Leeftijd: 17
ze zeggen dat je kind moet afkicken als het geboren is..
maar wil het ook niet mee maken..
net of we dat nog niet wisten
Je weet dat het niet goed is voor jezelf dus al helemaal niet voor het kindje.
is nix mis mee hoor ... ik sta der alleen van te kijken dat steeds meer mensen zo jong zwanger zijn
vind ik niet kunnen.. ben zelf ook zwanger en zou echt nooit gaan blowen onder een zwangerschap hoe denken jullie er over..?
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Zinloos topic.
er word gezegd dat een glas wijn goed is, of dat het kan, 1 glaasje alcohol....
mijn schoonbroer heeft een kind gekregen
hmm ik vind dat je pas mag lullen als je weet hoe het zit.. heb er zelf echt niet voor gekozen om zwanger te worden hoor.. je moet pas oordelen als je er wat over weet doos
ookal wil ze eingelijk het kind niet, moet ze toch haar verantwoordelijkheid dragen toch??
en anders gewoon abortus.
als je zwanger bent geworden moet je ook je verantwoordelijkheid dragen (vind ik!!)laatste aanpassing 4 september 2005 12:21
Ps als je het niet weet dat je een kind heb moet je er dus ook nooit verkeerd op aangekeken worden!
slimmerik sommige vrouwen worden gewoon nog ongesteld!
en het is doodnormaal dat je het de 1ste 3 maanden niet merkt!!(hormonenkwestie)
er zijn zelfs vrouwen die het niet doorhadden tot ze op de wc zaten te schijten en er een kind uit poepten!!
Duss docterandus verdiep je er eerst in voor je zegt dat ik onzin zeg!!
kutkneus
kneus
kutkneus
kutkneus
kutkneus
KUTKNEUS
kutkneus
kutkneus
goed voorbeeld voor je kindje
maar ik denk dat je voor je kind niet echt een goed voorbeeld bent als je zelf drugs gebruikt maar wel met je kind praat over de slechte gevolgen en dat het beter is dat ze het niet doen dan ben je een beetje hypocriet!
lekker borstvoeding te gaan geven (voor zover als dat lukt)
Volgens mij ben jij niet slim genoeg om te weten dat er geen borstvoeding komt
Het hoeft niet per definitie slecht te zijn, als je met mate en verstandig gebruikt. Dat kun je je kind meegeven.
dat is voor mijn generatie pappa en mamma wat makkelijker, omdat we zelf ook al die onzin hebben gedaan.
Wees gewoon eerlijk, vertel de voor en nadelen, en laat hem zelf z,n keuze maken.
Door z,n fouten leert tie alleen maar, je kan hem moeilijk altijd opsluiten.
wat maakt t nou uit hoe oud ze is, ik was zelf 18 toen k een kindje kreeg, niks mis mee toch?
ma zwanger en blowen, geen goed idee, zowiezo drugs gebruiken tijdens de zwangerschap is al fout. er was laatst een onderzoek waarin stond dat zelfs alcohol al slecht is...
En dat het een goed voorbeeld is voor het kind.... Ik heb liever dat mijn kind straks gaat blowen als zuipen!
nou een vriendin van mij die deed het de laatste ander halve maand van haar zwangerschap elke dag en ze heeft een heel mooi gezond kindje gekregen! ik zelf heb ook een paar keer geblowed toe ik zwanger was nou een mooier,gezonder kind kan je nergens vinden op de wereld!
mmm.. nou ik denk dat mijn gedrag er alleen maar op vooruit gaat..
vind ik niet kunnen.. ben zelf ook zwanger en zou echt nooit gaan blowen onder een zwangerschap hoe denken jullie er over..?
Bij mij dus ook. Voordat ik blowde, was ik snel geirriteerd, agressief, ongeduldig, rusteloos en overactief.
Als ik nu mijn blowtje rook kan ik mij lekker ontspannen en volledig concentreren op de verzorging van mijn kind. Mijn kind heeft een ontspannen, goed gehumeurde pappa.
dat je zelf nou drugs neemt en naar de klote wilt, wil niet zeggen dat je baby eraan kapot moet gaan...
Grappig dat de mensen die niet blowen zeker zijn van hun commetaar..
en jij denkt dat ik in de buurt van mijn kind ga zitten roken
maar je hebt ook kans dat het niet zo goed uitpakt
Ik vind als je niet wilt stoppen met blowen tijdens de zwangerschap dat je het geeneens waard bent om moeder te zijn. Gewoon totaal onverantwoordelijk gedrag
Ik word niet agressief als ik niet geblowd heb, maar was dit wel vlug voordat ik überhaupt wist wat blowen is. Ik ben dus niet verslaafd, kan ook goed zonder. Ik rook ook niet meer elke dag, zoals voor de geboorte, en zelfs toen beperkte ik het tot 1 joint in de avond.
Als ik niet gerookt heb, ben ik ook rustig en geduldig tegenover mijn kindje. Agressief tegenover haar of haar iets aan doen is het laatste dat ik zou doen.
Als jij je blow nodig hebt om rustig te blijven en als daardoor je gedrag verandert dan ben je gewoon verslaafd. Wat nou als je straks een keer geen wiet in de buurt hebt en je wel snel geirriteerd of agressief bent, en je kleintje heeft je nodig?
Ik blow zelf niet maar weet dondersgoed waar ik het over heb.
Als je van plan bent om een kind te nemen kun je natuurlijk het beste een paar maanden van tevoren stoppen.
Maar als je blowt en je komt er dan achter dat je zwanger bent is stoppen vaak helemaal niet zo verstandig. Als je moeilijk zonder kunt is de stress door het stoppen veel gevaarlijker dan het blowen opzich!
echt slecht..als je gaat blowen als je zwanger bent, als je nu al (met zo een goede reden) niet kan stoppen..dan ben je eigelijk te triest voor woorden...
kleintjes vragen daar niet om!!!!
pff sjonge jonge dat sommige er nog over na moeten denken als ze moeten stoppen met blowen als ze zwanger zijn
ik ken ook een meid die heeft altijd harddrugs gebruikt tijdens haar hele zwangerschap toen t kind er was wou ze gelijk snelle hebben dat vind ik nog veel erger dan blowen en t gekke is dat kind is gezond ter wereld gekomen
Het is nog steeds niet bekend wat bijv. de werking van ecstasy is op het menselijk brein......laat staan hersenen van een foetus in ontwikkeling!
Kun je dan wel nu gebruiken, en stoppen als je zwanger wilt worden ?
Wat als je nu nuchter blijft, over 5 jaar een kind hebt en dan pas achter de schadelijke gevolgen komt ?
ik ken ook een meid die heeft altijd harddrugs gebruikt tijdens haar hele zwangerschap toen t kind er was wou ze gelijk snelle hebben dat vind ik nog veel erger dan blowen en t gekke is dat kind is gezond ter wereld gekomen
dat mensen zoieso nog roken/drinken/blowen tijdens hun zwangerschap
dat daar uberhaubt nog een discussie over mogelijk is, is voor mij zo vanzelf sprekend dat je er alles aan doet om een goede *voedingsbron* voor je ongeboren baby te zijn
diep triest
Er wordt alleen gesugereerd dat als je blowt je gedrag negatief verandert richting je kind, en dat is dus niet altijd het geval.
blowen is nooit schadelijk
Het gaat godver om de gezondheid van je kindje
Het wordt gebruikt als geneesmiddel en voor de fun als je nog op school zit..
Die mag van mij een doodschop hebben. Ik snap niet dat mensen er uberhaubt over discussieren. Het gaat godver om de gezondheid van je kindje
ach ja ik w8 wel tot hij zelf antwoord.. je hoeft niet voor hem te praten hoor.. of ben jij hem soms
een vriendin van mij woont nu bij haar oma omdat haar moeder aan de cocaine zat toen was ze weer zwanger geworden en gewoon door blijven gaan terwijl ze zwanger was nu is dat kindje 3 weken oud en zit in pernassia om af te kicken.. dan ben je toch ziek.. ik snap niet dat je dat een kindje aan kan doen
ja ik word daar ook kwaad om
Hoe weet jij nou weer wat hij heeft gezegd.. en wat heb ik met jou te schaften?!!!
dat vind ik nou ook het is gewoon egoistish als je niet kan stoppen met roken blowen wat dan ook als je zwanger bent.
je kind hoort voor alles te gaan!!
ik vind mensen die dat doen niet helemaal 100 ik bedoel je kindje vraagt er niet om hoor om die zooi.
en ik kan er ook pissig omworden als ik een zwangere vrouw zie met een sigaret.
of een vrouw met een klein babytje die dan ergens in het rokersgedeelte gaat zitten.
dan denk ik jezus heb je geen verstand ofzo?
dat zie ik vaak dat mensen in het bijzijn van kleine kinderen roken dat is namelijk net zo slecht.
als er mensen in de buurt zijn waar mijn zoontje ook is dan gaan ze maar naar buiten.
Ik ken echt behoorlijk wat meiden die gewoon goed bevallen en een leuk kindje gekregen hebben terwijl ze geblowd hebben tijdens de zwangerschap! En je baby kan ook geestelijk een achterstand hebben terwijl je alleen maar gezond bent geweest tijdens de zwangerschap!
Dûh...
Ja natuurlijk kúnnen die kindjes gezond geboren worden!
Er zijn ook zwangere vrouwen die van de trap zijn gevallen en hun kindje kwam gewoon gezond ter wereld!
Er zijn vrouwen die mishandelt zijn en hun kindje kwam gewoon gezond ter wereld!
Er zijn vrouwen die chemokuren hebben ondergaan en hun kindje kwam gewoon gezond ter wereld!
Gunst, er was zelfs een vrouw bij Oprah die een stalen paal dwars door d'r lijf had gekregen met 8 maanden zwangerschap en haar kind heeft het overleeft!
Dat betekent nog niet dat het goed voor je is !!
Ik vind dat je zoveel mogelijk risico's moet uitsluiten, als je blowt tijdens de zwangerschap komt je kindje niet per definitie ongezond ter wereld maar de kans daarop is zo groot dat je een debiel bent als je het wel doet!
En ja, soms heb je alles gedaan wat mogelijk is en krijg je toch een ongezond kindje, maar dan weet je in ieder geval dat jíj al het mogelijke hebt gedaan, en dat je je niet schuldig hoeft te voelen!
hoe denken jullie er over..?
Uitspraak vanIR=
op zondag 9 oktober 2005 om 19:53:
dat mensen zoieso nog roken/drinken/blowen tijdens hun zwangerschap
dat daar uberhaubt nog een discussie over mogelijk is, is voor mij zo vanzelf sprekend dat je er alles aan doet om een goede *voedingsbron* voor je ongeboren baby te zijn
diep triest
Drink af en toe ook nog wel s wat.
Maar drugs neem ik niet meer, heb daar ook zo mijn mening over als je moeder bent geworden.
Wat vinden jullie daarvan als je moeder bent(geworden)en (weer)drugs gaat gebruiken??
Hiermee zeg je dat alcohol wel ok is en drugs niet.
Alcohol is ook drugs
Waarom zou je als je moeder bent niet meer kunnen/mogen genieten. Ik gebruik als ik eens in de zoveel tijd uit ga nog wel eens wat. De kidz zijn dan bij oma en ik haal ze op als ik weer ontnuchterd ben.....
Alcohol hoef ik niet want drank maarkt meer kapot dan je lief is.
Maar vind ik toch wat minder erg als drugs...
Maar vind toch dat dat er met drugs wel wat meer nadelen aanzitten..
je wil zeggen dat je met drugs niet naar de klote kan gaan?
Ik kan ook kwaad worden op meisjes/vrouwen die zeggen dat ze niet kunnen stopen met roken tijdens hun zwangerschap
zoals?
Nou ga jij maar even alles alleen doen! Kijken hoe je in de stress zit.
Geen vriend geen huis. Dan schiet de stress er wel vaak in hoor!
En de nadelen van drank?
Met drugs heb je niet dat de volgende dag weer nuchter bent....
Ik kan begrijpen dat het moelijker is in je eentje
En heb daar ook respect voor.
Maar de ene verloskundige is de andere niet. En als je echt naar hun mening vraagt zal ze echt niet zeggen dat je gewoon door kan roken en, dat ze liever hebben dat je stopt.
Maar goed de 1 is de andere niet
maar stel dat je na 2/3 maanden pas weet dat je zwanger bent en je blowd/rookt en je stopt in 1 keer dat schijnt ook niet goed te zijn voor je baby...