Partyflock

Forumonderwerp · 809424

Artiest Killerbase
Waarschuw beheerder
De laatste tijd worden er steeds meer producties uitgebracht die wel goed zijn om uit te brengen maar niet wat je nou zegt van: "Ja!! Die is echt goed! Die moet ik echt hebben!"

Sorry hoor maar de laatste tijd vind de hardcore van tegenwoordig erg simpel worden!

Wat is hiervan jullie mening?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
om te beoordelen luister ik gehele tracks....:)

maar over het algemeen,als ik bijvoorbeeld een complete label haal van soulseek ofzo...8)
dan gaat het echt zo ja,ff luisteren ja bewaren ,en hoppa weg met die en die en die....

kortom ja de inloop moet gelijk aanslaan:jaja:

Ten 2e vind ik het nergens op slaan dat het bij jou in de eerste paar seconden al moet aanslaan, aangezien je dan nog naar de inloop/opbouw van de track aan t luisteren bent.

hoezo nergens op slaan,het is house,je luisterd een paar seconden en je hebt dan wel een compleet plaatje in je hoofd hoe het verder gaat,tenmiste dat heb ik,je weet toch meestal wat er volgt...:D
en weer tot 32 meetellen,he er komt weer wat bij....:p etc...:D
laatste aanpassing
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 23:29:
Nee, een beetje off-beat experimenteren met bliepjes, kraakjes en overstuurde kicks is hetzelfde als je lul in de verf dopen en maar wat schilderen.

James Holden experimenteert ook met off-beat bliepjes en kraakjes, maar die weet het zo te doen dat het WEL meesterlijk klinkt. (bijvoorbeeld Andre Kraml - Safari (James Holden Remix))

Dat zegt op zich dus niks, je kunt zowel goeie als slechte vage zooi maken.
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie een oerang-oetang geen Sixtijnse kapel schilderen..

ik zie een oerang oetang ook geen vette industrial maken..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van nano.strike op zondag 11 september 2005 om 23:42:

jawel hoor kijk maar naar peaky Pounder:jaja:
oerang-oetang met pc,en wat komt er uit....8)

nou ja vet,er zijn mensen die het vet vinden...:S
laatste aanpassing
Artiest Kian
Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm, jou mening(f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op zondag 11 september 2005 om 23:43:
Hmmm, jou mening

O:)
Waarschuw beheerder
donateur
jawel hoor kijk maar naar peaky Pounder
oerang-oetang met pc,en wat komt er uit....

ik wist dat er zoiets zou komen o:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 23:39:
hoezo nergens op slaan,het is house,je luisterd een paar seconden en je hebt dan wel een compleet plaatje in je hoofd hoe het verder gaat,tenmiste dat heb ik,je weet toch meestal wat er volgt...
en weer tot 32 meetellen,he er komt weer wat bij.... etc...

Niet alle house is zo simpel zoals jij het beschrijft hoor;)

House kan ook heel onvoorspelbaar zijn
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op zondag 11 september 2005 om 23:45:
Niet alle house is zo simpel zoals jij het beschrijft hoor

dat van tegenwoordig wel..:jaja:
vooral dingen zoals enzyme.:jaja:
tel maar mee:D
Uitspraak van Kian op zondag 11 september 2005 om 23:45:
House kan ook heel onvoorspelbaar zijn

en dat zijn de goede tracks (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 23:46:
Uitspraak van NZM X op zondag 11 september 2005 om 23:45:
Niet alle house is zo simpel zoals jij het beschrijft hoor

dat van tegenwoordig wel..

Ik daag ook jou uit om dat plaatje wat ik net noemde te luisteren ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens, als je met zo'n instelling ook muziek zou gaan maken, dan komt er idd alleen maar crap uit;)(f)

Dus als jij op zo'n manier naar house luisterd, vind ik eig dat je helemaal niet het recht heb om het crap te noemen;P:P:9:XO:)

Werkzaam bij KraakPiep
Waarschuw beheerder
donateur
vooral dingen zoals enzyme.

\
Ik denk dat jij niet eens in de buurt komt van hun meeste kwaliteiten ...

Simpel is wat gastjes hun 1e FT track hier laten horen met 1 kick en 2 geluidjes, onsamenhangend.

Waarschuw beheerder
welk plaatje noemde ja dan/ik heb wat gemist volgens mij..
het is weer zo ver :smoke: :D

Waarschuw beheerder
Ik denk dat jij niet eens in de buurt komt van hun meeste kwaliteiten ...

heb ik dat ooit genoemd dan? :nee:
het gaat hier over hardcore in het algemeenO:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 23:48:
welk plaatje noemde ja dan/ik heb wat gemist volgens mij..
het is weer zo ver

Iets naar boven scrollen, luie donder :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van nano.strike op zondag 11 september 2005 om 23:42:

Ik durf te wedden dat als je een drumcomputer laat lopen en je laat een oerang oetang aan een willekeurig aantal knopjes draaien van een mengpaneel en wat effecten erbij doet er ongetwijfelt een groep mensen helemaal van uit de plaat gaat...

aapcore
Waarschuw beheerder
donateur

Ik geloof niet dat jij je goed genoeg verdiept in de house van nu.

vooral dingen zoals enzyme.

Enzyme X producties ook? Vind dat niet echt wat je noemt simpel...

Waarschuw beheerder
zucht...
we hadden het toch over het meetel gehalte/ :D

Waarschuw beheerder
donateur
Necropolis heeft ooit iets geproduceerd in dit topic:

https://www.partyflock.nl/topic/782741

Het kan natuurlijk aan mij liggen (al betwijfel ik dit) maar dit heeft echt niets met muziek te maken...

Waarschuw beheerder
Ik geloof niet dat jij je goed genoeg verdiept in de house van nu.

juist wel,maar er hoeft maar een vette kraak bass/kick in te zitten en ik zet het weer uit...
tegenwoordig overheerst de kick teveel naar mijn mening,en wordt de rest van de track "onderdrukt'...en daar houdt XENO niet van:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 23:53:
juist wel,maar er hoeft maar een vette kraak bass/kick in te zitten en ik zet het weer uit...
tegenwoordig overheerst de kick teveel naar mijn mening,en wordt de rest van de track "onderdrukt'...en daar houdt XENO niet van

Dat is iets anders. Jij vind het bagger omdat je de kick te hard vind. Dat wil niet gelijk zeggen dat het ook daadwerkelijk ongeïnspireerde, gevoelloze crap is;)

Luister eens door die zware kick heen, en verdiep je in de andere elementen van de track

Waarschuw beheerder
donateur
Armegeddon Project bijvoorbeeld, ik hoor dat dat goed in elkaar zit maar toch zuigt het gewoon :yes:

Industrial is gewoon geen vernieuwende techno/hardcore, het echte vernieuwende zit 'm in de minimal en electro hoek.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 23:57:
Armegeddon Project bijvoorbeeld, ik hoor dat dat goed in elkaar zit maar toch zuigt het gewoon

Jouw mening:P

AP = :kwijl: :yes: :D <<<<-----mijn mening;P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op zondag 11 september 2005 om 23:55:
Dat is iets anders. Jij vind het bagger omdat je de kick te hard vind. Dat wil niet gelijk zeggen dat het ook daadwerkelijk ongeïnspireerde, gevoelloze crap is

daarmee bedoel ik dingen als ophidian peaky punder etc....(zal wel industrial zijn)

niet ophidian als cubist boy das vet!! (Y)
Uitspraak van Kian op zondag 11 september 2005 om 23:55:
Luister eens door die zware kick heen, en verdiep je in de andere elementen van de track

dat heb ik wel bij bijvoorbeeld omkara techichi,die doet veel op de achtergrond,dan vind ik het wel vet,maar dat doen niet velen:(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kian op zondag 11 september 2005 om 23:58:
Jouw mening

Inderdaad, maar toch kan ik horen dat het niet in 5 minuten in elkaar gefietst is ondanks dat het mijn ding niet is...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 00:00:
daarmee bedoel ik dingen als ophidian peaky punder etc....(zal wel industrial zijn)

Peaky pounder = Industrial/Tekno

Zijn style is niet helemaal mijn ding, maar hij heeft wat leuke producties

Ophidian heeft verschillende stylen, maar is vnl Darkcore/Industrial, en Experimentele Hardcore

Maargoed, jij vind nrs van hem als Mantaray, To Destroy What Is Broken, Formshift e.d. niet goed?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 00:02:
Inderdaad, maar toch kan ik horen dat het niet in 5 minuten in elkaar gefietst is ondanks dat het mijn ding niet is...

Dat is het zeer zeker niet. Het duurt ook niet voor niets altijd maanden voordat ze weer wat nieuwe releases hebben. Ze nemen er de tijd voor, in tegenstelling veel andere artiesten.

En dat t jou smaak niet is, respecteer ik wel. Ik heb genoeg vrienden die het ook helemaal niets vinden. Ach, ik hou daar juist heel erg van:D

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, ik hou meer van meagashira en endymion stijl hardcore

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op maandag 12 september 2005 om 00:06:
Maargoed, jij vind nrs van hem als Mantaray, To Destroy What Is Broken, Formshift e.d. niet goed?

ken niet alles bij naam.....
maar formshift kan ik me wel heugen.
Tja hoe moet ik het zeggen voor mij persoonlijk,mis ik veel elementen....

deze track klinkt erg 'omkara'alleen minder.minimaler.....
omkara doet meer met bijgeluiden etc....het klinkt voller,daar hou ik van...

ik luister bijvoorbeeld ook heel veel psycadelic drum n bass,en daarin zitten vette melodieën,lange,vloeiende geluiden....
die drive krijg ik bijvoorbeeld ook bij omkara.
mooier voller vager....(Y)

moie hoe moet je zoiets uitleggen:D

kortom niet mijn ding?:)
zo ietjes beter?8)
meestal schrijf ik wel eens 'het is',maar dan bedoel ik 'ik vind'...O:)
[img width=34 height=28]http://www.my-smileys.de/smileys2/0034.gif[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
come show me your hardcore feelings with your raving meanings...cause I don't know how to groove...:bounce: hoe simpeler hoe beter :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Necropolis heeft ooit iets geproduceerd in dit topic:

https://www.partyflock.nl/topic/782741

Het kan natuurlijk aan mij liggen (al betwijfel ik dit) maar dit heeft echt niets met muziek te maken...

:devil:

En in plaats van zichzelf tot bezinning te roepen, heeft hij nog meer van die grafherrie gemaakt, dus bij deze..

Industrial is gewoon geen vernieuwende techno/hardcore, het echte vernieuwende zit 'm in de minimal en electro hoek.

Weet je überhaubt wel waarover je praat? Industrial bestaat al vanaf begin jaren 70.. Het is een stroming op zich, als je het gaat definiëren als een vorm van house, dan zit je gewoon fout..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 00:18:
kortom niet mijn ding?
zo ietjes beter?
meestal schrijf ik wel eens 'het is',maar dan bedoel ik 'ik vind'...

Ach iedereen heef gelukkig een andere visie:) Dat houd het leuk:yes:

Wat betreft Omkara ben ik het zeker met je eens, vind zijn producties erg lekker:yes:

Waarschuw beheerder
:D

Waarschuw beheerder
En toen was het maandag...

en Hardcore is nog steeds de toekomst. ;p

Waarschuw beheerder
bij pubers wel ja :)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 2325, 3397}
Artiest {SHOWLIST artist 9144, 105987}
Waarschuw beheerder
vind de hardcore van tegenwoordig niet slecht denk dat het 1 van de vernieuwendste stijlen in op het moment :D

en dat hoeven we alleen maar proberen vol te houden

Maar da komt wel goed ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 13:54:
bij pubers wel ja

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

Wow!! ik word wakker... Pubers zijn de toekomst!!!!

slaap lekker!! :Z :Z :Z :Z :Z :Z
Waarschuw beheerder
ik heb nog nooit van hardcore gehouden...en das mijn mening.

Waarschuw beheerder
is je goed recht...!
Maar heb je ooit de kans gehad om het te begrijpen?
Die favoriete stylen van jou worden je gewoon opgedrongen, met alle respect! want ik kan alles waarderen. Tis alleen niet mijn ding.

Maar ik kan overal in contact komen met die stijlen...
coffeeshops... alternatieve kroegen... en als je overal voor open staat kom je daar. En op de radio, festivals en in het buitenland hoor je ook veel.

Ik heb het idee dat Hardcore niet het respect krijgt van het ''normale'' volk zoals de andere stylen dat respect wel krijgen. Terwijl gabber de populairste sub-cultuur onder autochtone jongeren is en Hardcore een supergroot succes was in de jaren negentig. Het is alleen een beetje verafschuwt... het heeft een raar verleden. Maar daar komt het wel overheen. Hoop ik!

Ik vraag me alleen echt af of je het kan begrijpen waarom bijv. IK er zo gek van ben... of denk je dat het een fase is in mijn leven??? (zoals zovelen)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 23:03:
of denk je dat het een fase is in mijn leven??? (zoals zovelen

Ik had nooit gedacht dat dit ook bij mij het geval zou zijn, maar hoe ouder je wordt, hoe verder je gaat kijken en merk je dat er meer dingen op nr 1 kunnen staan.

Ik hou nog steeds van de dikke gore kicks en harde meuk, maar ik luister t niet heel de dag meer...

Hebt geduld en zie dat 99% van de mensen t zelfde overkomt ;)
Artiest {SHOWLIST artist 1038, 34608}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 08:42:
Ik had nooit gedacht dat dit ook bij mij het geval zou zijn, maar hoe ouder je wordt, hoe verder je gaat kijken en merk je dat er meer dingen op nr 1 kunnen staan.

Inderdaad had ook niet verwacht dat ik van zoveel verschillende soorten muziek zou gaan houden :D
Waarschuw beheerder
Laatst de cd "Dancehits of the 70`s in je moerstaal" gedownload... :nee: Verschrikkelijk!!! Maar wel leuke samples uit getrokken...

Waarschuw beheerder
Ik hou nog steeds van de dikke gore kicks en harde meuk, maar ik luister t niet heel de dag meer...

Hebt geduld en zie dat 99% van de mensen t zelfde overkomt

Denk dat je deels gelijk hebt... maar ik luister nu al zo graag naar alle soorten/stylen muziek. Ik probeer alles te begrijpen... en soms krijg ik snel respect voor een stuk muziek, soms duurt het even, en heel soms komt dat respect nooit... en dat ligt dan niet aan de styl. Ik geloof niet dat mijn intresses zich nog zullen verleggen.
Die zijn al zo breed...

Nogmaals, ik hoop alleen dat Hardcore ooit het respect krijgt zoals andere soorten muziek het krijgen. Want alle soorten muziek liggen als het ware zo dicht bij elkaar... en Hardcore word meestal als herrie gezien waardoor weinig ouderen er voor open willen staan.. daardoor ontstaat niet-onderbouwende kritiek. en dat is gewoon KUT. Het lijkt wel of het tegenwoordig beter is om op je werk niet te zeggen dat je van Hardcore houd... :O Daar pas ik voor..

En zoals jezelf zegt...

Je houd er nog van! (y)

Veel mensen niet meer. :no:
Die denken alles gehoord te hebben in de jaren negentig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 18:08:
Het lijkt wel of het tegenwoordig beter is om op je werk niet te zeggen dat je van Hardcore houd... Daar pas ik voor..

Kheb gemerkt dat het ook niet zo`n succes was toen ik op zoek was naar een kamer.

Laatst zaten trouwens in de trein tegenover mij 2 "mannetjes", gesprek ging duidelijk over producen. Ik ging me er ff mee bemoeien en vroeg wat ze deden. Bleek dat het een beetje omhoog gevallen hiphopperz die met reasen speelde. Ik ff n hardcore trackie laten horen, ik liet me ontvallen dat ik het liefst gewoon lekker snel werk, maar toch zo ingewikkeld mogelijk laat klinken. Krijg ik de opmerking als "ja als je zo wilt werken (steeds dezelfde patronen) afspeelt dan maak je hardcore ja"...

Wat denken die kut-gekken wel niet?? Denken mensen nou echt dat hardcore alleen kicks zijn? Menig hipflop of R(ot)&B(edorven) bestaat uit een miniscuul loopje waar een 1 of andere aap 6x hetzelfde zegt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Myotics op donderdag 15 september 2005 om 10:18:
Wat denken die kut-gekken wel niet?? Denken mensen nou echt dat hardcore alleen kicks zijn? Menig hipflop of R(ot)&B(edorven) bestaat uit een miniscuul loopje waar een 1 of andere aap 6x hetzelfde zegt...

idd ik vind zoizo veel Hip Hop instrumentaal een heeeel stuk minder ingewikkeld in elkaar zitten dan sommige (of de meeste) hardcore tracks....maar producties van bijvoorbeeld Dr. Dre of The Neptunes vind ik dan wel weer goed :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op donderdag 15 september 2005 om 10:27:
Dr. Dre

Zit op zich wel wat in, vent is meesterlijk in het maken van loopjes van 4 maten.... beetje jammer dat ie dat 4 min. herhaald..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 18:08:

in ieder geval de goede tracks komen uit die tijd:0
dat van nu...:nee:

Artiest {SHOWLIST artist 22202, 44097}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kijk in dit topic en dan zie ik weer een hoop gebral wat geheel nergens op slaat van XENOMORPH DISTURBANCE en dan heb ik niet eens meer zin om te posten.

Waarschuw beheerder
en toch postte je wat:p
Waarschuw beheerder

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 16:14:
in ieder geval de goede tracks komen uit die tijd :o
dat van nu...:no:

Hier ben ik het helemaal mee eens maar het is en blijft een mening en zoals je het stelt lijkt het een feit.. aah misschien is het ook wel gewoon een feit ;)
laatste aanpassing