Partyflock

Forumonderwerp · 806211

Waarschuw beheerder
Ik zag op extrema outdoor een zwanger vrouwtje rondlopen. En niet paar maandjes... leek alsof ze elk moment kon bevallen. Ze liep daar te springen en te doen. Persoonlijk vind ik dit een beetje raar.

Wat vind jij?
Waarschuw beheerder
nouja.. je moet het zelf wete
ik zag van de zomer een meisje in een discotheek met een buik van jawelste dan denk ik toch van, denk ff na..

maarja dat is mijn mening

Waarschuw beheerder
Ben je nou zo simpel of probeer je het goed te praten???! Langdurig wordt hiermee bedoeld een aantal uren achter elkaar.
DAt is toch niet zo moeilijk te begrijpen.

Dan ben ik maar gewoon simpel....
En nee ik probeer het niet goed te praten, precies wat ik al eerder heb gezegd...
Er zijn ook mensen die er EVEN tussenuit willen,ik geef mezelf als voorbeeld.
als ik uitga ben ik na 2 of 3 uurtjes weer terug, dus dan is het ook maar kort en niet langdurig...;)

was je niet bang dan dat er iets met je ongeboren kindje zou gebeuren? Het gebeurt vaak zat dat iemand aant dansen is en niet goed oplet,stel nou dat je een elleboog in je buik zou krijgen?

Daar zit nou vruchtwater voor in je buik... dan zou die elleboog niks uitmaken...

Ik zag op extrema outdoor een zwanger vrouwtje rondlopen. En niet paar maandjes... leek alsof ze elk moment kon bevallen. Ze liep daar te springen en te doen. Persoonlijk vind ik dit een beetje raar.

Even voor de duidelijkheid, dat ze naar een feest gaat okay maar ik vind het niet normaal dat ze dan ook nog gaat lopen springen,zou ze rustig zitten dan zie ik er geen kwaad in.

Er staat verder ook niet bij of ze dat elke week doet, misschien was die keer dat ze gezien is door de topicopener wel haar enigste keer????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 14:10:
Wat vind jij?

Diegene is er nog niet aan toe moeder te worden.

Waarschuw beheerder
Ik vind dat iedere moeder haar eigen gevoel moet volgen! Ik ben zelf bijna 4 maanden zwanger en ga gewoon een avondje stappen als ik daar zin in heb :D

Anderen mogen mij onverantwoordelijk vinden, maar daar heb ik maling aan... Ik ben er toch zelf zeker ook nog! Ik voel mij ook niet, op geen enkele manier verplicht om me te verantwoorden tegenover anderen.

De ene moeder is de andere niet en gelukkig doen we het allemaal anders!

Laten we aub niet gaan vingertje wijzen, daar worden we echt niet beter van :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik wijs lekker wel met het vingertje !
Ik vind het egoischisch als je zwanger bent en toch volop uitgaat.
Al die rook die je extra inademt en over het geluid nog maar niet te spreken.
Zwanger betekend o.a.verantwoordelijkheden nemen t.o.v jezelf maar ook van je kindje in je buik.
(net zoals je minder / stopt met roken/drinken)

Maar goed, het is jullie kind en niet die van mij.
Ik zou het niet doen.

Waarschuw beheerder
mmm ben daarom op gestopt met uitgaan (feesten) toen ik ver maanden was. het gehoor is dan ontwikkeld en vind het peroonlijk niet meer kunnen om dan op een feest te gaan springen. wel ben ik nog in de kroeg geweest, moet kunnen vind ik! en gestopt met roken en drinken. af en toe een wijntje!.

ben het wel met je eens hierboven, je bent verantwoordelijk voor het kindje in de buik en als ik dat zo lees, dat een foetus al schrikt in de buik, is dat wel heel erg zielig (mits het gehoor al ontwikkeld is).
ik ben nog naar de bioscoop geweest destijd lord of the rings en dat vond de kleine niet echt leuk, zeer veel protest in de buik!!.

Waarschuw beheerder

Wat vind jij?

persoonlijk vind ik het ook niet kunnen. Ten eerste het kan nooit goed zijn voor de baby (alcohol/roken/bewegingen)
maar als het baby'tje geboren is, wat gebeurd er dan? ik vind dat je pas kindjes moet maken (je mag natuurlijk wel oefenen) dat als je volwassen bent!!!
Waarschuw beheerder
Het spijt me zeer hoor....maar ook ik vind het echt niet kunnen :no:

Als je die stukjes leest die Elize heeft geplaatst dan is het toch erg duidelijk en onomstotelijk bewezen dat het echt schadelijk is!!!

Hoe kun je in godsnaam nu nog met goed fatsoen beweren dat het helemaal niet zo erg is??

Ik heb vorig jaar op Free festival ook een zwangere vrouw gezien en gesproken......ze is expres niet de tenten ingegaan maar heeft heerlijk buiten in het zonnetje gezeten en heeft lekker lopen ouwehoeren met een hoop stapkennisen die ze al erg lang niet gezien had!
Met een lekker muziekje op de achtergrond wat uit de tenten kwam heeft ze een leuke middag gehad.

DAT kan ik me nu weer wel voorstellen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 13:51:
Ik lees LANGDURIG,dus wie zegt er dat het uit zou maken

hahahahahahahaha!!!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 13:51:
Uit experimenteel onderzoek is gebleken

mmmmmmh, hoelang zouden ze die zwangere moeder dan wel niet in keiharde ......herrie hebben gemarteldt?
Waarschuw beheerder
donateur
vind ik dus absoluut niet kunnen!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
leek alsof ze elk moment kon bevallen. Ze liep daar te springen en te doen.

belachelijk!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ze liep daar te springen en te doen.

Springen doe je maar in de sportschool. En misschien moet je maar helemaal niet springen als je zwanger bent! Ik wil niet oordelen over de moeder van dit kind hoor. Want de aankomende baby kan het niet helpen. Dus kijk hem of haar er niet op aan!

Waarschuw beheerder
ZWAAR onverantwoord! Heb d'r geen woorden voor en vind het egoïstisch van de moeder in kwestie. Als stappen 'in principe' al schadelijk is voor de gezondheid van de mens an sich (te hard geluid, harde beat en slecht geventileerde lucht), wat moet het dan wel niet bij zo'n foetus aanrichten? Als je zelf naar een feestje gaat, kies je er natuurlijk voor om jezelf bloot te stellen aan teveel decibels en rooklucht. No big deal. Maar dat babytje in je buik kan (nog) niet kiezen!! En er zit echt geen stalen schild om een foetus heen hoor, een foetus krijgt veel meer omgevingsinvloeden mee dan veel (aanstaande) moeders denken.

En het is echt niet zo dat je je 9 maanden in huis moet opsluiten hoor, maar er bestaat altijd nog zoiets als een gulden middenweg :jaja: Bedenk maar zo: die 9 maanden zijn NOOIT meer terug te draaien!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 11:41:
En het is echt niet zo dat je je 9 maanden in huis moet opsluiten hoor, maar er bestaat altijd nog zoiets als een gulden middenweg Bedenk maar zo: die 9 maanden zijn NOOIT meer terug te draaien!

(y) :jaja:

Waarschuw beheerder
En het is echt niet zo dat je je 9 maanden in huis moet opsluiten hoor, maar er bestaat altijd nog zoiets als een gulden middenweg Bedenk maar zo: die 9 maanden zijn NOOIT meer terug te draaien!

Precies!

Wij hebben veel geluk gehad met onze zoon. Mijn zwangerschap openbaarde zich met 26 weken. Deze was niet gepland. Ik had een vermoeden en heb destijds 2 testen laten doen. Negatief was het resultaat. Ik ben veel uitgeweest heb gerookt en was die periode erg gestresst. Onze zoon is met 30 weken gehaald en dat is schrikken. Zijn gewicht was 965 gram en Xandertje heeft heel lang in de couveuse gelegen. Door stress was mijn placenta voor tweederde verkalkt en de navelstreng was niet zoals het moest zijn. Hij heeft altijd stil gelegen in mijn buik omdat dat hem veel energie koste. Ik ben hier erg van geschrokken en ik dank de lieve heer als hij bestaat dat ons mannetje ondanks alle tegenslagen en pech, nu een gezonde knul van 6 is. Mocht ik het over doen, dan had ik het heel anders gedaan. Tart het lot niet. Voor hetzelfde was het bij ons heel anders afgelopen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 18:35:
Wij hebben veel geluk gehad met onze zoon. Mijn zwangerschap openbaarde zich met 26 weken. Deze was niet gepland. Ik had een vermoeden en heb destijds 2 testen laten doen. Negatief was het resultaat. Ik ben veel uitgeweest heb gerookt en was die periode erg gestresst. Onze zoon is met 30 weken gehaald en dat is schrikken. Zijn gewicht was 965 gram en Xandertje heeft heel lang in de couveuse gelegen. Door stress was mijn placenta voor tweederde verkalkt en de navelstreng was niet zoals het moest zijn. Hij heeft altijd stil gelegen in mijn buik omdat dat hem veel energie koste. Ik ben hier erg van geschrokken en ik dank de lieve heer als hij bestaat dat ons mannetje ondanks alle tegenslagen en pech, nu een gezonde knul van 6 is. Mocht ik het over doen, dan had ik het heel anders gedaan. Tart het lot niet. Voor hetzelfde was het bij ons heel anders afgelopen.

Wauw!!! Dus je hebt maar 4 weken gehad om aan het idee te wenene dat je moeder zou worden.

Gelukkig heeft je zoontje het gered!! (y)

Tja als je het niet weet dan weet je ook niet dat je sommige dingen moet laten. Daar kun je dan niets aan doen.

Verder alles goed met je zoontje nu? Hoe oud is hij nu?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 maart 2006 om 13:39:
Even voor de duidelijkheid, dat ze naar een feest gaat okay maar ik vind het niet normaal dat ze dan ook nog gaat lopen springen,zou ze rustig zitten dan zie ik er geen kwaad in.

Ik kan het niet laten te reageren!
Zwangerschap is geen ziekte!!!!!!!!
Bewegen is goed, heb zelf tot 8 maanden intensief gesport.
Ik vind dat jullie allemaal heel kortzichtig reageren, roken en drinken okay, dat kan niet. Maar dansen en springen is echt totaal niet verkeerd...
Bovendien vind ik dat er veel heftige reacties zijn van mensen ZONDER KIDS.Ook vind ik het zwaar belachelijk dat er nowadays duizenden onderzoeken zijn waar vanalles getest en bewezen wordt!! Zwangerschap is iets doodgewoons, anders was de werled leeg.Onze ouders wisten van niets, en wij zijn ook groot en gezond. For the record: ik ben een 36 jarige moeder van twee kerngezonde kids...
Gewoon doorgaan met je leven, niet roken en drinken, en vooral gezellig blijven doen!! Tjonge jonge wat een drama's hier.
Pfffffff
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Toe ik op mijn eindje liep voelde ik me net een koe en had ik geen zin om tussen al die strakke buikjes te staan.
Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 april 2006 om 00:02:
Ik kan het niet laten te reageren!
Zwangerschap is geen ziekte!!!!!!!!
Ik vind dat jullie allemaal heel kortzichtig reageren, roken en drinken okay, dat kan niet. Maar dansen en springen is echt totaal niet verkeerd...
Bovendien vind ik dat er veel heftige reacties zijn van mensen ZONDER KIDS.Ook vind ik het zwaar belachelijk dat er nowadays duizenden onderzoeken zijn waar vanalles getest en bewezen wordt!! Zwangerschap is iets doodgewoons, anders was de werled leeg.Onze ouders wisten van niets, en wij zijn ook groot en gezond. For the record: ik ben een 36 jarige moeder van twee kerngezonde kids...
Gewoon doorgaan met je leven, niet roken en drinken, en vooral gezellig blijven doen!! Tjonge jonge wat een drama's hier.
Pffffffflaatste aanpassing 7 april 2006 00:04

EINDELIJK iemand die het begrijpt!!!!

:respect: :respect:

Waarschuw beheerder
Zwangerschap is iets doodgewoons

:jaja:

Ik ben vorige week een avondje uit geweest, maar het wordt nu toch wel steeds zwaarder! Ha ha :D
Ik was al vrij snel weer thuis om vervolgens lekker mijn bedje in te kruipen :p

Daarmee bedoel ik te zeggen: luister naar je lichaam en naar je gevoel!
Waarschuw beheerder
Je bent zwanger, niet ziek!
Zolang je niet rookt, drinkt of drugs gebruikt, kun je gewoon op stap. Zeker later in de zwangerschap zul je wat eerder moe zijn dan normaal, maar dan ga je toch gewoon iets eerder terug? Zie het probleem niet. Tenzij je niet kunt stappen zonder drank en drugs.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op zondag 2 april 2006 om 18:38:
Verder alles goed met je zoontje nu? Hoe oud is hij nu?

Verder is alles goed. Hij gaat wel naar fysio voor zijn motoriek en is astmatisch (dat had ik vroeger ook) en hij wordt in november 7.

Waarschuw beheerder
Ja je bent natuurlijk niet gehandicapt als je zwanger ben je kan nog gewoon deelnemen aan het dagelijks leven e.d
als je maar gezonde leefgewoonten aanhoud, niet roken, niet drinken geen drugs!

Waarschuw beheerder

Mij hoor je ook niet praten over intensief sporten hoor. Mijn inziens kan dat geen kwaad, er is tenminste (zover ik weet) nooit bewezen dat sporten tijdens een zwangerschap nièt kan. Zelfde geldt voor dansen. Lekker je ding doen!

Maar je zegt het zelf al: roken en drinken kan niet. Al rook je zelf niet, als je uitgaat, rook je net zo hard mee als de wel-rokers hoor. En daar gaat deze discussie voornamelijk over; je ongeboren kindje veelvuldig blootstellen aan dusdanige schadelijke omgevingsinvloeden, dat een kindje daar op langere termijn last van zou kunnen krijgen. En mij hoor je echt niet zeggen dat je kindje gelijk zwaar afwijkend wordt geboren, ik zou niet durven, en er zullen zat kindjes gezond geboren worden en blijven!
Maar wil je überhaupt het risico lopen, door gewoon te blijven feesten etc., een kindje te baren met mogelijke gezondheidsproblemen?

Tot slot, zoals ik al eerder zei:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 11:14:
Maar je zegt het zelf al: roken en drinken kan niet. Al rook je zelf niet, als je uitgaat, rook je net zo hard mee als de wel-rokers hoor. En daar gaat deze discussie voornamelijk over; je ongeboren kindje veelvuldig blootstellen aan dusdanige schadelijke omgevingsinvloeden, dat een kindje daar op langere termijn last van zou kunnen krijgen. En mij hoor je echt niet zeggen

Het begon met iemand die een zwangere vrouw op een feest zag....
Wie weet hoelang en hoe vak die persoon feest. Blijf het overdreven vinden!
Heb jij zelf kids?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 april 2006 om 20:54:
als je maar gezonde leefgewoonten aanhoud, niet roken, niet drinken geen drugs!

juist en daar zou k me echt aan houden want dat heeft mijn moedertje ook gedaan bij mij en daar ben k haar dankbaar voor en goed eten.. dat ook maar voor de rest kan je alles doen en laten hoor als je maar op past en keer opstap in rook ruimte ss echt niet zo erg hoor.!! dan mag je ook nie na buiten want uitlaatgassen van autos ed zijn ook slecht voor je..

maar springen ed zou k ook nie doen bang zijn dat er wat zou kunnen gebeuren gewoon rustig aan.. maaja zo ss hoe k er nu over denk ben nooit zwanger geweest dus k zie dan wel hoe t loopt..en wat de arts bijv je aan beveelt.. toch
Waarschuw beheerder
vind het nog steeds onverantwoordelijk om zwanger naar een feest te gaan :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 11:35:
Het begon met iemand die een zwangere vrouw op een feest zag....

Lieve schat, ik zeg toch niet voor nix 'voornamelijk'. Discussies willen namelijk nogal weleens aanverwante discussiepunten aantrekken :-)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 11:35:
Heb jij zelf kids?

Haha, wist dat deze vraag zou komen.
Als ik namelijk 'nee' zeg, heb ik dan geen recht om te spreken over onderwerp waar ik dan niets van af zou weten, omdat ik zogenaamd geen moeder ben?
En als ik 'ja' zeg, ben ik een brave muts die nooit naar een feestje is gegaan tijdens haar zwangerschap?

Nee, ik ben (nog) geen moeder, maar ik hoor, zie en lees veel :jaja:
En als ik zwanger mag raken op termijn, zal ik echt geen 9 maanden binnenblijven. Maar alles met mate, want je bent zwanger en je draagt verantwoording over een kindje wat in je groeit. Zo zie ik het, en daar hoef ik echt nog geen kids voor te hebben om dat in te zien hoor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 12:00:
Haha, wist dat deze vraag zou komen.
Als ik namelijk 'nee' zeg, heb ik dan geen recht om te spreken over onderwerp waar ik dan niets van af zou weten, omdat ik zogenaamd geen moeder ben?
En als ik 'ja' zeg, ben ik een brave muts die nooit naar een feestje is gegaan tijdens haar zwangerschap?

Nee hoor,k ben geen judgemental frustraatje.

Het is gewoon zo opgeklopt allemaal, that's all.
:kusje:

Waarschuw beheerder
Heeft nix met frustratie te maken, jij wil jouw principes kenbaar maken, ik de mijne, en de rest van de mensen op dit forum doet dit ook. Ik hoop alleen middels dit topic onwetenden bewust te maken van de (mogelijke) gevaren, ik gun niemand namelijk een kindje met mogelijke gezondheidsklachten :-(

En verder: ieder z'n ding!! (k)(k)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 12:44:
judgemental

Bedoelde dat ik geen vooroordeel heb t.o.v wel geen kinderen hebben, ook aanstaande mama's mogen een mening hebben.
En volgens mij denken we er gewoon hetzelfde over hahaha
:knuffel:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 13:16:
En volgens mij denken we er gewoon hetzelfde over hahaha

O:)

:hug: (k)

Waarschuw beheerder
Ik ben tijdens mijn zwangerschap gewoon wezen stappen.
Heb lekker op defqon staan feesten en wat hardcore feessies!
En dat giong allemaal prima hoor als je maar rustig doet en voorzichtig doet.
Je weet als moeder zelf het beste wat je wel en niet kan ik vind daarin moet je je eigen gevoel volgen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 april 2006 om 12:12:
Je weet als moeder zelf het beste wat je wel en niet kan ik vind daarin moet je je eigen gevoel volgen!

ik voeoeoeoel niets en heb een grotere buik dan de meeste zwangere vrouwen.