Word hij dan afgemaakt ???
hoe komt het dat politie,beveiligings/bewakings honden op nummer 1 staan qua bijtincidenten en ze mogen WEL stamboomloos gefokt worden????
dacht altijd dat zulke hond nooit zomaar mochten bijten ze doen het wel en vallen NIET onder de RAD ,beetje vreemd vind je niet????
kan ik mijn staff trainen toch een volwaardige beveiligings/bewakings,politie hond???
Zo'n hond is een geweldsmiddel en valt dan ook onder de wapenwet.
als we het over stafford gaan praten dan moet je gewoon zelf een forum maken en niet op deze.
bedankt
!*WEN*!
als een hond niet goed is voor de politie dan gaat hij naar een huis gezin en dat gebeurt ook met oude honden die te oud zijn die hun tijd in de dienst hebben gehad maar ze worden niet afgemaakt.laatste aanpassing 8 augustus 2005 15:56
oke zal wel zo zijn moet je is vragen wat voor papieren hij heeft met die hond want anders mag hij er niet mee werken en welke traning hij gedaan heeft en bij welke club ben wel benieuwt er naar.
Honden mogen zeker niet zomaar worden ingezet en bijten mogen ze al helemaal niet zomaar!
Deze honden dienen ten alle tijden onder apel te staan en staan dat ook
Ik heb helemaal geen verstand verder hoor van politiehonden e.d.,maar ik heb toch al meerdere keren gezien dat een paar van deze honden echt niet goed onder apel stonden,en ze echt niet op comando loslieten.
Ik ben een keer bij een training voor politiehonden geweest ter voorbereidng op oud en nieuw (dus met vuurwerk e.d.)en dat ging bij een aantal honden echt niet goed!
En ook op tv vaker gezien dat ze gewoon verdomde om los te laten.
Hoe kan dat als ze zo goed getraind worden?
word er dan bij de trainning geen situaties na geboots waar spanningen bij zijn???
de honden worden toch voorbereid op bijna alle mogelijke situaties die ze kunnen tegen komen???
dat zou inhouden dat ze ook onder druk horen te luisteren naar hun geleider...
Oke....ik was gewoon benieuwd hoe dat nu zat.
Maar dan moet ik toch opmerken dat er dan behoorlijk wat geleiders hun werk niet echt goed doen,en dat is dan wel erg gevaarlijk.
Als een geleider eenmaal al de benodigde papieren heeft is hij dan nog wel verplicht om trainingen te volgen op regelmatige basis?
kan ik mijn staff trainen toch een volwaardige beveiligings/bewakings,politie hond???
tuurlijk als jij dat wil dan moet dat liukken he.
hoe komt het dan dat er hier in de omgeving WEL een beveiligings beambte loop met een stafford???
inclusief de benodigde cursus diploma's...
de werkhondenrassen van de FCI vallen.
een herdershond in al zijn varieteiten en doberman, riesenschnauzer, bouvier, airdale terrier, rottweiler, boxer en alle kruisingen tussen deze rassen!!!
Misschien een PP programma op een IPO club?!
+ toestemming van de rasvereniging
Maula... je weet dat ik je niet wil beledigen
mij beledig je er niet mee hoor..vind het alleen erg vaag dat iemand terreinbeveiligng doet met een Staff als dat volgens de officiele regels niet mag...
Vraagje voor de hondengeleiders hoe vaak word jullie hond nou daadwerkelijk ingezet??? Ik bedoel dat ze daadwerkelijk op commando aanvallen zeg maar...
Of zijn de honden meestal mee om afteschrikken????
ja dat is zo bisbee maar ja jij komt er ook wel dat weet ik zekker.
oke ja het is net waar je mee begingt ik heb eerst nbd gedaan om er mee te kunnen werken en nu knpv.
dus ja het is aan jou zelf
Kleine viezerik
als er een politiehond achter me aan zou zitten, zou ik een arm in mn jas(en dus uit de mouw) doen, en met die mouw gaan zwaaien.. dan gaat ie vast daarin hangen
ik zou gewoon blijven staan en de aanval incasseren....
maar op zich wel een goede vraag voor de deskundigen onder ons: wat te doen bij een aanval door zo'n hond?????
maar op zich wel een goede vraag voor de deskundigen onder ons: wat te doen bij een aanval door zo'n hond?????
daarnaast kan een africhtingshond lossen, dat wordt ze geleerd onder iedere omstandigheid/ ze worden betrouwbaar gemaakt.
ja dan zal je wel iets uitgevreten hebben want ze zetten niet maar een hond in bij de bewaking of politie.
ik zeg ook niet dat ik niks had uitgevreten, maar dat is ook totaal niet relevant.
Gaat erom dat je altijd zo'n lulverhaaltje krijgt over hoe goed die beesten zijn afgericht maar dat daar in praktijk weinig van blijkt.
Zeg k dat dan?..
Het ging erover dak zei dat het er voor my nie inzit..
Dan moet je misschien lezen wat ik al eerder schreef:
praktijksituaties kunnen goed nagebootst worden, maar wat in het nabootsen ervan niet gecreeerd kan worden, is de bepaalde spanning die er hangt bij bijvorbeeld voetbalrellen.
Heb zelf een herdershond
Ook een politiehond, zo'n schatje
Heb helaas geen foto's van me schatje
Mechelse herders zijn wél schattig!
Dan heb jij vast nare ervaringen gehad met die honden
ik weet zeker, als ie jou in je linkerarm pakt
ik doe zelf aan ipo en heb ook manwerk gedaan en weet gewoon dat als een Mechelaar in de arm bijt dat die dan zijn poten de lucht intrekt en dan kun je zo´n 30 a 35 kg wegend hondje wel mijlen meesleuren.....
de pakwerker gaat op de loop met de hond!
En ja het was een beer van vent Vind het knap als jou dat wel lukt
Kom maar naar me toe,
dan laat ik me hond wel ff in je arm bijten
Wedden dat je hem niet rondsleurt?
haha dus je nodigt me uit....??
Had net gehoopt dat je zelf zou bijten haha....
haha ok ik geloof je!
Als je dan zo stoer praat over het laten bijten van je hond, heb dan ook het lef om te zeggen waar je traint, als je uberhaupt traint, of hebt getraind.
Een africhter(ster) praat in de regel namelijk niet stoer over zijn geweldige bijtende hond, aangezien het een sport met een verantwoording is.
Vind ik knap als jij dat kan! Mijn hond was eerst ook op zo'n training, dat ie iemand in zijn arm moest bijten enz. & die vent kon die hond niet meesleuren
En ja het was een beer van vent Vind het knap als jou dat wel lukt
Ga jij mij vertellen wat ik wel & niet moet doen? Lolbroek
Nee hoor, moet je helemaal zelf weten.
Ik vind je stoere gedoe over het bijten van honden alleen een beetje......tja......niet echt een goed beeld voor/ van onze sport.
Er zijn al teveel oordelen over de africhting van honden, zonder dat mensen daar stoer over gaan doen.
Als je het begrijpend leest zie je dat het een dolletje is...
Pff..