Partyflock

Forumonderwerp · 808051
2 volgers · 4295x bekeken
Waarschuw beheerder
vind ik niet kunnen.. ben zelf ook zwanger en zou echt nooit gaan blowen onder een zwangerschap hoe denken jullie er over..?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 11:42:
goed voorbeeld voor je kindje

Nee, TMF, MTV en de Box zijn goede voorbeelden !! (Y)

Ken zat ouders die blowen, en hun kinderen hebben totaal geen behoefte er aan te beginnen omdat ze zien wat het met hun ouders doet.

Ken ook zat ouders die hun kinderen ten strengste verbieden drugs te gebruiken, hun kroost loopt wel het leipst rond op zaterdagavond.

Denk dat verbieden en verstoppen weinig zin heeft, openbaar maken en er open over praten wel.

Waarschuw beheerder
blowen als je zwanger bent, doen! :frusty:

Waarschuw beheerder
maar 17 is ook een mooie leeftijd om zwanger te raken... Blij mee?

Waarschuw beheerder
Ken zat ouders die blowen, en hun kinderen hebben totaal geen behoefte er aan te beginnen omdat ze zien wat het met hun ouders doet

ken ook ouders die zelf blowen waarvan de kinderen zelf ook blowen dus dat is een dom argument!

Erover praten oke .. verbieden heeft geen zin dat ben ik met je eens..maar ik denk dat je voor je kind niet echt een goed voorbeeld bent als je zelf drugs gebruikt maar wel met je kind praat over de slechte gevolgen en dat het beter is dat ze het niet doen :/ dan ben je een beetje hypocriet!

Waarschuw beheerder
Het is een feit dat t niet goed is.. wat je er mee doet moet je zelf doen. Als je een beetje verstandig bent, dan doe je t niet. Gun je je kind iets wat slecht is? Lijkt me niet..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 15:14:
maar ik denk dat je voor je kind niet echt een goed voorbeeld bent als je zelf drugs gebruikt maar wel met je kind praat over de slechte gevolgen en dat het beter is dat ze het niet doen dan ben je een beetje hypocriet!

Erover praten terwijl je het zelf nog nooit gebruikt hebt, werkt dat wel ?

Ouder : "Nee, dat mag je niet"
Kind : "Waarom niet ?"
Ouder : "Tsja, dat weet ik niet, ik heb gehoord dat het niet goed is"
Kind : "Jow, waar is de coffeeshop ?"

Het hoeft niet per definitie slecht te zijn, als je met mate en verstandig gebruikt. Dat kun je je kind meegeven.

Waarschuw beheerder
whatever..ik ben het niet met je eens maar k heb geen zin om erover te discussieren..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
als je ervoor gekozen hebt om een kindje te houden moet je ook zo sterk zijn om dat soort dingen gewoon te laten...

komop zeg ik neem aan dat je tog het beste voor je kind wilt, ja tog?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 17:37:
whatever..ik ben het niet met je eens maar k heb geen zin om erover te discussieren.

Dat hoeft ook niet, jij hebt een mening, ik heb een mening. Dat die niet hetzelfde zijn, even goede vrienden ! (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 12:17:
Lijkt mij een stuk slimmer.

Volgens mij ben jij niet slim genoeg om te weten dat er geen borstvoeding komt:vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 11:42:
goed voorbeeld voor je kindje

:vaag: en jij denkt dat ik in de buurt van mijn kind ga zitten roken..:vaag: lekker slim he

Waarschuw beheerder
zwanger en roken :no: laat staan: zwanger en blowen
Waarschuw beheerder
laat staan zwanger:P

doe wat je zelf het beste lijkt. elke keuze die je maakt is n nieuwe weg die je inslaat.

Waarschuw beheerder
Tegenwoordig wordt op de 16e al geneukt en kindjes gemaakt ipv. je eerste blowtje opsteken...Was in mijn tijd nog anders...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 12:17:
lekker borstvoeding te gaan geven (voor zover als dat lukt)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 21:26:
Volgens mij ben jij niet slim genoeg om te weten dat er geen borstvoeding komt

LEZEN! Ik zeg toch : Voor zover als dat lukt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 16:13:
Het hoeft niet per definitie slecht te zijn, als je met mate en verstandig gebruikt. Dat kun je je kind meegeven.

Precies, ikm was zelf ook nieuwsgierig en me vrouw vroeger ook, verbieden heeft geen zin, laat hem zen gang gaan, gewoon een kwestie van opletten, en dat is voor mijn generatie pappa en mamma wat makkelijker, omdat we zelf ook al die onzin hebben gedaan.
Wees gewoon eerlijk, vertel de voor en nadelen, en laat hem zelf z,n keuze maken.
Door z,n fouten leert tie alleen maar, je kan hem moeilijk altijd opsluiten.
En ik ben in een Cafe opgegroeit, en heb daardoor juist een hekel aan alcohol gekregen, dus zo kan het ook! ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2005 om 08:12:
LEZEN! Ik zeg toch : Voor zover als dat lukt.

Whehehe LEZEN

Wat heeft dat met lukken te maken..??

ik zeg niet dat ik het niet kan:vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2005 om 08:50:
dat is voor mijn generatie pappa en mamma wat makkelijker, omdat we zelf ook al die onzin hebben gedaan.
Wees gewoon eerlijk, vertel de voor en nadelen, en laat hem zelf z,n keuze maken.
Door z,n fouten leert tie alleen maar, je kan hem moeilijk altijd opsluiten.

(Y)

Precies zoals ik er ook over denk !! (Y)

Waarschuw beheerder
ik zou het ook niet doen het kind je zal misschien heel klein komen en dat is geen leuk die dee en me ouderst zus weet dat en me ander zus ook

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2005 om 09:55:
ik zou het ook niet doen het kind je zal misschien heel klein komen en dat is geen leuk die dee en me ouderst zus weet dat en me ander zus ook

En nu in normaal nederlands a.u.b...........:S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 13:12:
wat maakt t nou uit hoe oud ze is, ik was zelf 18 toen k een kindje kreeg, niks mis mee toch?

ma zwanger en blowen, geen goed idee, zowiezo drugs gebruiken tijdens de zwangerschap is al fout. er was laatst een onderzoek waarin stond dat zelfs alcohol al slecht is...

nee niks mis mee afgezien van het feit dat je dan pas begint te leven en dat je waarschijnlijk nog op school zit die je dus niet af kunt maken maar afgezien daarvan is er niks mis mee (Y)........

oja (leeftijd 17) ole

Waarschuw beheerder
dat hij kindje niet goed komen het zou klein gedrooren woorden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2005 om 12:52:
dat hij kindje niet goed komen het zou klein gedrooren woorden

Volgens mij ben je nu zo stoned als een garnaal.

Ga eerst maar weer even naar school......dan praten we verder.
Waarschuw beheerder
het lijkt mij voor mezelf geen goed idee maar ik ken veel mensen die het doen en daar is niks mis gegaan!
Waarschuw beheerder
Nee idd niks mee als je op jonge leeftijd een kindje verwacht.

En ik zou ook eerst zo lekkere jointje opsteken, heerlijk maar zou het wel beperken. En niet tijdens de zwangerschap blowen!

En dat het een goed voorbeeld is voor het kind.... Ik heb liever dat mijn kind straks gaat blowen als zuipen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja nederlands is moeilijk voor sommige mensen.
hahahahaha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marwaus op vrijdag 7 oktober 2005 om 15:26:
En dat het een goed voorbeeld is voor het kind.... Ik heb liever dat mijn kind straks gaat blowen als zuipen!

Idd..ik zie me kind liever blowen..dan een lijn nemen..

En die joint zal echt niet in de buurt van mijn kind gerookt worden, maar ik ga er niet voor stoppen.. zou niet weten waarom.. kind heeft er geen last van

Waarschuw beheerder
nee maar blowen heeft(al ik het maar lichtelijk als je er maar 1 rookt ofzo ) wel effect op je gedrag..en je moet toch een kind opvoeden/verzorgen.. kijk als je kindje in bed ligt en je rookt er dan 1..vooruit dat is jou keuze..maar als je een joint rookt en dan ff lekker gaar je kindje gaat verzorgen vind k niet helemaal (Y)

maar nogmaals het is ieder zijn eigen keuze natuurlijk
ik heb alleen een andere mening over opvoeden.. ik ben ook aan het leren voor juf dus ik weet nou eenmaal veel van kinderontwikkeling en wat goed/niet goed voor een kind is

Waarschuw beheerder
mmm.. nou ik denk dat mijn gedrag er alleen maar op vooruit gaat..

Waarschuw beheerder
Als jij over een beetje verantwoordlijkheid gevoel beschikt zou je dit niet doen :no:
Waarschuw beheerder
Is niet goed :no:

Waarschuw beheerder
nee moet je ook cker niet doen:S
dat je zelf nou drugs neemt en naar de klote wilt, wil niet zeggen dat je baby eraan kapot moet gaan...

Waarschuw beheerder
nou een vriendin van mij die deed het de laatste ander halve maand van haar zwangerschap elke dag en ze heeft een heel mooi gezond kindje gekregen! ik zelf heb ook een paar keer geblowed toe ik zwanger was nou een mooier,gezonder kind kan je nergens vinden op de wereld!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 01:03:
nou een vriendin van mij die deed het de laatste ander halve maand van haar zwangerschap elke dag en ze heeft een heel mooi gezond kindje gekregen! ik zelf heb ook een paar keer geblowed toe ik zwanger was nou een mooier,gezonder kind kan je nergens vinden op de wereld!

ja dat is misschien wel zo...
maar je hebt ook kans dat het niet zo goed uitpakt en ik zou dat risico niet willen lopen als ik zwanger zou zijn:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2005 om 21:59:
mmm.. nou ik denk dat mijn gedrag er alleen maar op vooruit gaat..

Bij mij dus ook. Voordat ik blowde, was ik snel geirriteerd, agressief, ongeduldig, rusteloos en overactief.

Als ik nu mijn blowtje rook kan ik mij lekker ontspannen en volledig concentreren op de verzorging van mijn kind. Mijn kind heeft een ontspannen, goed gehumeurde pappa.

Mijn vriendin had ook eerst haar twijfels en wilde dat ik stopte na de bevalling. Nu ze ziet hoe ik in de praktijk handel heeft ze er geen moeite mee.

Ik durf te zeggen dat deze stonede pappa er voor 100 % voor zijn kindje is !

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trea (L) Daniëlle op zaterdag 3 september 2005 om 12:50:
vind ik niet kunnen.. ben zelf ook zwanger en zou echt nooit gaan blowen onder een zwangerschap hoe denken jullie er over..?

:nee: idd kan niet :nee:

Waarschuw beheerder
Grappig dat de mensen die niet blowen zeker zijn van hun commetaar..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 07:56:
Bij mij dus ook. Voordat ik blowde, was ik snel geirriteerd, agressief, ongeduldig, rusteloos en overactief.

Als ik nu mijn blowtje rook kan ik mij lekker ontspannen en volledig concentreren op de verzorging van mijn kind. Mijn kind heeft een ontspannen, goed gehumeurde pappa.

(Y)idd.. ik denk niet dat mensen echt begrijpen wat een joint inhoud..
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 00:53:
dat je zelf nou drugs neemt en naar de klote wilt, wil niet zeggen dat je baby eraan kapot moet gaan...

Druks..?? Ik zie druks als een lijn of een ketser..Buisje G of een spuit..Maar een joint..?? Doe ff normaal.. Het wordt gebruikt als geneesmiddel en voor de fun als je nog op school zit.. Mensen zonder ervaaring moeten zich dus lekker bezig houden met dingen waar ze wel verstand van hebben.

Waarschuw beheerder
Mijn ex; de vader van mijn dochtertje; blowde ook. Als hij geen blowtje op had was hij ook snel agressief, en kon hij veel dingen niet hebben. Ook als Sanne een huiluurtje had kon hij daar niet tegen als hij niet onder invloed was van een blow.

Eén keer was ik boodschappen doen terwijl Sanne sliep. Hij was bij haar gebleven. Ze is toen helemaal overstuur wakker geworden en hij kreeg haar niet stil. Toen ik bij ons huis kwam hoorde ik hem schreeuwen tegen haar en haar hartverscheurend huilen. Ik kwam binnen en hij smeet hij echt bijna in mijn armen met de mededeling dat hij haar bijna wat had aangedaan. Daarna rookte hij een blow en was hij weer rustig.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 09:41:
Grappig dat de mensen die niet blowen zeker zijn van hun commetaar..

Ik blow zelf niet maar weet dondersgoed waar ik het over heb.

Als jij je blow nodig hebt om rustig te blijven en als daardoor je gedrag verandert dan ben je gewoon verslaafd. Wat nou als je straks een keer geen wiet in de buurt hebt en je wel snel geirriteerd of agressief bent, en je kleintje heeft je nodig?

Mijn ervaring is misschien wel erg extreem maar het kan jullie ook overkomen!

Mijn ex is met deskundige hulp van zijn verslaving afgekomen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 21:27:
en jij denkt dat ik in de buurt van mijn kind ga zitten roken

Dat is natuurlijk logisch dat je dat niet doet (y) maar doe het ook niet in het huis waar je kindje is! Rook (van een sigaret, blow af wat dan ook) kan 8 uur blijven hangen in ruimte, hoe goed je ook ventileert. En de rook gaat overal doorheen, onder de deuren door enz. Je kindje zal altijd een beetje meeroken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 01:11:
maar je hebt ook kans dat het niet zo goed uitpakt

Inderdaad, ook niet iedereen die rookt krijgt longkanker.

Maar het is zeker weten niet goed. Ben benieuwd wat een verloskundige ervan zegt als je af en toe een blowtje rookt tijdens je zwangerschap.

Waarschuw beheerder
VRAAG
Tast de THC een zwangerschap aan..?

ANTWOORD

THC, een van de werkzame stoffen van cannabis, passeert de placenta en komt dus bij het ongeboren kind. Het is verstandig om te stoppen met blowen voor de zwangerschap.

Uit een aantal onderzoeken komt naar voren dat blowen er voor zou kunnen zorgen dat een kind te klein en te vroeg geboren wordt. Het is echter nog niet duidelijk of dit door de cannabis komt, of dat alleen de tabak die in een joint gedraaid wordt hier verantwoordelijk voor is.
Bovendien zou de oorzaak kunnen liggen in de wijze van gebruik. Bij het roken van een middel komt namelijk altijd koolstofmonoxide vrij. Dit vermindert de hoeveelheid zuurstof in het bloed van moeder en kind.
THC kan overigens ook via de moedermelk overgedragen worden aan een baby. Wat dit precies met de baby doet is nog niet bekend. Daarom wordt het afgeraden om te blowen als je borstvoeding geeft.

Bron:http://www.bloweninfo.nl/default5278.html

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind als je niet wilt stoppen met blowen tijdens de zwangerschap dat je het geeneens waard bent om moeder te zijn. Gewoon totaal onverantwoordelijk gedrag

Waarschuw beheerder
Ik denk dat ik verkeerd begrepen word...

Ik word niet agressief als ik niet geblowd heb, maar was dit wel vlug voordat ik überhaupt wist wat blowen is. Ik ben dus niet verslaafd, kan ook goed zonder. Ik rook ook niet meer elke dag, zoals voor de geboorte, en zelfs toen beperkte ik het tot 1 joint in de avond.

Als ik niet gerookt heb, ben ik ook rustig en geduldig tegenover mijn kindje. Agressief tegenover haar of haar iets aan doen is het laatste dat ik zou doen.

Er wordt alleen gesugereerd dat als je blowt je gedrag negatief verandert richting je kind, en dat is dus niet altijd het geval.

Met of zonder blow, ik ga hetzelfde met mijn kindje om. Het is niet zo dat als ik niet geblowd heb ik niet tegen een huiluurtje kan.

Huiluurtje horen erbij en als mijn kindje huilt of overstuur is es dat voor mij juist een reden om extra aandacht aan haar tebesteden.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 10:10:
Ik vind als je niet wilt stoppen met blowen tijdens de zwangerschap dat je het geeneens waard bent om moeder te zijn. Gewoon totaal onverantwoordelijk gedrag

Hierin kan ik mij overigens prima vinden ! (Y) Drugs en/of alcohol & tabak zijn not done tijdens een zwangerschap.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

als je blowt tijdens de zwangerschap wil het niet zeggen dat je een lelijk kind krijgt..dat kindje ziet er miss. heel mooi uit maar het kan wel zijn dat ze later leerproblemen krijgt..roken en blowen vergroot namelijk de kans op gedragsproblemen/leerproblemen later..de stoffen in een joint en sigaret tasten namelijk de hersens aan .. een kindje kan nog zo mooi zijn maar ik ben er van overtuigt dat roken tijdens de zwangerschap het kindje hoe dan ook beschadigd!

Waarschuw beheerder

dus je heb er wel zin aan ..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 10:40:
Ik word niet agressief als ik niet geblowd heb, maar was dit wel vlug voordat ik überhaupt wist wat blowen is. Ik ben dus niet verslaafd, kan ook goed zonder. Ik rook ook niet meer elke dag, zoals voor de geboorte, en zelfs toen beperkte ik het tot 1 joint in de avond.

Als ik niet gerookt heb, ben ik ook rustig en geduldig tegenover mijn kindje. Agressief tegenover haar of haar iets aan doen is het laatste dat ik zou doen.

(Y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 10:00:
Als jij je blow nodig hebt om rustig te blijven en als daardoor je gedrag verandert dan ben je gewoon verslaafd. Wat nou als je straks een keer geen wiet in de buurt hebt en je wel snel geirriteerd of agressief bent, en je kleintje heeft je nodig?

Welk boek lees jij..??
Ik zal er altijd voor me kind zijn..met of zonder joint..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2005 om 10:00:
Ik blow zelf niet maar weet dondersgoed waar ik het over heb.

Ik denk nietdat je weet waar je het over hebt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

Dat ligt er aan...

Als je van plan bent om een kind te nemen kun je natuurlijk het beste een paar maanden van tevoren stoppen.

Maar als je blowt en je komt er dan achter dat je zwanger bent is stoppen vaak helemaal niet zo verstandig. Als je moeilijk zonder kunt is de stress door het stoppen veel gevaarlijker dan het blowen opzich!

Dus wat dat gelul van sommigen betreft over "onverantwoordelijk gedrag": stoppen tijdens een zwangerschap, DAT is onverantwoord!

Waarschuw beheerder
pff sjonge jonge dat sommige er nog over na moeten denken als ze moeten stoppen met blowen als ze zwanger zijn :frusty:

Waarschuw beheerder
:vaag: dat mensen zoieso nog roken/drinken/blowen tijdens hun zwangerschap :(
dat daar uberhaubt nog een discussie over mogelijk is, is voor mij zo vanzelf sprekend dat je er alles aan doet om een goede *voedingsbron* voor je ongeboren baby te zijn

:( diep triest
Waarschuw beheerder
dat mensen zoieso nog roken/drinken/blowen tijdens hun zwangerschap
dat daar uberhaubt nog een discussie over mogelijk is, is voor mij zo vanzelf sprekend dat je er alles aan doet om een goede *voedingsbron* voor je ongeboren baby te zijn

Juist ja helemaal mee eens!!

Waarschuw beheerder
ik ken ook een meid die heeft altijd harddrugs gebruikt tijdens haar hele zwangerschap toen t kind er was wou ze gelijk snelle hebben dat vind ik nog veel erger dan blowen en t gekke is dat kind is gezond ter wereld gekomen