Partyflock

Forumonderwerp · 801115

Waarschuw beheerder
heb je vragen over de africhting van de politiehond of een hond waar je mee werk stel ze dan en laat een berichtje achter op me profiel dat kan ik ze beantworden.of op de forum.

groetjes.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
'K ben eens op de politiehonden-school geweest in Nunspeet geloof ik. Was echt heel leuk om eens mee te maken. Heel veel herders, maar ook de paarden werden er getrained.

PLUS....Het paard van Sinterklaar was er haha
ook een politiepaard!:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja ik ben er ook is geweest was wel lachen daar en heb veel geleerd daar.

Waarschuw beheerder
Vraag het wel aan mn schoonvader :jaja:
Waarschuw beheerder
ehm jah ik heb een vraag......

hoeveel poten heeft een gemiddelde hond nou eigenlijk?

Waarschuw beheerder
Geen vragen maar wel een opmerking:

Je broek zit scheef! ;)

sorry :bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 10:08:
Je broek zit scheef!

sorry

ghehehehe

Waarschuw beheerder
ja dat heb je als je scheel kijk he

Waarschuw beheerder
sorry maar hij zit echt scheef, of je staat scheef!
Haai ik heb wel een vraagje...

Wat gebeurd er met een hond die afgekeurd word om ij de politie te zitten.

Ik bedoel ze worden allemaal getest en stel je voor 1 hond die faalt wat gebeurd daar dan mee ?

Word hij dan afgemaakt ???
Waarschuw beheerder
hoe komt het dat politie,beveiligings/bewakings honden op nummer 1 staan qua bijtincidenten en ze mogen WEL stamboomloos gefokt worden????

dacht altijd dat zulke hond nooit zomaar mochten bijten ze doen het wel en vallen NIET onder de RAD ,beetje vreemd vind je niet????

kan ik mijn staff trainen toch een volwaardige beveiligings/bewakings,politie hond???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 8 augustus 2005 om 14:35:
hoe komt het dat politie,beveiligings/bewakings honden op nummer 1 staan qua bijtincidenten en ze mogen WEL stamboomloos gefokt worden????

dacht altijd dat zulke hond nooit zomaar mochten bijten ze doen het wel en vallen NIET onder de RAD ,beetje vreemd vind je niet????

kan ik mijn staff trainen toch een volwaardige beveiligings/bewakings,politie hond???

Ze mogen ook niet zomaar bijten en dat gebeurt ook vaker niet dan wel!
En dan daarbij, op nummer 1 staan de golden retriever en de labrador qua bijtincidenten!
Dus waar haal je het in godsnaam vandaan?
Sinds wanneer worden die gebruikt binnen de KNPV of de IPO???
daarnaast kan een africhtingshond lossen, dat wordt ze geleerd onder iedere omstandigheid/ ze worden betrouwbaar gemaakt.
Iets wat de gemiddelde huishond als die driften vrij zouden komen zonder training dus vaak niet zomaar doet.
Zo'n hond is een geweldsmiddel en valt dan ook onder de wapenwet.
Er kan altijd iets misgaan, je werkt namelijk met levende wezens en niet met computer gestuurde machines
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WendyW op maandag 8 augustus 2005 om 14:56:
Zo'n hond is een geweldsmiddel en valt dan ook onder de wapenwet.

sinds waneer is een stafford een wapen dan?????

ik weet niet welk wetboek jij leest maar in degene die ik ken staat nergens dat een dier een wapen is of kan zijn....

en met al dat geweld van tegenwoordig kan je geweld toch alleen maar met geweld bestrijden ....

ow maar er zijn zeker staffords die gebruikt worden voor africhting...

ga maar eens google'n je zult verbaasd staan waar een stafford allemaal wel niet voor gebruikt kan worden..

Waarschuw beheerder
!*WEN*!

als een hond niet goed is voor de politie dan gaat hij naar een huis gezin en dat gebeurt ook met oude honden die te oud zijn die hun tijd in de dienst hebben gehad maar ze worden niet afgemaakt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als we het over stafford gaan praten dan moet je gewoon zelf een forum maken en niet op deze.
bedankt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 15:53:
als we het over stafford gaan praten dan moet je gewoon zelf een forum maken en niet op deze.
bedankt

ik stel je een vraag hoor...die beantwoord (nou ja poging tot) word door iemand anders...

en een stafford is ook een hond toch????

heb je vragen over de africhting van de politiehond of een hond waar je mee werk stel ze dan ????

en dit zeg je toch zelf dus ik stel een vraag over de hond waar ik mee wil samen werken

en dan doe jij zo boos tegen mij,vind ik niet zo tof van je ...

of weet je het niet?? in dat geval zoek ik verder naar antwoorden..

Waarschuw beheerder
je weet best dat je in nederland niet met een stafford kan werken dat die er om bekent staan dat ze niet meer los laten.en sorry als ik je beledicht heb.
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 15:52:
!*WEN*!

als een hond niet goed is voor de politie dan gaat hij naar een huis gezin en dat gebeurt ook met oude honden die te oud zijn die hun tijd in de dienst hebben gehad maar ze worden niet afgemaakt.laatste aanpassing 8 augustus 2005 15:56

Oke tnx voor je antwoord :D
Waarschuw beheerder
hoe komt het dan dat er hier in de omgeving WEL een beveiligings beambte loop met een stafford???

inclusief de benodigde cursus diploma's...

Waarschuw beheerder
ja hier loopt er ook een maar die werk er niet mee en die doet er wel cursus mee maar niet die je voor politie hond nodig heb die doet gewoon gehoorzaamheid traning er mee.
Waarschuw beheerder
deze persoon heeft hem als werk hond...
Waarschuw beheerder
Lezen..........een gecertificeerde politie/ bewakingshond is een geweldsmiddel en valt onder de wapenwet.
Honden mogen zeker niet zomaar worden ingezet en bijten mogen ze al helemaal niet zomaar!
Deze honden dienen ten alle tijden onder apel te staan en staan dat ook.
Ik heb het niet over jou stafford als wapen of geweldsmiddel!

Verder is het verboden om met een stafford africhting te doen in nederland.
tuurlijk zijn er verenigingen waar de trainer misschien naast zijn werkhond een stafford heeft en het beestje eens mag bijten.
Maar een IPO of KNPV certificaat zal de hond nooit krijgen.
Darnaast moet je toestemming hebben vancde rasvereniging, maar dan nog zal er geen ereniging te vinden zijn, waar je met een stafford terecht kan.
verenigingen stoppen hun tijd liever in honden waar ze wel wat mee kunnen en die onder de werkhondenrassen van de FCI vallen.

Waarschuw beheerder
oke zal wel zo zijn moet je is vragen wat voor papieren hij heeft met die hond want anders mag hij er niet mee werken en welke traning hij gedaan heeft en bij welke club ben wel benieuwt er naar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 8 augustus 2005 om 16:20:
deze persoon heeft hem als werk hond...

Dan zal die persoon waarschijnlijk toestemmig hebben gekregen van de betreffende rasvereniging.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 16:22:
oke zal wel zo zijn moet je is vragen wat voor papieren hij heeft met die hond want anders mag hij er niet mee werken en welke traning hij gedaan heeft en bij welke club ben wel benieuwt er naar.

Misschien een PP programma op een IPO club?!
+ toestemming van de rasvereniging

Waarschuw beheerder
ja want bij de knpv en de nbd krijg je geen toestemming.
om met zo hond de traning te gaan volgen
Waarschuw beheerder
Bij mijn weten bij een IPO club ook niet, mits toestemming van de rasvereniging, maar ondanks dat mag je bij mijn weten geen examens doen of keuringen.
Maar als het PP is dan mag je daar in nederland volgens mij ook niet mee werken.
Ik dacht dat dat weer meer voor amerika gold.
De fokker van mijn dober hefet met enkele dobers PP gedaan, maar die werden wel naar Amerika geexporteerd

Waarschuw beheerder
ja dat is zo want ik heb even gekeken je mag alleen met herder rottweilers met staart en dan met bouvies met staart en verder heb ik geen rassen kunnen vinden in de regelement.
van de knpv en de nbd.
Waarschuw beheerder
Hehehe, vergeet de ongecoupeerde dobermann niet!
Zijn er niet veel meer binnen de KNPV, maar er zijn er echt nog wel wat gelukkig :-)

Waarschuw beheerder
ja daar heb je gelijk in dat is zo die was ik vergeten om dat je die bijna niet meer ziet.
Waarschuw beheerder
Klopt, ze zijn er nog maar heel weinig helaas.
Ik heb daar met en goede reu en teef toch ooit wel een keer verandering in te brengen ;-)
Ik ken er 2 die in de KNPV zitten...dus dat is niet veel

Waarschuw beheerder
dat is wel lachen ja zal mooi zijn als je weer goede honden er mee fokt en dan weer een beetje terug komt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WendyW op maandag 8 augustus 2005 om 16:22:
Honden mogen zeker niet zomaar worden ingezet en bijten mogen ze al helemaal niet zomaar!
Deze honden dienen ten alle tijden onder apel te staan en staan dat ook

Ik heb helemaal geen verstand verder hoor van politiehonden e.d.,maar ik heb toch al meerdere keren gezien dat een paar van deze honden echt niet goed onder apel stonden,en ze echt niet op comando loslieten.
Ik ben een keer bij een training voor politiehonden geweest ter voorbereidng op oud en nieuw (dus met vuurwerk e.d.)en dat ging bij een aantal honden echt niet goed!
En ook op tv vaker gezien dat ze gewoon verdomde om los te laten.
Hoe kan dat als ze zo goed getraind worden?

Waarschuw beheerder
datze dan niet los laten in de praktijk komt door de spanning van de omgeving.en dan heb je kan dat ze niet meer los laten.en als je op tranings veld staat heb je minder spanning en minder agressie en dan zijn ze rustiger en je heb er bij die niet goed los laten maar dat ligt dan aan de geleider van de hond.
Waarschuw beheerder
word er dan bij de trainning geen situaties na geboots waar spanningen bij zijn???

de honden worden toch voorbereid op bijna alle mogelijke situaties die ze kunnen tegen komen???

dat zou inhouden dat ze ook onder druk horen te luisteren naar hun geleider...

Waarschuw beheerder
ja bij de nbd wel maar bij de knpv niet nbd is echt praktijk en de knpv is meer sport en dat is op een veld en nbd is binnen en buiten

Waarschuw beheerder
hoe kan ik ze snel uitschakelen

Waarschuw beheerder
als ik bijv een stuk vlees voor ze neus gooi doet ie dan relaxed

Waarschuw beheerder
Leuk die pliesiehonden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bof (L) Bert op maandag 8 augustus 2005 om 17:18:
Ik heb helemaal geen verstand verder hoor van politiehonden e.d.,maar ik heb toch al meerdere keren gezien dat een paar van deze honden echt niet goed onder apel stonden,en ze echt niet op comando loslieten.
Ik ben een keer bij een training voor politiehonden geweest ter voorbereidng op oud en nieuw (dus met vuurwerk e.d.)en dat ging bij een aantal honden echt niet goed!
En ook op tv vaker gezien dat ze gewoon verdomde om los te laten.
Hoe kan dat als ze zo goed getraind worden?

Nogmaals, je werkt wel met levende wezens en geen machines!
Ondanks trainingen kan er altijd wat fout gaan, zeker in praktijk situaties waarin de spanningen en dergelijke heel anders zijn.
Sommige honden reageren op die veranderingen, maar dat weet je vantevoren niet.
mede daarom mag een politiehond dus niet zomaar worden ingezet en zeker niet zomaar bijten (daar moet echt rede voor zijn)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 8 augustus 2005 om 20:27:
word er dan bij de trainning geen situaties na geboots waar spanningen bij zijn???

de honden worden toch voorbereid op bijna alle mogelijke situaties die ze kunnen tegen komen???

dat zou inhouden dat ze ook onder druk horen te luisteren naar hun geleider...

Een partijtje voetbal rellen tussen bijvoorbeeld ajax en feyenoord fans valt moeilijk na te bootsen en dus moeilijk op te trainen.
Ja ze horen onder druk te luisteren, en tja, het blijven levende wezens.
Overigens 1 opmerkling.........het niet willen lossen en het niet goed onder apel staan in dergelijke situaties is vaker een fout van de geleider dan een fout van de hond!
Honden reageren op hun geleider en handelen naar de acties van hun geleider.
Dit kan bijvoorbeeld ook onbewuste spanning van de geleider zelf zijn met dit soort situaties.
Als het allemaal zo makkelijk was het werken met honden...........
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:52:
als ik bijv een stuk vlees voor ze neus gooi doet ie dan relaxed

jammer maar helaas.....voedselweigering is een spectaculair onderdeel binnen de KNPV opleiding ;-)
Waarschuw beheerder
Oke....ik was gewoon benieuwd hoe dat nu zat.

Maar dan moet ik toch opmerken dat er dan behoorlijk wat geleiders hun werk niet echt goed doen,en dat is dan wel erg gevaarlijk.
Als een geleider eenmaal al de benodigde papieren heeft is hij dan nog wel verplicht om trainingen te volgen op regelmatige basis?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bof (L) Bert op maandag 8 augustus 2005 om 23:16:
Oke....ik was gewoon benieuwd hoe dat nu zat.

Maar dan moet ik toch opmerken dat er dan behoorlijk wat geleiders hun werk niet echt goed doen,en dat is dan wel erg gevaarlijk.
Als een geleider eenmaal al de benodigde papieren heeft is hij dan nog wel verplicht om trainingen te volgen op regelmatige basis?

Bij mijn weten wel, zo'n 2 a 3x per week.
Maar het is niet zo dat geleiders hun werk niet goed doen.
Spanningen zijn er altijd en met bepaalde incidenten kunnen die spanningen oplopen/ adrealine, etc, etc.
De ene geleider zal daar gevoeliger voor zijn dan de ander, maar die spanning kan je wel over brengen op je hond en je hond handeld daar naar.
Ik train dan geen KNPV, maar wel sportafrichting.
Maar gewoon trainen is toch bijvoorbeeld ook heel iets anders dan een examen.
Door spanningen ga je anders lopen en begeleid je de hond vaak toch anders, waardoor je hond ook acties gaat ondernemen die hij normaal nooit doet en hem zelfs kan peren.
En aangezien je nu eenmaal met mensen en honden werkt, beide geen machines, kunnen er wel eens dingen fout gaan, dus ook in praktijksituaties.
Honden worden daarom wel vaak ingezet, ook om af te schrikken, maar dat betekent niet dat ze ook zomaar in gezet mogen worden om een burger te bijten ;-)
Waarschuw beheerder
Je hebt er inderdaad gelijk in dat je hoe dan ook jouw gevoelens overbrengt op je hond,dat is in het dagelijks leven ook al laat staan in dat soort situaties!
En ik vind het erg goed dat ze verplicht moeten blijven trainen!

Bedankt voor je uitleg......:flower:
Waarschuw beheerder
Kan ik met mijn Yorkie en mijn Cavalier ook pakwerk doen?

Lijkt me wel lachen, met kleine hunties...

Waarschuw beheerder
tuurlijk als jij dat wil dan moet dat liukken he.
Artiest Bisbee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 8 augustus 2005 om 14:35:

de knpv kan alleen met de volgende rassen:

een herdershond in al zijn varieteiten en doberman, riesenschnauzer, bouvier, airdale terrier, rottweiler, boxer en alle kruisingen tussen deze rassen!!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 augustus 2005 om 08:29:
tuurlijk als jij dat wil dan moet dat liukken he.

andere rassen worden niet toegelaten tot de officiele examens!!
mischien wel voor de grap meetrainen, maar ook dat betwijfel ik want het zijn harde trainers die het zeer serious nemen....

je zou wel naar een ipo-school kunnen gaan en een keer lollig meedoen..haha!
dat is ook een africhtingschool maar dan voor de sport
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 8 augustus 2005 om 16:12:
hoe komt het dan dat er hier in de omgeving WEL een beveiligings beambte loop met een stafford???

inclusief de benodigde cursus diploma's...

Maula... je weet dat ik je niet wil beledigen maar die Beveiligingsbeambte kraamt uit zijn nek als die zegt dat zijn hond een KNPV of certificaat voor beveiliginshond heeft!!
simpel omdat de regels vanaf de begintijd gewoonweg geen andere honden toelaten dan degene die ik al eerder had opgenoemd. (deze geld puur hier in NL)

dus die Beveiligings beambte loopt het risico om zijn baan kwijt te raken en om een dikke boete op te lopen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WendyW op maandag 8 augustus 2005 om 16:22:
de werkhondenrassen van de FCI vallen.

precies Wendy heeft gelijk!!!

Uitspraak van Bisbee op woensdag 10 augustus 2005 om 08:44:
een herdershond in al zijn varieteiten en doberman, riesenschnauzer, bouvier, airdale terrier, rottweiler, boxer en alle kruisingen tussen deze rassen!!!

dit zijn dus de rassen die uitsluitend mogen meedoen aan de africhtingsport IPO, NBG en KNPV en die in aanmerking komen voor de desbetreffende africhtingscertificaat!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WendyW op maandag 8 augustus 2005 om 16:24:
Misschien een PP programma op een IPO club?!
+ toestemming van de rasvereniging

ook bij een ipo-club niet omdat daar ook dezelfde regels gelden als bij een NBG of knpv vereniging!!
een stafford valt gewoon weg niet onder de werkhondenrassen van de fci dus zal daar ook niet voor in aanmerking komen!!

dus niet om de staffies aftekraken want ik vind ze ook heel mooi, maar je kunt er nooit of te nimmer volgens de reglementen een africhtinscertificaat bij halen!

de africhtingssport is een seriouse bezigheid en deze regels worden niet veranderd!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en ik zelf vind dat de meeste mechelaren helemaal niet voldoen aan de regels die de KNPV zelf heeft opgesteld!!
en juist door deze andere rassen oa de bouvier, rottweiler of dober veel negeren!! zelfs de Duitse herder al!!

om een paar voorbeelden te noemen:

ik werk zelf al ca 4 jaar in de beveiliging!!
en heb het een en ander dus wel gezien en gemerkt.
heb dus vele discussies gehad als ROTTWELER-fan met vooral de jongere africhters die zooooo heilig geloven in de mechelaar en gevraagd waarom zij dat deden??

hun antwoord!!
omdat het een zo gemakkelijk afterichtende hond is, hij is relatief snel klaar en zo betrouwbaar en doet zijn werk dan ook vele malen beter dan alle andere rassen!!

een bouvier, en rottweiler zouden te koppig zijn en te dom??
ook duurt het volgroeien langer en dat kost dus meer tijd en geld!
zelfs een duitse herder zou al te koppig zijn??
dus vallen deze 3 al uit als niet graag willen werkende honden!!!
en een boxer bakt er helemaal niets van, volgens hun,
en die straalt niets uit!

Nou mijn eigen visie over wat wel een goede werkhond moet zijn!

vele africhters zijn al vaak door hun eigen mechelaar gebeten! zij het door adrenaline of dominantie werd mij ook door hun verteld!!
nou ik ben nog nooit gebeten door mijn rottweiler tijdens de africhting, en heb dit ook nooit bij anderen zien gebeuren!

een te vertouwende hond de mechelaar?? mijn mening!!

ken vele africhters die hun hond niet eens los over straat durven te laten lopen! die zijn de gehele dag of aangelijnd of zitten opgesloten in de kennel.
ik zelf vind dat een diensthond een vertrouwende en vriendelijkzelfe uitsraling moet hebben tijdens het werken, en dat hebben de mechelaars die ik heb ontmoet tijdens mijn dienst absoluut niet!
ze maken zoveel kabaal dat een indringer die binnen zit de hond al aanrijdend hoort aankomen!
ze zijn zo opgefokt dat je zeer zekers niet over een rustig/ stabiele karakter kunt spreken!
terwijl dat wel voorwaarden behoren te zijn?

een rottweiler, bouvier of D-herder te moeilijk??
ja dat zegt wat over hun slimme iq!! dus zeer zekers niet dom!!
deze rassen laten zich de stof er niet inslaan..!
als je dat doet doen ze idd de 1ste tijd niets meer voor jou, ja dikkopig word het dan genoemd?? ik zie het eerder als inteligentie, (bedoel die hond zal toch gek zijn??)
bij deze moet je het erin trainen en dat doe je door veel aandacht en liefde en tijd!! ja soms wel 3 t/m 4 jaar!!
maarja dan kun je ook geen certificaat binnen de 2 jaar erop hebben en ze dan voor vele duizenden euro´s aan de politie of buitenland verkopen!

kortom ik vind de meeste mechelaren niet eens KNPV waardig!!
men vergeet in de meeste gevallen de eigen opgestelde regels... dat een diensthond een zeer sociale en betrouwbare hond behoort te zijn, en deze de africhting dan ook als een spelletje moeten zien!! ipv dat het zijn karakter gaat beheersen.

Men kijkt nu vaker naar de kwantiteit dan kwaliteit!!
en dat zie je dus tijdens de diensturen veelzijdig weerkomen!

dus doe mij maar een rott of andere rassen, die wel weten wat uitstraling is en de zelfverzekerde en kalmte zelfe zijn, en die alleen maar ingrijpen en zich zodanig ook gedragen pas als het nodig is!!

ipv al dat zenuwachtige tot overspannende aantoe!!
ik zou helemaal gek worden als ik een nacht met die druktemakers op pad zou moeten!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op woensdag 10 augustus 2005 om 08:52:
Maula... je weet dat ik je niet wil beledigen

mij beledig je er niet mee hoor..vind het alleen erg vaag dat iemand terreinbeveiligng doet met een Staff als dat volgens de officiele regels niet mag...

Vraagje voor de hondengeleiders hoe vaak word jullie hond nou daadwerkelijk ingezet??? Ik bedoel dat ze daadwerkelijk op commando aanvallen zeg maar...
Of zijn de honden meestal mee om afteschrikken????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op woensdag 10 augustus 2005 om 12:29:
mij beledig je er niet mee hoor..vind het alleen erg vaag dat iemand terreinbeveiligng doet met een Staff als dat volgens de officiele regels niet mag...

Ja dan is dat toch 1tje die de verleiding niet aankan en een beetje indruk wilt maken, ten koste van zijn baan!!
want je mag alleen maar met een gecertificeerde hond op pad, dus ook niet een waar je mee in opleiding bent??

Uitspraak van Maula op woensdag 10 augustus 2005 om 12:29:
Vraagje voor de hondengeleiders hoe vaak word jullie hond nou daadwerkelijk ingezet??? Ik bedoel dat ze daadwerkelijk op commando aanvallen zeg maar...
Of zijn de honden meestal mee om afteschrikken????

echt zelden, hij word alleen als afschrikmiddel gebruikt, zeg maar een soort van eigen beveiliging!!
tenzij er echt iets aan de hand is, en je wel moet uit zelfverdediging of van jezelf of derden, dat kan zijn personen maar ook eigendommen ervan!!

Waarschuw beheerder
zo weer een persoon er bij die er verstangt van heb.
en die ook er over mee kan praten.
Waarschuw beheerder
haha een beetje..!
maar jij bent de geleider dus zal er zeer zekers wel meer verstand van hebben!!

ik ken alleen de theorie en jij de praktijk!

Waarschuw beheerder
stelletje politie honden:/

Waarschuw beheerder
ja het is wat he sander

Waarschuw beheerder
ja dat is zo bisbee maar ja jij komt er ook wel dat weet ik zekker.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 05:11:
ja dat is zo bisbee maar ja jij komt er ook wel dat weet ik zekker.

hoop het, wil een nakomeling van mijn Vanja gaan gebruiken en met die dan de knpv gaan doen, of certificaat voor beveiligingshond... maar dat moet wel minder zijn dan de knpv, wat de zwaarte betreft??
dus zal de knpv wel gaan worden, want heb veel te bewijzen in de omgeving..haha!

Waarschuw beheerder
oke ja het is net waar je mee begingt ik heb eerst nbd gedaan om er mee te kunnen werken en nu knpv.
dus ja het is aan jou zelf
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 14:06:
oke ja het is net waar je mee begingt ik heb eerst nbd gedaan om er mee te kunnen werken en nu knpv.
dus ja het is aan jou zelf

dat kan natuurlijk ook!! eerst de NBD en daarna de knpv...

maar 1 ding staat zeker!! het is en blijft de rottweiler waar ik het mee wil doen.
anders hoeft het niet... haha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op donderdag 11 augustus 2005 om 14:14:
het is en blijft de rottweiler waar ik het mee wil doen.
anders hoeft het niet...

EUUUUUUUGHJ Bisbee... doe jij het met Rotties?? Sorry, maar dat had ik echt niet achter jou gezocht. Kleine viezerik :P

Waarschuw beheerder
vlink je best doen dan komt het wel goed denk ik bisbee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 16:29:
vlink je best doen dan komt het wel goed denk ik bisbee

dat is wel mijn streven!!

Waarschuw beheerder
daarom ik hoor het wel wanneer je begingt
Waarschuw beheerder
kan je die honden niet zo africhten dat ze woute bijten :d
Waarschuw beheerder
donateur
als er een politiehond achter me aan zou zitten, zou ik een arm in mn jas(en dus uit de mouw) doen, en met die mouw gaan zwaaien.. dan gaat ie vast daarin hangen:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:) ! op zondag 14 augustus 2005 om 13:02:
als er een politiehond achter me aan zou zitten, zou ik een arm in mn jas(en dus uit de mouw) doen, en met die mouw gaan zwaaien.. dan gaat ie vast daarin hangen

ik zou gewoon blijven staan en de aanval incasseren....

maar op zich wel een goede vraag voor de deskundigen onder ons: wat te doen bij een aanval door zo'n hond?????
Waarschuw beheerder
donateur
Kun je ze zo africhten dat ze beter nederlands kunnen tikken dan jou?
Waarschuw beheerder
is het waar dat als je m dan hard op ze neus slaat die dan wel los zal laten O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Richard op zondag 14 augustus 2005 om 13:49:
Kun je ze zo africhten dat ze beter nederlands kunnen tikken dan jou?

of beter zijn in gramatica dan jij
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PARRUK op zondag 14 augustus 2005 om 13:51:
is het waar dat als je m dan hard op ze neus slaat die dan wel los zal laten

reken maar dat ie dan nog harder vast bijt ;-)
daar worden ze op getraind namelijk!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op zondag 14 augustus 2005 om 13:46:
ik zou gewoon blijven staan en de aanval incasseren....

maar op zich wel een goede vraag voor de deskundigen onder ons: wat te doen bij een aanval door zo'n hond?????

Direct stoppen met hetgeen waar je mee bezig was, zodat de geleider de hond kan laten lossen, of nog beter natuurlijk: Zorgen dat je nooit in een situatie beland, waar ze honden voor in mogen zetten :-)
Ga in geen geval vechten met de hond, schoppen of slaan, stil staan en stoppen is de beste remedie denk ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op zondag 14 augustus 2005 om 13:46:

proberen harder te rennen dan de hond kan..haha!!!

een hond word geleerd dat bij stilstaan hij niet mag grijpen, pas bij het minst geringste verweer hapt die toe!

dus dat zou je kunnen proberen, maar voor de andere kant mag hij niet aanvallen, doet die dat wel is hij niet onder apel (commando) en heeft het stilstaan ook geen zin want dan bijt die toch...

Waarschuw beheerder
ja als je stil staat doen ze niks maar als je maar iets beweegt pakt hij je weer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 augustus 2005 om 19:24:
ja als je stil staat doen ze niks

Juist en dat is de 'bewaking' zodra je iets teveel beweeg pakt hij je weer bij je donder..

dus mijn tip : lekker zo stil mogelijk blijven staan
en succes

Waarschuw beheerder
ja dat is het beste.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WendyW op maandag 8 augustus 2005 om 14:56:
daarnaast kan een africhtingshond lossen, dat wordt ze geleerd onder iedere omstandigheid/ ze worden betrouwbaar gemaakt.

moet de eerste keer nog meemaken dat een politiehond WEL goed reageert op commando.

Loslaten doen ze sowieso met pijn en moeite. Heb het zelf mogen ondervinden en meermalen mogen aanschouwen ;)

Waarschuw beheerder
ja dan zal je wel iets uitgevreten hebben want ze zetten niet maar een hond in bij de bewaking of politie.

Waarschuw beheerder
Wil ook honde geleider worden by beveiliging..

Maar helaas zit dat er voor my nie in:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 augustus 2005 om 17:40:
ja dan zal je wel iets uitgevreten hebben want ze zetten niet maar een hond in bij de bewaking of politie.

ik zeg ook niet dat ik niks had uitgevreten, maar dat is ook totaal niet relevant.

Gaat erom dat je altijd zo'n lulverhaaltje krijgt over hoe goed die beesten zijn afgericht maar dat daar in praktijk weinig van blijkt.

Waarschuw beheerder
Heeft ook KNPV gedaan met mijn superhondje, bijten als de beste en niet meer loslaten... De 1e keer een kwartier bezig geweest om hem los te krijgen hahaha

[img width=640 height=480 cacheid=0006b539001cb877870be5ee1a00eddfd6]http://img368.imageshack.us/img368/4719/nero40ql.jpg[/img]

Dit is hem dan, mijn kanjer Nero...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 22 augustus 2005 om 16:05:
Maar helaas zit dat er voor my nie in

Hoezo niet?

Waarschuw beheerder
Omdak eerst dan by de beveiliging moe,daar ff n tydje meelopen(papieren halen) dan pas kom j in aanmerking daarvoor..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 23 augustus 2005 om 14:55:
Omdak eerst dan by de beveiliging moe,daar ff n tydje meelopen(papieren halen) dan pas kom j in aanmerking daarvoor..

maar wat wil je dan! zomaar eff een hondje uitlaten zonder enige ervaring??

Waarschuw beheerder
Zeg k dat dan?..

Het ging erover dak zei dat het er voor my nie inzit..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 augustus 2005 om 18:32:
ik zeg ook niet dat ik niks had uitgevreten, maar dat is ook totaal niet relevant.

Gaat erom dat je altijd zo'n lulverhaaltje krijgt over hoe goed die beesten zijn afgericht maar dat daar in praktijk weinig van blijkt.

Dan moet je misschien lezen wat ik al eerder schreef:
praktijksituaties kunnen goed nagebootst worden, maar wat in het nabootsen ervan niet gecreeerd kan worden, is de bepaalde spanning die er hangt bij bijvorbeeld voetbalrellen.
Gespannen geleiders en een totaal gespannen situatie en honden die daarop reageren en dus niet meer luisteren of gekke dingen gaan doen.
Daar ontkom je niet aan.
En vandaar dat een praktijkhond niet zomaar ingezet mag worden en dat deze honden dus ook echt niet zonder reden mogen bijten en het altijd eerst anders geprobeerd wordt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 23 augustus 2005 om 15:05:
Zeg k dat dan?..

Het ging erover dak zei dat het er voor my nie inzit..

maar als je nou gewoon je best deed, en de papieren haalde dan kon je toch gewoon hondengeleider worden, toch?

ik snap niet waarom het voor jou eranders niet inzit! bedoel een ieder moet eerst vanaf het begin starten.

Waarschuw beheerder
Als als als...

Als k alles van t vore wist,was k ryk en zat k nu ook op n tropisch eilend..

pff:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WendyW op dinsdag 23 augustus 2005 om 15:46:
Dan moet je misschien lezen wat ik al eerder schreef:
praktijksituaties kunnen goed nagebootst worden, maar wat in het nabootsen ervan niet gecreeerd kan worden, is de bepaalde spanning die er hangt bij bijvorbeeld voetbalrellen.

Prima, prima, prima... maar dat zal je ze nooit horen zeggen :no:

Gespannen geleiders en een totaal gespannen situatie en honden die daarop reageren en dus niet meer luisteren of gekke dingen gaan doen.

Ik maar denken dat het hele doel van training routine is, zodat je in gespannen, niet-alledaagse situaties terugvalt op die routine. Dat zou zeker moeten gelden voor de heren hermandad. De honden kun je het een stuk minder kwalijk nemen denk ik.

en dat deze honden dus ook echt niet zonder reden mogen bijten en het altijd eerst anders geprobeerd wordt

Mijn ervaringen duiden toch echt op iets heel anders.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Prima, prima, prima... maar dat zal je ze nooit horen zeggen

Nee, waarschijnlijk niet!

Ik maar denken dat het hele doel van training routine is, zodat je in gespannen, niet-alledaagse situaties terugvalt op die routine. Dat zou zeker moeten gelden voor de heren hermandad. De honden kun je het een stuk minder kwalijk nemen denk ik.

Het doel van een training is ook routine, maar training is totaal niet te vergelijken met een praktijksituatie.
de hele sfeer is tijdens, om het ff bij voetbal te houden, bij een voetbalwedstrijd totaal anders als op een trainingsveld. Horden mensen, agressief gedrag, uitdagen, gespannen geleiders die zich wellicht afvragen wanneer de boel escaleert, etc, etc, etc
Hoe goed je daar ook op oefend, echt erop trainen kan je niet.
Honden reageren heel sterk op dit soort situaties.
In dat soort situaties wordt er dus wel teruggevallen op routine, maar daar komen bepaalde spanningen bij los, bij geleiders (adrealine?), supporters, etc en die spanningen kan je niet op trainen, maar die spnaningen zorgen er wel voor dat honden minder goed kunnen luisteren ;-) Kijk maar naar examens, geleider is gespannen en de hond vertoond opeens capriolen die hij op een normale trainingsdag nooit doet, het gedrag van de geleider brengt een hoop in zo'n beestje teweeg.
Het beestje kan er idd niets aan doen, die reageerd met zijn zintuigen alleen op de situiatie en handelt naar het voor hem op dat moment, misschien vreemde gedrag van zijn geleider.

Mijn ervaringen duiden toch echt op iets heel anders

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar aangezien de politiehond een wapenmiddel is en onder de wapenwet gerekend wordt, mogen ze eigenlijk niet zomaar ingezet worden.
Wel om af te schrikken, maar niet ala minuut bijten.
Dat het soms toch moet gebeuren, tja...........

Waarschuw beheerder
hij blijft het goed doen deze forum.

Waarschuw beheerder
maar dat Nederlands van jou blijft kut

Waarschuw beheerder
ja is dat zo zal best kunnen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Heb zelf een herdershond (L)
Ook een politiehond, zo'n schatje :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 09:38:
Heb zelf een herdershond
Ook een politiehond, zo'n schatje

Als die net zo mooi is als de baas dan zal het idd wel een schatje zijn haha....

Maar heb je ook foto´s..?

ik geloof er namelijk niet in dat herdershonden schattig kunnen zijn, en vooral de mechelaar niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 6 september 2005 om 09:54:
Als die net zo mooi is als de baas dan zal het idd wel een schatje zijn haha....

haha :$ Nou nou..

Heb helaas geen foto's van me schatje :(

Mechelse herders zijn wél schattig! :D
Dan heb jij vast nare ervaringen gehad met die honden :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 10:53:
Heb helaas geen foto's van me schatje

Zeer jammer, woude graag vergelijken haha...
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 10:53:
Mechelse herders zijn wél schattig!
Dan heb jij vast nare ervaringen gehad met die honden

Zou kunnen idd, want heb ze wel geregeld gezien, werk zelf in de beveiliging en ben er nooit echt warm van geworden....

vind de mechelaar ook vaak te iel, en ze hebben geen uitstraling! wat je normaal mag verwachten van een werkhond...??

Maar je mag me van het tegendeel overtuigen haha...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik vind de Mechelaar wél uitstraling hebben & ik weet zeker, als ie jou in je linkerarm pakt, dat ie nog veel meer uitstraalt :[ :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 11:11:
ik weet zeker, als ie jou in je linkerarm pakt

Nou dan deed ik lief tegen je door je een compliment te geven en dan ga je tegen mij bot doen... snik snik!!

Ja zekers doet het dan wel zeer, als die aan je arm hangt!
maar ikzelf hou meer van het echte werk haha....

ik doe zelf aan ipo en heb ook manwerk gedaan en weet gewoon dat als een Mechelaar in de arm bijt dat die dan zijn poten de lucht intrekt en dan kun je zo´n 30 a 35 kg wegend hondje wel mijlen meesleuren.....
de pakwerker gaat op de loop met de hond!

nu heb je een rottweiler of bouvier.. of Duitse herder!
honden die wat zwaarder wegen... als die bijten dan blijven de poten aan de grond, die blokkeren de vlucht en dan heb je na een paar meter je tong over de grond hangen...
snap je wat ik bedoel?

ondanks zijn fanatisme, wil en snelheid wat een Mechelaar zeer zekers heeft!
meer dan een iedere andere werkras vind ik hem niet optimaal presteren, maar das een eigen smaak mening haha....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 6 september 2005 om 11:22:
ik doe zelf aan ipo en heb ook manwerk gedaan en weet gewoon dat als een Mechelaar in de arm bijt dat die dan zijn poten de lucht intrekt en dan kun je zo´n 30 a 35 kg wegend hondje wel mijlen meesleuren.....
de pakwerker gaat op de loop met de hond!

Vind ik knap als jij dat kan! Mijn hond was eerst ook op zo'n training, dat ie iemand in zijn arm moest bijten enz. & die vent kon die hond niet meesleuren :no:

En ja het was een beer van vent :jaja: Vind het knap als jou dat wel lukt (Y)

Waarschuw beheerder
[img]http://images.cu2.nl/cu2.nl/205/940/7/pics/0.jpg[/url][/img] lukt dus niet de foto , hellup?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[ img ] [ /img ]

Daar tussen de URL :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
thanx, maar het lukt nog niet..krijg n melding: niet gezet
ik ga wel ff zoeken hoe t werkt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 11:33:
En ja het was een beer van vent Vind het knap als jou dat wel lukt

haha vast niet zo´n beer als mij!!

maar is echt zo, ken maar weinig mechelaren die de knpv hebben en die daar ook echt geschikt voor zijn!

de mechelaar heeft het voordeel dat die het snelst volgroeit is zowel lichaamlijk als geestelijk dus is die eerder te gebruiken en neemt die alles maar aan van zijn begeleider.. waardoor die makkelijker afterichten is?

een rottweiler, of bouvier hebben meer tijd nodig om te volgroeien en zijn dikkopiger, maar tegenover staat wel dat als ze eenmaal de stof kennen, dat ik deze hun werk wel beter vind doen..?

het is maar wat ze willen kwaliteit of zo snel mogelijk een hond klaarstomen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=362 height=500 cacheid=0000c3340004087dd8d39f051a00f3aad8]http://thereddragon.be/image/davon3.jpg[/img]
hehe foto gelukt
dis mijn herdertje...misschien wel iets voor hem..politiehond hahha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 6 september 2005 om 12:18:
het is maar wat ze willen kwaliteit of zo snel mogelijk een hond klaarstomen.

Als jij dat vindt, dan heb het geen nut om verder te discussieren :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 16:01:
Als jij dat vindt, dan heb het geen nut om verder te discussieren

Tuurlijk wel!! het is nu aan jou om me te overtuigen!

zie mij te overtuigen waarom ik er anders over moet denken haha...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kom maar naar me toe, dan laat ik me hond wel ff in je arm bijten :P Wedden dat je hem niet rondsleurt? :[ ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 16:30:
Kom maar naar me toe,

haha dus je nodigt me uit....??
dan laat ik me hond wel ff in je arm bijten

Had net gehoopt dat je zelf zou bijten haha....
Wedden dat je hem niet rondsleurt?

haha ok ik geloof je!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Bisbee op dinsdag 6 september 2005 om 16:38:
haha dus je nodigt me uit....??

Ja op de training :[

Had net gehoopt dat je zelf zou bijten haha....

Nee laat me hond bijten, die voel je iets beter :[

haha ok ik geloof je!

Dat wou ik zeggen ja :[

;p
Waarschuw beheerder
donateur
relluh!! :devil:

haha...you go girl! :cheer:

;)

Waarschuw beheerder
hey chantelle waar heb je op de traning gezeten dan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 17:57:
hey chantelle waar heb je op de traning gezeten dan.

Gaat je geen moer aan :[ ;p
Waarschuw beheerder
Als je dan zo stoer praat over het laten bijten van je hond, heb dan ook het lef om te zeggen waar je traint, als je uberhaupt traint, of hebt getraind.
Een africhter(ster) praat in de regel namelijk niet stoer over zijn geweldige bijtende hond, aangezien het een sport met een verantwoording is.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van WendyW op vrijdag 9 september 2005 om 15:52:
Als je dan zo stoer praat over het laten bijten van je hond, heb dan ook het lef om te zeggen waar je traint, als je uberhaupt traint, of hebt getraind.
Een africhter(ster) praat in de regel namelijk niet stoer over zijn geweldige bijtende hond, aangezien het een sport met een verantwoording is.

Ga jij mij vertellen wat ik wel & niet moet doen? 8) Lolbroek
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 11:33:
Vind ik knap als jij dat kan! Mijn hond was eerst ook op zo'n training, dat ie iemand in zijn arm moest bijten enz. & die vent kon die hond niet meesleuren

En ja het was een beer van vent Vind het knap als jou dat wel lukt

Voor een beetje PW is het toch echt geen probleem een mechel mee te nemen, de meeste nemen een dober van 40 kilo nog mee, dus een herder zou geen probleem mogen zijn.
Dan zit er nog een verschil in of de PW de kracht niet heeft om een hond mee te nemen, of dat de PW dat gewoon nog niet doet, omdat een hond misschien net begint met bijten en het kan natuurlijk ook nog altijd een beginnende PW zijn
Waarschuw beheerder
donateur
heb je vragen over politiehonden

BEL DAN 0900 IKHEBEENVRAAGOVEREENPOLITIEHOND
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 9 september 2005 om 15:54:
Ga jij mij vertellen wat ik wel & niet moet doen? Lolbroek

Nee hoor, moet je helemaal zelf weten.
Ik vind je stoere gedoe over het bijten van honden alleen een beetje......tja......niet echt een goed beeld voor/ van onze sport.
Er zijn al teveel oordelen over de africhting van honden, zonder dat mensen daar stoer over gaan doen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van WendyW op vrijdag 9 september 2005 om 15:57:
Ik vind je stoere gedoe over het bijten van honden alleen een beetje......tja......niet echt een goed beeld voor/ van onze sport.
Er zijn al teveel oordelen over de africhting van honden, zonder dat mensen daar stoer over gaan doen.

sorry bemoei me dr ff mee... :devil:

Als je het begrijpend leest zie je dat het een dolletje is... ;) :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van WendyW op vrijdag 9 september 2005 om 15:57:

Nou dan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vonkentrekker op vrijdag 9 september 2005 om 19:11:
Als je het begrijpend leest zie je dat het een dolletje is...

Ja, en dit soort dolletjes geven africhters en hun sport afrchting al jaren een slechte naam met veel te veel vooroordelen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van WendyW op vrijdag 9 september 2005 om 20:57:
Ja, en dit soort dolletjes geven africhters en hun sport afrchting al jaren een slechte naam met veel te veel vooroordelen

Pff..

:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 9 september 2005 om 19:21:
Nou dan.

Ook weer zo'n intelligent antwoord.
Maar een africhter, jij, ik geloof er weinig van. Je antwoorden zijn er iig niet naar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 9 september 2005 om 21:00:
Pff..

Als jij als africhter zijnde wordt aangezien en aangesproken als iemand die je hond dagelijks mishandeld, martelt met stroombanden en prikbanden en als iemand die een hond laat bijten om de baas te beschermen, dan ben je het weleens zat.
Mensen zijn serieus met een sport bezig waar veel tijd en heel veel geld in gaat zitten en door dit soort grapjes wordt er idd slecht tegen de sport aangekeken.
Kan iedereen idioot vinden, maar ik trek opmerkingen zoals hierboven beschreven, als africhtster zijnde, me soms wel degelijk aan.
Ik ben gek op de sport, maar het is een sport mer zeer veel vooroordelen.
Eigenlijk ook onvoorstelbaar dat iemand een topic op PF opent over africhting/diensthonden. Want dan krijg je dit idd.
Waarschuw beheerder
Wat een mega topic!!

2 vrouwen die elkaar in de haren vliegen haha...

maar iig niet onterecht!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 10 september 2005 om 13:58:
Wat een mega topic!!

2 vrouwen die elkaar in de haren vliegen haha...

maar iig niet onterecht!

Echt weer typisch een man om daar van te genieten hoor :-)
En in de haren vliegen, dat val ook wel mee toch?

Waarschuw beheerder
www.laatjehondleven.nl

Waarschuw beheerder
zo weer terug van vakantie was wel even lekker.