Partyflock

Forumonderwerp · 791210
1278x bekeken
Waarschuw beheerder
Hieronder even wat informatie over de Basisverzekering, welke in 2006 ingevoerd zal gaan worden. Ik vond er nog geen topic over, maar dit lijkt me iedereen aan te gaan > 18 jaar.

Algemeen

De nieuwe basisverzekering geldt voor iedereen. Eenieder is verplicht zich te verzekeren. De basisverzekering wordt een standaardpakket met gelijke voorwaarden voor iedereen en biedt dekking tegen alle, op genezing gerichte zorg. De AWBZ wordt herzien en biedt slechts nog dekking voor zorg die niet op genezing is gericht.

De overheid bepaalt welke zorg tot de dekking van de basisverzekering hoort en wanneer de verzekerde hierop aanspraak kan maken. Daarnaast bepaalt de overheid ook het eigen risico. Deze is opgebouwd uit 5 treden van € 100,00 elk. De korting die door de verzekeraar gegeven mag worden bepaalt de verzekeraar zelf, mits deze maar voor alle verzekerden gelijk is. De navolgende zorgvormen zullen vergoed worden:

- geneeskundige zorg
- mondzorg
- farmaceutische zorg
- hulpmiddelenzorg
- verpleging
- verzorging
- verblijf i.v.m. geneeskundige zorg
- vervoer i.v.m. het ontvangen van zorg of diensten (incl AWBZ)

De zorgverzekeraars moeten aan de volgende wettelijke bepalingen voldoen:

- de verzekeraar moet een polis aanbieden ZONDER eigen risico.
- de verzekeraar is verplicht om iedereen te accepteren voor alle door hem aangeboden eigen risico's.
- de verzekeraar moet iedereen met hetzelfde eigen risico dezelfde korting geven.

Verzekeringsvormen

De verzekeraar heeft een zorgplicht voor de zorg die vanuit de basisverzekering verstrekt wordt. De prestaties bestaan uit zorg en overige diensten waaraan verzekerde behoefte heeft en op vergoeding van de kosten van deze zorg. De verzekeraar is hierbij vrij om te bepalen door wie en waar de zorg verzekerd wordt. (men is vrij om contracten af te sluiten met zorginstellingen)
De volgende polissen zullen worden aangeboden:

1) een polis met vooraf gecontracteerde zorg

Deze zal een premievoordeel op kunnen keveren aangezien de verzekerde zich voor de benodigde zorg dient te wenden tot de zorginstellingen cq verleners die gecontracteerd zijn. Echter, de verzekerde kan hier wel van afwijken (keuzevrijheid) maar zal dan iets minder vergoed krijgen. (de lagere vergoeding mag niet zo laag zijn dat het vrije verkeer van diensten wordt belemmerd)

2) een polis met niet gecontracteerde zorg

Vergelijkbaar met de huidige particuliere verzekeringen. Men kan zelf de zorgverlener/instelling kiezen. De kosten worden vervolgens door de verzekeraar vergoed.

3) een polis met een combinatie van bovenstaande vormen.

Hierbij zijn er voor bepaalde vormen van zorg contracten gesloten met de zorginstellingen en in andere gevallen is men volledig vrij in de keuze.

Premie

De premie zal gaan bestaan uit twee componenten:

- de verplichte inkomensafhankelijke bijdrage van de werkgevers. Hierdoor wordt circa 50% van de kosten van de gezondheidszorg door de werkgevers betaald!

- de nominale premie.
Dit is de premie die de verzekerde aan de verzekeraar betaald. Deze premie kan dus per verzekeraar verschillen, met dien verstande dat er per zorgverzekeraar slechts een nominale premie per polisvariant kan gelden.
Verzekerden tot 18 jaar betalen geen nominale premie.

Collectiviteitskorting:
Deze bedraagt maximaal 10% en kan door werkgevers of rechtspersonen worden gesloten.

Aanvullende verzekeringen

Niet alle zorg wordt vanuit de basisverzekering vergoed. In de samenstelling van deze aanvullende verzekering en premie, zijn de verzekeraars volledig vrij. Hier zal dus het onderscheid gaan plaatsvinden. Daarnaast kunnen de verzekeraars binnen de collectiviteiten nogal wat differentiatie toepassen. Niet alleen op het gebied van het aanvullend pakket maar zeker ook op het gebied van de premie. (de maximale korting van 10% is niet van toepassing op de aanvullende premies!)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hallo het is zondag doe is normaal!

*edit*

En dan nog iets: Ik doe dit allemaal zelf nie...ik word nog verziekt door mams :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja man, mijn brakke hoofd kan dat toch nooit verwerken man
Waarschuw beheerder
particuliere ziektekosten zal weer omhoog gaan. betaal me de paardepokke eraan :d

Waarschuw beheerder
Neeeeeerd! Jemig hee...kun je het ook normaal brengen?

Samenvatting: we worden allemaal armer, maar dan op een andere manier. (y)

(ik kan best op het niveau van "het volk" spreken, komt in mijn toekomstige politieke carriere nog best van pas). O:)
Waarschuw beheerder
ziet er niet echt goed uit.....zie wel wat er van komt volgend jaar....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van FC Lacoste op zondag 3 juli 2005 om 20:27:
particuliere ziektekosten zal weer omhoog gaan. betaal me de paardepokke eraan

Juist niet, diegene die nu particulier zijn gaan minder betale en ziekenfonds meer.

Waarschuw beheerder
Eindelijk iemand die dat wél doorheeft! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Dus helaas voor ons ziekenfondsverzekerde, wij gaan er op achteruit terwijl de rest die niet voor niets particulier verzekerd waren i.v.m. hoogte inkomen er vooruit gaan:(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou, ik heb weleens (een paar jaar geleden) gevraagd om een lager inkomen om in het ziekenfonds te kunnen blijven hoor, want dat particuliere verhaal was geen echte traktatie qua meerprijs t.o.v. het ziekenfonds! :nee:

Voor mijn part verschijnt er een systeem waarbij de basispremie geschaald wordt naar loonbelastingafdracht en de extra's voor iedereen gelijk zijn qua opbouw en kosten, maar geen factor drie verschil tussen iemand die 2499 euro verdient en iemand die 2510 euro verdient.. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Je bedoelt dan een traploos verschil, waardoor je dit soort grappen voorkomt.

Maar ik ben serieus benieuwd naar wat de maandkosten gaan worden, ben nu al iets van 49 euro per maand kwijt, ik mag hopen dat dit niet gaat stijgen.

Ook vind ik de omschrijving een beetje vaag, wat valt bijvoorbeeld onder "mondzorg" is dat alleen de controle of ook de verdoving, vullingen, orthopedie, etc etc?

Waarschuw beheerder
Ik ben nu 120 euro kwijt, dus 205 euro bruto. Ik zou dus ook stemmen voor verzekeringen als aftrekpost.. ;)

Waarschuw beheerder
Iedereen gaat ongeveer 5% van zijn inkomen betalen en diegenen die dus (naar verhouding) meer kwijt zijn krijgen zorgtoeslag.

Iedereen is rond de 1100 euro aan nominale premie per jaar kwijt naar schatting, maar daar gaat dan dus die zorgtoeslag af.

En de werkgevers betalen niet 50%, jij betaalt het zelf van je eigen loon. Net als de mensen die nu in het ziekenfonds zitten..

*edit* of ik heb niet helemaal goed opgelet op die seminar vorige week, kan ook natuurlijk ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
nou, dan ga ik dus iets van 40 euro bijleggen per maand, dan hoop ik maar dat ik ook lekker veel toeslag krijg :P

Eigenlijk zou het beter zijn als het volledige bedrag van je brutoloon word ingehouden, dan gaat de belastingdienst daar niet dubbel overheen :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 juli 2005 om 21:39:
Maar ik ben serieus benieuwd naar wat de maandkosten gaan worden, ben nu al iets van 49 euro per maand kwijt, ik mag hopen dat dit niet gaat stijgen.

Reken daar dus maar wel op :-/ want de nominale premie gaat naar aller waarschijnlijkheid rond de €1100,- liggen. Echter zullen deze extra kosten weer te compenseren zijn via de zorgtoeslag en via een aantal fiscale maatregelen.

Jammerlijk zijn deze maatregelen nog niet helemaal uitgewerkt en is het dus ook nog niet echt duidelijk wat dit zal gaan betekenen.

De zorgtoeslag zal wel afhankelijk zijn van je inkomen en je gezinssituatie. Het zal iig maximaal €330,- op jaarbasis zijn en door de belastingdienst maandelijks uitgekeerd worden.

Het blijft dus nog even spannend hoeveel je nu daadwerkelijk meer moet gaan betalen.

Waarschuw beheerder
donateur
Incl. toeslag betaal ik op jaarbasis een dikke 200 euro extra...
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon idioot dit :[

Waarschuw beheerder
Fijn.... dacht met de verkiezingen, kom laat ik eens stemmen op partijen die VOOR de zorg zijn. Tsja, met extra geld kan ik ook de zorg beter laten verlopen. Ik had gehoopt dat ze het met de huidige begroting de zorg konden verbeteren.
Ik ga dus gewoon vanaf 1 jan. dik EUR.90 betalen, ik zeg minister Zalm, leg da ff uit aan je familie... Thanx mate!

Waarschuw beheerder
Voor alleen de nominale premie zou ik ook al zo'n €280,- op jaarbasis meer gaan betalen waarbij ik er ook nog eens vanuit van ben gegaan dat ik de volle €330 ga ontvangen (wat vast en zeker niet het geval zal zijn).

En dan is het nog maar de vraag wat de verzekeraars gaan vragen voor hun aanvullende pakketen aangezien zij zelf mogen bepalen tegen welke premies ze hun aanvullende pakketen aan gaan bieden.

Waarom moet Nederland dan ook zo nodig vergrijzen (n)
Waarschuw beheerder
En de werkgevers betalen niet 50%, jij betaalt het zelf van je eigen loon. Net als de mensen die nu in het ziekenfonds zitten..

Van wie heb je de seminar gehad (via Ernst & Young ?? -> Mans Kuipers bijv)...

Overigens wil ik even zeggen dat dit voor bedrijven met personeel in dienst iets makkelijker geworden is.. Waar er eerst het risico op discussies konden ontstaan omtrent de verzekeringsstatus van een werknemer is dit nu niet meer het geval. Misschien dan toch eindelijk eens een positieve uitwerking van ons lieve WALVIS -je...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Taq op dinsdag 5 juli 2005 om 00:15:
Van wie heb je de seminar gehad

Nee, ons kantoor is aangesloten bij de NVA, dus via hen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 juli 2005 om 21:46:
Ik zou dus ook stemmen voor verzekeringen als aftrekpost..

premies zijn ook fiscaal aftrekbaar. boven een bepaald drempelbedrag tenminste.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 juli 2005 om 23:09:
Iedereen is rond de 1100 euro aan nominale premie per jaar kwijt naar schatting, maar daar gaat dan dus die zorgtoeslag af.

Je moet wel rete weining verdienen om voor zorgtoeslag in aanmerking te komen. Zodra je samenwoont of weet ik wat, worden de inkomens bij elkaar opgeteld, dan ga je al snel over die 40.000 euro per jaar heen. Weg zorgtoeslag.

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 juli 2005 om 23:09:
En de werkgevers betalen niet 50%

Inderdaad, dat werd gesuggereerd. Maar dat betalen we ook gewoon zelf. Dat de werkgever het inhoud is wat anders dan dat de werkgever het betaald.

Beetje jammer dat de bevolkingsgroepen die het al zwaar hebben, nu nog meer achteruit gaan. Denk aan gezinnen en ouderen. Den Haag bedankt weer.

Waarschuw beheerder
Ja idd, beter wordt het er niet op! Maar goed, het zal ook niet kunnen blijven zoals het nu is, jammer genoeg!

Je moet idd weinig verdienen en ze hebben waarschijnlijk nog een dik probleem: Van de belastingdienst gaan ze de zorgtoeslag-kanshebbers een brief sturen.

Alleen ze hebben bij de belastingdienst alleen de adressen van de mensen die hun aangifte doen ieder jaar. En NET die mensen die geen aangifte doen, maken veelal kans op de toeslag. Ze verwachten 40% van de kanshebbers dus niet te bereiken en hebben nog geen oplossing voor dat probleem :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2005 om 09:36:
Ze verwachten 40% van de kanshebbers dus niet te bereiken en hebben nog geen oplossing voor dat probleem

:frusty:

Dit gaat weer uren lange administratieve lasten met zich mee brengen, ja het wordt allemaal makkelijker en simpeler volgens de regering. Alleen ik zie het voordeel niet/nog niet.

Ze willen het zo snel mogelijk invoeren, maar pas in december krijg ik een voorstel van mijn huidige verzekeraar.

Waarschuw beheerder
Iedereen gaat volgensmij idd iets van €100.-- per maand betalen, maar dat is toch alleen dat basispakket?

Tis gewoon niet meer te betalen, er moet gewoon iets anders komen, is volkomen begrijpelijk....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 6 juli 2005 om 09:48:
Ze willen het zo snel mogelijk invoeren, maar pas in december krijg ik een voorstel van mijn huidige verzekeraar.

Ze hebben nu nog steeds geen bedragen namelijk, die worden pas in ongeveer september definitief vastgesteld door Den Haag. En de komende jaren zullen de prijzen nog wel verder stijgen! Ze hadden er gewoon nog een jaar mee moeten wachten. Dat gedram altijd van die ambtenaren die er zo vreselijk weinig van snappen..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2005 om 10:47:
maar dat is toch alleen dat basispakket?

Klopt. En hou er rekening mee dat de verzekeraars je alleen hoeven te accepteren voor het basispakket. Je kunt dus:

1 Bij je oude verzekering blijven en daar je basis en aanvullende verzekeringen laten lopen (krijg je waarschijnlijk ook een aanbieding voor van je huidige verzekeraar)

2 Je neemt je basisverzekering ergens anders en laat je aanvullende verzekeringen bij je oude verzekeraar lopen (die mogen je namelijk niet uistchrijven daarvoor als je daar geen basispakket meer hebt) Niet echt praktisch, maar kan dus wel. Goed voor het gevalletje "geen oude schoenen weggooien.."

3 Je stapt volledig over naar een nieuwe verzekeraar en dan maar hopen dat ze je geheel accepteren voor je aanvullende verzekeringen.

Nu zullen er wel wat dealtjes worden gesloten de komende maanden, daar kun je zeker van zijn.
Waarschuw beheerder
Ik heb eens zitten kijken, dit komt eruit :(

+- 100 pleuro in de maand basisverzekering.
GEEN zorgtoeslag vanwege te hoog salaris.
Extra toeslag omdat ik boven de grens verdien.

NO claim heb ik waarschijnlijk wel recht op, mits ik niet vaker dan 1x per jaar naar de huisarts ga, en niet teveel medicijnen gebruik, zucht :no:

Waarschuw beheerder
No claim is eigenlijk eigen risico he! let daarop!

Ze weten bij de overheid namelijk niet helemaal hoe ze dat moesten omschrijven. Neem dus ook beter geen extra vrijwillig eigen risico, want je hebt sowieso al een eigen risico in de vorm van zogenaamde no-claim.
Waarschuw beheerder
De NO claim regeling is trouwens al op 1 jan. 2005 in gegaan. Vergeet dus niet dit jaar al geld terug te vragen van je verzekeraar. Mits je niet naar de dokter bent geweest natuurlijk, en geen ziektekosten hebt gemaakt.

Handige site met info:
www.basisverzekering.nl

<quote NO CLAIM>
No Claim
Vanaf 1 januari 2005 maakt de no-claimteruggaaf deel uit van de Ziekenfondswet.

De no-claimteruggaaf wordt overgenomen in de Zorgverzekeringswet, en zal dus vanaf de introductie van de basisverzekering voor alle verzekerden (vanaf 18 jaar) gelden...meer.

Wie in een jaar minder zorgkosten (die onder de Zorgverzekeringswet vallen) heeft gemaakt dan € 255,- (bedrag van 2005) krijgt het verschil terug.

De no-claim geldt voor alle zorg die uit de ziekenfondsverzekering wordt betaald met uitzondering van:

- De huisarts
- Verloskundige hulp
- Kraamzorg
- Bevolkingsonderzoek
- Zorg voor kinderen onder de 18 jaar
</quote NO CLAIM>
Waarschuw beheerder
Ik wer bij Unive en kort samengevat gaan jullie nu 1067 euro per jaar zowieso al dokken :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P-leej op woensdag 6 juli 2005 om 14:41:
1067 euro per jaar zowieso al dokken

Dat was al duidelijk ja (n)

Waarschuw beheerder
jullie

En jij niet dan :-/

Waarschuw beheerder
1067 euro

Ongeveer ja, want helemaal zeker weten ze het in Den Haag nog niet..

Waarschuw beheerder
Ik wer bij Unive en kort samengevat gaan jullie nu 1067 euro per jaar zowieso al dokken

Daar pluk jij zeker die overbekende vruchten van ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Wie in een jaar minder zorgkosten (die onder de Zorgverzekeringswet vallen) heeft gemaakt dan € 255,- (bedrag van 2005) krijgt het verschil terug.

Dus iedereen word aangemoedigd om vooral niet naar de tandarts te gaan en bij ziektes net zo lang thuis te zitten totdat het écht niet meer gaat.

Waarschuw beheerder
Je slaat de spijker precies op mijn gevoelige snaar.. :/
Waarschuw beheerder
Nog iets wat ik vond.

<quote Dekking en Vergoedingen>
De overheid bepaalt wat er in het pakket zit en wanneer daarop aanspraak kan worden gemaakt. De zorgverzekeraar kan bepalen waar en door wie de zorg geleverd wordt.
</quote Dekking en Vergoedingen>

Dus als het in Friesland goedkoper is moet ik daar heen voor zorg :s

Waarschuw beheerder
donateur
Toevallig was ik afgelopen week bezig met het checken van m'n verzekringen, maar dat schuif ik nu maar een half jaartje op :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 6 juli 2005 om 22:14:
Dus als het in Friesland goedkoper is moet ik daar heen voor zorg

Nee, want dat bepaal je dus zelf door de verzekeringsvorm die je neemt. Vooraf gecontracteerde zorg, niet gecontracteerde zorg of een mengeling!

Waarschuw beheerder
Afgelopen jaar 2x in het ziekenhuis gelegen en kreeg vorige maand te horen van de verzekering dat ik iig geen recht had op tegemoetkoming van EUR.250. Had n.l. voor EUR.8700 kosten gemaakt...2 x opname, ziekenhuisbezoeken etc. Vind t natuurlijk hartstikke fijn hoor dat ik dat niet zelf hoef te vergoeden, maar er zijn natuurlijk ook mensen die echt nooit naar de dokter gaan. Kunnen natuurlijk ook net als in België doen; geen verplichte verzekering, en als je dan naar de dokter gaat, betaal je gewoon een consult.. Volgens mij beter dan die k*t basisverzekering van ons...Kwist trouwens niet dat ziekenhuis bezoeken zo fucking duur zijn, Kurhaus is nog goedkoper om in te slapen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2005 om 17:30:
Daar pluk jij zeker die overbekende vruchten van

Ik pluk alleen verboden vruchten :)
Waarschuw beheerder
We moeten eens naar Denemarken kijken.

Alle operaties in het Deense ziekenhuizen zijn gratis.

Den Haag heeft er niet veel van begrepen.

Waarschuw beheerder
donateur
Hoeveel moet ik nou gaan betalen per maand?

Waatteeh!!
ik heb net op PWZ-Achema gekeken en de nominale premie gaat rond de 1100 euro kosten per jaar!!
Dat is ruim 90 euro per maand en dat zou dus een verhoging van 30 euro per maand betekenen!!!!!! :@ :@ :@

Wie de neuk heeft dit bedacht!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P-leej op donderdag 7 juli 2005 om 10:57:
Ik pluk alleen verboden vruchten

Spannend! ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dekx op donderdag 7 juli 2005 om 10:57:
We moeten eens naar Denemarken kijken

Maar wat dragen die af aan sociale lasten, btw en andere belastingen???

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2005 om 10:43:
Kwist trouwens niet dat ziekenhuis bezoeken zo fucking duur zijn, Kurhaus is nog goedkoper om in te slapen..

En het is eten is nog belabberd ook!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2005 om 11:21:
Wie de neuk heeft dit bedacht!!!

De *piep*-en uit Den haag ;-)

Maar ligt er maar net aan wat je verdient! Blijf je onder een bepaald jaarsalaris dan krijg je een zogenaamde zorgtoeslag. Ze rekenen vanuit Den Haag dat iedereen zo rond de 5% van het inkomen kwijt is aan zijn zorgverzekering.

Tuurlijk wordt dat gewoon meer en dat snappen die *piep* *piep* *piep*'s in Hagenesië ook wel.. Alleen tja, iemand moet bloeden en da's meestal het volk.

Maar goed, aan de andere kant, wij moeten blij zijn dat we zorg hebben. Je hebt hier eigenlijk altijd recht op zorg en da's bijvoorbeeld in de USA wel anders.

Oh enne, niet dat ik het ermee eens ben hoor!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2005 om 11:21:
de nominale premie gaat rond de 1100 euro kosten per jaar

En da's dus alleen je BASISverzekering he? Aanvullende verzekeringen komen daar nog bovenop..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2005 om 09:02:
Nee, want dat bepaal je dus zelf door de verzekeringsvorm die je neemt. Vooraf gecontracteerde zorg, niet gecontracteerde zorg of een mengeling!

Ja ik zie 't, ach blijft klote zo :D
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
ik betaal nu 36.35 per maand ... hoeveel meer gaat dat wel nie worden ... heb t n beetje proberen te volgen maar volgens mij snappen ze r zelf nog minder van als k ... ben dus echt nie van plan om volgend jaar per maand t dubbele ofzo te gaan betalen :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt weinig keus, iedereen moet verzekerd zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2005 om 22:03:
Je hebt weinig keus, iedereen moet verzekerd zijn.

Yep en anders krijg je een boete..

Nice doggies btw!! :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Yep en anders krijg je een boete..

Dat niet, maar als je betrapt word moet je betalen met terugwerkende kracht en dat kan nogal wat centen zijn.
Daarbij denk ik niet dat je echt onverzekerd wilt zijn :s
Waarschuw beheerder
Das zeker geen goed idee, dus we zullen wel moeten met zijn allen :@
Waarschuw beheerder
alles wordt maar duurder en duurder.
als ze de lonen nou eens omhoog gooien...
maar nee hoor, waar gaat dit toch heen in nederland???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van diene op zondag 10 juli 2005 om 05:48:
als ze de lonen nou eens omhoog gooien...

Dat klinkt als een veredelde manier van een uitkering trekken. Als jij meer loon wilt ga je harder werken, leren of voor jezelf beginnen, maar bedenk goed dat jouw werkgever ook zijn best moet doen om continuiteit te waarborgen binnen zijn onderneming en besef ook dat je door botweg om meer loon te vragen zoals die schijtambtenaren onlangs geen haar beter bent dan iemand die wel kan werken maar een uitkering wel zo makkelijk vindt. :/
Waarschuw beheerder
nee, maar de vaste lasten mogen ze allemaal wel verhogen, en je moet maar zien hoe je rond komt.
vroeger had je het breed als je met z'n 2en werkte, maar tegenwoordig is het gewoon noodzakelijk als je nog een beetje normaal wilt leven.

Waarschuw beheerder
Natuurlijk wordt er vanuit de overheid heel veel onredelijks bepaald waar wij maar mee te leven hebben. Toch is het beter als wij niet zitten te kniezen om het feit dat het steeds moeilijker wordt, maar die energie beter kunnen besteden aan ons eigen leven te verbeteren. :) Aan de overheid veranderen wij individueel toch niets, aan ons eigen leven wel! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van diene op zondag 10 juli 2005 om 10:34:
vroeger had je het breed als je met z'n 2en werkte, maar tegenwoordig is het gewoon noodzakelijk als je nog een beetje normaal wilt leven.

Wat is normaal?
3 x per jaar op vakantie, 2 auto's, wekelijks op restaurant, de laatste designtrends volgen, ieder weekend op stap enz. enz.

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 10:37:
Toch is het beter als wij niet zitten te kniezen om het feit dat het steeds moeilijker wordt, maar die energie beter kunnen besteden aan ons eigen leven te verbeteren. Aan de overheid veranderen wij individueel toch niets, aan ons eigen leven wel

Zeker te weten, roeien met de riemen die je hebt, we hebben het hier jaren gewoon heel goed gehad en nu het wat minder wordt het zij zo, we kunnen wel klagen over luxe problemen maar er zijn genoeg mensen die maar al te graag wat te klagen zouden willen hebben maar die dat gewoonweg noet kunnen omdat ze niets hebben.
Waarschuw beheerder
:quote:Wat is normaal?
3 x per jaar op vakantie, 2 auto's, wekelijks op restaurant, de laatste designtrends volgen, ieder weekend op stap enz. enz.:/quote:

nou nee hoor, we gaan dit jaar geen 1 keer op vakantie. hebben 1 auto en eten zelden in een restaurant. en toch is aan het eind van de maand het geld altijd op

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van diene op zondag 10 juli 2005 om 11:39:
nou nee hoor, we gaan dit jaar geen 1 keer op vakantie. hebben 1 auto en eten zelden in een restaurant. en toch is aan het eind van de maand het geld altijd op

Bij de meest mensen ja, hier ook 9 van de 10 keer maar als ik dan zie wat we er allemaal voor kunnen doen denk ik zo slecht hebben we het niet.

Waarschuw beheerder
donateur
hangt er maar net vanaf hoeveel je verdient met zn 2en natuurlijk, maar het is wel zo dat vroeger 2 verdieners een ongekende luxe hadden en nu is het voor veel mensen noodzakelijk om nog es wat leuks te doen.

Ikzelf verdien net genoeg om rond te komen, maar een 2de inkomen zou ik zeker leuk vinden om nog wat met mijn vrije tijd te doen, zoals een keer in de maand een feestje bezoeken of mijn auto een beurt geven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 11:59:
maar als ik dan zie wat we er allemaal voor kunnen doen denk ik zo slecht hebben we het niet.

Precies ! Niet klagen maar dragen !

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 12:13:
Ikzelf verdien net genoeg om rond te komen, maar een 2de inkomen zou ik zeker leuk vinden om nog wat met mijn vrije tijd te doen, zoals een keer in de maand een feestje bezoeken of mijn auto een beurt geven

Je hebt 88 x een feest bezocht zinds 2001 ! Dat zijn 22 feesten per jaar. Lijkt mij dat je nog genoeg geld hebt om leuke dingen te doen ?

Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt 88 x een feest bezocht zinds 2001 ! Dat zijn 22 feesten per jaar. Lijkt mij dat je nog genoeg geld hebt om leuke dingen te doen ?

Toen woonde ik nog niet op mezelf, dat scheelt nogal he.

Waarschuw beheerder
Ik zoek een vriendin met leuk inkomen om samen leuke dingen te kunnen doen. (y)

b) 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Ja ik ook, heb al op PF een contactadvertentie gezet :

Gezocht, leuke vrouw met inkomen om mee te gaan feesten, seks geen bezwaar.

Maar nog steeds geen respons :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 13:29:
Maar nog steeds geen respons

Dan zal ik de mijne eens wat anders formuleren.. :/ ;p

Overigens heeft 99% van de vrouwen op PF geen leuk inkomen, dus misschien kunnen wij het beter ergens anders proberen.. ;)

Ik heb wel een leuk inkomen, maar in mijn eentje blijft het gewoon klote en mijn vaste lasten zijn nou niet bepaald vriendelijk...vandaar nogmaals het verzoek aan de leuke vrouwen met inkomen, of de minder leuke vrouwen met leuk inkomen, of hoe je het ook wilt stellen.. (f) O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe hoog het inkomen is vind ik niet zo belangrijk, als zij minimumloon verdient, heb je toch weer wat extra's om te gaan feesten enzo :)
Of 3x per jaar kleren te kopen ipv 2x :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 12:31:
Toen woonde ik nog niet op mezelf, dat scheelt nogal he.

Nogal?
Zeg maar gerust nogal VEEL.
En of je je maandelijkse lasten alleen of met zijn tweeen op moet hoesten is ook een wereld van verschil.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, dat weet ik :P
Daarom ging ik toen wel veel stappen en nu niet meer, de 29ste ga ik verhuizen en dan heb ik helemaal geen fuck meer te besteden.

Maarja :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 15:03:
Daarom ging ik toen wel veel stappen en nu niet meer

Maar alles wat je gehad hebt pakken ze je niet meer af.

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, dat is zo :D

Maar toch zou ik het wel prettig vinden om minder lasten te betalen en meer over te houden.

Waarschuw beheerder
Verhuis naar Albanie en ga vanaf daar werken voor een Nederlands bedrijf! (y) 8)

Waarschuw beheerder
donateur
:P :P :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 15:24:
Maar toch zou ik het wel prettig vinden om minder lasten te betalen en meer over te houden.

Wie niet ?

Toch lees ik in andere topics dat mensen graag 50 € of meer betalen om een feest te mogen bezoeken, en dat ze het doodnormaal vinden om 4 € voor een flesje water te betalen, iets dat in Nederland gratis of heel goedkoop uit de kraan kan worden gedronken. Hieraan wordt wel veel geld uitgegeven, hierover klaagt niemand. Gaan onze lasten omgoog, dan staat iedereen op zijn hoogste poten.

Als ik zie hoeveel geld er wordt uitgegeven aan feesten die steeds commerciëler worden, dan denk ik "Wij hebben het zo slecht nog niet".

Ik denk dat we een beetje last hebben van luxe problemen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2005 om 12:28:
Ik denk dat we een beetje last hebben van luxe problemen

Beetje veel.
Waarschuw beheerder
Hmmm, ik heb me er nog niet echt mee bezig gehouden, maar als ik dit zo lees dan wordt ik er toch wel een beetje depri van hoor....

Die omgeveer 1100 euro, is dat per persoon ? Ik zit hier met ze tweeën dussss..... dat zou dan bijna 2 maandsalarissen zijn! (kinderen zijjn toch wel gewoon gratis mee verzekerd neem ik aan?!)

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 10:37:
Toch is het beter als wij niet zitten te kniezen om het feit dat het steeds moeilijker wordt,

Ik doe me best !!

één voorbeeld, wij zijn 8 jaar geleden gaan samenwonen en de huur toen was 375 gulden per maand, nu 8 jaar later zit ik al op 519,73 EURO !!
Met de komst van de EURO is er maar één ding perfect omgerekent en dat waren de salarissen van de mensen, voor alle andere dingen hebben ze simpel de F in een E veranderd!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat we een beetje last hebben van luxe problemen.

Ik vind niet dat je verplichte vaste lasten kan vergelijken met wat je uitgeeft op een feest.

Verschil is dat je het ene wel zelf in de hand hebt en het andere niet.
Vooral niet in dit geval omdat het huidige beleid goedkoper is voor de consument en voordeliger is voor de huisartsen.
Er word een nieuw beleid doorgevoerd met hogere kosten voor het volk, lagere opbrengsten voor de artsen en waarvoor??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van cool daddy op maandag 11 juli 2005 om 19:44:
kinderen zijjn toch wel gewoon gratis mee verzekerd neem ik aan?!)

Ja tot 18 jaar. Behalve als ze gaan werken, dan betalen ze een klein gedeelte via het loon. Maar nominale premie is er niet voor die groep

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2005 om 19:53:
Ik vind niet dat je verplichte vaste lasten kan vergelijken met wat je uitgeeft op een feest.

Het is ook geen vergelijking, we kunnen nog gewoon een hoop geld uitgeven aan luxe goederen. Zo lang we dit nog kunnen, vind ik niet dat we recht hebben om te klagen.

Door de toenemende vergrijzing zullen we allemaal een duit in het zakje moeten doen, dat zijn de consequenties van het leven in een verzorgingsstaat.

Daarbij komt wel kijken dat we in Nederland allemaal naar de dokter kunnen gaan, hetgeen in andere armere landen wel anders is.

We mogen blij zijn dat het zoiets als verzekeringen geeft, en dat de verzekering de kosten bij ziekte of ongeval dekt.

Dat het leven duurder wordt, en de inkomens gelijk blijven, dat kan niemand ontkennen. Maar is het niet zo dat het ons de afgelopen jaren zo goed is gegaan, dat het nu enorm lijkt tegen te vallen, terwijl we het eigenlijk nog zo slecht niet hebben ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 09:49:
Maar is het niet zo dat het ons de afgelopen jaren zo goed is gegaan, dat het nu enorm lijkt tegen te vallen, terwijl we het eigenlijk nog zo slecht niet hebben ?

Helemaal mee eens! We hadden een stuk slechter af kunnen zijn! En 4x per jaar op vakantie en ieder jaar een nieuwe auto is nou eenmaal niet nodig!

Waarschuw beheerder
donateur
we kunnen nog gewoon een hoop geld uitgeven aan luxe goederen. Zo lang we dit nog kunnen, vind ik niet dat we recht hebben om te klagen

Dat valt wel mee gezien 30% van het volk aangeeft problemen te hebben om rond te komen, niet meer op vakantie kunnen, niet elke dag vers groente en fruit kopen, zelfs niet eens elke avond warm eten!

Dus dan is het wel makkelijk om te gaan roepen "we kunnen nog wel meer betalen", maar zeg er dan bij dat je voor jezelf praat en niet voor iedereen.

Daarbij komt wel kijken dat we in Nederland allemaal naar de dokter kunnen gaan, hetgeen in andere armere landen wel anders is.

Mag jij mij uitleggen waarom andere verzorgingsstaten dit goedkoper kunnen, zonder wachtlijsten en met een betere dienstverlening naar de klant toe.

Helemaal mee eens! We hadden een stuk slechter af kunnen zijn! En 4x per jaar op vakantie en ieder jaar een nieuwe auto is nou eenmaal niet nodig

Nou, ik kan niet eens op vakantie, want mijn vakantiegeld gaat op aan schulden afbetalen of de auto een onderhoudsbeurt geven, zoals ongeveer 65% van de nederlanders dit doen.
JIJ kan misschien 4x per jaar op vakantie en elk jaar een nieuwe auto kopen, maar 70% van het volk kan dat iig niet en voor 30% van het volk is een nieuwe auto al een droom.

Waarschuw beheerder
Als er in de zorg en de overheid wat minder ruzie gemaakt wordt en medewerkers niet zo kankeren op hun CAO en bij het minste of geringste de werkzaamheden (en daarmee het volk) links laten liggen kunnen we in het geval van de zorg met minstens 30% lagere kosten rondkomen en in geval van de overheid zelfs tegen de 50%. In het normale bedrijfsleven hadden die schijtmormels al 7 keer ontslagen geweest met hun onprofessionele kinderachtige egocentrische gedrag. (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 20:06:
Nou, ik kan niet eens op vakantie, want mijn vakantiegeld gaat op aan schulden afbetalen of de auto een onderhoudsbeurt geven, zoals ongeveer 65% van de nederlanders dit doen.

Kijk, mensen willen veel te veel. Dan gaan ze lenen. Vervolgens kunnen ze het geld niet terug betalen, en komen ze in nog grotere problemen.

Mij is altijd verteld dat geld dat je niet hebt je ook niet op kunt maken. Tegenwoordig leent iedereen maar te pas en te onpas. Er wordt vrolijk reclame gemaakt voor lenen in de pauze van een tv programma over schuldeisers. Dit zou verboden moeten worden door de overheid.

Als ik dan kijk naar mensen die beweren niet rond te kunnen komen, maar die vervolgens wel de nieuwste dvd-recorder hebben, de mooiste stereo, de duurste auto's. Niet allemaal, maar er zijn ook een hoop klagers die gewoon geen recht hebben op klagen.

Ik heb geen dvd recorder, rijd een auto van 13 jaar oud, ga 1 x per 2 jaar op vakantie, heb een stereo van 15 jaar oud, en stappen ga ik ook nog maar zelden. Mijn geld gaat tegenwoordig op aan het huishouden en mijn kind. Ik heb wel geen schulden, ik heb zelfs gespaard ! Zeker zou ik graag het nieuwste van het nieuwste speelgoed voor mijn kind willen kopen, en nieuwe auto rijden en 2 x per jaar op vakantie gaan. Helaas gaat dit niet en zal ik mijn prioriteiten moeten stellen, wat ik dus ook doe. Maar hierdoor kom ik wel uit met mijn geld.

Ikzelf ben in Brasilië geweest, daar zie je pas echt armoede. Daar staan de kindertjes dus echt langs de kant houtsnijwerk te verkopen, in café's poetsen zij je schoenen en op straat wordt lijm gesnoven. Ik heb het zelf gezien. Dan vind ik niet dat we hier recht hebben op klagen. Hier kan zoiets nooit gebeuren, omdat we voor elkaar zorgen. De sterke zorgen voor de zwakke.

Als we hier naar de dokter gaan, dan worden wij geholpen, of we het kunnen betalen of niet. Er zijn zat landen waar ze je niet helpen als je geen geld meebrengt. Mensen die de hulp daar nodig hebben hadden misschien graag een verzekering afgesloten, zodat zij ook van medische hulp konden genieten.

In andere landen mag dan de zorg goedkoper & beter zijn, maar daar zijn andere zaken weer duurder als hier. Zoals gezegd, in sommige landen moet je alle dokterskosten zelf betalen. Kun je dat niet pech gehad. Geen hulp.

Ik weet dat er mensen zijn die moeite hebben met rondkomen, maar al met al denk ik dat ze dat ook een beetje zelf schuld zijn. Dat zullen ze niet allemaal zijn, maar volgens mij het merendeel wel.

Ik vind nog steeds niet dat we een reden hebben om te klagen over zoiets als een ziektekostenverzekering.
Waarschuw beheerder
donateur
pfff hoeveel duurder gaat dat worden:s dan ik betaal nu 38 euro per maand maar ga echt niet t dubbele betalen hoor:/
maar ik hoorde ook dat als je bv geen onkosten maakt(tandarts ziekenhuis etc) je geld terug kan krijgen???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk, mensen willen veel te veel. Dan gaan ze lenen. Vervolgens kunnen ze het geld niet terug betalen, en komen ze in nog grotere problemen.

Mij is altijd verteld dat geld dat je niet hebt je ook niet op kunt maken. Tegenwoordig leent iedereen maar te pas en te onpas. Er wordt vrolijk reclame gemaakt voor lenen in de pauze van een tv programma over schuldeisers. Dit zou verboden moeten worden door de overheid.

Ja, het is fout dat er tv spotjes komen waarin mensen geld lenen voor een trui, computer of een tv, maar er zijn ook mensen die door een relatiebreuk diep in de shit zijn geraakt, medische of sociale redenen hebben en een lening zijn aangegaan. Je kan niet iedereen over 1 kam scheren.

Als ik dan kijk naar mensen die beweren niet rond te kunnen komen, maar die vervolgens wel de nieuwste dvd-recorder hebben, de mooiste stereo, de duurste auto's. Niet allemaal, maar er zijn ook een hoop klagers die gewoon geen recht hebben op klagen.

Ja, dat zijn er vast heel veel :s

Ik weet dat er mensen zijn die moeite hebben met rondkomen, maar al met al denk ik dat ze dat ook een beetje zelf schuld zijn. Dat zullen ze niet allemaal zijn, maar volgens mij het merendeel wel.

70% van de bevolking geeft aan zich in de steek gelaten te voelen en heeft het idee dat de minima en maxima ontzien worden, maar de werkende arbeider alles moet ophoesten.

Ik vind nog steeds niet dat we een reden hebben om te klagen over zoiets als een ziektekostenverzekering.

Wel als het oude systeem goedkoper is en net zo goed functioneert.

Kijk naar Belgie en Duitsland, zorg, veiligheid, sociale verzekeringen staan op een hoger peil, maar zijn goedkoper. Hoe doen zij dat? Simpel, ze hebben een basis en blijven daarop, Nederland moet constant vernieuwen.
Wat hebben de vernieuwingen in het onderwijs ons opgebracht? Niets, het heeft alleen een boel gekost!

En dat zie je nu ook weer met het ziekenfonds, waarom veranderen als het duurder word voor het volk (en voor veel mensen onbetaalbaar om bijvoorbeeld de tandarts te verzekeren) en de medici er ook op achteruit gaan.
Ja, maar centjes voor de overheid en het volk moet buigen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 21:09:
Ja, het is fout dat er tv spotjes komen waarin mensen geld lenen voor een trui, computer of een tv, maar er zijn ook mensen die door een relatiebreuk diep in de shit zijn geraakt, medische of sociale redenen hebben en een lening zijn aangegaan. Je kan niet iedereen over 1 kam scheren.

Klopt, niet iedereen over 1 kam scheren, maar ik denk toch dat het merendeel het aan zichzelf te wijten heeft.

Ja, dat zijn er vast heel veel

Meer als dat je denkt...

70% van de bevolking geeft aan zich in de steek gelaten te voelen en heeft het idee dat de minima en maxima ontzien worden, maar de werkende arbeider alles moet ophoesten.

Is dat niet altijd al zo geweest ? Ik ben niet anders gewend ...

Wel als het oude systeem goedkoper is en net zo goed functioneert.

Is dat wel zo ? Bij de geboorte van mijn dochtertje waren 3 verpleegsters die de hele afdeling moesten verzorgen. Ziekenhuispersoneel klaagt steen en been omdat er niet genoeg geld uitgegeven kan worden aan personeel. De zorgsector staat al jaren op zijn kop. Ik weet zo net nog niet of het zo goed functioneert.

Waarschuw beheerder
donateur
Klopt, niet iedereen over 1 kam scheren, maar ik denk toch dat het merendeel het aan zichzelf te wijten heeft

Dat klopt, maar dat wilt niet zeggen dat iedereen met een lening dom is, er zijn ook duizenden mensen die gewoon geen keuze hadden.

Is dat niet altijd al zo geweest ? Ik ben niet anders gewend ...

Niet in de mate zoals het nu is.

Is dat wel zo ? Bij de geboorte van mijn dochtertje waren 3 verpleegsters die de hele afdeling moesten verzorgen. Ziekenhuispersoneel klaagt steen en been omdat er niet genoeg geld uitgegeven kan worden aan personeel. De zorgsector staat al jaren op zijn kop. Ik weet zo net nog niet of het zo goed functioneert.

Het nieuwe systeem gaat ervoor zorgen dat er misschien nog 2 verpleegsters staan.
Ga kijken in Belgie, waar zowel de vader als de moeder dagen in het ziekenhuis mogen uit rusten van de bevalling, waar de wachtlijsten zo kort zijn dat nederlanders hun zorg zoeken en waar de kosten lager liggen dan het ooit zal liggen in NL.

Waarschuw beheerder
JIJ kan misschien 4x per jaar op vakantie en elk jaar een nieuwe auto kopen, maar 70% van het volk kan dat iig niet en voor 30% van het volk is een nieuwe auto al een droom.

Ga nou aub NIET lopen katten, want ik verdien een stuk minder dan jij dat kan ik je verzekeren.. Maar daar gaat het niet om. Wij wonen op het relatief rijkste stukje van de wereld. Er zijn plekken waar de mensen helemaal niet kunnen eten, waar ze blij zijn met een handje rijst. En wij maar zeiken.

En zolang jij over feesten praat en uitgaan, zolang je nog een auto hebt en niet per se te voet of met de fiets moet, zolang je nog nieuwe kleding kunt kopen, je kabel kan betalen, je telefoon en je internetabonnement (want hoe kom je anders op pf) moet je VOORAL NIET ZEUREN!!

Er zijn een heleboel miljoenen mensen in deze wereld die veel slechter af zijn, dus kruip nou aub NIET in die slachtofferrol!
Waarschuw beheerder
donateur
Nou hey 100 euro.. alsof ik nu niet al genoeg betaal.. vind 46.90 al té veel!!

Waarschuw beheerder
JIJ kan misschien 4x per jaar op vakantie en elk jaar een nieuwe auto kopen

Oh enne, ik rijd in een auto van 10 jaar oud en ga eens in de drie jaar op vakantie (en daar spaar ik dus voor)..

Waarschuw beheerder
donateur
En zolang jij over feesten praat en uitgaan, zolang je nog een auto hebt en niet per se te voet of met de fiets moet, zolang je nog nieuwe kleding kunt kopen, je kabel kan betalen, je telefoon en je internetabonnement (want hoe kom je anders op pf) moet je VOORAL NIET ZEUREN!!

Ik ga niet meer uit, ik draag nauwelijks nieuwe kleren en mn nieuwste kleren zijn een half jaar oud, heb geen telefoon maar een prepaid gsm, heb ik geen geld kan ik ook niet bellen, vakantie heb ik al 6 jaar niet meer gehad, auto is 13 jaar oud en ik kan maximaal 6 euro per dag aan eten uitgeven.
En ja, leuk dat ik het beter heb dan een chineesje maar dat is niet zoals ik wil leven.

Leuk dat ik meer verdien dan jij, maar daardoor krijg ik van de woningbouw ook weer duurdere woningen toegewezen, dus heb een huur van 511,08 euro per maand met nog een heleboel erachter aan, meer verdienen wilt niet altijd zeggen meer overhouden.

En ik ben echt geen geval apart, uit onderzoek blijkt dat ik (helaas voor nederland) eerder jan modaal ben.

Tuurlijk zeuren is niet de oplossing, maar dat wilt niet zeggen dat ik een beleid ga aanmoedigen wat meer kost en waarvan niet is bewezen dat het ook wat oplevert.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 23:07:
Tuurlijk zeuren is niet de oplossing, maar dat wilt niet zeggen dat ik een beleid ga aanmoedigen wat meer kost en waarvan niet is bewezen dat het ook wat oplevert.

Doe ik dat wel dan???

Ik ga een of twee keer per jaar naar de stad (komt goed uit dat ik een pleurishekel heb aan winkelen) en ik ga altijd op vakantie naar mn familie (wonen er toevallig nogal wat in het buitenland), dus zo breed kan ik het ook niet laten hangen hoor..

Maar alsnog, ben blij dat je het allemaal zelf kan. En als jij zoveel aan huur kan betalen, kan je beter een huis kopen..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 23:07:
Ik ga niet meer uit

Maar wel al 4x naar een feest geweest dit jaar..

Waarschuw beheerder
donateur
Maar wel al 4x naar een feest geweest dit jaar..

Heb een maand geleden een woning toegewezen gekregen, dus vandaar. Overigens hebben mn vrienden de laatste twee feestjes betaald omdat ik zelf een beetje aan de grond zit

Doe ik dat wel dan???

Door een vergelijking met de derde wereld te trekken wel, ja.

Maar alsnog, ben blij dat je het allemaal zelf kan. En als jij zoveel aan huur kan betalen, kan je beter een huis kopen..

Tuurlijk even hypotheekje regelen, ow wacht...daar verdien ik weer te weinig voor, zou ik een partner met minimumloon moeten hebben om dat wel te kunnen.
Als ik het kon, had ik het ook gedaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 23:47:
Door een vergelijking met de derde wereld te trekken wel, ja.

Beetje kromme redenatie..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 23:47:
Tuurlijk even hypotheekje regelen, ow wacht...daar verdien ik weer te weinig voor, zou ik een partner met minimumloon moeten hebben om dat wel te kunnen.

Wat doe jij fatalistisch zeg..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 20:15:
Als er in de zorg en de overheid wat minder ruzie gemaakt wordt en medewerkers niet zo kankeren op hun CAO en bij het minste of geringste de werkzaamheden (en daarmee het volk) links laten liggen

Ik denk dat je bedoelt managers en niet alle medewerkers. Mijn vrouw is zelf een medewerker in het ziekenhuis (Neonathologie), de verhalen die ik van haar hoor. Er lopen meer managers rond dan goed is, een manager voor dit en een manager voor dat, een manager om de andere manager in de gaten te houden. Waar dan nog een manager boven staat om hun weer in de gaten te houden :s Zo krom is het in de zorg.

Dus hardwerkende medewerkers die ook krom moeten liggen voor hun geld hebben er geen schuld aan dat er wachtlijsten zijn, of de zorgkosten de pan uit schieten. Daar kan je alleen maar Den Haag de schuld van geven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 13 juli 2005 om 10:22:
Daar kan je alleen maar Den Haag de schuld van geven.

JUIST! En we moeten eens af van de manager-cultuur en terug naar de echte werkers. Ze noemen strax een huisvrouw homemanager en de kinderen worden kinderkamer-manager. Beetje extreem gebracht, maar in het huidige (bedrijfs)leven lopen idd veel te veel managers!!

Waarschuw beheerder
wereld land hey Nederland, dalijk gaan we ook betalen voor pret en lol.:jaja: is trouwens al gebeurd
Nederland is going down

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 13 juli 2005 om 10:22:
Ik denk dat je bedoelt managers en niet alle medewerkers. Mijn vrouw is zelf een medewerker in het ziekenhuis (Neonathologie), de verhalen die ik van haar hoor. Er lopen meer managers rond dan goed is, een manager voor dit en een manager voor dat, een manager om de andere manager in de gaten te houden. Waar dan nog een manager boven staat om hun weer in de gaten te houden Zo krom is het in de zorg.

Zeker te weten, het kan hier allemaal een stuk makkelijker en sneller net zoals in Belgie.
Kom je daar bij een Specialtist en er volgt een operatie bijv. ga je direct die zelfde dag langs de Narcotiseur, wordt je bloed geprikt e.d. en een afspraak gemaakt.
Hier moet je gemiddeld minimaal 1 a 2 keer terug komen, en dan maar afwachten wanneer je aan de beurt bent.
Daar heeft ieder specialisme in een Kliniek een eigen OK, niet zoals hier dat ze met verschillende 1 of meerdere OK's moeten delen en zodoende wachtlijsten kweken.
Het kan allemaal een stuk makkelijker en goedkoper.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
nouh ik werk over een maand bij de belastingdienst en moet echt alles leren over zorgtoeslag binnenkort...
best ingewikkeld:vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Kan je dat studiemateriaal voor mij kopieeren?

Waarschuw beheerder
klopt niet helemaal wat er in staat. je krijgt wel mondzorg vergoed. Maar alleen tot achtien jaar etc.
dus ik moet me zoiezo aanvullend gaan verzekeren.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, dus de basisverzekering is al duurder dan wat ik betaal voor ziekenfonds+aanvulling, dan ben ik per maand tussen de 80 en 100 euro kwijt.

Waarschuw beheerder
vind dit echt achtelijk. Zit ook kraamzorg in. Iets wat ik de komende tien jaar niet gebruik en naar alle waarschijnlijkheid nooit zal gebruiken.
Hier moet ik dus wel premies voor gaat betalen. slaat nergens op want de helft van nederland gebruikt dat niet eens.
Maar dan wel de tandarts en grotendeels uitgooien, wat wel iedereen gebruikt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 13:26:
Ja, dus de basisverzekering is al duurder dan wat ik betaal voor ziekenfonds+aanvulling, dan ben ik per maand tussen de 80 en 100 euro kwijt.

denk nog meer. Nominale premie is nou al rond de 130 euro.. dan krijg ik misschien nog een toeslag van de belasting. Maar ik ga hier echt op leeg lopen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het echt belachelijk en het wordt gewoon keihard door onze neus geboord!!!
We hebben het maar gewoon te accepteren :@ :@ :@ :@

de afgelopen 2 jaar is het gemiddeld met 10 euro per maand omhoog gegaan en nu gaat het gewoon verdubbeld worden!!!!

Als een bedrijf zijn prijzen verdubbeld kan ie het shaken!
Maar de zorgverzekeraars kunnen doen wat ze willen!! :frusty:

Wat me ook een doorn in het oog is, is dat een aantal vrienden van mij in de bijstand zitten (en het gewoon bewust verneuken om maar niet te hoeven werken) en die hoeven zich hier helemaal niet druk over te maken want dat wordt allemaal netjes voor hun betaald!!!

ECHT FUCKIN BELACHELIJK!!!

De goedkoopste zorgverzekeraar gaat hele goede zaken doen en ik hoop dat clubs zoals de pwz achmea gewoon keihard op hun bek gaan!!! :@

:frusty:

:no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 13:43:
Maar de zorgverzekeraars kunnen doen wat ze willen!!

dit doen de zorgverzekeraars toch niet alleen? is grotendeels den haag zijn schuld.
Snap gewoon niet dat ze particuleer en ziekenfonds samenvoegen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap het wel, want 1 systeem is nou eenmaal goedkoper.
Maar het is weer lekker klote dat het volk de kosten van de omzetting moet betalen en de liberalisering van het zorgstelsel.

En veel maatschappijen zullen in eerste instantie erg goedkoop adverteren om vervolgens de prijzen gigantisch omhoog te gooien in maart, met de hoop dat niet iedereen de moeite doet om over te stappen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 13:43:

Is dat niet al gebeurd met de €uro ? En we betalen de belachelijke prijzen van tegenwoordig ook zonder te klagen. 50 € voor een entréekaartje, 4 € voor een o,5 litertje water.....

Beetje raar dat daar niemand over klaagt, je wordt zelfs als zeikerd benoemd als je dat wel doet.

Maar gaat het over zorg, dan staat in 1 x iedereen op zijn achterste poten....
Waarschuw beheerder
De premie voor de basisverzekering is vastgesteld op 1300 pleuro, wat 1st 1100 pleuro was. De 1ste stijging is alweer binnen.

En zo zullen er nog meer volgen ben ik bang.

Iedere ziekenfondser gaat 'r vet op achteruit, houd daar maar rekening mee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 14:48:
Beetje raar dat daar niemand over klaagt, je wordt zelfs als zeikerd benoemd als je dat wel doet.

Ook daar hoor ik genoeg mensen over klagen, kan aan mij liggen natuurlijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik word dat gezeik over de euro een beetje beu...NEE ER WAS GEEN KEUZE WANT MET HET VERDWIJNEN VAN DE D-MARK IS DE GULDEN NIETS MEER WAARD.

En dan kan iedereen hoog en laag blijven springen, maar de enorme prijsverschillen komen ook omdat iedereen de gulden-koers van toen, gaat vergelijken met de eurokoers van nu en dat is gewoon bullshit.

Ja, de prijzen gingen de lucht in door de komst van de euro, maar op veel gebieden is dit ook weer gedaald alleen daar hoor je niemand over.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op dinsdag 9 augustus 2005 om 14:51:
De premie voor de basisverzekering is vastgesteld op 1300 pleuro, wat 1st 1100 pleuro was. De 1ste stijging is alweer binnen.

Is herroepen, blijft dus voorlopig op 1100.
was gister op de radio

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ½jeKaaS op dinsdag 9 augustus 2005 om 14:51:
Iedere ziekenfondser gaat 'r vet op achteruit, houd daar maar rekening mee.

:jaja: Je zal inderdaad echt niet minder gaan betalen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 16:24:
Ik word dat gezeik over de euro een beetje beu..

Ik dat gezeik over de verzekering...

Wees blij dat je KUNT verzekeren tegen ziektekosten. Stel je voor dat je ziek werd, in een ziekenhuis werd opgenomen en dan na 2 weken verblijf de rekening gepresenteerd krijgt... Da's wel ff wat meer als die 800 € per jaar die we dadelijk mogen gaan betalen.

Alle prijzen stijgen, en ik vind niet dat we mogen klagen over een ziektekostenverzekering.

Zo lang we nog regelmatig naar een feest kunnen gaan wat zo'n 100 € kost, kunnen we ook die premie opbrengen.

Waarschuw beheerder
donateur
Dus jij vind het niet erg dat de overheid geld bespaart en dat jij alsnog dubbel moet gaan betalen?

Waarschuw beheerder
Ik betaal nu 64 € / maand. Denk niet dat ik dadelijk dubbel moet gaan betalen.

Aangezien ik de laatste 12 jaar niet meer naar een dokter ben geweest ga ik er vanuit dat ik aan het einde van het jaar 250 € retour krijg.

Krijg ik deze niet retour, dan ben ik zoveel naar de dokter geweest dat ik blij mag zijn dat ik goed verzekerd ben, anders rezen de kosten voor mij de pan uit.

Denk niet dat de overheid geld bespaart, per slot van rekening betalen we de kosten met zijn allen, en niet de overheid.

Waarschuw beheerder
donateur
De overheid bespaart een heleboel kosten doordat er 1 systeem word gebruikt.

De leveranciers (verzekeraars) besparen ook een boel geld.

Dus wie kan mij uitleggen waarom de premies van werkende mensen zo hard omhoog moet?
Kunnen we niet eens een andere bevolkingsgroep gaan uitpersen ofzo... :s

Waarschuw beheerder
nou ik betaal 37 euro.. reken maar dat is drie keer zoveel ga betalen, maar ik moet me wel aanvullen verzekeren. Iedereen moet toch naar de tandarts lijkt mij.

En kan iemand mij is vertellen, waarom er kraamzorg in zit? dat is echt de grootste onzin. Dat ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken en ik moet er wel voor betalen. Terwijl meer dan de helft van nederland dat niet gebruikt.
Maar dan wel de tandarts er uit gooien.

Ben echt niet iemand die snel klaagt. Over die euro hoor je me namelijk ook niet. Maar ik studeer nog. Heb het geld er voor, maar ik vind het toch een hoop geld.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb het geld er dus niet voor,zit nu al krap. Dus ik denk dat ik dan maar niet meer naar de tandarts ga ofzo :s

Waarschuw beheerder
maar jij krijgt toch nog een zorgtoeslag?
snap zoiezo niet, waarom als iedereen dan een zorgtoeslag krijgt ze alles veranderen. Kost alles nog steeds zo veel..

Waarschuw beheerder
donateur
maximaal 300 euro per jaar, ja.
En gezien mijn inkomen ga ik daar niet zoveel aan hebben.

Ik verdien 80 euro bruto per maand teveel om 263 euro netto huursubsidie te krijgen, ook al zoiets.

Val gewoon elke keer tussen wal en schip, ik verdien teveel voor subsidies en meevallertjes, maar ik verdien te weinig om zonder te kunnen.

Waarschuw beheerder
ja dat schiet natuurlijk niet echt op. ben blij dat ik voorlopig nog thuis woon en ik ga ook echt pas het huis uit als ik het makkelijk allemaal kan betalen.
Maar is er helemaal niks aan te doen?

Waarschuw beheerder
donateur
Toen ik op dit appartement reageerde kreeg ik nog wel huursubsidie, alleen op 1 juli 2005 hebben ze de grens verlaagd waardoor ik er net boven kom te zitten -> weg 263 euro.

Op zich lukt het allemaal wel enzo hoor, gewoon nadenken waaraan je je geld uitgeeft, maar ik weet niet of ik een uitgebreide verzekering kan betalen.

Waarschuw beheerder
ja je moet gewoon goed keuze's maken. Dat doe ik nu ook al, anders ga zo elke maand mijn geld op. Maar ik vind het echt zo'n onzin dat ze de tandarts er uit halen, maar wel kraamzorg er in. Heb er over nagedacht, maar ik kan geen reden bedenken.
Zij willen toch kinderen? moet ik premies gaan betalen voor een ander zijn kinderen. Al zou ik later kinderen nemen, moet ik maar zelf kraamzorg betalen, vind ik.
maar ja de gedachte gang er achter heb ik nog niet gevonden.

Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt het antwoord zelf al gegeven, tandarts is veel duurder om te verzekeren dan beperkte kraamzorg.

Waarschuw beheerder
ja dat snap ik wel, maar dat kunnen ze toch niet maken?
tandarst kreeg ik eerst wel vergoed. Ga nu 2,5 keer zoveel betalen en dan zit er geen tandarts bij.

bedrijven krijgen op hun flikker als prijzen te veel worden verhoogd, maar dit kan wel.

Vind echt wel dat mensen die het nodig hebben, geholpen moet worden. Maar als je er over nadenkt ben je alleen maar aan het werk voor een ander. Snap het wel, maar het is niet leuk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad, dat is net mijn probleem. Ik heb nu ziekenfonds+uitgebreid pakket voor 45 euro per maand, straks gaat dat over de 100 euro zitten.

Waarschuw beheerder
vrees zelfs rond de 150 euro. snap het nut er grotendeels wel van in. Maar je bent bijna alleen maar aan het werk voor een ander. Verzorgingsstaat heb zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Maar over een tijd zal het toch niet meer te betalen zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 16:27:
Is herroepen, blijft dus voorlopig op 1100.
was gister op de radio

Ahh dat was me ff ontgaan. 1100 euro blijft veels te veel natuurlijk.

Das zo wie zo 91,60 euro voor iedereen per maand + dat deel wat direkt door je baas word afgedragen. Daar bovenop komt nog de aanvullende verzekering, tja je wil toch af en toe naar de tandarts.

Als je pech hebt verdien je teveel en komt daar nog 's een extra heffing overheen. Als je de pech te pakken hebt, reken dan ook maar niet op de korting.

Al met al worden we weer eens dik genaait, en is het niet eens lekker :@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 16:24:
En dan kan iedereen hoog en laag blijven springen, maar de enorme prijsverschillen komen ook omdat iedereen de gulden-koers van toen, gaat vergelijken met de eurokoers van nu en dat is gewoon bullshit.

Ja, de prijzen gingen de lucht in door de komst van de euro, maar op veel gebieden is dit ook weer gedaald alleen daar hoor je niemand over.

Je vergeet er ff bij te melden dat er flink onder gewaardeert is, waardoor zo wie zo iedereen een achteruit gang heeft gehad van 10/15 %.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, maar we hebben ook diverse voordeeltjes gehad, zoals elektro-apparatuur wat bijna niets meer kost door de euro, de internationale valutamarkt ed.

officieel zijn we 3% achteruit gegaan, alleen merken we het veel harder in onze portemonnee door de zeer slechte economie en het gestuntel van onze regering. Ga maar naar een ander land en dan zal je zien dat de inflatie daar minder gevolgen heeft dan hier.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ½jeKaaS op woensdag 10 augustus 2005 om 13:58:
Je vergeet er ff bij te melden dat er flink onder gewaardeert is, waardoor zo wie zo iedereen een achteruit gang heeft gehad van 10/15 %.

dat is ook niet helemaal waar, heeft ook zijn voordelen gehad. Maar iedereen vergeet dat er elk jaar inflatie is, ook al voor de euro. Het is nu pas op gaan vallen.
in sommige delen heb je zelfs deflatie gehad.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 augustus 2005 om 14:06:
Ja, maar we hebben ook diverse voordeeltjes gehad, zoals elektro-apparatuur wat bijna niets meer kost door de euro, de internationale valutamarkt ed.

Das ook weer zo. Het heeft zo zijn voordelen en nadelen.

Zo heb ik 'r een voordeel mee gehad, in het gulden tijdperk heb ik een huis gekocht, die nu sinds gister officieel verkocht is. Ik moet zeggen door de komst van de euro heb ik daar vette winst op gemaakt. Dus das weer de voordeel die ik 'r van had.

Maar voorlopig blijft het nadeliger dan voordeliger.

Waarschuw beheerder
donateur
Het is niet nadelig of voordelig, de gulden had geen bestaansrecht meer, dus hebben we de euro.

Het is gewoon niet anders en als we ipv zitten te zeuren over de euro en de EU eens naar den haag gingen om de werkende mens eens wat beter te ondersteunen ipv alleen de minima en de maxima.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 augustus 2005 om 14:48:
Het is gewoon niet anders

Nee helaas.

ipv zitten te zeuren over de euro en de EU

Ik zeur nooit ja :[

naar den haag gingen om de werkende mens eens wat beter te ondersteunen ipv alleen de minima en de maxima.

Helemaal mee eens (y) Ik vraag me ook elke dag af waarom dat niet allang gebeurt is. In Frankrijk leggen ze het hele land plat als ze het er niet mee eens zijn, wat doen wij nederlanders, precies, zeiken ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 19:18:
Aangezien ik de laatste 12 jaar niet meer naar een dokter ben geweest ga ik er vanuit dat ik aan het einde van het jaar 250 € retour krijg.

Tja, eerst maar zien of dat gebeurt!!

Ik ben het afgelopen jaar 1x naar de dokter geweest om een moedervlek te laten controleren dus ik denk dat ik er naar kan fluiten!

Waarschuw beheerder
donateur
wat doen wij nederlanders, precies, zeiken

Meer kunnen we niet. :P

Maar het zou zoveel beter zijn als de werkende mens eens wat meer financieele vrijheid zou krijgen en de minima eens wat zwaarder te belasten, net als de maxima die het toch wel kunnen opbrengen.

Daarnaast zou ik het ook prettig vinden dat je niet geweigerd kan worden voor WA-autoverzekering, WA verzekering, uitgebreide ziektekosten...allemaal dingen die het verzekeringstelsel onnodig duur maken voor het volk.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben het afgelopen jaar 1x naar de dokter geweest om een moedervlek te laten controleren dus ik denk dat ik er naar kan fluiten!

Ik ben jaren niet naar een dokter geweest, totdat ik vorig jaar heel erg ziek werd en veel medicatie en ondersteuning nodig had..tjah :s

Daar kan ik toch ook vrij weinig aan doen of niet :s, moet ik nou gestraft worden omdat ik ziek werd?
Waarschuw beheerder
Die regel van dat terug vragen is dit jaar al in gegaan. Ik denk dat je er dus recht op hebt, aangezien de ziekte vorig jaar was.

Denk ik :D
Waarschuw beheerder
het is gewoon een hypocriet land geworden B)

verdwijn ook zo snel mogelijk ... uit dit land :[ :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Die regel van dat terug vragen is dit jaar al in gegaan. Ik denk dat je er dus recht op hebt, aangezien de ziekte vorig jaar was.

Nee, want de rekeningen van vorig jaar zijn dit jaar betaald.

Gaat er gewoon om dat mensen die weinig gebruik maken van de zorg, en die op een gegeven moment ECHT hulp nodig hebben, niet zo maar in de kou moeten staan.

Bij autoverzekeringen heb je dat ook, als je op de hoogste trede staat, dat je niet opeens helemaal terugvalt naar de laagste.

Maar in traploze systemen is deze overheid toch niet zo goed.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 10:20:
Nee, want de rekeningen van vorig jaar zijn dit jaar betaald.

Shit das minder, dan kan je er inderdaad geen aanspraak op maken :(

Gaat er gewoon om dat mensen die weinig gebruik maken van de zorg, en die op een gegeven moment ECHT hulp nodig hebben, niet zo maar in de kou moeten staan.

De mensen die echt hulp nodig hebben, krijgen dat ook wel, daar ben ik niet zo bang voor. Alleen het is een beetje krom dat je word beloond voor het niet gebruiken van de zorg. En dan nog krijg je maar 225 euro terug, van de dik 1500 euro die je hebt betaald. Of lullen we langs elkaar heen :vaag:

Maar in traploze systemen is deze overheid toch niet zo goed.

Ach ik vraag me toch af waar ze uberhaupt goed in zijn, onze geliefde regering.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ach ik vraag me toch af waar ze uberhaupt goed in zijn, onze geliefde regering

Geld vangen en onze rechten uitkleden onder het mom van veiligheid.
Waarschuw beheerder
De nieuwe basisverzekering geldt voor iedereen. Eenieder is verplicht zich te verzeke

Twee groepen zijn niet verzekeringsplichtig :
1) Militairen in werkelijke dienst
2) Gemoedsbezwaarden.

Het zal mij trouwens benieuwen hoeveel daadwerkelijk gemoedsbezwaarden Nederland erbij krijgt..

Waarschuw beheerder
donateur
hahaha, Staphorst word misschien wel een miljoenenstad :P
Waarschuw beheerder
Opeens stijging van de populatie aldaar hehe.
Kerken worden te klein.

Maar goed, je betaald je geld dan wel aan de collectie in de kerk :p
Waarschuw beheerder
2) Gemoedsbezwaarden.

Is dat mogelijk :s

Beetje vreemd, welk bezwaar zou je kunnen hebben tegen zorg, misschien religieuze overwegingen. Maar wat als je dan opeens wel zorg nodig hebt, krijg je dat dan toch ? ? Anders is 't wel een idee 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Zeer sterk gelovigen vinden dat alles komt omdat God het wilt, dus die willen geen verzekeringen of preventieve injecties.
Waarschuw beheerder
Maar als je dan onverwachts wel hulp nodig hebt, krijg je dat dan ?

Anders heb ik ook wel bezwaren 8) Als ik toch hulp krijg hoe dan ook.

Waarschuw beheerder
donateur
Ze willen geen hulp en die groepjes zijn zo close dat ze het ook niet zullen toelaten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 11:45:
die groepjes

Ik bedoel een persoon zoals jij en ik. Zouden we dan zorg krijgen ? ? Ondanks dat je gemoedsbezwaren hebt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 augustus 2005 om 13:00:
Val gewoon elke keer tussen wal en schip, ik verdien teveel voor subsidies en meevallertjes, maar ik verdien te weinig om zonder te kunnen.

Ik zit zelf ook in zo'n tussenvak :/
Geen huursubsidie, qua wonen alleen in aanmerking komen voor dure woningen, etc.

Met de komst van de basisverzekering wordt het ook niet makkelijker. Langzamerhand moet je wel gaan samenwonen, of jezelf als samenlevend laten registreren, puur en alleen om subsidies of kortingen te krijgen.

Vreemd is dat, "keihard" en veel werken, maar toch overal buiten vallen :/

Waarschuw beheerder
donateur
Als je hulp krijgt word je automatisch verzekerd in het ziekenfonds en moet je alle premies alsnog betalen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:08:
Langzamerhand moet je wel gaan samenwonen, of jezelf als samenlevend laten registreren, puur en alleen om subsidies of kortingen te krijgen.

Zodat ze de salarissen bij elkaar op kunnen tellen zodat je helemaal boven de grens zit. En helemaal nergens meer aanspraak op kan maken. In dat parket zit ik dus. Nee als samenwonenden registreren geeft totaal geen voordeel :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:09:
Als je hulp krijgt word je automatisch verzekerd in het ziekenfonds en moet je alle premies alsnog betalen.

Ja zoiets d8 ik al, het zal wel met terug werkende kracht zijn dan.

Waarschuw beheerder
donateur
uK, je beschrijft exact mijn situatie en ik ken dr nog veel meer die in zo'n tussenvak zitten.
Als ik 80 euro bruto minder had verdient, had ik 240 euro netto meer overgehouden.

En mijn baas gaat mij echt niet zo'n loonsverhoging geven.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja zoiets d8 ik al, het zal wel met terug werkende kracht zijn dan

Inderdaad! ik kon niet op het woord komen, hahahaha
Waarschuw beheerder
Hebben jullie al gekeken wat het per maand gaat kosten voor jullie persoonlijke situatie ? ?

Ik kom op hele enge bedragen, en dan is nog niet eens alles bekend :s

Waarschuw beheerder
donateur
Zodat ze de salarissen bij elkaar op kunnen tellen zodat je helemaal boven de grens zit. En helemaal nergens meer aanspraak op kan maken. In dat parket zit ik dus. Nee als samenwonenden registreren geeft totaal geen voordeel

Als ik ga samenwonen met een volwassen vrouw die maximaal 3000 euro per jaar verdient, dan ga ik er flink op vooruit.

Waarschuw beheerder
donateur
Hebben jullie al gekeken wat het per maand gaat kosten voor jullie persoonlijke situatie ? ?

Ik kom op hele enge bedragen, en dan is nog niet eens alles bekend

Ja, 2x zoveel als ik nu betaal voor de basis+uitgebreide verzekering en dan komt daar de uitgebreide verzekering stap1 nog bij.
Waarschuw beheerder
Gehehe dat begrijp ik ;) Misschien zit er wel een rijke dame op Flock 8)

Maar hebben jullie geen recht op compensatie dan, of ligt die drempel zo laag, dat je wel rete weinig moet verdienen om er aanspraak op te maken.

Hoe hoog/laag is die drempel dan eigenlijk ? ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:17:
Als ik ga samenwonen met een volwassen vrouw die maximaal 3000 euro per jaar verdient, dan ga ik er flink op vooruit.

Ik heb het vorig jaar bekeken, en voor mij zou het ook veel schelen. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of er 't een en ander is aangepast inmiddels :/

Ik heb zelf nog geen berekeningen gemaakt. Ik heb wel vlot gekeken, maar kon zo snel niets vinden waar ik fatsoenlijk kon berekenen (ik heb niet intensief gezocht, ben nogal lui ;)).

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe hoog/laag is die drempel dan eigenlijk ? ?

Die ligt nu voor alleenstaande onder de 65 op 18.000 bruto per jaar
Woon je samen, dan ligt de grens op 25.000 euro bruto per jaar

Die grens is op 1 juli 2005 ingegaan, hiervoor lag de grens op 23.000 euro en ik verdien ongeveer 22000 euro bruto per jaar.

Dus voor 1 juli kreeg ik wel 263 euro huursubsidie, sinds 1 juli niet meer en aangezien ik de sleutel op 29 juli kreeg.....

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb zelf nog geen berekeningen gemaakt. Ik heb wel vlot gekeken, maar kon zo snel niets vinden waar ik fatsoenlijk kon berekenen (ik heb niet intensief gezocht, ben nogal lui ).

www.vrom.nl

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:24:
Die grens is op 1 juli 2005 ingegaan, hiervoor lag de grens op 23.000 euro en ik verdien ongeveer 22000 euro bruto per jaar.

Ik zit er (jammer genoeg denk ik wel eens) nog wat verder boven. Ik hoef niet eens te berekenen óf ik aanmerking kom voor subsidie, want ik weet al dat ik het niet krijg :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:25:
www.vrom.nl

Ik bedoel eigenlijk de verzekering, niet de huursubsidie ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou ja, voor mij is het extra lullig omdat ik het voor 1 juli wel zou krijgen, dus heb er op gerekend en dan krijg ik te horen op de dag zelf dat de wetgeving in dezelfde maand gewijzigd is :@

Dan zakt de moed je wel in de schoenen hoor, als ik alle vaste lasten aftrek en 40 euro aan boodschappen per week reken, dan hou ik 10 euro per maand over voor andere zaken.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, we worden er niet vrolijker van, dat weet ik wel :(

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, ik zou gewoon niet weten hoe ik het moet rondkrijgen.

Ow yeeh hoor ik hier zo dadelijk, ik ga in september stappen!! -> ja, dat betalen mn vrienden die bruto minder verdienen dan ik en netto meer overhouden.
Waarschuw beheerder
Je moet dus inderdaad rete weinig verdienen om aanspraak te kunnen maken.

Minimumloon voor een werknemer van 23 jaar of ouder is € 1264,80 p/maand.

1.264,80 x 13 = 16.442,40 € en inderdaad je zit al bijna aan de drempel.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, maar als je zo weinig verdient, krijg je ook een woning toegewezen waar je weinig voor hoeft te betalen.

Onder de 400 euro huur kom ik echt niet met mijn inkomen, daar mag ik dus niet wonen, wat blijft er dan over? juist, mooie appartementen in goede wijken.

Ik zou het niet erg vinden om in een iets mindere wijk een kleiner appartement te hebben, heb nu een woonkamer van 32m2 met een eetkamer van 12m2 eraan vast en 2 slaapkamers, bladiebla...voor mezelf :P

En vakantiegeld ed...leuk maar de helft gaat ook naar de belastingdienst, net als mijn overuren. Alles wat aan mijn inkomen is gekoppelt is gewoon negatief voor mij, of ik zou ik 15% loonsverhoging moeten krijgen en daarna 3% per jaar, of ze moeten die grenzen eens redelijk maken, zodat de werkende nederlander iets van zn geld overhoud.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:39:
Nee, ik zou gewoon niet weten hoe ik het moet rondkrijgen.

Ow yeeh hoor ik hier zo dadelijk, ik ga in september stappen!! -> ja, dat betalen mn vrienden die bruto minder verdienen dan ik en netto meer overhouden.

Om over sparen voor onvoorziene kosten (huis opknappen, kapotte TV, wasmachine, e.d.) nog maar te zwijgen :'(

Waarschuw beheerder
donateur
sparen :s :s :s

als ik een platte band rijd, ben ik zo enorm genaait dat ik een lening moet afsluiten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:46:
Ik zou het niet erg vinden om in een iets mindere wijk een kleiner appartement te hebben, heb nu een woonkamer van 32m2 met een eetkamer van 12m2 eraan vast en 2 slaapkamers, bladiebla...voor mezelf :P

En wat betaal je daarvoor, kaal, als ik mag vragen ? Ik krijg namelijk eenzelfde appartement, zo ongeveer.

Waarschuw beheerder
donateur
511,08 incl. servicekosten
Waarschuw beheerder
Ja, maar als je zo weinig verdient, krijg je ook een woning toegewezen waar je weinig voor hoeft te betalen.

Blub blub, ik heb het over de basisverzekering ;)

of ze moeten die grenzen eens redelijk maken, zodat de werkende nederlander iets van zn geld overhoud.

Das inderdaad met alles zo, huur-, koopsubsidie en nu die basisverzekering. Al die salarisdrempels zijn gewoon veel te laag. Heb je niet eens een riant salaris val je er nog buiten (spreek ff niet over mezelf nu).

Waarschuw beheerder
donateur
Blub blub, ik heb het over de basisverzekering

Ooow oke, ik over huursubsidie :p

Heb je niet eens een riant salaris val je er nog buiten

Als je tussen de 1600 en 1900 euro per maand verdient (bruto) ben je gewoon genaait.
En dat is nou net wat heel veel mensen verdienen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:48:
511,08 incl. servicekosten

Ben ik blij dat ik een 1-gezinswoning heb met een riante tuin, voor ongeveer hetzelfde geld als dat jij moet neerleggen. Pffff de huren van tegenwoordig zijn ook niet meer wat het geweest is. Eigenlijk absurd.

Ik heb uberhaupt nog nooit een huis gehuurd, dus kan over de huursubsidies niet echt mee praten :D En blij toe als ik die ellende zo lees.

Waarschuw beheerder
donateur
Een vriend van me woont in Goes en die heeft een 1-gezinswoning met tuin voor 400 euro.

Maar daar kom ik niet voor in aanmerking want ik ben alleen en hij woont samen.

Best raar, dat als je alleen woont meer moet betalen dan wanneer je samen woont, maar goed :s

En nu heb ik dan wel een mooi appartement op de 1e verdieping met een dove buurvrouw naast me (woon op een hoek) en een oud vrouwtje boven me, met een beveilingsbedrijf wat regelmatig rondloopt, camerabewaking, muziek in de lift, alles altijd netjes schoon, vriendelijke huismeester, grote berging met fietshelling, keuken, wc en badkamer die compleet nieuw zijn, enz enz enz

Maar feit blijft dat ik 511 euro betaal omdat ik goedkoper niets kan krijgen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 12:59:
Een vriend van me woont in Goes en die heeft een 1-gezinswoning met tuin voor 400 euro.

Is dat koop of huur. Ik heb altijd een koophuis gehad vandaar. Nog nooit gehuurt in mijn leven. Ja een waterfiets :vaag:

Best raar, dat als je alleen woont meer moet betalen dan wanneer je samen woont, maar goed

Ja echt krom is dat, typisch nederland.

En nu heb ik dan wel een mooi appartement op de 1e verdieping met een dove buurvrouw naast me (woon op een hoek) en een oud vrouwtje boven me, met een beveilingsbedrijf wat regelmatig rondloopt, camerabewaking, muziek in de lift, alles altijd netjes schoon, vriendelijke huismeester, grote berging met fietshelling enz enz enz enz

Klinkt goed dat wel.

Vage woningbouw regels :s Het lijkt wel alsof ze willen dat je krom ligt. Zo stellen ze die regels op lijkt wel :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Is dat koop of huur. Ik heb altijd een koophuis gehad vandaar. Nog nooit gehuurt in mijn leven. Ja een waterfiets

Dat is een sociale huurwoning

Vage woningbouw regels Het lijkt wel alsof ze willen dat je krom ligt. Zo stellen ze die regels op lijkt wel

Ze willen jonge mensen met werk in deze flat hebben aangezien de boel flink aan het vergrijzen is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Blijft krom :|

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ken nog wel iets kroms hoor.
Toen ik 21 was kreeg ik een auto ongeluk door mijn schuld (schade was 750 euro ofzo, reed tegen mn voorganger op).

Na veel gezeur werd ik uit de verzekering gegooit (achmea) omdat ik onder de 24 was en schade reed. Toen ben ik dus automatisch op de zwarte lijst terecht gekomen en kon ik alleen bij Rialto terecht.

Ik heb 4 jaar bij Rialto gezeten, dat heeft me echt duizenden euro's gekost (je betaald jaarlijks 1300 euro premie voor een auto-wa verzekering).

Nu heb ik toch een maatschappij gevonden die me wilt verzekeren en ben op bonus/malustrede 9 ingestroomt (55% korting).

Goed denk je : OPGELOST :D :D :D

Wil ik een wa-verzekering afsluiten bij unive voor 2,50 per maand, wijzen ze me af omdat ik nog steeds op die lijst sta. Ga maar naar rialto :s :s :s

Dus ik kan op mijn ziekenfonds en autoverzekering na, nx anders verzekerd krijgen omdat ik 5 jaar geleden een ongelukje kreeg.

Waarschuw beheerder
donateur
Best raar, dat als je alleen woont meer moet betalen dan wanneer je samen woont, maar goed :s

En nu heb ik dan wel een mooi appartement op de 1e verdieping met een dove buurvrouw naast me (woon op een hoek) en een oud vrouwtje boven me, met een beveilingsbedrijf wat regelmatig rondloopt, camerabewaking, muziek in de lift, alles altijd netjes schoon, vriendelijke huismeester, grote berging met fietshelling, keuken, wc en badkamer die compleet nieuw zijn, enz enz enz

Hier dus exact hetzelfde, volgens mij moet ik alleen 518 gaan betalen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
zullen we samen gaan wonen? :P :P :P

Waarschuw beheerder
donateur
Whehe.. Nee dank je ;p
Waarschuw beheerder
Hahahahaaa, en hoezo niet O:)

Waarschuw beheerder
donateur
:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 13:30:
Ik ken nog wel iets kroms hoor.
Toen ik 21 was kreeg ik een auto ongeluk door mijn schuld (schade was 750 euro ofzo, reed tegen mn voorganger op).

Na veel gezeur werd ik uit de verzekering gegooit (achmea) omdat ik onder de 24 was en schade reed. Toen ben ik dus automatisch op de zwarte lijst terecht gekomen en kon ik alleen bij Rialto terecht.

Ik heb 4 jaar bij Rialto gezeten, dat heeft me echt duizenden euro's gekost (je betaald jaarlijks 1300 euro premie voor een auto-wa verzekering).

Nu heb ik toch een maatschappij gevonden die me wilt verzekeren en ben op bonus/malustrede 9 ingestroomt (55% korting).

Goed denk je : OPGELOST

Wil ik een wa-verzekering afsluiten bij unive voor 2,50 per maand, wijzen ze me af omdat ik nog steeds op die lijst sta. Ga maar naar rialto

Dus ik kan op mijn ziekenfonds en autoverzekering na, nx anders verzekerd krijgen omdat ik 5 jaar geleden een ongelukje kreeg.

hoe krijg je dat voor elkaar:|

maat van me rijdt 4x schade binnen 3 maanden en blijft mooi verzekerd

Waarschuw beheerder
donateur
Nou, ik ben echt niet de enige hoor :s
Als ik niet bij achmea had gezeten was er waarschijnlijk ook geen probleem.

Waarschuw beheerder
donateur
bereken HIER je zorgtoeslag
wat je per maand op je rekening krijgt gestort voordat je je hoge premie gaat overmaken.

Waarschuw beheerder
donateur
Geen zorgtoeslag
U kunt volgens deze proefberekening geen zorgtoeslag krijgen. Uw inkomen is namelijk te hoog.

Goh, verrassend.. :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Same here....

Waarschuw beheerder
donateur
Uw zorgtoeslag per jaar is: € 130,00

vette boterham, maar dat zal na een kleine loonsverhoging wel weer voorbij zijn dan :P
Waarschuw beheerder
gaat weer klauwen met geld kosten geloof onder het mom van meer voor minder.