Partyflock
 
Forumonderwerp · 787785
­ Nederland
Hey Mensen,

Wij zijn op zoek naar PF-ers die bij een van deze 2 steden (welke steden?: New York / Florida) zijn geweest en jullie geheimen met mij willen delen :-)

Neej ff serieus. Wij denken erover om met de kerst een paar dagen naar New York te gaan en in de zomer van 2006 17 dagen naar Miami. Mensen die er zijn geweest ? Laat mij eten weten hoe het was ? wat er zoal te doen is (excursies/bezienswaardigheden) ? Hoe het met de criminaliteit is ? Of er leuke clubs zijn e.d. in dit topic of via een PB-tje.

En jah, ik kan ook naar een reisbureau gaan, maar dat doe ik ook! Alleen zijn die nu gesloten :-) Ik wil andermans ervaringen horen.

greetinx
Leetje & Eefje :P
 
Nog 3 weekjes en dat zit ik er ook! Ik moet 1 dag een kindjes van 2 vermaken in NY... wat is dan daar leuk om te doen? NY Zoo? of andere leuke tips?
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 april 2006 om 12:47:
NY Zoo? of andere leuke tips?

Ja, de zoo in central park. Sowieso is het daar leuk met speeltuinen enzo!

Of een bootritje of Brooklyn Children's Museum (voor kids van 2 tot 10)
Ik ben in Miami geweest en zou er niet snel terug gaan, veel te nep ejn veel oude mensen ;) New York lijkt me dus leuker, maar als je op t strand wilt liggen in Miami wel OK
 
Uitspraak van Sierellûh© op zaterdag 15 april 2006 om 14:47:
Ik ga dit weekend gewoon lekker feesten en dan kom ik wel over mijn jetlag heen

heb je foto's gezien, krijg het hele gevoel weer terug! Je hebt gewoon precies hetzelfde gezien als ik, haha! Hee, maar sliep je ook bij familie of vrienden? Of wonen die daar? Beter wel, dan zie je heel andere dingen dan dat je een 'gewone' toerist bent.

Al over je jetlag heen?
Ik ga van 16 t/m 24 mei naar NY.
Kan niet wachten..
 
Het kriebelt weer! Hoogstwaarschijnlijk in de herfstvakantie weer terug *zucht*
Miami natuurlijk! In New York heb je geen Budweiser voor US 3,50 met uitzicht op volleyballende en skeelerende babes :9

Ocean's Drive is a must-see!
laatste aanpassing
Uitspraak van VonEcke op donderdag 27 april 2006 om 14:51:
Miami natuurlijk! In New York heb je geen Budweiser voor US 3,50 met uitzicht op volleyballende en skeelerende babes

New York uitzicht op de 47 Mac's gevuld met dikke mensjes :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 april 2006 om 20:31:
maar sliep je ook bij familie of vrienden? Of wonen die daar?

Sliepen bij vrieden..die daar wonen, net iets buiten New York..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 april 2006 om 20:31:
Al over je jetlag heen?

Inmiddels wel :jaja: zou niet goed zijn als ik er nu nog niet overheen zou zijn :D
 
Uitspraak van Sierellûh© op donderdag 27 april 2006 om 17:59:
Inmiddels wel zou niet goed zijn als ik er nu nog niet overheen zou zijn

Haha, nee idd, dat zou erg zijn! Ga in oktober weer terug voor een paar daagjes.. Wie wil er mee??! ;-)
 
Ik wil wel mee! In september is trouwens het Ultra Music Festival in Central Park. Moet ook te dik voor woorden zijn.
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 10:31:
Ultra Music Festival in Central Park.

Schijnt idd heel vet te zijn :yes:
In July Armin van Buuren onder de Brooklynn Bridge :)
 
Uitspraak van P-leej op dinsdag 2 mei 2006 om 08:20:
In July Armin van Buuren onder de Brooklynn Bridge

nèèèh.. :no:
 
Heb even je fotos bekeken, Cyrelle!! Nu heb ik helemaal zin... nog 4 nachtjes!!!
Zucht nog 109 dagen als ik goed geteld heb... Maar iig wel iets moois om naar uit te kijken :D
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 mei 2006 om 08:44:
nèèèh..

als ik er zou zijn zou ik zeker ff gaan trancuhhhh hoor :p
 
Uitspraak van P-leej op dinsdag 2 mei 2006 om 19:30:
als ik er zou zijn zou ik zeker ff gaan trancuhhhh hoor

mwah, nèèèh, ik nie! :aai:
wat wat, wat zou je doen dan ?
 
Uitspraak van P-leej op woensdag 3 mei 2006 om 18:16:
wat wat, wat zou je doen dan ?

hahaha...
 
Mijn hotel : Waldorf Astoria :-)

laatste aanpassing
Wow jouw hotel. Heb jij zoveel pieken dan ?
 
Nee nee ik niet... mijn baas wel :-D
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 18:19:
Nee nee ik niet... mijn baas wel

Doe je goed!!
 
Ik zit nu in New York 4 maanden voor stage, morgen first day off dus ga es ff rondkijken daaro :D
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:26:
Ik zit nu in New York 4 maanden voor stage, morgen first day off dus ga es ff rondkijken daaro

You're so lucky....
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 18:19:
Nee nee ik niet... mijn baas wel

Je hebt vast en zeker een goede relatie met je baas dan ???
 
Ja best wel.

NY was trouwens erg gaaf!!
Ik ben afgelopen januari 2 weken in Florida geweest.

We vlogen naar Orlando ging allemaal heel goed, daar de huurauto opgehaald en toen naar ons huisje gereden.. We hadden een huisje gehuurd in Kissimee, echt gewoon een hele grote villa, onwijs vet. Toen zijn we 4 dagen wezen hoppen in pretparken;) We waren daar al is geweest maar dan in een ander deel in Amerika. Maar er was iemand met ons mee, en ja je moet t toch allemaal meemaken.
Super leuke week gehad.

Toen gingen we naar ons andere huisje in Naples. Was ook zeker heel mooi, nog beter als ons andere huisje, en daar was het allemaal NOG luxer en nog beter, daar was het weer ook wat beter. Uiteraard door de huurauto zijn we ook in Miami beland, is leuk voor 3 dagen, maar persoonlijk niet langer. Het is hetzelfde als Parijs, na een tijdje heb je het gezien. Het is daar ook achterlijk duur... 2uurtjes op een terras gezeten 100 dollar verder en niet eens gek gedaan. Toen zaten we ook wel op DE boulevard van Miami, en wel een super mooi strand. Toen weer naar NL:(

En NY zeker een aanrader voor een paar dagen, is erg leuk om het een keer mee te maken...

24 juli vertrek ik voor 1 jaar naar Amerika

-High school year- Spannend dus!
 
NY kom ik zkr wel de komende zomer.. kom er ongeveer 2uur vandaan te wonen.. dus zal wel veel te vinden zijn.. Heb der zin in! nog 3 weekjes..

Wat mag ik daar nou echt niet missen??
Bij NY sliep ik bij kennissen, die woonden daar...

Gigantisch huis, in een te rijke buurt... Naast Eddy Murphy en is het oude huis van Wilson Picket;)

Je weet genoeg?

Naar de film geweest geshopt en gewoon gedaan alsof we daar woonden onwijs leuk!

(niet telang gaan hoor)
Uitspraak van Mirt023 op zondag 28 mei 2006 om 19:02:
24 juli vertrek ik voor 1 jaar naar Amerika

Where do you go ?
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 mei 2006 om 19:10:
NY kom ik zkr wel de komende zomer.. kom er ongeveer 2uur vandaan te wonen.. dus zal wel veel te vinden zijn.. Heb der zin in! nog 3 weekjes..

Wat mag ik daar nou echt niet missen??

Waar zit je ergens dan? In de Catskills? Of meer richting New Jersey?

Koop een Lonely Planet, daar staat echt heel veel, zo niet alles, in!

Trouwens zelf vrijdag ook weer een week NYC geboekt. Nog een maandje of 4, dan is het weer zover! :woeptidoe:
 
Uitspraak van Sierellûh© op dinsdag 30 mei 2006 om 23:51:
Mis het nog steeds

Da's volkomen normaal! Maar dan heb je in ieder geval de drang om terug te gaan! ;-)
Zat daarnet mijn vakantie foto's te bekijken en kregg ook weer erg veel zin terug te gaan :yes:
Als je een speciale winkelzoekt, zoek eerst even goed;)..

Ik heb mij en me vriend even helemaal naar de andere kant van het central park gestuurd,nou geen winkel te bekennen, alleen maar enge wijken;)..

Had k de straatnamen vekeerd omgezet;)...
laatste aanpassing
Je hebt aan de ene kant van Central Park 5th avenue en aan de andere kant Harlem als ik het me goed herinner.
Is nogal een verschil :)
 
klinkt errug cool allemaal,wij moeten nog ff geduld hebben,we gaan waarsch. volgend jaar nr new-york en dan een rondreis maken richting quebec en montreal,zijn druk alles aan het uitpluizen aangezien we een klein ventje hebben die meegaat moeten we alles goed regelen!


*was het maar zover*

alle peeps die nog gaan,have fun!
Ik moet de komende 3 weken voor school een e-shop maken en ik ga dan een fictieve e-shop maken over new york met bezienswaardigheden, musea, hotels, uitgaan, mode en alles wat er bij komt.

vanaf september tot november werken wij verder aan deze zogenaamde e-shop. Het gaat erom dat dit de compleetste new-york website word en dat mensen na het zien van de site direct een retourtje new york gaan boeken...

wat moet er nou 100% zeker op die website komen ??
Suggesties ?
Uitspraak van P-leej op donderdag 1 juni 2006 om 15:12:
wat moet er nou 100% zeker op die website komen ??
Suggesties ?

Ik denk dat je het beste gewoon alle info sites over NYC kunt opzoeken op internet en veel reis boekjes kopen en daar het meest relevante uithalen.
Denk alleen dat alles waaraan ik denk jullie allang zullen hebben.

Zodra ik op iets kom zal ik het posten :yes:
Iig suc6 met je e-shop :yes:
 
Uitspraak van P-leej op donderdag 1 juni 2006 om 15:12:
Suggesties ?

De Nederlandse bezienswaardigheden in New York en regio! Een echte attractie voor de Nederlanders, want ik neem aan dat die webshop op hun gericht is?

Ik heb nog wel wat tips over waar de stichter van Nieuw Amsterdam - Petrus Stuyvesant - ligt begraven, waar het oudste huis (Nederlands) van New York te vinden is, waar de laatste (Nederlandse) boerderij te vinden is.

Koop in ieder geval een lonely planet (iets van 18,00 bij Bol.com), want daar kan je echt heel veel uithalen en dat is superrecent!

En natuurlijk alle spots waar tv-series worden en werden opgenomen - waar beroemdheden zijn geweest, zijn gedood, hebben gewoond e.d. Doet het ook altijd goed!

Succes!

Maar wanneer gaan jullie er nu zelf eens naar toe dan??

En natuurlijk de geijkte zaakjes zoals de beste en eerste hotdog stand op long island. Dus ZAT om erop te zetten!
haha tnx Melis (en Hoochem).

We zijn echt een beetje het twijfelen wanneer we gaan.
Met school heb ik het superdruk, gedrurende de eerstkomende 3 jaren. en ik heb tentamens net altijd na de vakanties (herst/kerst e.d.) en dat zijn de data dat ik op vakantie kan.

We zijn nog steeds het twijfelen om of in de zomer of tijdens de Kerst naar New York te gaan.. Miami staat even op een laag pitje.

Iig tnx 4 the tips. Dan ga ik idd maar zo´n lonely planet bestellen. De e-shop is voornamelijk voor Nederlanders, maar tijdens dat project voor school dient deze in het Engels geschreven en gemaakt te worden...
 
Uitspraak van P-leej op vrijdag 2 juni 2006 om 08:10:
Dan ga ik idd maar zo´n lonely planet bestellen.

Da's het beste idd en meteen goed voor je eigen trip.

Ik zou niet middenin de zomer gaan btw, mei is de mooiste maand om de stad te bezoeken zeggen de New Yorkers zelf. En natuurlijk idd met kerst!

Maar voor de zomer en kerst geld: ga alvast maar sparen, want dan zijn zelfs de scruffy hotels niet 2x maar 10x te duur.. En altijd zoveel mogelijk maanden van te voren boeken, dan zijn de vliegreizen het best betaalbaar!
ik heb zelf in mijn jonge jaren in fort lauderdale gewoond...

en een tijdje Buffalo, NY...

ben jammer genoeg al 3 jaar niet heen geweest...

mis vooral de heerlijke zomers.. toch heel wat beter als hier!
al is het soms wel wat van het extreme.. :D
Uitspraak van P-leej op vrijdag 2 juni 2006 om 08:10:
tijdens de Kerst naar New York te gaan..

Dat is heel appart ben er dit jaar op 24 dec. aangekomen en op 1e kerstdag was het helemaal uitgestorven zelfs op Times Square (vet trouwens hoor zó'n leeg Times Square)

Nieuwjaar vieren is ook zeker wel tof daar alleen wij stonden er al rond 11 uur 's ochtends en we moesten daar maar ff to 00.00 wachten (in de regen.
Het word daar in vakken verdeelden dan sta je daar in zo'n vak met maar 1 eetkraampje! :s die was al rond 14.00 uitverkocht en de eigenaar van dat tentje was toen ook weg.
De show erom heen was zeker wel de moeite waard trouwens:yes:

Na 00.00 hebben we het op een zuipen gezet in de bar onder het hotel waar we zaten.

Heb het nu een keer in de herfst gezien en in de winter, wil nu nog een keer in de zomer :yes:
nice nice, goeie shit
Ik ben een echt kerstmens en heb gehoord dat NY "de" kerststad zou zijn! Heb er zin in!

Toennet ff een lonely planet via bol.com gekocht, uitgave 2004 dacht ik :)
 
Uitspraak van P-leej op maandag 5 juni 2006 om 19:59:
Toennet ff een lonely planet via bol.com gekocht, uitgave 2004 dacht ik

Da's de goeie!

Uitspraak van ~joyce~ op vrijdag 2 juni 2006 om 22:38:
en een tijdje Buffalo, NY...

Wow! Wat cool! Bewust iets van meegekregen of meer herinneringen van foto's?
Uitspraak van P-leej op maandag 5 juni 2006 om 19:59:
Ik ben een echt kerstmens en heb gehoord dat NY "de" kerststad zou zijn!

:yes: zeker mooi, er is alleen geen reet te doen op 1e kerstdag :)
Uitspraak van Hoochem op woensdag 7 juni 2006 om 10:14:
zeker mooi, er is alleen geen reet te doen op 1e kerstdag

dus dan toch voor kerst of na kerst gaan ?