Partyflock

Forumonderwerp · 801115

Waarschuw beheerder
heb je vragen over de africhting van de politiehond of een hond waar je mee werk stel ze dan en laat een berichtje achter op me profiel dat kan ik ze beantworden.of op de forum.

groetjes.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
'K ben eens op de politiehonden-school geweest in Nunspeet geloof ik. Was echt heel leuk om eens mee te maken. Heel veel herders, maar ook de paarden werden er getrained.

PLUS....Het paard van Sinterklaar was er haha
ook een politiepaard!:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja ik ben er ook is geweest was wel lachen daar en heb veel geleerd daar.

Waarschuw beheerder
Vraag het wel aan mn schoonvader :jaja:
Waarschuw beheerder
ehm jah ik heb een vraag......

hoeveel poten heeft een gemiddelde hond nou eigenlijk?

Waarschuw beheerder
Geen vragen maar wel een opmerking:

Je broek zit scheef! ;)

sorry :bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 10:08:
Je broek zit scheef!

sorry

ghehehehe

Waarschuw beheerder
ja dat heb je als je scheel kijk he

Waarschuw beheerder
sorry maar hij zit echt scheef, of je staat scheef!
Haai ik heb wel een vraagje...

Wat gebeurd er met een hond die afgekeurd word om ij de politie te zitten.

Ik bedoel ze worden allemaal getest en stel je voor 1 hond die faalt wat gebeurd daar dan mee ?

Word hij dan afgemaakt ???
Waarschuw beheerder
hoe komt het dat politie,beveiligings/bewakings honden op nummer 1 staan qua bijtincidenten en ze mogen WEL stamboomloos gefokt worden????

dacht altijd dat zulke hond nooit zomaar mochten bijten ze doen het wel en vallen NIET onder de RAD ,beetje vreemd vind je niet????

kan ik mijn staff trainen toch een volwaardige beveiligings/bewakings,politie hond???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 8 augustus 2005 om 14:35:
hoe komt het dat politie,beveiligings/bewakings honden op nummer 1 staan qua bijtincidenten en ze mogen WEL stamboomloos gefokt worden????

dacht altijd dat zulke hond nooit zomaar mochten bijten ze doen het wel en vallen NIET onder de RAD ,beetje vreemd vind je niet????

kan ik mijn staff trainen toch een volwaardige beveiligings/bewakings,politie hond???

Ze mogen ook niet zomaar bijten en dat gebeurt ook vaker niet dan wel!
En dan daarbij, op nummer 1 staan de golden retriever en de labrador qua bijtincidenten!
Dus waar haal je het in godsnaam vandaan?
Sinds wanneer worden die gebruikt binnen de KNPV of de IPO???
daarnaast kan een africhtingshond lossen, dat wordt ze geleerd onder iedere omstandigheid/ ze worden betrouwbaar gemaakt.
Iets wat de gemiddelde huishond als die driften vrij zouden komen zonder training dus vaak niet zomaar doet.
Zo'n hond is een geweldsmiddel en valt dan ook onder de wapenwet.
Er kan altijd iets misgaan, je werkt namelijk met levende wezens en niet met computer gestuurde machines
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WendyW op maandag 8 augustus 2005 om 14:56:
Zo'n hond is een geweldsmiddel en valt dan ook onder de wapenwet.

sinds waneer is een stafford een wapen dan?????

ik weet niet welk wetboek jij leest maar in degene die ik ken staat nergens dat een dier een wapen is of kan zijn....

en met al dat geweld van tegenwoordig kan je geweld toch alleen maar met geweld bestrijden ....

ow maar er zijn zeker staffords die gebruikt worden voor africhting...

ga maar eens google'n je zult verbaasd staan waar een stafford allemaal wel niet voor gebruikt kan worden..

Waarschuw beheerder
!*WEN*!

als een hond niet goed is voor de politie dan gaat hij naar een huis gezin en dat gebeurt ook met oude honden die te oud zijn die hun tijd in de dienst hebben gehad maar ze worden niet afgemaakt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als we het over stafford gaan praten dan moet je gewoon zelf een forum maken en niet op deze.
bedankt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 15:53:
als we het over stafford gaan praten dan moet je gewoon zelf een forum maken en niet op deze.
bedankt

ik stel je een vraag hoor...die beantwoord (nou ja poging tot) word door iemand anders...

en een stafford is ook een hond toch????

heb je vragen over de africhting van de politiehond of een hond waar je mee werk stel ze dan ????

en dit zeg je toch zelf dus ik stel een vraag over de hond waar ik mee wil samen werken

en dan doe jij zo boos tegen mij,vind ik niet zo tof van je ...

of weet je het niet?? in dat geval zoek ik verder naar antwoorden..

Waarschuw beheerder
je weet best dat je in nederland niet met een stafford kan werken dat die er om bekent staan dat ze niet meer los laten.en sorry als ik je beledicht heb.
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 15:52:
!*WEN*!

als een hond niet goed is voor de politie dan gaat hij naar een huis gezin en dat gebeurt ook met oude honden die te oud zijn die hun tijd in de dienst hebben gehad maar ze worden niet afgemaakt.laatste aanpassing 8 augustus 2005 15:56

Oke tnx voor je antwoord :D
Waarschuw beheerder
hoe komt het dan dat er hier in de omgeving WEL een beveiligings beambte loop met een stafford???

inclusief de benodigde cursus diploma's...

Waarschuw beheerder
ja hier loopt er ook een maar die werk er niet mee en die doet er wel cursus mee maar niet die je voor politie hond nodig heb die doet gewoon gehoorzaamheid traning er mee.
Waarschuw beheerder
deze persoon heeft hem als werk hond...
Waarschuw beheerder
Lezen..........een gecertificeerde politie/ bewakingshond is een geweldsmiddel en valt onder de wapenwet.
Honden mogen zeker niet zomaar worden ingezet en bijten mogen ze al helemaal niet zomaar!
Deze honden dienen ten alle tijden onder apel te staan en staan dat ook.
Ik heb het niet over jou stafford als wapen of geweldsmiddel!

Verder is het verboden om met een stafford africhting te doen in nederland.
tuurlijk zijn er verenigingen waar de trainer misschien naast zijn werkhond een stafford heeft en het beestje eens mag bijten.
Maar een IPO of KNPV certificaat zal de hond nooit krijgen.
Darnaast moet je toestemming hebben vancde rasvereniging, maar dan nog zal er geen ereniging te vinden zijn, waar je met een stafford terecht kan.
verenigingen stoppen hun tijd liever in honden waar ze wel wat mee kunnen en die onder de werkhondenrassen van de FCI vallen.

Waarschuw beheerder
oke zal wel zo zijn moet je is vragen wat voor papieren hij heeft met die hond want anders mag hij er niet mee werken en welke traning hij gedaan heeft en bij welke club ben wel benieuwt er naar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 8 augustus 2005 om 16:20:
deze persoon heeft hem als werk hond...

Dan zal die persoon waarschijnlijk toestemmig hebben gekregen van de betreffende rasvereniging.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 16:22:
oke zal wel zo zijn moet je is vragen wat voor papieren hij heeft met die hond want anders mag hij er niet mee werken en welke traning hij gedaan heeft en bij welke club ben wel benieuwt er naar.

Misschien een PP programma op een IPO club?!
+ toestemming van de rasvereniging

Waarschuw beheerder
ja want bij de knpv en de nbd krijg je geen toestemming.
om met zo hond de traning te gaan volgen
Waarschuw beheerder
Bij mijn weten bij een IPO club ook niet, mits toestemming van de rasvereniging, maar ondanks dat mag je bij mijn weten geen examens doen of keuringen.
Maar als het PP is dan mag je daar in nederland volgens mij ook niet mee werken.
Ik dacht dat dat weer meer voor amerika gold.
De fokker van mijn dober hefet met enkele dobers PP gedaan, maar die werden wel naar Amerika geexporteerd

Waarschuw beheerder
ja dat is zo want ik heb even gekeken je mag alleen met herder rottweilers met staart en dan met bouvies met staart en verder heb ik geen rassen kunnen vinden in de regelement.
van de knpv en de nbd.
Waarschuw beheerder
Hehehe, vergeet de ongecoupeerde dobermann niet!
Zijn er niet veel meer binnen de KNPV, maar er zijn er echt nog wel wat gelukkig :-)

Waarschuw beheerder
ja daar heb je gelijk in dat is zo die was ik vergeten om dat je die bijna niet meer ziet.
Waarschuw beheerder
Klopt, ze zijn er nog maar heel weinig helaas.
Ik heb daar met en goede reu en teef toch ooit wel een keer verandering in te brengen ;-)
Ik ken er 2 die in de KNPV zitten...dus dat is niet veel

Waarschuw beheerder
dat is wel lachen ja zal mooi zijn als je weer goede honden er mee fokt en dan weer een beetje terug komt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WendyW op maandag 8 augustus 2005 om 16:22:
Honden mogen zeker niet zomaar worden ingezet en bijten mogen ze al helemaal niet zomaar!
Deze honden dienen ten alle tijden onder apel te staan en staan dat ook

Ik heb helemaal geen verstand verder hoor van politiehonden e.d.,maar ik heb toch al meerdere keren gezien dat een paar van deze honden echt niet goed onder apel stonden,en ze echt niet op comando loslieten.
Ik ben een keer bij een training voor politiehonden geweest ter voorbereidng op oud en nieuw (dus met vuurwerk e.d.)en dat ging bij een aantal honden echt niet goed!
En ook op tv vaker gezien dat ze gewoon verdomde om los te laten.
Hoe kan dat als ze zo goed getraind worden?

Waarschuw beheerder
datze dan niet los laten in de praktijk komt door de spanning van de omgeving.en dan heb je kan dat ze niet meer los laten.en als je op tranings veld staat heb je minder spanning en minder agressie en dan zijn ze rustiger en je heb er bij die niet goed los laten maar dat ligt dan aan de geleider van de hond.
Waarschuw beheerder
word er dan bij de trainning geen situaties na geboots waar spanningen bij zijn???

de honden worden toch voorbereid op bijna alle mogelijke situaties die ze kunnen tegen komen???

dat zou inhouden dat ze ook onder druk horen te luisteren naar hun geleider...

Waarschuw beheerder
ja bij de nbd wel maar bij de knpv niet nbd is echt praktijk en de knpv is meer sport en dat is op een veld en nbd is binnen en buiten

Waarschuw beheerder
hoe kan ik ze snel uitschakelen

Waarschuw beheerder
als ik bijv een stuk vlees voor ze neus gooi doet ie dan relaxed

Waarschuw beheerder
Leuk die pliesiehonden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bof (L) Bert op maandag 8 augustus 2005 om 17:18:
Ik heb helemaal geen verstand verder hoor van politiehonden e.d.,maar ik heb toch al meerdere keren gezien dat een paar van deze honden echt niet goed onder apel stonden,en ze echt niet op comando loslieten.
Ik ben een keer bij een training voor politiehonden geweest ter voorbereidng op oud en nieuw (dus met vuurwerk e.d.)en dat ging bij een aantal honden echt niet goed!
En ook op tv vaker gezien dat ze gewoon verdomde om los te laten.
Hoe kan dat als ze zo goed getraind worden?

Nogmaals, je werkt wel met levende wezens en geen machines!
Ondanks trainingen kan er altijd wat fout gaan, zeker in praktijk situaties waarin de spanningen en dergelijke heel anders zijn.
Sommige honden reageren op die veranderingen, maar dat weet je vantevoren niet.
mede daarom mag een politiehond dus niet zomaar worden ingezet en zeker niet zomaar bijten (daar moet echt rede voor zijn)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 8 augustus 2005 om 20:27:
word er dan bij de trainning geen situaties na geboots waar spanningen bij zijn???

de honden worden toch voorbereid op bijna alle mogelijke situaties die ze kunnen tegen komen???

dat zou inhouden dat ze ook onder druk horen te luisteren naar hun geleider...

Een partijtje voetbal rellen tussen bijvoorbeeld ajax en feyenoord fans valt moeilijk na te bootsen en dus moeilijk op te trainen.
Ja ze horen onder druk te luisteren, en tja, het blijven levende wezens.
Overigens 1 opmerkling.........het niet willen lossen en het niet goed onder apel staan in dergelijke situaties is vaker een fout van de geleider dan een fout van de hond!
Honden reageren op hun geleider en handelen naar de acties van hun geleider.
Dit kan bijvoorbeeld ook onbewuste spanning van de geleider zelf zijn met dit soort situaties.
Als het allemaal zo makkelijk was het werken met honden...........
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:52:
als ik bijv een stuk vlees voor ze neus gooi doet ie dan relaxed

jammer maar helaas.....voedselweigering is een spectaculair onderdeel binnen de KNPV opleiding ;-)
Waarschuw beheerder
Oke....ik was gewoon benieuwd hoe dat nu zat.

Maar dan moet ik toch opmerken dat er dan behoorlijk wat geleiders hun werk niet echt goed doen,en dat is dan wel erg gevaarlijk.
Als een geleider eenmaal al de benodigde papieren heeft is hij dan nog wel verplicht om trainingen te volgen op regelmatige basis?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bof (L) Bert op maandag 8 augustus 2005 om 23:16:
Oke....ik was gewoon benieuwd hoe dat nu zat.

Maar dan moet ik toch opmerken dat er dan behoorlijk wat geleiders hun werk niet echt goed doen,en dat is dan wel erg gevaarlijk.
Als een geleider eenmaal al de benodigde papieren heeft is hij dan nog wel verplicht om trainingen te volgen op regelmatige basis?

Bij mijn weten wel, zo'n 2 a 3x per week.
Maar het is niet zo dat geleiders hun werk niet goed doen.
Spanningen zijn er altijd en met bepaalde incidenten kunnen die spanningen oplopen/ adrealine, etc, etc.
De ene geleider zal daar gevoeliger voor zijn dan de ander, maar die spanning kan je wel over brengen op je hond en je hond handeld daar naar.
Ik train dan geen KNPV, maar wel sportafrichting.
Maar gewoon trainen is toch bijvoorbeeld ook heel iets anders dan een examen.
Door spanningen ga je anders lopen en begeleid je de hond vaak toch anders, waardoor je hond ook acties gaat ondernemen die hij normaal nooit doet en hem zelfs kan peren.
En aangezien je nu eenmaal met mensen en honden werkt, beide geen machines, kunnen er wel eens dingen fout gaan, dus ook in praktijksituaties.
Honden worden daarom wel vaak ingezet, ook om af te schrikken, maar dat betekent niet dat ze ook zomaar in gezet mogen worden om een burger te bijten ;-)
Waarschuw beheerder
Je hebt er inderdaad gelijk in dat je hoe dan ook jouw gevoelens overbrengt op je hond,dat is in het dagelijks leven ook al laat staan in dat soort situaties!
En ik vind het erg goed dat ze verplicht moeten blijven trainen!

Bedankt voor je uitleg......:flower:
Waarschuw beheerder
Kan ik met mijn Yorkie en mijn Cavalier ook pakwerk doen?

Lijkt me wel lachen, met kleine hunties...

Waarschuw beheerder
tuurlijk als jij dat wil dan moet dat liukken he.
Artiest Bisbee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 8 augustus 2005 om 14:35:

de knpv kan alleen met de volgende rassen:

een herdershond in al zijn varieteiten en doberman, riesenschnauzer, bouvier, airdale terrier, rottweiler, boxer en alle kruisingen tussen deze rassen!!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 augustus 2005 om 08:29:
tuurlijk als jij dat wil dan moet dat liukken he.

andere rassen worden niet toegelaten tot de officiele examens!!
mischien wel voor de grap meetrainen, maar ook dat betwijfel ik want het zijn harde trainers die het zeer serious nemen....

je zou wel naar een ipo-school kunnen gaan en een keer lollig meedoen..haha!
dat is ook een africhtingschool maar dan voor de sport
laatste aanpassing