Partyflock

Forumonderwerp · 799266
3 volgers · 22284x bekeken

Waarschuw beheerder
zelfmoordplegers zijn egoistisch
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik zou mensen die serieus zelfmoord willen plegen of hebben gepleegd nooit kunnen begrijpen

Je meent echter wel te weten wat "zij" zouden moeten doen. Raar.

Wij kiezen hierboven zelf voor een leven op aarde!

Tuurlijk. Ik heb vanuit het hiernamaals mijn ouders verzocht om even te wippen zodat ik kon reïncarneren. Praat toch geen onzin zeg. :no:
Waarschuw beheerder
Ja je kiest je ouders ook zelf uit! En als jij je eens zou verdiepen in reincarnatie zou je begrijpen waarom!
Waarschuw beheerder
voor dikke mensen met een bril wel ja
Waarschuw beheerder
donateur
hoe diep je je er ook in verdiept , bewijsen kun je het toch niet.

het is toch een kwestie van geloven of niet.
Waarschuw beheerder
Ieder mens die overgaat naar het hiernamaals gaat terug kijken op zijn leven. Wat heb je goed gedaan? Wat zou je anders willen doen? Dat zijn vragen die je je hierboven blijft stellen!

Als je zelfmoord hebt gepleegd dan zal je ook ervaren dat vluchten voor hetgeen je moest leren geen oplossing is. Je krijgt achteraf altijd spijt van. Maar van je fouten mag je leren! Het is niet erg om fouten te maken als je er maar van leert!
Als jij hierboven in kan zien dat zelfmoord niet de goede oplossing was maar een vlucht dan pas zal je meer rust vinden!
Ik zeg niet dat je hierboven ongelukkig blijft maar om gelukkig te worden moet je eerst de confrontatie met jezelf aangaan!
Waarschuw beheerder
donateur
en als je nou naar daarbeneden gaat dan?
Waarschuw beheerder
geloven zit in jezelf! het is een kwestie van jezelf openstellen ja of nee!
Je moet het willen zien en dan zal het er zijn! En wanneer je je afsluit dan is er ook niks!

Waarschuw beheerder
Hoe weet jij dat allemaal?

Wees nou eens reëel dan.. Je weet helemaal niks zeker!
Ik snap niet dat je dan zoiets hier neer zet.

Vind het ok dat je dat gelooft hoor, maar je doet net of je er al geweest bent.
Waarschuw beheerder
Wanneer we over zijn gegaan en terug kijken op ons leven zien we dingen die we goed hebben gedaan maar ook dingen waar we niet tevreden over zijn. We vinden dat we bepaalde zaken niet goed hebben aangepakt of een verkeerde keuze hebben gemaakt.

In het geval van zelfmoord zal deze ziel pas rust kunnen vinden als hij een herkansing krijgt. Dat betekend dat hij zal kiezen om te reincarneren naar de aarde. Hij zal er wederom voor kiezen om een zwaar leven te krijgen maar nu weet hij dat zelfmoord geen oplossing is. Hij zal ervaren dat wanneer hij blijft vechten er als een sterker mens uit zal komen!

En waarom kiezen we ervoor om terug te gaan naar de aarde en zoveel pijn en ellende te moeten doorstaan? Juist omdat we van tegenslagen sterker worden en veel leren! En wanneer we uitgeleerd zijn komen we hierboven allemaal in een demensie waar enkel liefde en wederzijds respect is. Met gelijkgestemde zielen! Daar is enkel liefde en iedere ziel streeft ernaar om daar te komen!

Waarschuw beheerder
het is een kwestie van jezelf openstellen ja of nee

Het is een kwestie van geloven of niet geloven...
Ik vind dat echt zo'n bullshit he, dat openstellen.

Ik denk er nou eenmaal zo over, dan moet er niet iemand naar me toekomen die zegt: Je stelt je er niet voor open, anders had je het wel gezien.

Je kan nog zoveel over dit onderwerp hebben gelzen, bewezen is het nooit. Het is dus allemaal gebasseerd op een bepaalde denkwijze. Dat het waar is is een 2e.

Loop dus niet van te voren al te verkondigen dat het zo en zo zal gaan, want niemand weet het! (incl. jij)
Zo is het nou eenmaal, dat wil trouwens niet zeggen dat ik geen respect heb voor jouwn denkwijze. Ieder zn ding
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
pfff wat een lappen tekst allemaal zeg, ga dat echt niet allemaal doorlezen! k denk dat mensen die zelfmoord willen plegen dat het beste ook gewoon kunnen doen, ze zijn niet voor niets suïcidaal geworden, vaak zijn ze niet moeders mooiste en/ of contact gestoord
Waarschuw beheerder
Bewijs genoeg maar je moet het willen zien!

En ja je moet je openstellen maar dat is een keuze! Ik zeg niet dat iedereen moet geloven!

Je mag je eigen mening hebben!
De aarde is nu juist zo kleurrijk omdat iedereen zijn eigen mening en geloof heeft!

Prima toch!

Waarschuw beheerder
ik zeg ook helemaal niet dat jij zegt dat iedereen moet geloven.

Ik probeer je alleen te vertellen dat het best anders kan zijn dan jij denkt.Met 1 simpele reden: Je weet het niet zeker. Niemand weet dat dus waarom jij wel?

Daar komt bij dat ik nooit geloof dat er voor dit verhaal hieronder bewijs is

Wanneer we over zijn gegaan en terug kijken op ons leven zien we dingen die we goed hebben gedaan maar ook dingen waar we niet tevreden over zijn. We vinden dat we bepaalde zaken niet goed hebben aangepakt of een verkeerde keuze hebben gemaakt.

In het geval van zelfmoord zal deze ziel pas rust kunnen vinden als hij een herkansing krijgt. Dat betekend dat hij zal kiezen om te reincarneren naar de aarde. Hij zal er wederom voor kiezen om een zwaar leven te krijgen maar nu weet hij dat zelfmoord geen oplossing is. Hij zal ervaren dat wanneer hij blijft vechten er als een sterker mens uit zal komen!

En waarom kiezen we ervoor om terug te gaan naar de aarde en zoveel pijn en ellende te moeten doorstaan? Juist omdat we van tegenslagen sterker worden en veel leren! En wanneer we uitgeleerd zijn komen we hierboven allemaal in een demensie waar enkel liefde en wederzijds respect is. Met gelijkgestemde zielen! Daar is enkel liefde en iedere ziel streeft ernaar om daar te komen!

Tuurlijk heb ik mijn eigen mening hierover, er zal heus wel wat zijn hierna, alleen jij beschrijft het alsof je er al geweest bent.Kijk, dat snap ik niet.

maar ik ben weg :) moet werken, kijk vanavond nog wel een keer weer.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind dat absoluut geen oplossing..
Waarschuw beheerder
Ik heb t 2 keer in mn naaste omgeving meegemaakt en bij een was t idd de enige oplossing, degene en de familie had nu rust....familie kon verder met leven ;)

Maar ik denk dat er meer mensen om ons heen zijn, voor wie t heel zwaar is om niet hiervoor te kiezen :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Ieder mens die overgaat naar het hiernamaals gaat terug kijken op zijn leven. Wat heb je goed gedaan? Wat zou je anders willen doen? Dat zijn vragen die je je hierboven blijft stellen!

Voor heel veel mensen is er niks hoor na dat ze dood zijn dus zullen ze ook niet met vragen zitten.

Sorry hoor maar ik vind dit echt ziek gelul, maar ieder zn mening.

Sorry hoor maar

Waarschuw beheerder
zelf moord ik zwak dan ken je je eige beter laten vermoorde dat kan heel makkelijk zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op dinsdag 2 augustus 2005 om 23:50:
Persoonlijk vind ik het een erg egoistische oplossing...

Iemand jouw wil opleggen om te blijven leven naar jouw visie, dát is pas egoistisch.

Bepalen of iemand wel of niet genoeg pijn of leed doormaakt, dat is bekrompen, dat kan namelijk niemand. En er is zoveeeeeel professionel ehulp op de wereld, maar er is maar weinig hulp dat echt soelaas kan bieden bij zelfmoord.

Misschien is het eens goed om na te denken hoe ver iemand moet gaan om te beslissen of het leven nog wel genoeg kan bieden, hoe ver jij daarin gaat bepaalt niet hoever jouw broer/buurman of vriend daarin moet gaan.

Zoals ik al eerder zei, mensen moeten stoppen met te oordelen over anderen vanuit hun bekrompen wereldje, zet allemaal eens jullie oogkleppen af en ga je eens echt verdiepen in een ander

:yes:
helemaal mee eens.
Waarschuw beheerder
zelfmoord is egoisties, en vluchtgedrag, en vluchtgedrag is ook (n)

Waarschuw beheerder
je hebt niet gevraagd om geboren te worden dus je moet ook het eigen recht hebben om te kiezen om niet te leven. Natuurlijk moet je dit niet zomaar beslissen. Maar wanneer je intens ongelukkig bent en niet verder kan zijn familie leden ook bereid je los te laten. Zo'n zelfmoord is dan geen daad van egoisme. Maar goed dat is mijn mening.
Waarschuw beheerder
donateur
Idd Karin (y)

Helemaal met je eens, en natuurlijk mag iedereen een menign hebben, maar ik weet zeker dat het gros van de schreeuwers hier niet eens weten waar ze over praten :nee:

Denk niet dat er veel mensen zijn die zich werkelijk kunnen voorstellen, of er ook maar in de buurt van kunnen komen, hoe iemand die zelfmoordneigingen heeft, zich voelt, denkt, redeneert :nee:

Verder vind ik zelfmoord de meest egoistische vorm! Kijk toch eens wat een verdriet je de nabestaanden aandoet!

Voor jezelf kiezen wordt altijd aangemoedigd, dat is stoer, verstandig, sterk, maar zodra je er andere mensen pijn mee kan doen, is het opeens laf, minderwaardig, achterlijk.....

Het is altijd nog hun leven, en hoe graag we dat ook zouden willen, daar hebben we niets over te zeggen. Vinden dat iemand moet blijven leven omdat jij of anderen anders verdriet hebt, dat is egoisme.

Waar trekken jullie dan de grens tussen kiezen voor jezelf en zorgen voor een ander?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het blijft een eigen keuze! Geboren worden is ook een eigen keuze! Maar goed dat heeft te maken met je eigen overtuigingen en iedereen mag geloven wat hij of zij wil!

ziek gelul?

Sla de literatuur er eens op na! Verdiep je in het onderwerp alvorens je een mening geeft! Ik weet heel goed waar ik over praat!

Zelfmoord lijkt voor iemand op dat moment de enige oplossing! Mensen denken dat ze verlost zullen zijn van hun problemen maar dat zijn ze niet! Want het blijft een vlucht en geen oplossing! Pas als ze de confrontatie met zichzelf aangaan zullen ze rust vinden en er sterker
uitkomen!

Jezelf van kant maken omdat jij geen lichtpuntje meer ziet die je op dat moment niet meer wil zien! De nabestaanden opzadelen met een groot schuldgevoel en een intens verdriet omdat jij niet meer wilde!
Wie is er nu egoistisch? Het blijft een eigen keuze en die heb je maar te respecteren dat is waar! Maar een ouder vraagt er niet om dat zijn of haar dochter zelfmoord pleegt! En uiteindelijk sterft op het moment dat je kind dood gaat ook een stukje van jezelf af! Dat gevoel dat blijft altijd! Uit liefde voor het kind zal de ouder uiteindelijk moeten accepteren en begrijpen waarom het kind tot deze daad kwam. Maar het schuldgevoel en verdriet blijft heel lang! Verdriet zelfs levenslang!
De ouders hebben levenslang! En ik weet zeker dat als het kind ziet hoeveel verdriet ze haar ouders aan heeft gedaan dat ze spijt heeft!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zelfmoord is helemaal geen oplossing :@..
't Lijkt allemaal zo mooi, ben je van alles af enzo.. Maar je laat wel familie/vrienden -&- mensen achter die om je geven :(..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tis in ieder geval wel een geen-gelul oplossing. Beetje drastisch, dat wel.
Waarschuw beheerder
En wanneer je je afsluit dan is er ook niks!

Er is ook niks en ik verzoek je vriendelijk dit soort speculaties in een topic over reïncarnatie en geloof te plaatsen en niet in een serieus topic dat gaat over suicide. De mensen hebben hier geen behoefte aan verzonnen praatjes. Kon je dat nou echt niet zelf bedenken?
Waarschuw beheerder
Het is een discussie! Waar iedereen vrij is om zijn mening te geven!

Als je behoefte hebt aan enkel steun dan moet je je aansluiten bij een lotgenoten groep en niet hier een topic openen!

Vereniging ouders overleden kind bijv.

Ik heb dit in mijn naaste familie 3x meegemaakt. In het eerste geval liet mijn oom zijn gezin met 3 kleine kinderen achter na een poging waarbij hij de gaskraan open had gezet terwijl zijn gezin boven lag te slapen!
In de afscheidsbrief schreef hij: het leven drukte te zwaar op mijn schouders!

Ik heb hem vergeven en begrijp dat het voor hem de enige uitweg leek! Maar ik weet ook dat hij er onwijs veel spijt van heeft! Wat ik wil zeggen is: het lijkt voor die persoon op dat moment de enige oplossing maar dat is enkel schijn want het blijft een vlucht!
Ik weet dat mijn oom hierboven niet gelukkig is omdat hij zijn keuze ongedaan zou willen maken!

Er wordt hier over zelfmoord gepraat alsof het een heldendaad is! In dit soort gevallen moet je iemands keuze wel respecteren maar je laat wel de omgeving achter met een groot schuldgevoel en de waarom vraag!
Je leeft niet voor jezelf, je leeft samen met je omgeving! Dus ja daar heb je ook rekening mee te houden!
Dat je uit liefde die persoon loslaat en begrijpt dat het voor hem de enige oplossing was op dat moment wil niet zeggen dat je het goedkeurt! Het is namellijk nooit een oplossing!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zelfmoorders zijn egoistisch
Waarschuw beheerder
donateur
Het is namellijk nooit een oplossing

Wordt hier dan gezegd dat het een oplossing is? Volgens mij zegt niemand dat, het is voor hen een uitweg,

Jij kan misschien helder denken en redeneren, maar iemand die het echt helemaal zat is kan dat niet hoor, alle positieve dingen zullen zwaar afvallen tegen het negatieve, Jij kan een lichtpuntje vinden als het klote gaat, zij kunnen dat niet.

Het is een onvermogen om op dat moment met de problemen om te gaan.

Waarschuw beheerder
Pff.. Goudlokje23, je neemt het allemaal wel erg zwaar op. Je laat wel erg weinig ruimte over voor de mening van een ander, je komt alleen maar maar die literatuur-bullshit. Dit is geen forum om over literatuur te praten maar om ieder z'n eigen mening te laten geven. Waarom wil je iedereen er zo nodig van overtuigen dat jouw opvattingen over zelfmoord de juiste zijn?

Ik vind zelfmoord laf en egoïstisch!
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, als je je leven niet meert ziet zitten, kun je er maar beter een einde aanmaken...
Als je er daar prettig bij zult gaan voelen, gewoon doen (Y)

Werkzaam bij Bar27
Waarschuw beheerder
Zelfmoord is laf, je laat alleen maar ellende achter voor je naasten...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 augustus 2005 om 13:51:

whahahahahahahaha... lul toch niet man. Als ik van het dak wil springen doe ik dat. Mijn ellende is belangrijker dan die van de rest van de wereld, jammer maar helaas... zo werkt het.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 augustus 2005 om 11:35:
zelfmoorders zijn egoistisch

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 augustus 2005 om 13:51:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 augustus 2005 om 11:53:
Ik vind zelfmoord laf en egoïstisch!

Ik vind mensen die zo snel oordelen over deze groep mensen egoistisch.........

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 3 augustus 2005 om 18:33:
Denk niet dat er veel mensen zijn die zich werkelijk kunnen voorstellen, of er ook maar in de buurt van kunnen komen, hoe iemand die zelfmoordneigingen heeft, zich voelt, denkt, redeneert

:yes:

Waarschuw beheerder
zo ist maar net.

niet dat ik zelf suicidaal ben ofzo.
Waarschuw beheerder
Het is een discussie! Waar iedereen vrij is om zijn mening te geven!

In een discussie hoor je ook argumenten en feiten te geven die je beweringen ondersteunen. Dat doe je ook niet, dus wegwezen hier.

Waarschuw beheerder
Heeft niks met snel oordelen te maken. Er wordt een mening gevraagd en mensen geven daarop antwoord. Zelfmoord is nou eenmaal een gevoelig onderwerp, dan is het heel moeilijk om de juiste dingen te zeggen. In principe is geen enkel antwoord goed omdat je de situatie van de mensen niet kent.

Tuurlijk zullen er mensen zijn die geen enkele andere uitweg meer zien. Heb je nou geen familie ofzo en je bent alleen op de wereld en je ziet het niet meer zitten dan is het een ander verhaal dan wanneer iemand een heel gezin achterlaat. In de laatste situatie vind ik iemand egoïstisch.

Waarschuw beheerder
5 jaar geleden heeft een vriend (klasgenoot) van mij zelfmoord gepleegd, hij leed aan schizofrenie. Ik zie zijn daad als een pure bevrijding van zichzelf. Hij werd iemand die hij niet wilde, daarom wilde hij sterven. Zijn familie heeft zelfs hun goedkeuring uitgesproken voor hij stierf. Als je iemand hebt die echt niet meer wil leven, moet hij dan blijven leven omdat jij dat wil?
Ik vind zijn daad moedig in plaats van laf.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 augustus 2005 om 14:45:
Heeft niks met snel oordelen te maken

Dat denk ik wel, veel mensen zijn niet in staat om zich maar 1 moment in te leven in die persoon. Gelukkig maar trouwens, maar het heeft wel tot gevolg dat er mensen zijn die er meteen een stempel opzetten en zelfmoord associeren met egoisme.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 augustus 2005 om 14:45:
Tuurlijk zullen er mensen zijn die geen enkele andere uitweg meer zien. Heb je nou geen familie ofzo en je bent alleen op de wereld en je ziet het niet meer zitten dan is het een ander verhaal

over het algemeen zien alle zelfmoordenaars geen andere uitweg meer, maar je antwoord klinkt gelukkig wat milder dan de 4 woorden eerder.

Waarschuw beheerder
Joh elke zondag wil ik dood maar op maandag ben ik dat alweer vergeten ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Heeft niks met snel oordelen te maken

Dat denk ik wel, veel mensen zijn niet in staat om zich maar 1 moment in te leven in die persoon. Gelukkig maar trouwens, maar het heeft wel tot gevolg dat er mensen zijn die er meteen een stempel opzetten en zelfmoord associeren met egoisme.

Daar heb je denk ik zó'n gelijk in!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk zullen er mensen zijn die geen enkele andere uitweg meer zien. Heb je nou geen familie ofzo en je bent alleen op de wereld en je ziet het niet meer zitten dan is het een ander verhaal dan wanneer iemand een heel gezin achterlaat. In de laatste situatie vind ik iemand egoïstisch.

Ook egoistisch van ons om zo iemand te dwingen te blijven leven..

En wat is egoisme? Op het moment dat je zelfmoord wilt plegen, heb je denk ik wel wat anders aan je hoofd dan aan andere mensen denken!!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Maar als je het heel simpel bekijkt is iedereen egoïstisch in zo'n situatie. De persoon die dood wilt denk aan zichzelf maar de familie die achterblijft denkt ook aan zichzelf. Zo blijft het dus een moeilijk verhaal.

Ik ben het er wel mee eens dat mensen zelf moeten kunnen bepalen wat ze willen in het leven. En of dat zelfmoord of euthanasie is, ik vind dat ieder dat voor zichzelf moet kunnen bepalen en niet een ander!

En als je al zover bent dat je zelfmoord wilt plegen dan zal je denk ik niks anders doen dan aan de mensen om je heen denken. Maar de pijn of het verdriet zal dan té groot zijn om er nog helder over te kunnen denken.

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad Kelly.

Daarom tsja.. vind ik het moeilijk om het egoistisch te kunnen noemen. Maar ik weet wat je bedoelt. Hoe egoistisch is het eigenlijk wel niet om je voor de trein te gooien? Machinist en conducteurs hebben er levenslang last van.. En je veroorzaakt een hoop zooi en het kost veel tijd om het allemaal letterlijk en figuurlijk weer op de rails te hebben e.d. En toch denk ik dat mensen die dit doen, daar niet meer helder over na (kunnen) denken.

Zat zelf een paar maanden geleden in een trein die over iemand heen reed die zelfmoord pleegde. Nou, geloof me, dat geluid vergeet je nooit meer en je blijft er toch een beetje last van houden. Verder kostte het ook echt super veel tijd. Na 3 uur ofzo gingen we pas weer rijden. Leuk werk heb je dan als Brandweerman; een trein schoonspuiten..

:(

Waarschuw beheerder
Gatver, dat klinkt dramatisch! Weet je wat het is, hoe je ook zelfmoord pleegt, er is altijd wel iemand die je vindt! En voor die persoon moet het toch ondraaglijk zijn nietwaar? Je zou inderdaad maar de resten van die rails moeten halen of iemand met doorgesneden polsen in een badkuip aan moeten treffen... Dat is wat de mensen die zelfmoord plegen zich volgens mij niet realiseren.. Er is ALTIJD iemand die ze vindt en daar de rest van zijn leven last van zal hebben!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 augustus 2005 om 16:22:
Weet je wat het is, hoe je ook zelfmoord pleegt, er is altijd wel iemand die je vindt! En voor die persoon moet het toch ondraaglijk zijn nietwaar? Je zou inderdaad maar de resten van die rails moeten halen of iemand met doorgesneden polsen in een badkuip aan moeten treffen... Dat is wat de mensen die zelfmoord plegen zich volgens mij niet realiseren

dat is waar, helemaal mee eens. Maar bedenk dan eens een manier om zelfmoord te kunnen plegen waarmee je niemand lastig valt.
Hulp bij zelfdoding?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
www.stervensbegeleiding.nl ofzoiets???

Waarschuw beheerder
je kan ook gewoon een overdosis pillen nemen ofzo.

En als je in de vleesverwerkingsindustrie zit en een hekel aan je collega's hebt kun je je lol helemaal op natuulek.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
six millions ways to die
choose one:p

Waarschuw beheerder
kies jij maar hoor, ik laat me lekker verassen vandaag