Partyflock

Forumonderwerp · 817613
1 volger · 17410x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik doe nu mijn laatste poging. Dit keer ga ik het gewoon echt doen. Stoppen met roken.

Mijn plan? Eerst minderen. (dwz, ik rook nu 1 sigaret per dag, s'avonds)
Ik neem geen sigaretten mee naar mijn werk en biets niet bij collega's (zijn ingelicht)

Heb t nu ontzettend benauwd (ja heerst) en dat maakt het nu wel makkelijker.

Heb alle negatieve punten van roken (en dat zijn er nogal wat) op een rij gezet. Positieve punten aan roken, die bestaan niet.

En dit plaatje heb ik mezelf ingeprent.

[img width=400 height=197 cacheid=000a6a4c001e1f63710bfff21a0102e47a]http://www.kennislink.nl/upload/131701_962_1116417410977-Longvergelijking_klein.jpg[/img]

Iemand die met me mee wil doen met stoppen? Samen is altijd makkelijker dan alleen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 22:38:
Dat komt over een week of 2 wel

Ik hou m'n hart vast voor qlimax zaterdag .. :O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chica21 op woensdag 22 november 2006 om 21:18:
Door diverse omstandigheden is, hoop ik dan, dat moment bij mij echt aangebroken.

heb sinds zondagavond niet gerookt en kan niet zeggen dat ik echt ZIN heb in een sigaret. De gewoonte mis ik wel, maar om nou te zeggen dat ik behoefte heb aan nicotine, nou nee. Absolúút niet! Nu ff doorzetten ..

Goed zo :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chica21 op woensdag 22 november 2006 om 23:17:
Ik hou m'n hart vast voor qlimax zaterdag ..

Je moet maar zo denken, je rookt genoeg mee tijdens zo'n feest. Waarom zou je dan zelf nog een peuk opsteken?? :P

En als het niet lukt kom je maar naast mij staan, kunnen we samen NIET-roken :P :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 23:04:
Nog steeds gestopt.

ik ook nog altijd :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 09:56:
En als het niet lukt kom je maar naast mij staan, kunnen we samen NIET-roken

(Y) Goed idee, haha!
Ik heb ook al tegen iedereen gezegd dat ik NIET meer rook, dat ze me, ook al vraag of smeek ik erom, geen sigaretten meer mogen geven en dat als ze me tóch betrappen met een sigaret em me af mogen pakken :P

Hoop dat dat voorzorgsregels geneog zijn .. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chica21 op donderdag 23 november 2006 om 15:42:
ook al vraag of smeek ik erom

:-O Zover moet je het niet laten komen meid! Je rookt niet, punt uit! Als ze je aanbieden, gewoon afwijzen!! Je zal zien, als het je lukt wordt je zondagochtend wakker met een heerlijk gevoel!! Je hebt het overleefd ;-) :P
Waarschuw beheerder
Hihi, ik hoop dat het zo zal gaan !!! (Y)
Ik rook gewoon niet meer .. PUNT! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chica21 op donderdag 23 november 2006 om 22:42:
Ik rook gewoon niet meer .. PUNT!

:respect: Goedzo meis! (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=420 height=64 cacheid=0013edcc0008e591abdd26721a01ab15f7]http://tickers.tickerfactory.com/ezt/d/4;36;7/st/20060619/e/I+quit+smoking/k/2232/event.png[/img]

Was opeens niet meer moeilijk voor me om te stoppen... Ben alleen in de 9 jaar dat ik rookte nooit ziek geweest en nu wordt ik door de ziekenhuismolen gehaald en is er opeens vanalles.

En maar zeggen dat roken slecht is :[ (Niet dat ik weer begonnen ben hoor... Heb sinds is gestopt ben echt geen peuk meer aangeraakt.)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 november 2006 om 10:05:
Ik had vannacht gedroomd dat ik weer vollop aan het was.......poeh, gelukkig is dat niet zo...hehe

Heb ik de eerste 2 maanden bijna elke nacht gehad... Gebruikersdromen :D En sinds ik gestopt ben droom ik sowieso weer, dat deed ik niet toen ik nog rookte. En echt de meest bizarre dingen en ik weet het allemaal nog, wel leuk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ben nu 4 dagen gestopt!!! Nu t weekend nog en dat gaat lastig worden denk ik!!
Waarschuw beheerder
Heb, als het goed is, gisteren mn laatste sigaret opgestoken... Wil echt stoppen, want wordt steeds benauwder, merk ik (astma...). Ben al eens eerder gestopt, maar toch weer begonnen. Hoop dat ik het nu wel vol hou. Goed om te lezen dat er een heleboel mensen zijn die stoppen! Kan ik hier komen kijken als ik het moeilijk heb :D.
Nog ff een vraagje: zijn de mensen die al langer zijn gestopt aangekomen? Dat wil ik dus echt niet en daar ben ik wel bang voor...

Waarschuw beheerder
Nooit gerookt, roken is vies :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (f)Eline(f) op vrijdag 24 november 2006 om 11:47:
Nog ff een vraagje: zijn de mensen die al langer zijn gestopt aangekomen? Dat wil ik dus echt niet en daar ben ik wel bang voor...

Ik niet, ik heb er wel aanleg maar ik ben niet meer gaan eten en gaan sporten, dat hou ik nu goed vol dus ik ben de afgelopen 5 maanden (sinds ik gestopt ben) 4 kilo kwijt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op vrijdag 24 november 2006 om 12:16:
dat hou ik nu goed vol dus ik ben de afgelopen 5 maanden (sinds ik gestopt ben) 4 kilo kwijt.

(Y) hoor!

Is er iemand die nog nuttige tips heeft .. ? Vandaag mijn 5e dag ..
Waarschuw beheerder
Ik niet, ik heb er wel aanleg maar ik ben niet meer gaan eten en gaan sporten, dat hou ik nu goed vol dus ik ben de afgelopen 5 maanden (sinds ik gestopt ben) 4 kilo kwijt.

hmmm dus ik zou moeten gaan sporten... Dat wist ik eigenlijk wel, maar heb ik echt geen zin in. Goed opletten dat je niet meer gaat eten dus...
Waarschuw beheerder
donateur
Ja idd gewoon op je voeding letten. Ik denk dat de meeste mensen afleiding zoeken door te eten, dat heb ik niet gedaan. Feit blijft dat je stofwisseling trager wordt als je stopt. Als je niet gemotiveerd ben om te sporten moet je het ook niet doen, dan hou je het toch niet vol.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (f)Eline(f) op vrijdag 24 november 2006 om 11:47:

Ik ben misschien iets aangekomen. Maar ik ben in juli gestopt en in september begonnen met hardlopen, dus het is er nu allang weer af :D
Uitspraak van Chica21 op vrijdag 24 november 2006 om 12:39:
Is er iemand die nog nuttige tips heeft ..

VOLHOUDEN!!!!! :-O
Uitspraak van Hobbykip op vrijdag 24 november 2006 om 13:16:
Ja idd gewoon op je voeding letten.

:jaja: Je mag best een keer frituren ofzo, maar hou er wel rekening meer dat door het stoppen je misschien iets kan aankomen. Ennuh, sporten sporten sporten!!!! :flower:
Waarschuw beheerder
ben al drie maanden gestopt met roken!! :cheer:
Waarschuw beheerder
en hoe gaat het met het stoppen?
ik heb het stappen gisteren overleefd zonder! en vandaag gaat ook nog goed!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Zo, ik was vanmiddag dus zwarte piet, gingen we ff langs een turks theehuis! Daar wordt veel ge:smoke: joh! nie normaal meer :S ging spontaan hoesten ervan, snel weer naar buiten gegaan hehe :D
Waarschuw beheerder
donateur
hahaha dat heb ik ook in het rookhok op me werk, eerst was ik er vrij vaak, nu hoest ik me al kapot als ik in de buurt kom van die deur...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hobbykip op zaterdag 25 november 2006 om 21:23:
nu hoest ik me al kapot als ik in de buurt kom van die deur...

Jah! vaag is dat he! wordt er soms gewoon naar van :S

Waarschuw beheerder
het zit tussen je oren. als je wat wil dan lukt het wel!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 november 2006 om 21:32:
het zit tussen je oren. als je wat wil dan lukt het wel!

(Y)

Het gaat me lukken hoor!

Waarschuw beheerder
ben 26-11 gestopt en gaat echt goed..
1e week pleisters gebruikt, want was eg super chago de 1e dag.. Heel veel water drinken is aan te raden..
ik was ook bang om aan te komen als ik zou stoppen, maar heb nu nog nergens last van.
Voel me stukken beter:D

Iedereen succes met stoppen, als je er echt achter staat gaat het je lukken
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 november 2006 om 15:27:
ben 26-11 gestopt en gaat echt goed..

Huh das gister...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op maandag 27 november 2006 om 17:18:
Huh das gister...

:D 26-10:P
Waarschuw beheerder
donateur
Aha... Goed hoor! Ik heb zelf de eerste 3 maanden echt moeten vechten tegen de gewoonte, heb het nog af en toe wel. Heb jij het nog wel is moeilijk?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hobbykip op maandag 27 november 2006 om 22:41:
Ik heb zelf de eerste 3 maanden echt moeten vechten tegen de gewoonte

Viel bij mij nog wel mee. ben in juli gestopt, maar heb echt maar een paar momenten gehad dat ik het er moeilijk mee had. Die kan ik op 1 vinger tellen. Terwijl ik de laatste tijd al genoeg stress en emotie heb gehad, waarin ik normaal gesproken me helemaal suf zou :smoke:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hobbykip op maandag 27 november 2006 om 22:41:
Aha... Goed hoor! Ik heb zelf de eerste 3 maanden echt moeten vechten tegen de gewoonte, heb het nog af en toe wel. Heb jij het nog wel is moeilijk?

nee valt best mee.. wel dat ik er even aan denkt, lekker een sigaret, maar niet dat ik egt moet roken ofzo..
Waarschuw beheerder
Ik ben nog steeds gestopt .. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Antirookgoeroe Allen Carr overleden aan longkanker

Uitgegeven: 29 november 2006 11:13
Laatst gewijzigd: 29 november 2006 11:57

LONDEN - Allen Carr, de Brit die met zijn boeken miljoenen mensen heeft geholpen te stoppen met roken, is overleden aan longkanker. Dat berichtte de Britse publieke omroep BBC woensdag.

Carr, die 23 jaar geleden zelf stopte na jarenlang honderd sigaretten per dag te hebben gerookt, is 72 jaar geworden. Carr stierf woensdag in zijn woning bij de Spaanse stad Malaga.

Bij hem was afgelopen zomer longkanker geconstateerd. Destijds liet hij weten dat hij er zeker van was dat hij al twintig jaar eerder zou zijn overleden als hij niet gestopt was met roken.

De Brit schreef een reeks bestsellers over stoppen met roken en zette in de loop der jaren zeventig klinieken op in dertig landen. Alleen al in het afgelopen jaar werden daar 45.000 verstokte rokers van hun verslaving afgeholpen. In totaal zou Carr tien miljoen mensen hebben geholpen te stoppen met roken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:33:
Antirookgoeroe Allen Carr overleden aan longkanker

:-O Da's wel erg dubbel, wel zo'n boek schrijven, maar zelf overlijden aan longkanker :-( R.I.P :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 00:22:
Da's wel erg dubbel, wel zo'n boek schrijven, maar zelf overlijden aan longkanker R.I.P

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:33:
Destijds liet hij weten dat hij er zeker van was dat hij al twintig jaar eerder zou zijn overleden als hij niet gestopt was met roken.

Als hij denkt dat t m 20 jaar opgeleverd heeft is dat niet gek toch?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hobbykip op donderdag 30 november 2006 om 09:47:
Als hij denkt dat t m 20 jaar opgeleverd heeft is dat niet gek toch?

:jaja:

Waarschuw beheerder
4 december ben ik een jaar gestopt
Waarschuw beheerder
ik ben ook nog steeds gestopt, gaat goed moet ik zeggen, maar als vrienden om me heen een sigaretje opsteken, voel ik toch nog wel eens de drang om het te doen, verder heb ik helemaal nergens last van, ook geen behoefte aan nicotine

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mystique_ op donderdag 30 november 2006 om 13:58:
maar als vrienden om me heen een sigaretje opsteken, voel ik toch nog wel eens de drang om het te doen,

Dat heb ik juist helemaal niet meer, ik krijg dan juist een trots gevoel omdat ik het NIET doe :D

Deze week alweer 4 maandjes gestopt :cheer:
Waarschuw beheerder
ben al 2,5 maand gestopt!! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 21:25:
Dat heb ik juist helemaal niet meer, ik krijg dan juist een trots gevoel omdat ik het NIET doe

maar als ik dan denk aan alle fucking nadelen , dan is mijn behoefte ook zo weg :-D

knap van je hoor, volhouden :-P (Y)

Waarschuw beheerder
ben nu een 1 week en een dag gestopt en het bevalt me prima
en het scheelt wel dat ik er niet zo'n moeite mee heb
om te stoppen denk ik ik ben namelijk al een keer 2 jaar gestop geweest en met m'n stomme kop weer begonnen.:(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mystique_ op vrijdag 1 december 2006 om 09:07:
maar als ik dan denk aan alle fucking nadelen , dan is mijn behoefte ook zo weg

Die moet je idd gelijk erbij halen (Y)

Op feestjes ook, al mijn vrienden roken als een ketter, dus als ik daar als enige niet-roker tussen zit, rook ik al genoeg mee :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 10:34:
dus als ik daar als enige niet-roker tussen zit, rook ik al genoeg mee

en dan besef je pas hoe dat stinkt, toen ik nog rookte vind ik degene zeuren als ze zeiden dat roken stonk...maar nu ik gestopt ben ruik ik me toch het verschil...het stinkt :X

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mystique_ op vrijdag 1 december 2006 om 15:21:
en dan besef je pas hoe dat stinkt, toen ik nog rookte vind ik degene zeuren als ze zeiden dat roken stonk...maar nu ik gestopt ben ruik ik me toch het verschil...het stinkt

:jaja: Echt smerig, toen ik terug kwam van Qlimax helemaal, getver!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chica21 op maandag 27 november 2006 om 12:14:
Het gaat me lukken hoor!

goed beziggg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 20:17:
goed beziggg

(Y) jij ook
Waarschuw beheerder
stoppen?! ben nog nooit begonnen met roken:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !DUS! op vrijdag 1 december 2006 om 23:17:
stoppen?! ben nog nooit begonnen met roken

Nog beter natuurlijk .. :)
Waarschuw beheerder
goed om te horen dat het met iedereen zo goed gaat. ik ben zlef nu een week en een dag gestopt! gaat me wel makkelijk af. af en toe wel behoefte maar die is dan ook zo weer weg! succes iedereen :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (f)Eline(f) op zaterdag 2 december 2006 om 16:00:
af en toe wel behoefte maar die is dan ook zo weer weg!

Pfff ik ben vandaag precies 2 weken gestopt .. en ik heb gewoon ZO'N ZIN IN EEN SIGARET !!!!! :s :s :S :@