Partyflock

Forumonderwerp · 846966

Onderwerp is dubbel!

Waarschuw beheerder
Waarom ik dit topic open moge duidelijk zijn.

Punt 1:
Waarom worden alle moslims nu over één kam geschoren? Alsof het beesten zijn. :/
Ontbreekt het aan zelfreflectie? Of is het pure haat, zonder eigenlijk te weten waar het vandaan komt?

Punt 2:
Hoe kun je nou ergens over oordelen als je totaal geen inlevingsvermogen hebt? Dit m.b.t. Mohammed als lijdend voorwerp. Ooit weleens bij nagedacht dat het voor bijna alle moslims een heilig figuur is? Waarmee je niet moet spotten.

Punt 3:
Waarom denk je dat moslims een sterke eenheid vormen? Iets waar de egoïstisch/materialistisch ingestelde westerse maatschappij jaloers op kan zijn.

Ps.
Ik zeg het er maar even bij voor onze wazi-vriendjes, ik ben geen moslim en/of allochtoon. Ik denk alleen even wat verder na, moeten jullie ook eens proberen. :flower:

Houd 't voor de rest wel netjes, en typ fatsoenlijk Nederlands.
Waarschuw beheerder
punt 1: dit komt omdat er alleen over de slechte dingen van hun gesproken wordt
punt 2: waarom dan meteen geweld...je kunt tog ook verbaal terug slaan..waarom meteen protesten/in brand steken van gebouwen:S
punt 3: klopt(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:13:
en typ fatsoenlijk Nederlands.

Dat word lastig hier ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Waarom worden alle moslims nu over één kam geschoren?

omdat het andersom ook gebeurt ?

Hoe kun je nou ergens over oordelen als je totaal geen inlevingsvermogen hebt?

gebeurt dit niet bij het christen/jodendom ?

Iets waar de egoïstisch/materialistisch ingestelde westerse maatschappij jaloers op kan zijn.

Precies! KAN.Of juist niet, zo denkt niet iedereen. Dus niet iedereen over 1 kam scheren ;)

Waarschuw beheerder
Ooit weleens bij nagedacht dat het voor bijna alle moslims een heilig figuur is? Waarmee je niet moet spotten.

tuurlijk maar allah is voor hun ook een heilig figuur en daar drijven ze eigenlijk ook zelf een beetje de spot mee door te zeggen dat die aanslagen allemlaal in de naam van allah is,, maar als ik me niet vergiss heeft ooit een collega van me (moslim) gezegd dat er duidelijk in de koran staat net zoals in de bijbel, Gij zult niet doden ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:18:
dat er duidelijk in de koran staat net zoals in de bijbel, Gij zult niet doden

en wij Westerlingen houden ons daar wel aan ja:S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Net Neet 00 op zaterdag 4 februari 2006 om 19:21:
en wij Westerlingen houden ons daar wel aan ja

het gaat toch over moslims, wakker worden :aai:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 4 februari 2006 om 19:18:
omdat het andersom ook gebeurt ?

Het aloude kinderspelletje dus? Wat jij kan, kan ik ook. :/

gebeurt dit niet bij het christen/jodendom ?

Wat wil je hiermee expleciet uitdrukken?

Precies! KAN.Of juist niet, zo denkt niet iedereen. Dus niet iedereen over 1 kam scheren

Haha, grotendeels eoïstisch/materialistisch ingestelde westerse maatschappij. ;) Nu beter? ;)

Waarschuw beheerder
ze willen te graag als Moslim gezien worden i.p.v. als Mohammed, Youssef weet ik veel wie.

Waarschuw beheerder
Mensen, het is handiger als je puntgewijs er op ingaat. ;)

Waarschuw beheerder
Ik vind dat de moslims zich ontzettend aanstellen.

Het gaat om een paar tekeningen. Als ik elke keer als een moslim zich uitlaat over de Westerse wereld mijn geweer van zolder trek dan houdt het ook niet op.

Hoe erg maken zij ons wel niet belachelijk? In hoeverre zijn wij wel niet ongelovige honden?

Zouden wij dan ook niet ons beledigd moeten voelen en hen naar de strot vliegen?

Wij doen hier niet zo moeilijk, pas toen iemand vermoord werd sloeg de vlam maar een beetje in de pan.

Een Deen maakt vijf tekeningen en duizenden en duizenden moslims willen bijna de Jihad beginnen.

Ja sorry hoor dat ik het maar een stel zeikende islamieten vind die ook gewoon weer aan het werk kunnen gaan en er voor zorgen dat hun land wel iets wordt.

Ja ik kan me kwaad maken om dit soort dingen, als de heilige Mohammed het niet grappig vindt dan krijgen we vanzelf de wraak over ons heen. En van mijn part klink ik nu best 'rechts' of weet ik het wat... maar ik vind gewoon dat je je niet zo druk moet maken om wat spotprenten.

En je mag niet generaliseren... goed... groot gelijk... maar ik ben niet de enige die daar schuldig aan is. Hoeveel miljoenen Islamieten scheren nu wel niet ALLE Denen over 1 kam... of alle Europeanen?

Waarschuw beheerder
hier heb je je wijze moslims weer es in het nieuws:yes:

Echt ik begin te kotsen op dat volk

De Arabisch Europese Liga gaat vanaf nu aan op haar website anti-semitische cartoons plaatsen. Dat doen ze omdat volgens hun anti-islamitische cartoons (over de profeet Mohammed) ook zijn toegestaan. De eerste twee zijn reeds neergezet en op systematische wijze zullen er meer spotprenten volgen.

De prenten zijn getekend door AEL-huiscartoonist 'Nabucho'. Op de eerste is te zien hoe Hitler waarschijnlijk de liefde heeft bedreven met een jonge Anne Frank, en zegt dat ze dat maar in haar dagboek moet noteren. De twee gaat over het tellen van Joodse slachtoffers in Auswitch, waarbij gesuggereerd wordt niet-Joden mee te tellen om op de zes miljoen te komen.

Het tv-programma NOVA geeft AEL-leider Abou Dyab Jahjah vanavond een podium om een en ander nader uit te leggen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 4 februari 2006 om 19:22:
het gaat toch over moslims, wakker worden

moet je eens goed lezen wat er staat dame:aai:

het gaat om de overeenkomst tussen Koran en Bijbel...dat daarin staat niet doden...

en net of wij Westerlingen met onze bijbel, zich aan deze regel in de bijbel houden:no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Net Neet 00 op zaterdag 4 februari 2006 om 19:17:
punt 2: waarom dan meteen geweld...je kunt tog ook verbaal terug slaan..waarom meteen protesten/in brand steken van gebouwen

ach ja...waarom hé ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:28:
Echt ik begin te kotsen op dat volk

Sinds wanneer zijn moslims een volk?

Houd 't even netjes ok? ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:27:
Wij doen hier niet zo moeilijk, pas toen iemand vermoord werd sloeg de vlam maar een beetje in de pan.

En door de westerse samenleving worden er elke dag mensen vermoord. Ik zie het verschil niet.
Het kan allebei niet door de beugel. :no:

Hoe erg maken zij ons wel niet belachelijk? In hoeverre zijn wij wel niet ongelovige honden?

Denk je serieus dat alle moslims zo denken? :/

En je mag niet generaliseren... goed... groot gelijk... maar ik ben niet de enige die daar schuldig aan is. Hoeveel miljoenen Islamieten scheren nu wel niet ALLE Denen over 1 kam... of alle Europeanen?

Misschien moet je dan weleens origineel doen, en het juist niet doen. ;)

Inleven en minder intollerant zijn.

Waarschuw beheerder
Punt 1:
Elke moslim die zich aangesproken voelt, dat zijn ze allemaal dus....hun cultuur past gewoon niet in de onze...

Punt 2:
K kan me niet inleven in het verhaal dat "de profeet Mohammed" papiertjes opving die uit de hemel vielen en dat verspreiden aan het volk. Nooit verdiept in de koran?

Punt 3:
Ons NLers wordt verboden om ook mah enige vorm van samenhorigheid te hebben, want wij zijn dan meteen chauvinistisch, nationalistisch...of in jou woorden wazi (F)

Waarschuw beheerder
Het ligt aan jezelf hoe groot een probleem wordt.
Als zij van een mug een olifant willen maken!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:32:
Denk je serieus dat alle moslims zo denken?

Denk je serieus dat alle moslims denken dat alle deenen niet zo zijn?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:33:
Elke moslim die zich aangesproken voelt, dat zijn ze allemaal dus....hun cultuur past gewoon niet in de onze...

maar toevallig wonen we samen op een planeet...dus het zal wel moeten:jaja:

Waarschuw beheerder
Punt 1:

En wat is daar de oorzaak van?

Punt 2:
K kan me niet inleven in het verhaal dat "de profeet Mohammed" papiertjes opving die uit de hemel vielen en dat verspreiden aan het volk. Nooit verdiept in de koran?

Waarom zo beledigend? :/

Punt 3:
Ons NLers wordt verboden om ook mah enige vorm van samenhorigheid te hebben, want wij zijn dan meteen chauvinistisch, nationalistisch...of in jou woorden wazi

Och, dit is weer zo'n typische kortzichtig antwoord. :)
Waar definieer ik het woordje wazi?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:35:
Denk je serieus dat alle moslims denken dat alle deenen niet zo zijn?laatste aanpassing 4 februari 2006 19:35

? :/

Waarschuw beheerder
Zoals ik het zeg!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:36:
En wat is daar de oorzaak van?

Miljoenen jaren gescheiden leven en dus beide een andere cultuur en geloof hebben.

Waarom zo beledigend?

Nix beledigend, k heb geprobeert t te begrijpen, mah ik als atheïst kan me in geen enkel geloof vinden.

Och, dit is weer zo'n typische kortzichtig antwoord.
Waar definieer ik het woordje wazi?

Niet, je vooroordeeld al ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:40:
Zoals ik het zeg!laatste aanpassing 4 februari 2006 19:40

Ja dus?
Wat wil je ermee zeggen? Dat de moslims niet generaliserend moeten denken. ;)

Klopt, ik verdedig hun actie toch ook niet. Ik verklaar het alleen.
Lees eens wat beter. :flower:

Waarschuw beheerder
Inleven en minder intollerant zijn

Op het moment dat zij ophouden met zichzelf opblazen en onredelijke uitlatingen over het Westen te doen zal mijn kritiek ook veel minder hard zijn.

Ik weet dondersgoed dat er uitstekende moslims bestaan. Ik (ver)oordeel niet iemand op zijn afkomst of geloof maar ik (ver)oordeel wel iemand met zijn daden.

En al die duizenden moslims die zo staan te schreeuwen voor de Deense ambassade zou ik denk ik niet missen...

En door de westerse samenleving worden er elke dag mensen vermoord. Ik zie het verschil niet.
Het kan allebei niet door de beugel.

Ik vind dit een mooi standpunt en als we allemaal lief zouden zijn dan zou het natuurlijk een paradijs op aarde wezen. Maar jij weet net zo goed als ik dat dit idealistische plaatje nooit werkelijkheid kan worden zolang er machtsverschillen/bezitsverschillen bestaan.

Bovendien is de honger naar macht in elk persoon te groot om het te laten schieten.

Maar goed, ik heb ook nooit beweerd dat het westen heilig is. Absoluut niet. Maar je moet niet vergeten dat onze honger naar macht en suprematie wel geleid heeft tot de welvaart die we nu kennen. En ik denk dat jij ook wel redelijk blij bent dat je niet elke dag het bos in hoeft te jagen en dat je 's avonds lekker een biertje kan drinken bij je vrienden zonder je zorgen hoeft te maken of je morgen uberhaupt nog wel te eten hebt....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:42:
Lees eens wat beter

Als jij het wat beter volg zou je het snappen!

Waarschuw beheerder
Miljoenen jaren gescheiden leven en dus beide een andere cultuur en geloof hebben.

Onzin, waarom kon het vroeger wel en nu niet? Er zijn meerdere factoren bedenkbaar om het verschil aan te geven.
Denk hierbij vooral aan polarisatie en individualisering.

Nix beledigend, k heb geprobeert t te begrijpen, mah ik als atheïst kan me in geen enkel geloof vinden.

Ik ben ook atheïst, maar kan me wel inleven. Omdat het mensen zijn die het geloof verkeerd interpreteren.

Niet, je vooroordeeld al

Want?

Waarschuw beheerder
echt waar he dit gaat weer zon eindeloze discussie worden, iemand popcorn? 8)

Waarschuw beheerder
Op het moment dat zij ophouden met zichzelf opblazen en onredelijke uitlatingen over het Westen te doen zal mijn kritiek ook veel minder hard zijn.

En hun denken weer zo: Als het Westen nu eens ophoud met ons de regels op te leggen en olie te stelen. Dan kunnen wij ook verder.

Zo blijf je aan de gang. Feit is dat wij de dupe worden van smerige politieke spelletjes. ;)
De media en politiek stuurt dit alles. En 'wij' (mezelf niet meegerekend) worden bang voor het onbekende. Gevolg, een anti-qlimax. Want die komt er een keer aan. :(

Ik vind dit een mooi standpunt en als we allemaal lief zouden zijn dan zou het natuurlijk een paradijs op aarde wezen. Maar jij weet net zo goed als ik dat dit idealistische plaatje nooit werkelijkheid kan worden zolang er machtsverschillen/bezitsverschillen bestaan.

Bovendien is de honger naar macht in elk persoon te groot om het te laten schieten.

Maar goed, ik heb ook nooit beweerd dat het westen heilig is. Absoluut niet. Maar je moet niet vergeten dat onze honger naar macht en suprematie wel geleid heeft tot de welvaart die we nu kennen. En ik denk dat jij ook wel redelijk blij bent dat je niet elke dag het bos in hoeft te jagen en dat je 's avonds lekker een biertje kan drinken bij je vrienden zonder je zorgen hoeft te maken of je morgen uberhaupt nog wel te eten hebt....

Sluit mooi aan op m'n tekst hierboven. De politiek stuurt. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:45:
echt waar he dit gaat weer zon eindeloze discussie worden, iemand popcorn?

Ik vind het tot nu toe wel interessant. Geniet van je popcorn. :flower:
Waarschuw beheerder
Jezus is zo vaak belachelijk gemaakt.. neem als voorbeeld life of brian.
De halve moslimwereld heeft wel iets slechts gezegd over christenen en joden. Gaan wij nu hun ambassades aanvallen?

Het is 1 Deen die een aantal spotprenten heeft gemaakt, en nu is er voor alle Denen een negatief reisadvies gegeven voor moslimlanden.

Ze moeten zichzelf eens niet zo serieus nemen en dingen kunnen relativeren.
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Waarschuw beheerder
donateur
Ik sprak de profeet gisteruh nog, hij kwam wat stripboeken terug brengen, maar hij maakt het goed,....na omstandigheden. Hij heeft alleen een klein kwaaltje aan zijn prostaat, maar daar heeft die medicijnen voor gekregen dus komt wel weer goed met onze mohammed
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:48:
Als het Westen nu eens ophoud met ons de regels op te leggen en olie te stelen. Dan kunnen wij ook verder.

Ik denk niet dat het middenoosten slecht wordt betaald voor de olie hoor...

Dat het geld niet bij de mensen terecht komt is niet het westen hun schuld.

En naja bang voor het onbekende... Er zullen vast velen zijn die absoluut geen verstand erover hebben. Maar iemand zoals ik die toch wel enigzins wat af weet het de Islam (de betekenis van Mohammed) vind dat ze zich wel ontzettend aanstellen over 5 plaatjes.

En het zal wel de druppel zijn die de emmer doet overlopen... maar goed, het gaat mij te ver hoe zij nu over Denemarken spreken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:44:
Onzin, waarom kon het vroeger wel en nu niet? Er zijn meerdere factoren bedenkbaar om het verschil aan te geven.
Denk hierbij vooral aan polarisatie en individualisering.

Die is nooit anders geweest dan nu, nu zijn er alleen meerdere manieren om je mening te uiten.

Ik ben ook atheïst, maar kan me wel inleven. Omdat het mensen zijn die het geloof verkeerd interpreteren.

Ik vind niet dat het iets met inleven te maken heeft, het is een kwestie van begripvol opstellen en begrip tonen.
Iets waar ik me geen voorstelling van kan maken, bijv. hoe het zou zijn om te moeten leven met een hoofddoek, kan ik me niet in inleven. Ik kan enkel een mening respecteren of niet.

Want?

Wazi-vriendjes, oftewel vanuit jou oogpunt gezien; mensen die iets tegen buitenlanders hebben...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Return to sender op zaterdag 4 februari 2006 om 19:52:
Ze moeten zichzelf eens niet zo serieus nemen en dingen kunnen relativeren.

Heb je gedeeltelijk gelijk in, relativeren is de beste manier. Alleen probeer je eens -ja ik zeg 't weer- in te leven in hun situatie.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:55:
Die is nooit anders geweest dan nu, nu zijn er alleen meerdere manieren om je mening te uiten.

Ja, klopt.

Ik vind niet dat het iets met inleven te maken heeft, het is een kwestie van begripvol opstellen en begrip tonen.
Iets waar ik me geen voorstelling van kan maken, bijv. hoe het zou zijn om te moeten leven met een hoofddoek, kan ik me niet in inleven. Ik kan enkel een mening respecteren of niet.

Dat is een vorm van inleven. ;)

Wazi-vriendjes, oftewel vanuit jou oogpunt gezien; mensen die iets tegen buitenlanders hebben...

Ja klopt ook weer. Dat zijn de rotte appels uit de samenleving. (wazi's )
Waarschuw beheerder
donateur
Punt 1: heeft waarschijnlijk ook met de media hier te maken die alleen de slechte dingen meldt (zie post van Pretslet van 4 februari @ 19.28 uur bijvoorbeeld). Oke is altijd zo, maar daardoor krijg je wel dat mensen gaan generaliseren. Ben ik het overigens niet mee eens dat generaliseren, maar dat is gewoon een oorzaak-gevolg reactie waar ik je de oplossing schuldig voor moet blijven.

Punt 2: True, heb je gelijk in. Je moet niet spotten met heilige figuren van anderen, is gewoon fout. Snap dat die mensen zich beledigd voelen, je raakt toch een van helden/voorbeelden (niet helemaal het goede woord, maar denk dat je wel snapt wat ik bedoel). Echter weer terugkoppelend op de post van Pretslet: waarom zou je het andersom dan wel doen, net zo fout. Komt bij mij over dat wij nu echt worden uitgelokt oid. Keur die acties ook ten zeerste af (als het waar is althans media hier is nogal gekleurd) en vind dat echt een uiting van stomheid. Ga geen dingen doen die je zelf niet leuk vindt, nadat er een excuus is gemaakt voor een eerdere belediging.

punt 3: Heb je volkomen gelijk in, de westerse cultuur is gewoon harder wat dat betreft. Dat is zo gegroeid in de loop der tijd er daar doe je niets aan. Eenzelfde gekdt voor de mensen in het Midden-Oosten. Is een cultuurverschil waar iedereen gewoon mee moet leren omgaan en dat is, blijkt ook uit de reacties op de cartoons en vice versa, buitengewoon lastig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:59:
b je gedeeltelijk gelijk in, relativeren is de beste manier. Alleen probeer je eens -ja ik zeg 't weer- in te leven in hun situatie.

Er moet gewoon eens een einde komen aan dat taboe op het islamitische geloof. Er is geen ruimte voor eigen interpretatie, terwijl het al eeuwenlang steeds veranderd is in het voordeel van de man.

Als jij een boodschap uit de koran op een andere manier interpreteert wordt je al gauw uitgemaakt voor heiden of iets dergelijks.

De islam bevindt zich nu op een punt dat het christendom ook heeft meegemaakt een aantal decennia geleden. Mensen gingen meer nadenken over het geloof en kwamen erachter dat ze het zelf anders in konden vullen.

Hoewel de islamitische wereld en de westerse nog heel ver van elkaar afliggen komen ze wel steeds dichterbij elkaar. Ze krijgen gewoon steeds meer met elkaar te maken.
Daardoor krijgt de islamitische wereld ook meningen uit het westen te horen.
Dat duidt nu nog op heel veel weerstand
Maar alles wat nieuw is krijgt in het begin veel weerstand.

Ik denk dat het grootste deel van de moslimwereld over 20 / 30 jaar een stuk vrijer zal zijn en meer zal lijken op de westerse wereld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MiQ!:cheer: op zaterdag 4 februari 2006 om 20:02:
Punt 1: heeft waarschijnlijk ook met de media hier te maken die alleen de slechte dingen meldt (zie post van Pretslet van 4 februari @ 19.28 uur bijvoorbeeld). Oke is altijd zo, maar daardoor krijg je wel dat mensen gaan generaliseren. Ben ik het overigens niet mee eens dat generaliseren, maar dat is gewoon een oorzaak-gevolg reactie waar ik je de oplossing schuldig voor moet blijven.

Punt 2: True, heb je gelijk in. Je moet niet spotten met heilige figuren van anderen, is gewoon fout. Snap dat die mensen zich beledigd voelen, je raakt toch een van helden/voorbeelden (niet helemaal het goede woord, maar denk dat je wel snapt wat ik bedoel). Echter weer terugkoppelend op de post van Pretslet: waarom zou je het andersom dan wel doen, net zo fout. Komt bij mij over dat wij nu echt worden uitgelokt oid. Keur die acties ook ten zeerste af (als het waar is althans media hier is nogal gekleurd) en vind dat echt een uiting van stomheid. Ga geen dingen doen die je zelf niet leuk vindt, nadat er een excuus is gemaakt voor een eerdere belediging.

punt 3: Heb je volkomen gelijk in, de westerse cultuur is gewoon harder wat dat betreft. Dat is zo gegroeid in de loop der tijd er daar doe je niets aan. Eenzelfde gekdt voor de mensen in het Midden-Oosten. Is een cultuurverschil waar iedereen gewoon mee moet leren omgaan en dat is, blijkt ook uit de reacties op de cartoons en vice versa, buitengewoon lastig.

:respect:
Verbaas me dat er nog mensen rondlopen die wel nadenken. (y)
Waarschuw beheerder
Waarom worden alle moslims nu over één kam geschoren? Alsof het beesten zijn.
Ontbreekt het aan zelfreflectie? Of is het pure haat, zonder eigenlijk te weten waar het vandaan komt?

wij worden door hun ook over 1 kam geschoren dusja

Hoe kun je nou ergens over oordelen als je totaal geen inlevingsvermogen hebt? Dit m.b.t. Mohammed als lijdend voorwerp. Ooit weleens bij nagedacht dat het voor bijna alle moslims een heilig figuur is? Waarmee je niet moet spotten.

Dus moeten ambassades in brand worden gestoken?

Waarom denk je dat moslims een sterke eenheid vormen? Iets waar de egoïstisch/materialistisch ingestelde westerse maatschappij jaloers op kan zijn.

Omdat die mensen gehersoenspoeld zijn door de geestelijke leiders, net als de mensen hier vroeger toen we met zijn alle op kruistocht gingen
Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig maar toch ;)

Waarschuw beheerder
:bier: 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sjek op zaterdag 4 februari 2006 om 20:07:
wij worden door hun ook over 1 kam geschoren dusja

Heb ik al eerder op gereageerd in dit topic. ;)

Dus moeten ambassades in brand worden gestoken?

Is ook al besproken. ;)

Omdat die mensen gehersoenspoeld zijn door de geestelijke leiders, net als de mensen hier vroeger toen we met zijn alle op kruistocht gingen

Zo ook 'wij'. Die nog steeds geloven dat moslims hetzelfde zijn.

**Lees voortaan eerdere replys door, want anders moet je zoveel in herhaling treden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ten eerste wil ik even zeggen dat die hele houding van jou me niet aanstaat.

Punt 1:

Waarom denk je zelf jongen?
Uit velen "elementen" vanuit de moslimwereld horen we telkens hetzelfde liedje, na de moord op Theo van Gogh gaat de minister-president zijn spijt betuigen aan kinderen van een islamitische basisschool waar midden in de nacht, zonder aanwezigen, een paar lokalen in de fik vlogen.
Die moslims lijken steeds minder genoegen te nemen met de overvloed aan ondernemingen en dergelijken die ze al krijgen, en nu beginnen die moslims Denen in hun land te weigeren omdat een MAGAZINE, niet de regering dus, een paar afbeeldingen over hun zo geliefde profeetje heeft afgebeeld.

Punt 2:

Ik kan je vertellen, Jezus is ook geeerd in de Christelijke samenleving, en als daar wat cartoons in dezelfde trant als deze over wordt gepubliceerd zijn er veel minder drastische acties, dit is gewoon censuur opleggen waar het totaal niet hoeft.

Punt 3:

Weet je hoe dat komt?
Omdat daar alleen moslims van hetzelfde ras wonen.
Dit is een grote multiculturele bende, de reden dat de individualisering en het egocentrisme in zo ernstige mate toeneemt dat het zich manifesteert in onze samenleving.

Ps.
Ik zeg het er maar even bij voor onze wazi-vriendjes, ik ben geen moslim en/of allochtoon. Ik denk alleen even wat verder na, moeten jullie ook eens proberen.

Je bent geen germaan,dus een allochtoon.
Ik kan ook foto's bekijken.
Een echte nazi weet overigens wel waarover die spreekt, beter als wat jij zegt in ieder geval.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Onschuldig bierbarbaartjuh op zaterdag 4 februari 2006 om 19:55:

Ja, klopt.

Dat is een vorm van inleven.

Ja klopt ook weer. Dat zijn de rotte appels uit de samenleving. (wazi's )

De rotte appels uit de samenleving?? K deel gedeeltelijk een mening met die mensen en toch zie k jou hier mij gelijk geven :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 4 februari 2006 om 21:05:
Ten eerste wil ik even zeggen dat die hele houding van jou me niet aanstaat.

:gaap:

Waarom denk je zelf jongen?
Uit velen "elementen" vanuit de moslimwereld horen we telkens hetzelfde liedje, na de moord op Theo van Gogh gaat de minister-president zijn spijt betuigen aan kinderen van een islamitische basisschool waar midden in de nacht, zonder aanwezigen, een paar lokalen in de fik vlogen.
Die moslims lijken steeds minder genoegen te nemen met de overvloed aan ondernemingen en dergelijken die ze al krijgen, en nu beginnen die moslims Denen in hun land te weigeren omdat een MAGAZINE, niet de regering dus, een paar afbeeldingen over hun zo geliefde profeetje heeft afgebeeld.

Je hebt 't hier over incidentele gevallen die niet de maatstaf vormt voor een hele gemeenschap.

Ik kan je vertellen, Jezus is ook geeerd in de Christelijke samenleving, en als daar wat cartoons in dezelfde trant als deze over wordt gepubliceerd zijn er veel minder drastische acties, dit is gewoon censuur opleggen waar het totaal niet hoeft.

Zowel spotprents over Jezus en Mohammed hoeven van mij niet. :no:

Weet je hoe dat komt?
Omdat daar alleen moslims van hetzelfde ras wonen.
Dit is een grote multiculturele bende, de reden dat de individualisering en het egocentrisme in zo ernstige mate toeneemt dat het zich manifesteert in onze samenleving.

Volgens mij vat je die stelling niet helemaal. Het gaat puur om het feit dat zij zich wel verenigen en de westerse samenleving sterk geindividualiseerd is. De reden daarvan kan meerdere oorzaken hebben.

Je bent geen germaan,dus een allochtoon.
Ik kan ook foto's bekijken.
Een echte nazi weet overigens wel waarover die spreekt, beter als wat jij zegt in ieder geval.

Dit is een totaal nutteloze opmerking. Zeg maar gerust: lachwekkend. (K)
Ik kan foto's kijken zegt 'ie. Hahaha.
En oja, je bedoelt vast neo-nazi's. Nazi's zijn bijna uitgestorven namelijk. ;)
Maarja, stay ontopic. Over mij als persoon zijnde valt niet te discuseren, dan moet je daar maar even een aparte topic voor aanmaken. :aai:

Waarschuw beheerder
En nu ga ik richting Utrecht, lekker technoën. :D
Wind je verder niet teveel op people. :x

:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 20:07:
Verbaas me dat er nog mensen rondlopen die wel nadenken. (y)

Dus alleen mensen met overeenkomende ideeen met jou denken na?

Wie had het ook alweer over inleven in de ander?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 21:13:
Je hebt 't hier over incidentele gevallen die niet de maatstaf vormt voor een hele gemeenschap.

Teveel van dit soort incidenten geven toch al gauw een hele andere kijk op andere volkeren.
Misschien dat je jezelf te slim acht daarvoor, maar de doorsnee Nederlander volgt het nieuws en vormt diens mening daarnaar.
En het nieuws brengt nu eenmaal niet veel goeds over moslims.
Zowel spotprents over Jezus en Mohammed hoeven van mij niet.

Dit om weer te geven hoe triest die lui zijn.
Volgens mij vat je die stelling niet helemaal. Het gaat puur om het feit dat zij zich wel verenigen en de westerse samenleving sterk geindividualiseerd is. De reden daarvan kan meerdere oorzaken hebben.

De reden die ik zojuist gaf is hiervan de oorzaak.
Amerika, vrijwel alle west-europese landen, zijn gewoon een grote massacultuur, er woont minstens een kwart die niet van die afkomst is als de oorspronkelijke bewoners, wat op den duur problemen geeft.
Want ik ken kroaten en polen, die, zoals je weet uit landen komen met zeer weinig allochtonen, en in die landen is de saamhorigheid, de sociale controle, etc etc, nog een beetje intact.
In landen als Frankrijk en Nederland verloederd werkelijk alles.
Geef jij eens andere redenen dan, behalve een falende regering.
Mag ik je bijvoorbeeld eens wijzen op een artikel die weergeeft hoe al die moslims in Nederland komen;
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2235f.htm

Dit is een totaal nutteloze opmerking. Zeg maar gerust: lachwekkend.
Ik kan foto's kijken zegt 'ie. Hahaha.

Wat is er lachwekkend aan?
De waarheid?
Jouw voorouders komen dus echt niet uit Europa, dat is je af te zien.
Wat is daar lachwekkend aan?
Elke oorspronkelijke bewoner van Europa is germaans, daar is niets lachwekkends aan.
Maarja, stay ontopic. Over mij als persoon zijnde valt niet te discuseren, dan moet je daar maar even een aparte topic voor aanmaken.

Zelf geef je aan geen allochtoon te zijn.
Blijkbaar ben je dit dus wel.
En oja, je bedoelt vast neo-nazi's. Nazi's zijn bijna uitgestorven namelijk.

Dat weet ik, alleen dat wazi-gezeik irriteerd me ;)
Ja, inderdaad, de koters in hun lonsdale-outfit zijn echte wazi, maar er zijn ook andere mensen, die nadenken over hun ideeen en zich niet laten leiden door het gepeupel, trends en gare politieke partijen ;)

Erg jammer trouwens dat je inhoudelijk nauwelijks reageerd
Veel plezier in Utrecht
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vind je het normaal dan in naam van allah of de islam mensen hun keel wordt doorgesneden, hoofd afgesneden, zichzelf opblazen in bushokjes, hun eigen volk opblazen........... moet ik nog verder gaan. :o

Ze zijn hypocriet. Ze moeten minder janken en zichzelf een keer ontwikkelen. Weg met die middeleeuwse gedachtes van ze en wat progressiever worden.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 4 februari 2006 om 21:26:
Elke oorspronkelijke bewoner van Europa is germaans

gelul man, waarom denk je dat in Zuid Europa romaanse talen worden gesproken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het Witte Goud - The Brussels Journal 5 Dec 2005
Geschiedenis is niet zomaar een vak. Iedere generatie politici en intellectuelen probeert er gebruik en vooral misbruik van te maken om het huidige gelijk te onderstrepen. De laatste 20 jaar vond je de oplichters vooral bij de politiek-correcten: een paar bekende voorbeelden. Toen Actueel nog bestond, interviewde een hijgerige telexscheurder een historicus die zojuist in een werkje had aangetoond hoezeer Antwerpen in de 16de eeuw had geprofiteerd van de toestroom van buitenlanders. Zorgvuldig waren alle referenties geschrapt naar de goede opleiding van die Portugezen en Italianen (die bv. het dubbel boekhouden introduceerden), naar het kapitaal dat ze met zich meebrachten. Alleen het feit dat ze geen Brabanders waren, was een punt van verrijking. De vergelijking met de toestroom van buitenlandse gelukszoekers lag voor de hand.
Nog een nieuwe historische verworvenheid is de klemtoon op de rol van de Franse koloniale troepen in de eerste wereldoorlog. Bedoeld zijn dan vooral de Marokkaanse soldaten die inderdaad heel wat gesneuvelden telden. Ook hier is de politiek-correcte les duidelijk: we hebben onze vrijheid deels aan deze mensen te danken en moeten dus stoppen met zagen en klagen over de Marokkaanse nazi’s die bejaarde Vlaamse mensen overvallen.

Nog een dooddoener is het vingertje dat naar de Castiliaanse onverdraagzaamheid wijst. Filips II schopte nogal wat Morisco’s (Arabieren uit vooral Andalusië) buiten omdat deze fanaticus niet kon velen dat er islamieten in zijn rijk woonden. Nu was er bij Filips altijd een godsdienstige component in zijn beslissingen, maar er was ook altijd een praktische reden waarover politiek-correcten zedig zwijgen. Na de inname van Granada in 1492 kregen de moslims die in Castilië bleven godsdienstvrijheid. Lang duurde dat niet want onder koning Carlos I (jawel, keizer Karel) werd de islam verboden zonder dat men in de realiteit iets deed. Onder Filips werd de wet wel toegepast wat tot een korte opstand leidde. De islamieten werden eerst met geweld over heel Spanje verspreid en tenslotte wreedaardig aan de deur gezet. Daarmee was het land eindelijk helemaal katholiek én was de vijfde colonne eindelijk opgeruimd. Spanje was immers tegen wil en dank de voornaamste leverancier van het witte goud.

Noord-Afrika (Marokko, Algiers, Tunesië, Libië) had buiten de landbouw en de plaatselijke ambachten maar één grote industrie: de slavernij. In al deze landen waren de grote havens kapersnesten waar tientallen reders met elkaar concurreerden om zoveel mogelijk ongelukkigen aan te voeren om het zware en dikwijls dodelijke werk te doen op de velden of in de plaatselijke mijnen. Uiteraard waren de dorpjes aan de Spaanse en Italiaanse kusten ideaal voor korte en winstgevende raids. Iedere Vlaamse toerist in Spanje kent wel de vele wachttorens aan de kust die moesten waarschuwen tegen de Noord-Afrikaanse slavenhandelaars. Vooral in Spanje zat de schrik er diep in. De islamieten hadden nooit de reconquista aanvaard omdat gebied dat ooit in de naam van ouwe allah veroverd is, altijd islamitisch moet blijven. Bij raids werden de moslims natuurlijk gespaard en meer dan één leverde de informatie om de christelijke buren naar Afrika te verschepen. De echte reden waarom Filips de Morisco’s over heel Spanje verspreidde is dus logisch: haal ze van de kusten af zodat ze niet meer kunnen collaboreren.

Slavernij was een dure zaak voor Europa, want iedereen die geen arme boer was, kon zijn vrijheid kopen. In de Noord-Afrikaanse havens waren kloosterordes en diplomaten aanwezig die de hele dag niets anders deden dan slaven bezoeken, losgelden afspreken met de slavenhandelaars, de familieleden aanschrijven en het losgeld betalen voor de rijken. Zo’n procedure kon gezien de communicatiemogelijkheden van die tijd soms jaren duren. In de 17de en de 18de eeuw werden de slavenhandelaars immer driester. Ze voeren nu ook op Engeland, Frankrijk en zelfs tot in Noorwegen, om blauwogige en blonde mensen (vooral vrouwen) te roven. Soms ontvoerden ze een heel dorp.

In totaal wordt het aantal blanke slaven op één miljoen mensen geschat dat van de ene op de andere dag in de gruwelijkste ellende terecht kwam: 200 jaar lang werden gemiddeld zo’n 20.000 Europeanen ieder jaar op een van de vier grote slavenmarkten verkocht. Uit alle getuigenissen blijkt dat de behandeling van deze mensen in niets scheelde met de verschrikkingen die de Afrikanen meemaakten in Noord-Amerika. Er was maar één verschil. De Europeanen werden niet zoals de Afrikanen door hun eigen dorps-, stam- of gouwgenoten aan de slavenhandelaars uitgeleverd.

Na de nederlaag van Bonaparte besloot het Congres van Wenen dat het nu eens moest afgelopen zijn met die gruwelijkheden. In 1816 schoten de Britten Algiers in puin en de Franse kolonisatoren maakten een definitief einde aan de ellende. Dit alles kunt u meer in detail lezen in het mooie boek The White Gold van de Brit Giles Milton. Het is al een paar jaar oud, maar het is nog altijd de moeite om de woedende reacties te lezen van de politiek-correcte medialeugenaars. Dit kon niet waar zijn omdat het niet waar mocht zijn en zelfs al was het waar, dan mocht het niet gezegd worden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 22:14:

Dat zegt niets over oorspronkelijke bewoners :/

Waarschuw beheerder
ik denk dat jij je ff moet verdiepen in de europeese geschiedenis.

germanen kwamen oorspronkelijk uit Duitsland> Germania. Zegt genoeg denk ik

Waarschuw beheerder
Punt 1:
Waarom worden alle moslims nu over één kam geschoren?

Omdat ze in mijn ogen grotendeels toch redelijk dezelfde opvattingen + waarden & normen hebben en waarom worden de Europeanen over 1 kam geschoren?

Punt 2:

Klopt, is idd een heilig en belangrijk figuur. Zo veel personen waarvan een spotprent van is gemaakt, is belangrijk voor iemand. Moet diegene ook gelijk dergelijke actie ondernemen?

Punt 3:
Waarom denk je dat moslims een sterke eenheid vormen?

Zo denken ze waarschijnlijk ook over "ons" ;)

Niemand hier zal het wel ene zak kunnen schelen maar ik vind dat er te veel ophef is over zo iets onbenulligs. Als zoiets gepubliceert wordt kun je ophef verwachten (zoals gezegd een belangrijk heilig figuur voor vele) maar gaat dit niet wat te ver?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Punt 1:

Omdat kortzichtig makkelijker is en de meeste mensen voor de weg van de minste weerstand kiezen. Aangezien dit een vrij natuurlijk proces is, kan er nooit is mee mis zijn.

Punt 2:

Het is makkelijker om iets uit te lachen wat je niet kent, dan jezelf erin te verdiepen. Dit doen kleuters ook dus blijkbaar zit het in onze genen en waarom zou je jezelf daartegen verzetten?

Punt 3:

Omdat je anders niet kan zeggen dat "hun" de schuld is, bedoel wie moet je gaan aanwijzen als er allemaal verschillende groeperingen zijn? Over 1 kam scheren is makkelijker en iedereen doet het dus ook dit kan nooit abnormaal zijn.

Ps.
Ik zeg het er maar even bij voor onze wazi-vriendjes, ik ben geen moslim en/of allochtoon. Ik denk alleen even wat verder na, moeten jullie ook eens proberen

Dat zeg je alleen maar omdat ik je anders niet geloof en kortzichtige mensen weten alles toch beter, dus ik ook.

Lastiege vraaag what bedeol je preceis? Hou weet jiij datt ik gien geod NL type?

Ow even voor de duidelijkheid, bovenstaande is natuurlijk een vette knipoog naar veel reacties hier op PF, dus lees het aub ook met dit in het achterhoofd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 4 februari 2006 om 21:26:
Elke oorspronkelijke bewoner van Europa is germaans,

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 22:14:

Omdat die GERMAANSE stammen WEL beinvloed zijn door het Latijn in de tijd dat het Romeinse Rijk daar heerste

De REST van de GERMAANSE stammen die buiten het Romeinse rijk woonden hebben geen/nauwelijks invloed gehad van het Latijn en spreken daarom GEEN romaanse taal. Maar het zijn wel degelijk Germanen.

Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat we in Midden Europa (rond de Alpen) Kelten hebben zitten.

Waarschuw beheerder
donateur
En Franken en Saksen en Batavieren, verder in het noorden Asen en ga zo maar door.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 04:15:
En Franken en Saksen en Batavieren

Dat zijn ook Germanen.

Germanen is een verzamelnaam van allemaal stammen waaronder dezen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 04:15:
Asen

Was dat niet een Germaanse godenfamilie ofzo?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 09:17:
Was dat niet een Germaanse godenfamilie ofzo?

Nee, dat waren de voorlopers van de Noormannen.

Germanen is een verzamelnaam van allemaal stammen waaronder dezen

Franken ook?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat het de schuld is van de illuminati en het N.W.O. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 09:18:
Franken ook?

Jazeker! Dat sowieso :)

Waarschuw beheerder
donateur
er is over jezus en god ook genoeg aan spotprenten gemaakt,
sorry, maar daar is ook geen complete oorlog van gekomen

Ik snap het wel dat mensen zich erg aangevallen voelen hoor,
maar om nou gelijk de hele wereld op zijn kop te zetten?:/
Waarschuw beheerder
Kweet niet of je die reactie spotprenten heb gezien, maar daar ligt anne-frank naast hitler in bed !!! leuke reactie he, ook niet uitdagend hé ?

Heb jij nu al gehoord dat er een Arabische ambassade in brand is gevlogen, heb jij nu al gehoord dat er geen moslims meer naar Europa mogen, of heb je al een bedreiging gehoord dat er een aanslag gepleegd gaat worden op een van die landen of een bekend moslims persoon. Ik NIET (gelukkig)

En dat is dus hun probleem ze "mogen" alles en wij mogen nix of er wordt wel weer een aanslag gepleegd !!!

Ze moeten ook is leren incasseren ipv. alleen uitdelen.
Wat voor spotprent ze ook voor ons maken het zal NOOIT op geweld uitdraaien en bij hun is geweld ALLES !!! dat is het probleem !!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Teqno Boy op zondag 5 februari 2006 om 11:05:
En dat is dus hun probleem ze "mogen" alles en wij mogen nix of er wordt wel weer een aanslag gepleegd !!!

Een ambassade afbranden noem je geen aanslag?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 11:13:

read again !!!

Waarschuw beheerder
dus als je beledigt word mag je geweld gebruiken tegen iedereen die los staat van die prent??

moslims zijn een plaag, nee ik ben geen wazi of lonsdale figuur.
maar pim had gewoon gelijk, de islam is een bedreiging voor de wereldvrede.

hoe vaak is jezus in spotprents afgebeeld?? rennen nu alle jehova's naar de ambassade's om die in de fik te steken?/

nee, dat is gewoon de leefwijze van de (extreme) moslim. een belediging beantwoord je met geweld en haat..
ik noem maar een eerwraak. moslims zijn gevaarlijk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 5 februari 2006 om 12:01:
hoe vaak is jezus in spotprents afgebeeld?? rennen nu alle jehova's naar de ambassade's om die in de fik te steken?/

nee, dat is gewoon de leefwijze van de (extreme) moslim. een belediging beantwoord je met geweld en haat..
ik noem maar een eerwraak.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 10:12:
er is over jezus en god ook genoeg aan spotprenten gemaakt,
sorry, maar daar is ook geen complete oorlog van gekomen

Ik snap het wel dat mensen zich erg aangevallen voelen hoor,
maar om nou gelijk de hele wereld op zijn kop te zetten?

Nee, maar er zijn wel oorlogen geweest vrijwel alleen gebaseerd op geloof (Bosnie, Israel, etc etc)
En deze mensen voelen zich zo verheven dat ze denken dat ze alles in de wereld kunnen maken.
Ook omdat er zoveel moslims in de westerse landen wonen.
Want ik denk dat er velen zitten te wachten op het moment dat de moslimgemeenschap hier groter is dan de gemeenschap van de germanen zelf, om daarna een jihad los te laten barsten, de shariah in te voeren..
Ik denk dat het nooit zal lukken.
Er was eens een wijs man, postradomus, die heeft voorspelt dat ooit zelfs de paus het zal zijn met moslims.
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 11:13:

1 kut-ambassade.
Deze lui veroorzaken wereldwijd overal aanslagen, alsof ze de autoriteit hebben een mensenleven weg te nemen.
En dan kan je gaan meimeren over westerlingen die genoeg doden aan hun zijden hebben veroorzaakt, maar niet op zo ener manier waarop hun dat doen, en dan laten we Amerika even buiten beschouwing want dat is geen westerse maatschappij meer.
Het is heel erg spijtig te zien hoe deze mensen keer op keer de haat tegen hunzelf afroepen door hun eigen daden en woorden.
Dan moeten ze niet bij ons komen vragen waarom wij ze haten, maar bij henzelf te rade gaan waarom hun zich zo gedragen.
Op straat, in de politiek, buiten de politiek, in frankrijk rellen om niet, veroorzaakt door stukken tuig die zogenaamd vanwege het moslim zijn zichzelf gediscrimineerd voelen :S
Ze slopen zelf hun eigen auto's, gebouwen, zelfs mensen in hun toch al zo verpauperde buurt en dan zeggen ze dat de rellen begonnen zijn om de verpaupering!!
Ik zeg dat je ze allemaal in een groot hok dauwd en kijken of ze met elkaar overleven of elkaar uiteindelijk om nutteloze redenen hebben vermoord.
Ik denk het laats

Dan heb je nog de aanslagen in Engeland, hier in Nederland, Islamitische jihad-strijders liggen tegenwoordig voor het oprapen, kerken die in de fik vliegen (ja moskeeen vliegen inderdaad ook weleens in de fik), je word tegenwoordig nauwelijks nog geaccepteerd door de maatschappij als je naar God leeft, al zeker niet door die moslims, ik spreek uit ervaring, nou moet ik hier wel bij zeggen, uitzonderingen daargelaten.
Deze mensen proberen iedereen hun geloof op te dringen.
Zal je eens een voorbeeld geven die boekdelen spreekt;

Een huisgenote van mij is 17 jaar, en heeft een Afghaanse moslim-vriend.
Ze moet alles doen volgens zijn regels, en doet dit ook.
Varken eten doet ze niet, hij slaat haar aardig vaak en aardig hard, ze mag zelfs niet uitgaan tot hij "groen licht" gegeven heeft.
Hij is 2 jaar ouder dan haar ofzo.
Dit is een perfect voorbeeld van hoe moslims zich hier gedragen, want zo gedragen ze zich ook op straat, alsof ze de hele wereld in pacht hebben.
Nee, Vip, misschien niet tegen jou, maar wel tegen genoeg andere mensen, vooral jongeren, waarbij ze denken even stoer te kunnen komen doen.
Dan hebben ze aan mij toch echt de verkeerde jodokus.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 5 februari 2006 om 12:12:
Ik laat me niet kisten door iemand die mij in geen enkel opzicht kan evenaren.
Ja, met drugs dealen misschien...........

Wat impliceer jij hiermee?
Waarschuw beheerder
puff..laat ze dan lekker in hun eigen land blijven...en pik dan niet onze banen, huizen en geld in..tuurlijk..niet allemaal, maar de meeste wel..laat die dan lekker oprotten en de werkende, normale buitenlanders mogen blijven..kijk..dat ruimt al lekker op..sorry voor mijn botte berichtje..maar dat komt allemaal voort uit eigen ervaringen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 12:53:
Wat impliceer jij hiermee?

Is dat het enige wat je dan nog aan kan kaarten?
Waarschuw beheerder
de tolerantie van mensen uit de islamitische wereld ligt zooo laag.. ze mogen alles zeggen over joden ( doodmaken, vergassen afslachten etc) maar zodra er spotprenten, zoals ze nu al genoemd worden, worden gemaakt over mohammed is de wereld te klein. die etters moeten s leren incasseren. zullen ze nog veel meer mee te maken krijgen als ze niet snel moderniseren en toleranter worden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Feest-Beestje op zondag 5 februari 2006 om 13:12:
puff..laat ze dan lekker in hun eigen land blijven...en pik dan niet onze banen, huizen en geld in..tuurlijk..niet allemaal, maar de meeste wel..laat die dan lekker oprotten en de werkende, normale buitenlanders mogen blijven..kijk..dat ruimt al lekker op..sorry voor mijn botte berichtje..maar dat komt allemaal voort uit eigen ervaringen.

en sorry hoor maar op deze manier kom je wel heel erg als een ontzettend dom schaap over op mij
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Busty. op zondag 5 februari 2006 om 13:22:
en sorry hoor maar op deze manier kom je wel heel erg als een ontzettend dom schaap over op mij

omdat? Ik woon hier in een buurt, met allemaal buitenlanders..voel me toerist in mijn eigen land..en wat doen die mensen de hele dag..rond rijden in hun dikke bmw..betaald van onze centen..een uitkeuring noem je dat ook wel..omdat ze solliciteren op banen waarvan ze weten dat ze die toch niet krijgen..nou sorry hoor..maar ik zie het te vaak bij buitenlanders..laat die mensen dan ophoepelen..dat vind ik niet dom, maar een heel slim plan juist..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Feest-Beestje op zondag 5 februari 2006 om 13:27:
omdat? Ik woon hier in een buurt, met allemaal buitenlanders..voel me toerist in mijn eigen land..en wat doen die mensen de hele dag..rond rijden in hun dikke bmw..betaald van onze centen..een uitkeuring noem je dat ook wel..omdat ze solliciteren op banen waarvan ze weten dat ze die toch niet krijgen..nou sorry hoor..maar ik zie het te vaak bij buitenlanders..laat die mensen dan ophoepelen..dat vind ik niet dom, maar een heel slim plan juist..

Daarvan betaal je geen bmw...
Dat zijn criminelen waar jij het over hebt.
En dit vind ik overigens geen schapen-redenering, al denk ik dat de maatregelen iets drastischer moeten zijn willen we echt een grote verandering brengen in Nederland die niet meer terugdraait.
Maar dit is partyflock dus ik zal mijn mond wijselijk houden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 5 februari 2006 om 13:15:
Is dat het enige wat je dan nog aan kan kaarten?

Nee, maar dat zie ik als persoonlijk en zou wel es willen weten wat je daarmee bedoelt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 13:36:
Nee, maar dat zie ik als persoonlijk en zou wel es willen weten wat je daarmee bedoelt.

Kijk eens goed naar wat de moslimjongeren in ons land vaak bereiken... niets.
Toen ik twaalf was probeerden ze me al cocaine aan te smeren.
En nee dat was geen incident want, ja je leest dit goed, de gehele moslimgemeenschap van arabische afkomst in die bepaalde stad werkt mee aan drugshandel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 5 februari 2006 om 13:35:
Dat zijn criminelen waar jij het over hebt.

dat is ook wel zo...die hebben altijd wel een handeltje..Ik werk ook samen met veel buitenlanders..dat zijn gewoon goede mensen..eerlijk en werken gewoon voor hun centen..maar ik word gewoon kwaad als ik hier mijn raam uitkijk..maar goed...ik zie ook veel nederlanders die op deze manier geld verdienen..puff...die mogen van mij ook met die boot mee :P maar goed...verschil zul je altijd hebben helaas..dus moeten wij maar hard door werken..want het wordt alleen maar erger..met deze fucking maatschappij!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 5 februari 2006 om 13:40:
En nee dat was geen incident want, ja je leest dit goed, de gehele moslimgemeenschap van arabische afkomst in die bepaalde stad werkt mee aan drugshandel.

Ah oke, dan heb ik je verkeerd begrepen. Dat dat je bedoelde dat ik in drugs zou dealen :s :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 13:45:
Ah oke, dan heb ik je verkeerd begrepen. Dat dat je bedoelde dat ik in drugs zou dealen

Nee hoor.
Dat ik je in het ene topic opfok, wilt niet zeggen dat ik dit in het volgende ook doe ;)
Waarschuw beheerder
en toen waren ze weer vriendjes :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga eerst zijn huis in de fik zetten :[

;P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 13:57:
k ga eerst zijn huis in de fik zetten

:cry:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En meneer de technominimalist ziet zijn ongelijk ook in.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 09:17:
En Franken en Saksen en Batavieren

Dat zijn ook Germanen.

Germanen is een verzamelnaam van allemaal stammen waaronder dezen.

ik heb zelf ff wat info erover ingewonnen en moet toegeven dat ik er naast zat. En dat earth gelijk heeft

We zijn dus wel germanen.
Alleen de Romeinnen en Grieken waren geen germanen.

99% van alle volkeren die in die tijd over heel europa verspreidt waren, waren germaanse volkeren .

Waarschuw beheerder
Ff kijken. We scheren hen over 1 kam. Oke dat is wel waar. Maar als antwoord. Maakt AEL spot prent met Joden en het onkent holocaust wat heeft dat met Denemarken en Mohamed te maken. Als ze zo slim zijn en koekje van eigen deeg willen geven, maak dan spotprent over Jezus of zo.

En hoe moeten we hen zien. Als ze door een simpele tekenning ambasades gaan in de fik zetten. En in Libanon Christenen in elkaar slaan. Wat hebben zij te maken met de spotprent.

En dat ze zich beledigd en boos voelen. Kan ik begrijpen. Maar zo reageren. Als ze zichzelf als goede moslim gedroegen. Was niet eens zo spot prengt nodig. Ze bewijzen alleen maar dat die spot prent(.s) wat meer dicht bij waarheid staan.

Plus die gasten zien verschil tussen Denen en Noren niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 15:01:
99% van alle volkeren die in die tijd over heel europa verspreidt waren, waren germaanse volkeren .

Sorry hoor. Maar Kelten waren toen nummer 1 in Europa. Van bovolking aantal. En je had nog Skyfen en soort van aan de Perzen grelateerd volken die in Oost-Europa wonen (wat nu door slaviers bewoond word)
Waarschuw beheerder
sorry dat ik niet het hele topic door ga lezen, maar toch even mijn mening.

toen ik vanavond het nieuws zag, en dat die lui daadwerkelijk de deense ambasade zijn gaan bestormen dacht ik echt van "jezus wat zijn jullie een apen"

hoe kan je van een mug zo'n olifant maken, het is echt te zielig voor woorden. wat een beperkte gedachtengang moet je toch hebben.

door deze rebelse acties bevestigen ze juist expliciet de inhoud van deze cartoons. Niet een erg tactische gedachte dus..

Waarschuw beheerder

Zo'n eenheid zijn ze ook weer niet, zo heb je onder de moslims soennieten en sji'ieten en dat zijn nou niet bepaald vrienden van elkaar. Zo vochten Iran en Irak (Saddam is Soenniet) tegen elkaar. Als er iets is, wat hun bijeenbrengt, is het haat. Dat idee krijg ik tenminste als ik ze in een kudde vlaggen zie verbranden.

Met je makkers moord en brand schreeuwen om een paar cartoons vind ik weinig te maken hebben met eenheid, dat is van een mug een olifant maken. In een krantje als het AD staat elke dag 1 of 2 cartoons en veel daarvan gaan ook over de Islam. Big deal, hoor je nooit wat over. Van mij mogen ze ook best zeggen dat Jezus een flikker was, of Bush, of over mij for that matter. Moet allemaal kunnen, moet je als persoon ook tegenkunnen. Moet wel zeggen dat een hele groep stelselmatig 'geitenneuker' noemen weer wat ver gaat, maar de reactie Mohammed B gaf aan Van Gogh is dan weer nie geheel in proportie.

Daarnaast schiet je in mijn beleving vrij weinig op met het in brand steken van Deense vlaggen, boycotten van Deense producten, fatwa's uitvaardigen en een ambassade bestormen. Alsof dat normaal is! Ze vergeten dat de Deense regering weinig te maken heeft met het plaatsen van de cartoons, ze weigeren alleen hun excuses aan te bieden. Als ze er toch niks mee te maken hebben, vind ik dat niet gek.

Je zou de moslims kunnen verwijten dat ze humorloos, snel op hun pik getrapt zijn en geen enkele zelfspot hebben. Er is een Turks satirisch blad dat grappen maakt over joden, christenen en moslims. Niks aan de hand zou je zeggen, maar ze zeggen dat een cartoon over Mohammed 'not done' is. Maar over de paus mag je wel grappen maken, want dat is toch een normale sterveling :S (ik vind de paus ook een idioot, maar dat terzijde)

En dit allemaal vanwege een cartoon uit een krant uit een land dat fucking 3896435 kilometer verderop ligt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 03:50:
Elke oorspronkelijke bewoner van Europa is germaans,

arabieren stammen ook van ut germaanse volk af
Waarschuw beheerder
punt1:als je mensen de keel doorsnijd omdat ze gebruik maken van vrijheid van meningsuiting en bommen laten ontploffen in metro,s waarin de normale burgers naar hun werk gaan vind ik dat de naam beesten veels te goed voor ze is!
punt2:vrijheid van meningsuiting!ooit weleens van de jihad gehoord zou me daar drukker om maken dan een paar prentjes.
en waarom oordeel je zelf over mensen die jij wazi-vriendjes noemd?????????
punt3:in de arabische landen hebben ze alleen het moslim geloof alles en iedereen die het daar niet mee eens is word afgeschoten dus daardoor waarschijnlijk.
Waarschuw beheerder
Het zijn gewoon trieste lui. NA de spotprenten ontstond er veel agressie in het midden oosten tegen christenen. De media keurt de prenten af en verdoezeld het geweld....na de moord op onze geliefde Theo ontstond er eveneens agressie naar moslims....de media haalde de agressie er weer uit en de moslims zijn weer zielig. We discrimeneren ze?! De enige die gediscrimineerd worden zijn wij zelf en soms zelfs door ons eigen volk. Met pijn in mn hart zie ik de wereld veranderen.....verder zal ik mijn mening niet openbaren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 00:36:
arabieren stammen ook van ut germaanse volk af

Zullen we onze oorsprong in een ander topic voortzetten? :P Heeft niet veel meer met de cartoons te maken ;)
Waarschuw beheerder
Dat ze tegen-karikaturen maken van WOII ipv Jezus vind ik juist een tactisch punt. De mensen die hier meteen gaan roepen dat je dat niet kunt maken gedragen zich dan precies hetzelfde (qua gedachtengang). Het gaat hen niet zozeer om spotprenten over een geloof wel of niet, maar het gaat hen erom dat je van sommige dingen geen spotprenten dient te maken als ze puur beledigend zijn ipv grappig (en die van Mohammes met een bom op zijn hoofd is gewoon provoceren om te provoceren ipv grappig).

Als je hier in Nederland een voorbijganger zegt dat zijn moeder een hoer is krijg je van veel mensen een dreun (wat ik ook triest vind, hoor je boven te staan), maar voor hen is Mohammed net zo (en dan gebeurt het in een krant, een medium dat gelezen wordt door miljoenen). Stel je eens voor dat er allemaal spotprenten gemaakt werden over je moeder als hoer in een krant. Denk dat dat nog wel wat erger is dan als iemand dat gewoon in je gezicht zegt.

Ik vind geweld ook slecht, daar niet van, maar denk hier gewoon eens over na!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb eigenlijk geen zin om hierover te discussieren, omdat er toch langs elkaar heengepraat wordt. Westerlingen verplaatsen zich niet in moslims, moslims verplaatsen zich niet in westerlingen. Zo krijg je spanningsvelden die nooit worden uitgesproken, en die bom gaat nog een keer barsten. Als het zo doorgaat voorzie ik een derde wereldoorlog.

En wie is de schuldige? Doorsnee westerlingen lopen te blaten dat moslims haatdragend zijn, maar beseffen niet dat ze dat zelf ook zijn. Moslims vinden dat westerlingen hun geloof respecteren, maar staan te feesten op straat als de Twin Towers doorboort worden.

Laten we eens ophouden met onszelf te verdedigen en de ander te veroordelen, verplaats je gewoon eens in de ander. En denk er eens goed over na, voordat je weer wat uitkraamt.
Waarschuw beheerder
pffff....
Werkzaam bij Next.gen events
Artiest {SHOWLIST artist 31774, 72124}
Waarschuw beheerder
donateur
zonder eigenlijk te weten waar het vandaan komt?

waardoor dat komt??

Dit m.b.t. Mohammed als lijdend voorwerp. Ooit weleens bij nagedacht dat het voor bijna alle moslims een heilig figuur is?

Waarschuw beheerder
Het is ziek dat je geloof gebruikt om wie dan ook wat dan ook aan te doen....snap ie m nog?

Dus ongeacht moslim, christen, jood of wat dan ook.

burn, burn yes you gonna burn

Geloof in jezelf..dan wordt t misschien nog iets. En respecteer wat een ander gelooft..dat was t wel..geloof ik.

:vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
blijft toch wel jammer dan dat de (extreme) moslims tegen de westerse cultuur zijn...
Waarschuw beheerder
Tjah, volgens hun is dat de schuld van de westerse wereld zelf dus...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MvM op maandag 6 februari 2006 om 16:37:
Tjah, volgens hum is dat de schuld van de westerse werled zelf dus...

omdat ze zo geholpen worden?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van RyanM. op maandag 6 februari 2006 om 16:37:
blijft toch wel jammer dan dat de (extreme) moslims tegen de westerse cultuur zijn...

en dat de extreme westerlingen tegen alles wat niet germaans is zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 16:01:
Ik heb eigenlijk geen zin om hierover te discussieren, omdat er toch langs elkaar heengepraat wordt. Westerlingen verplaatsen zich niet in moslims, moslims verplaatsen zich niet in westerlingen. Zo krijg je spanningsvelden die nooit worden uitgesproken, en die bom gaat nog een keer barsten. Als het zo doorgaat voorzie ik een derde wereldoorlog.

En wie is de schuldige? Doorsnee westerlingen lopen te blaten dat moslims haatdragend zijn, maar beseffen niet dat ze dat zelf ook zijn. Moslims vinden dat westerlingen hun geloof respecteren, maar staan te feesten op straat als de Twin Towers doorboort worden.

Laten we eens ophouden met onszelf te verdedigen en de ander te veroordelen, verplaats je gewoon eens in de ander. En denk er eens goed over na, voordat je weer wat uitkraamt.

Precies, daarom zeg ik er ook maar niet teveel meer over. Men begrijpt de booschap toch niet, verblind door haat. (n)

Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 16:56:

:x Inderdaad. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Het begint aardig te lijken op het conflict wat in Israël en Palestina al tijden heerst
Waarschuw beheerder
Hmm.. Zit nog wel een kern van waarheid in ook!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 16:56:

maar dat zijn er gelukkig niet zo veel als extreme moslims ;)
Waarschuw beheerder

Punt 1:

Punt 2:

Punt 3:

Ps.
Ik zeg het er maar even bij voor onze wazi-vriendjes, ik ben geen moslim en/of allochtoon. Ik denk alleen even wat verder na, moeten jullie ook eens proberen.

blabla bla
over alles mag gespot worden, en zeker over het geloof.
over jezus bestaan ook duizenden spotprenten, geen christen die hiervoor een ambassade in de fik steekt en mensen bedreigt. voor mij laat het alleen maar weer zien hoe kankerdom dat volk is, hoe weinig ze kunnen hebben en hoeveel ze zich boven iedereen verheven voelen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 17:03:
Uitspraak van <<Boedhalicious>> op maandag 6 februari 2006 om 16:01:

Er is al een Derde Wereldoorlog. Denk dat deze tijd wel als zodanig de geschiedenisboeken in zal gaan.
En een schuldige is er niet. Mensen hebben een stukje dierlijk instinct waarmee men als vanzelf naar de eigen soort toetrekt. Andere religie=andere soort. En zeker als daar dreiging vanuit gaat (landje pik, strijd om olie, machtsstrijd) dan is die andere soort gevaarlijk. Oolog begint daar waar men zichzelf de beste vindt!
Denk dat er geen "beste" is. We zijn allemaal goed (y)
Maarja dat zou tot iedereen moeten doordringen!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van RyanM. op maandag 6 februari 2006 om 19:04:
maar dat zijn er gelukkig niet zo veel als extreme moslims ;)

kijk eens om je heen hier op partyflock zou ik zeggen, je zult nog verbaasd staan. Bovendien zijn er hier moslims geïntegreerd, terwijl in het midden oosten verdomd weinig westerlingen wonen. Dat heeft daar wel wat mee te maken denk ik...

Uitspraak van Dre zuurkool op maandag 6 februari 2006 om 19:19:
over jezus bestaan ook duizenden spotprenten, geen christen die hiervoor een ambassade in de fik steekt en mensen bedreigt. voor mij laat het alleen maar weer zien hoe kankerdom dat volk is, hoe weinig ze kunnen hebben en hoeveel ze zich boven iedereen verheven voelen

dat is het verschil in cultuur. Hier zeiken we alles af wat maar af te zeiken is, daar kan dat onder geen beding. Dat heeft geen reet te maken met het 'verheven voelen' zoals jij het uitkraamt. Het geloof is hier niet zo sterk aanwezig dan in die landen. En het feit dat jij zo over die mensen praat, zegt genoeg over hoeveel jij je verheven voelt boven hun cultuur.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 19:28:
dat is het verschil in cultuur. Hier zeiken we alles af wat maar af te zeiken is, daar kan dat onder geen beding. Dat heeft geen reet te maken met het 'verheven voelen' zoals jij het uitkraamt. Het geloof is hier niet zo sterk aanwezig dan in die landen. En het feit dat jij zo over die mensen praat, zegt genoeg over hoeveel jij je verheven voelt boven hun cultuur.

die spotprent was toch voor een deense krant en niet voor daar. als in iran kinderen zitten te springen omdat er weer een aanslag is gepleegd dan gaan wij toch niet rellen.
en ik voel me verheven boven elk religieus persoon, want als je een beetje hersens heb dan geloof je die kankeronzin niet en heb je door dat het de oorzaak is van bijna alle problemen en oorlogen in de wereld

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 19:28:
dat is het verschil in cultuur.

Dus als er in een 'cutltuur' mensen tot god geofferd worden, is het normaal. En bijvoorbeeld dat weduw in het fik gestoken word samen met haar overleden man :vaag:. En dat zijn dingen die binnen het cultuur zelf blijven. Ik bedoel maar. Straks gaan ze roepen dat ze hier mensen moeten afmaken of zo. Moeten we dat ook maar zien als onder deel van een cultuur en gang laten gaan. Ik weet niet of je dat gemerkt hebt. Maar er zijn dode gevallen!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Feest-Beestje op zondag 5 februari 2006 om 13:12:

Ik dacht dat de discussie ging over de spotprenten en de daaruit voortvloeiende rellen.

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 5 februari 2006 om 13:40:

Als het echte moslims zijn doen ze niet aan drugs.

Nog even dit:
Ik vind het ook uitermate triest wat er gebeurt. De mensen die aan die rellen meedoen zijn in mijn ogen inferieure beesten die haat als drijfveer hebben. toch wil ik er als rechtgeaarde socialist op blijven hameren hier niet de moslim gemeenschap in zijn geheel op aan te spreken. Neem ook eens de moeite om islamitische mensen die je kent te vragen wat zij ervan vinden. Waarschijnlijk zal het gros daarvan het net zo hard afkeuren als jezelf.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 19:50:
Dus als er in een 'cutltuur' mensen tot god geofferd worden, is het normaal.

verdraai mijn woorden niet, dat beweer ik niet.

Uitspraak van Dre zuurkool op maandag 6 februari 2006 om 19:35:
die spotprent was toch voor een deense krant en niet voor daar.

moslims zitten overal, niet alleen in het midden oosten. Ook in Denemarken.

Uitspraak van Dre zuurkool op maandag 6 februari 2006 om 19:35:
en ik voel me verheven boven elk religieus persoon, want als je een beetje hersens heb dan geloof je die kankeronzin niet en heb je door dat het de oorzaak is van bijna alle problemen en oorlogen in de wereld

en ik voel me verheven boven mensen die het woord kanker te pas en te onpas gebruiken. Maar ik ben het niet eens met je stelling, heb je je weleens verdiept in het Hindoeïsme of Boeddhisme?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 20:16:
Neem ook eens de moeite om islamitische mensen die je kent te vragen wat zij ervan vinden. Waarschijnlijk zal het gros daarvan het net zo hard afkeuren als jezelf.

helemaal mee eens (y)

Waarschuw beheerder
Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 20:18:
verdraai mijn woorden niet, dat beweer ik niet.

Ik verdraai je woorden niet. Het is meer een vraag. En wat je zegt kom min of meer er over heen. En dat mensen op de kant. Ik bedoel. Hier gebeurd uberhaut niet. Het gaat om dat daar zo iets gebeurd. Realtief gezien. Zijn ze helemaal loco. En ja je hebt daar imams moeftis en ayatolahs die de bende ophitsen. !!!!!!!!!!!!!!!!!!. Het is en blijf een zeer rare volk

Waarschuw beheerder
donateur
ik hoop dat ik je goed begrijp, er zitten nogal wat typfouten in je tekst.

Vergeleken met ons zijn ze daar ook minder ver ontwikkelt, het leven is er nog primitiever. Wij als westen dringen onze ontwikkelingen op aan de rest van de wereld, dat creeërt haat. En dat kan ik verdomd goed begrijpen.

Kijk het is niet zo dat ik hun daden goedkeur, of onze daden afkeur. Ik wil alleen dat mensen zich eens verplaatsen in de ander, en hen proberen te begrijpen. Als iedereen dat doet zijn alle problemen verwaarloosbaar. Jammer dat er maar weinigen toe in staat zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 20:19:
Uitspraak van Gewoon Ramon op maandag 6 februari 2006 om 20:16:
Neem ook eens de moeite om islamitische mensen die je kent te vragen wat zij ervan vinden. Waarschijnlijk zal het gros daarvan het net zo hard afkeuren als jezelf.

helemaal mee eens (y)

Ik ook, met een kanttekening dat die islamitische mensen zich niet superieur voelen, in tegenstelling tot moslim-extremisten. Overigens blanke nationalisten voelen zich ook superieur. En dat extreme botst hard tegen mekaar!
Dus.... een gemiddelde Nederlander heeft geen last van een gematigde moslim :)

Waarschuw beheerder
Oke sorry dat is slecht schrijf.. maar ja. Any way. Ik kan me daar ook in verplaatsen. Maar kan jij dan je zelf in de feit verplaatsen dat VS Afghanistan aanviel na 9/11?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 20:31:
gematigde moslim

Wel van een gemiddelde? En een gemadigde Nederlander veroorzaakt ook geen last voor anderen? Nou nou.. waar maken dan de andere zich druk om :vaag: ik bedoel ik ben een extreme oekrainer. En ja me naam staat niet in de krant of zo
Waarschuw beheerder
moslims zitten overal, niet alleen in het midden oosten. Ook in Denemarken.

christenen zitten ook overal

ik snap niet waarom je het goed probeert te praten, zou bijna denken dat je zelf een moslim ben
en ik voel me verheven boven mensen die het woord kanker te pas en te onpas gebruiken. Maar ik ben het niet eens met je stelling, heb je je weleens verdiept in het Hindoeïsme of Boeddhisme?

ja me halve familie is een hindoe en ze hebben geprobeerd er ook een van mij te maken dus ik weet er genoeg vanaf(waarschijnlijk meer dan jij),boedhisme weet ik ook genoeg van en ik heb genoeg gezien dat het ook een achterlijke cultuur is.(weleens in een boedhistisch land geweest???)
en ik snap niet wat het woord kanker hiermee te maken heeft, je zou bijna denken dat je niets anders kan bedenken om je boven verheven te voelen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar ik ben het niet eens met je stelling

daar kan ik ook met mn hoofd niet bij want nou ontken je eigelijk dat religie oorlogen en problemen veroorzaakt:frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Punt 1:
Waarom worden alle moslims nu over één kam geschoren? Alsof het beesten zijn. :/

Punt 2:

Punt 3:

ben ik allemaal met je eens. maar het is wel f*cking beangstigend dat er doden vallen om een spotprent. het ontbreekt een deel van de moslims toch wel flink aan relativeringsvermogen, vind ik. terecht dat ze boos zijn, maar ambasades in de fik steken?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 20:31:
Ik kan me daar ook in verplaatsen. Maar kan jij dan je zelf in de feit verplaatsen dat VS Afghanistan aanviel na 9/11?

ja dat kan ik zeker. Maar het begrijpen is wat anders dan het goedkeuren.

Uitspraak van Dre zuurkool op maandag 6 februari 2006 om 21:26:
ik snap niet waarom je het goed probeert te praten, zou bijna denken dat je zelf een moslim ben

nogmaals; het begrijpen is wat anders dan het goedkeuren. Natuurlijk vind ik het ook ronduit belachelijk wat er zich afspeelt. Maar ik begrijp die mensen wel. En ik zou zo graag willen dat iedereen zich eens zou verplaatsen in de ander, dat zou een hoop problemen oplossen/verminderen.

ja me halve familie is een hindoe en ze hebben geprobeerd er ook een van mij te maken dus ik weet er genoeg vanaf(waarschijnlijk meer dan jij),boedhisme weet ik ook genoeg van en ik heb genoeg gezien dat het ook een achterlijke cultuur is.(weleens in een boedhistisch land geweest???)

nee ik ben nog nooit in een boeddhistisch land geweest. Wat ik probeer te zeggen is dat dat een vredelievende godsdienst is.

Uitspraak van Dre zuurkool op maandag 6 februari 2006 om 21:33:
daar kan ik ook met mn hoofd niet bij want nou ontken je eigelijk dat religie oorlogen en problemen veroorzaakt:frusty:

ik zeg dat niet alle religies oorlogen veroorzaken. Boeddhisme bijvoorbeeld.

en ik snap niet wat het woord kanker hiermee te maken heeft, je zou bijna denken dat je niets anders kan bedenken om je boven verheven te voelen.

ik heb gewoon geen respect voor mensen die het woord kanker te pas en te onpas moeten gebruiken om zichzelf te uiten. Gebruik een minder aanstootgevend woord, je kunt er heel veel mensen onnodig mee kwetsen.
Waarschuw beheerder
Punt 1:

PUNT 1.. HEB JE OOIT DE KORAN GELEZEN?
Moslims handelen naar de koran.. en hun profeet.. nou is dat allemaal niet zo grappig wat erin staat..

Als er in een family de dochter verkracht wordt..
(en dat mag k zo over 1 kam scheren) IN ELKE FAMILY WORDT ZE ERUIT GEKICKT!.. nou lekker heh!!.. PURE HAAT :/..> doen ze zelf:S
Waarschuw beheerder
Punt 2:

Die kenne gewoon ni tegen een stootje..
Wat denk je nou dat hun het allemaal zo liev en aardig doen :S.. whahahahaha !!!!
Inlevingsvermogen.. je zou je voor de grap eens moeten verdiepen in die hele islam.. je schrikt je kapot!.. IN DE NAAM VAN ALLAH!
Waarschuw beheerder
Punt 3:

Klopt ja!.. dit zie ik Nederlanders of als het perse om geloof moet gaan > christenen of iets dergelijks nog niet doen!..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre zuurkool op maandag 6 februari 2006 om 19:19:
blabla bla

INDERDAAD, helemaal mee eens.
Echt een sneu volk is dat. Naar mijn idee is geloof sowieso iets zieks maargoed, je hoeft er al helemaal niet zo'n probleem om te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Robbie with double B op dinsdag 7 februari 2006 om 11:22:
blabla bla

ja over alles mag gespot worden maar dan krijg je weer iets anders neem een voorbeeld aan de imam el ....... die alleen zei dat homo zijn een ziekte is en ze liever dood dan levend ziet gelijk drama in nederland wilde hem uit land zetten , moest voorkomen alles .... als nederland nu echt zo is van de vrijheid van meningsuiting laat mij dan ook gerust kunnen zeggen dat ik t goed vind dat theo dood is de manier op niet maar t feit dat ie dood is :D ja doet me wel goed ..... maar NEE zodra je dat zegt zien ze water branden ..................... dus praat niet over vrijheid van meningsuiting dat bestaat alleen vanuit jullie kant

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lucky 13 (L) op maandag 6 februari 2006 om 23:40:
Moslims handelen naar de koran.. en hun profeet.. nou is dat allemaal niet zo grappig wat erin staat..

(en dat mag k zo over 1 kam scheren) IN ELKE FAMILY WORDT ZE ERUIT GEKICKT!.. nou lekker heh!!.. PURE HAAT ..> doen ze zelf

hahahahahahahah wacht ff hahaahhahahahahahahahaha huhhumm hahahahahahahahhahahahaha hahahahahahha shit zoeen goeie heb ik nog niet gezien (fabeltjeskrant ?)........ geloof mij zodra r een moslim meisje verkracht wordt , wordt de dader 100 procent vermoord :D en is zeker niet t slachtoffer degene die de dupe is ............. gelukkig handelen moslims niet zoals bijvoorbeeld in nederland door de daders 3 tot 6 mnden cel te geven maar ze te vermoorden :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vrijheid van meningsuiting weegt niet op tegen het vermoorden van iemand, die reactie staat in geen verhouding. Je begint al over Van Gogh.

Het opzettelijk provoceren van moslims keur ik af, maar om dan ambassades aan te vallen en Denemarken te boycotten, terwijl de regering er niks mee te maken heeft is ook een reactie die weer totaal niet in verhouding staat. Er vallen daar doden onder de eigen bevolking omdat ze zich zo druk maken om een paar tekeningen, dat is te gek voor woorden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 12:23:
Er vallen daar doden onder de eigen bevolking omdat ze zich zo druk maken om een paar tekeningen, dat is te gek voor woorden.

dat heeft zich hier in nederland ook allemaal afgespeeld in de tijd dat de meeste nederlanders nog wel gelovig waren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ej i kheb n leuk grapje:

wistje dat deze mensen die nu de denen aan t bedreigen zijn dagelijks hun eigen spotprenten publiceren..

jahwel jahwel

en wel over den JOOD!!

die moge in hun ogen dus wel vernederd worde, en dat hoort dan wel onder 'vrijheid van meningsuiting etc etc'

maar als het bij hun gebeurd dan is het brand en moord..

nou dan weet ik t wel!!! das mij nu wel duidelijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
oh btw.
het scheren van groepen mensen over de zelfde kam zal altijd onvermijdelijk blijven. net zo als blond lichter is als donker.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mmmmartine op dinsdag 7 februari 2006 om 12:32:
wistje dat deze mensen die nu de denen aan t bedreigen zijn dagelijks hun eigen spotprenten publiceren..

jahwel jahwel

en wel over den JOOD!!

..... zoals ? wat voor tekeningen ?.......... en een jood is wat anders dan een heilig figuur zoals jezus , mohammed etc
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 23:27:
nee ik ben nog nooit in een boeddhistisch land geweest. Wat ik probeer te zeggen is dat dat een vredelievende godsdienst is.

elke godsdienst op zichzelf is vredelievend, maar zodra je dr een ander naast zet krijg je problemen en dat heb je ook met boedhisten

ik heb gewoon geen respect voor mensen die het woord kanker te pas en te onpas moeten gebruiken om zichzelf te uiten. Gebruik een minder aanstootgevend woord, je kunt er heel veel mensen onnodig mee kwetsen.

kanker is maar een woord ik snap niet waar je je druk om maakt. het staat helemaal los van het onderwerp
nogmaals; het begrijpen is wat anders dan het goedkeuren. Natuurlijk vind ik het ook ronduit belachelijk wat er zich afspeelt. Maar ik begrijp die mensen wel. En ik zou zo graag willen dat iedereen zich eens zou verplaatsen in de ander, dat zou een hoop problemen oplossen/verminderen.

en sorry ik zal me nooit in een moslim kunnen verplaatsen, hij gelooft immers in een god en dat zal ik nooit snappen

maarja ik het heb verder geen zin om verder mn menig te geven, jij denkt er anders over en dat dat mag is het mooie van vrijheid van mennigsuiting
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ooh dat maakt toch helemaal niet uit wat voor een tekeningen er gemaakt worden.

het gaat om het PRINCIPE!! daat gaat het bij de moslims toch ook over.

het is gewoon hypocriet om mensen te gaan vermoorde om iets wat je zelf ook al 100de malen hebt gedaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mmmmartine op dinsdag 7 februari 2006 om 12:47:
ooh dat maakt toch helemaal niet uit wat voor een tekeningen er gemaakt worden.

nou denk t wel .................over bin laden zijn r duizenden gemaakt nooit een moslim daarover horen klagen , lachen genoeg :D maar ik vind dat r grenzen zijn ..... sommige dingen moet je in hun waarden laten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 12:49:
sommige dingen moet je in hun waarden laten

dat gebeurt ook, de islam is immers waardeloos:x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre zuurkool op dinsdag 7 februari 2006 om 13:02:
dat gebeurt ook, de islam is immers waardeloos

Waarschuw beheerder
jahwel jahwel
en wel over den JOOD!!
die moge in hun ogen dus wel vernederd worde, en dat hoort dan wel onder 'vrijheid van meningsuiting etc etc'
maar als het bij hun gebeurd dan is het brand en moord..
nou dan weet ik t wel!!! das mij nu wel duidelijk

Klopt helemaal (y) ben die gasten kotsbeu :[
Waarschuw beheerder
naja een spotprent is en blijft een spotprent..

ze hadde gewoon n reden nodig om in opstand te 'mogen' komen.. hun rede was een cartoon die in hun ogen TE was...
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe kun je nou ergens over oordelen als je totaal geen inlevingsvermogen hebt

ik zeg, waarom veroordelen Moslims homo's dat zijn toch ook gewoon mensen...

dan kan ik er ook nog wel een aantal dingen bijhalen m.b.t. vrouwen...en de rechten van een vrouw..

al met al, tis gewoon een verschil in normen en waarden door cultuurverschil.

dit los je nooit op behalve na te denken van wie dat soort uitspraken komen, en je dan bedenken wat diegene zn normen en waarden zijn en waarom iemand zoiets zegt, en je dan verder er niet meer druk om te maken..
Waarschuw beheerder
Ik ken genoeg goeie moslims, en heb zo geen hekel aan ze.
Wel heb ik een hekel aan het "kijk mij,ik ben moslim"-syndroom waar toch de grootste groep mee rondloopt.
Bij elke Mac Donalds in elke stad staan ze, in meervoud.
Ze hebben totaal geen respect voor een ieder die ze aankijkt of aanspreekt..het kan niet anders dan dat je toch even naar die gasten kijkt om te zien hoe kansloos ze wel niet zijn.
Dan krijg je gelijk "hoerenjong" en andere ZZZzZz geluidjes naar je hoofd geslingerd.
Gelukkig ken ik er een paar en ken je er één dan ken je ze allemaal. Dus gebeurt mij dit zelden.
Maar ik begrijp mensen die ze haten of niet mogen door dit soort incidentjes..
Nu even over de spotprentjes , Denemarken is niet van moslims , niet voor moslims en zal het ook nooit worden.
Moslims kunnen leuke tekeningetjes plaatsen over joden en andere geloven of zelfs de niet-gelovigen.. Dan hoor je er nooit wat over , vannuit de moslimgemeenschap. Nu is het gelijk gillend met de sandalen op deense vlaggen stampen.
Dan denk ik; Jongens stellen jullie je niet een beetje aan.
Niemand heeft gevraagd of jullie het wilde lezen :/

Maar aan de andere kant denk ik, waarom zou je die tekeningen plaatsen? en niet gewoon respect hebben voor ander geloof , ook al hebben moslims dat niet.
Sta boven die zandlopers en gedraag je volwassen.

:respect:Respect

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dre zuurkool op dinsdag 7 februari 2006 om 12:37:
kanker is maar een woord ik snap niet waar je je druk om maakt. het staat helemaal los van het onderwerp

maakt niet uit of het er los van staat, ik erger me er gewoon aan en heb vooroordelen over de mensen die het gebruiken. Maar zoals je al zei:

Uitspraak van Dre zuurkool op dinsdag 7 februari 2006 om 12:37:
maarja ik het heb verder geen zin om verder mn menig te geven, jij denkt er anders over en dat dat mag is het mooie van vrijheid van mennigsuiting

Waarschuw beheerder
volgens mij ben ik de enige in nederland die de prent nog niet gezien heeft. Heb iemand een linkje?
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 februari 2006 om 21:42:
Iets waar de egoïstisch/materialistisch ingestelde westerse maatschappij jaloers op kan zijn.

volgens mij ben je individualistisch nog vergeten ;)

Waarschuw beheerder
donateur
uit principe zou ik er niet kijken, maar ze staan op de site van geert wilders

Waarschuw beheerder
hahaha is die nerd nou weer gebanned 8)

oh en die plaatjes zien er vrij normaal uit, vond het nou niet echt schokkend ofzo :S
Waarschuw beheerder
op de site van geert wilders staan ze, ik zocht ze toevallig ook net.

http://www.groepwilders.nl/

*edit* paar minuten geleden ook al gepost, ik had al een tijdje niet de pagina vernieuwd ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind het echt belachelijk wat er nu allemaal aan de gang is. Ok dat ze boos zijn moeten ze zelf weten. Maar met al die rellen en branden dat staat toch niet in vergelijking met een paar spotprenten.
Er word echt volwassen op gereageerd daar in het oosten NOT!!!! Heel erg makkelijk om alles plat te branden.
Ik zou er meer respect voor hebben als ze denen op dezelfde manier zouden terug pakken door middel van spotprenten!!!

Dit is zo super triest word er gewoon kotsmisselijk van
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *vlinder* op dinsdag 7 februari 2006 om 18:39:
Er word echt volwassen op gereageerd daar in het oosten NOT!!!! Heel erg makkelijk om alles plat te branden.
Ik zou er meer respect voor hebben als ze denen op dezelfde manier zouden terug pakken door middel van spotprenten!!!

Dit is zo super triest word er gewoon kotsmisselijk van

Misschien kennen ze het "volwassen" zijn in die cultuur niet , en staan ze tot hun dood als gillende kindjes met hun sandalen op vlaggen te springen..

Lekker volk..
Waarschuw beheerder
Ja dat kunnen ze wel feesten als er onschuldige mensen kapot worden gemaakt omdat het amerikanen zijn!!! Maar ojee als er een prentje over "hun" god wordt gemaakt!!!

Nee dan gaat meteen de vlam in de pan....
Waarschuw beheerder
.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 11:56:
ja over alles mag gespot worden maar dan krijg je weer iets anders neem een voorbeeld aan de imam el ....... die alleen zei dat homo zijn een ziekte is en ze liever dood dan levend ziet gelijk drama in nederland wilde hem uit land zetten , moest voorkomen alles .... als nederland nu echt zo is van de vrijheid van meningsuiting laat mij dan ook gerust kunnen zeggen dat ik t goed vind dat theo dood is de manier op niet maar t feit dat ie dood is ja doet me wel goed ..... maar NEE zodra je dat zegt zien ze water branden ..................... dus praat niet over vrijheid van meningsuiting dat bestaat alleen vanuit jullie kant

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt als het gaat over de tegenstellingen die er bestaan op het gebied van vrijheid van meningsuiting (alleen een beetje jammer dat je spreekt in termen als 'jullie'). Ik vind dat er voor beide partijen grenzen verbonden zijn aan vrijheid van meningsuiting. Als je moedwillig een groep of persoon beledigt ben je trouwens ook in strijd met regel 1 van de grondwet (tuurlijk mag je wel kritiek hebben op een aspect uit een cultuur waar je het niet mee eens bent).
Alleen denk ik niet dat de overheid zich met de regelgeving moet bemoeien. Ik zou mensen meer op hun eigen verantwoordelijkheid aan willen spreken. Ik wordt een beetje moe van dat kinderachtige geleuter van: ik mag mijn mening uiten, dus doe ik dat maar en ik heb schijt aan wat het teweeg brengt.

Hierbij moet de kanttekening gemaakt worden dat ieder die geweld pleegt omdat hij/zij zich beledigd voelt in mijn ogen een barbaars persoon is die absoluut niet past in het huidige tijdsbeeld waarin met compromissen dergelijke conflicten opgelost worden. Daarom ben ik ook erg tevreden dat die Imam uit Amsterdam via de rechtbank Geert Wilders te lijf gaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 19:54:
Ik wordt een beetje moe van dat kinderachtige geleuter van: ik mag mijn mening uiten, dus doe ik dat maar en ik heb schijt aan wat het teweeg brengt.

(y) ja is ook zo word ook ziek van al dat kinderachtig gedoe

Hierbij moet de kanttekening gemaakt worden dat ieder die geweld pleegt omdat hij/zij zich beledigd voelt in mijn ogen een barbaars persoon is die absoluut niet past in het huidige tijdsbeeld waarin met compromissen dergelijke conflicten opgelost worden. Daarom ben ik ook erg tevreden dat die Imam uit Amsterdam via de rechtbank Geert Wilders te lijf gaat.

denk daar precies tzelfde over

Waarschuw beheerder
ik heb geen anti moslim gevoelens want ECHTE moslims zijn tolerant, en zien Mohammed niet als god maar als mens, zoals de Iraanse schrijver Kader Abdolah laatst in de volkskrant schreef. Spotprenten keuren zij af, maar ze vinden het niet onacceptabel, en al helemaal geen reden tot geweld.

maar mensen die de islam zo uitleggen als die gekken op tv noem ik geen moslims maar smerige uitvreters :@
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
fatsoenlijk Nederlands.

Waarschuw beheerder
blaahgodsdienst blaamoslims bla blaaterreurblaaat blaapniet spotten

ze gaan al tijden te ver... et zijn altijd moslims... punt
en alle kritiek die ze krijgen schuiven ze af door te zeggen dat wij alles over een kam scheren, racistisch zijn, oppervlakkig en dat het heiligschennig is and what not... blaat die blaat blaat
et zijn gewoon stuurloze idioten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 12:23:
blaahgodsdienst blaamoslims bla blaaterreurblaaat blaapniet spotten

ze gaan al tijden te ver... et zijn altijd moslims... punt
en alle kritiek die ze krijgen schuiven ze af door te zeggen dat wij alles over een kam scheren, racistisch zijn, oppervlakkig en dat het heiligschennig is and what not... blaat die blaat blaat
et zijn gewoon stuurloze idioten

Niets aan toe te voegen :respect:
Waarschuw beheerder
ik vind niet dat je alle moslims over 1 kam moet scheren ,want je heb ook echt verotte nederlanders,spreek uit ervaring.want de moslims die ik ken vinden het ook niet normaal wat de radicale moslims doen .

Waarschuw beheerder
zaterdag as is een een moslimparade bij de dam he
ze roepen op om daar te komen demonstreren :O

(N)
Waarschuw beheerder
Ik las dat van die demonstratie ook op www.maroc.nu

Hieronder ff wat daar stond:

Beste moslim broeders en zusters,

Bij deze roepen wij u allen op om op zaterdag 11 februari om 13.00 uur aanwezig te zijn op de Dam in Amsterdam bij een demonstratie tegen de belediging van onze profeet en onze godsdienst.

De bedoeling van de demonstratie zal zijn om te tonen dat de ook de moslims in Nederland zich beledigd en vernederd voelen door de plaatsing en herplaatsing van de Deense spotprenten door o.a. De Volkskrant.

Met de demonstratie willen wij een vredige boodschap overbrengen. Namelijk dat wij als moslims ons kunnen verenigen op een vredige manier om onze stem te laten horen.

Wij willen heel graag dat u met zijn allen aanwezig zult zijn. Tijdens de demonstratie is het de bedoeling dat wij zwijgend zullen protesteren.

Wij roepen u allen

Pfffffff blijf lekker thuis ofzo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 12:36:
..... zoals ? wat voor tekeningen ?.......... en een jood is wat anders dan een heilig figuur zoals jezus , mohammed etclaatste aanpassing 7 februari 2006 12:38

Nou ik kan me voorstellen dat Joden zich vrij gekwetst voelen als ze een spotprent zien waar Hitler in bed ligt met Anne Frank...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van steefje23 op woensdag 8 februari 2006 om 12:50:
ik vind niet dat je alle moslims over 1 kam moet scheren

och, vind ik wel :D

Waarschuw beheerder
donateur
die gasten moeten allemaal s niet zo druk doen
Waarschuw beheerder
donateur
Schokkende beelden bereikten ons de laatste dagen uit het Midden-Oosten. Brandende Deense vlaggen, geweld tegen Deense toeristen, en zelfs een prijs op de hoofden van de striptekenaars gezet door een Pakistaanse moslimorganisatie. En waarom? Omdat een Deense krant een aantal cartoons plaatsen waarin de Islamitische heilige Mohammed getoond werd. Volgens radicale moslims is dat heiligschennis omdat ten eerste volgens de strenge leer de beeltenis van hun profeet niet getoond mag worden en ten tweede omdat humor geen aanvaarde emotie is als het gaat om de Islam.

>Bron: http://www.groepwilders.nl<

Omdat humor geen aanvaarde emotie is als het gaat om de Islam.. nou,dat verklaard al een hoop,ik keur het plaatsen van de spotprenten niet goed,maar ik vind dat hele Islam geloof ook steeds minder te respecteren door deze meer dan belachelijke reactie..(licht uitgedrukt)
Wat ik me ook afvraag is wat wel een aanvaarde emotie is bij de Islam..als ze humor,wat ik persoonlijk 1 van de belangrijkste emoties vindt al niet kunnen waarderen..
Wordt er een beetje simpel van,heel dat Islam gebeuren! :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djowie de Cowboy op woensdag 8 februari 2006 om 16:43:
ik keur het plaatsen van de spotprenten niet goed

ik geloof niet eens dat de betreffende spotprenten eigenlijk de oorzaak zijn van dit gedoe, het is puur het feit dat dat volk graag rellen schopt...

de spotprenten zijn al van oktober...
en het plaatsen van spotprenten is nooit maar dan ook nooit wat mis mee, de naam "spotprent" alleen betekend al dat ze niet gemaakt zijn om serieus genomen te worden.

et zijn gewoon relgeile zandratten

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 18:26:

:yes:
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
donateur
he, wat hoor ik, krijg ik ergens de schuld van?
Waarschuw beheerder
donateur

Nee, jij wel wil je zeggen?

De volgende opmerking bevestigt mijn vermoeden;

(en dat mag k zo over 1 kam scheren) IN ELKE FAMILY WORDT ZE ERUIT GEKICKT!.. nou lekker heh!!..

Slaat kant noch wal (N)

Alhoewel ik de Anti-Wilders pamflet in mn brievenbus van Hizb ut-Tahrir wel erg eng vond :|

Waarschuw beheerder
Punt 1:

De media besteed veel aandacht aan negatief nieuws. En groepen moslims zijn de laatste tijd toch redelijk vaak negatief in het nieuws geweest. Veel mensen vormen hun beeld op basis van wat zij via de media te zien krijgen. Positieve berichten verkopen niet. Het risico is dat mensen dat beeld dat via de media binnenkomt, door mensen wordt toegepast op gehele groepen, simpelweg omdat de andere kant niet belicht wordt. Neemt niet weg dat er veel te veel gegeneraliseerd wordt.

Punt 2:

Ik kan persoonlijk begrijpen dat een moslim zich beledigd en gekwetst voelt in deze situatie. Maar voor niet gelovigen is het waarschijnlijk moeilijk tebegrijpen hoe kwetsend zoeist kan zijn. Aan de andere kant kan je niet van mensen verwachten dat zij zich volkomen inleven in de gevoelens vangroepen moslims. Voor een nuchtere Nederlander is het gewoon een heisa om niets. Cultuurverschillen spelen hierin ook mee. Daarnaast is er een verschil tussen begrijpen en goedkeuren, en tussen inleving in gevoelens en inleven in de reacties die daarop volgen.

Punt 3:

Molsims vormen een sterke eenheid, vooral op het moment dat zij zich in hun gezamenlijke geloof aangevallen voelen. Binnen moslimskringen is er bovendien veel meer sprake van sociale controle. Niet-moslims zijn over het algemeen veel meer geïndividualiseerd. Aan individualisering zitten voor- en nadelen, maar dit geldt net zo goed voor groepen die een sterke eenheid vormen.
Ik kan me ook voorstellen dat niet-moslims zich bedreigd voelen in hun vrijheid van denken en doen, van godsdienst en meningsuiting, en dat ze van daaruit fel reageren op de gebeurtenissen waarbij moslims centraal staan

Waarschuw beheerder
Nou sorry maar ook in niet moslim culturen is sociale controle sterk aanwezig. Zie Japan China India. Rusland.. zelf in steden kan je niet zo maar iemand in elkaar stampen in klaar lichte dag als hier.

Het is wel moderene 'westerse' maatschapij dat individualiseerd. Heeft niks met moslim niet moslim te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:15:
Nou sorry maar ook in niet moslim culturen is sociale controle sterk aanwezig. Zie Japan China India. Rusland.. zelf in steden kan je niet zo maar iemand in elkaar stampen in klaar lichte dag als hier.

Het is wel moderene 'westerse' maatschapij dat individualiseerd. Heeft niks met moslim niet moslim te maken.

Als ik het woord niet-moslims vervang in westerse mensen, ben je dan tevreden?

Waarschuw beheerder
Nou niet echt. Hoef je niet ver te zoeken. Hier in ooster blokker waar meeste inwoners nederlands zijn. Bestaat er nog een grote sociale controle. En als er soort van een dreigin is beschermen ze elkaar.

Verlies van sociale controle en idividualisiering onstaat in grote steden. Vooral als er veel verschilende culturen zitten. Denk je nou dat er bij voorbeeld in Cairo veel sociale controle is. Nou je kan iemand daar neer knallen s'middags en volgende dag gewoon weer vrolijk verder gaan met wat je normale bezigheid is. Dus
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het verschil ligt denk ik dat ze zich snel bedrijgt voelen (misschien niet zo maar) en omdat het hun allen aangaat vormen ze een groep en gaan samen er op in. Misschien soort van kudde gedrach. Mischien niet. Ik weet het niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:25:
Nou niet echt. Hoef je niet ver te zoeken. Hier in ooster blokker waar meeste inwoners nederlands zijn. Bestaat er nog een grote sociale controle. En als er soort van een dreigin is beschermen ze elkaar.

Verlies van sociale controle en idividualisiering onstaat in grote steden. Vooral als er veel verschilende culturen zitten. Denk je nou dat er bij voorbeeld in Cairo veel sociale controle is. Nou je kan iemand daar neer knallen s'middags en volgende dag gewoon weer vrolijk verder gaan met wat je normale bezigheid is.
Duslaatste aanpassing 8 februari 2006 19:30

Je mist mijn punt compleet en gaat alleen maar in op 1 woord dat volgens jou niet goed gekozen is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:34:
Het verschil ligt denk ik dat ze zich snel bedrijgt voelen (misschien niet zo maar) en omdat het hun allen aangaat vormen ze een groep en gaan samen er op in. Misschien soort van kudde gedrach. Mischien niet. Ik weet het niet.

Dat staat ook al in mijn stukje... zijn we het toch nog ergens over eens.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:11:
Molsims vormen een sterke eenheid,

Het geld voor elke geloof. Alleen elke geloof uit het anders. Boedisten gaan bijvoorbeeld in Hongerstaking :p
Waarschuw beheerder
donateur
Alle mensen dood, probleem opgelost :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:11:
Binnen moslimskringen is er bovendien veel meer sprake van sociale controle.

Nou ik mis je punt niet echt. Ik zei dus. Het geld niet alleen voor moslims. En het is niet 1 klein woord. Want je zegt. Binnen moslim kringen. Wat niet klopt. Het is meer het cultuur dan het geloof.

Waarschuw beheerder
Ja begin bij je zelf zou ik zeggen

Waarschuw beheerder
ben het met veel dingen eens, en wat de "moslims" hebben gedaan is ook niet altijd niet goed, maar laat de mensen en het geloof in hun waarde....

"moslims" zijn bereid om te sterven voor alles!!!
dus dat winnen we nooit!!
Waarschuw beheerder
donateur
[Dragunov :boeksie:] Ja begin bij je zelf zou ik zeggen

Als jij mijn voorbeeld opvolgt is dat meteen een grote bijdrage.

Waarschuw beheerder

Met dit soort uitspraken maak je tegenstellingen en de 'wij/zij' mentaliteit alleen maar groter...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:59:
elke geloof uit het anders. Boedisten gaan bijvoorbeeld in Hongerstaking

Liever dat, als de boel terroriseren of in brand steken zoals de Moslims doen... elk geloof uit het inderdaad anders.. en dat mag ook,ben alleen benieuwd wanneer ze erachter komen dat het in alle gevallen vrijwel geen zin heeft op een hoop pure ellende na! :/
Waarschuw beheerder
heb de cartoons gezien er zaten een paar grappigge bij maar sommigge zijn ook gewoon tekening . maar misschien degene met een bom als tulband is wel te ver de rest is gewoon grappig .

trouwens wij lmachen toch ook met jezus de paus heiligen . waarom ook niet bij hun .

luistere maar eens naar bakske vol met stro van urbanus thans ook wel lachwekkend .
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van mondialer op woensdag 8 februari 2006 om 22:54:
heb de cortoons gezien er zaten een paar grappigge bij maar sommigge zijn ook gewoon tekening . maar misschien degene met een bom als tulband is wel te ver

daar ben ik t helemaal mee eens

veels te

overdreven om daar nou zo'n heisa van te maken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ! *Daantjuh* ! op woensdag 8 februari 2006 om 13:50:
een vredige boodschap

:/ iets zegt me dat het niet bepaald vredig gaat worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 20:52:
Met dit soort uitspraken maak je tegenstellingen en de 'wij/zij' mentaliteit alleen maar groter...

als ik gebouwen in de fik ga steken omdat ik boos ben mag jij je bek pas weer open trekken hippie

Waarschuw beheerder
als ik gebouwen in de fik ga steken omdat ik boos ben mag jij je bek pas weer open trekken hippie

Zeg je weer iets wat nergens op slaat :/

1. In Nederland steken ze geen gebouwen in de fik

2. Ambassades in de fik steken in Syirie, Iran, of waar dan ook keur ik even goed af.

3. ben geen hippie, weet niet waar je dat vandaan haalt maar je gaat er al vanuit dat ik een linkse rakker ben ofzo. Of Vindt jezelf stoer met je 'rechtse' uitspraken?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 20:47:
"moslims" zijn bereid om te sterven voor alles!!!
dus dat winnen we nooit!!

Tuurlijk wel... zolang ze maar sterven voordat ze ons wat hebben aangedaan :D
Waarschuw beheerder
ze denken op een zelfde manier als hoe wij in de middeleeuwen dachten
ze lopen gewoon nog een paar eeuwen achter in hun ontwikkeling kunnen ze ook weinig aan doen.

filmpjes met onthoofdingen vinden ze best. als er een spotprent word gemaakt moeten ze kerken kapot maken en rellen (waarmee ze de vooroordelen alleen maar bevestigen). snugger volkje 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik vind dat je niet moet spotten met andermans geloof :nee:

Laat ze lekker in hun eigen waarden dan gebeurt er ook niks. Tja en als je dan filmpjes GAAT maken over moslims dan ben je zowiezo al dom bezig. Je maakt het daardoor alleen maar erger.

En ja ik denk dat wij als land ook moeten oppassen. Wij worden ook met het leger naar dat soort landen gestuurt en ja ze zien ons ook als indringers in hun eigen land. Tja dat wordt voor ons (ben zelf ook millitair) oppassen geblazen.

Nou hopelijk zullen ze de volgende keer GOED nadenken als ze weer met iets leuks komen aanzetten.

DOE MAAR NORMAAL DAN DOE JE AL GEK GENOEG.

Laters
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 14:32:
Laat ze lekker in hun eigen waarden dan gebeurt er ook niks.

er zijn genoeg moslims die het liefst heel europa innemen met geweld, ze hebben een haat tegen het westen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Moslims vormen een sterke eenheid onder hun eigen bevolkingsgroep. Waarom niet met iedereen? Waarom willen zij niet met 'ons' zo'n sterke eenheid vormen ?

Juist ja: Omdat zij zich beter voelen dan ons: omdat zij zich boven ons stellen.

Ooit weleens bij nagedacht dat het voor bijna alle moslims een heilig figuur is? Waarmee je niet moet spotten.

Vrijheid van meningsuiting! Net of zij zoveel respect uiten naar 'onze God' of onze bevolkingsgroep (zoals onthoofdingen etc.)

Vraagje aan jou: zij scheren ons niet over 1 kam?

DENK JIJ NOU WERKELIJK DAT ZIJ BETER DENKEN OVER ONS ?
LAAT ZICH ZICHZELF VERDEDIGEN: DENK MAAR NIET DAT JIJ WEET HOE ZIJ DENKEN.

Waarschuw beheerder
Hi Sven,

Dat hebben de Amerikanen veroorzaakt.

We kunnen er idd niet meer omheen. Ze zullen er alles aan doen om alle millitairen uit hun EIGEN LAND te verbannen. En ja misschien zullen er dit keer doden vallen, je weet maar nooit waar dat VOLK toe in staat is.

Maar goed laten we maar hopen op het beste. En zoals ik al eerder heb verteld. "laat ze lekker in hun eigen waarden".

Laters
Waarschuw beheerder

iedereen roept wel dat we ze niet over een kam moeten scheren maar wie doet dat nou eigenlijk? beetje een loze kreet, het is gewoon een feit dat veel van hen anders denken als ons, dat heeft niks te maken met over 1 kam scheren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
'K vind het wel frappant dat er geen enkele moslim de straat op ging (er zullen er zeker wel enkele zijn geweest, maar niet noemenswaardig) om te demonstreren tegen de aanslagen op ONSCHULDIGE burgers zoals in Amerika, Madrid en in Londen. Volgens de Kroan mag dat ABSOLUUT niet. Je zou dus denken dat de moslims daar op z'n minst toch ook wel een relletje over mogen starten.

Nu wordt de profeet Mohamaed afgebeeld wat dus ook niet mag (al staat dat niet expliciet in de Koran zelf) en wat gebeurd er!@? Die gekken gaan met honderduizenden over de hele wereld verspreid de straat op en beginnen brandjes te stichten!

Als je het mij vraagt is dat gewoon puur hypocriet gedrag. Ik heb dan ook geen zinnig woord voor de moslimgemeenschap, die meedoen aan deze hetze, over. Als de moslims zo gelovig zijn zoals ze zeggen, dan moeten ze nog maar eens lezen wat hun almachtige Allah ook al weer van ze verwacht!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 14:32:
Ik vind dat je niet moet spotten met andermans geloof

ik vind niet dat je fietsen mag stelen, ik vind niet dat je mensen mag onthoofden, vrouwen mag slaan, burka's mag dragen, jezelf mag opblazen in een bus, een geloof mag hebben dat het goedkeurd dat al deze dingen gebeuren omwille van dat geloof, en eigenlijk, heel stiekum, vind ik geloof maar kut en dan het moslim-geloof wel de extreemste vorm van kut die er is

eigenlijk vind ik dat ik WEL mag spotten met geloof, ras, seksualiteit, afkomst, opleiding, uiterlijk, enge ziektes en alles waar ik maar mee wil spotten
dat is namelijk wat spotten is, iets wat niet al te serieus genomen dient te worden.
ik snap in ieder geval inmiddels wel waarom die eikelbreinen verband om hun hoofd hebben, er is namelijk iets goed mis in die kopjes...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind niet dat je fietsen mag stelen, ik vind niet dat je mensen mag onthoofden, vrouwen mag slaan, burka's mag dragen, jezelf mag opblazen in een bus, een geloof mag hebben dat het goedkeurd dat al deze dingen gebeuren omwille van dat geloof, en eigenlijk, heel stiekum, vind ik geloof maar kut en dan het moslim-geloof wel de extreemste vorm van kut die er is

Wat je vindt moet je naar de politie brengen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Teppertje op donderdag 9 februari 2006 om 16:55:
'K vind het wel frappant dat er geen enkele moslim de straat op ging (er zullen er zeker wel enkele zijn geweest, maar niet noemenswaardig) om te demonstreren tegen de aanslagen op ONSCHULDIGE burgers zoals in Amerika, Madrid en in Londen

hier stond een groep marokkanen op straat feest te vieren..
is zelfs nog op cnn geweest toen met 9/11

Waarschuw beheerder
We gingen laatst eens onderzoeken wanneer er in West Europa voor het laatst een echte godsdienstoorlog was.

Dus niet een oorlog waar de godsdienst als reden werd genomen om te vechten maar echt om het verschil Protestant-Katholiek en de vrijheden.

We kwamen er achter dat de laatste ophield in 1648. Na een dertig jarige oorlog waar 1/3e van de West Europese bevoling het leven liet.

Toch raar dat we 350 jaar geleden die verdraagzaamheid wel konden opbrengen.

Waarschuw beheerder
als moslim zijnde raakt t me zeker wel maar ga niet op straat stennis lopen schoppen ..... laat t lekker over me heen komen wetend dat de moslims hierdoor alleen sterker worden
gaan jullie je maar lekker druk maken om een musje dat doodgeschoten wordt houden wij ons bezig met onze dingen :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
============================================

"Geloof maakt meer kapot dan je lief is"

[img width=396 height=263 cacheid=000ba51400219726298b513a1a0139b63f]http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/9/images/529c35a30464a5dc26096aee18ee7d5377390.jpg[/img]

"Wat is de prijs van onze vrijheid"

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Teppertje op donderdag 9 februari 2006 om 16:55:
'K vind het wel frappant dat er geen enkele moslim de straat op ging (er zullen er zeker wel enkele zijn geweest, maar niet noemenswaardig) om te demonstreren tegen de aanslagen op ONSCHULDIGE burgers zoals in Amerika, Madrid en in Londen. Volgens de Kroan mag dat ABSOLUUT niet. Je zou dus denken dat de moslims daar op z'n minst toch ook wel een relletje over mogen starten.

Nu wordt de profeet Mohamaed afgebeeld wat dus ook niet mag (al staat dat niet expliciet in de Koran zelf) en wat gebeurd er!@? Die gekken gaan met honderduizenden over de hele wereld verspreid de straat op en beginnen brandjes te stichten!

Als je het mij vraagt is dat gewoon puur hypocriet gedrag. Ik heb dan ook geen zinnig woord voor de moslimgemeenschap, die meedoen aan deze hetze, over. Als de moslims zo gelovig zijn zoals ze zeggen, dan moeten ze nog maar eens lezen wat hun almachtige Allah ook al weer van ze verwacht!

Amen!

wat de moslims (vooral in de Arabische landen) nu doen is precies wat de cartoonist wilde duidelijk maken: het gaat niet om Mohammed maar om de debielen die zichzeld (en daarmee anderen) opblazen om in de hemel te komen! Denk na! We hebben geen maagden meer, das toch humor.

Het vooroordeel wat er dus bestaat wordt door de moslims ZELF nog een bevestigd! Laten we alle Denen in plakjes snijden en hun vlaggen verbranden! Nee dat getuigt van resepct/menselijkheid!

edit: denkt aan een bepaalde scene van Hans Teeuwen....als ze dat horen:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik gezien heb hoe jezus belachelijk is gemaakt dan woonde ik nu in een luxe vila met een zilverkleurige Lamborgini voor de deur.
Terwijl ik met een cubaanse sigaar in me mond aan men zwembad lig met een fles don perignon of tequilla naast me.
Dat soort dingen gebeuren alleen uit zelfspot, een beetje lachen om jezelf moet toch wel kunnen, maar spot je een beetje met hun geloof dan zijn ze op hun pikkie getrapt, zlef vind ik de Moslim cultuur onvoorspelbaar en soms wel ziek.
Dat hele eerwraak bijvoorbeeld, waar is dat nou weer goed voor, niet dat alle Moslims zo streng en extreem zijn maar jah, Ik heb men twijvels over het Moslim geloof, de ene Moslim zegd, gij zult niet doden. De ander blaast zichzelf op bij een bruiloft of zo, dus onvoorspelbaar en gevaarlijk.
Het is net als racisme, zegt een donker persoon tegen je, kaaskop of bleekscheet, heb je dat maar te pikken, maar zeg je buitenlander if neger tegen ze, dan breekt de hel los want dan ben je 'racistisch' dat soort dingen zie je ook vaak. Nou kan je die Moslims wel altijd als slachtoffer zien (wat er ook gebeurt) en die lui op een voetstuk zetten omdat ze de etnische minderheid zijn, maar wat wil je ook, met al die shit die je daarover op het nieuws ziet verlies je als katholiek Nederlander of Christen enz, ook het vertrouwen en respect voor die cultuur.
Waarschuw beheerder
maar jah de andere partijen doen idd ook wel heel kinderachtig en gaan soms ook wel te ver, eigelijk heeft niemand het bij het rechte eind, maar jahdat ligt eraan in welke cultuur je bent opgegroeid, als Nederlander en chrristen verlis je het vetrouwen in Moslims en zo is het waarschijnlijk ook andersom, alleen jah veel mensen horen op het nieuws over aanslagen uit naam van allah of eerwraak, en trekken daar de grens, maar jah dat soort moslims zou wel tot een heel klein groepje horen, maar het verpest wel het vertrouwen en verpest ook de houding van mensen met een ander geloof tegen moslims.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ps.

Hoe bedoel je demoniserend :gaap:

Waarom komen de Christenen niet wereldwijd in opstand als er gespot wordt over Jezus Christus..
Want geloof mij nou, daar bestaan genoeg grappen/cartoons over..

Maar nee, een aantal cartoons over hun grote Mohammed en heel de wereld staat te schudden door woedende mosilms..

mijn conclusie?

Ze hebben weer een reden gevonden om af te geven op de westerse beschaving..

Waarom voelen die moslims zich zo persoonlijk aangevallen, als het alleen "maar" grappig bedoelt is??

waarschijnlijk omdat ze zelf weten dat er een kern van waarheid in de grappen zit..??

De islam is en blijft een cultuur die er hele rare gewoontes op nahoudt..
geen respect voor vrouwen.. weinig respect voor een ander..
Terrorisme.. zelfmoordbommetje hier, zelfmoordbommetje daar.. en nu staat heel de wereld op zijn kop door een paar stomme cartoons..

Sorry, maar zou een normaal mens zich daar over op kunnen winden?
Ik dacht het zelf van niet, maar ik kan het mis hebben hoor :)