Partyflock

Forumonderwerp · 799266
3 volgers · 22536x bekeken

Waarschuw beheerder
Ja ok... je kan t op gegeven moment accepteren.. maar zo'n daad nooit respecteren, werd op de crematie gezegd.. vond k wel n goeie..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:30:
neej tuurlijk niet... maar zag hier paar dingen staan dat je zelf egoistisch bent als je zegt dat diegene dat is, maar dan denk je op dat moment ff heel anders...

daar ben ik het mee eens. Is echt kut voor de nabestaanden maar het zal wel een reden hebben waarom iemand dat doet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 7 augustus 2005 om 09:03:
zelfmoord moeten ze de doodstraf opzetten..

Ohhh, wat grappig..

Waarschuw beheerder
donateur
een zelfmoord is een zeer ingrijpende gebeurtenis...
het is heel makkelijk om een oordeel te vellen over degene die zelfmoord heeft gepleegd...
vaak is dat de reactie: wat egoistisch
in zekere zin is dat zo, je laat nabestaanden achter die zelf maar moeten uitzoeken hoe of wat...
maar iemand die zelfmoord pleegt, ziet vaak geen enkele uitweg meer...
ze gaan er vaak vanuit dat de wereld beter af is zonder hun... dus dat ze de wereld een plezier doen door voorgoed weg te gaan en mensen niet meer lastig te vallen met hun problemen...
vaak geven ze ook maar hele kleine signalen af, simpelweg omdat ze willen slagen in hun opzet... en niet willen dat iemand ze tegenhoudt...
het is erg triest dat iemand zover komt dat zelfmoord de enige "oplossing" is...
en helaas is het zo, dat als ze gewacht hadden tot de volgende dag, dat als ze er nog langer over nagedacht hadden... ze er heel anders tegenvoer gestaan zouden hebben... maar dit is nou eenmaal een beslissing die je niet kan terugdraien...
het enige wat je kan, is hun dood accepteren en hopen dat ze hun rust gevonden hebben...
en ja,ik spreek uit ervaring... helaas...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jelle (L) TECHNO op maandag 1 augustus 2005 om 22:33:
Maar mensen met een beetje verstand zorgen zelf wel dat ze niet diep zinken en maken het leven zelf leuk

:frusty: :frusty:

Jeetje wat een achterlijke opmerkingen hiero :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:15:
gelukkig maar. Want je gunt toch niemand zo'n einde.

Idd, is zo :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:49:
wat egoistisch

zoals eerder gemeld kan ik begrijpen dat je in sommige gevallen zelfmoord kan rechtvaardigen. Alleen ik vind de manieren zoals voor een trein springen/van een flat af springen, ophangen niet de juiste manier. Vind liever iemand die "gewoon" dood is ipv van iemand zien bungelen aan een touwtje, of als gehakt onder de wielen van de sneltrein op traject alkmaar - amsterdam. Lijkt me ook prettiger voor degene die levensmoe is. Lig liever onbeschadigd in een kist dan bij elkaar geplakt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:42:
maar zo'n daad nooit respecteren

Ik ken mensen die zoveel shit over hun heen hebben gehad dat ik zelfs een zelfmoord zou kunnen respecteren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:49:
vaak geven ze ook maar hele kleine signalen af, simpelweg omdat ze willen slagen in hun opzet... en niet willen dat iemand ze tegenhoudt...

ook zijn er veel mensen die "een poging tot zelfmoord" doen, deze mensen zijn helemaal ziek... :( genoeg mensen die "het" al 8x geprobeerd hebben... Nee duh!van 10 morfine en een halve fles drank net niet dood :|
Waarschuw beheerder
donateur
zoals eerder gemeld kan ik begrijpen dat je in sommige gevallen zelfmoord kan rechtvaardigen. Alleen ik vind de manieren zoals voor een trein springen/van een flat af springen, ophangen niet de juiste manier.

Tsjah, wat is juist, sommigen vinden het eng om pillen te nemen omdat er een kans bestaat gevonden te worden voor je dood bent, en de kans dat je kan stikken in je eigen overgeefsel.

Denk dat de mensen die voor een trein of flat kiezen, zeker willen weten niet tegengehouden kunnen worden, en dat er ook geen weg terug is.

Denk dat het voor iedereen anders is, iedereen heeft bepaalde angsten wat je drijft tot een andere methode dan je buurvrouw misschien zou doen.

ook zijn er veel mensen die "een poging tot zelfmoord" doen, deze mensen zijn helemaal ziek... genoeg mensen die "het" al 8x geprobeerd hebben... Nee duh!van 10 morfine en een halve fles drank net niet dood

En wat wil je daarmee zeggen? dat dat klootzakken zijn? ik vind het al erg genoeg dat mensen zo geestelijk in de knoop kunnen zitten dat die manier de enige voor hen is om de aandacht op hun te vestigen. Zoals jezelf zegt ze zijn 'ziek' en doen deze pogingen dus niet omdat ze zoals een nuchter en gezond mens kunnen denken en redeneren op dat moment.

Waarschuw beheerder
kvind het zwak als mensen zichzelf van kant proberen te maken, vooral mensen die het doen om aand8 daar kan ik dus echt niet tegen.
maar als je b.v. weet dat je doodgaat dan vind ik het weer anders.
Waarschuw beheerder
Als het een gil om aandacht moet voorstellen dan zou de omgeving ook eens de hand in eigen boezem mogen steken. Kennelijk is het dan noodzakelijk om zo iets afschuwelijks te doen willen mensen eindelijk eens naar iemand omkijken.

Waarschuw beheerder
kvind het zwak als mensen zichzelf van kant proberen te maken,

Ik denk niet echt dat jij kan oordelen over het leven dat sommige mensen hier lijden, wel? Ik vind het van sommige mensen zelfs nog knap dat ze hier zijn ondanks alle ellende en tegenslagen waar ze in zitten. Sommige leven gewoon in een koude hell op aarde. en het leven kan echt heel hard, ziek,eenzaam, koud en bruut zijn. Die mensen vinden (denken ze) meer rust in de dood als in het leven, omdat leven toch alleen maar pijn doet

andere mensen hebben zo'n afschuwlijke dingen gezien in het leven, dat ze hier niet eens meer willen of durven te zijn. 1 op de 7 britse militairen heeft na of tijdens de oorlog in Bosniee zelfmoord gepleegd. Die hebben zo'n zieke en sadistische dingen gezien daar( afslachting, groepsverkrachting, kinderverkrachting, massamoord enz enz) dat ze voor het leven getraumatiseerd zijn.

dan kunnen wij toch niet oordelen over wat wel en niet te verdragen is?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zondag 7 augustus 2005 om 20:14:
En wat wil je daarmee zeggen? dat dat klootzakken zijn? ik vind het al erg genoeg dat mensen zo geestelijk in de knoop kunnen zitten dat die manier de enige voor hen is om de aandacht op hun te vestigen. Zoals jezelf zegt ze zijn 'ziek' en doen deze pogingen dus niet omdat ze zoals een nuchter en gezond mens kunnen denken en redeneren op dat moment.

heb je wel gelijk in, allleen hier kan ik gewoon niet bij... maarja menselijke geest blijft iets fascinerends

Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:) ! op zondag 7 augustus 2005 om 01:18:
als je net al je familie bent kwijtgeraakt én blind bent geworden én verlamd..(sja ik noem maar ff wat verschrikkelijks) sja dan kan je er eens over gaan denken..

Waarom is het ineens geoorloofd als iemand iets mankeert dat van de buitenkant te zien is. Iemand is verlamd, blind, zit in een rolstoel en is daardoor zo beperkt in zijn leven dat het misschien wel te begrijpen is.
Maar als iemand van binnen zo intens kapot is, zijn geest niet de vrije ruimte meer heeft, wat niet van buiten te zien is, is het dan ineens niet oke?

Uitspraak van Tic Tac Hooligan op zondag 7 augustus 2005 om 01:24:
Zelfmoord zie ik wel als een oplossing voor diegene die het doet ik bedoel zijn problemen pijn what ever zijn dan voorbij. En wat mensen hier roepen dat het laf is enzo, als je er over na denkt vergt het toch een hoop moed om die ene beslissing te maken over het beindigen van je leven/bestaan.

:yes:

Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 14:58:
Er zit meestal al een hele geschiedenis achter iemand die zelfmoord heeft gepleegd of wil gaan plegen.
Dus je kan er niet over oordelen.

Ik denk dat als die mensen het op konden lossen op een andere manier, hadden ze dat wel gedaan. hulp instanties zijn ook niet altijd je van het. Die laten je soms ook maar zitten!!laatste aanpassing 7 augustus 2005 14:59

:yes:
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 augustus 2005 om 17:30:
neej tuurlijk niet... maar zag hier paar dingen staan dat je zelf egoistisch bent als je zegt dat diegene dat is, maar dan denk je op dat moment ff heel anders...

Ik heb ook iemand verloren door zelfmoord. En ik vind hem niet egoistisch. Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, en niet stil willen staan bij een voorgeschiedenis , maar die meteen roepen "de egoist" ,zijn in mijn ogen zelf een egoist.
Waarschuw beheerder
Mensen voelen zich vaak in de steek gelaten door de hulpverlening omdat ze van hen verwachten dat die alle oplossingen hebben! De hulpverlening kan een enkel handvat aanreiken maar iemand moet zelf de motivatie en de kracht vinden om de weg naar genezing in te slaan!

En over euthanasie dat is heel wat anders dan zelfmoord! In die gevallen gaat het om mensen bij wie het lichaam volkomen is opgebrand terwijl de geest nog wel verder wil! Deze mensen willen vaak nog wel leven maar hun lichaam laat hun in de steek en zonder euthanasie zouden ze ondragelijk moeten lijden! Kanker in een terminaal stadium is een ongelijke strijd die niet meer te winnen valt!

Terwijl bij psychische nood het lichaam nog gezond is maar de persoon zelf de keuze maakt dat hij niet meer verder wil!

Verder heb ik van mijn eerdere uitspraak geleerd! Egoistisch mag ik het niet noemen want hiermee veroordeel ik iemand en wat geeft mij het recht om iemand te veroordelen? Ik kan er niet achter staan maar mag het zeker niet veroordelen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Zelfmoord is laf!

Klinkt misschien stom, maar problemen zijn er om opgelost te worden!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 11:19:
Ik heb ook iemand verloren door zelfmoord. En ik vind hem niet egoistisch. Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, en niet stil willen staan bij een voorgeschiedenis , maar die meteen roepen "de egoist" ,zijn in mijn ogen zelf een egoist.

Ja, begrijp wat je bedoelt, maar ik was ook kei kwaad op dat moment... toen t begon door te dringen in ieder geval, want geloofde het eerst niet eens.. dat boos zijn houd op, k had eerst zoiets van lul, kijk s wat je hier iedereen aan doet, dan vindt je iemand wel egoistisch, maar dat vergaat als je boosheid weg gaat en het verdriet komt....

Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 16:03:
Klinkt misschien stom, maar problemen zijn er om opgelost te worden!!

Sommige dingen kun je gewoon niet oplossen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 18:32:
Sommige dingen kun je gewoon niet oplossen...laatste aanpassing 8 augustus 2005 18:32

ja precies. Je kan je gewoon niet voorstellen wat voor problemen mensen kunnen hebben. Er zijn mensen met ECHTE ERNSTIGE problemen.

Waarschuw beheerder
donateur
En toch komen er altijd betere tijden, zelfmoord is laf en achterbaks...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 20:14:

Dat vind jij maar jij bent ook niet de slimste zo te merken..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pallaver op maandag 8 augustus 2005 om 20:53:
Dat vind jij maar jij bent ook niet de slimste zo te merken..

wacht maar totdat je het zelf van dichtbij meemaakt, misschien begrijp je het dan beter!!!
Waarschuw beheerder
tjah, kan ik lang over denken en over praten.
ik zeg altijd

ZELFMOORD IS EEN OPTIE

en dan worden vrienden van me boos, dat snap ik niet
Waarschuw beheerder
En toch komen er altijd betere tijden, zelfmoord is laf en achterbaks

zelfmoord is niet laf, is lef, durf maar

Waarschuw beheerder
gaan we weer :D

Waarschuw beheerder
alweer een zelfmoord topic, doe is wat vrolijks :frusty:

Waarschuw beheerder
donateur
Allemaal depresieve mensen door het slechte zomerweer!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:05:
alweer een zelfmoord topic, doe is wat vrolijks

grappige zelfmoord :S

Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:06:
Allemaal depresieve mensen door het slechte zomerweer!!!

is zelfmoord depressief dan? dat vind jij
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PrOtOtyPe™ op maandag 8 augustus 2005 om 21:07:
is zelfmoord depressief dan? dat vind jij

neej het is iets vrolijks laten we er een feestdag van maken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van HARDCORETEKNO op maandag 1 augustus 2005 om 22:05:
...??

lees voortaan eerst het forum is door voordat je een topic begint beetje dubbel vind je niet?

Waarschuw beheerder
Go Girl:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:09:
lees voortaan eerst het forum is door voordat je een topic begint beetje dubbel vind je niet?

moet ik echt gaan zoeken, als ik het zelf wil vragen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:02:
wacht maar totdat je het zelf van dichtbij meemaakt, misschien begrijp je het dan beter!!!

Mijn eigen broer heeft het gedaan dus ik denk dat ik er wel goed over mee kan praten..

Waarschuw beheerder
Is geen oplossing maar een vlucht...Kan er zelf eigenlijk weinig over zeggen maar er zijn altijd mensen die iets ergers hebben meegemaakt en wel doorgaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PrOtOtyPe™ op maandag 8 augustus 2005 om 21:05:
zelfmoord is niet laf, is lef, durf maar

Maar wel egoistisch! Want je doet liever iedereen pijn waar je van houdt door zelfmoord te plegen dan door te vechten voor je geluk en je leven!!
Waarschuw beheerder
dat denken ze vaak ja maar jij bent weg en de rest zit er dan mee en k denk dat die et dan een stukkie moeilijker hebbe!
Waarschuw beheerder
donateur
Is geen oplossing maar een vlucht...Kan er zelf eigenlijk weinig over zeggen maar er zijn altijd mensen die iets ergers hebben meegemaakt en wel doorgaan

En zo is iedereen anders en kan je niemand met elkaar vergelijken :nee: Iedreeen heeft een andere draagkracht en een andere manier om met stress om te gaan. Niemand zal hetzelfde reageren zoals jij/jullie zullen doen, daarom kan je ook niet een oordeel vellen over een dergelijke beslissing :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 08:24:
Maar wel egoistisch! Want je doet liever iedereen pijn waar je van houdt

als je van iemand houdt zul je waarschijnlijk geen zelfmoord plegen, de doelgroep zijn meer mensen die alleen maar praten tegen de casiere waarbij ze 1 keer in de 2 weken boodschappen halen

Waarschuw beheerder

helderziende? Hoe kan jij nou weten dat er ALTIJD betere tijden aankomen?

Waarschuw beheerder
als je van iemand houdt zul je waarschijnlijk geen zelfmoord plegen, de doelgroep zijn meer mensen die alleen maar praten tegen de casiere waarbij ze 1 keer in de 2 weken boodschappen halen

Nou lekker dan...dus een goede vriend van mij heeft nooit van iemand gehouden omdat hij zichzelf heeft opgehangen? Jezus wat een zieke gedachte..dat slaat helemaal nergens op wat je nu zegt. Alsof alleen eenzame mensen zichzelf van het leven beroven..dat is echt niet waar. Je kan nooit in iemand ze hoofd kijken wat daar allemaal doorheen gaat...ik had het ook nooit aan zien komen maar het overkwam mij en mijn vrienden wel

Waarschuw beheerder
Ik kan goed begrijpen dat als je onderste boven hangt aan een plafond met een 10 cm dikke vlammende dildo in je kont en een geit ter hoogte van je navel zich langzaam naar binnen aan het grazen is dat zelfmoord de enige oplossing is.

Maar anders... nee. Er is ALTIJD!!! een andere oplossing.
Waarschuw beheerder
oplossingen zat...

maar als je je er niet voor open wilt stellen, komt er weinig verandering in de zaak
Waarschuw beheerder
donateur
Het is diegene zijn keuze.. dat is wat diegene het liefste wilt.. denk niet dat je als nabestaande er veel over kan oordelen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damsje op dinsdag 9 augustus 2005 om 17:11:
oplossingen zat...

maar als je je er niet voor open wilt stellen, komt er weinig verandering in de zaak

een "tante" van mij heeft 4 kinderen gehad. 1 zat in een rolstoel, de ander was blind, de ander is doof...

4 jaar geleden verloor hun manke zoon het leven.
2 jaar geleden gingen ze met zijn allen op vakantie en in frankrijk kregen ze te horen dat hun andere zoon verongelukt was onder naar hun vakantieadres... ze heeft geen zelfmoord gepleegd hoor, maar hoe denk je dit op te lossen
Waarschuw beheerder
dingen accepteren zoals ze zijn....

vrede hebben met wat gebeurd is, begrijpen dat je het niet ongedaan kan maken

dit lijkt natuurlijk onmogelijk, maar dat is niet zo, dus dat zou een mogelijke oplossing zijn.
Waarschuw beheerder
tsja! zelf ook wel eens flink in de shit gezeten en ik zag zelfmoord ook als een oplossing! Waarom altijd "pijn" hebben als je het ook op kan lossen

Waarschuw beheerder
kan me wel voorstellen dat sommige mensen denken dat dat voor hun de enige oplossing is. Is altijd kut voor de nabestaanden! maar waarschijnlijk zijn ze zelf blij dat ze van alle ellende af zijn, diegene die zelfmoord pleegt bedoel ik dan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PPT]KarlKaniGangstah[PPT] op dinsdag 9 augustus 2005 om 13:05:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 15:41:
Nou lekker dan...dus een goede vriend van mij heeft nooit van iemand gehouden omdat hij zichzelf heeft opgehangen? Jezus wat een zieke gedachte..dat slaat helemaal nergens op wat je nu zegt. Alsof alleen eenzame mensen zichzelf van het leven beroven..dat is echt niet waar. Je kan nooit in iemand ze hoofd kijken wat daar allemaal doorheen gaat...ik had het ook nooit aan zien komen maar het overkwam mij en mijn vrienden wel

Juist! :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Er zijn gewoon mensen die het niet begrijpen. Jullie snappen de gedachtengang van die mensen gewoon helemaal niet.

Er zijn zo veel verschillende mensen met zoveel verschillende problemen, met zulke verschikkelijke achtergronden, dat kan je je gewoon niet voorstellen.
Je hebt mensen die HELE erge problemen hebben en hebben bv. geen familie of vrienden. Er zijn mensen met pshychose, stemmen in je hoofd, verkrachtingen, incest, een hele moelijke jeugd, je familie afgeslacht zien worden enz enz. Er zijn zoveel dingen op de wereld.

Zo iemand heeft echt een geschiedenis. Mensen die dat niet hebben meegemaakt, kunnen daar niet over mee praten en zullen het nooit begrijpen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:05:
alweer een zelfmoord topic, doe is wat vrolijks

Ga dan lekker naar een ander Forum ofzo. Je kiest zelf dit forum uit om je mening te geven
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zo iemand heeft echt een geschiedenis. Mensen die dat niet hebben meegemaakt, kunnen daar niet over mee praten en zullen het nooit begrijpen.

true true :jaja:
Je kunt mensen niet in de kop kijken,niet weten hoelang ze er al mee rond lopen.
het is iets heel heftigs,maar voor sommige mensen de enige uitweg nog.