders, ipv te praten over 'de progressive van nu'. Allemaal kansloos dus.
Waarschuw beheerder
dousk is goeie progressive van tegenwoordig
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SnuggLe op zondag 21 januari 2007 om 18:37:
Dit is meer reclame voor mensen dan wat anders, ipv te praten over 'de progressive van nu'. Allemaal kansloos dus.

Nou, mijn excuses dan voor de verwijzing naar mn site. Was wel mn bedoeling om serieus op het onderwerp in te gaan...

Dousk is inderdaad goed.
Waarschuw beheerder
Wat vinden jullie btw van Shiloh?

Waarschuw beheerder
Hoe kan je deze stroming binnen de dance het best omschrijven? mischien kom je nog het verst door de stylen trance, techno en house in een grote ketel te gooien en flink te roeren. het brouwsel dat daaruit dan onstaat is een ideale luistermuziek waar je op de dansvloer ook mee uit de voeten kunt. niet zo energiek als techno, niet zo melodieus als trance, minder vocaal dan house, maar wel minstens zo muzikaal en geloofwaardig. De progressive liefhebber vindt men generaliserend gesproken vooral terug in het dancepubliek dat al wat ouder is en wel begrijpt dat het niet enkel de snoeiharde beats op hoog tempo zijn die een feest maken. en de eenvoudige melodielynen zijn aan hem of haar niet besteed.

bron: id&t magazine

oude sound vind ik nog steeds het mooist. diepgang met trancy achtige momenten en dikke basslijnen B)

die kiss100 shows van Digweed 2001 t/m 2004, erg cool :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Içi op maandag 22 januari 2007 om 16:38:
Wat vinden jullie btw van Shiloh?

:respect:

en vroeger in de IT dat waz leuk !! echte house, tegenwoordig allemaal vrouw & homo onvriendelijk..
Waarschuw beheerder
Sommige hebben ze al kunnen beluisteren tijdens Jacco@Work zijn internetuitzendingen Locked Up Progressive op www.pureDJ.com.

Maar op 8 februari is het dan voor een ieder Te Koop!!

Deze maand dus in de aanbieding!

Miss - Botox Addict (Jacco@Work Remix)
February 8th, 2007 (Magnolia Digital 011)

Jacco@Work – Padlocked (Original / Guillaume Nyckees Remix/ Pierre Sebastiano remix)
February 12th, 2007 (Progressive Grooves Records 009)

Jacco@Work - Manhattan Skyline (Original & Guillaume Nyckees Remix)
February 22th, 2007 (Bellarine Recordings 046)

More information about Jacco@Work Check: www.dj-jacco.com/LUPS/lockedUp.htm or www.myspace.com/jaccoatwork

Dit alles van Nederlandse bodem leuk spul voor iedere progressive dj

Waarschuw beheerder
Uitspraak van feestbeest-2 op woensdag 7 februari 2007 om 20:58:
Dit alles van Nederlandse bodem leuk spul voor iedere progressive dj

stomme sukkel ga lekker naar marktplaats met je aanbiedingen..:boeh:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 februari 2007 om 22:01:
stomme sukkel ga lekker naar marktplaats met je aanbiedingen..:boeh:

Als je iets niet snapt dan kan je het ook gewoon vragen !
Dit is volgens mij een topic dat over progressive gaat. Dit zijn volgens mij een van de nieuwste platen op dat gebied.Wat doe ik hier niet goed aan dan ?

Waarschuw beheerder
mo-shic
deviant
tarkan
v-sag
d-phrag

vindt ik ook goede dj's van dit moment (y)

Waarschuw beheerder
Vond laatst een recente set van John Creamer & Stephane K (uit januari 2007), die geven toch wel weer het goeie voorbeeld moet ik zeggen, die draaiden 7 jaar geleden hele goeie progressive (en maakten 1 van mijn all-time favoriete platen, Wish U Were Here), en lieten horen nog steeds diezelfde stijl te draaien.

Daar heb ik dus respect voor, niet meegaan met hypes, maar gewoon ouderwets knallen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van feestbeest-2 op woensdag 7 februari 2007 om 23:45:
Als je iets niet snapt dan kan je het ook gewoon vragen !

hoe oud ben jij kleine baby ?
Waarschuw beheerder
Voor de diepe prog liefhebbers onder ons: luister eens naar mix op www.michielvanbeek.com Zeer diepe tracks, beetje richting psy.. Ik probeer altijd tracks te vinden die uit een KRATER komen als jullie begrijpen wat ik bedoel....

ENJOY
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 februari 2007 om 23:59:
mo-shic
deviant
tarkan
v-sag
d-phrag

vindt ik ook goede dj's van dit moment

Zeker weten! Dit is ook de vorm van Progressive die mij het best ligt :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 21:46:
ude sound vind ik nog steeds het mooist. diepgang met trancy achtige momenten en dikke basslijnen

Deze vorm van Progressive vind ik ook anno 2007 nog steeds het lekkerst. De meer electro- en house-invloeden vind ik persoonlijk wat minder.

Heb jij hierin misschien aanraders? Setjes, tracks, dj's o.i.d.?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Richhh op maandag 19 februari 2007 om 13:36:
Heb jij hierin misschien aanraders? Setjes, tracks, dj's o.i.d.?

Voor veel Moshic sets : http://www.westoceanevents.com/index-djsets.html

Ook een aanrader daar is Adrian - Winter Promo Mix !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dank u! (y)

Waarschuw beheerder
Deep Z - Green Temptation on Tribal Mixes Radio [24 04 2007] Guest Mix

01 - Anna Maria X - Believer (Intro) [Eros Music]
02 - Johan Vermeulen - The Long Wait (Original) [Toes In The Sand Digital]
03 - Cassino & Laben - Unit 5 (Original Mix) [Bellarine Recordings] B)
04 - G-Pal - Life (Original Mix) [Plastic City]
05 - Above & Beyond - Good For Me (Redanka Vocal Mix) [Ultra]
06 - Rocco Mundo & Onno - Mainstream Medicine (Original Mix) [Dekay Records]
07 - Eelke Kleijn - Enchanted (Original Mix) [Lost Language]
08 - J & P - Another Skyline (Original Mix) [The Clubbers]
09 - Johan Vermeulen - Chemical Romance (Original Mix) [KYR Records]
10 - Blue Haze - Amber Glow (Original Mix) [Source Of Gravity]
11 - Mike Brin - After It Comes (Original Mix) [Magnolia Digital Label]
12 - Big - Autumn Waves (Original Mix) [Klik Records]

PM voor link :)
Waarschuw beheerder
Nick Warren
Desyn Masiello
Steve Porter
Sasha
Digweed
Steve Lawler
Danny Tenaglia
Hernan Cattaneo
Winston Wolf

Allemaal dikke shizzle
Waarschuw beheerder
Voor mensen die van lekkere afwisselende progressive houden ,op www.studio-80.nl is er elke frijdag van 19-21h Session Progression een live internet radio progama te hooren. er worden de nieuwste ontwikkelingen van progressive gedrait. zeker de moeite waart!!!
Waarschuw beheerder
Wat denkt men van Satoshi Tomii?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Twisted Bear op donderdag 10 mei 2007 om 19:34:
Wat denkt men van Satoshi Tomii?

Genieten!

Heb hem slechts 2x zien/horen draaien en dat waren 2 sets die veeeeel te snel voorbij waren.

Beste van de 2: 2 Days of Kaos 2002.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
die Nubreed cd van satoshi tomiie :respect:
Waarschuw beheerder
goed nieuws hij komt naar NL in juni
Waarschuw beheerder
ik vind aan de progressive van nu, weinig progressiefs meer aan. natuurlijk komt er nog genoeg uit wat wel de moeite waard is. maar zoveel wat uitkomt vind ik echt gewoon veredelde trance. inspiratieloze smeerboel dat ik denk, wat valt er onder progressive?

tegewoordig liggen de invloeden zo dicht bij elkaar dat ik het moeilijk vind om te spreken over wat progressive is. die nieuwigheid die eind jaren 90 en begin 2000 me zo wist te pakken is weg

zelf ben ik een groot bewonderaar van de hele plastic city stal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Food op zaterdag 12 mei 2007 om 14:26:
ik vind aan de progressive van nu, weinig progressiefs meer aan. natuurlijk komt er nog genoeg uit wat wel de moeite waard is. maar zoveel wat uitkomt vind ik echt gewoon veredelde trance. inspiratieloze smeerboel dat ik denk, wat valt er onder progressive?

de style van dj Tarkan dan? en v-sag. ik kijk nie zoveel meer naar de grootheden, zoek elders naar onbekende artiesten die nog wel de oude style in ere houden. progressivehouse punt com, staan vette sets op, vele in de oude style. of de friskypodcast B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 mei 2007 om 15:08:
dj Tarkan

ben ik niet erg bekend mee. maar zal ik eens gaan opzoeken
v-sag

heeft het ook niet helemaal

ik was altijd erg te spreken over sasha. de man was echt een voorbeeld. mixtechnisch en zowel platenkeuze. maar het laatste wat ik van hem heb gehoord word ik nu ook niet echt blij van. ik ben gewoon wel een beetje klaar met het hokje progressive. ik zoek gewoon goede house die wel die drive heeft van progressive en wat meer invloeden van techno, deep house en minimal. wat krijg je dan? tech-house in al zijn vormen :)

Waarschuw beheerder
ik mis vaak de stoerigheid die progressive had paar jaar geleden, idd sasha sets vindt ik zelf ook nie echt interressant meer, hoewel zn involver cd vet is. die electrobasslijn, ik kan er maar nie aan wennen, het is me te vrolijk af. de site van D-phrag is ook heel aannemelijk. ook onbekende die wel steeds bekender wordt. denk dat de menigte veelal op livesets punt com kijkt, ja daar staan ook alleen maar zo'n beetje grootheden op met de nieuwe tunes. je moet gewoon goed zoeken. tis alleen jammer dat tarkan enzo nie in nl komen. die moeten een keer geboekt worden, naast een grootheid. mischien loopt het dan beter.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
onbekende artiesten die nog wel de oude style in ere houden.

Je zegt t goed: in ere houden.
Iedereen heeft t maar over de progressive van vroeger.
Als je gaat kijken wat de term écht betekent (vooruitgang/vernieuwend), denk ik dat je juist niet in t verleden moet blijven hangen, maar verder moet kijken. Daarom is t dat er zoveel "oude" namen (Digweed, Sasha) met wat meer Electro, Techno, MNML invloeden gaan draaien.
Uitspraak van Food op zaterdag 12 mei 2007 om 15:50:
goede house die wel die drive heeft van progressive en wat meer invloeden van techno, deep house en minimal. wat krijg je dan? tech-house in al zijn vormen

Sluit ik me dus bij aan.

Hoewel ik de "oude" prog. goed kan waarderen, wordt ik (met alle respect) af en toe n beetje moe van mensen die zeggen dat er niemand meer die sound draait. Nee, tuurlijk niet; ze zijn aan t vernieuwen.
Wat ik n goede zaak vind.
Maja, ieder zn smaak. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Paulus de Kalebouter op zaterdag 12 mei 2007 om 16:21:
wordt ik (met alle respect) af en toe n beetje moe van mensen die zeggen dat er niemand meer die sound draait.

als je de goeie site's maar ontdekt dan valt er nog genoeg te beleven ;)
Waarschuw beheerder
from_p60-a1_human_things
trentemoeller_and_buda_-_gamma_(minilogue_remix)
kriece-potala_palace_(original_mix)
pele - childhood's end (kollektiv turmstrasse remix)
reinhard voight - charge your dreams

niet helemaal prog zoals het in het boekje staat. maar dit is de style die ik zeker goed trek. minimaler, minder smeer strings en dichtplak geluid. zuiver, en diep!!
Waarschuw beheerder
Trentemøller....zucht. Wat n avond was dat zeg! :D
Die gast is zóóó lekker bezig. (Y) Maakt idd hele mooie dingetjes.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Paulus de Kalebouter op maandag 14 mei 2007 om 13:48:
Trentemøller....zucht. Wat n avond was dat zeg!
Die gast is zóóó lekker bezig. Maakt idd hele mooie dingetjes

zeker een hele vette producer. ik heb alleen het gevoel dat iue echt twee stylen maakt. 1 redelijk rauwe. en een oh zo fucking diepe. juist die diepe zuivere sound van hem trek ik erg goed.

waar ben je heen geweest? heb je hem in de panama gezien?

Waarschuw beheerder
B)

staat genoteerd in agenda ;) bedankt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Food op maandag 14 mei 2007 om 13:54:
waar ben je heen geweest? heb je hem in de panama gezien?

Ik heb em samen met DJ Tom gezien op 20 april in t Patronaat in Haarlem. Wat n vette set draaiden/speelden ze.
8 juli is hij samen met Âme in Paradiso. Als ik kan, ben ik daar ckah weer te vinden. :)
Heb je de CD 'The last resort' van hem? Aanradertje hoor. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Paulus de Kalebouter op maandag 14 mei 2007 om 22:05:
8 juli is hij samen met Âme in Paradiso. Als ik kan, ben ik daar ckah weer te vinden.
Heb je de CD 'The last resort' van hem? Aanradertje hoor.

8 juli ben ik hoop ik bij. dat is wel echt te lekker hoor! ame en trentemoller :)

cd heb ik btw....echt goede shit!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Food op zaterdag 12 mei 2007 om 15:50:
ben ik niet erg bekend mee. maar zal ik eens gaan opzoeken

Tarkan
http://www.youtube.com/watch?v=XMw2CevZhdA

:smoke:
laatste aanpassing