Partyflock

Forumonderwerp · 802999
Waarschuw beheerder
Ik vind Fruity Loops een hele leuke :yes:

Waarschuw beheerder
kjoe bees

Waarschuw beheerder
madtracker

Waarschuw beheerder
Wat is het beste muziek maak programma

er is geen beste,het ligt er maar net aan waar je zelf het lekkerst mee werkt:jaja:
Waarschuw beheerder
Geef mij ook maar Fruity :yes:

Waarschuw beheerder
zijn allemaal van die 'kinderprogramma's',werk al tien jaar met cubase...

Waarschuw beheerder
tsss wil ik jou wel eens zien werken met een tracker,is juist ingewikkelder als knopjes draaien:D ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
my first sony gebruik ik ! (y)

Waarschuw beheerder
die rood/gele?
Waarschuw beheerder
donateur
Vind ze allemaal kut eigenlijk. :D
Artiest {SHOWLIST artist 24541, 44425}
Waarschuw beheerder
all-in : reason

sequencer: ik gebruik Cakewalk (maar dat is persoonlijke smaak), cubase & logic zijn ook erg goed

audio-editor: cool edit pro (tegenwoordig heet dat "adobe audition")
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Carnophage op zondag 14 augustus 2005 om 23:17:
Vind ze allemaal kut eigenlijk

Dat komt dr idd digt bij in de buurt,, kijk als se nou een keer simpel ware was ut miss leuk,,:) mja al die moeilijk dinge worde in elkaar gemaakt voor mense die een IQ van 200 hebbe dus,, sgijt dinge:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 augustus 2005 om 22:57:
tsss wil ik jou wel eens zien werken met een tracker,is juist ingewikkelder als knopjes draaien

:respect:

ik gebruik Renoise...
Waarschuw beheerder
ableton live :respect: staat op eenzame hoogte, gevolgd door cubase/pro tools/logic
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
Ableton live 5 :respect:

Waarschuw beheerder
Reason met Cooledit.. Goed genoeg als je niet teveel geld hebt en muziek voor de fun maakt en niet professioneel, toch ?

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 14 augustus 2005 om 23:01:
my first sony gebruik ik !

Fleur is cool... :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het gaat erom wat je uit een programma kunt halen :)

ook al werk je met cubase , wil nog niet zegge dat je productie per definitie beter is dan iemand die met een 'minder' pakket werkt
Waarschuw beheerder
Reason met Cooledit.. Goed genoeg als je niet teveel geld hebt en muziek voor de fun maakt en niet professioneel, toch ?

toch vrij prijzige pakketten ;)

daarom vind ik juist ableton zo gaaf, met een pakket kan je alles.. zowel live als studio

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 augustus 2005 om 22:42:
zijn allemaal van die 'kinderprogramma's',werk al tien jaar met cubase

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 augustus 2005 om 17:38:

:S

Uitspraak van verwijderd op zondag 14 augustus 2005 om 22:38:
er is geen beste,het ligt er maar net aan waar je zelf het lekkerst mee werkt

:yes:

Met elk proggie kun je profi shit maken.
T gaat om degene die ermee werkt!
Waarschuw beheerder
true

Waarschuw beheerder
[img width=57 height=38 cacheid=000019e60001354e28c33d0d1a00eab78e]http://www.clicksmilies.com/s0105/spezial/Fool/bis.gif[/img]

Waarschuw beheerder

uh huh the Prodigy en bijvoorbeeld Omkara Techichi,Chrono etc.....
ja hoor zij zijn niet professioneel..:s

Waarschuw beheerder
doe mij maar een echt draaiorgel...
dat heeft toch een stuk meer feeling, een veel warmer geluid... kheb een hekel aan al die draaiorgel plug-ins :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op maandag 15 augustus 2005 om 18:56:
toch vrij prijzige pakketten

daarom vind ik juist ableton zo gaaf, met een pakket kan je alles.. zowel live als studio

reason kun je wel downloaden hoor, kheb reason 1.o + soundbannk (als jedat zou willen).
Waarschuw beheerder
tsja je kan alles downloaden ;)

maar ben toch meer van de legale spullen.. iig voor dit soort dingen
Waarschuw beheerder

Niet zo stoer he vogel, "kinderprogramma's :S "

Fruity is een prima programma. en dat geldt ook voor trackers, erg veel hardcore producers die nu aan de top staan hebben in trackers tracks gemaakt die vervolgens werden gereleased.. dus kom geen stoere praatjes maken..

Ik zelf Fruity 5 en Reason 3

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 augustus 2005 om 23:04:

uh huh the Prodigy en bijvoorbeeld Omkara Techichi,Chrono etc.....
ja hoor zij zijn niet professioneel..

Dat bedoel ik. Hij haalt er meer uit dan iemand anders. Maar je moet eens weten wat Liam Howlett in zijn studiootje heeft staan..

En inderdaad, volgens mij was "Hardcore to tha bone" met een tracker gemaakt en "Neophyte" staat erom bekend veel van hun tracks met "Fasttracker" te hebben gemaakt.

Het is maar hoe creatief je zelf bent ! :yes:
Waarschuw beheerder
Kansloos topic. Het beste muziekprogramma is het programma waar je het lekkerste mee werkt en dus op die manier het maximale eruit haalt.

Gasten die beweren dat uitsluitend Cubase geschikt is voor professioneel klinkende producties zuigen meestal het hardst.

Was een keer bij een gozer thuis wat hardware aan het kopen en zag wat voor studio hij had staan. Bakken geld waren erin gepropt: Virus synths, mengtafels, rijen met pre- en postprocessors, een vermogen. Toen liet hij een stukje horen en ik piste vrijwel meteen in mijn broek van het lachen. Ja, meneer gebruikte Cubase want alleen daarmee is fatsoenlijke muziek te maken.

Hij is trouwens nog steeds werkeloos en druk bezig zijn eerste hit te scoren.

Ik ken anderen die de ene na de andere plaat uitbrengen met uitsluitend het pakket Renoise. 50 euri's en je weet alles. Tuurlijk, je moet nog wat investeren in VST's, maar om even bij de sequencer te blijven een hoop gelul dus.

Overigens moet daarbij ook nog 's vermeld worden dat de plugins van Steinberg zo hard zuigen als een ongestelde zeug. Dus leg mij eens haarfijn uit waar Cubase nu echt in uitblinkt tov. bijvoorbeeld Cakewalk of FL-studio?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardmoon op dinsdag 16 augustus 2005 om 12:01:
Was een keer bij een gozer thuis wat hardware aan het kopen en zag wat voor studio hij had staan. Bakken geld waren erin gepropt: Virus synths, mengtafels, rijen met pre- en postprocessors, een vermogen. Toen liet hij een stukje horen en ik piste vrijwel meteen in mijn broek van het lachen. Ja, meneer gebruikte Cubase want alleen daarmee is fatsoenlijke muziek te maken.

Dat je al dit soort spul hebt wil nie automatisch zeggen dat je goede producties kan bouwen. Het is toch uiteindelijk kennis van zaken en de technieken die je beheerst die t m doen.

T is alleen makkelijker om uit HW vette sounds te trekken. Heb laatst Reason weer eens aangezet, en daar heb ik met veel FX en trucs het geluid weten te benaderen dat ik normaal kaal uit me HW trek.
Waarschuw beheerder
Ik moet zeggen dat ik Reason iets minder vind ma das persoonlijk.
FL en zeker Madtracker 2.5 en Ableton Live 5 heb ik wel ver bovenaan mijn lijst staan :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8-bit Kid™ op zondag 14 augustus 2005 om 22:30:

De notenclub!

Waarschuw beheerder
Fruity Loops (minder geluidskwaliteit)
Cubase SX
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
welke het beste bij jou past :woopwoop:

Artiest Darkprotest
Waarschuw beheerder
Ik gebruik Reason 3.. echt super als je t eenmaal snapt..

in samenwerking met beetje cubase en Cool Edit..

maar ik heb ff wat feedback gezocht over Ableton Live..

lijkt me opzich geen verkeerde zet.. :P
Waarschuw beheerder
hardmoon citeer 16 augustus 2005 12:01
Kansloos topic. Het beste muziekprogramma is het programma waar je het lekkerste mee werkt en dus op die manier het maximale eruit haalt.

als het zo kansloos is waarom reageer je er dan op :/

:gaap:
Waarschuw beheerder
Omdat men graag dom blijft en keer op keer deze vraag blijft stellen, op duizenden plekken op het internet. Op zulke momenten wijs ik de mensch graag op het feit dat het, jawel, een kansloos topic is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardmoon op dinsdag 16 augustus 2005 om 12:01:
Het beste muziekprogramma is het programma waar je het lekkerste mee werkt en dus op die manier het maximale eruit haalt.

:cheer: :cheer: :cheer: Tottaly agree
Maar aan de andere kant `hy is gewoon nieuwschierig

Ik gebruik FL <.... hail 2 that
Met een drumkompjoetertje en een midi keyboardje
Maar ik ga ook reason proberen
Daar is iedereen vol van hiero

Waarschuw beheerder
En inderdaad, volgens mij was "Hardcore to tha bone" met een tracker gemaakt en "Neophyte" staat erom bekend veel van hun tracks met "Fasttracker" te hebben gemaakt.

protracker ;) :p O:)
ff mierenneuken:D
Artiest {SHOWLIST artist 5560, 44494}
Waarschuw beheerder
donateur
:bier: :bier: FL STUDIO 5.0 + MS 2000 en div. VST's !!
Waarschuw beheerder
+1
het gaat om de kok... niet om de keuken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op woensdag 17 augustus 2005 om 16:31:
het gaat om de kok... niet om de keuken.

op zich wel, maar een beter koksmes werkt wel fijner
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
Waarschuw beheerder
Fruity Loops (minder geluidskwaliteit)
Cubase SXlaatste aanpassing 16 augustus 2005 14:04

werk ook met fruity en heb hetzelfde probleem .. iemand handige tips ?? zit te denken aan nieuwe geluidskaart maar of dat echt gaat helpen :frusty:?
Waarschuw beheerder

En nog nooit iets van je gehoord:O

Waarschuw beheerder
beste muziek programma zit in je hoofd :vaag:
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
Logic!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 18:37:
beste muziek programma zit in je hoofd

Ben nu me hoofd aant schudden maar ik hoor niks :vaag:
Waar kan ik dat ding vinden dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 18:42:
Ben nu me hoofd aant schudden maar ik hoor niks
Waar kan ik dat ding vinden dan?

rewire je hoofd aan je sequencer, mischien werkt het!

Waarschuw beheerder
en vooral ook de klap(Y) :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 18:49:
rewire je hoofd aan je sequencer, mischien werkt het!

Werkt niet :no:
Ik kan em echt niet vinden.
Maaruh waarom moet ik me hoofd dan rewiren aan een sequencer als er al een prog in me kop zit :vaag:
Help

Waarschuw beheerder
mischien werkt hoofdtracker 2.5 beter.
die heb een virtuele rewire geen kabels naar je anus niks. je hoeft alleen maar boos te kijken naar dat proggie mss werkt t dan(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 18:53:
Maaruh waarom moet ik me hoofd dan rewiren aan een sequencer als er al een prog in me kop zit

2 progjes doen meer dan 1 :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 18:57:
mischien werkt hoofdtracker 2.5 beter.

Die hadden ze niet meer:no:, tja dan houd het op, nog meer suggesties?

Uitspraak van OldSkool Terrorist op woensdag 17 augustus 2005 om 18:58:
2 progjes doen meer dan 1

Cool:D
Dan installeer ik Fl nu ff 10 keer, 10 beter dan 1 toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:02:
Die hadden ze niet meer, tja dan houd het op, nog meer suggesties?

ja, je kan ook probere om je * ion * een kopstoot te verkope met een beetje compressie moet dit te doen zijn, s6(Y) + :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:04:
ja, je kan ook probere om je * ion * een kopstoot te verkope met een beetje compressie moet dit te doen zijn, s6 +

Weet je hoe duur dat ding was, die ga ik geen kopstoot geven :vaag:
Ennuh ik heb geen compressor!
Zeg nou gewoon waar ie zit in me kop, dan kan ik tenminste beginnen met samplen :D:vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:02:
Cool
Dan installeer ik Fl nu ff 10 keer, 10 beter dan 1 toch?

vergeet niet de jbm baggershock te installeren.
echt een goede vst voor elke produceerhoofd:)

+ klap(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:07:
vergeet niet de jbm baggershock te installeren

Kan niet :no:
Die gebruik ik tegenwoordig voor in de tuin :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:07:
Weet je hoe duur dat ding was, die ga ik geen kopstoot geven
Ennuh ik heb geen compressor!
Zeg nou gewoon waar ie zit in me kop, dan kan ik tenminste beginnen met samplen

je hebt geen compressor, als alternatief zou ik gaan voor de eq!!! geef m een sublaagje bij 50 hz daarna sluit je er een vocoder op aan die dan door de mixer gaat naar je anaaloge output, dan zet je m op send en dan zoekt ie de juiste frequentie op in je hoofd, wederom s6
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:09:
je hebt geen compressor, als alternatief zou ik gaan voor de eq!!! geef m een sublaagje bij 50 hz daarna sluit je er een vocoder op aan die dan door de mixer gaat naar je aanaloge output, dan zet je m op send en dan zoekt ie de juiste frequentie op in je hoofd, wederom s6

Het signaal is er nu iig want ik hoor een schelle piep.
Is dit normaal?
Kan het zijn dat de engine van de prog naar de kloten is?:vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:09:
Zeg nou gewoon waar ie zit in me kop, dan kan ik tenminste beginnen met samplen

tja ligt eraan hé met welke prog je t beste mee kan werken tog?:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:12:
Het signaal is er nu iig want ik hoor een schelle piep.
Is dit normaal?
Kan het zijn dat de engine van de prog naar de kloten is?

tip: ga naar een wc handel (of na laten kijke door een expert)en laat je output ff checken mischien zit er wel wat verstopt daar ivm andere proggies die je wel eens in de nacht heb aangesloten?

Waarschuw beheerder
plus klap en :vaag: niet te vergeten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:14:
tip: ga naar een wc handel (of na laten kijke door een expert)en laat je output ff checken mischien zit er wel wat verstopt daar ivm andere proggies die je wel eens in de nacht heb aangesloten?

:vaag: uuh ok :vaag: kom er nog op terug, hoor je later wel of het gelukt is :vaag:

Waarschuw beheerder
:coke:
Waarschuw beheerder
Voor wat betreft de 'slechte' geluidskwaliteit van FLstudio, da's niet waar. FL heeft een van de beste render engines. Wat veel mensen echter doen, is de rendering options niet nakijken en renderen de audio via 6 point hermite. Ja, dan klinkt 't bagger. Zet 'm echter op de hoogste stand (sinc depth 256), disable max. poly en High Quality for all plugins en je hebt een kraakheldere eindmix. Natuurlijk ook masteren met tools als Isotope Ozone of T-racks, anders blijft 't blubber.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardmoon op donderdag 18 augustus 2005 om 15:19:
Zet 'm echter op de hoogste stand (sinc depth 256)

Zo export ik m'n tracks ook. Maar dat duurt zo lang!
Waarschuw beheerder
Maar dan heb je ook wat he;) Je moet 't ook echt pas in die resolutie renderen als je helemaal tevreden bent, anders is 't zonde....
Waarschuw beheerder

Goed... ik wil wel een contest met je aangaan.....jij cubae en ik fruity. PM me maar
Waarschuw beheerder
dat ligt aan de persoon die het gebruikt...
Waarschuw beheerder
Mijn voorkeur gaat uit naar Reason. Ik ben ooit begonnen met Fruity maar al die losse schermpjes is niet echt overzichtelijk. Daarom overgestapt op Reason, dat stukken gebruikersvriendelijk is, vooral met het automaten van knopjes. Enige nadeel van Reason is het gebrek aan Vst...

Waarschuw beheerder
denk dat je lekker moet nemen wat je zelf wil en tevreden over bent. maar wil nog wel wat over cubase zeggen:

cubase is jaren lang echt een kutprogramma geweest als het qua timing gaat op een of andere manier konden ze dat niet goed voor elkaar krijgen. pas sinds nuendo en sx zijn ze er in geslaagd om een stabiel programma te maken.

het is ook niet voor niets dat logic een veel meer proffi imago heeft als cubase terwijl cubase veel toegankelijker is.

ik zelf gebruik trouwens logic en pro tools
Waarschuw beheerder
Het maakt eigenlijk niet zo veel uit welk programma je gebruikt. Tuurlijk heeft elk programma z'n voor en nadelen en heeft de een meer mogelijkheden dan de andere. Belangrijkste is dat je de mogelijkheden van je sequencer door en door kent. Zoek de grenzen op zodat je het maximale eruit kunt halen. Ikzelf gebruik trouwens Logic.
Waarschuw beheerder
FL Studio 4. Echt fantastisch!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Dis niet lullig bedoelt ofzo maar ik vin Fruityloops een mooi programma voor starters! 8-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van xCell op vrijdag 19 augustus 2005 om 18:23:
Dis niet lullig bedoelt ofzo maar ik vin Fruityloops een mooi programma voor starters!

Wat jij wil vent:S

Maegashira om maar ff wat te noemen gebruikt ook gewoon FL (Y)

Dus nogmaals het zegt geen fuck.
Tis al gezegd, gaat om degene die er mee werkt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dis niet lullig bedoelt ofzo maar ik vin Fruityloops een mooi programma voor starters!

psies:D
Waarschuw beheerder
LOL :D Raar dat men eigenlijk alleen bij sequencers de rare gedachte heeft dat minder makkelijk toegankelijke interfaces automatisch meer kwaliteit betekent.

Ik heb nog niet een iemand een motivatie zien geven waarom FLstudio voor beginners zou zijn. Zo'n bewering kan alleen gemaakt worden als je alleen maar wat hebt lopen klooien met de slechtste feature van FL: De pattern editor ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardmoon op vrijdag 19 augustus 2005 om 22:45:
Ik heb nog niet een iemand een motivatie zien geven waarom FLstudio voor beginners zou zijn.

Nogmaals ik zeg niet dat fl slecht is omdat ik vind dat het een goed prog. voor beginners is. (Het is btw nog steeds mijn favo prog) De interface van fl is alleen heel gebruiksvriendelijk opgesteld waardoor je er zonder enige voorkennis direct wat leuks uit kan halen.

Waarschuw beheerder
persoonlijk, Cubase Sx
Waarschuw beheerder
Ik denk dat het gewoon erg persoonlijk is welk programma het lekkerst werkt en waar jij voor jou gevoel (want daar doe je het toch voor) de beste kwaliteit muziek mee maakt...de 1 Cubase de andere FL en weer een ander liever een tracker...so what...ken je de ins en outs dan ben je met de huidige muziek programma's en de kwaliteit van die programma's prima op weg...het gaat er gewoon om dat je het programma door en door kent en dan maak je er hetzelfde mee als wat een ander met zijn of haar programma zou maken..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het gaat om de kok... niet om de keuken

Slaat natuurlijk helemaal nergens op deze uitdrukking.

Ik gebruik zelf cubase sx 3.0
Heb fruity loops 5, maar de kwaliteit vind ik niet zo goed als bij cubase. En met cubase kan je zoveel meer doen dan bij fl. En je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent.

Waarschuw beheerder
ik gebruik logic voor mij echt een super programma maar goed wat de meeste zeggen het is maar waar je jezelf lekker bij voelt een maat van mij gebruikt fl en die maakt echt hele leuke tracks
dus ik zou zeggen gebruik het programma wat jezelf het fijnst vind uiteindelijk gaat het om het resultaat

Artiest {SHOWLIST artist 31252, 154012, 66763, 41794}
Waarschuw beheerder
Ik was begonnen met Impulse Tracker :D:D

Maar gebruik nu Fruityloops ;)(y)

En dat is absoluut geen kinderprogramma :| tis maar net hoe je ermee omgaat...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 augustus 2005 om 21:59:
het gaat om de kok... niet om de keuken

Slaat natuurlijk helemaal nergens op deze uitdrukking.

Hoort dat dan......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2005 om 22:04:
En dat is absoluut geen kinderprogramma

eiglijk vind ik alleen de naam een btje kinds :P voor de rest niet :D

Waarschuw beheerder
Cubase SL3:yes:
Waarschuw beheerder
jongens wat denken jullie van Buzz www.buzzmachines werkt zeer fijn
Waarschuw beheerder
Kennis is macht, en dat geldt vooral bij het produceren van platen. Werk zelf met Fl 4 en wil (voorlopig) niets anders.

Artiest {SHOWLIST artist 35853, 136191, 42902, 29501, 39369}
Waarschuw beheerder
Ik gebruik Fruityloops en een aantal vst's. iedereen doet altijd zo slecht over FL maar is echt fijn programma werken best veel mensen mee, o.a. Lobotomy.Inc, Totalition, Largemellow, die track van hun klinken gewoon goed van kwaliteit, dus FL is echt niet slecht.

Heb gehoord dat Logic beste geluidskwaliteit heeft, maar denk dat de programma;s elkaar niet zo veel verschillen, het hangt er ook vanaf hoe jij je geluiden afstelt. :)
Waarschuw beheerder
(hardcore)Mental wreckage, angerfist, osiris etc werken er ook mee.
Waarschuw beheerder
Best logisch dat het bij die mensen goed klinkt die hebben nadat ze klaar zijn met fl studio nog een hele studio voor afmixen en mastering.
Waarschuw beheerder
Doe mij maar Magix(c?) Music Maker. Kost ff wat moeite en ik ken nog steeds maar 30%, maar prima programma, wel errug zwaar voor een gemiddelde pc, maar ja.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Cubase, without a doubt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dreammachine op vrijdag 26 augustus 2005 om 10:27:
Doe mij maar Magix(c?) Music Maker. Kost ff wat moeite en ik ken nog steeds maar 30%, maar prima programma, wel errug zwaar voor een gemiddelde pc, maar ja.laatste aanpassing 26 augustus 2005 10:28

je moet gwoon FL proberen dan weet je hoe zwaar magix zuigt
Artiest {SHOWLIST artist 13636, 49499}
Waarschuw beheerder
cubase 4 lIFE
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 augustus 2005 om 20:30:
Ik gebruik Fruityloops en een aantal vst's. iedereen doet altijd zo slecht over FL maar is echt fijn programma werken best veel mensen mee, o.a. Lobotomy.Inc, Totalition, Largemellow, die track van hun klinken gewoon goed van kwaliteit, dus FL is echt niet slecht.

Heb gehoord dat Logic beste geluidskwaliteit heeft, maar denk dat de programma;s elkaar niet zo veel verschillen, het hangt er ook vanaf hoe jij je geluiden afstelt.

Hier kun je eindeloos over doorgaan...D'r zijn altijd mensen met Reason en Cubase logo's MUURVAST in hun hoofd gebrandt. Ik ben het volledig met je eens, en zoals ik al zooo vaak heb gezegd hier, 't ligt niet aan wat je gebruikt, maar aan wat je eruit weet je halen..

Ook al heb je een dikke baggerkeuken tot je beschikking, als je een goede kok bent, zul je altijd een goede maaltijd bedreiden....
Waarschuw beheerder
door de simpele interface trekken mensen al te snel hun conclusies :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The_Human(bwc) op vrijdag 26 augustus 2005 om 23:15:
als je een goede kok bent, zul je altijd een goede maaltijd bedreiden....

Check! :O

en nu :Z, morgen mysteryland! (=weer inspiratie op doen he;))

Waarschuw beheerder

Moet je ook goed gereedschap hebben:)

Waarschuw beheerder
Hier kun je eindeloos over doorgaan...D'r zijn altijd mensen met Reason en Cubase logo's MUURVAST in hun hoofd gebrandt. Ik ben het volledig met je eens, en zoals ik al zooo vaak heb gezegd hier, 't ligt niet aan wat je gebruikt, maar aan wat je eruit weet je halen..

Ook al heb je een dikke baggerkeuken tot je beschikking, als je een goede kok bent, zul je altijd een goede maaltijd bedreiden....

Blij dat je het met me eens bent :)

Uitspraak van ramoz op vrijdag 26 augustus 2005 om 23:38:
door de simpele interface trekken mensen al te snel hun conclusies

Inderdaad, fruityloops is makkelijk om mee te beginnen omdat het ook gewoon lekker duidelijk is, maar je kan er echt wel ingewikkelde en moeilijke dingen mee maken, als je het zelf kan.
Waarschuw beheerder
Reason vind ik wel het vetst maarre is gecrasht,fruity loops vind ik ook goed en rebirth blijft ook altijd leuk...

Waarschuw beheerder
ik bedoel... dit kan ik uit fruityloops halen:

http://files.dsound.nl/Drone%20-%20Going%20Triplet.mp3

jajaja ;) lekker reclame ;)

Waarschuw beheerder
K gebruik zelf FLstudioXXL, maar k denk dat je met Cubase wel meer mogelijkheden hebt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®Royalty© op donderdag 25 augustus 2005 om 20:14:

Kijk! Daar praat iemand met verstand :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dreammachine op vrijdag 26 augustus 2005 om 10:27:
Doe mij maar Magix(c?) Music Maker. Kost ff wat moeite en ik ken nog steeds maar 30%, maar prima programma, wel errug zwaar voor een gemiddelde pc, maar ja.laatste aanpassing 26 augustus 2005 10:28

Meen je dat serieus?
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk met Madtracker 2.0 en wat Hardware, gaat best goed :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 21:41:
K gebruik zelf FLstudioXXL, maar k denk dat je met Cubase wel meer mogelijkheden hebt.

Uhmzzz volgens mij niet echt meer mogelijkheden maar misschien wel andere mogelijkheden.
Waarschuw beheerder
Ik ben trouwens zwaar FL studio fan. MAar sinds kort heb ik wat hardware aangeschaft en nu vind ik ableton live helemaal geweldig alle hardware besturen vanuit het programma enzo kun je echt vette dingen mee. Dag laters
Waarschuw beheerder
PS je kan FL studio linken aan ableton live dus dan kun je 2 programma's tegelijk gebruiken en ableton live doet automatische sync en dan kun je ook nog midi signalen sturen naar je hardware. Echt geil dus. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van El más enfermo op donderdag 25 augustus 2005 om 12:26:
Doe mij maar echte oldschool

Hehe, zo hebben wij onze eerste platen geproduceerd met Protracker, op de amiga.. Zou nu niet meer weten hoe het werkt :-(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®Royalty© op donderdag 25 augustus 2005 om 20:14:

maak al mn tracks met buzz :yes:

buzz kicks fl ass :[

Waarschuw beheerder
hardcore)Mental wreckage, angerfist, osiris etc werken er ook mee.

nou goede voorbeelden,vaag gekraak....:9
nu wil ik het al helemaal niet gebruiken....O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 21:21:
ik bedoel... dit kan ik uit fruityloops halen:

http://files.dsound.nl/Drone%20-%20Going%20Triplet.mp3

jajaja ;) lekker reclame ;)

Ja, da's zeker goede reclame..

Ik kom in samenwerking met rebirth tot dit mp3 @ http://s10.yousendit.com/d.aspx?id=2LC001JEUQGE43EW251EE61QNU met FL
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 augustus 2005 om 12:28:
Uitspraak van The_Human op vrijdag 26 augustus 2005 om 23:15:

Moet je ook goed gereedschap hebben

moet ik eerlijk zeggen dat voor het vlees het beter is om het met je handen te scheuren ipv te snijden

Artiest SinSuline
Waarschuw beheerder
donateur
sja....om je nummertjes nou te gaan fluiten, klappen enz...:S:p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Don Nest op zaterdag 3 september 2005 om 17:07:
met fl studio 4.5 en 5 maak ik deze tracks...

www.soundclick.com/splonkje

grtz

als jullie reclame maken voor jezelf doe ik dat ook

En ik ook duz, ik maak mn muziek met FL Studio 5 en wat VST's DE RECLAME :: Ga even naar www.x-hunters.tk en zet je geluid lekker hard !!(Van te voren)
Waarschuw beheerder
tja het enige programma waar ik aardig mee overweg kan is FL, of dat het beste is weet ik niet, ik weet alleen dat ik er nu aardig geluid uit kan krijgen.

Waarschuw beheerder
angerfist, osiris

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 15:35:
vaag gekraak

Xeno, die 2 dingen hebben weinig met elkaar te maken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 22:28:
En ik ook duz, ik maak mn muziek met FL Studio 5 en wat VST's DE RECLAME :: Ga even naar www.x-hunters.tk en zet je geluid lekker hard !!(Van te voren)

wouty is de man :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 13:46:
Xeno, die 2 dingen hebben weinig met elkaar te maken!

Idd :S

Als ik aan Angerfist denk, denk ik niet meteen aan vaag gekraak
Waarschuw beheerder
het is zo mooi
als Maegashira en angerfist een nummer maken
waar ze fl voor gebruiken
moeten ze wel gelijk de studio in om het gelijk goed af te maken omdat je echt geen goede shit uit fl krijgt
geef mij maar lekker cubase is nog alijd 1 van de beste
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RicoLeBlance op maandag 5 september 2005 om 11:26:
moeten ze wel gelijk de studio in om het gelijk goed af te maken omdat je echt geen goede shit uit fl krijgt

:/

Artiest Sane
Waarschuw beheerder
het is zo mooi
als Maegashira en angerfist een nummer maken
waar ze fl voor gebruiken
geef mij maar lekker cubase is nog alijd 1 van de beste

veel geblaat... weinig wol..

Waarschuw beheerder
Live : Ken ik niet
Pro Tools : Ken ik niet
Logic : FX en Logic VSTi's vind ik beter dan die van Cubase maar in grote lijnen vind ik Logic en Cubase SX op het zelfde niveau zitten
Cubase : gaat mijn voorkeur naar uit omdat ik ook met VST 5 heb gewerkt en dat beviel me prima
Reason: Een lekker alles in 1 softsynth/sampler programma, zonder VST support (gelukkig), wat simpel oogt maar als je je verdiept in t hele routing gebeuren toch best een complex programma blijkt te zijn
Fruity loops : Ken ik nauwelijks, valt mij betreft samen met Reason
Fast/Mad/Pro/Noise/etc Tracker : tja, jeugdsentiment.. Andere koek dan Cubase/Reason etc. maar eenmaal onder de knie werkt t best lekker

Conclusie : Ik vind (zoals al eerder in dit topic gezegd) dat t gaat om waar jij t lekkerst mee werkt, t maakt niet uit wat je gebruikt maar om wat er uitkomt... trouwens er zijn genoeg producers die helemaal geen PC programma's gebruiken maar alleen met Hardware werken...

Ikzelf werk dus met Cubase SX en Reason 3.0
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 14:33:
trouwens er zijn genoeg producers die helemaal geen PC programma's gebruiken maar alleen met Hardware werken...

Ja ik haal ook bijna al mijn geluid uit mijn hardware en vervolgens gebruik ik FL studio om alles tot een geheel te maken. Daar vind ik FL studio perfect voor. :) dag
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op maandag 5 september 2005 om 14:46:
Ja ik haal ook bijna al mijn geluid uit mijn hardware en vervolgens gebruik ik FL studio om alles tot een geheel te maken. Daar vind ik FL studio perfect voor. dag

o daarom was je zo boos :P omdat jij met hardware werkt ;) sorry maar daar heb ik geen geld voor heur :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 16:01:
Ja, da's zeker goede reclame..

Ik kom in samenwerking met rebirth tot dit mp3 @ http://s10.yousendit.com/d.aspx?id=2LC001JEUQGE43EW251EE61QNU met FL

Thnx :)

Ben jij al lang bezig met produceren dan?

Waarschuw beheerder
Reason 3, rewired met Cubase :) lekkere combi

Waarschuw beheerder
Uitspraak van El más enfermo op donderdag 25 augustus 2005 om 12:26:
Doe mij maar echte oldschool

Dit is ECHT oldschool:

[img width=386 height=309]http://www.config.freeuk.com/amiga/progs/protracker.gif[/img]
of dit:
[img width=324 height=258]http://www.ejeson.se/mahoney/images/amiga-graphics/HisMastersNoisetracker02.gif[/img]
offe:
[img width=640 height=400]http://tamw.atari-users.net/qbmain.gif[/img]

Maar doe mij tegenwoordig maar liever cubase SX en reason!
laatste aanpassing

Artiest Vinnybunny
Waarschuw beheerder

das een kwestie van wat je het fijnst vind werken. voor iedereen anders dus :P
Waarschuw beheerder
Ik heb wel respect gekregen voor mensen die produceren met trackers nadat ik een poging wilde wagen om met een dergelijk programma aan de slag te gaan maar van die poging is het nooit gekomen door de in mijn ogen onbegrijpelijkheid van het betreffende programmaatje.

Daar begin ik dus echt nooit meer aan hè!

nee... doe mij maar fruityloops :yes:
Relatief gezien heel eenvoudig in gebruik en kwalitatief gezien in mijn ogen ook heel netjes.
Daar komt nog bij dat dit programma op een trage pc mits je beperkt gebruik maakt van bepaalde plugins gewoon lekker loopt in tegenstelling tot sommige andere programma's zoals bijvoorbeeld reason.
Zolang ik het nog op deze pc moet zien te fixen zal ik dus met alle plezier met fruityloops werken maar mocht ik ooit het geld hebben voor een snelle pc dan ben ik wel van plan om zoiets als reason of cubase uit te gaan proberen alhoewel ik nu al opzie tegen al die uren die er dan weer in gaan zitten om de basis aspecten van het programma een beetje onder de knie te krijgen. Geen zin in:no:

Daarom: blij dat ik fruitig loop :D

Waarschuw beheerder
en ik bij de trackers:D

Waarschuw beheerder
Ik heb met beide gewerkt, ik weet ook hoe een tracker werkt maar ik vind het iets totaal onnodigs in deze tijd. Het belemmert je in je vrijheid, zo zie ik het.
Je kunt met Reason of FL echt wel het zelfde mee (en meer) dan met een tracker.
Kijk, toen ijk met trackers begon op de Amiga en in het begin op PC had je gewoon geen andere mogelijkheden, dat is ondertussen wel ff veranderd.

Maar ieder z'n ding zou ik zeggen, gebruik wat je zelf het fijnst vind (of waarvan je denkt dat het fijn is).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 14:26:
FL echt wel het zelfde mee (en meer) dan met een tracker.

haha en daarom zit er in FL een emulator om de fx en andere machines van buzzTRACKER te gebruiken? en hoe zit et met doorlussen & modulaire synthesis in FL? volges mij heb je nog nooit met buzztracker gewerkt.... et kost wat moeite een mooie eindmix te maken...maar qua functies en mogelijkheden is en blijft buzztracker gewoon meester.... daarbij hoef je et nie eens te kopen, het is freeware

Waarschuw beheerder
Je kunt met Reason of FL echt wel het zelfde mee (en meer) dan met een tracker.

bullshit,in bijvoorbeeld madtracker kun je hetzelfde als met fl studio of cubase + er zit het tracker gedeelte in.
Net als reason etc..zit er vst/vsti bij...plus je kan hardware aansluiten,er zit ook een pianoroll in voor de kneusjes die zelf geen melodie kunnen maken,wat wil je nog meer?een tracker is dus zelfs uitgebreider......:p

fl studio is leuk om mee te beginnen.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 17:01:
er zit ook een pianoroll in voor de kneusjes die zelf geen melodie kunnen maken,

met piano roll moet je tog zelf een melo maken :/ vaag hoor

Waarschuw beheerder
ik bedoel in een pianoroll moet je een beetje blokje schuiven en je hebt al een melodie:(
ik maak het liever geheel zelf met codes..:p
ieder zijn ding:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 17:05:
ik maak het liever geheel zelf met codes..

waarom moeilijk doen als t makkelijk kan... t gaat erom dat je krijgt wat jij mooi vind ;) niet op de manier hoe je t doet... als jij t liever moeilijk doet ;)

Waarschuw beheerder
yup ik fiets liever,pak jij de auto maar..:)
ik heb gewoon zo voor mezelf het gevoel dat ik het zelf heb gedaan,en me niet heb aangepast aan een machine......:kots:
Waarschuw beheerder
zijn andere dan kneusjes :/

Waarschuw beheerder
nee maar als jij in een tracker een melodie moet maken is veel moeilijker als een beetje blokje schuiven en voila een melodie,das alles wat ik zeg...:D
stel je krijgt voor het eerst fl studio voor je neus,binnen 5 minuten kan iedereen een melodie maken,krijg je een tracker voor het eerst voor je neus,dan krap je jezelf wel ff op je bolletje,eh ehm eh...:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 17:15:
e maar als jij in een tracker een melodie moet maken is veel moeilijker als een beetje blokje schuiven en voila een melodie,das alles wat ik zeg...
stel je krijgt voor het eerst fl studio voor je neus,binnen 5 minuten kan iedereen een melodie maken,krijg je een tracker voor het eerst voor je neus,dan krap je jezelf wel ff op je bolletje,eh ehm eh...laatste aanpassing 16 september 2005 17:18

whatever :P

Waarschuw beheerder
fl studio is leuk om mee te beginnen.....laatste aanpassing 16 september 2005 17:03

ZAl wel kloppen, FL gebruik ik trouwens nooit maar laat ik het zo zeggen, je hebt meer overzicht en het werkt gewoon makkelijker als je er aan gewent bent.

En in een tracker melodien maken is inderdaad veel omslachtiger dus, waarom zou je als het resultaat toch hetzelfde is.

Als je track klaar is zijn het toch alleen medeproducers dfie het een hol interesseert waarmee het gemaakt is.

Nogmaals, het is een tijd geleden maar ik kan wel met trackers werken, zie er alleen het nut niet meer van in omdat er betere alternatieven zijn tegenwoordig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 17:21:
En in een tracker melodien maken is inderdaad veel omslachtiger dus, waarom zou je als het resultaat toch hetzelfde is.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 17:21:
Nogmaals, het is een tijd geleden maar ik kan wel met trackers werken, zie er alleen het nut niet meer van in omdat er betere alternatieven zijn tegenwoordig. 17:23

dat bedoel ik :yes: :)
Waarschuw beheerder
nee maar als jij in een tracker een melodie moet maken is veel moeilijker als een beetje blokje schuiven en voila een melodie,das alles wat ik zeg...
stel je krijgt voor het eerst fl studio voor je neus,binnen 5 minuten kan iedereen een melodie maken,krijg je een tracker voor het eerst voor je neus,dan krap je jezelf wel ff op je bolletje,eh ehm eh

tja maar uiteindelijk gaat t toch om het eind resultaat en zal niemand zich interesseren hoe het is gemaakt.
maar goed... als jij jezelf trotser zult voelen op je productie wanneer dit op een ingewikkelde manier is gecreërd dan is dat heel fijn voor jou
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Xeno houdt gwoon van nostalgie :P :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 16:29:
haha en daarom zit er in FL een emulator om de fx en andere machines van

Omdat de effecten in FL kut zijn, daarom, ik kan in cubase, wavelab en cool edit ook effecten van andere progs gebruiken, dat heet functionaliteit dude! (en dat is nu eenmaal de vst standaard)
De effecten van reason gebruik ik trouwens ook nooit, behalve de compressor.

Trouwens, nogmaals, ik gebruik FL nooit maar reason en cubase, afmixen met wavelab en cool edit.

(om mezelf te quoten: Maar doe mij tegenwoordig maar liever cubase SX en reason!laatste aanpassing 15 september 2005 23:31)

En, ik vraag me echt af waarom tracker gebruikers denken dat het beter is om geen piano rol te gebruiken, uiteindelijk komt het allemaal op het zelfde neer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 17:30:
En, ik vraag me echt af waarom tracker gebruikers denken dat het beter is om geen piano rol te gebruiken, uiteindelijk komt het allemaal op het zelfde neer.

lijkt mij dat ze door de hogere moeilijkheidsgraad zichzelf beter voelen tegenover de producers die met een gebruiksvriendelijkere manier een melodie maken.
Ach ja zolang zij daar zelf maar van overtuigd zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ PROGENIC ] op vrijdag 16 september 2005 om 17:37:
lijkt mij dat ze door de hogere moeilijkheidsgraad zichzelf beter voelen tegenover de producers die met een gebruiksvriendelijkere manier een melodie maken.

;0
Waarschuw beheerder
Ik zit eigenlijk op een antwoord van Xeno te wachten maar die is er zo te zien helaas van door ;)

Waarschuw beheerder

Da's een gewaagdde uitspraak, maar daar lijkt het soms wel op ja. Weet je, als je het dan toch over moeilijk hebt, waarom speel je dan niet alles in, Bach style, da's moeilijker vind ik dan een trackerprogrammeren. (en dan bedoel ik dus ECHT een instrument bespelen).
Uitspraak van [ PROGENIC ] op vrijdag 16 september 2005 om 17:55:
Ik zit eigenlijk op een antwoord van Xeno te wachten maar die is er zo te zien helaas van door

Die komt wel weer terug :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ PROGENIC ] op vrijdag 16 september 2005 om 17:55:
Ik zit eigenlijk op een antwoord van Xeno te wachten maar die is er zo te zien helaas van door

waar moet ik op antwoorden dan? :D

Waarschuw beheerder
was ff weg,moest vandaag nieuwe tuin aanleggen,af en toe ff flocken8)

Waarschuw beheerder

als je dit bedoelt....
ik zei al ik voel me er prettiger bij.......
heb ik ooit gezegd,dat ik me dan beter voel dan een ander....? :/
wat moet ik er nog meer op antwoorden dan..? :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 18:57:
heb ik ooit gezegd,dat ik me dan beter voel dan een ander

nee. Heb ik gezegd dat jij je beter voelt als een ander dan? :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lijkt mij dat ze door de hogere moeilijkheidsgraad zichzelf beter voelen tegenover de producers die met een gebruiksvriendelijkere manier een melodie maken

daar wel een btje :P
Waarschuw beheerder
naah is toch niet persoonlijk naar Xeno.

En bovendien antwoorde ik alleen op chronic malfunction zijn vraag.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 17:30:
En, ik vraag me echt af waarom tracker gebruikers denken dat het beter is om geen piano rol te gebruiken

mijn antwoord hierop is in mijn ogen de meest logische reden op de stelling van chronic malfunction.
Het is niet zo zeer een mening van mij dat ik denk dat tracker gebruikers zichzelf beter voelen tegen over andere. ;)
Dit ff ter verduidelijking
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 16:29:
haha en daarom zit er in FL een emulator om de fx en andere machines van buzzTRACKER te gebruiken? en hoe zit et met doorlussen & modulaire synthesis in FL? volges mij heb je nog nooit met buzztracker gewerkt.... et kost wat moeite een mooie eindmix te maken...maar qua functies en mogelijkheden is en blijft buzztracker gewoon meester.... daarbij hoef je et nie eens te kopen, het is freeware

hahahmmm
Ik heb ook niet gezegd dat ik daar mee werkte, wel met andere trackers, en het principe van het programeren is voor zover ik weet opde meeste trackers hetzelfde.
En modulaire synthesis is met cubase en vsti's ook mogelijk, daar werk ik dan ook mee, samen met reason, niet metFL, wat ik een beetje de opvolger van magix music maker vind :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 XENOMORPH DISTURBANCE: Het gaat toch om het eindresultaat van de melodie? Indien je ooit een plaat gereleased krijgt zal de koper het echt niet boeien hoe de melodie is gemaakt, met Fl of een tracker. Ik kan me wel voorstellen dat het voor je eigen gevoel beter is als je met een tracker een melodie maakt, want dan heb je het HELEMAAL zelf gedaan, ok. Maar dan ben je meer met je eigen gevoel bezig dan met het eindresultaat van de plaat... Ik vind iig het eindresultaat belangrijker.

Waarschuw beheerder
ik zei al ik voel me er prettiger bij.......

tadaa het antwoord stonder al..:p
en ik wil en zal nooit wat uit willen brengen,het is maar hobby+ zo blijft het underground,en dat bestaat tegenwoordig al zo weinig sinds de komst van internet....zelfs de dikste sulletjes kunnen tegenwoordig aan 'vette'plaatjes komen...:(
de wereld zit niet eerlijk in mekaar...:( :cry:

Waarschuw beheerder
heb ik ooit gezegd,dat ik me dan beter voel dan een ander....?

er zit ook een pianoroll in voor de kneusjes die zelf geen melodie kunnen maken

Ehm ja......

Maar een melodie gemaakt in de key editor van cubase is dus geen melodie volgens jou???
die zelf geen melodie kunnen maken

En wat dan als ik zeg dat ik ook melodien inspeel op een synthesizer (ofwel sequense in cubase ofwel voor het aansuren van een vsti), ook geen melodie?
En als ik gitaar speel, ook geen melodie? (want het komt niet uit een tracker? (kan soms kloppen, ik speel namelijk ook akkoorden) :)
Waarschuw beheerder
ik snap niet waarom jullie in discussie gaan.
ieder zijn eigen ding.
en het gaat natuurlijk gewoon overuit wat eruit komt.
en hoe je het maakt maakt toch geen ene reet uit.
sommige apparaten of sequensers hebben zijn voor/ nadelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 19:17:
FL, wat ik een beetje de opvolger van magix musik maker vind

:D
naah t is een mening hè, daar kan ik weinig van zeggen ;)

Ach t maakt ook allemaal niks uit eigenlijk
overal komt herrie uit en daar gaat t om :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mastema op vrijdag 16 september 2005 om 19:32:
snap niet waarom jullie in discussie gaan.
ieder zijn eigen ding.
en het gaat natuurlijk gewoon overuit wat eruit komt.
en hoe je het maakt maakt toch geen ene reet uit.
sommige apparaten of sequensers hebben zijn voor/ nadelen.

Je hebt zeker gelijk maar, discussies zijn nu eenmaal leuk :)

Zeker als het over een onderwerp gaat waarin ieder z'n eigen "ding" wil promoten. Bovendien zijn ze leerzaam!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ PROGENIC ] op vrijdag 16 september 2005 om 19:34:
FL, wat ik een beetje de opvolger van magix musik maker vind

magix suckt :@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mastema op vrijdag 16 september 2005 om 19:32:
ik snap niet waarom jullie in discussie gaan.

Ik vermaak me prima zo dus ja.. waarom niet ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ PROGENIC ] op vrijdag 16 september 2005 om 19:34:
naah t is een mening hè, daar kan ik weinig van zeggen

Ach t maakt ook allemaal niks uit eigenlijk
overal komt herrie uit en daar gaat t om

;) stangen, ook leuk soms!

Als je wat maakt wat vet is, dan mag het voor mij ECHT uit magix komen, who cares.

De three amiga's ep is gemaakt op, jawel 3 amiga's (pro tracker dacht ik), was toch vet voor die tijd!
Uitspraak van [ PROGENIC ] op vrijdag 16 september 2005 om 19:38:
Ik vermaak me prima zo dus ja.. waarom niet

;) (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
FL too:D

Waarschuw beheerder
En als laatste: ik heb ook respect voor mensen die met trackers werken, zeker als ik sommige producties hoor (Y).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ PROGENIC ] op vrijdag 16 september 2005 om 19:39:
vind je???

ja :@ gebruikte ik :@...magoed :P dus wel respect voor mensen die er wel wat mee weten te toveren ;) maar moet je magix meer met samples en shit gebruiken? zoals in een tracker ofzo :/ want dat dee ik niet :P ik zat met die vieze synthz van magix te kutten en die zijn egt bagger
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ben zelf niet echt bekend met producties die uit een tracker zijn gehaald. Heb ooit s een paar tracks gehoord waar de geluidskwaliteit nogal bagger van was dus daar kan ik niet over oordelen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op vrijdag 16 september 2005 om 19:45:
maar moet je magix meer met samples en shit gebruiken

nee je kunt deze beter meteen op t vuur gooien dan heb je er nog iets aan:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 19:41:
En als laatste: ik heb ook respect voor mensen die met trackers werken, zeker als ik sommige producties hoor .

andersom ook ik ken ook een paar mensen,die vette shit halen uit fl........

Artiest Killerbase
Waarschuw beheerder
maar moet je magix meer met samples en shit gebruiken

...
nee je kunt deze beter meteen op t vuur gooien dan heb je er nog iets aan:yes:

Helemaal mee eens! Dit is echt een BAGGER programma... je kan er zowat niks mee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 20:38:
andersom ook ik ken ook een paar mensen,die vette shit halen uit fl........

wouty :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Waarschuw beheerder
donateur
lol ' vroeger' in mijn hardcore tijd veel bezig geweest met FasTracker en ImpulsTracker(?)

Jammer genoeg alle plaatjes en alle samples(dik 3000 :'() kwijt geraakt door een crash.
Geen zin en tijd om opnieuw te beginnen
Waarschuw beheerder
Geen enkel programma maakt de muziek zelf als het goed is dat doe je natuurlijk helemaal zelf.

Artiest Absorbtion
Waarschuw beheerder
fruity loops is wel good kan je strake nummers mee maken download een paar samples en beginnen maar

leuker is natuurlijk producen met mixapparatuur

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 19:17:
Ik heb ook niet gezegd dat ik daar mee werkte, wel met andere trackers, en het principe van het programeren is voor zover ik weet opde meeste trackers hetzelfde.
En modulaire synthesis is met cubase en vsti's ook mogelijk, daar werk ik dan ook mee, samen met reason, niet metFL, wat ik een beetje de opvolger van magix music maker vind

we zijn het iig eens over FL (F)

ik zweer bij buzz en uiteraard als ik euros heb voor apparatuur ga ik over op cubase....simpelweg omdat buzz geen tot slechte midi support heeft, dit zou in deel 2 gefixt zijn alleen is deel 2 dr nog steeds niet :(
waarom in cubase moeilijk lopen doen met vst's als et zo simpel kan als met buzztracker...is veeeel overzichtelijker, what you see is what you get
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 10:51:
leuker is natuurlijk producen met mixapparatuur

:/ produceren met je draaitafels en 3 kanaals battlemixertje? hoe?

:[

Waarschuw beheerder
TJa met een kabeltje die van de mixer naar de pc loopt
Artiest {SHOWLIST artist 10553, 74453, 70844, 71694}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ PROGENIC ] op vrijdag 16 september 2005 om 19:47:
Ben zelf niet echt bekend met producties die uit een tracker zijn gehaald. Heb ooit s een paar tracks gehoord waar de geluidskwaliteit nogal bagger van was dus daar kan ik niet over oordelen

Neophyte - The Three Amigas EP :respect:
Neophyte - Protracker EP :respect:

OT:

Cubase vind ik persoonlijk super
maar Orion Platinum 6 werkt ook wel lekker
Fruity kan ik niet mee omgaan ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
FL met cubase = super.

Dan nog wat pingelen met mijn eigen keyboard(muziekinstrument, niet dat diggie waarmee je typt), wat zeggen in een mic, dat vervormen en je kunt al mooi wat maken. :)
Waarschuw beheerder
Op de vraag 'Wat is het beste muziek maak programma?' is eigenlijk maar 1 simpel antwoord: Hetgene wat jij zelf het beste vind om muziek mee te maken en waar je ook de beste shit mee kan maken :)

Voor mij is dat trouwens fruity loops ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
difficult situation (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 september 2005 om 09:40:
TJa met een kabeltje die van de mixer naar de pc loopt

jij bent echt grappig WOUTY 4 President :respect:

maar ff serieus...hoe wou je daarmee produceren ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ PROGENIC ] op vrijdag 16 september 2005 om 19:47:

op mn site http://www.impulzeconnection.tk staan wel wat tracks die allemaal gemaakt zijn met buzztracker, meeste wel in lage kwaliteit mp3...maar ook een paar op 192 en 160 kbit
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
nee maar als jij in een tracker een melodie moet maken is veel moeilijker als een beetje blokje schuiven en voila een melodie,das alles wat ik zeg...
stel je krijgt voor het eerst fl studio voor je neus,binnen 5 minuten kan iedereen een melodie maken,krijg je een tracker voor het eerst voor je neus,dan krap je jezelf wel ff op je bolletje,eh ehm eh...

dus denk je dat een beginnend producer een tracker zal kiezen? Zoiezo is dat in deze ontwikkelende wereld niet zo slim om oude koeien uit de sloot te halen. Het kost nog es wat moeite ook.

Waarschuw beheerder
nee tuurlijk niet maar mijn punt is gewoon het word steeds makkelijker :(
het is voor mij geen uitdaging meer om zo een track te creëren,ik wil het zelf doen:)
Er komt steeds betere software met vst etc...het word steeds makkelijker,
steeds meer mensen kunnnen nu makkelijk bereiken waar een producer vroeger veel moeite voor moest doen....
(het worden steeds meer hapklare brokken)waar is dan de uitdaging? :\

als het zo moet hoeft het van mij niet meer :nee:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 13:39:
nee tuurlijk niet maar mijn punt is gewoon het word steeds makkelijker
het is voor mij geen uitdaging meer om zo een track te creëren,ik wil het zelf doen
steeds meer mensen kunnnen nu makkelijk bereiken waar een producer vroeger veel moeite voor moest doen....
(het worden steeds meer hapklare brokken)waar is dan de uitdaging?

als het zo moet hoeft het van mij niet meer laatste aanpassing 19 september 2005 13:42

als je zo begint kan je net zo goed stoppen :/
Waarschuw beheerder
als het zo moet hoeft het van mij niet meer

Ach.. t blijft toch je eigen hobby ofniet dan.
Wat maakt t dan uit dat het tegenwoordig eenvoudiger is en dat daardoor meer mensen kunnen produceren.
Zolang je er zelf plezier aan beleefd doet t er toch niet toe wat andere mensen doen of zie ik dat verkeerd?

Waarschuw beheerder
ehm nee dit is puur mijn eigen gevoel erbij:)
ik hou van een uitdaging en niet van voorgekouwde brokken;)

Waarschuw beheerder
het is voor mij geen uitdaging meer om zo een track te creëren,ik wil het zelf doen

ben et zwaar met je eens.... met fruity heb je binnen een week een redelijke track klaar.... iedere mongool kan opeens 'produceren' en iets uitbrengen... maar wat kun je er tegen doen...weinig, dus ik ga lekker mn gangetje met mn TRACKER :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 13:51:
met fruity heb je binnen een week een redelijke track klaar.... iedere mongool kan opeens 'produceren' en iets uitbrengen

Waar slaat dit nou weer op :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 13:55:
Waar slaat dit nou weer op

idd

Waarschuw beheerder
het word steeds makkelijker

dat slaat daar op :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 13:55:
Waar slaat dit nou weer op

ehm ik denk op de waarheid:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op maandag 19 september 2005 om 13:46:
als je zo begint kan je net zo goed stoppen

als alles met vst word,zal ik dat ook zeker doen..:JAJA:
Waarschuw beheerder

als het zo moet hoeft het van mij niet meer laatste aanpassing 19 september 2005 13:42

vreemde gedachten gang :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 14:06:
als alles met vst word,zal ik dat ook zeker doen

dat gaat wel een btje ver, VST/Synth is zelfde principe... FL moet gewoon verboden worden :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 14:20:
FL moet gewoon verboden worden

Vind jij:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sneiterheadz op maandag 19 september 2005 om 14:18:
vreemde gedachten gang

xeno betekend ook vreemd(staat in woordenboek) :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 14:24:
xeno betekend ook vreemd(staat in woordenboek

Dat verklaard een hoop:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar omdat steeds meer mensen makkelijker goede producties kunnen maken is er wel veel meer concurentie en dus toch moeilijk om bij de top te komen er zijn er zo veel die het proberen. :) Fl studio is trouwens echt fantastisch :)

Waarschuw beheerder
Ik heb ze allemaal wel es gebruikt(behalve Logic), en Cubase SX is toch echt the 'King of the hill'!
(vooral in combinatie met Reason)

Artiest Mike-L
Waarschuw beheerder
Ik gebruik Fl werkt wel lekker...

Waarschuw beheerder

Het is maar net hoe je ermee omgaat...
Je moet toch wat kunnen wil je er alles uit halen
Artiest {SHOWLIST artist 61045, 646, 98523}
Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480 cacheid=00138a0d001df0cd972ca1e21a00ff8b34]http://messe.harmony-central.com/Musikmesse01/Content/Emagic/PR/Logic-50-large.gif[/img]

Logic Audio!

Ja toch? ;)

*** sniff vinyl ***

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vinyl Junk op maandag 3 oktober 2005 om 23:09:
Logic Audio!

Ja toch?

Als jij dat wil (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Fl is gewoon overzichtelijk voor mijn gevoel....
maar je meot toch echt koppie koppie gebruiken om iets vets te kunnen maken... :yes:

Waarschuw beheerder
Reason 3.0 & Cubase SX... wat een duo.. :D

Alhoevel Reason alleen vaak voor mij ook al genoeg is.. :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
FL studio als basis met wat externe apparaten eraan
Waarschuw beheerder
kgebruik reason, vind ik persoonlijk lekkerder werken dan fruity
Waarschuw beheerder
sinds kort ook met fl aan t stoeien maar vind reason 3 toch net ff wat hendigger!!!!

Artiest {SHOWLIST artist 41676, 38754}
Waarschuw beheerder
donateur
kep
fl 5
reason 3.0
qubase sx

Reason vind ik het fijnst
dan fl
dan qubase

maar reason kun je heeeeel erg veel meer wel 10 keer zoveel als FL.. qubase weet ik nog niet alles van dus kan ik niet echt over oordelen

Waarschuw beheerder
de beste muziek programma is de maak muziek programma :vaag:

Waarschuw beheerder
Eg wel niet .....huh..
(y)
:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 oktober 2005 om 01:32:
Eg wel niet .....huh..

nietus :O

Waarschuw beheerder
Impulse Tracker!!
Waarschuw beheerder
FL ?:/

Waarschuw beheerder
steinbergh

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 oktober 2005 om 23:02:
steinbergh

Wasda?
Waarschuw beheerder
steinberg cubase/wavelab e.d.
Waarschuw beheerder
La Voice_DJ houd wel van steinbergh hea ... hij schreeuwt het in alle topics van de daken :O

Waarschuw beheerder
It`s Fucking Real Man
Waarschuw beheerder
FL heeft kan meer als reason, vanwege VST support.
maar ik vind reason fijner :)

Waarschuw beheerder
Moet jij niet werken:P

Waarschuw beheerder
Moet jij niet :coke: ? :P
Artiest {SHOWLIST artist 1038, 34608}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 11:34:
Moet jij niet werken

Waarschuw beheerder
:coke:
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op maandag 17 oktober 2005 om 00:33:
La Voice_DJ houd wel van steinbergh hea

Steinbergh, is dat net zoiets als coebergh?

Waarschuw beheerder
donateur
flauw 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 19:40:
maar reason kun je heeeeel erg veel meer wel 10 keer zoveel als FL

Altijd leuk deze discussie.... Als jij 10 functie`s van reason kan noemen die ik niet in FL heb (direct of via een omweg) krijg je van mij n snoepje... Ok??
Waarschuw beheerder
cv routing met eindeloos veel mogelijkheden. Dat is precies wat fl niet kan. kom maar op met die snoepjes dat waren er al 10 in 1 :D
Waarschuw beheerder
Reason, FL en CoolEdit... daarmee lukt het tot dusver best.... als opperbeginnertje ghehe, dat wel
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
Waarschuw beheerder
ik gebruik er 3

- Fruity loops
- modplug tracker
- Cool edit
Waarschuw beheerder
nee tuurlijk niet maar mijn punt is gewoon het word steeds makkelijker :(
het is voor mij geen uitdaging meer om zo een track te creëren,ik wil het zelf doen:)
(het worden steeds meer hapklare brokken)waar is dan de uitdaging? :\

als het zo moet hoeft het van mij niet meer :nee:

kzie dat pure FL gebruikers zoals d21 en sirch hier negatief op reageren, maar tis tog egt zo. Stel dat software en vst zo sterk ontwikkeld wordt dat zelfs britney spears (lees commerciele muziek, waar miljoenen mee wordt verdient) producers van FL leven... dan hebben we toch geen artiesten meer mensen:S. we hebben muisklikkers. Ook wordt het steeds makkelijker en steeds meer mensen denken, mwa kan ik ook wel. Helemaal als je over hardcore praat, de meest simpele muziekstijl die er is. Kijk naar duro, prophet , als producers vind ik het maar bar en boos. Soms zelfs amateuristisch te noemen (en dan weet ik niet eens wat ze gebruiken). En daar wordt geld mee verdient...

Als ik zie hoe een pop producer aan het werk gaat noem ik dat een absolute artiest, als ik op angerfist zijn site lees: Gear: "FL Studio 4.0 and a shitload of vst's" noem ik dat een zielig figuur, al1 om die reden al kots ik hem uit.

zo...
ik gebruik FL studio 5.0 en reason 3.0. met alleen mijn keyboardje, yamaha psr-1500 als simpel midi keyboardje.
Waarschuw beheerder
euuuhm wat ben jij dan? :P
Waarschuw beheerder
kad al lang verhaal klaar maar tog maar niet gdaan :P komt erop neer dat ik t er niet mee eens ben wat Xeno en aanhangers ervan vinden :/ ... wat is er erg aan "producers" van bijvoorbeeld britney spears, dat die in de toekomst fruity loops zouden gebruiken ("muisklikkers") het gaat tog niet om wat ze gebruiken.. maar wat eruitkomt... ben je volges jou pas producer/muzikant als je met hardware werkt? en ben je het er niet mee eens dat als iemand met goeie fl (of andere muisklik :P) bekend word?? wat maakt dat nou uit man. als de muziek beter word waarom zou het dan volges jou slecht zijn?? omdat iedereen het dan waarsgijnlijk kan?? nouja dat moet dan maar, maar word alles daar niet alleen beter van? als dat allemaal zover is (als dat nog niet zo is) dan moet je tog egt wat kunnen wil je aan de top staan tog ;) :P nouja euhm t is tog nog lang geworden :P maar tog mis ik nog wat dingen :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het maakt niet uit waar je mee werk,het gaat om de persoon die er achter zit.
daarin geef ik je gelijk.MAAR......
het nadeel is ja het word steeds makkelijker,ja steeds meer mensen kunnen het.
MAAR jammer genoeg je zou denken dat is vooruitgang,dat dacht ik eerst ook,maar bijna niemand heeft op deze manier een eigen stijl,deze jat van die en die van die,niet perse muziek jatten,maar het idee;)

De muziek lijkt teveel op elkaar.

:p

Waarschuw beheerder
Als jij een muziekstyle jat ben jij ZELF triest bezig....

Het is en blijft een vooruitgang omdat de mogelijkheden hierdoor vergroot worden.

Orgineel zijn zit m niet in de soft/hardware, maar in je EIGEN hoofd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 00:42:

:RESPECT:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 01:20:

...Oh dus als iemand zijn eigen synths bouwt en oscilators programeerd is hij niet origineel???? Circuit bending enzo.....of is dat ook al niet meer origineel?????

En trouwens met FL kun je echt hetzelfde als al die andere programma's. FL studio is ook niet echt bepaald een stand alone programma terwijl 9 van de 10 mensen het wel zo gebruiken. Die fl discussie slaat echt nergens op. FL is mega programma. Hardware aansluiten op sync zetten en knallen maar :).

PS: Jullie moeten wat meer gaan kijken naar de power electronics scene als jullie originele dingen willen.
Geluid aansturen via beeld enzo hele eigen constructies bouwen waar geluid uit komt enzo. Vinden sommige hier misschien wel interresant. :) daggggg
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
[img width=175 height=157 cacheid=000a7c79001e58674dbf89e01a01065980]http://www.qotile.net/images/printer_buttons2.jpg[/img]

hehe zoiets als dit een printer synth :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van CheffieChocolade op maandag 17 oktober 2005 om 18:11:
kzie dat pure FL gebruikers zoals d21 en sirch hier negatief op reageren, maar tis tog egt zo. Stel dat software en vst zo sterk ontwikkeld wordt dat zelfs britney spears (lees commerciele muziek, waar miljoenen mee wordt verdient) producers van FL leven... dan hebben we toch geen artiesten meer mensen. we hebben muisklikkers. Ook wordt het steeds makkelijker en steeds meer mensen denken, mwa kan ik ook wel. Helemaal als je over hardcore praat, de meest simpele muziekstijl die er is. Kijk naar duro, prophet , als producers vind ik het maar bar en boos. Soms zelfs amateuristisch te noemen (en dan weet ik niet eens wat ze gebruiken). En daar wordt geld mee verdient...

Als ik zie hoe een pop producer aan het werk gaat noem ik dat een absolute artiest, als ik op angerfist zijn site lees: Gear: "FL Studio 4.0 and a shitload of vst's" noem ik dat een zielig figuur, al1 om die reden al kots ik hem uit.

zo...
ik gebruik FL studio 5.0 en reason 3.0. met alleen mijn keyboardje, yamaha psr-1500 als simpel midi keyboardje

Dat mag jij vinden, ik ben het echter niet met je eens.

Ten eerste vind ik het eigenlijk totaal nergens op slaan dat jij hardcore de meest simpele muziekstijl noemt, en daarbij nog Duro en Prophet als voorbeelden gaat noemen:S
Het word tijd dat jij je gaat verdiepen in hardcore, er is een hoop troep, maar ook wel degelijk kwaliteitshardcore in the scene, ipv te veralgemeniseren.

Daarbij ben ik het eens met D21 en Zts666.
Het gaat er toch echt om hoe creatief jezelf bent en dan maakt het geen ruk uit welke prog en/of hardware je gebruikt maar toch echt om het kwalitatieve eindresultaat.
Is toch alleen een goede zaak dat het allemaal toegankelijker word.
Waarschuw beheerder
wat een hoop onzin zeg :/
natuurlijk is het belangrijkste de producer en niet het programma... de meesten mensen kunnen met behulp van FL wel een standaard trekkie in elkaar draaien, maar net dat beetje extra...dat wat een nummer echt goed maakt...geluiden die goed bij elkaar passen, de originaliteit, opbouwen naar climaxen etc. komt toch echt van de producer zelf en niet standaard uit een programma rollen :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morphcore op dinsdag 18 oktober 2005 om 15:12:
de originaliteit, opbouwen naar climaxen etc. komt toch echt van de producer zelf en niet standaard uit een programma rollen

:yes:

Waarschuw beheerder
Kei gezellie hier of nie :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 14:12:
en daarbij nog Duro en Prophet als voorbeelden gaat noemen

:nee:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 14:12:
Het word tijd dat jij je gaat verdiepen in hardcore, er is een hoop troep, maar ook wel degelijk kwaliteitshardcore in the scene,

:respect:

Ik weet niet wie die hele stevy is (kheb nog nooit een
goeie plaat van em gehoord iig) maar het lijkt er behoorlijk op dat ie zowel over FL en Hardcore gewoon dikke
vooroordelen heeft. Denk idd dat ie zich maar ff`ies moet
gaan verdiepen in beide.

Maar idd hij heeft gelijk als ie zegt dat het steeds
makkelijker is om een track te maken. Ik vergelijk het
maar met schilderen. Iedereen met een kwast in z`n hand
kan schilderen!! Maar er is toch wel een top een sub-top
en wat je amateurs kan noemen. Er zit wel degelijk verschil
in, en mensen blinken echt niet uit omdat ze nou zo`n
geweldige kwasten (lees: apparatuur) hebben. Verschil zit
em gewoon in kwaliteit, originaliteit en smaak van het
publiek (die toch weer steeds veranderd met de trends).

)

Pcies!! En hoeveel succes je daarmee hebt, hangt in de 1e
plaats van je hoofd af :D Maar je techniek en skills
bepalen of je wat je in kop hebt, ook in je sequencer krijgt!

En als het over Angerfist gaat, alhoewel ie op originaliteit
bij elke plaat wat inleverd heeft toch gewoon hele
productie`s afgeleverd, en als dat met FL is.... (Y
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sneiterheadz op maandag 17 oktober 2005 om 14:48:
cv routing

CV ? waar staat dat voor hey ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 00:37:
het maakt niet uit waar je mee werk,het gaat om de persoon die er achter zit.
daarin geef ik je gelijk.MAAR......
het nadeel is ja het word steeds makkelijker,ja steeds meer mensen kunnen het.

Ja, dat dacht ik ook toen iedereen opeens software ging gebruiken, ik denk, daar zit je dan met je duizenden guldens aan hardware (en dan heb je nog bijna niets)en nu kan iedereen met een PC het opeens. Maar ja, je kunt ook gewoon met je tijd meegaan natuurlijk.

Als je gaat lullen over dat iedereen het nu kan en vroeger niet, laten we dan maar helemaal terug gaan in de tijd, naar de tijd dat je zelf nog een instrument moest kunnen bespelen. Bijvoorbeeld piano, gitaar, saxofoon en noem maar op. (ik weet, dat heb ik al eens gezegd maar ik heb er tot nu toe ook nog geen tegenargument op gehad)
Ik ben het er mee eens dat de drempel een stuk lager is geworden maar als dat niet zo was geweest zaten de meesten van jullie nu nog te luisteren IPV te produceren, ook de tracker geberuikers! Denk daar maar eens over na!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil zeggen.

enne:
Helemaal als je over hardcore praat, de meest simpele muziekstijl die er is.

Het is wel duidelijk dat jij TOTAAL NIET weet waar je over praat. Hardcore is altijd al een van de de meest inovatieve stijl geweest. Dat blijkt wel uit het feit dat elementen uit de hardcore in genoeg andere stromingen worden gebruikt en zeker hardhouse en hardstyle, wat jij dan weer bij je favorieten hebt staan. Om over jump maar helemaal te zwijgen, wat een waardeloos onoemelijk slap aftreksel van muziek die begin jaren negentigf vet was, BAH! Als ik naar de moderne hardcore (wat niet eens echt mijn ding is) en industrial hardcore, harde Drum&Bass/Breakcore (wat ik wel te gek vind) luister, dan hoor ik dat die gasten niet stil hebben gezeten in tegenstelling tot producers van pretentieuze shite als "progressive", of jump bijvoorbeeld.

Zo, da's er weer uit.

FL heeft kan meer als reason, vanwege VST support.
maar ik vind reason fijner

Je kunt reason rewiren met cubase, dan kun je alle reason functies IN cubase gebruiken of beide met elkaar synchroniseren, wat je wil maar je hebt dan iig OOK VST support en buiten dat, je kunt je hardware ook gebruiken! En of ik nou met de reason of cubase sequencer werk maakt me niet zo veel uit, komt op hetzelfde neer!
Ik heb verder niets tegen FL maar reason vind ik gewoon veel prettiger werken. Net zoals ik Adobe Audition (voorheen cool edit maar nu MET VST) makkelijker vind werken dan wavelab.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 10:46:
Ik heb verder niets tegen FL maar reason vind ik gewoon veel prettiger werken. Net zoals ik Adobe Audition (voorheen cool edit maar nu MET VST) makkelijker vind werken dan wavelab

Pcies, en dat is gewoon ook een kwestie van gewenning, totdat je bijna automatisch de juiste tools voor de juiste bewerking pakt...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 10:12:
CV

Staat voor : curicilum vitea ?
...........: Centrale verwarming ?
...........: Centale vergrendeling ?
:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 10:46:
Het is wel duidelijk dat jij TOTAAL NIET weet waar je over praat. Hardcore is altijd al een van de de meest inovatieve stijl geweest. Dat blijkt wel uit het feit dat elementen uit de hardcore in genoeg andere stromingen worden gebruikt en zeker hardhouse en hardstyle, wat jij dan weer bij je favorieten hebt staan. Om over jump maar helemaal te zwijgen, wat een waardeloos onoemelijk slap aftreksel van muziek die begin jaren negentigf vet was, BAH! Als ik naar de moderne hardcore (wat niet eens echt mijn ding is) en industrial hardcore, harde Drum&Bass/Breakcore (wat ik wel te gek vind) luister, dan hoor ik dat die gasten niet stil hebben gezeten in tegenstelling tot producers van pretentieuze shite als "progressive", of jump bijvoorbeeld.

Zo, da's er weer uit.

jij voelt je volgens mij aangevallen omdat het je favo muziekstijl is.....
maar hardcore is toch echt de meest simpele muziek soort dat er is :jaja:
smaak is wat anders dan dat het ingewikkeld is he..;)

die andere stijlen 'klinken'simpeler';)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hardcore was vernieuwent, jammer dat het gigantisch blijft steken..

En angerfist? damn, die moet afgeschoten worden :\

(L) breakcore (L)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 16:51:
Hardcore

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 16:26:
is

echt

waardeloos

Waarschuw beheerder
Hi
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 16:56:
Hi

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 10:12:
he

ho

di

Uitspraak van Myotics op woensdag 19 oktober 2005 om 11:55:
to

gi

fa

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar hardcore is toch echt de meest simpele muziek soort dat er is

Volgens mij zit je gewoon te stoke ettertje!! :D
Bullshit trouwens om te zeggen dat hardcore simpel is.
Ik ken een nummer opgenomen met alleen een triangel, das pas simpel!

Waarschuw beheerder
jij voelt je volgens mij aangevallen omdat het je favo muziekstijl is.....
smaak is wat anders dan dat het ingewikkeld is he..

Ja, kijk, ik luister ook naar hip hop, nederlandstalige muziek, ik speel gitaar in een metal bandje, ik luister naar reggae, drum&bass en techno, breakbeat, dick dale, johnny cash, johnny and the hurricanes, chuck barry, de stones, pink flocyd, the doors enz.

Ik voel me niet aangevallen omdat hardcore mijn favo muziekstijl is want, dat is niet zo.

Ik vind jouw'n statements gewoon niet kloppen en dat van stevy, of hoe heet ie, ook niet.
Kijk, ik heb van begin of aan van de vorige competitie gezegd, paratoxic ging winnen en terecht, dat wil niet zeggen dat ik dat soort muziek zelf snel zal luisteren, ik kan persoonlijke voorkeur en iets op z'n waarde beoordelen echt wel uit elkaar houden.

Ik bedoel, ik vind morbid angel of bijvoorbeeld heeeel wat ingewikkelder als hardcore, techno of welke computer gegenereerde muziek dan ook en trouwens, wie heeft gezegd dat muziek perse ingewikkeld moet zij, the ramones, 3 akkoorden en toch vet, en dat vonden meer mensen.

Bach,Matthäus Passion, da's pas ingewikkeld.

Maar goed, noem eens een voorbeeld van welke electronische muziek jij dan zoooooveel ingewikkelder vind dan hardcore en nu niet alleen die dj paul en tmf shit als voorbeeld nemen. (en ik beweer ook niet dat hardcore DE meest ingewikkelde muziek is)

En houd er rekening mee dat ik waarschijnlijk andere hardcore in gedachte heb dan jij, dat komt omdat mijn begin tijd in de "house" al lang geleden was en ja ik weet, je hebt het al 100000 keer gehoord maar, toen had je dat gezeur over stijlen nog niet.

Ik persoonlijk vind de moderne hardere techno en industrial hardcore (2 stijlen die elkaar best op verschillende vlakken overlappen) toch zeer uitgekiend en zeer goed gemaakt waarbij gretig gebruik wordt gemaakt van de laatste technieken. om nog maar te zwijgen over breakcore en drum&bass En zoals ik al in m'n vorige post zei, de moderne gewone mainstream hardcore doet me niks en nee, da's ook niet echt vernieuwend nee. Vernieuwing vind meestal plaats in de underground van een muziekstroming.

Back to you Xeno ;) (f)

PS: CV staat voltage control dat houd in het kort in dat je bijvoorbeeld een effect aanstuurt met een ander instrument, bijvoorbeeld via de cv uitgang van de subtracktor uit reason.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Fruityloops en Logic.

Wavelab en Soundforge om geluiden mee te bewerken, hoewel ik dat niet echt doe. Alleen VSTi, paar kant en klare vocals, en drumsamples voor mij. FX doet al genoeg, en mastering van mn traxx doe ik niet zelf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morphcore op dinsdag 18 oktober 2005 om 15:12:
wat een hoop onzin zeg :/
natuurlijk is het belangrijkste de producer en niet het programma... de meesten mensen kunnen met behulp van FL wel een standaard trekkie in elkaar draaien, maar net dat beetje extra...dat wat een nummer echt goed maakt...geluiden die goed bij elkaar passen, de originaliteit, opbouwen naar climaxen etc. komt toch echt van de producer zelf en niet standaard uit een programma rollen :no:

BULLSHIT! alsof dat wat jij een beetje extra noemt, niet in standaard traxx zit...

ELKE track die uit komt moet goed zijn van opbouw, de geluiden moeten op elkaar zijn afgestemd en hij moet niet helemaal gejat zijn... maar dat alles maakt een nummer niet goed.

De meeste mensen kunnen geen kut van muziek maken, maar proberen het niet eens. Van de mensen die het wel proberen zijn een behoorlijk aantal ook enigszins muzikaal.

Melodietjes die aardig klinken kan iedereen met een redelijk gehoor en gevoel voor ritme maken. Maar voor dikke breaks, zwaar beladen supersaw melodieën en dergelijke moet je een bepaalde neus voor emotie, in de vorm van geluid dan, hebben. Dat heeft mss maar 5% van de mensen die PROFESSIONEEL platen maken, schat ik.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op maandag 17 oktober 2005 om 23:22:
kad al lang verhaal klaar maar tog maar niet gdaan :P komt erop neer dat ik t er niet mee eens ben wat Xeno en aanhangers ervan vinden :/ ... wat is er erg aan "producers" van bijvoorbeeld britney spears, dat die in de toekomst fruity loops zouden gebruiken ("muisklikkers") het gaat tog niet om wat ze gebruiken.. maar wat eruitkomt... ben je volges jou pas producer/muzikant als je met hardware werkt? en ben je het er niet mee eens dat als iemand met goeie fl (of andere muisklik :P) bekend word?? wat maakt dat nou uit man. als de muziek beter word waarom zou het dan volges jou slecht zijn?? omdat iedereen het dan waarsgijnlijk kan?? nouja dat moet dan maar, maar word alles daar niet alleen beter van? als dat allemaal zover is (als dat nog niet zo is) dan moet je tog egt wat kunnen wil je aan de top staan tog ;) :P nouja euhm t is tog nog lang geworden :P maar tog mis ik nog wat dingen

producers van Britney Spears en artiesten in 1 zin noemen.... lees jij wel zelf wat je typt :P

Waarschuw beheerder
Melodietjes die aardig klinken kan iedereen met een redelijk gehoor en gevoel voor ritme maken. Maar voor dikke breaks, zwaar beladen supersaw melodieën en dergelijke moet je een bepaalde neus voor emotie, in de vorm van geluid dan, hebben.

(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 20:38:
noem eens een voorbeeld van welke electronische muziek jij dan zoooooveel ingewikkelder vind dan hardcore en nu niet alleen die dj paul en tmf shit als voorbeeld nemen.

BEEFCAKE (IDM ) :jaja:
En houd er rekening mee dat ik waarschijnlijk andere hardcore in gedachte heb dan jij, dat komt omdat mijn begin tijd in de "house" al lang geleden was en ja ik weet, je hebt het al 100000 keer gehoord maar, toen had je dat gezeur over stijlen nog niet.

je bent maar 4 jaar ouder hoor:)

maar ik doel op hardcore van tegenwoordig ala enzyme,moh,TTM,noisekick,promo,angerfist etc...gewoon hardcore van nu....:)
het is nu digitaler that,s it!!!
vroeger zat er gewoon meer gevoel in de tracks(mijn mening)
tegenwoordig gaat het om het beukgehalte en niet de inhoud:(

Ik vind het jammer bijv. vroeger een bas die heen en weer gaat he das Chosen Few,een juno en breakbeats he das ruffneck,een heel eentonig en langzame opbouw he das Buzz Fuzz.
tegenwoordig zitten er bij bijna alle tracks,alle effecten,gimmicks etc.....,een eigen stijl hebben de producers niet meer tegenwoordig.Het is aldoor he dat klinkt als....:D
zoals bert Visscher al zei: JAMMER
Ik persoonlijk vind de moderne hardere techno en industrial hardcore (2 stijlen die elkaar best op verschillende vlakken overlappen) toch zeer uitgekiend en zeer goed gemaakt waarbij gretig gebruik wordt gemaakt van de laatste technieken

nou ingewikkeld de techno,gewoon 32 kicks meetellen,en er komt wat bij:S

techno vind ik juist super eentonig:D
en industrial is gewoon wat kutten zodat alles te opgefokt is,en alles gewoon hectisch maken met ritmes,vind ik dus niets bijzonders aan :kots:

drum n bass,en sommige breakcore geef ik je gelijk in:)

back 2 u chronic malfunction ;) :kots:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 21:00:
BULLSHIT! alsof dat wat jij een beetje extra noemt, niet in standaard traxx zit...

uhh nee... standaard tracks zijn per definitie al niet origineel en goeie opbouwen naar climaxen komen ook niet zomaar uit een sequencer rollen gozer. Ik geef hier zomaar een paar voorbeelden van dingen die niet gemakkelijk zijn, ik zeg niet dat dit de enige dingen zijn die een nummer goed maken.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 21:00:
Maar voor dikke breaks, zwaar beladen supersaw melodieën en dergelijke moet je een bepaalde neus voor emotie, in de vorm van geluid dan, hebben.

dit is toch precies wat ik bedoel?! :/ dat is de inbreng van de producer die het nummer goed maakt
Waarschuw beheerder
PS: CV staat voltage control dat houd in het kort in dat je bijvoorbeeld een effect aanstuurt met een ander instrument, bijvoorbeeld via de cv uitgang van de subtracktor uit reason.laatste aanpassing 19 oktober 2005 21:09

Of de cv input van de malstrom :kwijl:

Waarschuw beheerder
Ja Xeno,, zo kunnen we bezig blijven ;).
Laten we het er op houden dat we het over drum&bass en breakcore eens zijn en dat van dat laatste vind ik dan weer dat er veel IDM elementen in terug te vinden zijn. En natuurlijk is IDM ingewikkelder dan hardcore of techno maar eigenlijk als alle standaard four to the floor muziek.

Maar trouwens, de reden waarom ik er op reageerde was dit:
Ook wordt het steeds makkelijker en steeds meer mensen denken, mwa kan ik ook wel. Helemaal als je over hardcore praat, de meest simpele muziekstijl die er is.

Om te beginnen denk ik niet dat de poster van deze onzin op IDM doelde.
Ten tweede vind bepaalde vormen van hardcore absoluut niet "de meest simplele" muziek die er is. Vind jij dat zelf nu werkelijk wel? Als je het gaat verglijken met bijvoorbeeld jump of hardstyle?
En ten derde
vroeger zat er gewoon meer gevoel in de tracks(mijn mening

Daar ben ik het 200% mee eens maar, we hadden het over ingewikkeld, niet over emotie.
En ten vierde, gelukkig ben ik niet de enige ouwe lul hier! :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nope :/ :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 22:07:
Ten tweede vind bepaalde vormen van hardcore absoluut niet "de meest simplele" muziek die er is. Vind jij dat zelf nu werkelijk wel? Als je het gaat verglijken met bijvoorbeeld jump of hardstyle?

ja maak maar es hardcore of darkcore/industrial zoiets heb je zo...

Dat andere klinkt simpel,maar om alles zo af te stellen dat het zo vol klinkt en niet eentonig word is moeilijk:jaja:

Waarschuw beheerder
Ik vind de meeste jump helemaal niet vol klinken, da's juist het hele probleem. Ik vind het juist tamelijk kille muziek die echt niet kan wederijveren met de muziek waar het een afgeleide van is want, origineel kan ik het echt niet noemen.
Het afstellen zodat alle geluiden goed hoorbaar zijn en in de juiste verhouding tegenover elkaar, vind ik persoonlijk bij elke muzieksoort moeilijk. Zeker bij snelle muziek met veel verschillende geluiden maar, dat zal dan wel aan mij liggen.

En buiten dat, sommige breaks, fills en overgangen en kleine details in industrial en techno zijn echt niet simpel te noemen en dat vind ik toch wat een nummer interessant maakt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
smaak is wat anders dan dat het ingewikkeld is he..

die andere stijlen 'klinken'simpeler'

Heeft geen zin om stijlen zo te vergelijken. Da's hetzelfde als wanneer je zegt "Tafels zitten beter in elkaar dan stoelen". Dat verschilt per tafel en per stoel.
Waarschuw beheerder
Laten we het er op houden

Om te beginnen

:/
Waarschuw beheerder
En ten vierde, gelukkig ben ik niet de enige ouwe lul hier!

:\
Waarschuw beheerder
Ben tot mijn conclussie gekomen dat FL studio samen met Cubase Ultiem is. Dus iemand met 2 computers en midi raad ik aan dit te doen. Heb het zelf uitgeprobeerd en dit is ECHT HEEL VET!!!!!! Op deze manier zie je ook dat FL studio totaal niet minder is dan Cubase als je het hebt over de opties die je tot je beschikking hebt. Alleen klinken de synths van cubase gewoon beter. Van de andere kant ikzelf haal veel vetter en hardere breakbeats/DnB/breakcore achtige dingen uit FL studio dus het is voor mij een gouden combinatie :). Zo wou dit in mijn enthousiasme ff kwijt :).

Waarschuw beheerder
K ben blij voor je (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op donderdag 20 oktober 2005 om 14:05:
Alleen klinken de synths van cubase gewoon beter

Wat zijn de 'synths van cubase' dan?? :vaag:
Waarschuw beheerder
oh ja dan was het een plugin gewoon een soft synth. Een vriend van mij waar ik dat samen mee heb gedaan die toverde opeens zo een soft synth tevoorschijn maar die zal dan wel niet origineel bij cubase zitten.

Maar je reageerd zo van dat het helemaal niks van soft synth shit in cubase zit maar hoe wil je dan muziek maken?????

Dan heb je dus alleen een kale sequencer en meer niet...:S

Wat is dan het goede geluid van cubase wat alle cubase fans altijd zeggen?????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 14:28:
K ben blij voor je

waarom deze loze opmerking dit forum gaat erom wat je fijn vind om mee te werken dus vertel ik dat en dan kom jij met zo een duffe opmerking waarom dan wel bij mij die opmerking zetten en niet bij elk bericht in dit forum???????

Altijd hier op partyflock van die kansloze opmerkingen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op donderdag 20 oktober 2005 om 14:30:
Wat zijn de 'synths van cubase' dan

De VST instruments klinken vet. Zo beter dan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op donderdag 20 oktober 2005 om 14:35:
Maar je reageerd zo van dat het helemaal niks van soft synth shit in cubase zit

Idd :)

maar hoe wil je dan muziek maken?????

Met VSTi plugins bijvoorbeeld. Maar die kun je natuurlijk ook gewoon in FruityLoops gebruiken.

Wat is dan het goede geluid van cubase wat alle cubase fans altijd zeggen?????

Geen idee, ik zeg dat ook nooit :D Het enige dat misschien beter is is het mixing algoritme en interpolatie.
Waarschuw beheerder
ohw ja VST of VSTI of wat dan ook ik noem alles wat geluid maakt soft synth gewoon software matige geluid techniek. Oftewel software matig geluid genereren. Er zal vast wel heel veel verschil in zitten enzo maar zo ver ben ik nog niet dat ik verschillende synthese (of hoe het ook heet) technieken kan beschrijven of wat het uberhaubt precies doet. Maarja dat komt nog wel ooit eens tenminste dat hoop ik dan :)

Dag
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
VSTi's zijn ook softsynths :) Daar worden er wel een paar van standaard bijgeleverd bij Cubase, maar die zitten dus niet IN Cubase. Je kan ze net zo goed in FL gebruiken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op donderdag 20 oktober 2005 om 14:54:
Cubase Ultiem is

Eg nie [img width=28 height=28]http://www.share4you.biz/modules/Forums/images/smiles/beee.gif[/img]
Waarschuw beheerder
Maar als je zo goed als al die vsti dingen ook in FL kan gebruiken waarom zou cubase dan ultiem zijn??????

Waarom zijken die cubase mensen FL studio vaak dan zo af want er is dus helemaal niet veel verschil behalve dan gewoon hoe alles uitziet en dat kun je ook nog veranderen. Tenminste bij FL studio wel.

Wat is dan hetgene aan Cubase dat het zo ultiem maakt en wat is dan hetgene aan FL studio waardoor het onderaan het lijstje staat van populaire sequencers ???

Heeft iemand hier een antwoord op????
Waarschuw beheerder
Maak je niet zo druk, blijf lekker produceren met FL en maak mooie dingen. Het gaat om het uiteindelijke produkt..
Waarschuw beheerder
haha nee ik maak me ook niet druk vraag me dat gewoon af.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op donderdag 20 oktober 2005 om 15:37:
Wat is dan hetgene aan Cubase dat het zo ultiem maakt en wat is dan hetgene aan FL studio waardoor het onderaan het lijstje staat van populaire sequencers ???

FL ken ik verder niet echt goed, dus kan er ook niet heel goed over oordelen, maar ik denk dat een paar voordelen van Cubase boven FL zijn:

- Betere aansluiting en ondersteuning voor professionele hardware apparatuur.
- Hetzelfde voor software apparatuur (Rewire enzo, vrijwel elke sequencer is op Cubase aan te sluiten)
- Stabielere en betere basiscode en algoritmes voor audio, mixing en VSTs (Steinberg heeft VST uitgevonden en de VST interface bedacht)
- Veel meer mogelijkheden voor zowel MIDI als audio bewerkingen en editing
- Meer audio routing mogelijkheden
- Freeze functies voor VSTs

Ben ik vast nog een hele hoop vergeten. Cubase is gewoon een totaalpakket waar je echt ALLES mee kan. Fruityloops is een leuk pakket waar je alle standaard dingen wel mee kan, maar de wat meer geavanceerde dingen meestal niet.

Uitspraak van Piet en Piet op donderdag 20 oktober 2005 om 15:37:
Waarom zijken die cubase mensen FL studio vaak dan zo af

FL afzeiken is gewoon een leuk bezigheid :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op donderdag 20 oktober 2005 om 17:04:
FL afzeiken is gewoon een leuk bezigheid

:no:
Waarschuw beheerder
Ok op gebied van hardware is fl studio wat minder je kan maar een controller aansluiten.

Maar andere software sequencers eraan hangen is hetzelfde als cubase dat werkt gewoon universeel elke software die midi clock of master sync optie heeft kan je aan elkaar hangen en dat hebben zo goed als alle grote software pakketten.

Cubase is wel stabieler ja.

Over dat VST ja ik probeer zelf zo veel mogelijk hardware te gebruiken.

Op gebied van midi bewerking en audio edeting is FL hetzelfde maar dan moet je die Extra dingen kopen/downloaden van de FL website. Midi noten kan die trouwens wel ontvangen. Als ik die inspeel met een masterkeyboard dan vult die ze automatisch in in de piano roll.

Maar ik denk dat het belangrijkste is dat FL 100 euro kost en cubase verschillende pakken heeft van 300 euro tot over de 1000 dus dan mag je daar ook wel wat meer bij verwachten :).

Ikzelf vind dan dat FL als klein "goedkoop" programma Cubase aardig goed kan bijhouden.

:) Zo dan haha. Dag laters grtnnnn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Best is gewoon om een dikke hardware sequencer te hebben alleen vind je die niet echt en zijn nogal extreem prijzig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op donderdag 20 oktober 2005 om 14:37:
waarom deze loze opmerking dit forum gaat erom wat je fijn vind om mee te werken dus vertel ik dat

Ik was gewoon echt blij voor je, banaan!!!

Uitspraak van Piet en Piet op donderdag 20 oktober 2005 om 14:37:
dan kom jij met zo een duffe opmerking waarom dan wel bij mij die opmerking zetten en niet bij elk bericht in dit forum???????

Doe niet zo para!
Waarschuw beheerder
haha sorry dan ofzo.. :S :) Heb soms autistische trekjes ik ben slecht in sarcastische dingetjes enzo ga altijd overal te serieus op in... Tja. Dat heb je wel eens he. Dagggggg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op vrijdag 21 oktober 2005 om 10:21:
Maar andere software sequencers eraan hangen is hetzelfde als cubase dat werkt gewoon universeel elke software die midi clock of master sync optie heeft kan je aan elkaar hangen en dat hebben zo goed als alle grote software pakketten.

:no: Voordeel van dingen als Rewire is dat je ook de audio als losse kanalen binnen krijgt en er dus gelijk effecten overheen kan gooien.

Op gebied van midi bewerking en audio edeting is FL hetzelfde maar dan moet je die Extra dingen kopen/downloaden van de FL website. Midi noten kan die trouwens wel ontvangen. Als ik die inspeel met een masterkeyboard dan vult die ze automatisch in in de piano roll.

Kan FL dan ook MIDI parameters als RPN, NRPN of SysEx aan? Kun je in FL MIDI plugins gebruiken als arpeggiators, autopanning, akkoordenplugins, mididelays, midicompressie, cc mapping, midi routen naar andere kanalen, etc.. (dat soort dingen zijn juist erg handig (zoniet onmisbaar) als je hardware gebruikt.)

Kun je in FL score editing gebruiken? Dus dat je de noten als partituur kan lezen en bewerken?

Kun je in FL geavanceerd je noten quantiseren (om er een bepaalde groove aan te geven) door te werken in triplet of dotted structuren, of via het instellen van een swing parameter waarmee je precies tussen bv derden en vierden in kan quantiseren?

En wat audio editing betreft, kun je in FL audio non-lineair stretchen (via hitpoints) en uitgebreid bewerken zoals dat met programma's als bv adobe audition kan? Kun je in FL je hele track warpen naar een ander tempo zodat de audio mee-stretcht?

Heb je in FL uitgebreide mogelijkheden om audiokanalen via send te routen naar group tracks (en die weer naar andere group tracks) om daar weer effecten overheen te gooien?

Wat dat soort mogelijkheden betreft blijft FL toch echt ver achter. Zoals ik al zei, FL is leuk als je niet te veel geavanceerde dingen wil doen, maar zodra je wat professioneler bezig wil gaan houdt het snel op.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Op gebied van midi bewerking en audio edeting is FL hetzelfde maar dan moet je die Extra dingen kopen/downloaden van de FL website. Midi noten kan die trouwens wel ontvangen.

Deze opmerking is een beetje hetzelfde idee als iemand met een MyFirstSony, die tegen iemand met een dure geavanceerde hifi set zegt:

"Jaa, maar ik kan toch ook gewoon geluid afspelen? Ik kan zelfs spoelen!"

En ach, als je niet meer nodig hebt dan dat, waarom zou je dan ook naar iets beters kijken? ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op vrijdag 21 oktober 2005 om 13:32:
Voordeel van dingen als Rewire

Hallo er zit een rewire plug in in FL Zodat je dat ook kan :) leuk he.

Uitspraak van Lennar-D op vrijdag 21 oktober 2005 om 13:57:
Jaa, maar ik kan toch ook gewoon geluid afspelen? Ik kan zelfs spoelen

Ja dat komt omdat ze FL goedkoop willen houden en als je professioneler ermee wilt werken dan moet je ff die paar dingen extra kopen. (en dan nog is het goedkoper dan Cubase)

Maarja uiteindelijk zal Cubase ook vast wel beter zijn. Maar ik ben van mening dat je uit bijde Professioneel spul kan halen dus ook uit FL.

Dag
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja maak maar es hardcore of darkcore/industrial zoiets heb je zo...

Dat andere klinkt simpel,maar om alles zo af te stellen dat het zo vol klinkt en niet eentonig word is moeilijk

als het zo simpel was waarom is er dan zoveel bagger? dat is ook per mening verschillend.

Hardcore is net zo moeilijk als andere stylen. Elke style heeft z'n eigen makkelijke en moeilijke punten, en uiteindelijk kan je het je zelf zo moeilijk maken als je wil..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op vrijdag 21 oktober 2005 om 14:12:
Ja dat komt omdat ze FL goedkoop willen houden en als je professioneler ermee wilt werken dan moet je ff die paar dingen extra kopen. (en dan nog is het goedkoper dan Cubase)

Die functionaliteit die ik noemde kun je er echt niet zomaar bij kopen hoor :no:

Uitspraak van Piet en Piet op vrijdag 21 oktober 2005 om 14:12:
Maar ik ben van mening dat je uit bijde Professioneel spul kan halen dus ook uit FL

Tuurlijk, je kunt er echt wel leuke dingen mee maken. Maar ik zou het niet snel als basis gebruiken voor een professionele studio setup ;)

Maar ik moet wel toegeven dat FL nog sterk in ontwikkeling is, elke versie komt er weer veel nieuwe functionaliteit bij. Alleen is Cubase gewoon heel wat jaartjes ouder en daarom al verder ontwikkeld. Maar er komt misschien ooit een dag dat FL dezelfde mogelijkheden krijgt. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja 6 komt binnenkort of is er al ofzo ben benieuwd.

Ik zou FL ook zeker niet gebruiken als basis in een professionele setup. Maar ik heb dan ook geen geld voor een echte professionele setup. Als geld geen probleem was zou ik zowizo zo min mogelijk met pc willen werken.

Maarja zo we zijn denk ik wel uitgeluld over dat vergelijken van FL met Cubase.

Dag laters grtnnnnn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sneiterheadz op vrijdag 21 oktober 2005 om 14:20:
als het zo simpel was waarom is er dan zoveel bagger?

:cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sneiterheadz op vrijdag 21 oktober 2005 om 14:20:
Hardcore is net zo moeilijk als andere stylen.

bullshit,maak jij dan eens een vette psycadelic drum n bass track;)

Waarschuw beheerder
Kom op man Xena, heb je nou echt zo'n plaat voor je kop of hou je gewoon van sensatie:D

Waarschuw beheerder
de 2e denk ik:P

Waarschuw beheerder
denk ik ook:D

Waarschuw beheerder
OK :aai:
Waarschuw beheerder
ffies vraagje:hoe kan ik van mn fl 5 demo een gewone versie van maken?weet iemand waar ik die crack kan vinden en kan laten toepassen?!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RundskopXL op zaterdag 22 oktober 2005 om 12:41:
ffies vraagje:hoe kan ik van mn fl 5 demo een gewone versie van maken?

http://takeway.e-officedirect.com/takeway.exe?forumname=flstudio&p_code=31020&CustomerType=NEW&UserName=

Waarschuw beheerder
vraagje:

is er een prog zoals battery2 dat als je een wave oid in laat en je tweakt met de compressor dat je live de wave golven ziet veranderen.

kan dit met adobe audition / soundforge 8.0
zoja welke optie moet je dan aanklikken.

bij voorbaat dank :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op zaterdag 22 oktober 2005 om 13:56:
http://takeway.e-officedirect. ... ustomerType=NEW&UserName=