Partyflock

Forumonderwerp · 782481

Waarschuw beheerder
Hallo iedereen.. ik zit met een probleem want kan geen keuze maken van welke auto ik moet kopen.. Ik vind beize auto's even mooi dus ik vroeg me af wat de rest van nederland er van vind... Ik ga een nieuwe auto kopen en het word of een opel corsa 1.4 16v of een peugeot 206 1.4 16v.. nou welke auto hadden jullie gekozen????

Waarschuw beheerder
tussen die 2?206,aan gezien Opel/Slopel...
Waarschuw beheerder
ohw ja,goed argument want opel = slopel ? :S

Waarschuw beheerder
k rijd zelf op dit moment rond in een opel corsa alhoewel de 206 ook zeer mooi is Maybe nog wel mooier :D
Waarschuw beheerder
heb zelf een corsa gsi gehad en heb nu een 206 gti maar ik zou toch voor de 206 gaan van binnen is hij ruimer en mooier dan de corsa
Waarschuw beheerder
206 = leuker

en leukere kleurtjes :P
Waarschuw beheerder
ja heb nu een gris ysbleu maar dat is echt wel een mooie kleur

Waarschuw beheerder
donateur
206 is niks , slechte afwerking slecht gebouwd..kan nog lang niet tippen aan opel.stel je vraag anders op het autoweek forum.daar weten ze meer erover ;)
Waarschuw beheerder
daarom rijdt een slecht gebouwde auto in de WRC en een Opel niet ?
Waarschuw beheerder
juist die 206 die ik nu heb is beter en mooier dan die corsa die ik eerst had, die corsa vloog na 3 maanden in de fik

Waarschuw beheerder
ik zou zeker weten voor de 206 gaan.
heb een tijdje in een 206 gereden.
is een erg fijne auto!
Waarschuw beheerder
donateur
206 :yes:
Waarschuw beheerder
Effe gekeken op Marktplaats .
Is dit niets voor je.
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/autos/peugeot/105865.htm%3Fret%3D%252Fmarkt%252Fautos%252Fpeugeot.htm%253Fg%253Dautos%2526u%253Dpeugeot%2526show_summary%253D1%2526show_thumbnails%253D1%2526rv%253D30%2526zoek%253D206%252520tdi%2526submit1%253DZ
Waarschuw beheerder
206!!! :D

Mijn rijlesautootje, super bakkie! (Y)

Waarschuw beheerder
Tussen die auto's; geen van beiden.
Waarschuw beheerder
Astra G OPC

Waarschuw beheerder
koop maar een fiat ceicento sporting zijn leuke wagentjes haha heb ik ook dus en zijn best geinige wagentjes

Waarschuw beheerder
Heeeeeeeeeey daar ben ik weer dan :)... Nou dat gti etc gebeuren is niet haalbaar want word me te duur en moet wel een nieuwe nieuwe auto kopen omdat ik totaal geen risico wil lopen met dat de auto kapot gaat etc want ik heb het iedere dag nodig... Ojah gaat zoweizo airco op.. maar ik zelf kan Nog steeds geen keuze maken.. ik weet nog steeds niet welke het ergst afschrijft.. An vind beide mooi en allebij worden zo nog erg gouw heel dik met remus en bumpertjes etc. want dat is iets wat ik zowiezo wil gaan doen.. Welke is wat betreft de afschrijving enzo het beste? Qua uiterlijk vind k ze eigenlijk niet te vergelijken.. ennuh ik zag dat er wat over dat golfjes iets gepraat werd, Nou ik rijd nu zelf een golf 3 cabrio en ik vind het helemaal geen patsert bak!! :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ojah die astra's zijn al zo groot he!. Maar die nieuwe zijn wel erg mooi maar gewoon te duur :(.. En over dat fiat. Ik vind die punto wel een leuke wagen maar als ik op marktplaats kijk dan zie ik dat die auto's van fiat wel erg snel afschrijven... :(.. Lieftse ga ik voor de z350 :)... maja moet dan nog wel 50 jaar sparen :(:(

Waarschuw beheerder
Ik heb een opel corsa 1.4 twinport uit 2004 (Maxx uitvoering), echt een superbak. Misschien een wat 'saaier' uiterlijk dan de 206 maar nooit problemen (heb er nu na 13 maanden +- 35000km mee gereden), trekt lekker op + ok standaard opties.
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind die 206 echt zo'n miepen-bak al is een corsa ook niet mn favoriet :s

zou toch voor die opel gaan al zal die peugeot wel beter optrekken verwacht ik ;)

Waarschuw beheerder
donateur
206 :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 juni 2005 om 16:02:
kijk maar eens goed rond, de meeste oude auto's, en dan heb ik het niet over oldtimers o.i.d., zijn Duitse auto's

Dat komt omdat wat oudere Franse auto's heel erg geliefd zijn in Afrika vanwege hun betrouwbaarheid.
Omdat de meeste oude Franse wagens dus allemaal geexporteerd worden zie je er nog maar weinig rijden, dit heeft dus NIETS te maken met degelijkheid.
Opels zijn daar gewoon niet gewild en daarom blijven ze hier :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 juni 2005 om 17:16:
Je bent 20 jaar, dus je hebt hoogstens 2 jaar auto ervaring
Dan vind ik het knap als je al zoveel auto's hebt versleten dat je een werkelijk objectief oordeel over beide auto's kan geven...

welk oordeel is uberhaupt objectief???

Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 13:24:
Dat komt omdat wat oudere Franse auto's heel erg geliefd zijn in Afrika vanwege hun betrouwbaarheid.
Omdat de meeste oude Franse wagens dus allemaal geexporteerd worden zie je er nog maar weinig rijden, dit heeft dus NIETS te maken met degelijkheid.

zelf ook Afrikaan zeker?! om een objectief oordeel te kunnen vellen O:)

Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 13:24:
Opels zijn daar gewoon niet gewild en daarom blijven ze hier

als ze niet gewild waren, werden ze niet verkocht

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 13:41:
als ze niet gewild waren, werden ze niet verkocht

Verkocht? Weggegeven bedoel je...
Opel heeft aan het einde van afgelopen jaar duizenden auto's op naam gezet om kunstmatig nummer 1 te blijven.
Zodoende ging Renault (Frans) er net niet met de titel vandoor...

Nederland is nou eenmaal een Opel land, het is niet voor niks dat Frans Bauer hier op nummer 1 staat en dat Van Der Valk en Center Parcs hier zo populair zijn.
Nederland is kampioen smakeloosheid!

Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 13:41:
welk oordeel is uberhaupt objectief???

Hoeveel auto's heb jij in je leven al gereden en wat voor auto's waren dat?
Je mag pas 2 jaar auto rijden dus ik ben benieuwd...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kennelijk is Nederland een Renault land, zeg je zelf.
Wel smakeloos inderdaad, overigens niks ten nadele van andere franse auto's.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 13:50:
Verkocht? Weggegeven bedoel je...
Opel heeft aan het einde van afgelopen jaar duizenden auto's op naam gezet om kunstmatig nummer 1 te blijven.
Zodoende ging Renault (Frans) er net niet met de titel vandoor...

ik wist dat je dit verhaal weer zou ophangen :)
je hebt dit in verscheidene topics geplaatst
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 13:50:
Hoeveel auto's heb jij in je leven al gereden en wat voor auto's waren dat?

niet relevant
heb in principe wel in verscheidene auto's gereden, maar natuurlijk niet intensief.
waar ik op doelde, was het feit dat een oordeel altijd enige subjectiviteit bevat

Waarschuw beheerder
206
Waarschuw beheerder
Heel simpel!!!

Je voelt je lekker in een peugeot

;)
Waarschuw beheerder
Peugeot :yes:

Net wat beter allemaal...

Waarschuw beheerder
donateur
206 bevalt mij nog goed tot nu toe

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 14:13:
niet relevant
heb in principe wel in verscheidene auto's gereden, maar natuurlijk niet intensief.
waar ik op doelde, was het feit dat een oordeel altijd enige subjectiviteit bevat

In mijn geval niet aangezien ik een op dit moment een Duitse en een Japanse auto rij...
Dus ik ben wel zeker objectief :yes:
Wat ik zo bijzonder vind is dat jij op basis van je gebrekkige autokennis al een volledig oordeel kan geven over alle Duitse en Franse auto's.
Dat ene ouwe onverwoestbare Corsaatje wat je mischien een keer gehad hebt is niet representatief voor de hele Duitse autoindustrie en die Citroen die je vader een keer gekocht heeft in de jaren 70 die altijd kapot ging en waar die nu nog steeds over zeurt, is dat evenmin...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 17:50:
In mijn geval niet aangezien ik een op dit moment een Duitse en een Japanse auto rij...
Dus ik ben wel zeker objectief

wat is objectief?
ob·jec·tief2 (bn.)
1 zich bepalend tot de feiten, niet beïnvloed door eigen gevoel of door vooroordelen

ieder mens heeft vooroordelen...
in elk topic loop je te schelden op Opel, vooroordeel? O:)
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 17:50:
Wat ik zo bijzonder vind is dat jij op basis van je gebrekkige autokennis al een volledig oordeel kan geven over alle Duitse en Franse auto's.

ik oordeel altijd snel B)

Waarschuw beheerder
Ik vind ze beide wel mooi, maar ik zou voor de 206 gaan :)

Waarschuw beheerder
206

Waarschuw beheerder
hoe kan je dat vragen :frusty:

206 :yes:

Waarschuw beheerder
geen corsa, weinig been ruimt zowel voorin als achterin, klote comfort. 206 kan ik je niks over zeggen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 juni 2005 om 18:34:
in elk topic loop je te schelden op Opel, vooroordeel?

Niet op Opel, op mensen die Opel geweldig vinden en alle andere merken kut terwijl ze pas 2 jaar hun rijbewijs hebben en in geen ander merk gereden hebben als hun 4e hands Opel...

Me 1e auto was een Opel, (y) wagen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kheb een peugeot 205 voor je te koop hahaha

Waarschuw beheerder
zou t allebij niet kopen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juni 2005 om 00:19:
op mensen die Opel geweldig vinden en alle andere merken kut terwijl ze pas 2 jaar hun rijbewijs hebben en in geen ander merk gereden hebben als hun 4e hands Opel...

dus je mag mij gewoon niet?!
en btw, 4e hands was ie vast niet ;)

toch vind ik dat je nogal fanatiek bent. Ben je gefrustreerd? of ben je bezig jezelf continu te bewijzen?
Zit je ergens mee?

Waarschuw beheerder
206 is de mooiste!

Vooral cc in gifgroen.. geweldig...
Waarschuw beheerder
Nee kikkerrrrrr groen niet

Licht blauw is mooier heb ik zelf

;)
Waarschuw beheerder
Ik rij zelf een 206 uit '99 en afgezien van het feit dat het een mooie auto is (vooral met dikke velgies, lexusachterlichten en een dikke motorpijp eronder :P ) gaat ie wel heel vaak stuk !

Heeft gedeeltelijk aan mijn rijstijl gelegen, maar toch ...

Waarschuw beheerder
inderdaad
wij hebben thuis ook een 206, maar echt veel onderhoudskosten aan.
Hij ziet er leuk uit, maar ik zou voor de corsa gaan.