Partyflock
 
Forumonderwerp · 787785
­ Nederland
Hey Mensen,

Wij zijn op zoek naar PF-ers die bij een van deze 2 steden (welke steden?: New York / Florida) zijn geweest en jullie geheimen met mij willen delen :-)

Neej ff serieus. Wij denken erover om met de kerst een paar dagen naar New York te gaan en in de zomer van 2006 17 dagen naar Miami. Mensen die er zijn geweest ? Laat mij eten weten hoe het was ? wat er zoal te doen is (excursies/bezienswaardigheden) ? Hoe het met de criminaliteit is ? Of er leuke clubs zijn e.d. in dit topic of via een PB-tje.

En jah, ik kan ook naar een reisbureau gaan, maar dat doe ik ook! Alleen zijn die nu gesloten :-) Ik wil andermans ervaringen horen.

greetinx
Leetje & Eefje :P
 
Uitspraak van P-leej op dinsdag 24 oktober 2006 om 09:28:
Wegwesuhhhh

:bye: :loser:

Hij moet eerst de spelfouten maar eens van zijn flock halen ;-)
Ik ben in New York geweest paar weten terug (zie fotos bij persoonlijke tekst ;)) en dat was echt supervet!

Miami Florida ben ik nog niet geweest, wil er wel heen :)
 
Uitspraak van RUS-076 op donderdag 12 oktober 2006 om 17:25:
Vegas lijkt me ook erg cewl maar zou toch liever eerst nog naar San Francisco of Miami gaan.

Vegas is echt top! alleen na een aantal dagen was ik dat fake gedoe toch echt wel zat!
San Francisco daarin tegen.. I Love it!
Geweldige stad echt top!
 
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op woensdag 25 oktober 2006 om 09:32:
om een cultuurverschil te ervaren zou ik ook Seattle bezoeken

Daar wil ik ook heen, thuisstad van Jimi en Kurt! Schijnt een grauwe arbeidersstad te zijn met mega-veel culturen. Maar ben je er geweest dan? Vertel..!

Cultuurverschil is ook mega in Alabama, Tennessee enzo, daar woont mn tante. Is een wereld van verschil.

Maar geen rotopmerkingen meer opeens?
Meatpackers district heeft een appart sfeertje ja exclusieve winkels tussen de kadavers.
Heb je daar die bar uit Coyote Ugly (Hogs en Heiffers ofzo)ook gezien?

Ben touwens in augustus met onze "koninklijke LM" gevlogen en hadden ook schermpjes in de stoelen wat de vlucht erg aangenaam maakte, maar idd benen strekken is er niet bij..
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 oktober 2006 om 15:46:
Ik ken je gevoel, ik heb besloten dat ik minimaal eens per 5 jaar ga. Dat MOET gewoon.

Ja, hier zit er nog een...lol!
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 oktober 2006 om 15:49:
Sowieso is Continental 100.000x beter dan onze eigen KLM. Aardig personeel, beenruimte en eigen schermpjes in de stoelen. Dus voor de mensen die nog moeten: Continental is een prima keuze!!

Uh nou nee, gewoon KLM, maar Continental heb ik afgelopen mei mee gevlogen maar GEEN schermpjes, of wat dan ook...wij hadden een oud vliegtuig :(, we moesten toen nog doorvliegen naar Vegas ook nog, ong. 14 uur in zon oud vliegtuig...achja...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 17:33:
Cultuurverschil is ook mega in Alabama, Tennessee enzo, daar woont mn tante. Is een wereld van verschil.

I know, ben er ook geweest, daar is vergeleken met het noorden echt een andere cultuur en ik vond het veel meer "armoede" dan elders in USA...heb een paar jaar terug de hele oostkust gezien en dan zie je het verschil wel.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 23:35:
Vegas is echt top! alleen na een aantal dagen was ik dat fake gedoe toch echt wel zat!

Herken je gevoel, dat had ik ook na een week, precies genoeg om het in grote lijnen te zien...het is een pretpark voor volwassenen...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 oktober 2006 om 17:33:
Cultuurverschil is ook mega in Alabama, Tennessee enzo, daar woont mn tante. Is een wereld van verschil.

Ik doel eerder op een niet Amerikaanse cultuur... Bijzondere stad
 
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op donderdag 26 oktober 2006 om 08:48:
Ik doel eerder op een niet Amerikaanse cultuur...

Verklaar je nader!

Ook in de grote appel geweest btw? Want daar vind ik ze ook veel minder Amerikaans. In de rest van Amerika is nog steeds veel propaganda via de media en worden mensen dommer gehouden dan zou moeten. In New York zijn ze beter ingelicht, hebben ze meer onderzoeksdrang en zijn ze veel meer Europa-gericht dan in een boel andere stukken..

En de vrienden die er wonen, durven zelfs hier en daar ook kritiek te leveren op USA en haar beleid. Maar is dat in Seatle nog meer dan? Of bedoel je dat ook weer niet?
Ik denk dat beiden steden een cultuurhistorische overeenkomst hebben (Hoewel ze aan de westkust in Washingtn ligt) en een stuk progressiever zijn dan de gemiddelde Amerikaanse stad. Seattle doet enigzins Canadees aan.
Melissa, ik word weer helemaal gelukkig van je NY-picca's :-)
Alleen balen dat ik er in 2006 niet meer naartoe ga :-(
 
Uitspraak van P-leej op vrijdag 27 oktober 2006 om 20:27:
Melissa, ik word weer helemaal gelukkig van je NY-picca's

Ik ga ze van de week écht plaatsen.. Ik ben al een hele week bezig met de video. We hadden namelijk een digitale videocamera mee en da's nóg cooler dan de foto's.. :yes:


Uitspraak van P-leej op vrijdag 27 oktober 2006 om 20:27:
Alleen balen dat ik er in 2006 niet meer naartoe ga

Jouw tijd komt nog wel. IK had eerst ook het idee eeuwig te moeten wachten.. Eerst je huisje en dan sparen!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 08:54:
Ik ga ze van de week écht plaatsen.. Ik ben al een hele week bezig met de video. We hadden namelijk een digitale videocamera mee en da's nóg cooler dan de foto's..

Ben benieuwd naar je foto's.. Ik moet echt nog is trg naar NYC.. Ben der veelste kort geweest!
Voor de liefhebbers, wij zetten regelmatig foto's van Miami op internet. Zit ook een hoop onzin tussen, that's your problem.

http://www.nico_miami.mijnalbums.nl/

Ik vlieg morgen voor 5 dagen naar NYC, heerlijk.

Over 3 weken weer 5 dagen in NL, gezellig alle familie en vrienden zien, en hopelijk Qlimax en Awakenings meepakken.
 
Wij zijn 21 t/m 28 oktober in NYC geweest. In 1 woord: GEWELDIG! Ga zeker weer een keer terug, maar ik wil eerst de westkust zien. :D

Foto´s van NYC zijn terug te vinden in mn album & weblog.

B)
 
Ik ben net trg uit New York, was echt super gaaf! :D Je komt ogen te kort :yes: Alleen minpunt is dat me koffer er nog steeds staat :S
laatste aanpassing
Mijn ouders hebben me gister meegevraagd naar New York. :cheer:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 23:35:
Alleen minpunt is dat me koffer er nog steeds staat

Hoe krijg je dat voor elkaar :s
van de 4 weken zitten we de laaste 2 dagen in Maimi (The Howard Johnson Dezerland Miami Beach Resort) is wel een skun hoteltje. heb 3 jaar geleden in MONACO gezeten maar die viel heel erg tegen terwijl deze vaak word aangeraden in boeken:|..
 
Uitspraak van 'Lee op maandag 8 januari 2007 om 09:29:
Mijn ouders hebben me gister meegevraagd naar New York.

Da's echt kick! Hoe lang ga je? En waar slaap je ergens?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 januari 2007 om 09:12:
Da's echt kick! Hoe lang ga je? En waar slaap je ergens?

Dat weten we allemaal nog niet.. het is net een paar dagen besloten dat we gaan, dus er moet nog een hoop worden uitgezocht. :)
Als ik in mei mijn diploma haal, krijg ik ook een tripje NYC, moet dan wel samen met mijn moeder, maar dat vind ik best! :)

Altijd mooi zulke aanbiedingen!
 
Uitspraak van :bounce: Casper :bounce: op maandag 8 januari 2007 om 09:53:
Hoe krijg je dat voor elkaar :S

Omdat we een vliegtuig gemist hadden omdat we vertraging met de ander hadden ;) Toen zijn de dus 'vergeten' de koffers in het vliegtuig te doen die we daarna hadden ;)
new york dan perfect stappen en met de kerst supermooi
 
Uitspraak van 'Lee op dinsdag 9 januari 2007 om 10:20:
Dat weten we allemaal nog niet.. het is net een paar dagen besloten dat we gaan, dus er moet nog een hoop worden uitgezocht.

Goed, NIET met KLM vliegen (weinig beenruimte, slechte service, boeken vaak over, enz.) British Airways, Continental e.d. zijn veeeeeel beter!

En geen hotel recht op Times Square! Lijkt leuk, maar is véél te druk, lawaaierig en licht als je wilt slapen. Neem dan in ieder geval een zijstraat.

En geen theatertickets bijboeken op het reisbureau. Die haal je bij de tckts-stands tegenover South Street Sea Port of Times Square zelf (50% korting op een kaartje van meer dan $100,00 is natuurlijk altijd beter!)

Geen metrotickets bijboeken op het reisbureau, die haal je zelf bij vrijwel iedere metro-ingang uit het apparaat!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 09:20:
Goed, NIET met KLM vliegen (weinig beenruimte, slechte service, boeken vaak over, enz.) British Airways, Continental e.d. zijn veeeeeel beter!

Fuck KLM!! betaald een hoop en wat heb je helenmaal niks, en vaak is t personeel op een langdurige vlucht kei sjaggerijnig! :| heb x mee gemaakt naar LA (kon alleen toen met KLM ivm overstappe etc etc) dat ze gewoon in hun kabine wijn zaten te zuipe en dat ze onderhand stom dronke int vliegtuig zaten :| ook krijg je int begin wat te ete en te drinken en laaste 1,5 uur , en daar tussen in moet je zelf pakken of is er niet eens drinken :| nog nooit zo slechte ervaring gehad! geef mij maar een Amerikaanse vliegtuigmaatschappij (Like Delta/Untited/AA) :D

En na Aruba vorig jaar krijgen we 1,5 uur voor vertrek te horen met KLM dat de vlucht overboekt was op 30 a 40 personen en dat we waarschijnlijk niet eens mee konde :| maar uiteindelijk toch mee gekund, en week later heeft de klm 2 weken niet naar Aruba gevlogen of terug..

Korton KLM :nee: :nee:
laatste aanpassing
Hotel Edison, erg goed hotel! in zijstraat van Times Square (west 47th street)
Uitspraak van P-leej op woensdag 22 juni 2005 om 20:09:
New York

Daar wil ik dus echt wel een keer heen :jaja: lijkt me echt geweldig (L)
 
Uitspraak van ..*Snoebeltje*.. op woensdag 10 januari 2007 om 09:25:
Fuck KLM!!

Kijk wéér een KLM-'lover' erbij. Ze hadden onze vlucht ook overboekt en vertelden vrolijk dat mn vriendin wel meekon, maar ik niet. Ze waren stomverbaasd te horen dat mn vriendin dan dus niet alleen ging. Na navragen bij onze reisbureau-stand op Schiphol zeiden ze: "Tja, dat is KLM".

En idd: chago personeel, weinig beenruimte.

Amerikaanse en Britse maatschappijen zijn véél beter. Die weten wat klantvriendelijkheid is (ook al is't misschien gespeeld, ze doen wel alles voor je en als iets niet gaat, leggen ze dat netjes uit). én je hebt beenruimte.

Op de terugreis 's nachts met Continental zat het vliegtuig maar voor 25% vol en had iedereen lekker 2 of 3 stoelen om over te liggen. Hoorde van iemand die vaker Continental vloog dat dat op de (nacht)terugreis van hen wel vaker voorkwam.

Uitspraak van LLetje op woensdag 10 januari 2007 om 12:11:
Hotel Edison, erg goed hotel! in zijstraat van Times Square

Heb ik ook gehoord. Wilden wij ook in dit jaar, maar zat net vol! Dus da's een aanrader? Dan boek ik die de volgende keer!
Wij zaten op 44th in het Carter, ook een zijstraat van Times Square. Errug slecht hotel!
laatste aanpassing
 
Ik ben in Orlando geweest vorig jaar.. was super!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 17:47:
Wij zaten op 44th in het Carter

Dat is het meest slechte hotel van heel NYC geloof ik....ik snap niet dat NL touroperators hun nog aanbieden...
 
Uitspraak van LLetje op woensdag 10 januari 2007 om 23:36:
Dat is het meest slechte hotel van heel NYC geloof ik

Yep! Was ook een beetje een lastminute ding van ons. Dus voor een redelijke prijs hadden we weinig keus. Moet wel zeggen. We hadden een vreselijke kamer, maar toen we daar wat van zeiden kregen we een veel betere. Dus het valt ook wel weer mee, je moet het zien als een hostel. Toen ons die dingen ter ore kwamen hebben we geprobeerd om te boeken, maar het edison was net (serieus) 30sec ervoor volgeboekt. Ach ja, was ook alleen om te slapen. Bij vrienden slapen was nog het best het jaar ervoor.

Snap ook niet dat ze het nog aanbieden. Heb wel een klacht ingediend.

Alleen de locatie: zooooo goed..
 
florida is echt tof!! :D

lekker weer ook daar, tis net als in de films...grote limo's, grote huizen etc

(ga alleen niet met je huurauto in verkeerde wijken rijden want dan vraag je om problemen...)
laatste aanpassing
Ja de locatie is super! maar het Edison is ook superlocatie! daarlangs zit zon deli waar je 24h eten kan halen, vers! echt super! als ik weer terugga naar NYC ga ik daar weer slapen! mijn ouders zijn afgelopen oct. geweest...mijn moeder is ook helemaal verkocht dus ik denk dat we nog een keer teruggaan!!!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 23:35:
Alleen minpunt is dat me koffer er nog steeds staat

:lol: Whahah Lenn Die Gek!. Let is beter op je spullen dan ;).. Enn Op je zelf (F)
Wil zeer zeker nog een keer de daytona bike week en spring break in Florida gaan opzoeken... Iemand ooit in die periode daar gweest?
 
Uitspraak van LLetje op donderdag 11 januari 2007 om 12:46:
mijn moeder is ook helemaal verkocht

Dat geldt voor (bijna) iedereen die er is geweest. Goeie tip van het Edison! Ga ik zeker gebruik van maken! Thanx!
 
Ben afgelopen zomer 4 maanden in New York geweest voor stage. Daarna nog een klein vakantieje erachteraan geplakt in Miami.

Was echt super kan ik je vertellen. New York is een hele ervaring, er is veel te zien. Ground Zero was zeer indrukwekkend, werd er helemaal stil van. Ga hier zeker weten heen.
Het vrijheidsbeeld vond ik matig, maar je moet het toch gezien hebben. Time Square is ook wel leuk.

Als je ergens goedkoop wilt verblijven, ga dan naar het Carter hotel. Dat ligt bij een zijstraatje van Time Square (zijstraat hardrock cafe). Goedkoop en een goede ligging.

Central park is ook erg gezellig om een middagje te doen, je hebt er ook een zoo.

Verder zou ik zeggen geniet ervan, en als je in de stad zelf bent kom je vanzelf dingen tegen die je graag wilt zien. Er is zoveel reclame ;)

Dat geld ook voor Miami, gewoon lekker chillen op het strand en shoppen zou ik zeggen.

Veel plezier!
 
Ik denk dat ik is ga kijken of ik een stage plek in Miami kan regelen! Lijkt me echt geweldig daar!
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 januari 2007 om 16:51:
Als je ergens goedkoop wilt verblijven, ga dan naar het Carter hotel. Dat ligt bij een zijstraatje van Time Square (zijstraat hardrock cafe). Goedkoop en een goede ligging.

Neuh, NIET doen:

Uitspraak van LLetje op woensdag 10 januari 2007 om 23:36:
Dat is het meest slechte hotel van heel NYC geloof ik....ik snap niet dat NL touroperators hun nog aanbieden.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 08:57:
Snap ook niet dat ze het nog aanbieden. Heb wel een klacht ingediend.
Ben het kijken voor een stageplek in NYC.
Maar of dat gaat lukken en of ik dat echt wil is ook nog maar de vraag!
 
Uitspraak van P-leej op maandag 22 januari 2007 om 09:00:
en of ik dat echt wil is ook nog maar de vraag

WHY??
Ik ga 14 april 13 dage naar florida - orlando :D :cheer:
 
in hoeverre is t een aanrader om een fly-drive vakantie te boeken voor florida in de zomervakantie?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 januari 2007 om 16:37:
WHY??

Ik woon sinds kort samen en stage begint in September al en ik denk dat het een beetje kort dag is om me vriendin 6 maanden alleen thuis te laten zitten
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 13:10:
Uitspraak van Thaam op zondag 14 januari 2007 om 16:51:
Als je ergens goedkoop wilt verblijven, ga dan naar het Carter hotel. Dat ligt bij een zijstraatje van Time Square (zijstraat hardrock cafe). Goedkoop en een goede ligging.

Neuh, NIET doen:


Uitspraak van LLetje op woensdag 10 januari 2007 om 23:36:
Dat is het meest slechte hotel van heel NYC geloof ik....ik snap niet dat NL touroperators hun nog aanbieden

Hahaha!! Nou nou... slechtste hotel van heel NY, dan ben je nog niet in Brooklyn geweest! Kom kom, het kan altijd erger.
Ik geef toe, het is niet geweldig nee.

Maar zeg nou zelf.. maakt dat zoveel uit? Als je in New York bent ga je toch niet op je hotelkamer zitten?

En ik liep 4 maanden stage daar... had niet zoveel geld dus moest wel een goedkoop hotelletje boeken. En weet je.. wij boekten voor 2 personen en zaten dan met zn 8ten daar te slapen... nog goedkoper ;)

Duss... niet zo aanstellen! :P
Yeah! Vrijdag te horen gekregen dat alles geaccepteerd is :) dus lekkere villa in Orlando (kissimee) :) en 2 daagjes miami..
 
Veel plezier!! Geniet ervan.. :D
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 januari 2007 om 10:25:
Hahaha!! Nou nou... slechtste hotel van heel NY, dan ben je nog niet in Brooklyn geweest! Kom kom, het kan altijd erger.
Ik geef toe, het is niet geweldig nee.

Maar zeg nou zelf.. maakt dat zoveel uit? Als je in New York bent ga je toch niet op je hotelkamer zitten?

En ik liep 4 maanden stage daar... had niet zoveel geld dus moest wel een goedkoop hotelletje boeken. En weet je.. wij boekten voor 2 personen en zaten dan met zn 8ten daar te slapen... nog goedkoper

Duss... niet zo aanstellen!

Ik ken iemand die er geweest is, die had er geen goed woord voor over, en ik geef ook niet altijd veel geld uit aan een hotelkamer in NYC, omdat je idd altijd buiten bent, maar die tijd dat ik er ben, wil ik wel een nette en schone kamer hebben met schoon goed en dat was daar dus niet en als ik die revieuws lees op zoover dan ben ik niet de enige...nee ik kies toch voor wat meer comfort en schoon enzo dan echt alleen het allergoedkoopste...maja ieder zn eigen natuurlijk