Partyflock

Forumonderwerp · 848431
1 volger · 6948x bekeken

Waarschuw beheerder
Ben benieuwd wat de liefhebber vind, van de progressive house van nu ? Verfrissend ?? of verlang je ook terug naar de oude vertrouwde sound (2003)

Is nu vind ik toch teveel electro achtig. Mis de echte diepe nummers !!!! ( Luzon - The Baguio Track (Bedrock Mix)bijvoorbeeld )

Artiest {SHOWLIST artist 23786, 34807, 41530}
Waarschuw beheerder
he alles veranderd met zijn tijd, ik vind die nieuwe progressive sound echt geweldig, het neigt meer naar de house kant dan naar de echt progressive sound dus ik draai er ook veel van door m'n sets heen!
Waarschuw beheerder
Ik ben ook meer van de oude stempel en vind de nieuwe progressive iets te oppervlakkig! Van mij mag het allemaal veel dieper en duisterder!

Waarschuw beheerder
donateur
Vind goede muziek in het algemeen al moeilijk te vinden, dus goede house/en progressive ook!

En dan bedoel ik die progressive waar je zo'n heerlijk kippevelletje van krijgt! :D
Ach, blijven proberen

Paard van Troje, Den Haag
Komt wel heel erg in de buurt :yes:

Waarschuw beheerder
juist

Waarschuw beheerder
Tja
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Jezus, klinkt heel erg lekker!

Word opgeslagen! :yes::respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De sound van 2002/2003 vindt ik ook beter, toch heb ik nog best veel goede setjes gehoord de afgelopen tijd. Wel zonder elektro invloeden. Greg Benz, Snake Sedrick, Deep Mariano en Moshic om maar een paar voorbeelden te noemen. Van hun heb ik setjes gehoord die echt een diepe sound hebben en hoger zweefgehalte hebben.

Maar voor de afwisseling kan ik die elektro invloed wel waarderen, zolang die maar niet overheerst.
Artiest {SHOWLIST artist 25687, 83908, 50688}
Waarschuw beheerder
progressive is geen progressive als het alleen maar diep enzo zou zijn...

progressie in de muziek uit zich in de stijl...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj krizz op vrijdag 10 februari 2006 om 04:25:
progressie in de muziek uit zich in de stijl...

Hmm, wat een 'diepe' uitspraak :D maar je hebt wel een goed punt, een soort evolutie binnen deze muziekstroming.

Waarschuw beheerder
Zal vanavond is goed luisteren bij danny howells :p
Waarschuw beheerder
Vanavond Howells ja :D

Maar Progressive bestaat niet echt meer vind ik. Dat is meer de naam van het 'hokje' van een jaar of 3 geleden. Nu is het meer een kruising tussen de oude sound (die nog gedraaid wordt door Anthony Pappa, C-Jay etc) en de nieuwe sound die meer Electro is (zoals een Shiloh, maar ook Howells en Digweed wel) of meer housey (Sanchez, Masiello).

Echte progressive...wat is dat eigenlijk? Iedereen schaart er nog wel namen onder als Sander Kleinenberg, Sasha, Digweed, Howells etc etc, maar het is een veel breder scala geworden.

OVerigens, om naar uit te kijken: de nieuwe Renaissance cd van Seaman :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 17:40:

Oude vertrouwde sound! Wat er tegenwoordig gedraaid wordt door veel DJ's uit het progressive hokje valt me eigenlijk nogal vaak tegen. De housey variant van DJ's als Masiello is leuk maar mist een bepaalde diepgang.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kaj op donderdag 9 februari 2006 om 19:10:

Precies :)

Gelukkig komt er tegenwoordig ook wel wat duistere minimal uit dat soms nog niet eens heel veel verschilt van progressive, al is het wel flink zoeken in de overmaat aan releases :)
Waarschuw beheerder
Het ligt er ook aan waar je heen gaat, ik ken nog genoeg clubs waar ze alleen de diepere variant draaien.

www.pulse-factory.com is echt een aanrader om eens te bezoeken! Nog maar een paar maanden open en nu al legendarisch aan het worden!
Waarschuw beheerder
Tsja...dit jaar ook Anthony Pappa gehoord...(feestje met nog geen 100 man...kicken!! )

maar die draaide ook vanalles...ook Cirez D plaatjes...vind de progressive sets van al die dj's nu stukken beter...heerlijk gevarieerd...wat dat betreft was Sander Kleinenberg wel weer een pionier..!

Waarschuw beheerder
Danny Howells was gister wel ok...
Maar hij voerde tempo niet echt op dat was wel jammer...
Endat terwijl hij toch 6uur de tijd voor had haha :frusty:
Artiest {SHOWLIST artist 61113, 54585}
Waarschuw beheerder
Ik vind dat er in een goede progressive set niet alleen maar zware duistere shit moet worden gedraaid, maar ook Als er alleen maar van die zware knallers gedraaid worden verliezen ze hun impact. En na een aantal wat zachtere oppervakkige house-platen hakken ze er lekker in, om het zo maar te zeggen.

Maar ik vind wel dat er iets meer van die zware platen uit mogen komen, het is moeilijk om echt nog van die kippevel platen te krijgen. Wat ik tegenwoordig tegenkom in de platenzaken is niet veel soeps over het algemeen, beetje jammer.
Waarschuw beheerder
luister eens naar Hernan Cattaneo, dat is echte pure progressive en heeft alle bovenstaande reacties wel in zijn muziekstyle verwerkt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sydney op zaterdag 11 februari 2006 om 18:24:

Leuke muziek ja, maar Hernan draait niet de echt donkere kant van progressive.
Waarschuw beheerder
Laatste tijd is het allemaal erg bij elkaar gesmolten tot een mix van House, Electro, Techhouse en wat Minimal hier en daar. Mij bevalt het wel, zeker voor op een feestje. Thuis is soms de 'diepere' progressive wat lekkerder :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 14:25:
Danny Howells was gister wel ok...
Maar hij voerde tempo niet echt op dat was wel jammer...
Endat terwijl hij toch 6uur de tijd voor had haha

Helemaal mee eens :jaja:

Uitspraak van Opa Winfriet op zondag 12 februari 2006 om 16:30:
Laatste tijd is het allemaal erg bij elkaar gesmolten tot een mix van House, Electro, Techhouse en wat Minimal hier en daar. Mij bevalt het wel, zeker voor op een feestje.

Nadeel is wel dat je soms niet weet wat je kan verwachten. Maar oke, das ook niet altijd verkeerd.
Waarschuw beheerder
Heerlijk deze muzieksvorm..!! Helemaal verslaafd aan geworden bezoek bijna geen andere feesten meer.. :p

Waarschuw beheerder
term is meer een verzamelnaam geworden voor diverse stijlen

Matthew Dekay heeft goede producties, Timeless (Dub Mix) en 2 Da Groove bijvoorbeeld

Derek Howell heeft ook vette producties
Waarschuw beheerder
geef mij toch maar wat meer de oude sound van john digweed en sasha van een paar jaar terug.

tot 2002 ofzo.

en james holden, die draait in zijn sets wel veel lekkere zware dingen.

nathan fake - outhouse ( james holden remix ) bijvoorbeeld.

soms een beetje langdradig, maar o zo lekker.....

behalve in zijn border cmmunity avonden, dat is alleen maar gebliep en gepingel.
Waarschuw beheerder
Progressive, lekkere muziek voor op de bank, maar echt helemaal niets voor op een feest. Bij Extrema is deze muziekstijl ook sterk vertegenwoordigd, maar ik niet begrijpen dat mensen erop kunnen dansen. Geen enkel hoogtepunt, net zoals bij techno bijvoorbeeld.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Technoasis op zondag 19 februari 2006 om 21:26:
Progressive, lekkere muziek voor op de bank, maar echt helemaal niets voor op een feest. Bij Extrema is deze muziekstijl ook sterk vertegenwoordigd, maar ik niet begrijpen dat mensen erop kunnen dansen. Geen enkel hoogtepunt, net zoals bij techno bijvoorbeeld.

dan begrijp je de muziek niet of je hebt niet naar de juiste dj geluisterd maar der zitten wel degelijk hoogtepunten in....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mennixx op zondag 19 februari 2006 om 23:02:

Juist :)

Progressive biedt voor mij veel meer muzikale hoogtepunten.
Waarschuw beheerder
De meest uitbundige feesten die ik heb meegemaakt waren toch echt progressive feestjes! De muziek zit vol met hoogtepunten, maar alles staat of valt natuurlijk met de DJ.

Zelf ben ik erg weg van de progressive/minimal combinatie die michael forzza draait! Echt super!

Waarschuw beheerder
ff mezelf quoten uit een ander topic:

Progressive is eigenlijk niet echt een stijl, maar wordt meestal in de bijvoeglijke vorm gebruikt. Zo heb je progressive trance, progressive house en zelfs progressive rock. Echte progressive house (een mengelmoes van house, trance, techno) wordt overigens nog maar weinig geproduceerd. Bedrock zou je nog wel onder die noemer kunnen scharen.

Tegenwoordig noemen we alle progressieve vormen van electronische muziek, progressive house, trance, etc. gewoon kortweg: progressive. Niet echt een opzichzelfstaande stijl, maar gewoon alle platen je niet onder electro, trance, techno of wat dan ook zou kunnen zetten.
Zo heb je progressive trance, die eigenlijk alle kenmerken van trance heeft, maar in tegenstelling tot trance, het accent legt op akkoordenschema's , fx, etc. in plaats van de melodie.

Naja, dit is mijn interpretatie, iedereen zal er z'n eigen visie op hebben, maar dat is ook het mooie van progressive

Het zijn ook meer de mensen die ernaar luisteren die progressive, progressive maken, dan de muziek zelf

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kaj op maandag 20 februari 2006 om 18:41:

Dat is inderdaad een killer-combinatie, kan je hele vette dingen mee doen.
Waarschuw beheerder

LoL, techno geen enkel hoogtepunt?
Dan begrijp je de muziek zeker niet nee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 17:40:
Verfrissend ?? of verlang je ook terug naar de oude vertrouwde sound (2003)

oude vertrouwde sound?? wanneer ben jij geboren??

jij begrijpt er echt geen zak van...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ZAZAZA op zaterdag 25 februari 2006 om 16:09:
jij begrijpt er echt geen zak van...

Zazaza, kijk naar zijn nick & zijn 'favo muziekstijlen' ;)

Waarschuw beheerder
Hernan Cattaneo (+zijn producties) blijven toch wel DE progressive sounds! :yes:
Artiest Martinez
Waarschuw beheerder
Een tijdje terug hoorde ik een nummer met een vocal : an ocean of blue....
Dit stond op een album van sasha geloof ik .
Dit was echt zo'n diep kippevel nr.
Kon ik deze maar terug vinden,weet iemand wat ik bedoel ??
laatste aanpassing
Artiest Rubenz
Waarschuw beheerder
bedoel je deze? http://www.discogs.com/release/202212
Waarschuw beheerder
Cattaneo is zeker top-progressive maar ook satoshi en seaman digweed ga zo maar door.Ook nieuwe vette platen hoorde ik bij de stream op www.radiox.nl met nieuw nederlands progressive talent.Toppie

Waarschuw beheerder
matthew dekay & roob v - 2 da groove (hernan cattaneo edit)
Wat een VET nummer is dit !!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rubenz op zondag 5 maart 2006 om 00:59:
bedoel je deze?

ja ik denk t wel,ik kan m niet luisteren zeker ?
Waarschuw beheerder
Progressive is heel vet. ik draai het ook veel

Omdat het zo'n breede stijl is, met electro/minimal/house kan je er echt alle kanten mee op.

Je kan er ook zo lekker mee expirimenteren.

ik vind het onzin om te zeggen dat het vroeger beter was, het was vroeger anders.
Het is het mooist om al de verschillende stijlen te combineren in vloeiende strakke, mooi opgebouwde sets.

progressive, goeie shit...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Raves op dinsdag 7 maart 2006 om 13:09:
ja ik denk t wel,ik kan m niet luisteren zeker ?

Ik heb deze ooit bij dancegrooves gekocht. mss staat het sampletje nog wel op hun site. (er zijn trouwens ook nog andere remixen van gemaakt dacht ik)
Waarschuw beheerder
Een goede tip is deze site:

http://www.musiqueradio.com/fiche_programme18_paris-progressive.php

Daar staat elke maand een lekkere stevige progressive set van verschillende artiesten en vaak van de host Chris McKay; Frankrijk's beste prog dj.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er is zat goeie progressive op het moment

santiago nino, jaimy, ozgur can, kosmas epsilon, chris micali, eelke kleijn, andre absolut, greed, fog, ticon, jaïa, human blue, peter gun, philo, element etc etc ;) maar alles met van die zeik-vocalen mag van mij de prullenbak in.

join the spirals - check the sound
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waarom zegt eigenlijk niemand wat over deep dish?
ik ken dan niet zo heel veel progressive, deep dish vind ik wel heel erg goed..
Waarschuw beheerder
deep dish is ook gruwelijk ja,

die GU mix cdtjes, geweldig

Waarschuw beheerder
Hernan en Kosmas!!
Waarschuw beheerder
waarom zegt eigenlijk niemand wat over deep dish?

omdat ze de laatste tijd poep zijn...

vroeger met GU's (moskou en toronto dacht ik) waren ze bizar...toen begonnen ze echt een beetje bekend te worden..

sinds ze bekend zijn geworden is het alleen maar bergafwaarts gegaan, simpele producties (veel bootlegs, dus inkoppertjes) en draaien vind ik ook minder geworden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Parham & Dominic Plaza, hebben ook vette producties