dat dit zo LEEK wil niet zeggen dat het ook zo WAS.
Misschien was ze maar een maandje of 5, 6 zwanger. Moet je dan maar 9 maanden in een bunker gaan zitten?
Zwanger zijn is geen ziekte hoor
dat dit zo LEEK wil niet zeggen dat het ook zo WAS.
Misschien was ze maar een maandje of 5, 6 zwanger. Moet je dan maar 9 maanden in een bunker gaan zitten?
Zwanger zijn is geen ziekte hoor
leek alsof ze elk moment kon bevallen. Ze liep daar te springen en te doen. Persoonlijk vind ik dit een beetje raar.
Ik vind het niet kunnen
leuk als er ruzie komt en je krijgt per ongeluk een harde dauw
Ik vind het niet kunnen
je mag ook sex hebben tot in de 8ste maand, as dat geen gebonk
ja maah het gaat er af en toe echt ruig aan toe op een feest en dan hoord een zwanggeren vrouw er niet te wezen
goed ieder zijn ding,,
maar ik zou het toch echt wel even laten,,
als ik zwanger ben staat de gezondheid van mijn kindje voor alles,,en dan zou ik niet hele nachten in een rokerige ruimte op een feest rond gaan springen,,vind ik best ongezond...
Ik vind dat eg niet kunnen....
Net als die mensen die met een kind bij festivals
rond lopen.....
Ik blijf het egoistisch vinden
Voor je eigen plezier je kindje in gevaar brengen, hoe minimaal dat ook mag zijn, als je het voorkomen kan?
Zwanger zijn is geen ziekte, maar wel een hele verantwoordelijkheid, bovendien wat is 9 maanden op een mensenleven?
Beter zorg je die 9 maanden goed voor jezelf en daarmee voor je kindje, ga je na 9 maanden maar weer los...
Maar goed, that's me...
tja weet niet... vraag me idd gewoon af of dat wel gezond is voor dat kind.. al dat gebonk
idd....gewoon egoistisch...
oke maar ook al hebben ze op sommige feesten te veel decibel zelfs dan hoort het kind het bijna niet! Omdat het in vruchtwater ligt en het geluid dus niet zo hard klinkt daar binnen! maargoed ieder zo zijn eigen mening erover. en wat zal de baby lekker slapen na een party
at is toch zo'n zinloze opmerking, gevaren van roken zijn bekend, dat jij gezond bent, geweldig, maar wat als jij nou een afwijking had?
had je dan nu ook zo joviaal geschreeuwd: "Ach Mijn moeder heeft ook gerookt en ik heb een ontwikkelingsachterstand"
?
Ik vind het dus super onverantwoordelijk als je lekker gaat feesten als je zwanger bent....of je nou 10 weken of 8 maanden zwanger bent.
Geluiden dringen absoluut door in de baarmoeder. En het is goed om muziek te draaien tijdens te zwangerschap. Die kleintjes herkennen het na de geboorte. Maar ze schrikken ook van harde geluiden. Ik merkte het toen ikzelf zwanger was, als ik even harde muziek opzette werd ze wakker en werd onrustig. Dus reken maar als je een aantal uur in dat gebonk zit je kindje er niet blij mee is.
En dan idd de risico's van vallen, een por in je buik krijgen en het meeroken. Tuurlijk overal loop je dat risico maar als je naar een feest gaat zoek je het gevaar wel bewust op. En dan ben je geen verantwoordelijke moeder.
Als je zo graag zwanger wilt worden moet je eerst maar bedenken dat je toch het één en ander even moet laten. En kan je dat niet, wordt dan eerst nog maar wat volwassener.
het schijnt geen enkel gevaar te vormen voor de baby als je naar feesten gaat. Ze schijnen namelijk gaan last te hebben van de harde muziek en gedans.Als je maar gaan drugs of alcohol gebruikt! Heb het even na gevraagd bij me tante die werkt namelijk in het ziekenhuis op de kraamafdeling
Net als die mensen die met een kind bij festivals
rond lopen.....
Een beetje raar ja, maar goed iedereen zn eigen keus!
ongelukken kunnen overal gebeuren
Uitspraak van Stampertjeop vrijdag 26 augustus 2005 om 19:54:
Geen kwaad?
-Meeroken
-Hard geluid (en já dergelijk harde feesten hebben wél teveel DB)
-Gevaar van agressieve mensen duwen etc
-Lichamelijke moeheid
zolang ze maar geen drugs gebruikt..
Nu heb ik er niet echt behoefte aan,maar waarom mag je niet uit als je zwanger bent? ben je dan gehandicapt of zo?
En ongelukken die kan je overal krijgen!
Als je zo gaat denken kun je net zo goed jezelf 9 maanden opsluiten!!
Minder, want de meeste ongelukken gebeuren binnenshuis
Nu heb ik er niet echt behoefte aan,maar waarom mag je niet uit als je zwanger bent? ben je dan gehandicapt of zo?
En ongelukken die kan je overal krijgen!
Als je zo gaat denken kun je net zo goed jezelf 9 maanden opsluiten!!
Ik verdom het om thuis te blijven zitten als ik met de nodige voorzichtigheid ook kan gaan feesten.
Ik zie ook dat je 'pas' acht weken zwanger bent.. misschien veranderd het nog. Ik dacht toen ik net zwanger was ook dat ik nog wel naar feesten/feestjes zou gaan.. Maar ben er snel op terug gekomen..!
ik was 6 maanden zwanger toen ik naar thunderdome ben geweest (is al weer 4 jaar geleden)maar ik had nergens last van en mijn meid vind het muziek nu ook mooi haha.ik vind wel hoe het er nu soms aan toe gaat met ruzies enz dat het niet verstandig is,maar toen was het heel mooi en ik hield het ook lang vol,maar ja mijn meid is nu 4 jaar en ze is gezond.1 okt ga ik voor het eerst weer naar een houseparty.ik vind dat iedereen het zelf moet weten ,maar ik vind het nergens op slaan ,dat een kind er ongezond van wordt,ja als je pillen of drank gebruikt als je zwanger bent natuurlijk wel
iedereen staat te beuken en te stampen voor de zelfde geld knalt iemand vol tegen je buik aan
en dan wil ik je reactie wel eens horen
Maarre waarom mag je niet op een feest lopen als je zwanger ben?? Bull-shit
Je moet het helemaal zelf weten maar ik snap wérkelijk niet wat die fokking paar maanden uitmaken op twee mensenlevens om eventjes niet te gaan stappen
Spontaan idee: Bij deze zijn alle zwangere vrouwen op mn feestjes uitgenodigd, zal er persoonlijk voor zorgen dat er niets kan gebeuren en dat jullie een eigen plekje hebben
Merk dat ik het gewoon niet meer volhoudt zo'n hele nacht en als ik moe begin te worden ga ik ook direct naar huis.
Heb heel goed overlegd met mn verloskundige (doordat ik zelf feesten geef) en inderdaad de muziek e.d. kunnen geen kwaad doen voor de baby. Het enige wat van belang is dat je goed luistert naar je eigen lichaam. Dus zodra je moe bent, direct naar huis.
Feesten/uitgaan, het heeft verder geen consequenties dus kan je dat ook gewoon doen.
Heb nu zelfs bergen liga's, sultana's, appels en bananen mee als ik ga stappen
Moet je die portiers zien, ze willen me niet eens meer fouilleren bijna in de waak
zolang je zelf vind dat het kan moet je het gewoon doen....
Ik denk dat de moeder zelf het beste kan uitmaken wat nog verstandig is. Voor de muziek en het dansen hoef je het iig niet te laten, dat maakt niets uit. Goed naar je lichaam luisteren, wanneer deze om rust vraagt en situaties goed inschatten.
Ik denk dat de moeder zelf het beste kan uitmaken wat nog verstandig is. Voor de muziek en het dansen hoef je het iig niet te laten, dat maakt niets uit. Goed naar je lichaam luisteren, wanneer deze om rust vraagt en situaties goed inschatten.
Uitspraak van marissiegirl op maandag 27 februari 2006 om 09:33:
Ik denk dat de moeder zelf het beste kan uitmaken wat nog verstandig is. Voor de muziek en het dansen hoef je het iig niet te laten, dat maakt niets uit. Goed naar je lichaam luisteren, wanneer deze om rust vraagt en situaties goed inschatten
Ik zag op extrema outdoor een zwanger vrouwtje rondlopen. En niet paar maandjes... leek alsof ze elk moment kon bevallen. Ze liep daar te springen en te doen. Persoonlijk vind ik dit een beetje raar.
Ik zag op extrema outdoor een zwanger vrouwtje rondlopen. En niet paar maandjes... leek alsof ze elk moment kon bevallen. Ze liep daar te springen en te doen. Persoonlijk vind ik dit een beetje raar.
Wat vind jij?
Ik denk dat de moeder zelf het beste kan uitmaken wat nog verstandig is. Voor de muziek en het dansen hoef je het iig niet te laten, dat maakt niets uit. Goed naar je lichaam luisteren, wanneer deze om rust vraagt en situaties goed inschatten
Denk dat mensen er pas goed over kunnen oordelen als ze zelf zwanger zijn, of zijn geweest...
Wat vind jij?
hier ben ik ongeveer 6 maanden zwanger en op een feestje,moet kunnen hoor,zolang je niet rookt drinkt of gebruikt is er niks aan de hand!
en die muziek valt echt wel wat mee hoor,zie het probleem niet.
waarom zou je 9 maanden achter de geraniums moeten zitten,je bent niet ziek ofzo
beetje bekrompen gedachte
als iemand zich goed voelt waarvoor zouden ze niet gaan???
Maaaarrrrrrrrrrrrr het gaat erom dat het zo KAN zijn dat je rustig in een hoekje staat of je zit aan de bar en er krijgen een paar ruzie. Er vliegt iemand tegen je aan jij flikkert om o.i.d. Dat is wat VAAK gebeurt als je aan het stappen bent.....VECHTEN EN DRONKEN LUI. Kortom mensen die NIET normaal en gezellig kunnen stappen.
Daarbij is het geluid in de discotheek of op feesten te hard. Boven een bepaald aantal decibel beschadig je het gehoor van je ongeboren kind. Dit kan vanaf de leeftijd van de foetus die 16 weken oud is. Hoeveel decibel weet ik niet dat moet je je vk maar vragen iig is het geluid van muziek in een discotheek of feest te hard. Vraag ook dat maar aan je vk.
dat kan ook gebeuren als je op straat bent of waar dan ook...
dan zal het geluid bij mij niet hard genoeg geweest zijn...
want haar oren horen perfect!!!!
dan zal het geluid bij mij niet hard genoeg geweest zijn...
want haar oren horen perfect!!!!
Dat is hetzelfde simpele antwoord als vrouwen die tijdens de zwangerschap hebben zitten roken en zeggen: mn kind is toch gezond en heeft toch geen astma?
Wees blij dat je kindje niets heeft. Een gezond kindje is een zegen
In de stad kan je ook aangevallen worden.. of AANGEREDEN..
Dus ook uitgaan kan.
En met uitgaan (en dan bedoel ik grote feesten) is er gewoonweg meer risico dat ziet ieder dom schaap nog En als je die risico's voor lief wilt nemen ben je wat mij betreft geen kind waard
dd Wat had je gezegd als je kindje wél gehoorbeschadiging had gejhad? Dan ook trots geroepen?
zelden een dronken figuur tegen of vechtende mensen dit in tegenstelling tot uitgaansgelegenheden.
Dat is hetzelfde simpele antwoord als vrouwen die tijdens de zwangerschap hebben zitten roken en zeggen: mn kind is toch gezond en heeft toch geen astma?
En met uitgaan (en dan bedoel ik grote feesten) is er gewoonweg meer risico
En als je die risico's voor lief wilt nemen ben je wat mij betreft geen kind waard
Als je als vrouw zijnde zo volwassen bent om een zwangerschap aan te kunnen dan kan je ook zelf de beslissing nemen of je gaat feesten of niet
paar maandjes... leek alsof ze elk moment kon bevallen. Ze liep daar te springen en te doen. Persoonlijk vind ik dit een beetje raar
Ik vind dat je dan thuis hoort te blijven.
Rook en harde geluiden zijn uit de boze
Jammer dat sommige mensen niks willen laten.
Feesten kon je daarvoor, en kun je achteraf nog in bepaalde mate.
Jammer dat een bevalling dan vaak wordt gezien als of je van alles moet opofferen.
Ik ben blij dat ik een kind heb en weet dat ik het waard ben..
Voorlopig sta ik niet als een SNOL op de foto....
Daar hoef ik niet over na te denken want hij heeft het niet en het kind van me vriendin heeft het ook niet..
ALS ik een PIK had gehad was ik een man..
ALS ALS ALs..
En als je die risico's voor lief wilt nemen ben je wat mij betreft geen kind waard
dat vind ik dus de domste opmerking die ik ooit gehoord heb...
omdat je wat risico's neemt ben je geen goede moeder???
Nogmaals aan de voorstanders van het stappen/zwanger zijn:
Waar blijven die valide argumenten dat het wel zou kunnen? Er zijn verdorie feiten die aantonen dat het niet goed is voor je baby, elke mongool kan op zijn vingers natellen dat je door dit soort achterlijke dingen het gevaar gewoon opzoekt (dit is trouwens al de 2e keer dat ik dit zeg).
Of jullie weten het WEL donders goed, en weten niks beters te verzinnen dan excuses van het kaliber "mijn oma rookte twee pakjes per dag en heeft twee kerngezonde kinderen", of "de dochter van de slager van m`n collega dronk drie biertjes per dag en haar kids zijn mega-intelligent".
Een "slechte" moeder ben je in mijn ogen onder andere als je je verantwoordelijkheid niet wilt nemen. Het staat voor mij in ieder geval vast dat de voorstanders hiervan geen situaties in kunnen schatten, anders zat je namelijk wel ergens anders dan op zo`n houseparty.
En zes maanden zwanger en op zo`n party staan, vind ik net zoiets als je pasgeborene op je rug knopen en dan gaan. Ongeveer hetzelfde.
Meid ik zie het al, jij bent niet eens dicussiewaardig, grow up, je kan niet eens tegen kritiek, begint meteen te schelden, fijn voorbeeld voor je kind ben jij...hulde
Een "slechte" moeder ben je in mijn ogen onder andere als je je verantwoordelijkheid niet wilt nemen. Het staat voor mij in ieder geval vast dat de voorstanders hiervan geen situaties in kunnen schatten, anders zat je namelijk wel ergens anders dan op zo`n houseparty.
En zes maanden zwanger en op zo`n party staan, vind ik net zoiets als je pasgeborene op je rug knopen en dan gaan. Ongeveer hetzelfde.
ik kan best tegen kritiek,ik verdedig mezelf dat is iets totaal anders.
De meningen verschillen duidelijk is te zien..
Toch vind ik dat er ook veel mensen reageren die geen moeder zijn, en geloof me dan sta je er totaal anders tegenover dan dat je zwanger bent of al moeder bent.....
daar ben ik het ook mee eens... ik vind naar een plaatselijke dicotheque of kroeg/bar gaan moet best kunnen...
even voor de duidelijkheid ik heb het hier niet over grote feesten!!!!!!!
Ik zag op extrema outdoor een zwanger vrouwtje rondlopen.
Als je EN zwanger bent, EN tegelijkertijd wil feesten heb je je kennelijk nog nog niet helemaal uitgeleefd in de tijd voor je zwanger werd. En als je dan ook nog niet ziet wat voor consequenties dit kan hebben (of gewoonweg niet WIL weten) ben je in mijn ogen nog niet helemaal klaar voor het moederschap
Dus je mag pas oordelen over K als je zelf K hebt? Je mag pas oordelen over zelfmoord als je zelfs zelfmoord wilt plegen etc etc? Come on hey, dat is de grootste onzin die er is
ongeveer het zelfde??wahaha,yeah right!
Ik ben een goede verantwoordelijke moeder,ook tijdens mijn zwangerschap,ik ging uit ja,naar hardore/oldscool feessie`s heerlijk ff eruit,lekker op een barkruk aan de kant van de dansvloer,flesje AA erbij,echt helemaal niks mis mee!
als jij er moeite mee hebt,doe jij het toch gewoon lekker zelf niet tijdens je zwangerschap,maar ga andere mensen niet zeggen dat ze het gewoon niet waard zijn BUGS dat slaat echt nergens op!
Uitspraak van *DePutaMadre* op zondag 26 maart 2006 om 15:59:
Als je EN zwanger bent, EN tegelijkertijd wil feesten heb je je kennelijk nog nog niet helemaal uitgeleefd in de tijd voor je zwanger werd. En als je dan ook nog niet ziet wat voor consequenties dit kan hebben (of gewoonweg niet WIL weten) ben je in mijn ogen nog niet helemaal klaar voor het moederschap
Uitspraak van melaaalie op zondag 26 maart 2006 om 12:59:
daar ben ik het ook mee eens... ik vind naar een plaatselijke dicotheque of kroeg/bar gaan moet best kunnen...
even voor de duidelijkheid ik heb het hier niet over grote feesten!!!!!!!
Nou de stelling was toch echt:
Uitspraak van conquista op vrijdag 26 augustus 2005 om 14:10:
Ik zag op extrema outdoor een zwanger vrouwtje rondlopen.
Extrema outdoor is naar mijn weten toch wel een groot feest...
Als je voorzichtig doet maakt dat niks uit voor het gehoor van je kindje.
Wacht maar af.. als jij dalijk zwanger bent kan je ineens heel anders over dingen denken als dat je nu doet...
en dat weet ik 100% zeker.
2 weken daarna ben ik bevallen...
en ik ga nu nog steeds af en toe uit hoor...
DAt vinden jullie ook slecht neem ik aan?
Ik ben naar outland geweest naar een groot feest weet ff niet meer welket,2 weken daarna ben ik bevallen...
Wacht maar af.. als jij dalijk zwanger bent kan je ineens heel anders over dingen denken als dat je nu doet...
en dat weet ik 100% zeker.
en ik ga nu nog steeds af en toe uit hoor...
DAt vinden jullie ook slecht neem ik aan?
hoe haal je het in je hoofd zo te reageren??het zou mijn keuze ook niet zijn,maar hoe jij regeerd slaat werkelijk alles!
en mij zul je nooit in het uitgaansleven signaleren in ondergoed,maar ik zou jou nooit daarom labiel dom en egoistisch noemen,nee dat is jouw pakkie an
ik kap ermee,jij wilt niks anders lezen dan je eigen ding.
typisch geval van:**ik denk dat ik het beter weet en voor iedereen kan bepalen type**
Voor hetzelfde geldt was daar je water gebroken, en wat was je dan van plan??
Omdat JIJ altijd dezelfde mening hebt gehad betekend het niet dat andere mensen dat ook blijven houden.
MIJN mening bijv is veranderd toen ik zwanger was.
slaap lekker voor straks,jij je ding ik de mijne!
Als je nog niet klaar bent voor het moederschap, moet je er gewoon nog niet aan beginnen. Je draagt een behoorlijke verantwoordelijkheid met je mee, en als je die niet aan (wilt) kan (kunnen) moet je het niet doen
Uitspraak vanIR=
KAY IS THUIS
op zondag 26 maart 2006 om 21:28:
hoe haal je het in je hoofd zo te reageren??het zou mijn keuze ook niet zijn,maar hoe jij regeerd slaat werkelijk alles!
er kan overal wat gebeuren nergens ben je veilig,ik kan ook op mn werk worden overvallen,gevaar is overal zelfs in je eigenhuis.
Omdat JIJ altijd dezelfde mening hebt gehad betekend het niet dat andere mensen dat ook blijven houden.
MIJN mening bijv is veranderd toen ik zwanger was.
er kan overal wat gebeuren nergens ben je veilig,ik kan ook op mn werk worden overvallen,gevaar is overal zelfs in je eigenhuis.
jullie zijn zo kortzichtig,bleeggghhh alsof een beetje uitgaan je meteen een slechte moeder maakt,en je niet klaar bent voor het moederschap, wat een onzin!en waar haal je het lef vandaan om dat te zeggen!kan dr met mn pet nie bij,zo kortzichtig!
ik ben hartsikke klaar voor het moederschap,kay heeft de beste moeder die hij zich maar kan wensen!we hebben een hele heftige tijd achter de rug met de kleine en heb alle complimeneten gehad van de mensen om mij heen die mij ECHT kennen,en dat is wat teld voor mij.
Vind ik van mensen die op rokerige feesten rond hangen, met een vette beat, etc, waarvoor het teveel gevraagd is om tijdens je zwangerschap een stap terug te doen en geen dingen opzoekt die niet direct nodig zijn, en zelfs ongezond zijn.
En dan doe ik niet naar jou of iemand direct hier.
Wie de schoen past trekt hem aan.
Maar dat weet je niet van te voren, en zoek je niet zelf op.
Beetje domme vergelijking dus.
Ik blijf bij mijn standpunt en ik weet ook heel zeker dat mocht ik zwanger raken ik niet meer uit zal gaan, zelfs niet naar de plaatselijke discotheek
Die 9 maanden zijn er genoeg andere leuke alternatieven Ik pas voor de risico's en ik zou het mezelf never nooit vergeven als er wél iets zou gebeuren, no thnx laatste aanpassing 26 maart 2006 13:32
BULLSHIT! Heb juist bij de vk een folder meegenomen waarin staat dat de behoefte naar een sigaret dus het "gevoel hebben dat je moet roken" nog schadelijker is dan die korte stress die je maar even hebt met het stoppen met roken. En dan nog niet eens te spreken over wat sigaretten je ongeboren kind aan doet (lager geboortegewicht, meer kans op miskraam, meer kans op vroeggeboorte, je placenta onder de zwarte infarctjes van de teer, ziektes als bronchitus en astma, leerproblemen op latere leeftijd, ga zo maar door).
idd!! en wat dacht je van een licht verstandelijke beperking?! 2 sigaretten mogen roken, jajaja.. dats echt bullshit!!
Uit experimenteel onderzoek is gebleken dat langdurige blootstelling van het ongeboren kind aan hard lawaai gevolgen kan hebben voor de ontwikkeling van het gehoor op latere leeftijd en dat vooral lage frequenties schadelijk kunnen zijn.
Ik lees LANGDURIG,dus wie zegt er dat het uit zou maken als je heel af en toe eens gaat?
Ik lees LANGDURIG,dus wie zegt er dat het uit zou maken als je heel af en toe eens gaat?laatste aanpassing 28 maart 2006 13:52
haha eerst oppas regelen lijkt me.
Wat vind jij?
Ik lees LANGDURIG,dus wie zegt er dat het uit zou maken
Uit experimenteel onderzoek is gebleken
Ze liep daar te springen en te doen.
En het is echt niet zo dat je je 9 maanden in huis moet opsluiten hoor, maar er bestaat altijd nog zoiets als een gulden middenweg Bedenk maar zo: die 9 maanden zijn NOOIT meer terug te draaien!
Wij hebben veel geluk gehad met onze zoon. Mijn zwangerschap openbaarde zich met 26 weken. Deze was niet gepland. Ik had een vermoeden en heb destijds 2 testen laten doen. Negatief was het resultaat. Ik ben veel uitgeweest heb gerookt en was die periode erg gestresst. Onze zoon is met 30 weken gehaald en dat is schrikken. Zijn gewicht was 965 gram en Xandertje heeft heel lang in de couveuse gelegen. Door stress was mijn placenta voor tweederde verkalkt en de navelstreng was niet zoals het moest zijn. Hij heeft altijd stil gelegen in mijn buik omdat dat hem veel energie koste. Ik ben hier erg van geschrokken en ik dank de lieve heer als hij bestaat dat ons mannetje ondanks alle tegenslagen en pech, nu een gezonde knul van 6 is. Mocht ik het over doen, dan had ik het heel anders gedaan. Tart het lot niet. Voor hetzelfde was het bij ons heel anders afgelopen.
Even voor de duidelijkheid, dat ze naar een feest gaat okay maar ik vind het niet normaal dat ze dan ook nog gaat lopen springen,zou ze rustig zitten dan zie ik er geen kwaad in.
Ik kan het niet laten te reageren!
Zwangerschap is geen ziekte!!!!!!!!
Bewegen is goed, heb zelf tot 8 maanden intensief gesport.
Ik vind dat jullie allemaal heel kortzichtig reageren, roken en drinken okay, dat kan niet. Maar dansen en springen is echt totaal niet verkeerd...
Bovendien vind ik dat er veel heftige reacties zijn van mensen ZONDER KIDS.Ook vind ik het zwaar belachelijk dat er nowadays duizenden onderzoeken zijn waar vanalles getest en bewezen wordt!! Zwangerschap is iets doodgewoons, anders was de werled leeg.Onze ouders wisten van niets, en wij zijn ook groot en gezond. For the record: ik ben een 36 jarige moeder van twee kerngezonde kids...
Gewoon doorgaan met je leven, niet roken en drinken, en vooral gezellig blijven doen!! Tjonge jonge wat een drama's hier.
Pffffffflaatste aanpassing 7 april 2006 00:04
Zwangerschap is iets doodgewoons
Bewegen is goed, heb zelf tot 8 maanden intensief gesport.
Ik vind dat jullie allemaal heel kortzichtig reageren, roken en drinken okay, dat kan niet. Maar dansen en springen is echt totaal niet verkeerd...
En het is echt niet zo dat je je 9 maanden in huis moet opsluiten hoor, maar er bestaat altijd nog zoiets als een gulden middenweg Bedenk maar zo: die 9 maanden zijn NOOIT meer terug te draaien!
Maar je zegt het zelf al: roken en drinken kan niet. Al rook je zelf niet, als je uitgaat, rook je net zo hard mee als de wel-rokers hoor. En daar gaat deze discussie voornamelijk over; je ongeboren kindje veelvuldig blootstellen aan dusdanige schadelijke omgevingsinvloeden, dat een kindje daar op langere termijn last van zou kunnen krijgen. En mij hoor je echt niet zeggen
als je maar gezonde leefgewoonten aanhoud, niet roken, niet drinken geen drugs!
Het begon met iemand die een zwangere vrouw op een feest zag....
Heb jij zelf kids?
Haha, wist dat deze vraag zou komen.
Als ik namelijk 'nee' zeg, heb ik dan geen recht om te spreken over onderwerp waar ik dan niets van af zou weten, omdat ik zogenaamd geen moeder ben?
En als ik 'ja' zeg, ben ik een brave muts die nooit naar een feestje is gegaan tijdens haar zwangerschap?