Partyflock

Forumonderwerp · 799266
3 volgers · 22457x bekeken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het is jou feessie:P:P
Waarschuw beheerder
Maar als je het heel simpel bekijkt is iedereen egoïstisch in zo'n situatie.

Dat is ook precies de reden waarom het zinloos, kortzichtig en hypocriet is dat mensen het woord "egoïsme" als argument denken te kunnen gebruiken om aan te geven dat zij zelfmoord slecht vinden. Kennelijk interesseren zij zich totaal niet voor de ellende van een ander en vinden ze het alleen maar erg als zij ermee geconfronteerd worden.

Je hebt ook mensen die helemaal niemand hebben en waar niemand om geeft. Denken mensen dan serieus dat zo iemand bij een zelfmoordpoging nog gaat denken wat hij anderen aandoet?
Waarschuw beheerder
donateur
Kennelijk interesseren zij zich totaal niet voor de ellende van een ander en vinden ze het alleen maar erg als zij ermee geconfronteerd worden.

:respect:

Helemaal mee eens!

Waarschuw beheerder
donateur
Helemaal gelijk Lewis en Stampertje.

je kan ook gewoon een overdosis pillen nemen ofzo.

Vinden mensen je net zo goed in een nare situatie/ houding..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 4 augustus 2005 om 19:09:
het is jou feessie

ja dus ik 'trakteer' O:)

Kiezen!

Waarschuw beheerder
donateur
:/

Waarschuw beheerder
mijn antwoord op deze vraag is duielijk namenlijk JA

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op donderdag 4 augustus 2005 om 20:53:
Dat is ook precies de reden waarom het zinloos, kortzichtig en hypocriet is dat mensen het woord "egoïsme" als argument denken te kunnen gebruiken om aan te geven dat zij zelfmoord slecht vinden. Kennelijk interesseren zij zich totaal niet voor de ellende van een ander en vinden ze het alleen maar erg als zij ermee geconfronteerd worden.

:yes:

Je schrijft wat ik denk.
Waarschuw beheerder
Zelfmoord is wel het laatste wat ik zal doen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van goudlokje23 op woensdag 3 augustus 2005 om 12:59:
Dood is niet dood. Alleen je lichaam sterft af
Je geest leeft verder in de kosmos! Dus is je probleem niet opgelost met zelfmoord!
Want jij hebt eigenhandig bepaald dat je wilde stoppen met leren en leven.
Denk je dat iemand die zelfmoord heeft gepleegd verlost is van zijn problemen?
Hij zal hierboven met liefde opgevangen worden maar ook terug moeten gaan kijken op zijn leven. Daar zal hij dan ook verdriet van hebben omdat hij machteloos moet toekijken hoeveel verdriet de nabestaanden hebben. Maar daarvan zal hij leren dat zelfmoord niet de oplossing is en uiteindelijk zal hij/zij er sterker uitkomen!

Als je wegloopt voor de lessen die het leven je te leren heeft dan worden de lessen pijnlijker!

Zelfmoord lijkt op dat moment een goede oplossing maar is een vlucht!

Pfff..
Meen je dat nou allemaal wat je zegt..??
Luister, na de dood is er gewoon helemaal niks meer. Mensen vinden het alleen leuk om erin te geloven maar er is gewoon helemaal niks. Ik snap niet dat er ooit zo'n fabel is verzonnen. Hoe kom je erbij. Dood is dood. Je hersenen werken niet meer, je hart niet meer, helemaal niks meer. Dus jij gelooft in casper het spookje??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pallaver op zaterdag 6 augustus 2005 om 00:06:
Uitspraak van goudlokje23 op woensdag 3 augustus 2005 om 12:59:
Dood is niet dood. Alleen je lichaam sterft af
Je geest leeft verder in de kosmos! Dus is je probleem niet opgelost met zelfmoord!
Want jij hebt eigenhandig bepaald dat je wilde stoppen met leren en leven.
Denk je dat iemand die zelfmoord heeft gepleegd verlost is van zijn problemen?
Hij zal hierboven met liefde opgevangen worden maar ook terug moeten gaan kijken op zijn leven. Daar zal hij dan ook verdriet van hebben omdat hij machteloos moet toekijken hoeveel verdriet de nabestaanden hebben. Maar daarvan zal hij leren dat zelfmoord niet de oplossing is en uiteindelijk zal hij/zij er sterker uitkomen!

Als je wegloopt voor de lessen die het leven je te leren heeft dan worden de lessen pijnlijker!

Zelfmoord lijkt op dat moment een goede oplossing maar is een vlucht!

Zit een kern van waarheid in, komt toch vanuit het boedishme..?Ik ook geloof dat de dierbaren die ik verloren ben altijd nog bij me zijn.
Zelfmoord vind ik persoonlijk geen goede oplossing, maar je weet nooit in wat voor een situatie degene die zelfmoord pleegt zit. Mensen plegen niet zomaar zelfmoord. Het ergste is het voor de mensen die achter blijven en vaak niet weten waarom het gedaan is.
Waarschuw beheerder
Je hebt ook mensen die het niet willen weten en alleen maar bezig zijn met roepen dat het egoïstisch is. Dan hoop ik maar dat zij er nooit achter zullen komen of en hoe zij er een rol bij gespeeld hebben dat zoiets kan gebeuren.

Waarschuw beheerder
Denk niet dat je zelfmoord zomaar als egoistisch kan bestempelen. Denk ook dat de mensen die dat gedaan hebben voor zichzelf een wel overwogen beslissing hebben gemaakt.

Dat maakt het verdriet van de nabestaanden er niet minder om natuurlijk. :nee:
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
death is the only way out...

kill yourself ! er is zelfs een website hier voor !

tis beter voor de wereld he...
Waarschuw beheerder
ik heb niet eens het lef om zoiets te doen
veels te bang dat het pijn doet

Waarschuw beheerder
donateur
Nee ik geloof niet dat zelfmoord een oplossing.
Ben zelf suicidaal geweest (vroegah) dus ik weet heel goed hoe het voelt, maar ik vind het niet de oplossing:)

Waarschuw beheerder
wil je zelf er een einde aan maken dan en waarom?
Waarschuw beheerder
pff, dat is zwak, lekker makkelijk, laat de rest om je heen die wel om je geven maar lekker zitten.. puur egoïstisch verder nix...

Waarschuw beheerder
iemand die dat doet is zich volgens mij niet bewust meer van wat ie nou werkelijk aanricht (tegenover zichzelf, omgeving)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 augustus 2005 om 17:01:
Denk ook dat de mensen die dat gedaan hebben voor zichzelf een wel overwogen beslissing hebben gemaakt.

dat ben ik t dus zeker niet met je eens!

*edit* miss wel tegenover zichzelf maar niet realistisch
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 augustus 2005 om 16:00:
Joh elke zondag wil ik dood maar op maandag ben ik dat alweer vergeten

hahaha :respect:

Waarschuw beheerder
Zelfmoord is nooit een oplossing. Na de dood is er niks meer, wanneer snapt men dat nou es? Als je zelfmoord pleegt houdt het gewoon op. Het probleem is er dan misschien niet meer, maar er is ook zeker geen oplossing...
Waarschuw beheerder
donateur
als je net al je familie bent kwijtgeraakt én blind bent geworden én verlamd..(sja ik noem maar ff wat verschrikkelijks) sja dan kan je er eens over gaan denken..
anders niet echt een oplossing :no:
Waarschuw beheerder
Zelfmoord zie ik wel als een oplossing voor diegene die het doet ik bedoel zijn problemen pijn what ever zijn dan voorbij. En wat mensen hier roepen dat het laf is enzo, als je er over na denkt vergt het toch een hoop moed om die ene beslissing te maken over het beindigen van je leven/bestaan.

Ik heb zelf altijd gezegd en daar sta ik nog steeds achter mocht ik invalide worden of niets meer kunnen zien dan decoreer toch echt me hersenen op de muur.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zelfmoord moeten ze de doodstraf opzetten..

Waarschuw beheerder
Ik raad het heel veel mensen uit deze samenleving aan(Y)

Makes this world a better place..
Waarschuw beheerder
Ik moedig het aan!:D

Verlos jezelf en ons uit het lijden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op zaterdag 6 augustus 2005 om 18:21:
Wat voor website?

nou een website waarop ze zelfmoord promoten omdat het beter voor de aarde is !

kan de url niet vinden... ook niet op google :(

Waarschuw beheerder
jah heb ook vaak genoeg t gevoel gehad dat dat de enige oplossing is ma dat is natuurlijk niet zo.. maar als ik invalide ofzo zou worden zou ik dr wel een eind aan maken..

Waarschuw beheerder
zelfmoord misschien niet maar zou soms dolgraag willen verdwijnen ofzo...
Waarschuw beheerder
das echt bullshit, je maakt er heus geen einde aan als je invalide wordt....kijk nou naar die gast van superman, dies toch ook heel lang totaal verlamd geweest, en kon wel nog genieten van zijn kinderen en vrouw... denk dat dat toch ietsje belangrijker is dan een stel benen... sommige mensen kunnen die al niet eens gebruiken vanaf hun geboorte, en die maken er toch ook geen einde aan???

Waarschuw beheerder
Er zit meestal al een hele geschiedenis achter iemand die zelfmoord heeft gepleegd of wil gaan plegen.
Dus je kan er niet over oordelen.

Ik denk dat als die mensen het op konden lossen op een andere manier, hadden ze dat wel gedaan. hulp instanties zijn ook niet altijd je van het. Die laten je soms ook maar zitten!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
das echt bullshit, je maakt er heus geen einde aan als je invalide wordt....kijk nou naar die gast van superman, dies toch ook heel lang totaal verlamd geweest, en kon wel nog genieten van zijn kinderen en vrouw... denk dat dat toch ietsje belangrijker is dan een stel benen... sommige mensen kunnen die al niet eens gebruiken vanaf hun geboorte, en die maken er toch ook geen einde aan???

Wat is daar bullshit aan? JIJ bepaalt toch niet de kwaliteit van leven voor een ANDER?

Iedereen mag zelf beslissen in tot hoeverre hij of zij het nog waardevol vind om te blijven leven. Dus om te oordelen vanuit jouw mening is nogal bekromen vind je ook niet?

Als ik tot mn nek aan toe verlamd zou raken, dan zou ik euthenasie willen ja, omdat IK vind dat MIJN kwaliteit van MIJN leven niet meer de moeite waard is. Daar kan NIEMAND verder over oordelen. Je kan er een mening over hebben. Maar omdat jij iets niet zou doen betekend het niet dat het per definitie ook slecht of fout is :/

Er zit meestal al een hele geschiedenis achter iemand die zelfmoord heeft gepleegd of wil gaan plegen.
Dus je kan er niet over oordelen.

Ik denk dat als die mensen het op konden lossen op een andere manier, hadden ze dat wel gedaan. hulp instanties zijn ook niet altijd je van het. Die laten je soms ook maar zitten!!

Precies, hoewel ik denk dat de hulpverlenning ook soms met de handen in het haar zit, dat het niet altijd onwil maar ook vaak onmacht is. Hulpverleners zijn ook maar mensen.....

Waarschuw beheerder
tuurlijk niet!
Waarschuw beheerder
Zelfmoord KAN een goede oplossing zijn. Doe het dan wel discreet en vergas jezelf gewoon, dan wordt je netjes "slapend" gevonden en niemand heeft trauma's.

De springers, de trein-liefhebbers en de mensen die zichzelf ophangen zijn egoistische lui.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technomania op zondag 7 augustus 2005 om 16:44:
De springers, de trein-liefhebbers en de mensen die zichzelf ophangen zijn egoistische lui

Was eens een reportage op tv, die ging over de treinbestuurder die al 2x mensen heeft zelfmoord zijn plegen recht voor zijn neus! Er hing er zelf eentje tegen zijn venster geplakt, en die keek recht in zijn ogen:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 16:51:
Was eens een reportage op tv, die ging over de treinbestuurder die al 2x mensen heeft zelfmoord zijn plegen recht voor zijn neus! Er hing er zelf eentje tegen zijn venster geplakt, en die keek recht in zijn ogen

Ja dat is ook niet leuk om mee te maken. Ik zou nooit meer een trein kunnen besturen.

Uitspraak van ~Curl~ op zondag 7 augustus 2005 om 16:20:
Precies, hoewel ik denk dat de hulpverlenning ook soms met de handen in het haar zit, dat het niet altijd onwil maar ook vaak onmacht is. Hulpverleners zijn ook maar mensen.....

Ja het zijn wel mensen, maar dan hadden dat vak maar niet moeten kiezen. En er zijn ook mensen die je ook echt, na wat jaren, niet kan helpen dat is wel zo ja. Daar ben je ook mens voor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 16:57:
Ja dat is ook niet leuk om mee te maken. Ik zou nooit meer een trein kunnen besturen.

Die mensen kregen dan ook hulp om het trauma te verwerken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 16:58:
Die mensen kregen dan ook hulp om het trauma te verwerken

Dat is denk ik ook wel nodig ja. Hopelijk werkt het ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:00:
Dat is denk ik ook wel nodig ja. Hopelijk werkt het ook.

Het heeft ook gewerkt, Hij is nu nog steeds treinbestuurder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:04:
Het heeft ook gewerkt, Hij is nu nog steeds treinbestuurder.

Gelukkig maar. Bij veel mensen werkt de hulp ook. Alleen jammer genoeg niet voor de alle mensen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:12:
Gelukkig maar. Bij veel mensen werkt de hulp ook. Alleen jammer genoeg niet voor de alle mensen.

Klopt, gelukkig wel bij deze persoon!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:14:
Klopt, gelukkig wel bij deze persoon!

(y) gelukkig maar. Want je gunt toch niemand zo'n einde.

Waarschuw beheerder
Wacht maar tot je iemand verliest aan zoiets :S...
Een oom van me in vorig jaar voor de trein gesprongen en dan heb je ook zoiets van wat een lul hoor... De mensen om je heen voelen zich ontiegelijk kut, om nog maar te zwijgen over de vragen waarmee ze blijven zitten en de antwoorden waarschijnlijk niet meer zullen vinden..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:20:
Wacht maar tot je iemand verliest aan zoiets ...

je gunt toch niemand om iemand zo te verliezen.

Waarschuw beheerder
neej tuurlijk niet... maar zag hier paar dingen staan dat je zelf egoistisch bent als je zegt dat diegene dat is, maar dan denk je op dat moment ff heel anders...

Waarschuw beheerder
als mensen geen andere uitweg zien, het is en blijft moeilijk voor de nabestaanden maar mensen plegen niet zomaar zelfmoord. sommige nabestaanden noemen degenen die zelfmoord hebben gepleegd egoistich omdat zij met de pijn blijven zitten. maar zelfmoord pleeg je niet zomaar en moet diegene dan maar met de pijn en verdriet blijven zitten omdat anders de nabestaanden ook pijn hebben. ik ben er niet voor ofzo maar als mensen geen andere uitweg zien kan ik het best begrijpen. ik vind het alleen best eng omdat je niet weet wat hierna komt.