Fok 't...
Een echte verzamelaar gaat 't om 't origineel, maakt niet uit hoeveel herdrukken er zijn.
Maar volgens mij gaat 't de meeste "verzamelaars" hier op PF meer om te kunnen zeggen van, "kijk 's wat ik heb, stoer hè?... ipv de muziek die d'r op staat.
Jij bent dus duidelijk geen verzamelaar. Het gaat er helemaal niet om of het stoer is om iets te hebben of niet. Als je zulk gedrag op zet, ben je naar mijn mening geen echte verzamelaar. Verzamelen betekent dingen aanschaffen die speciaal zijn, en die dus een waarde hebben. De originele Fly By Wire heeft natuurlijk veel meer waarde dan de repress op rotterdam records.
En mij boeit het niet zo megaveel of je op feesten dezelfde platen hoort. Het is inderdaad heel jammer, maar wie is er tegenwoordig nog echt creatief als het gaat om tracklists verzinnen (voornamelijk in de 'oldschool' room)?
Waar het om gaat is dat nu iedereen de grote classics in zijn platencollectie heeft. Want wat boeit het of je het originele label hebt. Ik kan wel zeggen: ik heb rexanthony - for you marlene origineel, maar dan krijg je 100den van die gasten (die totaal geen fuck van platen weten) die ook zeggen: ik heb hem ook origineel. Ja op Vip Records, maar das niet de originele plaat. Ik heb het origineel, ik ben daar heel blij mee, en ik heb het gevoel dat ik gewoon iets speciaals in mijn collectie heb.
Door al die represses gaat dat speciale gevoel wel meer en meer weg. En nu heb ik het niet over represses van eigen label, maar dus over datgeen wat rotterdam records doet, vip records, dance train classics etc.
Het is gewoon ontzettend zonde, dat als ik al jaren op zoek ben naar een bepaalde plaat, ik hem eindelijk met heel veel moeite heb gevonden er na een maand zomaar een repress van komt, die iedere Jopie kopen kan en hij dat nummer dus ook op vinyl in bezit heeft.