Partyflock

Forumonderwerp · 800608
38 volgers · 186851x bekeken
Waarschuw beheerder
+5-4
donateur
Nee, ik ziet niet op foto's van pro's te wachten, gewoon foto's van mensen die voor de fun fun foto's maken, en niet mensen die er hun geld mee verdienen.. :)

Een van de laatste foto's die ik gemaakt heb! :)

[img width=558 height=551 cacheid=0009c352001bfd815cef96891a00e62b83]http://img450.imageshack.us/img450/9720/bambi28bg.jpg[/img]

Ik intresserde me nooit in foto's maken, tot dat ik 2 weken geleden een goeie camera kocht! !:)

Hier staan er nog meer van mij :)

*Update*
Spelregeltjes
1. Je post je foto en geeft aan waarom hij volgens jou het predikaat 'Mooie foto' krijgt

2. Je bent verplicht om van de voor jou geposte foto een plus- en een minpunt te noemen.

3. Geen sloot partyfoto's aub (daar hebben we flockjes voor), een enkele partyfoto (1 - 3) is ok.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op vrijdag 29 juni 2012 om 06:45:
Foto 2

hoe komt het dat bij foto 2 aan de bovenkant en onderkant van de attractie een lege ruimte ontstaat?
Ik neem namelijk aan dat dat ding helemaal ronddraait? :D
Dat maakt de foto wel heel vet!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juni 2012 om 08:36:
Ik neem namelijk aan dat dat ding helemaal ronddraait? :D

Dan doet het ding er langer over dan 30 seconden voor dat hij meer dan de helft is rondgedraaid :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juni 2012 om 08:36:
hoe komt het dat bij foto 2 aan de bovenkant en onderkant van de attractie een lege ruimte ontstaat?
Ik neem namelijk aan dat dat ding helemaal ronddraait?
Dat maakt de foto wel heel vet!

Als ie bijna stopt of net op start gaat ie een stuk langzamer, en dan krijg je dit effect.
Waarschuw beheerder
donateur
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie hier van vinden.. Is het wat?

[dump id=7860]

Ik blijf er zelf naar kijken namelijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Is dat een screenshot van Half-Life 3? :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2012 om 12:01:
Is dat een screenshot van Half-Life 3? :D

Nee, is een foto die ik gisteren heb gemaakt
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind 'm erg mooi

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 3 juli 2012 om 11:39:
Ik blijf er zelf naar kijken namelijk.

ziet er futuristisch uit, wat is het? :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Denon op dinsdag 3 juli 2012 om 18:19:
ik vind 'm erg mooi

Dank :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2012 om 18:22:
ziet er futuristisch uit, wat is het? :D

Een plafond :)
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op dinsdag 3 juli 2012 om 22:54:
Inderdaad een plaat waar je naar blijft kijken

Vond ik ook :)

Zie https://vip.partyflock.nl/virtualtour/80:Canvas.html#tour,room4

kijk dan naar boven, en zoom dan uit :) (op mijn pc kan ik verder uitzoomen :) )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 4 juli 2012 om 11:17:
Een plafond

Rofl, ik vond het echt iets weg hebben van Half-Life of een of ander spelletje :D
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Net in bezit van een mooie Eos 7D, twijfelde tussen de 60D en de 7D, de prijs van de 7D deed mij overstag gaan....wel kut dat ie alleen CF-kaarten slikt....daar had ik eventjes niet bij stilgestaan....:p
Straks de 24-70 2.8 erop om bij het ochtendgloren eens te kijken of die combi nou echt zo goed is als menig zegt....:p
Ben vooral onder de indruk van het enorme blok in je hand, héél anders dan mijn, nog prima werkende, Eos 450D....

Iemand hier ervaring met Sigma, en dan vooral op het [super]tele-zoom vlak....ben aan het kijken voor de Canon 100-400 maar kom ook Sigma tegen met 50/150-500 en dat soort maten....voor véél minder geld....ik zoek die maat vanwege mijn 'passie'.....Schiphol....iemand ervaringen? de 100-400 behoeft geen uitleg lijkt me....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 9 juli 2012 om 22:31:
Sigma

Ik heb een 70-300 gehad ( is niet meteen wat je zoekt ), de grootste verschillen die ik merk tegenover Canon objectieven zijn : China-plastic-feel bouwkwaliteit en een lagere prijs. Kwaliteit van foto's kan ik niet echt verschil in zien. Wel kreeg ik sneller een onscherpe foto met die Sigma lens, maar dat kan ook mijn onervarenheid zijn.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Bert :cammy: op zaterdag 23 juni 2012 om 10:47:
look into my eye by Bertus van de Vorstenbosch Photography, on Flickr

Dat ziet er echt supervet uit!

Sinds vandaag in het bezit van een nieuwe lens. Heel erg blij mee :)

[img width=1024 height=1530]http://www.supercars.net/pitlane/pics/186165/2291512d.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 12:50:
Ik heb een 70-300 gehad ( is niet meteen wat je zoekt )

Ja, heb diverse in mijn handen gehad, en inderdaad, mij viel ook de plastieke china kwalitiet op, foto's heb ik er niet mee gemaakt.....
Waar ik op doel zijn die joekels van objectiefjes, de Bigma of zijn grotere broer....kwa prijs véél goedkoper dan de 100-400, die overigens bovenaan mijn verlanglijst staat.....

Vandaag tussen de bedrijven door op de zaak ff lopen klieren met de 7D, eerste wat me opviel wat het geluid van de sluiter, positief!! klinkt niet zo blikkerig als die in de 450D al is dat dik klinkers met edelstenen vergelijken.....:D ben zwaar onder de indruk, zo ook eventjes naar mijn favoriete spot toe....:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 16:33:
Sinds vandaag in het bezit van een nieuwe lens. Heel erg blij mee :)

Mooi maatje, lekker lichtsterk.....aangeschaft omdat je huidige objectief wazige plaatjes geeft? :o [ inkoppertje gezien je eigen upload ;p ]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 10 juli 2012 om 19:03:
Mooi maatje, lekker lichtsterk.....aangeschaft omdat je huidige objectief wazige plaatjes geeft?

Haha foto was geschoten op f/1.8, dan wordt het al snel wazig ;)
Waarschuw beheerder
:p
Manmanman....:p wat een wereld van verschíl...:| in mijn ogen gaat het verhaal
je glas is belangrijker dan je body

niet op :nee: je komt er pas achter wat je glas kán met een goede body.....:p
Waarschuw beheerder
Net de bestelling de deur uit gedaan:
Na veel overwegen gaat mijn eerste DSLR-camera de Nikon D3100 met Nikkor AF-S DX 18-105 VR objectief worden.
Ook een soort van kitlens maar met net wat meer mogelijkheden dan de 18-55.

instapmodel, past mooi bij mijn beperkte instapbudget

En die gratis tas en 4GB SD-kaart zijn mooi meegenomen ;)

[img width=600 height=532 cacheid=00126c6d00300ed3d89274c01a02d32d21]http://brain.pan.e-merchant.com/3/2/09768623/l_09768623.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mart'n op dinsdag 17 juli 2012 om 20:17:
Net de bestelling de deur uit gedaan:

Leuk ding om mee te beginnen! Ik vind persoonlijk wel die Instagram zooi echt niet kunnen :X :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 juli 2012 om 21:17:
Instagram zooi

Niks mis mee. blijft grappig, n soort van foto-FB tegenwoordig, je kan je vrienden ongeveer in fotovorm volgen. Maar het heeft helemaal niets te maken met echte fotografie. alhoewel sommigen hier anders over denken...
Waarschuw beheerder
donateur
Van gisteren:

[dump id=7962]

Afbeeldingsdatum: 2012-07-29 22:33:32 (geen TZ)
Focuslengte: 18.0 mm
Diafragma: f/10.0
Belichtingstijd: 3.200 s
ISO-equivalent: 400
Belichtingsverstoring: +0.33 EV
Belichting: Diafragmaprioriteit (Semi-automatisch)
Waarschuw beheerder
Sinds vanmiddag mag ik mezelf eigenaar noemen van een Canon EF 70-200 F4 L USM....:d
Eigenlijk een 'noodoplossing' ter vervanging van mijn vrijdag gesneuvelde Tamron 18-270, wilde m eigenlijk terugkopen, maar voor iets meer centjes heb ik L glas, dus is de keuze best simpel geweest...:D sluit mooi aan bij mijn 24-70 F2.8....:D
Heb bewust gekozen voor de 'instapper' ivm gewicht, sleep al 2 bodies en wat glas mee.......IS is niet ubernoodzakelijk is gebleken, en dat scheelt een smak geld...:|
Leuke tussenoplossing, voorlopig....:D onder de indruk van de prestaties en prijs/kwaliteitverhouding (Y)

Waarschuw beheerder
Hey,

Ik ben momenteel op vakantie in Vietnam en heb wat problemen met mijn camera.
Elke keer als er veel vocht in de lucht hangt doet mijn beeldschermpje het niet meer (in extreme gevallen zoals op een bootje, in de buurt van watervallen, etc). Ik kan dan nog wel foto's maken, maar het lcd-scherm doet het dan een paar uur heel slecht/helemaal niet. Na een paar uurtjes doet de camera het weer naar behoren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Betekend dit het einde van mijn camera, of is dit iets wat wel vaker voorkomt?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2012 om 06:40:
Heeft iemand hier ervaring mee?

Nee, maar over het algemeen betekend als iets het niet doet wanneer het vochtig is niet veel goeds..

Weet niet of het een spiegelreflex is, maar die zijn er (lijkt me) in Vietnam ook wel), dopjes die je op je body schroeft op de momenten dat je je cam niet gebruikt, die halen het vocht uit je cam. Als je er oren naar hebt wil het wel even voor je uitzoeken hoe ze precies heten.. (jij bent inmiddels op vakantie om te genieten van je rust , dus dat wil ik wel even voor je uitzoeken)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 8 augustus 2012 om 08:29:
Nee, maar over het algemeen betekend als iets het niet doet wanneer het vochtig is niet veel goeds..

Weet niet of het een spiegelreflex is, maar die zijn er (lijkt me) in Vietnam ook wel), dopjes die je op je body schroeft op de momenten dat je je cam niet gebruikt, die halen het vocht uit je cam. Als je er oren naar hebt wil het wel even voor je uitzoeken hoe ze precies heten.. (jij bent inmiddels op vakantie om te genieten van je rust , dus dat wil ik wel even voor je uitzoeken)

oke, thanx!
Zal zo gelijk even rondkijken hierzo!
De eerste 5 weken zitten erop, nog 1 weekje te gaan.....dus denk dat ik de reis wel overleef.
Maar miss is het ook wel een tussenoplossing voor in NL :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op vrijdag 17 augustus 2012 om 07:04:
Glasgow Cathedra

Ik stoor me er een beetje aan dat die lijn in het midden niet recht loopt..

Gister jong wild zwijntje gezien (L)

[dump id=8039]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 20 augustus 2012 om 13:33:
Ik stoor me er een beetje aan dat die lijn in het midden niet recht loopt..

Was inderdaad mooier geweest als het recht had gelopen.
We hadden hier helaas ook maar weinig tijd, we waren net binnen en toen ging het ook alweer bijna sluiten.
Verder geen tijd gehad om nog terug te gaan.

Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 20 augustus 2012 om 13:33:
Gister jong wild zwijntje gezien

Cool :) en mooi vast gelegd
Waarschuw beheerder
donateur
mooi!

Ik had voor mijn sony dsc 717 een memorystick adapter die ik nergens meer kan vinden. is hier iemand die er een heeft en 'm wil verkopen?

het gaat om deze:

[img width=700 height=250 cacheid=0012779900301b75b2da05c41a02d445b4]http://images.blueunplugged.com/dbimgs/SonyM2high.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Denon op dinsdag 21 augustus 2012 om 15:35:
Ik had voor mijn sony dsc 717 een memorystick adapter die ik nergens meer kan vinden

Volgens mij bij ons bij de videotheek :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op dinsdag 21 augustus 2012 om 15:35:
memorystick

Oei, die heb ik nog ergens thuis liggen maar waar.... als ik um vind mag je de adapter hebben hoor. Moet alleen werken vandaag!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2012 om 08:32:
Oei, die heb ik nog ergens thuis liggen maar waar.... als ik um vind mag je de adapter hebben hoor. Moet alleen werken vandaag!

Ik wacht in spanning af, thx in advance alvast!

Waarschuw beheerder
Hey,

Net terug van een supermooie vakantie in Cambodja en Vietnam.
Ben alleen matig tevreden over mijn foto's........

Ik heb sinds kort een canon 500d + kitlens, die sowieso al kuren begint te vertonen zoals ik hier paar weken terug al vermeld had :D

Valt me op dat de kleuren er vaak flets uitkomen en foto's niet mooi scherp zijn.
Verder vind ik het moeilijk om de lucht er mooi op te krijgen (voorgrond goed, maar dan is de lucht weer veel te licht, of lucht mooi, maar dan is de voorgrond weer veel te donker). (ik gebruik nu gewoon de verschillende voorgeprogrammeerde witbalans instellingen......dit handmatig doen vind ik nog even te moeilijk)

Het luchtprobleem wil ik oplossen met een paar goede grijsverloopfilters, (maakt dit grote vooruitgang, of is de kitlens gewoon te slecht?)

Wil iig binnenkort een nieuwe lens kopen ter vervanging van de kitlens.
nu heb ik al een zoomlens canon 100-300mm zoomlens (diafragma 4.5-5.6) aangeschaft + sigma 10-20mm groothoeklens (diafragma 4-5.6)

Ben eigenlijk op zoek naar een objectief ter vervanging van de kitlens en ter aanvulling van mijn zoomlens, geschikt voor "straatfotografie" (het fotograferen van mensen, bedrijvigheid, activiteiten op straat, etc, dat is mijn voornaamste bezigheid. (voor closeups gebruik ik nu mijn zoomlens en daar ben ik redelijk tevreden over)

Heeft iemand tips voor een nieuwe lens?
of moet ik eerder denken aan een paar goede filters, en zo ja, welke?

prijs lens tussen de 300 en 600 euro .
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2012 om 19:40:
Valt me op dat de kleuren er vaak flets uitkomen en foto's niet mooi scherp zijn.

Schiet jpg? Met de jpg is dat gewoon op te lossen met de instellingen van je cam :)

..dit handmatig doen vind ik nog even te moeilijk)

Daar zijn voorzet filtertjes voor :)

met een paar goede grijsverloopfilters,

Inflitsen helpt ook :)

Heeft iemand tips voor een nieuwe lens?

Bespaar niet op je objectieven :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op donderdag 23 augustus 2012 om 08:56:
Schiet jpg? Met de jpg is dat gewoon op te lossen met de instellingen van je cam

thanx, ik heb indd nu wat dingen in mijn persoonlijke voorkeuze instellingen aangepast (ik neem aan dat je het hierover had?)

Daar zijn voorzet filtertjes voor

dat moet ik nog even goed uitzoeken, tot nu toe heb ik me daar nog niet aan gewaagd!

Bespaar niet op je objectieven

zit te denken aan een vast brandpunt 50mm lens met zo laag mogelijk diafragma (1.8/1.4).
Heb al op meerdere forums gelezen dat dit erg prettige objectieven zijn :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Schiet jpg? Met de jpg is dat gewoon op te lossen met de instellingen van je cam :)

Je Canon heeft Picturestyle opties, daarmee kan je scherpte, contrast enzo afregelen, alleen kijk ermee uit want dit zijn blijvende resultaten..;) enkel het RAW-bestand kan je achteraf aanpassen mbt Picturestyle.....JPEG is definitief.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2012 om 17:08:
50mm lens

Leuk objectiefje, volgens mij in de volksmond 'plastic fantastic' geheten [ correct me if im wrong :) ] al heb je m vlg mij ook met metalen vatting [ zou ik prefereren boven een plastieke ].

(ik gebruik nu gewoon de verschillende voorgeprogrammeerde witbalans instellingen......dit handmatig doen vind ik nog even te moeilijk)

Als ik niks bij heb waarmee ik de witbalans kan inregelen neem ik een foto op locatie waar ik bezig ben van iets met goed duidelijk wit erin, deze foto gebruik ik vervolgens als witbalans-instelling in de camera....[ ff in je menu kijken hoe dat te doen ]
Mocht het iets afwijken kan je het vrij goed rechttrekken in DPP, uitgaande van een RAW-bestand.
Waarschuw beheerder
Waarom schiet je niet in RAW?

thanx, ik heb indd nu wat dingen in mijn persoonlijke voorkeuze instellingen aangepast (ik neem aan dat je het hierover had?)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op donderdag 23 augustus 2012 om 20:59:
Waarom schiet je niet in RAW?

Een reden die ik kan bedenken, in mijn geval; ik heb een antieke pc op het moment, en laden van een berg RAW bestanden via USB 1.0 is een ráááámp.....:p ik doe het wél overigens, MRAW, scheelt al iets aan grootte....

Waarschuw beheerder
normaal schiet ik ook alles in RAW (alleen toevallig deze vakantie niet gedaan om ruimte te besparen)
maar dan alsnog niet echt tevreden over de kwaliteit van de foto's.....dwz, ik vind dat ik teveel moet nabewerken om de foto scherp en "kleurrijk" te krijgen :)

ik heb indd nu wat dingen in mijn persoonlijke voorkeuze instellingen aangepast (ik neem aan dat je het hierover had?)

klopt het dan wel dat je hiermee enig kwaliteitsverbetering krijgt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2012 om 21:15:
maar dan alsnog niet echt tevreden over de kwaliteit van de foto's.

Ok, maar je kan in DPP diezelfde picturestyles achteraf op je RAW toepassen, dan zit je niet vast aan 1 setting en kan je zelf bepalen welke picturestyle-setting je het mooiste vindt.
Uiteraard kan je ze/sommige zelf naar wens instellen, dit moet je voor zover ik weet wél op je body doen, als je dan in DPP bezig bent zal je die settings zien verschijnen.
Kleuren kan je eventueel in JPEG iets opfleuren door met saturatie te spelen, maar overdrijf dit niet, wordt onnatuurlijk uiteindelijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 augustus 2012 om 21:15:
dwz, ik vind dat ik teveel moet nabewerken om de foto scherp en "kleurrijk" te krijgen :)

Misschien ligt dit aan je glas, nadat ik L-objectieven aanschafte merkte ik dík verbetering in de foto's direct uit de body, nabewerken doe ik overigens wél bij veel van mijn platen maar dat heeft een reden....