Partyflock

Forumonderwerp · 808483

Waarschuw beheerder
Gepubliceerd | maandag 5 september 2005. Gewijzigd | maandag 5 september 14:23 uur.

Jeugddetentie voor groepsverkrachting
ANP

ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft maandag elf minderjarige Rotterdammers die betrokken waren bij groepsverkrachtingen veroordeeld tot straffen tot straffen van maximaal twaalf maanden jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk.

In totaal stonden twaalf jongens terecht. De zaak tegen een van hen is aangehouden. Ze hoorden bij een groep van overwegend Antilliaanse en Kaapverdiaanse jongeren die in wisselende samenstelling drie meisjes van 13 en 14 jaar meermalen heeft verkracht. Tien van de elf jongens zijn inmiddels vrijgelaten omdat de opgelegde straf gelijk was aan de periode die ze al in voorarrest hadden gezeten.

Alle elf moeten bovendien een cursus volgen waarin ze leren normaal om te gaan met seksualiteit. Ook mogen ze op geen enkele manier contact opnemen met hun slachtoffers. Tegen de jongens (14 tot 17 jaar) was tot vijftien maanden jeugddetentie geëist.

De meisjes werden vorig jaar april, mei en oktober veelvuldig aangerand en verkracht in een woning en in kelderboxen in de wijk Katendrecht. De groep zou op het idee zijn gebracht door ‘gangbang-videoclips’ op tv-zenders als TMF en MTV.

Drie andere jongens uit de groep zijn al eerder veroordeeld wegens hun betrokkenheid bij het seksueel misbruik en bij de dood van de 15-jarige Fabian, die december vorig jaar in Rotterdam op straat werd neergestoken.

------------------------
Waar gaat dit nu weer over dan? Die gasten hebben die meisjes voor het leven getekend zo'n beetje en ze komen er gewoon weer af met waarschijnlijk nog geen jaar "jeugddetentie" in het Landal Greenparks in Nederland zoals wij de gevangenissen noemen. Be-lachelijk! Het is ook altijd hetzelfde in dit land. Als je een slijterij overvalt krijg je 1,5 jaar, maar als je een aantal meisjes aanrand en meerdere malen verkracht krijg je een jaartje in een cel waarin zelfs PlayStations staan. Waarschijnlijk zal het ook wel meespelen dat het geen Nederlanders zijn, en dat we natuurlijk die mensen met satijnen kussentjes moeten opvangen ivm de inburgering. Lang leve de verkiezingen in 2007 ANDER KABINET!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en terecht, scumbag
Artiest Bisbee
Waarschuw beheerder
De invoering van de lijfstraf of doodstraf voor zulke misdrijven zou in mijn ogen meer dan terecht zijn!!

Waarschuw beheerder
nederland....

beetje overdreven tolerant.
Waarschuw beheerder
Ziek, compleet belachelijke straffen.

Waarschuw beheerder
ja jong vergassen die lui damn zieke gasten. zielige lui ophangen met hun.
Waarschuw beheerder
En wat dan als je zulke mensen hebt vergast of hebt opgehangen. Erg veel leed zullen zij dan niet ondervinden.

Een echte werkstraf "hoe het vroeger gebruikelijk was" is misschien een oplossing, met de doodstraf los je niets op. Beste voorbeeld is Amerika, denk je dat de mensen daar op death row zich niet ervan bewust waren voordat ze hun misdrijf pleegden?

Strengere straffen lossen de problemen niet op, je moet het probleem bij de wortels aanpakken en die begint bij de opvoeding. Dat de straf veel te laag is ben ik echter met jullie eens.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jinsu op maandag 5 september 2005 om 18:10:
Strengere straffen lossen de problemen niet op, je moet het probleem bij de wortels aanpakken en die begint bij de opvoeding. Dat de straf veel te laag is ben ik echter met jullie eens.

juist!
wat is t aandeel van de ouders in dit verhaal?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :devil: schizophrenic maniac :devil: op maandag 5 september 2005 om 17:03:
is maar een straf voor de doodstraf!!!!!!

niet echt.. je weet nooit hoe een verkrachting echt is verlopen.. (check robin van persie bijvoorbeeld he :-) )

al mag het bij deze mannetjes wel gebeuren.. of minimaal lekker ons landje uit

Waarschuw beheerder
Veelste makkelijke straf!!!:S:S:S:S
Waarschuw beheerder
oog om oog ..........opsluiten bij n paar mannelijke olifanten ........

Waarschuw beheerder
Hoorde het net in de auto op de radio... Ook commentaar van de "kerel" met de hoogste straf...

Hij vond maar dat ie voor nix ging zitten, maar hij snapte het wel..... :nocheer:

Waarschuw beheerder
Ok, het is een te lichte straf, maar ik begrijp niet waarom mensen dit soort dingen gaan roepen:

De invoering van de lijfstraf of doodstraf voor zulke misdrijven zou in mijn ogen meer dan terecht zijn!!

Recht is niet gebaseerd op haat en wraak...gelukkig niet. Denk eens aan die toestanden in sommige (streng) Islamitische landen, waar criminelen ongeveer gelyncht worden door een menigte en waar de slachtoffers zelf een straf voor de daders mogen verzinnen? Waarom zou je zelf verlagen tot hetzelfde niveau?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op maandag 5 september 2005 om 16:49:

gelukkig heb jij t niet te zeggen hier in Nederland mbt de strafbepaling....de doodstraf/lijfstraf, kom op...straffen als deze horen niet thuis in een land als Nederland...en al helemaal niet als t gaat om minderjarigen. Ok, datgene wat ze gedaan hebben is nooit, maar dan ook nooit goed te praten..maar zoek de achterliggende oorzaken niet alleen bij de jongens zelf...t argument van de advocaat mbt mtv/tmf/box vind ik nog niet eens zo gek...

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 16:42:
Het is ook altijd hetzelfde in dit land. Als je een slijterij overvalt krijg je 1,5 jaar, maar als je een aantal meisjes aanrand en meerdere malen verkracht krijg je een jaartje in een cel waarin zelfs PlayStations staan. Waarschijnlijk zal het ook wel meespelen dat het geen Nederlanders zijn, en dat we natuurlijk die mensen met satijnen kussentjes moeten opvangen ivm de inburgering. Lang leve de verkiezingen in 2007 ANDER KABINET!

serieus..dit is me toch een lachwekkend stukje...waarschijnlijk zal het ook wel meespelen dat het geen Nederlandsers zijn...hoop niet dat je dit echt meent...en daarnaast ben ik ook behoorlijk nieuwgierig welk kabinet jij dan wel geschikt vindt, wie acht jij dan geschikt om die stoeltjes in Den Haag op te vullen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 21:43:
serieus..dit is me toch een lachwekkend stukje...waarschijnlijk zal het ook wel meespelen dat het geen Nederlandsers zijn...hoop niet dat je dit echt meent...en daarnaast ben ik ook behoorlijk nieuwgierig welk kabinet jij dan wel geschikt vindt, wie acht jij dan geschikt om die stoeltjes in Den Haag op te vullen?laatste aanpassing 5 september 2005 21:43

De waarheid is wel vaker lachwekkend. Als je m'n verhaaltje beter wilt begrijpen moet je voor de grap eens naar buiten gaan.

Waarschuw beheerder
wie acht jij dan geschikt om die stoeltjes in Den Haag op te vullen?laatste aanpassing 5 september 2005 21:43

Zo moet je het niet zien..je moet je afvragen...wie kan het nog slechter doen dan nu....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 21:45:
De waarheid is wel vaker lachwekkend. Als je m'n verhaaltje beter wilt begrijpen moet je voor de grap eens naar buiten gaan.

kom regelmatig buiten...maar snap je verhaaltje er niet echt beter door hoor....misschien kun je t me uitleggen?....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 21:50:
Zo moet je het niet zien..je moet je afvragen...wie kan het nog slechter doen dan nu....

kan nog genoeg politici opnoemen die t er echt nog wel slechter vanaf zullen brengen....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 21:52:
Uitspraak van Illuminati op maandag 5 september 2005 om 21:50:

kan nog genoeg politici opnoemen die t er echt nog wel slechter vanaf zullen brengen....

Dat komt waarschijnlijk omdat jij een vooruitspellend alziend oog hebt?

Trouwens, buiten betekent de wereld in, dingen lezen, meemaken en zien en dat is niet denken als iemand die op GroenLinks stemt en geld geeft aan jehovagetuiges.
Waarschuw beheerder
wie acht jij dan geschikt om die stoeltjes in Den Haag op te vullen?laatste aanpassing 5 september 2005 21:43

Geert Wilders bijvoorbeeld.. zou niet eens zo slecht zijn!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 22:16:
Trouwens, buiten betekent de wereld in, dingen lezen, meemaken en zien en dat is niet denken als iemand die op GroenLinks stemt en geld geeft aan jehovagetuiges.

geloof me maar..ik zie genoeg, ben de wereld ingeweest, heb t een en ander meegemaakt en ik heb al genoeg gelezen....

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 22:16:
Dat komt waarschijnlijk omdat jij een vooruitspellend alziend oog hebt?

en nee, jammer genoeg niet...maar weet wel ongeveer de ideeen die vele politici hebben mbt in dit geval het strafrecht en of die nu zo goed zijn....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 22:30:
en nee, jammer genoeg niet...maar weet wel ongeveer de ideeen die vele politici hebben mbt in dit geval het strafrecht en of die nu zo goed zijn....laatste aanpassing 5 september 2005 22:31

Dus toch het voorspellend alziend niemand een kans willen gevend oog:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 22:34:
Dus toch het voorspellend alziend niemand een kans willen gevend oog

als politici krijg je hier in Nederland niet eens een kans...voordat je immers iets gedaan hebt, wordt er al vanuit alle kanten kritiek geleverd...is t wel niet op ideeen, dan is t wel op t uiterlijk :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 22:41:
Uitspraak van Professor Salomon Krizal op maandag 5 september 2005 om 22:34:
Dus toch het voorspellend alziend niemand een kans willen gevend oog

als politici krijg je hier in Nederland niet eens een kans...voordat je immers iets gedaan hebt, wordt er al vanuit alle kanten kritiek geleverd...is t wel niet op ideeen, dan is t wel op t uiterlijk

Deze straffen zijn ronduit belachelijk en er moeten hardere maatregelen genomen worden tegen zulke abjecte personen om de rest van de samenleving te beschermen en te behoeden voor nog meer van deze misdaden. Een jaar en ze staan weer buiten, en krijgen een cursus seksualiteit en het omgaan daarmee:S Nou alsjeblieft. Daar kun je tevreden mee zijn. Bah.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jinsu op maandag 5 september 2005 om 18:10:
Strengere straffen lossen de problemen niet op, je moet het probleem bij de wortels aanpakken en die begint bij de opvoeding.

en wie gaat ze ie opvoeding geven :S hun ouders! die zal het een worst wezen!! die geniet lekker van zijn uitkering en zit wel best hier!

de jeugdzorg :S:S:S:S die weten ook niet wat ze doen! kijk maar naar dat drama verhaal waar die moeder en kinderen werden doodgestoken in die flat!!

gewoon allemaal ophangen!

en persoonlijk, zou ik het echt niet erg vinden om de grensen helemaal dicht te gooien voor mensen met een NIET EUROPEESE afkomst!!!

die mensen passen gewoon niet in inze wereld omdat ze gewoon nog te primitief zijn!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 20:45:
Ok, het is een te lichte straf, maar ik begrijp niet waarom mensen dit soort dingen gaan roepen:

Recht is niet gebaseerd op haat en wraak...gelukkig niet. Denk eens aan die toestanden in sommige (streng) Islamitische landen, waar criminelen ongeveer gelyncht worden door een menigte en waar de slachtoffers zelf een straf voor de daders mogen verzinnen? Waarom zou je zelf verlagen tot hetzelfde niveau?

en wat nou als het bv je eigen dochter was geweest.dacht je er dan nog steeds hetzelfde over??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :devil: schizophrenic maniac :devil: op dinsdag 6 september 2005 om 23:32:
en wat nou als het bv je eigen dochter was geweest.dacht je er dan nog steeds hetzelfde over??

en denk je dat de doodstraf dan enige verlichting biedt voor t leed wat zij geleden hebben?...denk t niet of wel!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 20:45:

dus als het jouw dochter zou overkomen,zou je jezelf ook niet even willen verlagen tot hun niveau???

Waarschuw beheerder
twee derde van alle verkrachters zijn allochtoon!!!
dit zegt toch eigenlijk al genoeg!!!

het is goed als je naar nederland komt, maar als je je niet gedraagt word je gestraft volgens de wetten van je eigen land!!!!!!!!!

dit lijkt mij een hele goeie oplossing!!!!

Waarschuw beheerder
dus als het jouw dochter zou overkomen,zou je jezelf ook niet even willen verlagen tot hun niveau???

Grote kans dat dat mijn eerste reactie zal zijn ja, natuurlijk! Maar dat wil niet zeggen dat ik het recht heb om het te doen. Het gaat er niet om of ik het zou willen...Als ik zelf een straf zou verzinnen voor de dader zeg maar, zit ik ook fout. Recht is er niet op gebaseerd dat het slachtoffer de straf bepaald (eigeninrichting), maar dat de overheid een passende straf verzint. Ik maakte al die vergelijking met die Islamitische landen. Snap dan dat het 1 grote chaos en teringzooi wordt als je de dader even hard terug mocht pakken.

het is goed als je naar nederland komt, maar als je je niet gedraagt word je gestraft volgens de wetten van je eigen land!!!!!!!!!

omg waar slaat dat nou weer op :S

die mensen passen gewoon niet in inze wereld omdat ze gewoon nog te primitief zijn!!

Hahahaha jezus echt een licht ben je niet he? Jouw ideeen over straffen zijn anders ook niet ontwikkeld te noemen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 10:08:

Hahahaha jezus echt een licht ben je niet he? Jouw ideeen over straffen zijn anders ook niet ontwikkeld te noemen...laatste aanpassing 7 september 2005 10:15

9 van de 10 rijtjes worden aangevoerd door allochtonen ( dit mag je niet zeggen in NL want dan ben je een racist )

In NL heerst ook nog steeds het cultuurtje dat wanneer je een marrokaan op straat doodslaat, het rasicsme is. En als een marrokaan jou doodslaat het geloofsbescherming is.

In NL is het ook zo dat je als marrokaan, antiliaan, turk o.i.d. gewoon binnen mag komen nadat je een cursus Nederlands hebt geweigerd in je eigen land.

In NL is het ook zo dat als je een moskee uit de grond ziet rijzen, dat de moslims eisen dat elke ochtend om 10 uur de imam door de stad heen mag schreeuwen in zijn eigen taal. En als de omwonenden dan protest aantekenen, moeten ze zich stilhouden want dat belemmert de intergratie ( lees: overname )

Het is NL ook zo dat onze normen en waarden en dus ook grondwet gebaseerd zijn op het Joodse en Christelijke geloof, en dat de praktijk uitwijst dat wij zo langzamerhand de regels en grondwet wel mogen aanpassen aan de koran.

Het is in NL ook zo dat als wij allochtonen een cursus Nederlands aanbieden, ze het weigeren omdat het meer dan 5 km. van hun woning af is en ze geen zin hebben om te reizen. Logisch gevolg: wij bouwen in elke wijk zo'n gebouwtje waar dat geleerd kan worden.

Het is in NL ook zo dat de imams die hier 'werken' een dubbele uitkering krijgen terwijl er in Nederland genoeg mensen onder de armoedegrens leven. De imams krijgen een uitkering van hun eigen land, en van de Nederlandse rechtsstaat ( lees: linksstaat )

Maar dit mag je allemaal niet zeggen want dan ben je zogenaamd een rascist...( ipv een realist )
Waarschuw beheerder
Wat krijgen die gastjes nou voor straf!!!! Jezus man!!! Jong geleerd oud gedaan???
Ze hebben gewoon kids verkracht... te sneu...

Ik zou zeggen OPHANGEN... of zaakje er af!!

Waarschuw beheerder
Hahahaha jezus echt een licht ben je niet he? Jouw ideeen over straffen zijn anders ook niet ontwikkeld te noemen...

nee pccies omdat het al een kanker zooitje is in nederland door die gasten!!!

ik pas me namelijk wel aan aan hun niveau om de orde weer op zaken te stellen!!!
en als alles rustig is kunnen we weer normaal verder leven

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 11:23:
Het is NL ook zo dat onze normen en waarden en dus ook grondwet gebaseerd zijn op het Joodse en Christelijke geloof, en dat de praktijk uitwijst dat wij zo langzamerhand de regels en grondwet wel mogen aanpassen aan de koran.

als je de grondwet wilt veranderen, moet je dat ook ff doen met alle verdragen....anders heeft t nog geen zin he:s

Waarschuw beheerder
9 van de 10 rijtjes worden aangevoerd door allochtonen ( dit mag je niet zeggen in NL want dan ben je een racist )

In NL heerst ook nog steeds het cultuurtje dat wanneer je een marrokaan op straat doodslaat, het rasicsme is. En als een marrokaan jou doodslaat het geloofsbescherming is.

In NL is het ook zo dat je als marrokaan, antiliaan, turk o.i.d. gewoon binnen mag komen nadat je een cursus Nederlands hebt geweigerd in je eigen land.

In NL is het ook zo dat als je een moskee uit de grond ziet rijzen, dat de moslims eisen dat elke ochtend om 10 uur de imam door de stad heen mag schreeuwen in zijn eigen taal. En als de omwonenden dan protest aantekenen, moeten ze zich stilhouden want dat belemmert de intergratie ( lees: overname )

Het is in NL ook zo dat als wij allochtonen een cursus Nederlands aanbieden, ze het weigeren omdat het meer dan 5 km. van hun woning af is en ze geen zin hebben om te reizen. Logisch gevolg: wij bouwen in elke wijk zo'n gebouwtje waar dat geleerd kan worden.

Het is in NL ook zo dat de imams die hier 'werken' een dubbele uitkering krijgen terwijl er in Nederland genoeg mensen onder de armoedegrens leven. De imams krijgen een uitkering van hun eigen land, en van de Nederlandse rechtsstaat ( lees: linksstaat )

Maar dit mag je allemaal niet zeggen want dan ben je zogenaamd een rascist...( ipv een realist )

eindelijk iemand die zegt wat veel mensen denken!!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 12:42:

de nieuwe fortuyn is opgestaan...hoera...zou zeggen begin een politieke partij!:s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 12:44:
Uitspraak van [N-V] BASS-SPACER op woensdag 7 september 2005 om 12:42:

de nieuwe fortuyn is opgestaan...hoera...zou zeggen begin een politieke partij!

Jouw reactie geeft aan dat ik gelijk heb.
Laat ik na dit ondoordachte bericht mezelf even citeren:

Waarschuw beheerder
nee pccies omdat het al een kanker zooitje is in nederland door die gasten!!!

ik pas me namelijk wel aan aan hun niveau om de orde weer op zaken te stellen!!!
en als alles rustig is kunnen we weer normaal verder leven

Wat ben jij een sukkel...helpt toch geen ene hol als je zelf even hard mee doet. Zoals ik al eerder heb gezegd, denk aan die lynchpartijen in die landen en hoe criminelen daar door een menigte gestenigd worden (heeft keer op pf link gestaan naar dat filmpje)

Wat zijn we weer realistisch :/ Denk nou eerst eens een paar tellen na voordat je wat zegt ipv gelijk te schreeuwen als een agressieve mafkees.

jongen, ga fortuyn nou maar aanbidden, die zou het wel allemaal even regelen toch? Of stem op Nawijn of Wilders...die passen wel in jou straatje
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 13:27:
jongen, ga fortuyn nou maar aanbidden, die zou het wel allemaal even regelen toch? Of stem op Nawijn of Wilders...die passen wel in jou straatjelaatste aanpassing 7 september 2005 13:30

Op wie heb jij gestemd? En op wie ga je waarschijnlijk stemmen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Professor Salomon Krizal op maandag 5 september 2005 om 16:42:
Het is ook altijd hetzelfde in dit land. Als je een slijterij overvalt krijg je 1,5 jaar, maar als je een aantal meisjes aanrand en meerdere malen verkracht krijg je een jaartje in een cel waarin zelfs PlayStations staan. Waarschijnlijk zal het ook wel meespelen dat het geen Nederlanders zijn, en dat we natuurlijk die mensen met satijnen kussentjes moeten opvangen ivm de inburgering. Lang leve de verkiezingen in 2007 ANDER KABINET!

Het is maar een tip, verdiep je eens in de trias politica, daarna mag je nog eens proberen met degelijke argumenten te komen...

Waarschuw beheerder
Ik heb bij de vorige verkiezingen niet gestemd en ik zou nu nog niet weten op wie ik zou stemmen...iig niet op LPF en mensen zoals Wilders die maar wat roepen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 13:27:
Wat zijn we weer realistisch :/ Denk nou eerst eens een paar tellen na voordat je wat zegt ipv gelijk te schreeuwen als een agressieve mafkees.

wie is hier nou een sukkel door al die linkse kanker mongooltjes zoals jij is dit land zo aan het verloederen!!!
is dat wat je wilt dan!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 15:00:
Ik heb bij de vorige verkiezingen niet gestemd en ik zou nu nog niet weten op wie ik zou stemmen...iig niet op LPF en mensen zoals Wilders die maar wat roepen.

nee je heb gelijk hoor!! dus van jou part nog meer buitenlanders hierheen halen, ( en tegelijkertijd een hoop problemen want dat veroorzaken zij nou een maal met grote getalen )

als niemand dat soort partijen een kans geeft gaat NEDERLAND echt naar de kanker.!!! en als jij daar echt niets om geeft rot je zelf toch lekker op naar zo'n derde wereld land!!!

Waarschuw beheerder
Dat heb je mij niet horen zeggen...er moet zeker aandacht worden besteed aan integratie, maar ik ga niet dom roepen kanker dit kanker dat het land verloedert (hoezo hypocriet) en dat de buitenlanders zorgen voor alle problemen.

als niemand dat soort partijen een kans geeft gaat NEDERLAND echt naar de kanker.!!! en als jij daar echt niets om geeft rot je zelf toch lekker op naar zo'n derde wereld land!!!

De intelligentie druipt er weer van af :worship:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 18:19:
De intelligentie druipt er weer van af

;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 18:19:
Dat heb je mij niet horen zeggen...er moet zeker aandacht worden besteed aan integratie, maar ik ga niet dom roepen kanker dit kanker dat het land verloedert (hoezo hypocriet) en dat de buitenlanders zorgen voor alle problemen.

Inderdaad, er zijn net zoveel Nederlanders die voor problemen zorgen, maarja dat voldoet niet aan de sensatie-geilheid die hier in Nederland heerst :( . Als buitenlanders iets positiefs doen wordt het ook niet vermeld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het zou best kunnen dat allochtonen vaker crimineel gedrag vertonen dan autochtonen, maar dat is geen reden om te roepen dat hun voor alle problemen zorgen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 15:00:

Oh zegt dus al genoeg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 22:35:
Het zou best kunnen dat allochtonen vaker crimineel gedrag vertonen dan autochtonen, maar dat is geen reden om te roepen dat hun voor alle problemen zorgen.

Klopt, allochtonen zijn percentueel vaker crimineel als autochtonen. Weet je wat die cijfers willen zeggen? Geen reet!

Ik weet nog wel een stel statistieken. Wist je dat merendeel van de criminelen onder de 40 is? Dus zijn alle jongeren nu criminelen? Of zeggen die statistieken daar niets over? Kies maar...

Enne, op Wilders stemmen? LMAO! De rekenkamer heeft z'n complete programma als luchtkastelen betiteld en dan nog zijn er mensen die serieus denken dat die man ook maar het minste benul van politiek heeft. Leer rekenen, wat hij wil is onuitvoerbaar. Binnen 6 maanden is Nederland failliet als meneer Amadeus Wilders z'n zin krijgt. Stem liever op een echte politicus.

@topic: Het jeugdrecht is er niet voor niets. Een kind van 11 kan je niet verantwoordelijk houden voor dergelijke daden. Dat gaat een kind van 11 niet zomaar uit zichzelf doen. De fout ligt bij de ouders, ga die eerst eens straffen. Maar blijf van dat kind af!

Waarschuw beheerder
Oh zegt dus al genoeg.

Verklaar je nader.

Ik heb voor de gein het partijprogramma ('onafhankelijkheidsverklaring' zoals hij het noemt) gelezen op zijn site en dat was echt te triest voor woorden. Heel veel aanpassingen in de trant van: ambtenarenapparaat met de helft verminderen. Verder nog een heleboel niet boeiende voorstellen en aan het eind zoiets als: belastingverlagingen: hoezo ik ben populist :|
Waarschuw beheerder
En dat werkt dus niet. De helft van de ambtenaren ontslaan en vervolgens zeker 500.000 WW uitkeringen betalen van minder belastinggeld. :S

Bovendien de helft van politie weg doen (zijn ook ambtenaren) maar wel de veiligheid vergroten. Ehmm.... :S

Zo kan ik nog een hele lijst van die Mozartkugel opnoemen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 23:08:
Oh zegt dus al genoeg.

Verklaar je nader.

Ik heb voor de gein het partijprogramma ('onafhankelijkheidsverklaring' zoals hij het noemt) gelezen op zijn site en dat was echt te triest voor woorden. Heel veel aanpassingen in de trant van: ambtenarenapparaat met de helft verminderen. Verder nog een heleboel niet boeiende voorstellen en aan het eind zoiets als: belastingverlagingen: hoezo ik ben populist

Nu moet je toch wel eens ophouden te roepen dat ik op Wilders stem, zou stemmen o.i.d. wat jij blijkbaar denkt. Ik heb zijn naam nog niet eens genoemd, anders is de discussie snel afgelopen.

@ jouw vraag: Nou jij roept ( zoals heel veel Nederlanders ) dat alles fout gaat of juist heel goed etc. terwijl je zelf niet eens gestemt hebt, vind je dat zelf niet een beetje hypocriet? Ik vind het echt ongehoord dat je dan anderen sukkels noemt en discussies gaat voeren terwijl je zelf niet eens gebruik maakt van je stemrecht.
Als het je zo zou interesseren had je ook wel gestemd.

Waarschuw beheerder
Ik heb niet gezegd dat jij op Wilders stemt, maar ik geef slechts een voorbeeld van een rechtse politicus. Bass-spacer wilde graag iemand die zegt wat veel mensen denken en daar ging ik dus op in. Je moet niet denken dat dat soort rechtse figuren even alles gaan oplossen, omdat ze toevallig een uitgesproken mening hebben over allochtonen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 09:36:
Je moet niet denken dat dat soort rechtse figuren even alles gaan oplossen, omdat ze toevallig een uitgesproken mening hebben over allochtonen.

Als deze eens een kans kregen dan zouden ze hun daden waar kunnen maken.....

de linkse bewegingen vrezen dit en schilderen deze politici alvorens af als grootprater!
Luchtkastelen hier en daar, fantasie beleid etc...
ik denk dat er meer te halen valt dan de meesten willen toegeven!

ik wil die Geert Wilders wel is zijn woorden waar zien maken, en ga zekers op hem stemmen!!

ik zie liever iemand aan de macht die de wensen van de grote bevolking probeert waar te maken, dan die bedriegers die we nu in de regering hebben..

een politici behoort eerst aan zijn eigen land te denken en dan aan de rest!!
laat Geert wilders dan maar een realist zijn haha....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 09:36:
Ik heb niet gezegd dat jij op Wilders stemt, maar ik geef slechts een voorbeeld van een rechtse politicus. Bass-spacer wilde graag iemand die zegt wat veel mensen denken en daar ging ik dus op in. Je moet niet denken dat dat soort rechtse figuren even alles gaan oplossen, omdat ze toevallig een uitgesproken mening hebben over allochtonen.

Nee we hebben veel aan burgers zoals jij, die niet stemmen en een grote mond hebben over politici die je toch geen kans geeft. Ze moeten mensen als jij gewoon het stemrecht ontnemen.

Waarschuw beheerder
Hadden we kunnen verwachten met dat achterlijke Nederlandse rechtssysteem.

Komop zeg, Nederland gaat langzaam tenonder aan deze regering en aan dit rechtssysteem.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 12:58:
Hadden we kunnen verwachten met dat achterlijke Nederlandse rechtssysteem.

Dan kom eens met een beter rechtssysteem ;) .
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jinsu op donderdag 8 september 2005 om 13:04:
Dan kom eens met een beter rechtssysteem .

je ziet toch dat deze softe en milde beleid nergens naar leid??
de criminaliteit word alleen maar erger en extremer

dan de hardere aanpak maar ongeacht leeftijd!!

de meesten lachen om die paar uur taakstraf, toch..?
Waarschuw beheerder
Nee vind het ook een veel te lage straf. Eigenlijk zouden ze minderjarigen ook TBS moeten geven. Lopen genoeg psychopaatjes rond en daar hoef echt niet meerderjarig voor te zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !!!SR!!! op donderdag 8 september 2005 om 13:22:
Nee vind het ook een veel te lage straf.

Precies!!!

Waarom niet gewoon dit zooitje maatschappij verpestende ettertjes tot hun 20e opsluiten in een gevangenis!

daar verplicht iedere dag van 06:00 tot 17:00 les geven hoe ze wel moeten omgaan met medemensen!!!
en dan direct na het eten verplicht laten slapen zodat ze de andere dag weer fris hun leerstof kunnen opnemen..!!

zodat ze als wel respecterende mede bewoners eruit komen!

bedoel die ouders zijn er toch niet in geslaagd ze goed op tevoeden!
Dan maar door de hardere hand, anders blijft het toch een gevaar vormen voor de maatschappij...toch?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jinsu op donderdag 8 september 2005 om 13:04:
Dan kom eens met een beter rechtssysteem .

Als ik genoeg kennis over rechtsystemen heb zou ik het zo doen :). Aangezien ik dat niet heb kan ik er niet mee aankomen.

Maar komop, je snapt zelf wel wat mijn punt was. Het Nederlandse rechtsysteem is al jaren veel te zwak en mild.
Zoals Bisbee zei, dat soort figuren lachen om 12 maanden jeugddetentie.

Geef ze is 10 jaar celstraf ofzo, dan denken ze wel een 2e keer na voordat ze nog een keer een onschuldig meisje verkrachten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 14:21:

Geef ze is 10 jaar celstraf ofzo

kijk is naar oosteuropa!
daar worden grove schenders gewoon op brood zout en water gezet in hokken die verre van menswaardig zijn!!
die gasten weten wel wat echte straf inhoud, daar worden de grotste criminelen gebroken en leren wel wat normen en waarden zijn voor als ze er uit gaan, als ze er uberhaupt uitkomen!
laat ze weten dat ze gestraft worden..!
en niet het center parcs gevoel geven, want ja op het moment schreeuwt iedereen dat die van zijn vrijheid word berooft maar als jeje goed kunt vermaken dan dringt het nog niet door...! en is ook 10 jaar achteraf zo erg nog niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee we hebben veel aan burgers zoals jij, die niet stemmen en een grote mond hebben over politici die je toch geen kans geeft. Ze moeten mensen als jij gewoon het stemrecht ontnemen.

ik heb pas 1 keer mogen stemmen en toen heb ik het niet gedaan omdat ik me er niet in had verdiept. Maar goed als jij wil stemmen op politici die vooral een grote muil hebben maar weinig inhoud, moet je dat vooral doen (y)

Iemand als Wilders kan nog zulke goeie ideeen hebben over integratie en immigratiebeleid maar ik heb zijn programma gelezen en dat gaat gewoon drie keer nergens over.

kijk is naar oosteuropa!

JEEEEJ oost europa is ontwikkeld! daar moeten we naar gaan kijken!

:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 14:59:
Maar goed als jij wil stemmen op politici die vooral een grote muil hebben maar weinig inhoud, moet je dat vooral doen

Maar wie beweren dat... juist diegene die hem vrezen!!

iedere x die anti propaganda over Geert Wilders net als met Fortuyn toendertijd!!
De huidige politici vrezen hun voortbestaan want ze weten dat de bevolking hun zat zijn!!
en voeren daarom iedere anti campagne´s tegen politici die wel willen streven voor hun volk!!

Maar zeg is zelf...? wat hebben die zogenaamde wel goede ministers tot nu bereikt....?
ook niets!!

Dus dan heb ik liever een iemand die streeft voor het volk en helaas niet alles kan waarmaakt maar waar ik wel vertrouwen in heb!
Dan een iemand die wel vertrouwenswaardig overkomt met zijn mooie fabeltjes en het volk alsnog dieper de shit inwerkt!!!
JEEEEJ oost europa is ontwikkeld! daar moeten we naar gaan kijken!

idd ja!!
deze softe linkse maatregelen werken alleen maar afrechts en daar is niemand mee gediend!
dan de hardere straffen maar!
want ik geloof in een systeem dat de dader vele malen harder behoort te worden gestraft dan de slachtoffer wat helaas in NL altijd het omgekeerde blijkt te zijn!!!

wat is nu een paar maand voor het geestelijk en lichaamlijk breken van een paar jonge meisjes die de rest van hun leven eraan herinnert worden..?
terwijl de daders aan het begin van het nieuwe jaar alweer opzoek zijn naar andere slachtoffers.....??

bescherm de maatschappij tegen de beesten!!
ipv andersom.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op donderdag 8 september 2005 om 13:20:
je ziet toch dat deze softe en milde beleid nergens naar leid??
de criminaliteit word alleen maar erger en extremer

dan de hardere aanpak maar ongeacht leeftijd!!

de meesten lachen om die paar uur taakstraf, toch..?

Het klopt wat jij zegt, er is steeds meer criminaliteit in dit land. Maar ik betwijfel echter dat een hardere aanpak de oplossing is. Kijk bijvoorbeeld eens naar Amerika, daar worden jaarlijks ongeveer 60 mensen geëxecuteerd. Dit gebeurt in de gaskamer, op de elektrische stoel of door de spuit. Deze straffen hebben echter tot op heden nog steeds niet tot het gewenste doel geleid. Ook daar is nog steeds sprake van een steigende criminaliteit. Wat men echter ziet is dat een verdachte eerder bereid is tot meer geweld. Het is immers you loose, or you win there is nothing between.

Ik ken meerdere mensen die een taakstraf achter de rug hebben. Hoeveel uren ze ook hadden ze vonden het allemaal niet prettig. Gelukkig leren er sommige mensen van, sommige helaas niet...

Als ik genoeg kennis over rechtsystemen heb zou ik het zo doen. Aangezien ik dat niet heb kan ik er niet mee aankomen.

Maar komop, je snapt zelf wel wat mijn punt was. Het Nederlandse rechtsysteem is al jaren veel te zwak en mild.

Geef ze is 10 jaar celstraf ofzo, dan denken ze wel een 2e keer na voordat ze nog een keer een onschuldig meisje verkrachten.

Ik begrijp jouw standpunt wel, ik vind de straf - 12 maanden jeugddetentie - die ze hebben gekregen ook veel te weinig. Maar het zijn niet de politici die de uiteindelijke straf bepalen, dat zijn uiteindelijk de onafhankelijke rechters. Het is echter zo dat ons rechtssysteem geen minimum-straf kent, wel een maximum-straf en deze mag alleen in uitzonderlijke gevallen overschreden worden. Nederland is zelfs een tijd geleden door het Hof op de vingers getikt omdat in Nederland het strengste regime wordt gehandhaafd van heel Europa ;) .

Daarnaast moet je het ook voor je ogen houden dat er 2 partijen zijn, de dader( s ) en de slachtoffer( s ). In dit geval zijn de slachtoffers getekend voor het leven. Ik zal ook nooit een verkrachter en/of pedofiel gaan verdedigen. Maar ik denk niet dat het enig nut zal hebben als je nu een 14-jarige voor 10 jaar achter slot en grendel zet. Ik weet niet hoe het er in zijn hoofd uitziet kwa intellect, maar je kunt iemand op zo een leeftijd niet als een volwassene behandelen. Ik keur het absoluut niet goed wat deze jongeren hebben gedaan, het is echter moeilijke materie omdat er 2 kanten aan zitten.

Uitspraak van Bisbee op donderdag 8 september 2005 om 14:29:
kijk is naar oosteuropa!
daar worden grove schenders gewoon op brood zout en water gezet in hokken die verre van menswaardig zijn!!
die gasten weten wel wat echte straf inhoud, daar worden de grotste criminelen gebroken en leren wel wat
normen en waarden zijn voor als ze er uit gaan, als ze er uberhaupt uitkomen!
laat ze weten dat ze gestraft worden..!
en niet het center parcs gevoel geven, want ja op het moment schreeuwt iedereen dat die van zijn vrijheid
word berooft maar als jeje goed kunt vermaken dan dringt het nog niet door...! en is ook 10 jaar achteraf
zo erg nog niet.laatste aanpassing 8 september 2005 14:44

Je kunt blij zijn dat Nederland het EVRM, BuPo etc. aanvaard. En een gevangenis is bij verre geen center parc. Daarbinnen gaat alles via een vast schema, opstaan, ntbijt, wassen etc... Dat op elke kamer een TV, radio en een internetverbinding is zijn de grootste smoesjes. Er zijn inderdaad inrichtingen waar men de toegang heeft tot die "luxe", maar die zijn er niet veel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben het totaal met je eens Bisbee.

Flutflopper, waarom zouden we niet naar Oost-europa kijken ? het is ook een deel van europa, waar jij nu (vrijwillig of onvrijwillig) deel van uitmaakt. Ook al zijn ze minder ontwikkeld dan wij, "Het Westen". Hun straffen zijn wel een stuk harder en ik durf met zekerheid te zeggen dat een harde lange straf mensen eerder afschrikt dan "Ohw, kom maar in ons 5sterren-hotel/gevangenis voor 1 jaar als je mensen in groepen verkracht.

Ik snap heus wel dat veel mensen iedereen gelijke rechten wil geven en er mensenrechten zijn. Natuurlijk moeten we rekening houden met de rechten van een mens. Maar als iemand een jong meisje verkracht, vind ik dat die rechten grotendeels moeten vervallen/veranderen.

HARD straffen, zoals bisbee zegt, geen linkse softe maatregelen. En nee dat is niet racistisch bedoeld, zowel Nederlanders als Niet-Nederlanders in onze maatschappij die wat fout doen moeten hard aangepakt worden.

En alsjeblieft hou Wilders hier buiten. Hij heeft inderdaad goede ideeën wat betreft immigratiebeleid etc, maar de rest van zijn programma is achterlijk. We hebben gewoon een keer een politicus nodig die EN goede ideeën op immigratie-gebied heeft EN daarbij ook goede ideeën op de andere gebieden.

Komop, iedereen met een beetje verstand weet dat 12 maanden voor groepsverkrachtingen NIKS is. Als het aan mij zou liggen, minstens 10 jaar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jinsu op donderdag 8 september 2005 om 15:56:
Ik begrijp jouw standpunt wel, ik vind de straf - 12 maanden jeugddetentie - die ze hebben gekregen ook veel te weinig. Maar het zijn niet de politici die de uiteindelijke straf bepalen, dat zijn uiteindelijk de onafhankelijke rechters. Het is echter zo dat ons rechtssysteem geen minimum-straf kent, wel een maximum-straf en deze mag alleen in uitzonderlijke gevallen overschreden worden. Nederland is zelfs een tijd geleden door het Hof op de vingers getikt omdat in Nederland het strengste regime wordt gehandhaafd van heel Europa .

Daarnaast moet je het ook voor je ogen houden dat er 2 partijen zijn, de dader( s ) en de slachtoffer( s ). In dit geval zijn de slachtoffers getekend voor het leven. Ik zal ook nooit een verkrachter en/of pedofiel gaan verdedigen. Maar ik denk niet dat het enig nut zal hebben als je nu een 14-jarige voor 10 jaar achter slot en grendel zet. Ik weet niet hoe het er in zijn hoofd uitziet kwa intellect, maar je kunt iemand op zo een leeftijd niet als een volwassene behandelen. Ik keur het absoluut niet goed wat deze jongeren hebben gedaan, het is echter moeilijke materie omdat er 2 kanten aan zitten.

Als Nederland het strengste regime heeft, dan is Europa verloren qua rechtspraak naar mijn mening. Ik begrijp ook wel dat je geen pedofielen/verkrachters zal gaan verdedigen maar een 14-jarige verkrachter verdient evenveel straf als een 40-jarige verkrachter als je het mij vraagt. Ik ken veel kinderen van zelfs 12 die meer intellect hebben dan de meeste volwassenen, en nee deze groep is niet klein. En ook al zijn die kinderen niet zo intellectueel als een volwassen iemand ik vind dat ze geen speciale behandeling horen te krijgen wat betreft verkrachting/moord en andere incidenten in de categorie zware misdrijven.

Waarschuw beheerder
Hmm ok zal het niet meer over Wilders hebben...12 maanden is ook wel kort, maar vergeet niet dat het hier om vrij jonge gastjes gaat. Iemand van 14 kan je gewoon niet 10 jaar opsluiten. Daarnaast vind ik dat mensen wat te gemakkelijk denken over de gevangenissen hier. Ik denk dat er te vaak wordt gedaan alsof het een hotel is, maar waar het om gaat is dat ze hun vrijheid kwijt zijn!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 15:57:
Ik ben het totaal met je eens Bisbee.

haha dank U... mijn dank is groot!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 15:57:
Komop, iedereen met een beetje verstand weet dat 12 maanden voor groepsverkrachtingen NIKS is. Als het aan mij zou liggen, minstens 10 jaar.

Sluit me hierbij volledig aan!

Het systeem falt iedere x weer in Nederland!!
word het dan niet eens tijd om over te stappen op andere manieren...??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Flutflopper, je reply begon goed maar eindigt met nonsens (no offence). So what dat ze 14 jaar zijn, ze weten dondersgoed dat ze die meisjes VERKRACHTEN, oftewel die meisjes tot sex dwingen wat ze waarschijnlijk nog nooit hadden gedaan. Dit blijft die meisjes hun HELE leven achtervolgen. Die meisjes zijn ook in die leeftijdscategorie als de verkrachters. Die meisjes zijn het volgende hoogstwaarschijnlijk kwijt :
- Zelfvertrouwen
- Maagdelijkheid
- Vertrouwen in de mens (man voornamelijk)
- Veilig gevoel
Als je zo'n smerige verkrachter 10 jaar geeft is ie het volgende kwijt :
- Zijn vrijheid.

Ik vind het dus onzin dat we rekening moeten houden met die achterlijke leeftijdsgrenzen. Dat joch is 14 en mag van mij fijn tot ze 24e of langer achter de tralies zitten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 16:02:
Iemand van 14 kan je gewoon niet 10 jaar opsluiten.

Waarom niet dan..?
juist gezien hun leeftijd! vind ik ze geestelijk verotter dan de ouwere verkrachters!!
hou ze maar is 10 jaar in een her opvoedingskamp en dat schrikt de rest ook wel af!!
En daarna de rest van hun leven proeftijd geven!!
nog 1x een vergrijp en je ziet de buitenwereld nooit weer!!
das pas met beleid straffen!

maar zolang die gasten na een paar maand weer op vrije voeten zijn, hebben ze alleen maar een mooie ervaring achter de rug om mee opte scheppen tegenover kameraden etc...!!
Die daders komen eruit en worden de hemel ingeprezen door hun stoere praatjes.

nogmaals het word tijd dat de maatschappij beschermd word ipv dat die psycho´s zo weer op vrije voeten zijn!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Blijkbaar geen weerwoord meer :O ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 19:56:
Blijkbaar geen weerwoord meer ?

lijkt er idd op!!

Waarschuw beheerder
Neuh, heb er niet zoveel aan toe te voegen. Er zijn niet voor niets straffen en rechters voor kinderen en voor volwassenen. Juist kinderen kan je meer vormen lijkt me en zullen misschien sneller leren van hun daden.

maar zolang die gasten na een paar maand weer op vrije voeten zijn, hebben ze alleen maar een mooie ervaring achter de rug om mee opte scheppen tegenover kameraden etc...!!

Zou kunnen, maar ik denk zelf dat een paar maanden gevangenschap een enorme invloed heeft op jonge mensen. Wat denk je dat het voor effect heeft op hun familieleden en omgeving als ze vast komen te zitten? De daders zelf krijgen hopelijk enorme spijt...Ik vind dat veel mensen hier te makkelijk denken over de gevangenissen in nederland. Ok, ze zijn best nog luxe, maar ik zou echt helemaal flippen als ik niet vrij zou zijn hehe.

nog 1x een vergrijp en je ziet de buitenwereld nooit weer!!

Zoiets is in de politiek ook een keer geopperd niet te lang geleden, maar het bleek onuitvaarbaar. De gevangenissen zouden overvol raken met enorme kosten tot gevolg.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

zo is het...je hebt groot gelijk kerel....;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 18:01:
wie is hier nou een sukkel door al die linkse kanker mongooltjes zoals jij is dit land zo aan het verloederen!!!
is dat wat je wilt dan!!!

elke dag verloedert het meer en meer... het gaat zo blijven doorgaan als we niets ondernemen... actie ondernemen is de boodschap!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 20:11:
Juist kinderen kan je meer vormen lijkt me en zullen misschien sneller leren van hun daden.

Ja idd door ze 10 jaar naar een her opvoedingskamp te sturen en erweer uit als ze volwassen genoeg zijn voor de echte maatschappij!!
Zou kunnen, maar ik denk zelf dat een paar maanden gevangenschap een enorme invloed heeft op jonge mensen. Wat denk je dat het voor effect heeft op hun familieleden en omgeving als ze vast komen te zitten? De daders zelf krijgen hopelijk enorme spijt...Ik vind dat veel mensen hier te makkelijk denken over de gevangenissen in nederland. Ok, ze zijn best nog luxe, maar ik zou echt helemaal flippen als ik niet vrij zou zijn hehe.

Kameraad komop zeg, ja idd voor die paar maand maar daarna ben je det snel weer vergeten hoor!!
echt straffen voor heel lange tijd is de oplossing....
Zoiets is in de politiek ook een keer geopperd niet te lang geleden, maar het bleek onuitvaarbaar. De gevangenissen zouden overvol raken met enorme kosten tot gevolg.laatste aanpassing 8 september 2005 20:12

Daarom zei ik na 10 jaar onder proeftijd weer vrij, en na 1 vergrijp ziet die de buitenwereld niet meer.....

en er is genoeg werk in nederland om zijn eigen huur bij elkaar te verdienen!!!
wie zegt dat de bevolking daar ook is voor moet betalen dan!
laat die gasten maar werken aan het spoor of in de mijnen net als in de US

ze zitten toch niet om niets vast!! en dan ook nog is op de kosten van de staat ofwel de bevolking lekker relaxen in lui lekker land!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft maandag elf minderjarige Rotterdammers die betrokken waren bij groepsverkrachtingen veroordeeld tot straffen tot straffen van maximaal twaalf maanden jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk.

gewoon damn doodstraf ofzo
Waarschuw beheerder
Snap dan dat het 1 grote chaos en teringzooi wordt als je de dader even hard terug mocht pakken.

Nee tuurlijk daar heb je helemaal gelijk in!! Als enige oplossing zie ik de DOODSTRAF!!!

Wie weet komen deze vieze ettertjes tijdens hun verblijf "jeugd-detentie" ook ff op (hun) Partyflock...mag lijen dat hun handen en hun pikkies eraf rotten!! :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zoiets is in de politiek ook een keer geopperd niet te lang geleden, maar het bleek onuitvaarbaar. De gevangenissen zouden overvol raken met enorme kosten tot gevolg.

En denk je dat al die nutteloze rechtszaken en taakstraffen etc, persoonlijke begeleiding voor die misdadigers etc. niks kost ? En dus jij wilt de veiligheid in Nederland verbreken omdat het teveel geld zou kosten ?

Ik betaal liever extra belasting zodat ik zeker weet dat moordenaars en verkrachters langer dan 12 maanden in de cel zitten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 21:30:
Ik betaal liever extra belasting zodat ik zeker weet dat moordenaars en verkrachters langer dan 12 maanden in de cel zitten.

Precies!!

Maar nog beter was het als die verziekte zielen zelf hun omkosten bijelkaar spaarden door Keihard te werken.

laat ze maar met dezelfde passie aan het spoor of in de mijn werken precies met dezelfde passie zoals ze die kleine meisjes ook hebben berooft van hun onschuld!!

en als ze niet willen werken dan ram je ze iedere genot en zelfrespect uit hun lichaam!!
net zolang tot ze uit zichzelf gaan schreeuwen!!

ja meneer, sorry meneer, aub nooit weer meneer!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Harde aanpak, niet de mentale aanpak, die werkt toch niet bij dat uitschot.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 21:41:

Nu achteraf he.!!

waren we niet beter uitgeweest in Nederland als jij rechter was..? haha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op donderdag 8 september 2005 om 21:43:
waren we niet beter uitgeweest in Nederland als jij rechter was..?

en als jij t was....waren we dan beter uitgeweest?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 22:19:
en als jij t was....waren we dan beter uitgeweest?

Nou kameraad reken er maar op!!!

ik reken wel af met zulke zieke gasten!

bisbee's law
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja idd door ze 10 jaar naar een her opvoedingskamp te sturen en erweer uit als ze volwassen genoeg zijn voor de echte maatschappij!!

Juist, en wat denk je dat er gebeurt als je 10 jaar niet deelneemt aan de maatschappij?

Nee tuurlijk daar heb je helemaal gelijk in!! Als enige oplossing zie ik de DOODSTRAF!!!

Dat gaat wel weer erg ver...al die haatgevoelens hier, nergens voor nodig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op donderdag 8 september 2005 om 22:22:
Nou kameraad reken er maar op!!!

ik reken wel af met zulke zieke gasten!

bisbee's law

nou..succes dan met je 4 jarige studie rechten en 6 jarig durende raio....

Waarschuw beheerder
Sorry Flutflopper, we zullen stoppen met het haten van zieke geesten die meisjes van 10 tot 14 jaar verkrachten. Vergeef ons voor deze haatgevoelens!

Waarschuw beheerder
Snap best dat je hen het liefst de doodstraf oplegt, is alleen niet juist om dat te doen vind ik...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 22:51:
Sorry Flutflopper, we zullen stoppen met het haten van zieke geesten die meisjes van 10 tot 14 jaar verkrachten. Vergeef ons voor deze haatgevoelens!

Zet dat jochie gewoon op negeren. Als hij van extreem linkse boomknuffelaars houdt die iedereen t handje boven t hoofd houden moet hij dat zelf weten:)

Daagggggg

Waarschuw beheerder
Ik heb aan niemand een doodstraf opgelegd. Ik vind alleen zoals ik al eerder heb uitgelegd, dat betreft deze zaken (verkrachting, meerdere malen of moord etc.) de leeftijd niet moet uitmaken. Die gozers van 13 of 14 weten dondersgoed dat ze een onschuldig meisje express pijn doen en haar leven vergallen.

Gewoon 10 jaar, niks onvoorwaardelijk, gewoon 10 jaar zitten. 10 jaar zitten nadenken hoe je zo'n meisjes leven heb verwoest, dat waarschijnlijk langer dan 10 jaar zal duren.

Doodstraf heb ik niks op tegen maar ben er ook niet voor, voor moordenaars vind ik de doodstraf toepasbaar, voor verkrachtingen niet echt.

Waarschuw beheerder
Hehe Salomon, ik hou wel van een discussie :)

Bomenknuffelaar of niet :D discussiëren kom maar op :P.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 23:08:
Bomenknuffelaar of niet discussiëren kom maar op .

wil wel mee discussieren....maar gaan we morgen verder...daar is t nu iets te laat voor en aangezien t roosje nu open is...morgen zullen we wel eens verder gaan..ben benieuwd...kan je aanraden..pak wat jurisprudentie er bij, wat wetbundels, verdragen, lees wat literatuur in...en dan zullen we eens zien...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik geloof dat jullie het besef van realiteit een beetje kwijt zijn. 10 maanden is een korte straf, de straffen in Nederland zijn vrij laag ja, maar een gastje van 14 die 10 jaar cel krijgt? Ain't gonna happen...

Het punt is gewoon dat ik wel wat zie in rehabilitatie en jullie het liefst zien dat (jonge) criminelen wegrotten.

Ik heb al eerder gezegd dat recht er niet op gebaseerd om daders zo hard mogelijk terug te pakken...de overheid moet boven de daders staan.

En denk vooral dat je stoer bent met je rechtse ideeen (y)

Waarschuw beheerder
10 maanden is idd kort, en je hebt ook gelijk, een 14-jarige die 10 jaar cel krijgt zal niet gebeuren. Dat komt door het rechtsysteem, ik ben van mening dat zo'n joch gewoon 10 jaar zou moeten krijgen.

En natuurlijk wil ik ook dat die crimineeltjes weer terug in de samenleving kunnen komen als normale mensen die geen onschuldige meisjes verkrachten. Maar wat is de kans hier nou op na 10 maanden jeugddetentie ? Zelfs als ze naar een psychiater gaan zullen ze hoogstwaarschijnlijk weer in de fout gaan.

En ik heb ook niet gezegd dat het recht gebaseerd is op het feit dat je daders zo hard mogelijk moet terug pakken. Maar waarom moet je in godsnaam dat soort monsters zo mild straffen ? Leg me dat is uit en geef daarbij ook je eigen mening wat jij dan de juiste straf zou vinden hiervoor.

Ik denk helemaal niet dat ik stoer ben met me rechste ideeën. Ik ben het gewoon zwaar oneens met de linkse ideeën, als dat mij dan rechts maakt, so be it. Ik vind dit allemaal te soft gaan en daar ga ik mijn mond niet over houden.

Ik weet zeker Flutflopper, dat als een naaste van jou zou worden verkracht door zo'n groep, jij ook een zware straf voor hen wil hebben. En ja, dat komt dan door emotionele redenen omdat je het slachtoffer dan persoonlijk kent, maar dat zou in het algemeen moeten gelden, de dader moet gestraft worden, niet met lijfstraffen (daar is het stuk dat de overheid boven de daders staat) maar gewoon met een goede celstraf.

Waarschuw beheerder
Zoals Hans&Lebbis al zeiden in 1 van hun conferences: Allochtonen zijn niet geweldadig. Het probleem is dat de helft die wel geweldadig is nou net weer in NL woont ;)

Nee, das een beetje overdreven. Je hoort et gewoon sneller als allochtonen iets verkeerds doen, omdat "hun" niet oorspronkelijk uit NL komen. Hoeveel echte rasechte NL-ers stelen wel niet dingen uit supermarkten enz enz enz. W

at dacht je van die 2 "rasechte" NL-ers die een gast hebben doodgetrapt, alleen maar omdat hij hun aansprak op het taalgebruik wat ze hadden tegen een oude vrouw. Dat hoor je dan wel, maar de minder ergere dingen die je hoort over allochtonen, worden lang niet zo snel in de publiciteit gezet als de allochtoon het doet.

Nu ff ontopic: Het is idd slecht dat NL zo'n rechtsysteem heeft. We zijn wat te soft daarop. Ik wil niet zeggen dat ik voor de doodstraf ben ofzow, maar wat harder mag het allemaal wel. Iemand die iemand anders verkracht (een minderjarige) zal een paar jaar cel moeten krijgen. Moet je voorstellen als je je leeftijdsjaaren 14-19 jaar mist. Dan mis je het hele begin van uitgaansleven, je raakt al je vrienden zo'n beetje kwijt die je ooit had (als je die nog over hebt van hetgene wat je hebt gedaan) enz enz. Ik wil niet zeggen dat ik 5 jaar genoeg vind, maar voor een minderjarige denk ik wel dat het een goeie straf is. En laat ze maar een beetje hard werken in een jeugdgevangenis ofzow. Laat ze gewoon weten dat ze veel en veel te ver zijn gegaan. Laat ze les geven van Rita Verdonk persoonlijk met haar inburgeringsgedoe. Dat is pas een straf.

1 jaar is te weinig, 10 jaar is veel te veel voor 13/14-jarigen. Dus gewoon voor de middenmoot. Of iets meer. Maar niet meer als 8. Natuurlijk denk je als je de ouders bent van et slachtoffer, of als goeie vriend er anders over.

En nu kap ik, ik typ alweer veel te veel :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 22:35:
Juist, en wat denk je dat er gebeurt als je 10 jaar niet deelneemt aan de maatschappij?

Nou dan gaan ze maar weer terug voor een volgende 10 jaar..?? en weer werken voor hun omkosten.. !!
ik zou er echt niet emotioneel wakker om liggen of zij wel of niet willen terugkeren op een normale manier!!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 22:41:
nou..succes dan met je 4 jarige studie rechten en 6 jarig durende raio....

Respect voor de studie, maar de manier van uitvoeren is belabberd......
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 22:51:

Ja idd moeten we geloof ik hun ook nog eff excusses aanbieden?? voor onze mening over hun!!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 23:03:
Snap best dat je hen het liefst de doodstraf oplegt, is alleen niet juist om dat te doen vind ik...

iedere vorm van ziekte (kanker, aids etc...)of kwaadaardige plagen (ratten of muggen etc... )word met de dood bestreden, maar als het om zieke of kwaadaardige mensen gaat dan mag het ineens niet..? bedoel hoe krom is krom..?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 23:08:
Hehe Salomon, ik hou wel van een discussie

Bomenknuffelaar of niet discussiëren kom maar op .

Oh ik ook wel hoor, maar niet met mensen die een oogkleppenstrijd voeren en niet van het huiselijke pad durven af te wijken. In discussies is het incasseren en uitdelen, maar goed wat wil je ook, t ventje zal wel 18 ofzo zijn.

Waarschuw beheerder
Rienders je hebt wel goede punten, maar ik blijf 5 jaar tegenover een heel verpest leven van de slachtoffers nog weinig vinden en ik blijf bij mijn standpunt dat 10 jaar een mooie tijd is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 10:57:
maar ik blijf 5 jaar tegenover een heel verpest leven van de slachtoffers nog weinig vinden en ik blijf bij mijn standpunt dat 10 jaar een mooie tijd is.

Precies ook 5 is veelste kort!! itt een hele leven wat verpest is...
Waarschuw beheerder
donateur
:| Veéeeeéeééel langer opsluiten!!!!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op vrijdag 9 september 2005 om 10:35:
chemisch castreren lijkt me een redelijk optie

Dat is nog niet eens zo een slecht idee ;) , maar capital punishment is geen optie.
Waarschuw beheerder
Weet je waar ik nou totaal niet tegen kan?!

Heeft iemand zich al afgevraagd waar die kinderen dat crimineel gedrag vandaan halen? Dat leren ze van hun ouders die eigenlijk ze moeten opvoeden en het goede voorbeeld moeten geven. Maar wat doen de ouders? Die roepen dingen als dit:

Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op vrijdag 9 september 2005 om 10:35:
chemisch castreren lijkt me een redelijk optie

Uitspraak van Early Hardcore Maniac op vrijdag 9 september 2005 om 10:33:
Ik zou ze direct kapotschieten

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 21:41:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 september 2005 om 20:41:
gewoon damn doodstraf ofzo

Uitspraak van DesiRave op donderdag 8 september 2005 om 21:13:

Uitspraak van Bisbee op maandag 5 september 2005 om 16:49:

Uitspraak van :devil: schizophrenic maniac :devil: op maandag 5 september 2005 om 17:03:
is maar een straf voor de doodstraf!!!!!!

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 17:34:
ja jong vergassen die lui damn zieke gasten. zielige lui ophangen met hun.

Uitspraak van JohnnyD op maandag 5 september 2005 om 18:52:

Uitspraak van Spanish_chick op woensdag 7 september 2005 om 11:56:
Wat krijgen die gastjes nou voor straf!!!! Jezus man!!! Jong geleerd oud gedaan???
Ze hebben gewoon kids verkracht... te sneu...

Dan ben je die kinderen aan het leren dat je eigen rechter mag spelen en dat fysiek geweld heel normaal is! Hun ouders roepen dat namelijk. Heel veel ouders, wat deze uitspraken komen uit dit topic. Dus er staat ons voor de volgende generatie nog heel wat te wachten. Kijk maar naar de USA waar ze dergelijke uitspraken al een jaar of 20 doen. Leer je kinderen maar hard genoeg dat ze geweld mogen gebruike en op een dag staat er wel 1 op school met een pistool.

En dan nu maar zo boos roepen dat de straf te zwaar is. Stelletje hypocrieten! Je bent er GVD zelf de oorzaak van dat kinderen dit soort dingen doen. Sluit jezelf eens op! :/

Ja, ik zal me nu niet echt populair maken. Who cares...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op vrijdag 9 september 2005 om 18:38:
Weet je waar ik nou totaal niet tegen kan?!

Heeft iemand zich al afgevraagd waar die kinderen dat crimineel gedrag vandaan halen? Dat leren ze van hun ouders die eigenlijk ze moeten opvoeden en het goede voorbeeld moeten geven. Maar wat doen de ouders? Die roepen dingen als dit:

Nobelprijs voor de domste uitspraak dit jaar:respect:

Ik heb geen telefoontje van die ouders gehad hoor waarin ze dat toegaven? Of een verklaring van die ouders gehoord of gelezen. Jij wel?

Waarschuw beheerder
Meneer 42. Misinterpreteren is ook een vak, laat je blijken.

En ik vind mijn uitspraak niet gewelddadig ofzo hoor :) Ik ben voor harde aanpak, en daarmee bedoelde ik geen lijfstraffen :). Wellicht helpt eerst goed lezen wel bij je volgende misinterpretatie.

En je weet wel dondersgoed wat al die ouders van die slachtoffers zeggen he ! Gelukkig is elk mens hetzelfde en kan je dat gerust posten zonder je druk te hoeven maken dat een individu iets anders zou zeggen :).

/sarcasme uit

Waarschuw beheerder
Ohja, sorry, had geen zin om op de aanpassen knop te drukken, dus ik post dr nog één bij.

De meeste reacties in dit forum zijn gepost op het moment dat ze dit waarschijnlijk voor het eerst lazen en het een verschrikkelijke gebeurtenis vonden, zoals je vast wel weet hebben emoties invloed op je manier van uiten, verbaal en non-verbaal.

Dus je moet niet alles te serieus nemen :).

Waarschuw beheerder
donateur
Tien van de elf jongens zijn inmiddels vrijgelaten

zegt alweer genoeg :/
Waarschuw beheerder
De rechtbank in Rotterdam heeft maandag elf minderjarige Rotterdammers die betrokken waren bij groepsverkrachtingen veroordeeld tot straffen tot straffen van maximaal twaalf maanden jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk.

Ik heb ongeveer meer als een jaar op een plek gezeten in Zeist (eikenstein) met mensen die jeugddetentie hadden. Jawel zulke mensen, mensen die berovingen met geweld gepleegd hebben, mensen die andere vermoord hebben, mensen die verkrachten. En ja nou komt tie... terwijl ik helemaal NIX gedaan had...jawel mensen die strafrechtelijk vastzitten komen op dezelfde plek waar jeugdige vastzitten die 'civiel' vastzitten(dat zijn mensen die door hun voogd uit huis geplaatst zijn omdat ze bijv. spijbelen), en die wachten op een 'behandeling'(omdat je zogenaamd niet functioneerd in de maatschappij). Dus mensen die civiel (niks ergs gedaan hebben) zitten langer als mensen die een ander verkrachten...heel gaar....
Dus je snapt wel dat ik het helemaal niet eens ben met die straf....want ik heb langer gezeten voor spijbelen en te veel uitgaan dan mensen die andere verkrachten!!!! Jawel....dat lees je goed...je wordt om stront in een jeugdgevangenis geplaatst en vervolgens komen mensen die zoiets doen er nog eerder vrij als jij, terwijl je er alleen wacht op een plaats in een behandelcentrum (waar je natuurlijk ook geen tering leert behalve discipline en met je mes en je vork eten. Ik ben blij dat ik nu 18 ben geweest en van dat gezeik af bent...

Dat moest ik ff kwijt
lijden moeten ze, net als ik 2 jaar gedaan heb(voor nix)

Waarschuw beheerder
Moet je nagaan hoe verneukt dit land aan het worden is...

Softheid is een feit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 18:47:
Nobelprijs voor de domste uitspraak dit jaar

Ik heb geen telefoontje van die ouders gehad hoor waarin ze dat toegaven? Of een verklaring van die ouders gehoord of gelezen. Jij wel?

Jij mag helemaal geen nobelprijzen uitreiken. Daar moet je gestudeerd voor hebben.

Wilde je soms ontkennen dat er mensen zijn die dergelijke uitspraken doen? LOL! Die kinderen halen het toch ergens vandaan. Of wil je beweren dat opvoeding geen invloed op de kinderen heeft?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 18:53:
Meneer 42. Misinterpreteren is ook een vak, laat je blijken.

En ik vind mijn uitspraak niet gewelddadig ofzo hoor Ik ben voor harde aanpak, en daarmee bedoelde ik geen lijfstraffen . Wellicht helpt eerst goed lezen wel bij je volgende misinterpretatie.

Ik heb d'r gewoon een hele verzameling gepakt. Die van jou ertussen uit doet niet af aan mijn punt.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 18:56:
De meeste reacties in dit forum zijn gepost op het moment dat ze dit waarschijnlijk voor het eerst lazen en het een verschrikkelijke gebeurtenis vonden, zoals je vast wel weet hebben emoties invloed op je manier van uiten, verbaal en non-verbaal.

Dus je moet niet alles te serieus nemen

Dat snap ik. Dat snap jij. Maar een kind kan zo'n uitspraak heel serieus nemen. Dat is nu precies wat ik wil zeggen. Flap zoiets eruit waar je kind bij is en zie het resultaat. Ze luisteren vaker als je denkt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 19:06:

Softheid is een feit.

Ja, kijk naar de USA waar straffen veel harder zijn. Totaal geen criminaliteit onder jongeren of zo. See my point...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op vrijdag 9 september 2005 om 20:11:
Ja, kijk naar de USA waar straffen veel harder zijn. Totaal geen criminaliteit onder jongeren of zo. See my point...

Maar daar is het economisch ook veel anders en het feit dat de mensen daar zowieso een heel andere mentaliteit hebben!!

de USA bevolkt door kansloze boeren uit europa die daar de vrije wereld opzochten!!
enn dachten het daar beter te krijgen!!

ga dit niet als excuus gebruiken kameraad!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de USA bevolkt door kansloze boeren uit europa die daar de vrije wereld opzochten!!
enn dachten het daar beter te krijgen!!

dat slaat dus echt 3 keer nergens op. De mensen die het daar nu moeilijk hebben (en dat zijn er verdomde veel) zijn echt geen 1e generatie immigranten ofzo...Hoe denk je dat Amerika het rijkste land ter wereld is geworden? Juist, door immigranten uit Europa die daar keihard hebben gewerkt.

Maar daar is het economisch ook veel anders en het feit dat de mensen daar zowieso een heel andere mentaliteit hebben!!

Klopt, er zijn daar erg veel kansarmen (jongeren).

Softheid is een feit.

Ik vind het even goed 'verneukt' dat mensen zomaar dingen gaan roepen in de trant van: 'hang ze op'...nouja goed lees de quotes van 42 er maar op na.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op vrijdag 9 september 2005 om 20:11:
a, kijk naar de USA waar straffen veel harder zijn. Totaal geen criminaliteit onder jongeren of zo. See my point...

ik gok dat jij er nog nooit bent geweest?
of anders ben je zeker alleen op het platteland van texas geweest ofzo..
want dit is toch wel de grootste onzin..
heb hier in nederland nooit gehoord dat een leerling een school half uitmoordde... of dat bendes elkaar vermoorden... dat zijn vaak ook jonge mensen!! of mensen die gaan joyriden en anderen doodrijden... of is dat geen criminaliteit?

Waarschuw beheerder
Ik denk dat hij het sarcastisch bedoelde...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 21:56:
dat slaat dus echt 3 keer nergens op. De mensen die het daar nu moeilijk hebben (en dat zijn er verdomde veel) zijn echt geen 1e generatie immigranten ofzo...

Ik doelde dus puur op het vererfde wild-west mentaliteit die nog veel heerst in amerika!
je ziet ondanks vele modernisering toch steeds dat typische erfgoed weer!

boedel dat kun je niet vergelijken met die van nederland!

dus hoef je de gevolgen van die zware straffen ook niet ter discussie brengen, want waarschijnlijk pakt het hier wel beter uit..!
puur omdat de hele mentaliteit van de bevolking anders is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben het zeer met 42 eens. Niet omdat ik het zielig vindt voor de jongens als ze een lange gevangenis straf krijgen, maar eerder omdat ik denk dat je een probleem bij de wortel aan moet pakken. Als die jongens uit de gevangenis komen hebben ze niks geleerd behalve dat het kut is om te zitten. Hun oude gedragsafwijkingen zitten er nog steeds in. Verglijk het met baartgroei. Als je het wegscheert blijven de haartjes even weg maar komen ze op den duur weer terug. Als je de hormonen bestrijdt die de haargroei veroorzaken komt het zeker niet meer terug.

Waarschuw beheerder
ze zouden dat tuig meteen aan de eerste beste boom op moeten hangen

Waarschuw beheerder
Hups, weer 1 die gewoon wat roept...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 22:42:
Hups, weer 1 die gewoon wat roept...

Kameraad begrijp me niet verkeerd maar das nu eenmaal de denkwijze en juist jij met je wel of niet goede redeneringen zijn echt in de minderheid!!

denk dat meer dan de helft van de bevolking er zo over denkt!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 22:31:

is ook logisch.. het zou je zussie of vriendin of dochter zelf maar moeten wezen!

geloof me! mocht ooit iemand dat bij mijn familie doen..
ik leg ze dan met de bek op een stoeprand en had die .......
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kijk weet je wat het is Bisbee? Als iemand mijn geliefden iets zou aandoen zou ik ook tot moord in staat zijn. Alleen uit rationele overwegingen denk ik gewoon niet dat een gevangenis straf op lange termijn iets is wat werkt. Die jongeren komen super gefrustreerd en geen steek verder uit de gevangenis en de kans is dan groot dat ze in herhaling vallen. Dan is er weer iemands dochter, vriendin, nichtje, etc die voor haar leven getraumatiseerd is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~joyce~ op vrijdag 9 september 2005 om 22:02:
ik gok dat jij er nog nooit bent geweest?
of anders ben je zeker alleen op het platteland van texas geweest ofzo..
want dit is toch wel de grootste onzin..
heb hier in nederland nooit gehoord dat een leerling een school half uitmoordde... of dat bendes elkaar vermoorden... dat zijn vaak ook jonge mensen!! of mensen die gaan joyriden en anderen doodrijden... of is dat geen criminaliteit?

Ehm, ik was dus sarcastisch met m'n opmerking dat er geen criminaliteit onder jongeren daar was. :P

Uitspraak van Bisbee op vrijdag 9 september 2005 om 22:51:
Kameraad begrijp me niet verkeerd maar das nu eenmaal de denkwijze en juist jij met je wel of niet goede redeneringen zijn echt in de minderheid!!

denk dat meer dan de helft van de bevolking er zo over denkt!
Uitspraak van <-$unny-> op vrijdag 9 september 2005 om 22:31:

is ook logisch.. het zou je zussie of vriendin of dochter zelf maar moeten wezen!

geloof me! mocht ooit iemand dat bij mijn familie doen..
ik leg ze dan met de bek op een stoeprand en had die hele verziekte rotkop opengetrapt!!

daar heb ik geen rechter voor nodig dan!

Kijk, en roep dat maar hard genoeg in het bijzijn van je kinderen en ze gaan het daadwerkelijk nog een keer doen ook! Wordt je daar gelukkig van als ouder? Je kind in de gevangenis als moordenaar? Want dat is wat er gebeurt dan.

En let's be honest. Je kan het wel gaan roepen, zou je het ook doen? Wie help je er mee?
Je dochter heeft niets aan een vader in de gevangenis. In tegendeel! Die help je er niet mee. Wie dan wel? De dader heeft er ook geen last meer van, die is dood. Dus wat schiet je er mee op?

Als je een beetje nadenkt weet je dat het gewoon stom is wat je dan roept. Dus ga je het niet doen. Maar je hebt het wel gezegt. En als je niet uitkijkt in het bijzijn van je kinderen. En die denken misschien nog niet zo ver na.

Criminaliteit onder jongeren komt ergens vandaan. Volgens mij dus van de ouders. Maar mocht je een beter idee hebben hoor ik het graag...

Waarschuw beheerder

rechtspreken moet niet over gevoelens gaan

Waarschuw beheerder
Ok, ik heb al deel van de posts van 42. en flutflopper gelezen en dit verbaast mij al genoeg. Ik lees verder terwijl ik post.

1. Iets eruit flappen waar een kind bij is ? Ik heb ten eerste geen kinderen. Ten tweede een kind die zoiets hoort zal er later niet veel meedoen, dit komt pas in de pubertijd of gewoon de leeftijd 10 tot 12. Ten tweede, niet veel ouders van kinderen zullen zeggen : Chemische castratie etc. waar hun kinderen bij zijn. Dus hoogstwaarschijnlijk, bijna met zekerheid kan ik zeggen dat de mensen die dat zeiden hier op het forum geen kinderen hebben :).
2. In de USA is er percentueel minder misdaad onder kinderen dan hier hoor. En dan hebben we het nog over geregistreerde misdaden. Als we de ongeregistreerde misdaden erbij gaan halen vliegt Nederland er meteen een stuk boven uit (Ja ken genoeg handeltjes die gebeuren, en dat alleen al hier in mijn omgeving).
3. Gewoon ramon, ik snap je gedachtengang wel gedeeltelijk maar waarom zouden ze er wel wat van leren als ze 12 maanden in de gevangenis zitten ipv 10 jaar ? Hou ze dan beter 10 jaar in die cel en dan zijn ze niks veranderd, dan 12 maanden. Beter 10 jaar zo'n mafkees buiten de maatschappij dan dat je hem na 12 maanden weer hebt rondlopen of ligt dat nou aan mij ?
4. 42. hou ajb over die kinderen, dat gebeurt echt zelden tot nooit in Nederland, dat is allemaal Amerikaanse bullshit. En dat gaat btw totaal off-topic aangezien het hier omgaat dat ze gewoon een veel te korte straf hebben gehad voor hun daden, niet over wat kinderen wellicht zouden kunnen doen als je zoiets zegt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 22:57:
Die jongeren komen super gefrustreerd en geen steek verder uit de gevangenis en de kans is dan groot dat ze in herhaling vallen. Dan is er weer iemands dochter, vriendin, nichtje, etc die voor haar leven getraumatiseerd is.

Hier kan ik helemaal geen touw aan vastknopen ? Dus oftewel straf ze maar lekker licht en hoop dat ze niet gefrusteerd raken en het nog is doen ! Nee dat zal werken !

Komop zeg, denk beetje na sorry hoor maar dit maakt me echt boos, doe je het erom of heb je echt niet aan de mogelijkheid gedacht dat ze zullen denken ;

"Hey ik kom er wel erg makkelijk vanaf en ik had dr flink plezier aan, kom ik doe het nog keer ! Misschien wordt ik nu niet eens gepakt ! en als het wel gebeurt ? so what ?".

Alsjeblieft...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 september 2005 om 00:02:
1. Iets eruit flappen waar een kind bij is ? Ik heb ten eerste geen kinderen. Ten tweede een kind die zoiets hoort zal er later niet veel meedoen, dit komt pas in de pubertijd of gewoon de leeftijd 10 tot 12. Ten tweede, niet veel ouders van kinderen zullen zeggen : Chemische castratie etc. waar hun kinderen bij zijn. Dus hoogstwaarschijnlijk, bijna met zekerheid kan ik zeggen dat de mensen die dat zeiden hier op het forum geen kinderen hebben

Hoe weet jij nou wat een kind met zo'n opmerking doet? Kinderpsychologie gestudeerd?
Het zal best dat die nu nog geen kinderen houden. Maar waarschijnlijk gaan ze die ooit wel krijgen. En dan gaan ze ineens andere dingen zeggen? Rare ideeen over het ouderschap... :/

2. In de USA is er percentueel minder misdaad onder kinderen dan hier hoor. En dan hebben we het nog over geregistreerde misdaden. Als we de ongeregistreerde misdaden erbij gaan halen vliegt Nederland er meteen een stuk boven uit (Ja ken genoeg handeltjes die gebeuren, en dat alleen al hier in mijn omgeving).

OMFG! In welke wereld leef jij? Minder misdaad onder kinderen. Right... :/
Dacht je dat in Amerika alle misdaden "geregistreerd" werden? Nederland is nog lang niet zo crimineel als de USA. Zoek eens wat cijfertjes op wil je...

3. Gewoon ramon, ik snap je gedachtengang wel gedeeltelijk maar waarom zouden ze er wel wat van leren als ze 12 maanden in de gevangenis zitten ipv 10 jaar ? Hou ze dan beter 10 jaar in die cel en dan zijn ze niks veranderd, dan 12 maanden. Beter 10 jaar zo'n mafkees buiten de maatschappij dan dat je hem na 12 maanden weer hebt rondlopen of ligt dat nou aan mij ?

Hij bedoeld dat je de opvoeding moet aanpakken. En niet als een kip zonder kop het kind in de bak moet gooien. Daar help je zo'n kind niet mee...

4. 42. hou ajb over die kinderen, dat gebeurt echt zelden tot nooit in Nederland, dat is allemaal Amerikaanse bullshit. En dat gaat btw totaal off-topic aangezien het hier omgaat dat ze gewoon een veel te korte straf hebben gehad voor hun daden, niet over wat kinderen wellicht zouden kunnen doen als je zoiets zegt.

Amerika had toch minder criminaliteit beweerde je toch net? :S
Iedereen zit hier om het hardst te roepen dat de daders niet hard genoeg gestraft worden hier in Nederland.
Dat heet jeugdrecht. Dat wil zeggen dat kinderen die nog in de opvoeding zijn (tot je 18) niet zo zwaar gestraft worden. Waarom doen ze dat niet? Omdat het niet de schuld van het kind is als wel een tekortkoming van de ouders. Dus in plaats van het stomweg in de bak te gooien (of nog erger volgens sommige neanderthalers hier) proberen ze de opvoeding recht te trekken zodat het later toch nog een plek in de maatschappij kan krijgen. Kom jij aan met de doelloze opmerking dat dat "soft" zou zijn. Ook niet verder kijken als je neus lang is :/ Je moet er voor zorgen dat kinderen dusdanig worden opgevoed dat ze dit soort dingen uberhaupt niet flikken. En als jij denk dat dat gaat lukken door lukraak bij alles wat je niet zint "ophangen die handel!" te roepen dan zit je er dus goed naast.

Als je de maatschappij wil verbeteren moet je je kinderen goed opvoeden! Dus het juiste voorbeeld geven. Niet daders op allerlei gruwelijke manieren willen straffen. Dat is namelijk NIET het goede voorbeeld...

Leek me toch zo makkelijk... :/

Waarschuw beheerder
Ik had het over percentueel niet aantal mensen in totaal.

En ik vind dat jeugdrecht onzin, ook kinderen bij goede ouders gaan vaak de fout in. Ik vind dat we die zieke geesten niet moeten helpen maar moeten straffen. En ik kijk zeker wel verder dan me neus lang is, ik vind ook dat kinderen goed opgevoed moeten worden ik heb nooit beweerd dat dat niet moet. Ik vind het gewoon onzin dat die kinderen zo'n korte straf krijgen voor zoiets, ook al zijn het kinderen, we hebben het hier niet meer over baby's of kinderen die iets doen en het 15 min later al vergeten zijn. Deze figuren weten verdomd goed dat ze fout zaten.

Ik heb nooit gezegd dat ze opgehangen moeten worden, en ik zie ik ook wel wat voor terugplaatsing in de maatschappij als ze 100 % zeker goedgekeurd zijn. Maar naar mijn mening kan je dat nooit helemaal checken, iedereen kan gedachten in ze achterhoofd houden en meespelen. Ik vind dat ze eerst een goede straf verdienen en daarna eventueel heropvoeding.

Over kinderen weet ik idd genoeg :) hoef ik niet aan jou uit te leggen waardoor en waarom, maar ik heb zeker genoeg kennis erover.

Maarjah hierover kan je toch dagen door discussiëren, ik blijf bij mijn mening dat hard straffen beter werkt. En 42. jouw theorieën kloppen ook wel gedeeltelijk ik vind alleen dat ze via de manier die jij uitlegt er veel te gemakkelijk van afkomen, je moet niet altijd afgaan op de goedheid van de mens, want die is er zelden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op zaterdag 10 september 2005 om 00:40:
Hij bedoeld dat je de opvoeding moet aanpakken. En niet als een kip zonder kop het kind in de bak moet gooien. Daar help je zo'n kind niet mee...

Ik begrijp niet dat je die mensen ook nog wilt helpen ook... natuurlijk moeten we menselijk blijven en ze uiteindelijk een 2e kans geven, maar niet na 12 maanden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 september 2005 om 01:03:
En ik vind dat jeugdrecht onzin, ook kinderen bij goede ouders gaan vaak de fout in. Ik vind dat we die zieke geesten niet moeten helpen maar moeten straffen. En ik kijk zeker wel verder dan me neus lang is, ik vind ook dat kinderen goed opgevoed moeten worden ik heb nooit beweerd dat dat niet moet. Ik vind het gewoon onzin dat die kinderen zo'n korte straf krijgen voor zoiets, ook al zijn het kinderen, we hebben het hier niet meer over baby's of kinderen die iets doen en het 15 min later al vergeten zijn. Deze figuren weten verdomd goed dat ze fout zaten.

Die grens is nu eenmaal bij je 18de gezet. Zou ook erg sneu zijn om 15 jarige die hun belastingen niet opgeven voor 20 jaar de bak in te laten vliegen voor belastigingfraude (de ergste misdaad die je in Nederland kan plegen, vraag me niet waarom).

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 september 2005 om 01:03:
Ik heb nooit gezegd dat ze opgehangen moeten worden, en ik zie ik ook wel wat voor terugplaatsing in de maatschappij als ze 100 % zeker goedgekeurd zijn. Maar naar mijn mening kan je dat nooit helemaal checken, iedereen kan gedachten in ze achterhoofd houden en meespelen. Ik vind dat ze eerst een goede straf verdienen en daarna eventueel heropvoeding.

Zover ik weet is jeugddetentie een heropvoeding. En de straf is voor de ouders in mijn mening. Die hebben gefaald. En iemand ophangen is natuurlijk helemaal te debiel voor woorden.

Waarschuw beheerder
Ik heb al eerder gezegd dat de jeugdrechten moeten vervallen bij bepaalde misdaden zoals verkrachting/moord etc. aangezien dat gewoon onmenselijk is. Belastings-fraude is iets anders.

Jeugddetentie is idd een soort van heropvoeding alleen vind ik dat de overheid die misdadigers daarvoor eerst minstens een paar jaar moet laten zitten als straf. En ik vind het onzin dat de ouders een kind moeten gaan straffen over een verkrachting, wat willen ze doen ? huisarrest geven ? Volgens jou hebben die ouders blijkbaar al eerder gefaald en waarom zouden ze nu opeens de perfecte ouders spelen. Ik blijf die straffen gewoon veel te mild vinden en vind het helemaal onzin dat de ouders hun kinderen moeten gaan straffen. Kijk als het gaat om lichte vandalisme, iets kleins gestolen uit de winkel etc, dan kunnen de ouders wel een toepasselijke straf bedenken, maar niet over verkrachting.

En ben het inderdaad met je eens dat ophangen ook debiel is. Als het nou serie-moordenaars waren zou ik er eventueel over willen nadenken.
Waarschuw beheerder
Dus in plaats van het stomweg in de bak te gooien (of nog erger volgens sommige neanderthalers hier) proberen ze de opvoeding recht te trekken zodat het later toch nog een plek in de maatschappij kan

Maar wat trekken ze recht..? de meesten vallen toch weer in herhaling!
een van deze daders was ookaL EERDER IN AANMERKING GEWEEST VOOR EEN MOORDZAAK..!! wat is daar recht van getrokken dan?
als deze toen al 10 jaar de bak werd ingepleurd dan was er 1 x minder geneukt op het slachtoffer....
En als jij denk dat dat gaat lukken door lukraak bij alles wat je niet zint "ophangen die handel!" te roepen dan zit je er dus goed naast.

Niet alleen denken maar ook dat het uitgevoerd word, en dan verschoon je de maatschappij wel van zijn versmerders!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hij bedoeld dat je de opvoeding moet aanpakken. En niet als een kip zonder kop het kind in de bak moet gooien.

Ik ken idd mensen die vaak zijn opgepakt voor drugs en diefstal ed.. waarvan ik t idee heb dat t voor het grootste gedeelte komt door een slechte(of bijna geen) opvoeding..

Maar kinderen die al op jonge leeftijd sadistische trekjes hebben en bv dieren mishandelen, en zich op latere leeftijd vaak schuldig maken aan mishandeling(en dan niet een klap uit opwelling,maar echt iets gemeens),Stelen en bedriegen opeen heel sluwe wijze..
Aan datsoort mensen zit gewoon een steekje los.. daar kunnen de ouders echtnix aan doen..

Ik denk dat t voor de ouders al verschrikkelijk genoeg is dat ze zo'n kind hebben!:|

Waarschuw beheerder
Ten eerste in het gevang zitten die nog heel beinvloedbare jongeren tussen het zwaarste tuig dat er bestaat. De enige rolmodellen die zij om zich heen hebben zijn dus ook die criminelen. Het is aan jullie om uit te vogelen wat voor een gevolgen dat heeft. Ik zeg ook niet dat ze lichter gestraft moeten worden, maar anders. Het doel van ons rechtsysteem is om de samenleving leefbaar te houden, niet om wraak te nemen, de straffen zijn een middel om de samenleving leefbaar te maken maar niet altijd het beste middel. In dit geval denk ik dat een heropvoedingstraject (Glenn Mills) of psychotherapie beter werkt. Het maakt mij niet uit hoelang dat duurt als ze er maar ,,genezen,, vandaan komen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 september 2005 om 14:52:
niet om wraak te nemen

genoegdoening is ook één van de redenen dat mensen de bak ingaan..
volgens mij betekend negative genoegdoening gewoon wraak..

Waarschuw beheerder
jezus wat denken jullie (bijna) allemaal simpel! gewoon goed straffen en dan is het wel goed? alsof die jongens er wat van leren als ze langer zitten!! helemaal niks!
die jongens hebben zware therapie nodig. die moeten op een ANDERE manier leren dat wat zij doen niet kan.
en wtf heeft amerika hiermee te maken? en wie zegt dat criminaliteit in amerika minder is heeft echt iets voor z'n ogen hangen...
zoals jullie zien ben ik het maar met een paar mensen eens, en dat zal wel links gelul zijn.. nou, ik ben er trots op!!! denk tenminste verder dan de gemiddelde nederlander.. dat blijkt maar weer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 13:07:
jezus wat denken jullie (bijna) allemaal simpel! gewoon goed straffen en dan is het wel goed? alsof die jongens er wat van leren als ze langer zitten!! helemaal niks!
die jongens hebben zware therapie nodig. die moeten op een ANDERE manier leren dat wat zij doen niet kan.

Das toch al jaren de standaard manier van doen hier in NL....
dat softe gedoe wat juist is volgens jou en nog een paar!!met al die stomme therapien is toch al zoooo lang aan de gang en je ziet toch dat het geen vruchten afwerpt!!
het systeem faalt als maar kan....!

zoals jullie zien ben ik het maar met een paar mensen eens, en dat zal wel links gelul zijn.. nou, ik ben er trots op!!! denk tenminste verder dan de gemiddelde nederlander.. dat blijkt maar weer

Vooral blijven doen, en vooral maar in leugens blijven geloven....
das vooral de juiste wijze!!

stop ze svond's ook nog maar eff in en geef ze ook een weltrustenkusje voor het slapen gaan want stel voor dat ze zich anders te hard aangepakt voelen.....

ja de linkse softe methode die red ons wel zoals altijd beloofd, en maar blindelings toekijken hoe dit land erdoor onderuit word gehaald, en dan ook nog is te trots om er eerlijk voor uit te komen!!

ORDE EN RESPECT
word gecreerd door de harde hand!! en die harde hand hoort te zegevieren...

nu heeft een ieder lak aan die hand
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bisbee, laten we maar stoppen met replyen, die mensen hebben oogkleppen voor en geloven dat al die therapieën etc ook werkelijk ooit zomaar is zullen gaan werken en dat Nederland weer een welvarend land wordt wat betreft criminaliteit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 14:03:
Bisbee, laten we maar stoppen met replyen,

Haha ja idd....

straks vormen al deze softies nog een partij voor die arme donders!
want ohhh wee als ze het maar niet slecht hebben, en al zeker niet het gevoel krijgen dat ze een straf uitzitten!!

das toch wel zoooo slecht, dan komen die onschuldige jochies mischiel wel getraumatiseerd de bak uit en dat kan en mag niet...??

nee iedere avond een knuffel, en hun spijt betuigen omdat ze eenmaal in een gevangenis zitten en ze daarop met 10 maand weer de vrije wereld insturen dat helpt 100000% beter dan ze ook echt het gevoel te geven dat ze iets verkeerds hebben gedaan..!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat ben jij goed in andermans teksen ombuigen zeg... nergens staat dat mensen de straf te hoog vinden hoor! van mij mag hij ook veel langer! het enige wat gezegd wordt is dat ze bijvoorbeeld intensieve therapie erbij nodig hebben..
Waarschuw beheerder
donateur

ah die opmerking komt over alsof je ze een jaartje therapie wil geven en danweer wil vrijlaten :vaag:
Behalve dat ze therapie nodig hebben, zijn ze ook gewoon verantwoordelijk voor hun daden :|

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 15:11:
van mij mag hij ook veel langer! het enige wat gezegd wordt is dat ze bijvoorbeeld intensieve therapie erbij nodig hebben..

lijkt me vrij logisch dat ze behalve een straf, ook zware therapie nodig hebben..

Waarschuw beheerder
ik heb pas 1 keer mogen stemmen en toen heb ik het niet gedaan omdat ik me er niet in had verdiept

stemmen op politici die vooral een grote muil hebben maar weinig inhoud

hoe weet jij dit nu weer dan?:S
ik dacht dat jij je er niet in verdiepte!! of is dit wat je aleen uit je directe omgeving heb opgevangen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op donderdag 8 september 2005 om 15:06:
Dus dan heb ik liever een iemand die streeft voor het volk en helaas niet alles kan waarmaakt maar waar ik wel vertrouwen in heb!

juist! NIEUWE MENSEN, NIEUWE KANSEN

Waarschuw beheerder
BASS-SPACER, zoals ik al zei, mensen hebben oogkleppen op en willen alles op softe manieren oplossen.

Dit kabinet is gewoon achterlijk, en dat vind ik niet, maar meer dan de helft van Nederland. (Ja opiniepeilingen bewijzen dit).

Weg met dit klote-beleid, het is tijd voor verandering.

Waarschuw beheerder
gevangenissen zouden overvol raken met enorme kosten tot gevolg.

gevangenis in het buitenland of de dood straf lost al een hoop op!
zeker als je aleen dit soort zieke geesten achter de tralies zet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 22:44:

IDD JA, MOET JE IS KIJKEN HOEVEEL DAT ZOU BESPAREN OP JAARBASIS!!!

maar dat mag weer niet omdat die arme stakkertjes oooohhh zo zielig zijn!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 15:11:
wat ben jij goed in andermans teksen ombuigen zeg...

haha Ik doe me best lieverd!!

Waarschuw beheerder

Goed, mag jij me uitleggen waarom het goedkoper zou zijn om ze in een gevangenis in het buitenland te plaatsen. Ik snap ook niet waarom je de kosten (die niet veel lager zijn dan een lange straf))als een argument voor de doodstraf zou gebruiken. Lekker zou dat zijn zo'n overheid...mensen doden om kosten te besparen.

hoe weet jij dit nu weer dan?:S
ik dacht dat jij je er niet in verdiepte!! of is dit wat je aleen uit je directe omgeving heb opgevangen

Zo knul wat zijn we weer bijdehand! Ik had me niet verdiept in de partijprogramma's van de verschillende politieke partijen, maar ik volg(de) wel het nieuws in de kranten en op tv. Ik wist wel ongeveer waar elke politieke partij voor staat, maar ik zou graag weten op wat voor partij ik precies stem.

Dit kabinet is gewoon achterlijk, en dat vind ik niet, maar meer dan de helft van Nederland

Vind ik ook, maar om andere redenen. Is de huidige regering links? Aan welk kabinet danken we volgens jou het systeem van rechtspraak dan dat we nu hebben?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op maandag 12 september 2005 om 00:09:

Waarom jagen we dan niet gelijk alle gehandicapten een kogel door het hoofd. Scheelt handen vol met geld.
Of alle 65+'ers. Kosten ook veel geld.

Dan kan de regering daar die mooie tolpoortjes voor kopen die ze zo graag willen. Fijn he!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op maandag 12 september 2005 om 12:53:
Waarom jagen we dan niet gelijk alle gehandicapten een kogel door het hoofd. Scheelt handen vol met geld.
Of alle 65+'ers. Kosten ook veel geld.

waarom doe je nou zo bijdehand!!

Vormen deze bovengenoemde een bedreiging...?
nee integendeel!

wij hadden het toch over geditineerden..?

je moet niet alles door elkaar heen halen kameraad!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dit kabinet is inderdaad belachelijk!! zijn we het toch eens..
en alsof alle geditineerde een bedreiging vormen? een heel klein deel vormt een bedreiging, en nog geen reden om je te verlagen tot het niveau in Amerika. mensen afslachten omdat ze niet helemaal lekker zijn.. vind ik net zo ziek!

Waarschuw beheerder
42. Slaat nergens op met die bejaarden.

En beluudie, idd niet alle gedetineerden zijn gevaarlijk maar een heleboel wel, zoals deze groepsverkrachters.
En beluudie, waarom post je eerst dat Amerika niks met dit topic te maken heeft en nu begin je er zelf weer over :o?

Maak je keuzes ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 00:33:
Vind ik ook, maar om andere redenen. Is de huidige regering links? Aan welk kabinet danken we volgens jou het systeem van rechtspraak dan dat we nu hebben?

Ik weet dat de rechtspraak niet aan dit kabinet te danken is aangezien het al tijden zo gaat. Maar dit is de druppel die de emmer deed overlopen (spreekwoordelijk voor de bijhandjes hier). En ja ik vind dat de huidige regering wel flink de linkse kant opgaat.

Waarschuw beheerder
marteling en de dood straf invoere!!!!!

Waarschuw beheerder
ik begin over Amerika omdat er in Nederland geen doodstraf is, dus koppel ik het aan een land waar ze daar wel aan doen, bijdehandje!
en deze verkrachters hoeven dus niet gevaarlijk te zijn. met een goeie therapie EN een goeie straf kan je ervoor zorgen dat deze jongens weer de goeie kant op gaan. dat lijkt mij een beter oplossing dan ze maar de dood in te werken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 14:57:
dit kabinet is inderdaad belachelijk!! zijn we het toch eens..

haha eindelijk is een overeenkomst!!
en alsof alle geditineerde een bedreiging vormen? een heel klein deel vormt een bedreiging, en nog geen reden om je te verlagen tot het niveau in Amerika. mensen afslachten omdat ze niet helemaal lekker zijn.. vind ik net zo ziek!

een heel klein deel vormt een bedreiging, en nog geen reden om je te verlagen tot het niveau in Amerika. mensen afslachten omdat ze niet helemaal lekker zijn.. vind ik net zo ziek!

Precies en over dat hele kleine deel hebben we het voornamelijk!!
de moordenaars en verkrachters etc... niet die die een inbraak hebben gepleegd!

nee we hebben het over zware tuig...
en ja die moeten worden verbannen uit de maatschappij...!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee die (mensen ) zijn zwaar ziek daar is geen straf voor of therapie...

Waarschuw beheerder
tot je er achter komt dat de dader de dader niet was.. oeps.. foutje!! kan namelijk gebeuren! fouten zijn menselijk toch??

Waarschuw beheerder
Dus je bedoelt omdat er misschien een keer een verkeerd iemand wordt gepakt en gestraft, dat we daarom maar alle straffen licht moeten laten, want stel je voor ?

Ohja, dat heeft nut :D

/sarcasme uit

Waarschuw beheerder
ja, maar een keertje een verkeerd iemand pakken, straffen en vermoorden is wel lullig he.. denk aan alle levens die je dan verpest! en een straf is niet meteen licht als er geen dood aan vast zit..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op zondag 11 september 2005 om 13:58:
ORDE EN RESPECT
word gecreerd door de harde hand!! en die harde hand hoort te zegevieren...

nu heeft een ieder lak aan die handlaatste aanpassing 11 september 2005 14:02

Orde kun je misschien krijgen door met een harde hand op te treden, respect absoluut niet ;) .

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 22:44:

Denk je nu dat het iemand met een "zieke geest" interesseert of zij/hij de doodstraf krijgt opgelegd?

Uitspraak van Bisbee op maandag 12 september 2005 om 00:09:

Een elektrocutie kost tussen de 1 en 1.5 miljoen dollar, verre van goedkoop dus...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 17:10:
ja, maar een keertje een verkeerd iemand pakken, straffen en vermoorden is wel lullig he.. denk aan alle levens die je dan verpest! en een straf is niet meteen licht als er geen dood aan vast zit..

Tja zoals je zei, fouten zijn menselijk :). Dat zal je nooit kunnen voorkomen.

Ik ben ook niet pro-doodstraf, heb ik al eerder gezegd. Maar een lange cel-tijd spreekt mij zeer zeker aan :). En dan in de gevangenis ze echt als criminelen behandelen zodat ze weten dat ze goed fout zitten.

@Jinsu: Respect kan je ook krijgen als je met harde hand optreedt ;) alleen niet van de criminele groeperingen.

Elektrocutie zou sowieso nooit in Nederland komen, wellicht een spuitje.

Waarschuw beheerder
je kan het voorkomen door die hele doodstraf te vergeten. en ik snap niet dat mensen een probleem hebben tegen een beleid waarin ze mensen proberen de goeie weg op te helpen. natuurlijk zijn er altijd mensen die niet geholpen kunnen worden en die krijgen voor levenslang tbs en dat is iets waar je niet meer vanaf komt.

Waarschuw beheerder
Ik ben ook niet op weg naar een doodstraf ofzo, moet ik het blijven zeggen :P?

Je ziet toch overduidelijk dat het beleid faalt en blijft falen op deze manier ?

En kan je een krantenknipsel, informatie of iets dergelijks geven van dat levenslang TBS, of je informatiebron daarvan ? Wil ik graag meer van lezen.

Waarschuw beheerder
er is genoeg over te vinden. het is nog een tijdje geleden in het nieuws geweest dat er 140 nieuwe longstay plekken komen. deze tbs plekken heten longstay plaatsen, typ in op google en voila!

Waarschuw beheerder
Kga wel is even kijken :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 16:56:
tot je er achter komt dat de dader de dader niet was.. oeps.. foutje!! kan namelijk gebeuren! fouten zijn menselijk toch??

Daarom zei ik al eerder bovengenoemd, pas als het eenmaal uit de mond van de dader is gekomen!! dat die zelf heeft bekend, wat velen doen!
kijk dan is het ook geen foutje meer, toch...??
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 17:27:
natuurlijk zijn er altijd mensen die niet geholpen kunnen worden en die krijgen voor levenslang tbs en dat is iets waar je niet meer vanaf komt.

haha ja en die breken een x uit en dan heb je weer een gevaar in de maatschappij rondlopen, of erger zelfs dat ze iemand dood maken net als laatst een x in A'dam was dat toch..?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja.. kan gebeuren.. net zoals je bij de doodstraf mensen kan straffen die niet schuldig zijn! want er zijn mensen die bekennen uit angst of noem het maar op. ookal zegt de dader zelf het gedaan te hebben kan het nog niet zo zijn!
zo zit er aan alles haken en ogen!

Waarschuw beheerder
en trouwens, daar breek je niet zomaar uit! het is te vergelijken met een zwaar psychiatrische instelling. weet niet of je daar wel eens binnen bent geweest?? als ze ontsnappen dan is het tijdens het weekend dat ze vrij mogen dan...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 19:12:
ja.. kan gebeuren.. net zoals je bij de doodstraf mensen kan straffen die niet schuldig zijn! want er zijn mensen die bekennen uit angst of noem het maar op. ookal zegt de dader zelf het gedaan te hebben kan het nog niet zo zijn!

Ik vind dat jullie, en vooral jullie vrouwen het teveel opnemen voor die zieke luitjes!!

totdat het je zelf overkomt!! of in je naaste omgeving.
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 19:13:
en trouwens, daar breek je niet zomaar uit! het is te vergelijken met een zwaar psychiatrische instelling. weet niet of je daar wel eens binnen bent geweest?? als ze ontsnappen dan is het tijdens het weekend dat ze vrij mogen dan...

Maar lief... das toch een pot nat!! zulke lui mogen de buitenwereld nooit weer zien! je ziet toch dat 1 x per maad er een tbs'er zich niet meld en dan heb je big nieuws op tv..!! omdat een ieder dan het ergste vreest.
bedoel als je dat x op x tovh doet, laat ze dan gewoon niet meer vrij!

een probleem los je niet op door erom heen te lopen!
die los je op vanaf de wortel zoals het altijd met lastige dingen word gedaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dan mag jij me vertellen hoe je een probleem als geestesziekte oplost vandaar de wortel.. iemand straffen omdat er niet iets goed zit in het hoofd is wel heel erg.. en het ligt niet aan vrouwen! jullie zijn gewoon te hard.. en het is niet eens realistisch wat jullie willen.. als dit rechtse kabinet dat niet eens voorstelt, zegt wel wat toch?
iemand straffen omdat ze ziek zijn. hetzelfde als een gehandicapten straffen. die kunnen namelijk ook gevaarlijk zijn! zij weten niet altijd wat voor gevolgen hun acties kunnen hebben. of kunnen door spasmen iemand heel hard slaan en zo zijn er wel meer dingen op te noemen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 20:57:
iemand straffen omdat ze ziek zijn. hetzelfde als een gehandicapten straffen

Haal toch aub niet alles door elkaar heen!!

doe toch is niet zo overgevoelig wil je aub..?
doen die daders ook niet wanneer ze een mede vrouw verkrachten!!!
of iemand vermoorden!

door jullie instelling gebeurt dit teklkens weer!!
als het aan mijn of A.B.B Niko zijn instelling lag dan was nederland weer schoon binnen een jaar..!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op maandag 12 september 2005 om 21:36:
doen die daders ook niet wanneer ze een mede vrouw verkrachten!!!
of iemand vermoorden!

door jullie instelling gebeurt dit teklkens weer!!
als het aan mijn of A.B.B Niko zijn instelling lag dan was nederland weer schoon binnen een jaar..!!!laatste aanpassing 12 september 2005 21:40

Dat is bullshit. Waar haal jij het vandaan dat strengere straffen criminaliteit verminderd? Bewijs dat eens!

Werkt voor geen meter. Ga kijken in landen waar de straffen veel strenger zijn als hier. Criminaliteit ligt meestal hoger...

Waarschuw beheerder
ik doe niet overgevoelig.. dus jij denkt de criminaliteir op te kunnen lossen? dan ben je de eerste! knap hoor..

Waarschuw beheerder
als het aan mijn of A.B.B Niko zijn instelling lag dan was nederland weer schoon binnen een jaar..!!!

Jullie willen de criminelen ook kapot maken. Natuurlijk hebben ze een passende straf nodig en moet de maatschappij tegen ze worden beschermd. Het is ook belangrijk dat ze weer kunnen deelnemen aan de maatschappij, zodat ze geld gaan opleveren ipv geld kosten! Het is alleen fout om te denken dat een ongewoon harde en lange straf ze wel wat gaat leren.

Btw, ieder land heeft zo zijn problemen met criminaliteit. Ik noem een Belgie...

Waarschuw beheerder
Hmmm dit gaat ook weer wat ver: http://www.telegraaf.nl/binnenland/25381681/Feestvieren_in_de_bajes.html

Waarschuw beheerder
Hmm dit gaat wel weer te ver: http://www.telegraaf.nl/binnenland/25381681/Feestvieren_in_de_bajes.html

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op maandag 12 september 2005 om 21:45:
Dat is bullshit. Waar haal jij het vandaan dat strengere straffen criminaliteit verminderd? Bewijs dat eens!

Bewijs jij het tegengestelde dan maar is...!!
je ziet toch dat ondanks dit zogenaamde softe beleid waar jullie voor zijn...? juist de criminaliteit alleen maar erger en erger word..!!
Bewijs jij maar is dat deze manier van handelen juist is..? ipv de hardere manier!!
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 21:54:
ik doe niet overgevoelig.. dus jij denkt de criminaliteir op te kunnen lossen?

Kijk criminaliteit kun je nooit tegenhouden!!
Maar je kunt de maatschappij wel beter beschermen door de echte criminelen met een zieke geest langer op te sluiten, daar een harde heropvoeding geven! ipv ze te troosten in de hoop dat ze veranderen door jullie liefdadigheid en ze daarop na 10 maand weer de vrije wereld in te laten!!!
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 september 2005 om 22:51:
Jullie willen de criminelen ook kapot maken

Nee.... er zit mega verschil in criminele activiteiten!!
en inbraak of vandalisme..!! is ook niet goed, maar je kunt dit zien als een jeugdzonde, of kleinschallige criminaliteit!
Maar wij hebben het over verkrachters of moordenaars!!
En ja daar willen wij de maatschappij tegen beschermen dan..? door deze voor eeuwig te verwijden van de samenleving!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
VEENHUIZEN - Dat Nederlandse gedetineerden tot de best behandelde gevangenen ter wereld horen was al bekend. Maar dat moordenaars, bankovervallers en drugsbaronnen achter de tralies van een Nederlandse gevangenis zelfs een eigen ’ grand

Uit een serie foto’s die deze krant gisteren in handen kreeg gespeeld, blijkt dat gevangenen in de strafinrichting Esserheem in Veenhuizen geen reden tot klagen hebben. „In ons eigen café ’Club 91’ vieren we ieder weekeinde feest”, laat tweevoudig moordenaar Martin K. weten.

Onder het genot van een heerlijke snack, een ijsje of een maltbiertje leggen we een kaartje, spelen we biljart of luisteren we gezellig naar muziek. Of als het lekker weer is, spelen we een partijtje tennis. Buiten hebben we namelijk ook een tennisbaan ter beschikking”, aldus K.
Waarschuw beheerder
Dus bovenstaande manier van juiste behandeling zou wel ergens tot leiden volgens jullie..??
die gasten lachen zich rot, en gelijk heben ze!!
ze heben ja immers een groep van de bevolking die ze steunt!!!

Waarschuw beheerder
Natuurlijk niet mongool, als je mn post had gelezen waarin die link staat had je het geweten.

En ja daar willen wij de maatschappij tegen beschermen dan..? door deze voor eeuwig te verwijden van de samenleving!

het is al gezegd dat dat niet te betalen is.

In landen waar de straffen een stuk zwaarder zijn schrikt het criminelen niet genoeg af om geen misdaad te plegen :/ D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 09:48:
Natuurlijk niet mongool,

Hij kun je ook op en normale manier discuseren!!
of ben je daar te zwak begaafd voor..?

iig dat beledigen van mongool doe je maar tegen je paps of mams ok!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 09:45:
Dat Nederlandse gedetineerden tot de best behandelde gevangenen ter wereld horen was al bekend.

wie zeiden ookal alweer dat de gevangen het hier niet zo goed hadden...?
dat je hun verblijf niet met een centerparcs gebeuren mocht vergelijken..!!

Nou dat kwam iig niet uit mijn mond of die van A.B.B Niko
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hij kun je ook op en normale manier discuseren!!

:/ wat probeer je me te vertellen?

Ok, dat van die bar is te gek voor woorden, dat kan ook alleen in Nederland. Maar 1 van jullie begon over Oost-Europese gevangenissen en dat Nederland dat voorbeeld moest volgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 09:42:
je ziet toch dat ondanks dit zogenaamde softe beleid waar jullie voor zijn...? juist de criminaliteit alleen maar erger en erger word..!!
Bewijs jij maar is dat deze manier van handelen juist is..? ipv de hardere manier!!

Wat zeg ik net? :/ Kijk naar landen met een veel strenger beleid. USA of Thailand of zo. Straffen ze veel harder en strenger. Is daar minder criminaliteit? Nee, juist meer...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 10:41:
wat probeer je me te vertellen?

Dat ondanks een meningverschil ik iig jou niet uit maak vor Mongool!!!!
dat probeer ik je te vertelen, ok..?
Ok, dat van die bar is te gek voor woorden

Ja idd en dat kan en komt alleen voor in NL!
puur door het softe beleid wat we hebben hier in Nederland!!
Maar 1 van jullie begon over Oost-Europese gevangenissen en dat Nederland dat voorbeeld moest volgen.

Ja dat zei ik!!
Puur omdat ik weet dat de mensen in het oostblok wel respect hebben voor de wet!
daar is het ja meneer, sorry meneer als ze tegen een agent praten ipv een grote onrespectabele grote bek zoals hier!!

Als wij dat is in zouden voeren hier, dan knepen de meesten hem zo erg dat ze wel 10x nadachten voor hun daad, en al zeker als ze al een x heben gezeten!!
want dat wil geen 1 mens nog een x meemaken!!
geloof me...
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 10:42:
Wat zeg ik net? Kijk naar landen met een veel strenger beleid. USA of Thailand of zo. Straffen ze veel harder en strenger. Is daar minder criminaliteit? Nee, juist meer...

Dat daar meer aan criminaliteit word gedaan komt echt niet als tegenreactie door de hardere straffen!!

dat komt puur door de hele economische toestand en sociale voorzieningen!!

de regeringen daarzo.. bekommeren zich niet voor de samenleving zoals hier..
Ben je daar koos werkloos dan heb je gewoon niets, daarom word er meer aan criminaliteit gedaan, puur omdat de mensen voor zich zelf moeten zorgen!!
dus zulke vergelijkbare reactie´s krijg je hier niet omdat de samenleving het hier iig nog wel beter heeft!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ff over dat krantenartikel. zullen we onthouden dat het een artikel is uit de telegraaf... dat zegt dus wel heel veel he! dat betekent dat de helft verzonnen bullshit is.. en aangezien ik werk in deze sector kan ik even uitleggen wat de bedoeling is van zo'n cafe.
gedetineerde die vooruitgang boeken en die een goede toekomst hebben krijgen de mogelijkheid om zoiets te starten. het is een soort reintergratie project en om eerlijk te zijn vind ik hem geweldig! ze weten echt wel wie ze meelaten doen aan dit project, en dat zijn duidelijk mensen die weer een rol kunnen krijgen in de maatschappij.. deze mensen hebben zo ervaring en kunnen sneller aan het werk zodra ze vrij komen.
en wat men vergeet is dat als mensen vastzitten de straf is, het ontnemen van vrijheid...
en nogmaals... de zware criminele die echt gestoord zijn zitten ook voor levenslang vast!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 12:48:
het is een soort reintergratie project en om eerlijk te zijn vind ik hem geweldig! ze weten echt wel wie ze meelaten doen aan dit project, en dat zijn duidelijk mensen die weer een rol kunnen krijgen in de maatschappij..

Hoe kun je dat nou menen..?

zelfs geditineerden die tot 2x voor moord zitten die acht jij in staat om zich dan maar voor de 3x wel voorbeeldig te vergdragen...?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 12:48:
het ontnemen van vrijheid...

Precies... dus ook de vrijheid van plezier hebben!!
wat voor zin heeft een gevangenschap anders dan..?

bedoel als ene ieder dan toch maar doen en kan laten wat die wil.. laat hem dan maar direct weer vrij!!

Waarschuw beheerder
zie je zelf niet in dat wat jij zegt nergens op slaat?? denk niet dat jij hebt ervaren hoe het is om vast te zitten, dus hoe kun je daar dan over oordelen?? en als je een fout hebt gemaakt in je leven betekend het niet meteen dat je nooit meer mag lachen of wat dan ook.. jij weet het verhaal helemaal niet achter zo'n man! als je je verdiept in het verhaal en in de problemen die de persoon had kom je er achter dat het vaak handelingen waren die zij nog erger vinden dan jij.. je moet zien dat dit mensen zijn. het zijn geen dieren die je afslacht als ze een gebeten hebben!
wat jij zegt is respectloos
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 13:10:
het zijn geen dieren die je afslacht als ze een gebeten hebben!

Dus jij vind moordenaars en of verkrachters geen beesten..?

Nou lief stop ze dan maar fijn in en lees ze een weltrustenverhaaltje en geef ze tenslotte ook nog maar een nachtkusje...
want het zijn ja immers van die zielige mensjes...!!
volgens jou, toch?
Ohh en niet vergeten de deur open te laten staan want stel je voor dat ze er trauma´s aan over houden!!

en het leifst dat je er eff bij blijft zitten wanneer ze nachtmerries krijgen van hun eigen daad, zodat je ze kan troosten haha......
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 13:10:
wat jij zegt is respectloos

Nee dat zie je verkeerd!!
wat jullie zeggen en denken is respectloos naar de slachtoffers toe, of zelfs in het ergste geval!! de ouders en nabestanden ervan!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee, iedereen wordt gestraft en zit zijn tijd uit.. en het is niet respectloos voor slachtoffers. die weten het waarschijnlijk niet eens!
en jij maar elke keer met je nachtkusje.. weet je niets beters te verzinnen ofzo?? zo kan ik ook nog ff goed uit mijn nek lullen...
want ga jij maar bij de celduer staan en trap ze maar goed in elkaar als ze vragen om wat water.. goed zo.. toe maar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 13:48:
en jij maar elke keer met je nachtkusje.. weet je niets beters te verzinnen ofzo??

Doe dan ook niet telkens of zij de slachtoffers zijn!!
jij en en paar meer hier die praten net alsof de geditineerden het slachtoffer zijn!

wie moord en verkracht moet keihard gestraft worden!
doe daar niet zo gevoellig over..??

ja idd tot het jezelf een x overkomt ja
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 13:48:
want ga jij maar bij de celduer staan en trap ze maar goed in elkaar als ze vragen om wat water.. goed zo.. toe maar

Nee een eigen kroeg, pc met internet of playstation das veel beter!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja, weet je? ik stop met de discussie... onze meningen zijn zo totaal anders.. en ik wordt echt depressief als ik hoor dat mensen zo grof kunnen zijn.. dat harteloos!
ik wens de rest succes met de discussie..

Waarschuw beheerder
Doe dan ook niet telkens of zij de slachtoffers zijn!!
jij en en paar meer hier die praten net alsof de geditineerden het slachtoffer zijn!

Als je criminelen de doodstraf zou geven of in een gevangenis naar Oost-Europees voorbeeld zou stoppen, zijn ze ook slachtoffer.

Maar goed, onze meningen verschillen nogal idd en daar blijven we allebei toch krampachtig aan vast houden :P Begrijp me niet verkeerd, strengere straffen mogen best in Nederland, maar wat jullie willen gaat niet gebeuren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 13:55:
ja, weet je? ik stop met de discussie...

Nee das niet de bedoeling!! iig niet de mijndes, ok..?
en ik wordt echt depressief als ik hoor dat mensen zo grof kunnen zijn.. dat harteloos!

Maar wat is er harteloos aan, als iemand zijn straf echt uitzit voor een gruwelijke daad..?
ik vind dat de straffen hierzo.. harteloos en respectloos naar de slachtoffer toe is!
bedoel hoe kun je de slachtoffer of de nabestaanden troosten met een straf als hier in NL..?
dat kun je gewoon niet, niet zolang er niets gaat veranderen!
geef de slachtoffer zijn voldoening en recht door ze optesluiten in echte rotte cellen en geef ze dezelfde pijn en nasleep ervan als dat wat de slachtoffer ook moet meemaken ipv al die door de bevolking betaalde overdreven luxe!!
ik wens de rest succes met de discussie..

Ik hoop dat je toch weer meedoet, ondanks de meningverschillen..?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat ik harteloos vind is dat jij de mensen geen twee kans gunt! iemand kan in een opwelling van (weet i veel wat er gebeurt is) iemand neerknallen, zijn tijd uitzitten in gevangenis en vervolgens zijn leven weer oppakken. wat nou als de dader inziet wat hij fout heeft gedaan en zijn leven wilt beteren?? dan kan iemand met therapie en andere hulp weer op het goede spoor komen? wat is in godsnaam daar fout en "te links" aan?? moet iemand dan maar zijn hele leven wegrotten in eens cel omdat hij een misstap heeft begaan?
en natuurlijk zijn er mensen die knettergek zijn en nooit meer los moeten komen. het mooie is, is dat dat dus ook niet gebeurt! deze mensen zitten voor altijd vast..

Waarschuw beheerder
en hetis geen persoonlijke aanval dat ik wilde stoppen ofzo.. meer dat ik niet zie waar de discussie heen moet

Waarschuw beheerder
Klopt, en dat wordt wel eens vergeten. TBS klinieken hebben recent veel slechte publiciteit gehad(terecht), maar het idee van TBS is vaak, dat een zieke (crimineel in dit geval) net zo lang wordt verpleegd tot hij/zij genezen is. Anders dan bij gevangenisstraffen zit hier geen limiet op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 14:09:
wat ik harteloos vind is dat jij de mensen geen twee kans gunt!

Hooo wacht is eff, ik zeg niet telkens dat ik ze levenslang achter de tralies wil! je hebt dan niet goed gelezen...

idd de meesten voor levenslang, maar iig dat als ze in de bak zitten daar dan ook echt de behandeling ernaar krijgen!

kijk na een paar maand dan heb je vriendjes en kenissen etc.. dan kom je heus je tijd van 1 of 2 jaar met gemak wel door!!
en vooral in die luxe complexen als in NL!!

dat moet eerst verandert worden tot 15 jaar keiharde detentie met aaleen maar op brood, zout en water

en als ze dat hebben overleefd dan hebben ze weer recht op hun vrijheid, maar niet een paar jaar tralalala feesten en dan ook nog is doe of ze zielig zijn!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 11:00:
Dat daar meer aan criminaliteit word gedaan komt echt niet als tegenreactie door de hardere straffen!!

dat komt puur door de hele economische toestand en sociale voorzieningen!!

de regeringen daarzo.. bekommeren zich niet voor de samenleving zoals hier..
Ben je daar koos werkloos dan heb je gewoon niets, daarom word er meer aan criminaliteit gedaan, puur omdat de mensen voor zich zelf moeten zorgen!!
dus zulke vergelijkbare reactie´s krijg je hier niet omdat de samenleving het hier iig nog wel beter heeft!

Ik beweer ook niet dat je van hardere straffen meer criminaliteit krijgt. Maar het bewijst wel dat het niet echt afschrikt.

Waarschuw beheerder
in nederland zijn de zwaarste straffen in Europa.. dat je het ff weet..
denk je dat de omstandigheden fijn zijn als je levenslang hebt? en al die voorzieningen waar jullie het steeds over hebben kan je verdienen met goed gedrag.. dus niet iedereen heeft een playstation en weet ik veel wat allemaal..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 14:09:
wat ik harteloos vind is dat jij de mensen geen twee kans gunt! iemand kan in een opwelling van (weet i veel wat er gebeurt is) iemand neerknallen, zijn tijd uitzitten in gevangenis en vervolgens zijn leven weer oppakken. wat nou als de dader inziet wat hij fout heeft gedaan en zijn leven wilt beteren??

Uhmn ik hoop in godsnaam dat je het niet over die jongeren hebt die die meisjes hebben verkracht ? Want dan moet je echt zelf mentale hulp zoeken. Die gozers hebben BEWUST en MEERDERE KEREN meisjes in groepen verkracht. Die verdienen geen 2de kans meer.

Waarschuw beheerder
ja, die jongen heeft dus intensieve therapie nodig!! en die jongen is zo jong.. misschien is hij zelf wel verkracht als kind, dan kan een mens hetzelfde gedrag gaan vertonen! weet jij veel? niet te snel oordelen over iemand..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 14:36:
Ik beweer ook niet dat je van hardere straffen meer criminaliteit krijgt.

Zo brengen de meesten het iig niet, want door de zogenaamde harde straffen hebben ze toch niets meer te verliezen en blablabla..!!
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 14:36:
Maar het bewijst wel dat het niet echt afschrikt.

Dat het niet afschrikt komt puur door de overlevingsdrang van een mens!!
als je niets geen tegoeden krijgt van de staat zoals hier, dan haal je ze zelf, door zelfs aan criminele dingen te doen en van het 1 komt de ander!!

Maar reken erop dat als ze eenmaal wel worden gepakt dat ze erwel spijt van hebben!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 14:41:
ja, die jongen heeft dus intensieve therapie nodig!! en die jongen is zo jong.. misschien is hij zelf wel verkracht als kind, dan kan een mens hetzelfde gedrag gaan vertonen! weet jij veel? niet te snel oordelen over iemand..

Vertel dat de slachtoffer eff!!

hoe kan een iemand zo meedogenloos over de pijn en leed van een slachtoffer denken..?

ofwel meisjes die slachtoffer zijn geworden van een brute groepsverkrachting!!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 14:42:
Dat het niet afschrikt komt puur door de overlevingsdrang van een mens!!
als je niets geen tegoeden krijgt van de staat zoals hier, dan haal je ze zelf, door zelfs aan criminele dingen te doen en van het 1 komt de ander!!

Maar reken erop dat als ze eenmaal wel worden gepakt dat ze erwel spijt van hebben!!

Vandaar dat ze daar een net zo hoog percentage recidivisten hebben als hier. :/

Overlevingsdrang my ass! Denk je nu werkelijk waar dat de mensen daar misdaden plegen met de gedachte dat ze uiteindelijk in de gevangenis belanden? Echt niet! Die gaan er van uit dat ze niet gepakt worden.

En spijt hebben ze inderdaad wel. Spijt dat ze gepakt zijn. Bijna geen enkele misdadiger krijgt spijt van zijn misdaad. Denk je dat als het gelukt was, ze dan het geld terug aan de bank geven met een briefje erbij dat het ze spijt van de overval? Dacht het niet...

Waarschuw beheerder
alsof je alleen aan het slachtoffer moet denken. het slachtoffer is blij dat ze gepakt zijn en ze een straf krijgen. en het is altijd kut voor het slachtoffer.. maar om die daders dan maar als stront te zien, omdat het slachtoffer anders niet tevreden is, is ook niet bepaald realistisch

Waarschuw beheerder
Jij bent niet realistich beluudie, komop zeg, wat voor achterlijke straf is dit ? 12 maanden, 3 maanden voorwaardelijk ?

En moet toevallig zijn dat al die jongens allemaal samen verkracht zijn vroeger. Als je het mij vraagt was het meer dat ze bij elkaar zaten en stoer gingen praten over "ff een jong meisje pakken".

Komop, wat voor school heb jij gedaan ? Ik hoop dat je zelf wel snapt dat we hier niet die misdadigers moeten gaan verdedigen. Ik ben het met je eens dat ze idd geen doodstraf/marteling etc moeten krijgen maar wel een lange celstraf en eventueel die therapie waar je het over hebt erbij.

Alsjeblieft zeg..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 15:03:
Ik ben het met je eens dat ze idd geen doodstraf/marteling etc moeten krijgen maar wel een lange celstraf en eventueel die therapie waar je het over hebt erbij.

Alsjeblieft zeg..

Therapie is hetgene je krijgt in de jeugddetentie. Heropvoeding heet het dan. :yes:

Waarschuw beheerder
dat is toch precies wat ik zeg smart ass!! wat ik bedoel is dat jeniet alle criminelen in 1 hokje moet douwen.. en wat ik denk over die groep jongens dat er 1 of 2 de echte "zieke" personen zijn en de rest sterk beinvloedbaar is en meeloopt.. en wat ik voor school doe is erg toepasselijk... ik doe een opleiding waarbij ik erg veel psychologie en psychiatrie krijg.. en veel leer over wat dit soort groepjes voor effecten op elkaar kunnen hebben.. het spijt me, mar dit is waar ik voor naar school ga
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 14:49:
Vandaar dat ze daar een net zo hoog percentage recidivisten hebben als hier.

omdat je daar ook veel sneller de bak in gaat dan hier!!
Overlevingsdrang my ass! Denk je nu werkelijk waar dat de mensen daar misdaden plegen met de gedachte dat ze uiteindelijk in de gevangenis belanden?

Zeg ik dat,...?
nee jullie zeggen datzelf!! jullie beweren toch dat de meesten in landen als de US extreem handelen omdat het voor hun toch niets meer uitmaakt!!!
En spijt hebben ze inderdaad wel. Spijt dat ze gepakt zijn. Bijna geen enkele misdadiger krijgt spijt van zijn misdaad. Denk je dat als het gelukt was, ze dan het geld terug aan de bank geven met een briefje erbij dat het ze spijt van de overval? Dacht het niet...

Precies!!!! je haalt me de woorden uit de mond.
wil jij zulke lui dan na een therapie of na jaar of 2 a 3 weer in de maatschappij hebben..?

nee dank je ik iig niet!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je zegt wat precies beluudie ? iets duidelijker ajb.

En ik ben heel blij voor je dat je naar die school gaat maar ik zie de logica niet dat die "meelopers" dan een lichtere straf moeten krijgen ofzo ?

Nee, ze hebben allemaal die meisjes verkracht, sexueel misbruikt en voor hun leven getekend en moeten allemaal even hard gestraft worden, geen uitzonderingen of liefdadigheidstoegiften.

Waarschuw beheerder
ja, en dan hebben we het over een bankovervaller ofzo..
mensen die moorden of verkrachten hebben hulp nodig..

Waarschuw beheerder
ahja, idd, mensen die moorden en verkrachten hebben hulp nodig ! Allemaal laten financiëren door de overheid !

De slachtoffers dokken het maar lekker zelf :) Die vuile ratten die slachtoffers ! alleen maar profiteren van het feit dat ze verkracht zijn he !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 15:24:
omdat je daar ook veel sneller de bak in gaat dan hier!!

Dus als je sneller de bak in gaat, ga je het sneller nog een keer doen? :S :S :S

Zeg ik dat,...?
nee jullie zeggen datzelf!! jullie beweren toch dat de meesten in landen als de US extreem handelen omdat het voor hun toch niets meer uitmaakt!!!

Nee dat zeg ik totaal niet. :/ Waar heb jij het over?

Precies!!!! je haalt me de woorden uit de mond.
wil jij zulke lui dan na een therapie of na jaar of 2 a 3 weer in de maatschappij hebben..?

nee dank je ik iig niet!!laatste aanpassing 13 september 2005 15:25

Ik heb het hier over gevangenisstraf, en dus niet over heropvoeding of TBS...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 14:41:

En hij is zo jong en zo lief en bla bla bla.

Discipline en gerechtigheid is wat we nodig hebben. En dat doe je niet door ze een jaar naar het Landal Greenparks te sturen wat wij hier de gevangenis durven te noemen. En uitspraken die ik hier lees over: In NL zijn de zwaarste straffen van Europa....

You got your marbles mixed up men.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 15:34:
Dus als je sneller de bak in gaat, ga je het sneller nog een keer doen?

Sorry leesfout!! meende iets anders
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 15:34:
Nee dat zeg ik totaal niet. Waar heb jij het over?

Heb het over die stomme vergelijkingen van velen hier met de us!!
dat de mensen daar juist zo hard handelen omdat ze toch niets meer te verliezen hebben, dus het is een win of verlies spelletje..

en dat wij hetzelfde mogen verwachten als wij in NL ook zulke straffen gaan hanteren!
daar heb ik het over!!

ikzelf vind dit soort vergelijkingen dikke larie...
omdat de situatie hier heel anders is dan in de US etc....

dus vind een hardere straf eerder een oplossing dan een gevaar!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hmm.. volgens mij zie ik nergens lief staan.. goh
en die jongen verdient zijn straf.. en als je nou ff meer naar boven scrolt, jonge man, dan zie je staan dat IK ook vind dat zijn straf wel wat langer mag...
en yep.. it's the truth.. waarom zou ik zoiets verzinnen?? in nederland zijn de straffen hoger dan in frankrijk of noem het maar op!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 15:49:
Heb het over die stomme vergelijkingen met de us!!
dat de mensen daar zo hard handelen omdat ze toch niets meer te verliezen hebben, dus het is een win of verlies spelletje..

en dat wij hetzelfde mogen verwachten als wij in NL ook zulke straffen gaan hanteren!

daar heb ik het over!!

Jij denkt dat die daders van het stukje hierboven precies wisten welke straf ze boven het hoofd hing? En dat als er 20 jaar cel op had gestaan ze met z'n allen rond de tafel waren gaan zitten en gezegd zouden hebben "goh, laten we het toch maar niet doen". Denk je dat serieus?

Ik neem aan dat je het met mij eens bent dat mensen die zulke daden plegen sowieso al niet goed en logisch erover hebben nagedacht. Anders doe je zoiets niet. Maar vervolgens denk jij wel dat ze serieus nadenken over welke straf er op staat?

Dacht het niet he...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 16:00:
Jij denkt dat die daders van het stukje hierboven precies wisten welke straf ze boven het hoofd hing? En dat als er 20 jaar cel op had gestaan ze met z'n allen rond de tafel waren gaan zitten en gezegd zouden hebben "goh, laten we het toch maar niet doen". Denk je dat serieus?

Deze vergelijking word juist telkens als negatieve tegenmiddel tegen mij oftewel het idee gebruikt om de straffen hier net zo hoog te maken als in de US....!
waar ik dus wel een voorstaander van ben!!
tand om tand!!

er word gezegd dat de mensen daar expres zo veel geweld gebruiken omdat ze toch niets meer te verliezen hebben!
en dat de criminaliteit hier dus ook ergerder zou worden als wij dezelfde wetsysteem zouden hanteren.

iets wat ik dus onzin vind..!
ik vind dat je hier net zo hard mag straffen als in de US zonder bang te worden dat het hier daardoor ergerder word...

hoop dat je het nu eindelijk is doorhebt!!

Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 16:00:
Ik neem aan dat je het met mij eens bent dat mensen die zulke daden plegen sowieso al niet goed en logisch erover hebben nagedacht. Anders doe je zoiets niet. Maar vervolgens denk jij wel dat ze serieus nadenken over welke straf er op staat?

Dacht het niet he...

Precies.. dus daarom denk ik dat die domme therapien ook geen nut hebben!!
keihard opsluiten voor de 1ste 10 a 15 jaar is de betere oplossing volgens mij...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 16:10:
ik vind dat je hier net zo hard mag straffen als in de US zonder bang te worden dat het hier daardoor ergerder word...

hoop dat je het nu eindelijk is doorhebt!!

De vraag is alleen of het gaat helpen. Dat het niet erger gaat worden, geloof ik wel. Maar ik zie niet in hoe dat de criminaliteit terug gaat dringen.

Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 16:10:
Precies.. dus daarom denk ik dat die domme therapien ook geen nut hebben!!
keihard opsluiten voor de 1ste 10 a 15 jaar is de betere oplossing volgens mij...

Dat heeft toch geen nut. Al staat er 15 jaar op betekend dat nog niet dat ze de volgende keer het niet gewoon weer doen. Daar denken ze op dat moment niet bij na. Je moet hun gedachtenpatronen veranderen. En dat lukt niet in de gevangenis, alleen maar met therapie...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 16:21:
De vraag is alleen of het gaat helpen. Dat het niet erger gaat worden, geloof ik wel

Ik denk van niet!! puur omdat de gehele siuatie en mentaliteit toch anders is in Nederland!
Maar ik zie niet in hoe dat de criminaliteit terug gaat dringen.

Omdat de daders nu nog het besef hebben dat ze toch niets naars overkomt, integendeel juist, ze leven in de gevangenis mischien wel een luxere leven dan dat ze zelf persoonlijk deden!!

als je dit systeem zou veranderen, dan denken de meesten toch echt wel na!! of ze doen het iig nooit weer..!
wat hier dus wel meer dan geregeld gebeurt.
Dat heeft toch geen nut. Al staat er 15 jaar op betekend dat nog niet dat ze de volgende keer het niet gewoon weer doen. Daar denken ze op dat moment niet bij na.

Denk daar toch anders over!!
als je eenmaal 15 jaar hebt gezeten dan heb je wel het besef dat je gestraft bent en weet je dat het leven nog maar te kort is voor nog een stommiteit, toch..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 16:28:
Omdat de daders nu nog het besef hebben dat ze toch niets naars overkomt, integendeel juist, ze leven in de gevangenis mischien wel een luxere leven dan dat ze zelf persoonlijk deden!!

Daar denkt een verkrachter van te voren toch helemaal niet over na. Zo iemand gaat er toch vanuit dat ie nooit gepakt wordt anders doet ie het sowieso niet. :/

Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 16:28:
Denk daar toch anders over!!
als je eenmaal 15 jaar hebt gezeten dan heb je wel het besef dat je gestraft bent en weet je dat het leven nog maar te kort is voor nog een stommiteit, toch..?

Zie bovenste
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 16:30:
Daar denkt een verkrachter van te voren toch helemaal niet over na. Zo iemand gaat er toch vanuit dat ie nooit gepakt wordt anders doet ie het sowieso niet.

Ga er maar vanuit dat als deze jongens wisten dat ze 10 a 15 jaar de gevangenis in moesten, dat ze het dan ook niet gedaan hebben..!
zie is wat voor straffen ze hebben gekregen, nou als ik dat had geweten dan had ik in mijn puberteit veel meer gescoord!!!
(sarcastisch bedoeld dan, maar snap je waar ik naartoe wil)
de straf is niets vergeleken met de daad!!

zoals helaas teveel in NL..?
verhoog de straffen en de meesten passen echt wel op!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 16:43:
Ga er maar vanuit dat als deze jongens wisten dat ze 10 a 15 jaar de gevangenis in moesten, dat ze het dan ook niet gedaan hebben..!
zie is wat voor straffen ze hebben gekregen, nou als ik dat had geweten dan had ik in mijn puberteit veel meer gescoord!!!
(sarcastisch bedoeld dan, maar snap je waar ik naartoe wil)
de straf is niets vergeleken met de daad!!

zoals helaas teveel in NL..?
verhoog de straffen en de meesten passen echt wel op!

Kom op, dat is toch onzin. :S Denk je nu echt dat die lui het van te voren besproken hebben en toen zijn gaan nazoeken in het wetboek welke straffen ze konden krijgen?!

Waarschuw beheerder
toen jij in de puberteit zat was de straf net zo hoog.. waarom heb je dan niet meer gescoord?? je had kunnen weten dat het maar een jaartje van je leven kost, toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 18:09:
toen jij in de puberteit zat was de straf net zo hoog.. waarom heb je dan niet meer gescoord?? je had kunnen weten dat het maar een jaartje van je leven kost, toch?

Omdat ik een fatsoenlijk mens ben daarom!!
omdat ik wel respect heb voor vrouwen daarom!!
omdat ik mijzelf niet wilde verlagen tot dat soort zieke mensen die jij de hand boven de kop houd... daarom!

Waarschuw beheerder
Ja maar bisbee, dat snapt beluudie niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 19:22:
Ja maar bisbee, dat snapt beluudie niet.

Als je dan toch verder niets nuttigs aan de discussie weet toe te voegen, hou dan gewoon je mond... :X

Waarschuw beheerder
Een stal ezels is er niets bij , zo koppig zijn sommigen.
:yes:

Ach de sfeer heerst altijd al in Nederland dat misdadigers het handje boven het hoofd word gehouden. Je moet links denken, VOOR alle buitenlanders zijn, en de straffen moeten vooral niet te hoog zijn anders zit er geen 2e kans meer in voor de veroordeelden.

Lang leve de oogkleppenstrijd :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 19:25:
Als je dan toch verder niets nuttigs aan de discussie weet toe te voegen, hou dan gewoon je mond...

en dat zegt....???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 19:30:
Als je dan toch verder niets nuttigs aan de discussie weet toe te voegen, hou dan gewoon je mond...

en dat zegt....???

Iemand die bij mij snel op negeren komt te staan :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 19:32:
Iemand die bij mij snel op negeren komt te staan

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 19:26:
Lang leve de oogkleppenstrijd

haha idd!!
Waarschuw beheerder
Volgende stukkie heb ik overgenomen maar vond dit ­een zeer krachtige opmerking!!

----------------­-------------------------------------------
De do­odstraf zal gerust niet altijd de misdaad voorkome­n (mensen wijzen graag naar Amerika), maar na de d­oodstraf is er in elk geval een moordenaar, pedose­ksueel of verkrachter minder. Dat is ook heel veel­ waard: HIJ zal het nooit meer doen. Dat tuig valt­ meestal in herhaling, dus hebben we sowieso misda­ad voorkomen.

De mensen die roepen dat de maats­chappij niet over de dood van iemand mogen besliss­en zijn hypocriet bezig. Kennelijk is het wel de b­edoeling dat een misdadiger mag besluiten om te mo­orden, maar als wij dan kiezen voor een soortgelij­ke straf is het opeens fout. Wie houd je dan voor ­de gek? Mensen die dat roepen zijn volgens mij men­sen die zoiets nooit zelf van dichtbij hebben gema­akt. Als iemand je naasten of jezelf wat aandoet, ­dan wil je gewoon gerechtigdheid en de zwaarste st­raf. Die mensen beseffen niet wat ze zeggen. Blijk­baar mag een crimineel hun hele familie uitroeien ­en zullen zij koelbloedig zeggen: "Slechte jeugd g­ehad? We zullen je niet straffen hoor, want dan st­raffen we je familie ook". Bizar dat mensen zo kun­nen denken.

Dat de doodstraf met zorg zal moete­n worden toegepast staat vast. Iemand die de gruwe­lijkste misdaden heeft begaan komt er te makkelijk­ van af. Daar zou je liever iets gruwelijks voor t­egenover zetten. De doodstraf is naar mijn idee er­g geschikt voor misdaden die we verwerpelijk vinde­n, maar niet ZO verwerpelijk dat we hem een vlugge­ dood niet gunnen. De "simpele" moorden en draaide­urcriminelen bijvoorbeeld. Dat is tuig waar we sne­l van af willen. Pedoseksuelen en verkrachters wil­ men liever zo lang mogelijk laten lijden. Dat is ­op den duur ook doodstraf, maar dan anders.

Doo­r de grens van de doodstraf zo op te zetten dat 1 ­misdaad op zich niet tot de doodstraf kan leiden o­mzeil je het morele (iemand die meerdere malen voo­r de misdaad kiest is door zelfs de grootste moraa­lridder niet meer zielig te noemen) en de onschuld­ige (bij iemand die meerdere malen voor meerdere m­isdaden wordt veroordeeld is de kans op onschuldig­ zijn superklein). Iemand merkte op dat zodra een ­crimineel weet dat hij de doodstraf krijgt hij ste­eds verder gaat. Dat probleem is makkelijk op te l­ossen door de misdaad die steeds verder gaat ook s­teeds zwaarder te bestraffen. Verkrachting hoeft g­een doodstraf te kennen, maar moord na verkrachtin­g wel. De crimineel zal zich dan na zijn daad wel ­even bedenken voordat hij verder gaat.

Waarschuw beheerder
Als je dan toch verder niets nuttigs aan de discussie weet toe te voegen, hou dan gewoon je mond... :X

Jouw manier van discussie voeren is ook niet geweldig, ik geef er vaak nog argumenten bij, jij gaat gewoon er tegenin zonder je eigen mening erover te geven.

En ik maak zelf nog wel uit wat ik hier post en wat niet :).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 19:26:
Ach de sfeer heerst altijd al in Nederland dat misdadigers het handje boven het hoofd word gehouden. Je moet links denken, VOOR alle buitenlanders zijn, en de straffen moeten vooral niet te hoog zijn anders zit er geen 2e kans meer in voor de veroordeelden.

Waar is het bewijs dat hardere straffen zorgen voor een vermindering van criminaliteit?! Nergens, je zuigt het gewoon uit je duim! Als Nederland dan zo'n slecht rechtssysteem heeft, waarom zijn we dan niet het crimineelste land ter wereld? Leg mij dat eens uit. Of zou het misschien hier in dit toch nog wel redelijk werken?

Waarschuw beheerder
42. Ik ga daar niet eens op in, zo voor de hand liggend zijn de tegenargumenten hiervoor...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 19:37:
Volgende stukkie heb ik overgenomen maar vond dit ­een zeer krachtige opmerking!!

----------------­-------------------------------------------
De do­odstraf zal gerust niet altijd de misdaad voorkome­n (mensen wijzen graag naar Amerika), maar na de d­oodstraf is er in elk geval een moordenaar, pedose­ksueel of verkrachter minder. Dat is ook heel veel­ waard: HIJ zal het nooit meer doen. Dat tuig valt­ meestal in herhaling, dus hebben we sowieso misda­ad voorkomen.

De mensen die roepen dat de maats­chappij niet over de dood van iemand mogen besliss­en zijn hypocriet bezig. Kennelijk is het wel de b­edoeling dat een misdadiger mag besluiten om te mo­orden, maar als wij dan kiezen voor een soortgelij­ke straf is het opeens fout. Wie houd je dan voor ­de gek? Mensen die dat roepen zijn volgens mij men­sen die zoiets nooit zelf van dichtbij hebben gema­akt. Als iemand je naasten of jezelf wat aandoet, ­dan wil je gewoon gerechtigdheid en de zwaarste st­raf. Die mensen beseffen niet wat ze zeggen. Blijk­baar mag een crimineel hun hele familie uitroeien ­en zullen zij koelbloedig zeggen: "Slechte jeugd g­ehad? We zullen je niet straffen hoor, want dan st­raffen we je familie ook". Bizar dat mensen zo kun­nen denken.

Dat de doodstraf met zorg zal moete­n worden toegepast staat vast. Iemand die de gruwe­lijkste misdaden heeft begaan komt er te makkelijk­ van af. Daar zou je liever iets gruwelijks voor t­egenover zetten. De doodstraf is naar mijn idee er­g geschikt voor misdaden die we verwerpelijk vinde­n, maar niet ZO verwerpelijk dat we hem een vlugge­ dood niet gunnen. De "simpele" moorden en draaide­urcriminelen bijvoorbeeld. Dat is tuig waar we sne­l van af willen. Pedoseksuelen en verkrachters wil­ men liever zo lang mogelijk laten lijden. Dat is ­op den duur ook doodstraf, maar dan anders.

Doo­r de grens van de doodstraf zo op te zetten dat 1 ­misdaad op zich niet tot de doodstraf kan leiden o­mzeil je het morele (iemand die meerdere malen voo­r de misdaad kiest is door zelfs de grootste moraa­lridder niet meer zielig te noemen) en de onschuld­ige (bij iemand die meerdere malen voor meerdere m­isdaden wordt veroordeeld is de kans op onschuldig­ zijn superklein). Iemand merkte op dat zodra een ­crimineel weet dat hij de doodstraf krijgt hij ste­eds verder gaat. Dat probleem is makkelijk op te l­ossen door de misdaad die steeds verder gaat ook s­teeds zwaarder te bestraffen. Verkrachting hoeft g­een doodstraf te kennen, maar moord na verkrachtin­g wel. De crimineel zal zich dan na zijn daad wel ­even bedenken voordat hij verder gaat.

Laten we in de actualiteit op dit moment een prachtig voorbeeld hebben waarom we GEEN doodstraf moeten invoeren. Wat zou er gebeurd zijn moest er bij de zaak Nienke Kleiss de doodstraf zijn uitgesproken...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 19:47:
42. Ik ga daar niet eens op in, zo voor de hand liggend zijn de tegenargumenten hiervoor...

Doe voor de grap eens alsof ik heel dom ben en vertel...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 19:46:
Uitspraak van Professor Salomon Krizal op dinsdag 13 september 2005 om 19:26:

Waar is het bewijs dat hardere straffen zorgen voor een vermindering van criminaliteit?! Nergens, je zuigt het gewoon uit je duim! Als Nederland dan zo'n slecht rechtssysteem heeft, waarom zijn we dan niet het crimineelste land ter wereld? Leg mij dat eens uit. Of zou het misschien hier in dit toch nog wel redelijk werken?

Ik zuig helemaal niets uit mijn duim hoor:) Wat ik zei is gewoon de algemene opinie in Nederland.

Dat was in de tijd van Fortuyn zo, en dat is nu alleen nog maar sterker geworden. En aangezien je posts alleen maar aggressief en vijandig en totaal zonder enig respect zijn, zet ik je op negeren. :yes:

"Dit was Max Westerman, RTL 5 Nieuws.."
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 20:04:
Ik zuig helemaal niets uit mijn duim hoor Wat ik zei is gewoon de algemene opinie in Nederland.

Dat was in de tijd van Fortuyn zo, en dat is nu alleen nog maar sterker geworden. En aangezien je posts alleen maar aggressief en vijandig en totaal zonder enig respect zijn, zet ik je op negeren.

Vroeger was de algemene opinie dat de aarde plat was. Dat maakt het niet waar. Ik weet namelijk ook wel dat de meeste mensen liever een zwaardere straf zien. Dat maakt het niet het verstandigste om te doen. Het moet namelijk wel resultaat hebben. En daarvoor zie ik geen enkele aanleiding om dat aan te nemen.

Verzin nou geen smoesje als je geen argumenten meer hebt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 20:11:
Dat maakt het niet het verstandigste om te doen.

Dat zegt de minderheid!!
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 20:11:
Verzin nou geen smoesje als je geen argumenten meer hebt...

die criminelen toch alsnog een hand boven de kop houden vind ik ook niet echt daadkrachtig..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 20:21:
Dat zegt de minderheid!!

Dat weet ik. Vandaar dat ik dus ook met praktijkvoorbeelden (als de USA) probeer te komen om het te bewijzen. Meningen zijn leuk, maar niet echt rotsvast...

Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 20:21:
die criminelen toch alsnog een hand boven de kop houden vind ik ook niet echt daadkrachtig..?

Wat heeft dat met daadkracht te maken? En er is een verschil tussen iemand een hand boven het hoofd houden en niet onnodig hard straffen...

Waarschuw beheerder
Meningen tellen zeker mee in dit land voor jouw informatie.

onnodig hard straffen ? Hoevaak moet ik het nog gaan uitleggen dat deze zieke criminelen WEL een harde straf moeten krijgen. Alsjeblieft ga ze is bezoeken en wordt maatjes met ze, lijkt er wel verdacht veel op dat je dat een goed plan lijkt.

Waarschuw beheerder
De mensen die roepen dat de maats­chappij niet over de dood van iemand mogen besliss­en zijn hypocriet bezig. Kennelijk is het wel de b­edoeling dat een misdadiger mag besluiten om te mo­orden, maar als wij dan kiezen voor een soortgelij­ke straf is het opeens fout./[quote]

Ik vind dat een beetje kort door de bocht...het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Ik vind dat je niemand moet vermoorden...waarom zou je de overheid dit wel mogen doen dan?

[quote] die criminelen toch alsnog een hand boven de kop houden vind ik ook niet echt daadkrachtig..?

Dat van die hand boven de kop maak jij er van.

Dat zegt de minderheid!!

Tja de burger heeft nou eenmaal weinig invloed op de rechterlijke macht.

Btw, vergeet die doodstraf nou gewoon...strengere straffen kan ik nog inkomen, maar de doodstraf gaat echt never ingevoerd worden...het is domweg niet realistisch om dat te denken. Weet je nog toen Nawijn een keer zoiets riep? Werd hem niet in dank afgenomen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op dinsdag 13 september 2005 om 20:32:
Vandaar dat ik dus ook met praktijkvoorbeelden (als de USA) probeer te komen om het te bewijzen

Hou nog is aub op met die domme vergelijkingen!!
qwij hebben ten1ste al een heel andere manier van politiek bedrijven en we leven in een heel andere situatie.. dan daar in de USA!
dus je kunt toch niets met deze vergelijking.
Wat heeft dat met daadkracht te maken?

dat zegt genoeg over het karakter wat je eraan vastkoppelt!
En er is een verschil tussen iemand een hand boven het hoofd houden en niet onnodig hard straffen...

Nee vind ik niet, of je pakt ze hard aan of je blijft ze een vinger in de reet steken!!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 20:56:
Dat van die hand boven de kop maak jij er van.

Hoezo!! ik neem het niet voor hun op, toch..?
ik hou ze dus geen hand boven de kop!
Btw, vergeet die doodstraf nou gewoon...

Mee eens!!
strengere straffen kan ik nog inkomen

Maar laten ze eindelijk is zien wie de baas is en wat de wet nou inhoud!!

Waarschuw beheerder
Jij beschuldigt mensen ervan dat ze een hand boven de kop houden...maare jij had het een paar posts terug over de doodstraf, je kwam met een heel verhaal dat voor de doodstraf pleitte!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 21:08:
Jij beschuldigt mensen ervan dat ze een hand boven de kop houden...

idd!! dat doen ze ook ipv het te bestrijden en rekening te houden met de slachtoffers maken zij zich druk om de belangen van ontsoorde criminelen!!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 21:08:
maare jij had het een paar posts terug over de doodstraf

Heb ik van een iemand anders overgenomen!! had dat er ook bijgezet
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 19:37:

Maar voor zieke mensen als moordenaars en verkrachters mag het van mij idd wel worden ingevoerd!
want een iedere moordenaar of verkrachter die opgeruimd word, daar is de maatschappij weer van bevrijd!!

ik zeg niet dat ik er voor streef, maar ik zal het zeer zekers niet tegenhouden!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flutflopper op dinsdag 13 september 2005 om 20:56:
Btw, vergeet die doodstraf nou gewoon...

Waarop jij zegt:
Mee eens!!

Dit begrijp ik nou niet helemaal meer
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 21:23:
Dit begrijp ik nou niet helemaal meerlaatste aanpassing 13 september 2005 21:24

Bedoel dat het voor mij niet perse hoeft de doodstraf!!

maar voor de andere kant, heb ik voor sommige dingen er wel begrip voor als ze het gaan invoeren!
voor oa moordenaars of verkrachters.

dus het hoeft van mij niet, maar zal het ook niet tegenhouden!

Waarschuw beheerder
Flutflopper Hij bedoelt dat hij er geen problemen mee zou hebben als de doodstraf ingevoerd zou worden, ga nu alsjeblieft verder over het onderwerp i.p.v bisbee persoonlijk aan te vallen.

Even een vraag aan iedereen hier;

Wat zou jij voor straf geven en wat voor mogelijk bijbehorende taakstraffen/TBS etc. (exact en niet opmerkingen van ; HEEEL LANG!!!!!)

Ikzelf : 8 jaar gevangenisstraf en 1 jaar voorwaardelijk en in die 8 jaar gedrag van de misdadigers bestuderen en eventuele gesprekken met psychiaters etc. (Therapie dus).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 21:45:
Flutflopper Hij bedoelt dat hij er geen problemen mee zou hebben als de doodstraf ingevoerd zou worden, ga nu alsjeblieft verder over het onderwerp i.p.v bisbee persoonlijk aan te vallen.

Precies!, en dank je voor je steun haha...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 21:45:
Ikzelf : 8 jaar gevangenisstraf en 1 jaar voorwaardelijk en in die 8 jaar gedrag van de misdadigers bestuderen en eventuele gesprekken met psychiaters etc. (Therapie dus).

Ikzelf vind het getal 10 beter klinken met 3 jaar voorwaardelijk, want een ieder kan zich 1 jaar koest houden, toch..?
en vind heropvoeding binnen die 10 jaar een must, anders gaan ze er gewoon niet uit bij mij!!

Waarschuw beheerder
ik snap niet waarom iedereen lult over hand boven het hoofd houden.. niemand die het er hier niet mee eens is dat deze straf wel heel kort is.. denk dat iedereen het wel okee zou vinden als de straf bij deze jochies wat hoger mag!
ALLEEN.. zijn er mensen die zeggen dat deze jochies mochen wegrotten in eens cel en nooit meer daglicht mogen zien en er zijn mensen die liever zien dat ze therapie, TBS, of wat dan ook krijgen waardoor misschien nog een paar jochies te redden zijn en over een paar jaar weer mee kunnen doen in de maatschappij!
en hou is op over die doodstraf inderdaad... dat gaat niet gebeuren.. dus daar kan je nog zo lang over doorzeuren.. it ain't gonna happen!

Waarschuw beheerder
en wat mensen niet moeten vergeten, is dat dit geen normale situatie is geweest.. dit is niet een groep jongens die zomaar meisjes van de straat pukte om ze is even te verkrachten. de meisjes kenden de groep en het is een soort sexgang geweest.. gejat van bijvoorbeeld mtv en tmf! alleen zijn deze "feestjes" uit de hand gelopen. de meisjes gingen ook gewoon nog met de jongens om na de voorvallen. dit schijnt wel vaker te gebeuren, een soort sexgroepen.
en wees niet bang, ik praat het niet goed.. dus niet meteen schreeuwen en roepen handje boven het hoofd houden! ik maak alleen duidelijk dat deze situatie iets gecompliceerder ligt en dat je je er even in moet verdiepen voor dat je iets roept

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 23:08:
en wees niet bang, ik praat het niet goed.. dus niet meteen schreeuwen en roepen handje boven het hoofd houden! ik maak alleen duidelijk dat deze situatie iets gecompliceerder ligt en dat je je er even in moet verdiepen voor dat je iets roept

Neemt niet weg dat de straffen belachelijk zijn aangezien die levens van die meiden voorgoed aangetast en waarschijnlijk langdurig getraumatiseerd zullen zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 20:49:
Meningen tellen zeker mee in dit land voor jouw informatie.

onnodig hard straffen ? Hoevaak moet ik het nog gaan uitleggen dat deze zieke criminelen WEL een harde straf moeten krijgen. Alsjeblieft ga ze is bezoeken en wordt maatjes met ze, lijkt er wel verdacht veel op dat je dat een goed plan lijkt.

Een mening is nog geen feit, hoeveel mensen hem ook delen. :/

Je legt helemaal niets uit, je herhaald jezelf alleen maar. Waarom krijgen mensen een gevangenisstraf? Opdat ze het niet meer zullen doen. Waar is jullie bewijs dat bij een zwaardere straf mensen niet zo snel meer zullen terugvallen? Waar?

Uitspraak van Bisbee op dinsdag 13 september 2005 om 21:05:
Hou nog is aub op met die domme vergelijkingen!!
qwij hebben ten1ste al een heel andere manier van politiek bedrijven en we leven in een heel andere situatie.. dan daar in de USA!
dus je kunt toch niets met deze vergelijking.

Mensen worden daar om andere redenen verkracht als hier? :S

dat zegt genoeg over het karakter wat je eraan vastkoppelt!

Hoor Sigmund. :/ Iemand z'n mening zegt niets over z'n karaktereigenschappen...

Nee vind ik niet, of je pakt ze hard aan of je blijft ze een vinger in de reet steken!!

Lekker zwart-wit denken (y)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 00:46:
Neemt niet weg dat de straffen belachelijk zijn aangezien die levens van die meiden voorgoed aangetast en waarschijnlijk langdurig getraumatiseerd zullen zijn.

Deze is fraai! Denk je dat het trauma ineens stukke minder erg wordt als de daders langer vast zitten? Ik hoor die meiden al praten "Ja ik ben verkracht door 10 man, maar dat is niet zo erg want ze hebben de doodstraf gekregen. Nu kan ik er mee leven" :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op woensdag 14 september 2005 om 09:04:
Mensen worden daar om andere redenen verkracht als hier?

Ohhh wat doe jij toch weer lekker moeilijk!!

dat bedoelde ik helemaal niet... lees is een x!!!!

ik bedoelde die vergelijkingen met de usa stel we nemen hetzelfde strafsysteem dat dat nog geen reden voor hier!! voor de Nederlanders is om ook net zoveel aan criminaliteit te doen omdat een iedere burger dus ook daders het relatief toch beter hebben dan de burgers in de USA!!

de hoge en zwaardere criminaliteit in de USA is dan ook te danken aan de totale leefsituatie daarzo....
niet omdat de mensen daar zwaardere straffen krijgen en dan denken dat ze toch niets meer te verliezen hebben!!

dus die stelling dat we hier een tegenreactie mogen verwachten van nog meer en nog zwaardere criminaliteit als we de straffen even hoog leggen net als in de usa!!
sluit ik totaal uit, omdat wij vergeleken daar een betere leefsituatie hebben!
Waarschuw beheerder
Lekker zwart-wit denken

Nee realistisch en eerlijk denken noem je zoiets.....!
Deze is fraai! Denk je dat het trauma ineens stukke minder erg wordt als de daders langer vast zitten? Ik hoor die meiden al praten "Ja ik ben verkracht door 10 man, maar dat is niet zo erg want ze hebben de doodstraf gekregen. Nu kan ik er mee leven"

Je zult maar verkracht worden en je dader krijgt er maar 3 maand voor wat een voldoening gaat dat geven!!!
ja echt super gedachte zul je dan hebben over het rechtsysteem wanneer die jou zo goedkoop acht!!
ja een vreselijke ervaring voor maar 3 maand!!
zozo ja idd een voldoening..?
maar voor wie jou of de dader!!
ja daar ben je blij mee als slachtoffer, nou ik zelf zie dan liever voor 5 jaar verdwijnen en geloof dat de meeste slachtoffer het echt wel met mee eens zijn!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op woensdag 14 september 2005 om 09:29:
de hoge en zwaardere criminaliteit in de USA is dan ook te danken aan de totale leefsituatie daarzo....
niet omdat de mensen daar zwaardere straffen krijgen en dan denken dat ze toch niets meer te verliezen hebben!!

dus die stelling dat we hier een tegenreactie mogen verwachten van nog meer en nog zwaardere criminaliteit als we de straffen even hoog leggen net als in de usa!!
sluit ik totaal uit, omdat wij vergeleken daar een betere leefsituatie hebben!

Ik heb het toch ook niet over een eventuele tegenreactie. Ik zeg alleen dat het feit dat er zwaardere straffen zijn de mensen daar niet afschrikt om toch crimineel te worden. Ik ben het met je eens dat ze daar meer criminaliteit hebben omdat de situatie daar anders is. Maar de maatregel om dat tegen te gaan door zwaarder te gaan straffen werkt daar dus blijkbaar ook niet. Waarom zou het in Nederland wel werken dan?

Uitspraak van Bisbee op woensdag 14 september 2005 om 09:37:
Nee realistisch en eerlijk denken noem je zoiets.....!

In hokjes denken is nooit realistisch...

Uitspraak van Bisbee op woensdag 14 september 2005 om 09:37:
Je zult maar verkracht worden en je dader krijgt er maar 3 maand voor wat een voldoening gaat dat geven!!!
ja echt super gedachte zul je dan hebben over het rechtsysteem wanneer die jou zo goedkoop acht!!
ja een vreselijke ervaring voor maar 3 maand!!
zozo ja idd een voldoening..?
maar voor wie jou of de dader!!
ja daar ben je blij mee als slachtoffer, nou ik zelf zie dan liever voor 5 jaar verdwijnen en geloof dat de meeste slachtoffer het echt wel met mee eens zijn!!

Ga eens praten met slachtoffer is de USA waar de daders wel de doodstraf hebben gehad. Die mensen hebben een net zo groot trauma als hier. De verkrachting wordt niet minder erg door de dader te straffen. De dader krijgt straf om er voor te zorgen dat hij/zij het niet meer doet en weer in de maatschappij kan. En ik geloof niet dat met zwaarder straffen in dit geval daar meer kans toe bestaat. Leg eens uit waarom jij dat wel denkt...

Waarschuw beheerder
weet je wat me opvalt.. jullie denke alleen maar uit wraakgevoelens. jullie willen de daders zo lang straffen als wraak. en zo gaat dat dus niet, je straft mensen niet uit wraak. om ze maar eens even goed terug te pakken!!
en die zwaardere straffen laten toch heel goed zien dat dat geen effect heeft?? het is daar een totaal andere situatie, okee.. maar de straffen zijn hoger én de criminaliteit is hoger.. dus laten we de usa gewoon maar is ff liggen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op woensdag 14 september 2005 om 11:17:
Waarom zou het in Nederland wel werken dan?

Dat het perse gaat werken kan niemand garanderen..!!
wel is bewezen dat de huidige softe beleid ook nergens naartoe leid, erger zelfs de criminaliteit word alleen maar meer en erger!
is het dan niet verstandig om het is aantepassen en kijken hoe dat zijn werk gaat doen...?
mischien helpt het verharden van het strafsysteem wel in NL!
bedoel wie weet het is immers nog niet geprobeerd!

Dat maak jij ervan!!
Die mensen hebben een net zo groot trauma als hier.

idd en daar verandert niets aan..!!
De verkrachting wordt niet minder erg door de dader te straffen.

Dat denk ik wel, het is een mens eigen om zich te wreken!
het is een voldoening voor een slachtoffer te weten dat diezelfde dader zowieso voor heel lang opgesloten gaat worden om zo iig in die lange tijd geen nieuwe slachtoffers te maken!!
dus het trauma blijft idd hetzelfde maar de voldoening van recht word groter als die lang heen gaat!
Leg eens uit waarom jij dat wel denkt...

ik denk dat de meesten hier echt wel beseffen dat ze het relatief goed hebben en dat de meeste criminaliteit in verhouding tot... zich toch niet loont met een veel hogere straf...?
hier kun je er hoedan ook niets bij winnen, alleen verliezen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 12:24:
weet je wat me opvalt.. jullie denke alleen maar uit wraakgevoelens.

En hoe moet je dan denken....??
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 12:24:
maar de straffen zijn hoger én de criminaliteit is hoger.. dus laten we de usa gewoon maar is ff liggen.

de criminaliteit isdaar echt niet hoger omdat ze daar ook hogere straffen eisen..!
er is geen hechte maatschappij daar en de bevolking staat er alleen voor, nogmaals als je daar werkloos raakt dan heb je als arme donder niets!!

dat kennen we niet in NL.... dus zou een hardere straf wellicht heel anders uitpakken hier!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
alsof de criminaliteit erger wordt door de straffen die we hier hebben.. niemad verdiept zich in de straffen hoor! en het is ook onrealistisch om te denken dat criminelen zich bezighouden met de straffen die ze kunnen krijgen.. waarom zou dan een straf die hoger is wel werken???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 13:02:
alsof de criminaliteit erger wordt door de straffen die we hier hebben..

We hebben hier te lichte straffen, en dat is algemeen bekend, dus men probeert ook meer...!
als een ieder wist dat je ipv 1 jaar 5 jaar moest dan is het vaak in verhouding tot de moeite voor de meesten al niet meer waard!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 13:02:
waarom zou dan een straf die hoger

Puur als afschrikmiddel!!
ja de echte diehards schrikken er ook mischien niet vanaf!!
maar al die meelopers passen echt wel op als ze weten dat ze een hele lange straf staat te wachten!

en dat brengt gegarandeerd een hele vermindering aan criminaliteit op jaar basis
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dus jij denkt dat mensen weten wat voor straf ze kunnen krijgen bij de misdaad die ze plegen??? dacht het nie...
Waarschuw beheerder
Doe toch niet zo moeilijk..!!

je krijgt toch altijd meer voor een verkrachting dan een inbraak, toch?????
althans zo hoort het wel iig!
en aangezien de straffen hier veelste mild zijn, nemen velen ook die risico, want het is nog niet eens zeker dat je gepakt word, toch...?

of snap je dat niet....??

en als het nu algemeen bekend zou worden dat de straffen enorm hoger gaan worden zoals zeker een 5 jaar zitten voor een verkrachting ookal is het jeugd dan zijn er veel die toch wel eff nadenken voor ze iets doen!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
och jongen... vind het werkelijk een beetje zielig dat jij denk dat verkrachters erbij stilstaan wat voor straf ze krijgen..
weet je werkelijk niet dat dit mensen zijn die "niet kloppen". dat deze mensen waarschijnlijk een jeugd hebben gehad met verkrachtingen en noem het maar op.. deze mensen leven in een wereld die jij niet kent!
ik raad je aan eerst is wat boeken te lezen voor je verkrachters met inbrekers vergelijkt..
Waarschuw beheerder
er speelt altijd een vorm van overtuiging mee in je daad!!

stel je moet iets doen en je twijfelt...?
dan krijg je het bod van 5 cent of 5 euro...??
voor welk bedrag ben je eerder bereid iets te doen!!
die 5 euro laat het je doen, toch..?

nu het tegen overgestelde!

stel je moet iets doen of je bent het van plan!!
en je weet dat er toch maar weinigs gebeurt...?
zoals nu in dit geval!! want het is algemeen bekend dat het systeem veelste soft is!
dan ben je geneigd het toch te gaan doen..toch?

maar nu weet je dat je er heel lang voor moet gaan zitten, gebruik de amerikaanse srtafsysteem maar..!
wanneer denk je dat een dader iets eerder probeert of juist niet..?
want ook een misdrijf is een eigen overtuiging wat weegt het voor jezelf!!
een crimineel als een moordenaar of verkrachter zijn vaak harteloos naar het slachtoffer toe, maar voorzichzelf weten ze echt wel wat goed of fout is!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 14:49:
och jongen... vind het werkelijk een beetje zielig dat jij denk dat verkrachters erbij stilstaan wat voor straf ze krijgen..

Nou ik vind juist een vrouw zielig die zulke gasten nog steunt ook!!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 14:49:
weet je werkelijk niet dat dit mensen zijn die "niet kloppen". dat deze mensen waarschijnlijk een jeugd hebben gehad met verkrachtingen en noem het maar op.. deze

jaja en drugsdealers worden geboren met kilo´s in hun pampers en komen ook altijd uit datzelfde klimaat!!
en de moordenaars hebben ook een paps en mams die zelf ook erop los schoten haha...!!

ga maar flink verder studeren!!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je hoeft niet zo gevoelig te doen hoor.. wist niet dat ik je pijn deed..

en ik raad je aan om het boek: kinderen houden niet van krokodillen te lezen van Karin Hutsebaut.. en dan mag je pas praten en stoer doen! want lieverd, ik heb hier voor gestudeerd.. dat heb je heel goed!!
en blijkt maar weer dat ik studeer.. bij jou vraag ik het me af
als we zo gaan beginnen, ken ik het ook!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op woensdag 14 september 2005 om 12:57:
Dat het perse gaat werken kan niemand garanderen..!!
wel is bewezen dat de huidige softe beleid ook nergens naartoe leid, erger zelfs de criminaliteit word alleen maar meer en erger!
is het dan niet verstandig om het is aantepassen en kijken hoe dat zijn werk gaat doen...?
mischien helpt het verharden van het strafsysteem wel in NL!
bedoel wie weet het is immers nog niet geprobeerd!

De criminaliteit is tenopzichte van onze buurlanden nou niet dusdanig dramatisch omhoog gegaan dat ik denk dat er sprake is van een probleem. Dat er iets veranderd mag worden of in ieder geval kritisch naar gekeken mag worden ben ik wel voor. Kan nooit geen kwaad. Of verharden de oplossing is wil ik zeker betwijfelen. Misschien meer en intensivere psychische behandeling?

Dat maak jij ervan!!

Klopt. Maar das eigenlijk een andere discussie.

idd en daar verandert niets aan..!!

Dus ook geen hardere straf. Al krijgen ze 100.000 jaar gevangenisstraf. Voor het slachtoffer gaat het altijd te weinig zijn. Die heeft andere begeleiding nodig. En die moet er zeker ook komen. Maar dat heeft IMHO geen invloed op de strafmaat.

Dat denk ik wel, het is een mens eigen om zich te wreken!
het is een voldoening voor een slachtoffer te weten dat diezelfde dader zowieso voor heel lang opgesloten gaat worden om zo iig in die lange tijd geen nieuwe slachtoffers te maken!!
dus het trauma blijft idd hetzelfde maar de voldoening van recht word groter als die lang heen gaat!

Natuurlijk heeft ieder mens een behoefte aan wraak op zo'n moment. Maar menig psycholoog is het er over eens dat wraak niet echt oplucht. En zeker niet helpt bij de verwerking. Dus daar zie ik het nut ook niet echt van in.

ik denk dat de meesten hier echt wel beseffen dat ze het relatief goed hebben en dat de meeste criminaliteit in verhouding tot... zich toch niet loont met een veel hogere straf...?
hier kun je er hoedan ook niets bij winnen, alleen verliezen!

Dat werkt waarschijnlijk erg goed tegen fraudeurs en dat soort criminelen. Die denken bewust na over hun misdaden en wegen voor en nadelen af. Bij een moord, verkrachting of andere 'crime passionele' wil ik nog wel betwijfelen of daar bewus over nagedacht wordt. Volgens mij gebeurt zoiets toch impulsief...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 15:02:
je hoeft niet zo gevoelig te doen hoor.. wist niet dat ik je pijn deed..

Ohh maar lief mij doe je geen pijn!!
maar denk eerder dat de meeste slachtoffers er wel anders over denken!
en ik raad je aan om het boek: kinderen houden niet van krokodillen te lezen van Karin Hutsebaut.. en dan mag je pas praten en stoer doen!

ach boeken.. hou niet zo van lezen, omdat een ieder zijn eigen belevenis erin zet, dus niet een algemene mening..!
maar alleen hoe zij het zelf ervaren.
ik heb hier voor gestudeerd.. dat heb je heel goed!!

daarom zeg ik vooral blijven studeren..!!
en blijkt maar weer dat ik studeer.. bij jou vraag ik het me af

ik vraag me af hoe een vrouw het zo godsgruwelijk op kan nemen voor zulke zieke gasten die iedere dag een bedreiging vormen voor een ieder van jullie!!!

wat is er mis met jou...??? waar is je vrouwelijke trots!!
als we zo gaan beginnen, ken ik het ook!!

Ach de meeste psychiateurs zijn vaak zelf ook niet helemaal zuiver....!!
en je komt als hulp zoekende er eerder nog gekker vandaan dan je eerst al was!!

dus ik neem die studie van jou!!
en vooral na al je uitspaken echt niet serieus!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op woensdag 14 september 2005 om 15:17:
De criminaliteit is tenopzichte van onze buurlanden nou niet dusdanig dramatisch omhoog gegaan dat ik denk dat er sprake is van een probleem.

kijk alleen maar is naar een grote stad als A´dam waar steeds vaker mensen worden afgeschoten!!

en durf nu al met zekerheid te wedden dat wij in Nederland een veel grotere georganiseerde crimineelcircuit hebben dan in de rest van europa!!
Dus ook geen hardere straf.

nee idd niet aan de trauma maar wel aan je eigen voldoening!
en wie weet zet het mensen wel tot nadenken voor ze zoiets doen als ze weten dat ze er lang voor moeten boeten..?
Dus daar zie ik het nut ook niet echt van in.

Ik zie liever mijn vijand creperen dan dat ik hem na 1 jaar weer vrolijk zie rondhuppelen
Bij een moord, verkrachting of andere 'crime passionele' wil ik nog wel betwijfelen of daar bewus over nagedacht wordt. Volgens mij gebeurt zoiets toch impulsief...

een verkrachting is altijd met voorbedachte planning!!
als je alle nadelige gevolgen weet, dan doe het ook minder snel..?

Waarschuw beheerder
Waar gaat dit nu weer over dan? Die gasten hebben die meisjes voor het leven getekend zo'n beetje en ze komen er gewoon weer af met waarschijnlijk nog geen jaar "jeugddetentie" in het Landal Greenparks in Nederland zoals wij de gevangenissen noemen. Be-lachelijk! Het is ook altijd hetzelfde in dit land. Als je een slijterij overvalt krijg je 1,5 jaar, maar als je een aantal meisjes aanrand en meerdere malen verkracht krijg je een jaartje in een cel waarin zelfs PlayStations staan. Waarschijnlijk zal het ook wel meespelen dat het geen Nederlanders zijn, en dat we natuurlijk die mensen met satijnen kussentjes moeten opvangen ivm de inburgering. Lang leve de verkiezingen in 2007 ANDER KABINET!

Waarom schuiven we de schuld weer naar het kabinet dan?
Ligt de verantwoordelijkheid niet bij de jongens dan die deze misdaad begaan zijn?
Elke keer lees je het weer, 'weg met kabinet' en al die onzin. Dat de straffen hoger moeten ben ik met je eens. Maar waar ligt de grens? Is het probleem niet de verharding en scheef liggende verhoudingen in de maatschappij?
Ik ben van mening dat iedereen eerst naar zichzelf moet kijken voordat hij of zij iemand begint te beschuldigen.

Ik keur het zeer zeker af wat er gebeurd is, voordat er hier misverstanden over ontstaan.

Waarschuw beheerder
en durf nu al met zekerheid te wedden dat wij in Nederland een veel grotere georganiseerde crimineelcircuit hebben dan in de rest van europa!

Italie :/

Stond toevallig vandaag nog in de krant...in een gedeelte van Italie is de zwarte economie groter dan de 'witte'.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op woensdag 14 september 2005 om 15:31:
kijk alleen maar is naar een grote stad als A´dam waar steeds vaker mensen worden afgeschoten!!

en durf nu al met zekerheid te wedden dat wij in Nederland een veel grotere georganiseerde crimineelcircuit hebben dan in de rest van europa!!

Wat al gezegd werd: Italie. Maar zelfs dan nog. Hier zie je lang niet zoveel algerijnse maffia als in Belgie. Ook een stuk minder Chineese triades e.d. Ik heb geen cijfers bij de hand, maar denk dat het wel mee valt.

nee idd niet aan de trauma maar wel aan je eigen voldoening!
en wie weet zet het mensen wel tot nadenken voor ze zoiets doen als ze weten dat ze er lang voor moeten boeten..?

Dat soort voldoening ben je zo weer kwijt. Trauma blijft.

Ik zie liever mijn vijand creperen dan dat ik hem na 1 jaar weer vrolijk zie rondhuppelen

Ja, als het aan het slachtoffer lag kwamen er middeleeuwse marteltechnieken bij te pas. Echter ons rechtssysteem werkt voor onze maatschappij als een geheel en niet voor een individu.

een verkrachting is altijd met voorbedachte planning!!
als je alle nadelige gevolgen weet, dan doe het ook minder snel..?

Misschien in sommige hele zieke gevallen gaat iemand er bewust op uit om iemand te verkrachten. Maar meestal is het iets wat impulsief gebeurt...

Waarschuw beheerder
sja, weer vind ik het zielig om mijn opleiding en mij als persoon erbij te betrekken.. kan je nie discussieren zonder mensen te beledigen?
en dat je niet leest hoef je nie te melden, had al zo'n vermoeden..

en dat boek is dus nie een mening van 1..weer te snel je conclusie getrokken..

ga jij maar lekker verder.. lekker simple minded!
want stel je voor. je leest een boek en verdiept je ergens in.. oewwwwww..

voor de 2e x.. vind de discussie erg laag! beetje jammer..
en als je echt denkt dat verkrachters denken over straffen en dergelijke, dan mag je zelf wel eens hulp zoeken!!

adios
Waarschuw beheerder
die jongens van cpu zijn echt geen verkeerde jongens, hebben ons vroeger een keer geholpen met vechten tegen wat antti's echt goede gasten, ik zal hun nooit afvallen

:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 22:58:
en hou is op over die doodstraf inderdaad... dat gaat niet gebeuren.. dus daar kan je nog zo lang over doorzeuren.. it ain't gonna happen!

Goh zou je denken sherlock ? Ik heb ook nooit voor de doodstraf gepleit in deze zaak.

Je legt helemaal niets uit, je herhaald jezelf alleen maar. Waarom krijgen mensen een gevangenisstraf? Opdat ze het niet meer zullen doen. Waar is jullie bewijs dat bij een zwaardere straf mensen niet zo snel meer zullen terugvallen? Waar?

Jij legt anders ook niks uit en ja ik moet mezelf meerdere keren herhalen omdat jullie elke keer met dezelfde argumenten komen en ik die op dezelfde manier moet tegenargumenteren. Ik heb geen bewijs dat zwaardere straffen mensen ervan behoeden dat ze het nog een keer doen, maar ik weet wel dat de maatschappij dan een langere tijd veilig is. Heb jij bewijzen dat kortere gevangenisstraffen het voorkomt dan ?

Idd, in zaken zoals Lonsdale is racistisch blabla, dan is hokjesdenken niet goed. Voor mij is een verkrachter gewoon een verkrachter en een moordenaar een moordenaar ongeacht zijn motief.

Iemand z'n mening zegt niets over z'n karaktereigenschappen...

Het zegt wel degelijk iets over je karakter, zeer zeker niet alles, maar wat doet dat wel ?

weet je wat me opvalt.. jullie denke alleen maar uit wraakgevoelens. jullie willen de daders zo lang straffen als wraak. en zo gaat dat dus niet, je straft mensen niet uit wraak. om ze maar eens even goed terug te pakken!!
en die zwaardere straffen laten toch heel goed zien dat dat geen effect heeft?? het is daar een totaal andere situatie, okee.. maar de straffen zijn hoger én de criminaliteit is hoger.. dus laten we de usa gewoon maar is ff liggen.

Ligt het aan mij of daalt jouw IQ met de dag ?
Wij denken niet uit wraakgevoelens, wij denken wat realistischer en waarschijnlijk "harder". Ok, nu ga ik wel even in caps typen, om dit duidelijk te maken.

EEN LANGERE STRAF ZAL MISSCHIEN NIET WERKEN OM DIE MISDADIGERS TE BEKEREN EN WEER GOEDE BURGERS TE LATEN WORDEN, MAAR HOUDT ZE WEL EEN LANGERE TIJD UIT DE GEMEENSCHAP WAT VOORKOMT DAT ZE HET IN DIE TIJD DAT ZE VASTZITTEN HET WEER DOEN. EEN KORTE GEVANGENISSTRAF GEVEN HEEFT DUS VEEL MINDER NUT.

En je begint trouwens zelf steeds over de USA en dan wil je het weer links laten liggen ? Make a choice will ya.

Waarom schuiven we de schuld weer naar het kabinet dan?
Ligt de verantwoordelijkheid niet bij de jongens dan die deze misdaad begaan zijn?
Elke keer lees je het weer, 'weg met kabinet' en al die onzin. Dat de straffen hoger moeten ben ik met je eens. Maar waar ligt de grens? Is het probleem niet de verharding en scheef liggende verhoudingen in de maatschappij?
Ik ben van mening dat iedereen eerst naar zichzelf moet kijken voordat hij of zij iemand begint te beschuldigen.

Ik keur het zeer zeker af wat er gebeurd is, voordat er hier misverstanden over ontstaan.

TechnoMinimalist, ik ben het met je eens en je hebt eindelijk als één van de weinigen is op een normale en duidelijke manier verwoord. Ik vind dat het kabinet wegmoet, niet alleen vanwege dit, heb er meerdere redenen voor ;) En dit moet je idd niet op het kabinet schuiven, sowieso direct niet, indirect is een mogelijkheid.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 17:31:
TechnoMinimalist, ik ben het met je eens en je hebt eindelijk als één van de weinigen is op een normale en duidelijke manier verwoord. Ik vind dat het kabinet wegmoet, niet alleen vanwege dit, heb er meerdere redenen voor En dit moet je idd niet op het kabinet schuiven, sowieso direct niet, indirect is een mogelijkheid.

Oke dan (Y) :)

Waarschuw beheerder
Wat al gezegd werd: Italie. Maar zelfs dan nog. Hier zie je lang niet zoveel algerijnse maffia als in Belgie. Ook een stuk minder Chineese triades e.d. Ik heb geen cijfers bij de hand, maar denk dat het wel mee valt.

42, wat maakt het uit of hier wat minder of meer criminele circuits zijn, het zou er helemaal niet moeten zijn. Dus gewoon al het kleine beetje hard aanpakken.

Misschien in sommige hele zieke gevallen gaat iemand er bewust op uit om iemand te verkrachten. Maar meestal is het iets wat impulsief gebeurt...

Tijden zijn veranderd, er zijn wel degelijk een heleboel van die zieke geesten tegenwoordig.
Waarschuw beheerder
Jij legt anders ook niks uit en ja ik moet mezelf meerdere keren herhalen omdat jullie elke keer met dezelfde argumenten komen en ik die op dezelfde manier moet tegenargumenteren. Ik heb geen bewijs dat zwaardere straffen mensen ervan behoeden dat ze het nog een keer doen, maar ik weet wel dat de maatschappij dan een langere tijd veilig is. Heb jij bewijzen dat kortere gevangenisstraffen het voorkomt dan ?

Ik zeg ook niet dat je ze gewoon weer op straat moet gooien. Heropvoeding moet er gebeuren. Er staat iets fout in die hersenen en daar moet wat aan gedaan worden. En langer in de gevangenis zetten helpt volgens mij dus niet. Maar ze hoeven van mij ook niet gelijk de straat weer op.

Idd, in zaken zoals Lonsdale is racistisch blabla, dan is hokjesdenken niet goed. Voor mij is een verkrachter gewoon een verkrachter en een moordenaar een moordenaar ongeacht zijn motief.

Neem iemand zijn motief weg, en je hebt een moordenaar of verkrachter minder.

EEN LANGERE STRAF ZAL MISSCHIEN NIET WERKEN OM DIE MISDADIGERS TE BEKEREN EN WEER GOEDE BURGERS TE LATEN WORDEN, MAAR HOUDT ZE WEL EEN LANGERE TIJD UIT DE GEMEENSCHAP WAT VOORKOMT DAT ZE HET IN DIE TIJD DAT ZE VASTZITTEN HET WEER DOEN. EEN KORTE GEVANGENISSTRAF GEVEN HEEFT DUS VEEL MINDER NUT.

Wat ik dus zeg, heropvoeding. :yes:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 17:44:
42, wat maakt het uit of hier wat minder of meer criminele circuits zijn, het zou er helemaal niet moeten zijn. Dus gewoon al het kleine beetje hard aanpakken.

Dan zou ik eerder zeggen, pakkans vergroten. Er zijn er zoveel omdat ze toch bijna nooit gepakt worden...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 17:44:
Tijden zijn veranderd, er zijn wel degelijk een heleboel van die zieke geesten tegenwoordig.

Ik zou eerder zeggen vaker en uitvergroot op het nieuws. Dit soort mafkezen heb je al sinds het begin van mensheid...

Waarschuw beheerder
Offtopic:

Mag deze ook gesloten worden? Staat beter in mn rijtje.

Ontopic:

Op naar de volgende verkiezingen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 september 2005 om 23:16:
Offtopic:

Ja idd een teken dat het een goede en pittige discussie was!!
Op naar de volgende verkiezingen.

plaats jezelf als kandidaat... dan heb je iig mijn stem haha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Als ik een sigaretje opsteek en twee seconden later gaat bij de buren de telefoon, hoeft dat nog helemaal niet te komen doordat ik een sigaret heb gepakt. Die twee zaken die je noemt kunnen namelijk heel goed onafhankelijk zijn.

Bewijzen dat onze strafmaat tot meer criminaliteit leidt (wat ik trouwens ten zeerste betwijfel) kun je alleen door te kijken wat het verschil is tussen de situatie bij onze huidige strafmaat EN hoe de situatie in dezelfde periode is bij zwaardere straffen.

Aangezien dat niet kan, kun je evenmin bewijzen dat een eventuele toename van de criminalteit komt door de hoogte van onze straffen.

Ofte wel: kom maar op met dat "bewijs" van jou. :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 september 2005 om 03:07:
Ofte wel: kom maar op met dat "bewijs" van jou.

Ik heb mensen gekend die letterlijk zeiden......!!

ach wat... als ze me pakken ga ik toch maar een paar maand de bak in!!!

Zouden deze mensen er ook zo makkelijk over doen als ze wisten dat die paar maand ineens een paar jaar werden..?

nee... alle criminelen weten gewoon dart als ze toch gepakt worden dat het hun toch maar weinig doet!

verhoog de straffen en dan durf ik zeker te zeggen dat het velen toch laat nadenken met wat ze doen..!

want gepakt worden en een paar maand de bak in.. is alleen maar stoer.

de bak in voor een paar jaar.. ja dat veranderd de zaak wel eff!!
zo dom zijn de meesten ook niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Je "kent een paar mensen die iets zeiden"? :/

Sorry hoor, maar dat is ten eerste geen bewijs en ten tweede kan t best grootspraak zijn :P

Het enige bewijs dat nog een béétje geldt is: "kijk, dit land lijkt in een hoop opzichten best wel veel op Nederland, de straffen zijn daar zwaarder EN er is minder criminaliteit"

Het vervelende is alleen dat als je daarnaar gaat zoeken, je (helaas? ;) ) tot de conclusie zal komen dat het hier eigenlijk best wel heel erg goed gaat :D

Uitspraak van Bisbee op zaterdag 24 september 2005 om 13:18:
want gepakt worden en een paar maand de bak in.. is alleen maar stoer.

de bak in voor een paar jaar.. ja dat veranderd de zaak wel eff!!

En wie moet er dan gaan betalen voor die verTIENvoudiging van onze strafmaat?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Oogkleppenstrijd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 september 2005 om 03:07:
Als ik een sigaretje opsteek en twee seconden later gaat bij de buren de telefoon, hoeft dat nog helemaal niet te komen doordat ik een sigaret heb gepakt. Die twee zaken die je noemt kunnen namelijk heel goed onafhankelijk zijn.

Umh..tjah..wijze woorden :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 september 2005 om 16:12:
En wie moet er dan gaan betalen voor die verTIENvoudiging van onze strafmaat?

Ik heb toch ook niet gezegd dat wij de bevoking dat moeten betalen!!

laat die gasten maar werken in de mijnen of langs het spoor en laat ze zelf maar hun huur en lasten op die manier bij elkaar verdienen!!

moeten de gedetineerden in veel andere landen ook.. waarom hier dan niet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Omdat het mij aan de middeleeuwen en apenlanden doet denken :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 september 2005 om 21:31:
Omdat het mij aan de middeleeuwen en apenlanden doet denken

waar heb je het nu over...?

Waarschuw beheerder
Offtopic:

Duurt wel erg lang voordat een normale discussie gesloten wordt hier.

SLUITEN!!! WE MAKEN ALLEMAAL "OPRUIENDE UITSPRAKEN" OF IS DE OOGKLEPPENSTRIJD INEENS VOORBIJ HIER?

:respect: