Partyflock
 
Forumonderwerp · 787785
­ Nederland
Hey Mensen,

Wij zijn op zoek naar PF-ers die bij een van deze 2 steden (welke steden?: New York / Florida) zijn geweest en jullie geheimen met mij willen delen :-)

Neej ff serieus. Wij denken erover om met de kerst een paar dagen naar New York te gaan en in de zomer van 2006 17 dagen naar Miami. Mensen die er zijn geweest ? Laat mij eten weten hoe het was ? wat er zoal te doen is (excursies/bezienswaardigheden) ? Hoe het met de criminaliteit is ? Of er leuke clubs zijn e.d. in dit topic of via een PB-tje.

En jah, ik kan ook naar een reisbureau gaan, maar dat doe ik ook! Alleen zijn die nu gesloten :-) Ik wil andermans ervaringen horen.

greetinx
Leetje & Eefje :P
 
Ik ben in beide geweest.
Miami is lang leve de lol en New York op een andere manier ook
zeker de moeite waard, heel indrukwekkend!
Dan moet je wel ff bedenken dat de dollar dus stukken lager ligt dan onze euro, dus 't leven daar is wel goedkoper ;-)
USA
DOLLAR
USD
1.1820
1.2060

En dat t.o.z van onze euro= 2.20


:D






(k)
 
En dan ALLE prijzen in amerika EXCLUSIEF tax zijn.
Tax ligt er wel veel lager; 8,56 % nu.
DUs als je een prijs ziet staan dat er bij rekenen.
maar dat is altijd zo geweest ;-)
Maar ook dat valt best wel mee...
Zelfs auto rijden is goedkoop in de US, je betaalt altijd per gallon en das toch mooi 4 liter, daar krijg je in Nederland maar 1 liter voor :yes:

:D





(k)
 
Ja is altijd zo geweest.
Maar sommige weten dat niet.
En dan sta je toch vreemd te kijken als iets opeens duurder is bij de kassa.
laatste aanpassing
klopt...
Volgens mij staat 't nu zelfs in de reisgidsen vermeldt ;-)
Nix is zo vervelend als onprettige verrassingen :D




(k)
gwon heel amerika door als je dr tog ben..:)
 
richard_h4l citeer 9 juli 2005 19:57
gwon heel amerika door als je dr tog ben..


Dan moet je wel erg veel geld hebben en veel tijd ook als je alles wilt zien, amerika is groter dan je denkt lol

;-)
 
Uitspraak van Biggie-r op zaterdag 9 juli 2005 om 19:57:
gwon heel amerika door als je dr tog ben..

Dromer.
 
Ja of hij moet er gaan wonen dat kan natuurlijk ook nog 8)
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2005 om 23:45:
Ja of hij moet er gaan wonen dat kan natuurlijk ook nog

Tja, haha, als ie over de rest ook al zo droomt, kan dat vast ook heeeeeeeeel gemakkelijk in zijn gedachte.
 
Ik wil in oktober of november met een huurauto een trip langs de westkust gaan doen, heb ik besloten. :D
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2005 om 09:40:
Ik wil in oktober of november met een huurauto een trip langs de westkust gaan doen, heb ik besloten.

Dat vind ik nou's een goed besluit!
 
Dank je! Ik ga eerst nog een lang weekend naar Praag in augustus, dan flink sparen om tegen die tijd die trip te boeken. Een fly-drive dus. :)

(ik heb in Portland, Oregon oom-tante-nichten wonen en dus meteen mogelijkheid hen op te zoeken :jaja: )
Heb in 2003 de Route Los Angeles - Miami gedaan en was echt te gek, je ziet van alle soorten Amerika wat. Van Woestijnen, Steden tot aan de Everglades. Miami vond ik eigenlijk het minste van de hele tocht. En als je eens flink wil stappen ga dan naar Austin 6th Street(Texas). Echt te gekke stad, alle jongeren gaan daar in het weekend naar een Motelletje en dan flink de beest uithangen in de stad. Alle zijstraten worden afgezet van de 6th street door de politie en dan gaat iedereen los daar.
 
Ik was vorige week in New York alleen en dat vond ik al te gek.
Zo'n rondtripje ga ik ook nog wel een x doen.
Paar jaar terug in Canada gedaan das ook wel een relax land.
 
Canada moet ik ook nog steeds doen; ik moet m'n ex nog in Vancouver en een geëmigreerde vriend in Toronto opzoeken. :jaja:

Maar eerst de States, nu het nog betrekkelijk goedkoop is.. ;)
 
Ben nu 3 x in de VS geweest.
Ik heb het wel even gezien daar, eerst eens wat totaal anders proberen -> dubai.
 
In Canada ginge we van; Montreal -> Ottawa -> Toronto -> London (bij familie gebivakeert) en toen via andere weg weer naar Montreal.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2005 om 09:38:
Tja, haha, als ie over de rest ook al zo droomt, kan dat vast ook heeeeeeeeel gemakkelijk in zijn gedachte.

Dromen zijn bedrog, maar als ik wakker wordt dan droom ik nog :vaag:

lol
 
Ben in NYC geweest en vond het super :yes:
Echt een aanrader!!!
iemand trouwens in New York nog dingen bezichtigt ?
 
Ja.
hoi, zit nu in the states :)

vakantie van iets meer dan 2 weken. kan niet te veel tikken duurt te lang op pda. hebben er nu toronto, niagara, harrisburg, washington dc, shenandoa np en williamsburg opzitten. zit nu in virginia beach op teras bij hilton. morgen verder. eindpunt new york ons hotel zit bij madison square garden. us is zeker aanrader, we rijden lekker zelf in een dodge grand caravan. heerlijk dit, ga nog ff van t vuur genieten en me baco.

suc6 met je keuze
 
Uitspraak van P-leej op woensdag 20 juli 2005 om 06:22:
iemand trouwens in New York nog dingen bezichtigt

Koop de lonely planet, staat echt (bijna) alles in! Ook veel van het Nederlands erfgoed! Leuk om te zien. Heb ik ook bezocht: Nederlands huisje, Nederlandse wijken, enz. Erg leuk om te zien!

En verder moet je gewoon naar alle standaard dingen! Zeker de yankees-game is aan te raden (ook voor vrouwen ja), een en al entertainment. Maar jij ging in de winter he :-\
In maart of april ga ik met familie en vriendje naar florida.. ik ga daar me verjaardag vieren :D heb er echt super veel zin in!
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2005 om 17:29:
Maar jij ging in de winter he

Sow daar ben ik weer...
Ik ben nog steeds van plan om in de winter te gaan naar New York. Denk een dagje of 8 in totaal maar het beestje is vrij prijzig hoor...

Vliegticket rond de 400 euro en ik heb een gekeken naar extreem simpele hotels met een algemene douche en toilet (gewoon maar ff gekeken), gewoon een kamer 120 dollar per nacht.... 120 fucking dollars. Dus deze week even verder kijken of er betaalbare hotels incl bad en toilet op kamer.

Heb me eens goed geinformeerd over bezienswaardigheden zoals o.a. NY stock Exchange, Bank of America, Helikoptervlucht over NY en langs vrijheidsbeeld, Crysler Builing en blablabla. Minpuntje is dat het wel eens -20 graden kan zijn ghehe :-)

Miami ook even gekeken. Het zal voornamelijk een soort fly-drive vakantie worden als dat ook doorgaat want dat gaat ook wel wat geld kosten. Aangezien ik sinds maandag weer back-2-school ben hoest een studentje niet zomaar een eurootje of 3000 op :-(

Maargoed mensen, tnx voor alle informatie in dit topic! Zou iemand nog andere leuke nieuwtjes weten enzo dan hoor ik het wel he !
onze plannen zijn veranderd:

we gaan eerst 2 dagen naar new york.. gewoon een beetje dingen bekijken en vooral veel shoppen :D

en daarna vliegen we naar florida.. om daar een auto te huren en 8 dagen rond te rijden van plaats naar plaats (oa miami en naar disney world)

ik hou jullie op de hoogte!
ga maar vast sparen dan, je ziet echt te veel in new york!
is echt een super vakantie geweest :D
kijkt echt je ogen uit!

veel plezier daar, maar zal wel lukken :P
 
Uitspraak van P-leej op donderdag 8 september 2005 om 18:17:
Minpuntje is dat het wel eens -20 graden kan zijn ghehe

Ja, maar jij kan de kerstboom zien op Rockefeller Centre en schaatsen op het pleintje ervoor. En er is genoeg binnen te doen en te zien!
New York en Miami trip in 2002 gedaan.. supercool.

In Miami auto huren en naar key west, everglades, etc rijden. Dagcruise (of meerdere dagen) naar Bahama's is ook wel en aanrader :)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 11:11:
Ja, maar jij kan de kerstboom zien op Rockefeller Centre en schaatsen op het pleintje ervoor. En er is genoeg binnen te doen en te zien!

ja die mega boom lijkt mij wel bruut :-) Sowieso ook even stappen daar in club avalon in NYC... brute discotheek moet dat zijn trouwens
 
Uitspraak van P-leej op zaterdag 10 september 2005 om 10:01:
ja die mega boom lijkt mij wel bruut

Denk het ook wel! Dat plein is best groot! En als je er toch bent, kan je ook meteen een tv-programma'tje meepakken bij NBC (da's ook op dat plein).

Nooit van gehoord; Avalon. Maar zal het eens vragen aan die vriend van me waar wij sliepen, die is goed op de hoogte ;-) Ga misschien van de winter ook nog wel. Als je er een keer geweest bent, ben je besmet..! Maar da's met heel USA. Het zuiden (Georgia, Alabama, Tennessee en Louisiana) is ook top, alleen nu niet zo, jammer genoeg..
laatste aanpassing
Dan zal ik maar alvast beginnen met sparen.. hoeveel geld denk je dat je daar nodig hebt ? 2500 ?
ik ga lekker op de kosten van mijn ouders :D
 
Uitspraak van P-leej op maandag 12 september 2005 om 19:03:
Dan zal ik maar alvast beginnen met sparen.. hoeveel geld denk je dat je daar nodig hebt ? 2500 ?

Ik heb 10 dagen royaal geleefd en alles gedaan wat ik wou en was maar 850 euro kwijt, inclusief 2 dagen shoppen. Ok ik hoefde dan geen hotel te betalen.. Vergeet niet dat het meeste in New York gratis is of in ieder geval bijna gratis. Zie mijn eerder gemaakte comment van een tijdje geleden! Daar staan wat tips in!
 
i (L) new york! ik wil binnen nu en een paar weken sowieso nog eens gaan, even last minute.

en shoppen bij Barney's of Saks Fifth avenue (L)!
Ik heb iets met Amerika, ben er nog nooit geweest, maar het trekt mij enorm.

Ik ga dus over 2 jaar na mijn opleiding mijn lang gekoesterde droom verwezenlijken, dan ga ik namelijk voor een paar weken die kant op, waarschijnlijk zal dit een fly-drive vakantie worden met een aantal vrienden.

Maar....als het goed is, ga ik in mei met de hele familie naar New York voor een paar dagen, en daar kijk ik helemaal naar uit, New York (L)
 
Uitspraak van Twenty-Eight op dinsdag 20 september 2005 om 00:05:
Ik heb iets met Amerika, ben er nog nooit geweest, maar het trekt mij enorm

Snap het meteen!! Heb ik ook altijd gehad!! En geloof me, het gaat zeker NIET tegenvallen!
Ik ga a.s. woensdag naar Miami :D

Ik ben er al eens eerder geweest en heb daarom de reis nu zelf geregeld. Er was een aanbieding op de site van Martinair: retourvlucht Miami voor €179,- (+ € 110,- luchthavenbelasting) en het hotel was ook niet zo duur.Kijk maar op www.expedia.nl De prijzen liggen hier lager dan op de site van de hotels zelf.
Het hoeft dus allemaal niet zo duur te zijn om daar te zitten.
Ik heb er ontzettend veel zin in !!!
 
New York is zeker de moeite waard om erheen tegaan.
Ik ga zelf een paar x per jaar:D
Groetjes uit Miami :D

Het is nu een beetje bewolkt maar dat gaat wel weer over ;)

Het is wel lekker warm :yes:
 
New York is relax :jaja:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juli 2005 om 09:31:
Men rijdt in Florida voorbeeldig; 80 of hooguit 100 km/uur en geen gehaast. Maar een fly-drive boek je hier als een pakket, dat is namelijk het goedkoopst. Als je dan hier gewoon het allersimpelste autootje boekt en je komt dan daar aan, dan zal men je hoogstwaarschijnlijk aanbieden om tegen een kleine extra vergoeding weg te laten rijden in één van hun grotere en luxere auto's. Zo boekten wij een simpel Opel Corsa maar reden voor 50 dollar meer weg in zo'n bak:

Hee die Sebring hebben wij ook gereden daar! Echt heerlijk met het zonnetje op het hoofdje lekker van Orlando naar Key West gereden! :D Hmmmm, ik wil terug! Florida is echt een aanrader!
 
zaterdag heb ik geboekt, ik ga 12 november :D :cheer:
Miami!!!... :) 27 Feb 10 dagen YEAH!!!...
ben er 11 jaar geleden ook geweest.. Ook al was ik toen
nog wat jong :P.. Was kicke lekker warm..
En je kan er genoeg zien ! :P haha
Dinsey world enzo.. Kicke hoor :P
En Amerika is zoiezo tof.. GEwoon heen gaan
Kleren en shit net zo goedkoop SHOPPE!!
Dus Heen gaan :P
Ben net terug van 24 dagen states, wil weer terug!!! :)
 
Uitspraak van Rossifumi op woensdag 5 oktober 2005 om 13:37:
Ben net terug van 24 dagen states, wil weer terug!!!

Sow, dat gevoel ken ik!
 
Ondanks alle tips hier, twijfel ik ook enorm tussen Miami en NYC!

Ik moet me maar es laten informeren bij een reisbureau.

Wil er deze zomer echt graag heen!
Ik zou NYC doen, miami vond ik weinig aan.