Partyflock

Forumonderwerp · 782481

Waarschuw beheerder
Hallo iedereen.. ik zit met een probleem want kan geen keuze maken van welke auto ik moet kopen.. Ik vind beize auto's even mooi dus ik vroeg me af wat de rest van nederland er van vind... Ik ga een nieuwe auto kopen en het word of een opel corsa 1.4 16v of een peugeot 206 1.4 16v.. nou welke auto hadden jullie gekozen????

Waarschuw beheerder
Nou je moet ze allebei kopen!! :yes:

EN dan mag je de peugeot 206 1.4 16v aan mij geven!! :bounce: ;p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juni 2005 om 10:13:
dus je mag mij gewoon niet?!
en btw, 4e hands was ie vast niet

Nee, je zal best een aardige jongen zijn maar je doet nogal onnozele uitspraken...
Ik vind jou ook nogal fanatiek, ben je op je plassertje getrapt?

Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juni 2005 om 13:52:
wij hebben thuis ook een 206, maar echt veel onderhoudskosten aan.
Hij ziet er leuk uit, maar ik zou voor de corsa gaan.

Zou een Corsa geen onderhoudskosten hebben?
Waar mensen vaak niet aan denken is dat als je een 2e hands auto koopt met rond de 60.000 km dat je vrij vlot een hele hoge onderhoudsbeurt kan krijgen (remschijven en blokken, uitlaat, filters, bougies, etc.)
Op een nieuwe auto heb je die kosten niet dus maakt het voor beide auto's niet zo gek veel uit...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juni 2005 om 13:59:
Nee, je zal best een aardige jongen zijn maar je doet nogal onnozele uitspraken...

heb idd vreemde eigenschappen :)

ben je op je plassertje getrapt?

zo goed kun jij niet mikken ;p

Ik vind jou ook nogal fanatiek

kwestie van actie => reactie

Waarschuw beheerder
maak gewoon een testritje met allebei en neem degene die je het comfortabelste vindt.

ik heb zelf een corsa en hij rijdt echt zalig. hij is nu vier jaar en ik heb er nog geen problemen mee gehad. maar ik moet zeggen dat ik hem alleen maar gekocht heb omdat ik korting krijg bij opel. ik vind de 206 namelijk veel mooier.

ik raad je wel aan om nie af te gaan op wat anderen zeggen van kosten enzo. aan elke auto heb je vroeg of laat kosten, je kan dat gewoon niet vergelijken. de ene koopt een auto van 8 jaar oud en kan er nog 5 jaar mee rijen zonder grote kosten te hebben. de andere koopt een nieuwe auto van hetzelfde merk en heeft er constant stukken aan.
Waarschuw beheerder
Als ik moest kiezen ging ik voor de 206 :yes:

Waarschuw beheerder
206 :yes:
Waarschuw beheerder
heb nu me 206 gti 2.0 16v al weer 6 maanden en heb er nog geen problemen mee gehad
Waarschuw beheerder
beter een ford fiesta paultje ;)

Waarschuw beheerder
Peugeot 206, voor zover ik weet: goedkoper in onderhoud, en n betere bak dan n opel

Waarschuw beheerder
Haha gekkuh hank! :P Ik heb nog na fiesta gekeken zo sport uitvoering 1.6 16v nieuwe maja wordt een beetje te duur :(...
Waarschuw beheerder
wel vet maarja ook duur jah
ik heb ook een 16 klepper maar met een 1.3l moter
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MindFucker op maandag 6 juni 2005 om 13:44:
Ik rij zelf een 206 uit '99 en afgezien van het feit dat het een mooie auto is (vooral met dikke velgies, lexusachterlichten en een dikke motorpijp eronder ) gaat ie wel heel vaak stuk !

Heeft gedeeltelijk aan mijn rijstijl gelegen, maar toch ...

Heb je misschien ook wel aan jezelf te danken of aan de vorige eigenaar als je soms ook mensen ziet hoe ze met hun auto omgaan vind ik het ook niet vreemd dat ze hoge onderhouds kosten hebben, bijv de motor 10km warm rijden hebben de meeste mensen geen kaas van gegeten. Handrem bochtjes krijgt je achteras flink van op z'n flikker, spinnen c.q burnouts slecht voor je aandrijfassen/homokinetische koppeling. in principe kan je best hard rijden met een auto als de motor maar goed warm is en de olie maar tijdig ververst wordt. Ik zou overigens voor de Pug 206 gaan vind de auto wat sportiever spannender en wat meer comfort vind de stoelen vrij hard van de corsa
Waarschuw beheerder
Ik heb ze beide gereden. Vind de 206 er wel mooier uitzien, maar ik vind die pook k*t.

Ja, en dan heb je als andere keuze een Opel. Je weet wat ze zeggen over Opel rijders, haha... Het klote van Opel is die verrekte V-snaar, die regelmatig geluid maakt. Ik heb 2 Opels gereden en bij beide kwam dit terug.

Ik raad je aan gewoon testritjes te maken met beide en daarop een keuze te maken. Dat doe je volgens mij altijd. Het gaat om de wijn en niet om de fles. Oef, wijsheden op de vroege morgen :D

Waarschuw beheerder
donateur
Die nieuwe Mitsubishi Colt is trouwens ook niet gek...
Waarschuw beheerder
Had een peugeot 206...maar dies nu overleden, maar jij kan het vast wel beter!! Maar 206 vink opzich wel mooier dan opel corsa, maar tis jouw leven, jouw geld, en jouw auto!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rikkert <3 Shar0n op dinsdag 7 juni 2005 om 18:14:
Heb je misschien ook wel aan jezelf te danken of aan de vorige eigenaar als je soms ook mensen ziet hoe ze met hun auto omgaan vind ik het ook niet vreemd dat ze hoge onderhouds kosten hebben

Ehm ja, ik zei ook dat het gedeeltelijk aan mijn rijstijl heeft gelegen (eerste half jaar).

Maar een stappenmotor (regelt je stationaire toerental) die 3 keer in 2 jaar kapot gaat bijvoorbeeld, is echt een negatief trekje van een 206. Bobine (zit boven je bougies) is ook al 2 keer verrot gegaan (ook typisch voor een 206).

Maargoed, ik ken ook iemand met een 206 SW die al 5 jaar zonder problemen rijdt, dus het ligt er maar net aan...

Waarschuw beheerder
206!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja zwakke plekjes 206:
Stappenmotor, bobines, motorsteunen, deurvangers, stoelgeleiders.
Zwakke plekjes Corsa:
Veel storingen in electronica en motormanegementsysteem
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb zelf een Corsa.

Maar als ik uit deze 2 moest kiezen zou ik voor de 206 gaan. En dan alleen gebaseerd op uiterlijk..
Waarschuw beheerder
Ik zou ook de 206 pakken, mijn zus rijdt corsa en dat ding had nog geen 45.000 op de teller en de ellende begon al... zowiezo is de 206 veel mooier..
Waarschuw beheerder
donateur
Vind een 206 mooier dan een corsa, dus ik zou het wel weten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 10:46:
Ja zwakke plekjes 206:
Stappenmotor, bobines, motorsteunen, deurvangers, stoelgeleiders.

Inderdaad ! die stoelgeleiders schieten soms weleens "op slot"

Wat ook vaak voorkomt is dat het lampje van de Airbag blijft branden --> storing in je computer !
Waarschuw beheerder
Geen van beide!
beter Yaris of Aygo nemen, misschien minder mooi maar tehnisch veel beter !!!

Waarschuw beheerder
corsa
Waarschuw beheerder
corsa
Waarschuw beheerder
geen van beide...

Renault :respect:
Waarschuw beheerder
of een citroen saxo vts ofzo, snellll
Waarschuw beheerder
Zeker weten de 206
Waarschuw beheerder
nou de 206 gti is sneller dan de saxo vts

Waarschuw beheerder
opel:no:
peugeot:no:

Waarschuw beheerder
eeeey ik krijg een GTI niet verzekerd.. ben nog 18 :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PUSSY M@GNET op vrijdag 10 juni 2005 om 19:11:
nou de 206 gti is sneller dan de saxo vts

wat skeelt et ??
206 heeft een 2,0 16v, saxo vts heeft een 1,6 16v dus dat is al gunstiger als je niet elke dag wilt tanken
en de 206 heeft maar 18 pk meer en dat voor 0,4 L ??
en qua optrekken is de 206 maar 4 10de seconden sneller en top legt 5km hoger nou nou als ik moest kiezen zo ik voor een saxo gaan
maar daarentegen vind ik een 206 wel mooier dan een saxo :-S
Waarschuw beheerder
Wie kent de uitdruking van:

Wat een ... = voor ....

=

Een OPEL voor een BOER !!!

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -PieT- op vrijdag 10 juni 2005 om 23:58:
wat skeelt et ??
206 heeft een 2,0 16v, saxo vts heeft een 1,6 16v dus dat is al gunstiger als je niet elke dag wilt tanken
en de 206 heeft maar 18 pk meer en dat voor 0,4 L ??
en qua optrekken is de 206 maar 4 10de seconden sneller en top legt 5km hoger nou nou als ik moest kiezen zo ik voor een saxo gaan

Er bestaat ook nog zoiets als koppel en dat heeft de 2.0 bergen meer...
De Saxo is allang niet meer te koop en die 1.6 16v met 120 pk is tot voor kort ook gewoon in de Peugeot 106 leverbaar geweest...
Waarschuw beheerder
nou zoveel verbruikt die 206 van mij ook weer niet je moet hem ook niet altijd doortrappen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juni 2005 om 00:28:
Er bestaat ook nog zoiets als koppel en dat heeft de 2.0 bergen meer...
De Saxo is allang niet meer te koop en die 1.6 16v met 120 pk is tot voor kort ook gewoon in de Peugeot 106 leverbaar geweest...

dat dan weer wel..
en dat allang niet meer te koop ? tm 2003 dus dat valt ook wel weer mee!
Waarschuw beheerder
Opels gaan blijkbaar nooit kapot en franse auto roesten. De Corsa dus.
Waarschuw beheerder
ik zou de 206 nemen :yes:

Waarschuw beheerder
een opel manta!!

Waarschuw beheerder
doe gewoon een vw corrado joh

das beter dan die 2

hahahahahahaha
Waarschuw beheerder
Ik zou zeker gaan voor de 206!!!!!!!!!!!

Ben niet zo'n opel voorstander maar ieder zijn ding

Waarschuw beheerder
peugeot nooit doen

als er iets aan gemaakt mot worden kom je nergens bij

dan blijft opel gewoon handig

alles kan op goedkopen manier gemaakt worden

peugeot zijn kut auto's met alles .
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
overduidelijk : 206 natuurlijk!

Veel sportiever uiterlijk, en volgens mij ook iets ruimer als een corsa (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 00:19:
peugeot nooit doen

als er iets aan gemaakt mot worden kom je nergens bij

dan blijft opel gewoon handig

alles kan op goedkopen manier gemaakt worden

peugeot zijn kut auto's met alles

Kom jij eens uit de jaren 70 man, we hebben het hier over NIEUWE auto's...
Die Opel gasten leven echt nog in het stenen tijdperk, zal ook wel typisch iets voor de diehard Opel fan zijn denk ik...
Als een Peugeot echt zo kut is, en een Opel zo goed, waarom verkoopt Peugeot dan meer en meer auto's en ziet Opel zijn marktaandeel kelderen als de Titanic?

Lastige vragen he?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
sorry ben geen opel diehard.

ben diehard vw corrado .

[img width=500 height=375 cacheid=000000450019e33da3f3b42e1a00ca6ebd]http://www.mijnalbum.nl/Foto=4ICCLYIZ[/img]

das leuk speelgoed

kom jij met je peugeot beter dan op .
hahahaha wat een giller!!!

en we hadden het niet over de corsa uit de 70 tiger jaren

maar over een nieuwe corsa

weet niet maar die is altijd nog mooier schoner en beter dan een 206.

en je krijgt nog geld terug omdat je met eco motor rijd.

gaat er niet om wat meer verkoopt zal wel komen omdat peugeot goedkoper is .

dat ze daar voor kiezen.

hahahahahahaa
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 13:10:

Je geeft zelf al aan 'weet niet'...
Als je het niet weet waar haal je dan die onzin vandaan gozer?

en je krijgt nog geld terug omdat je met eco motor rijd.

Hahahaha, alle auto's hebben tegenwoordig te maken met dezelfde milieu- en emissie eisen dus dat is echt dikke vette lulkoek.
Een van de weinige auto's waar je geld terug krijgt is de Peugeot HDI omdat die een roetfilter heeft.

gaat er niet om wat meer verkoopt zal wel komen omdat peugeot goedkoper is .

Opel heeft nog een paar parkeerterreinen vol staan met onverkochte Corsa's dus Opel is flink aan het stunten met de prijzen, de 206 wordt op bestelling gemaakt en staat nog steeds in de top 10 van best verkochte auto's ondanks dat ie duurder is dan de Corsa.

hahahahahahaa

Ik neem aan dat je om jezelf lachte?
Van zoveel onzin kun je beter gaan huilen, doe je huiswerk beter en haal dat bord eens van je kop, n00b...

Ik ben zelf Duits-rijder maar ik moet altijd zo hard lachen om die Duits rijdende kneusjes met hun typische jaren 70 vooroordelen over Franse auto's...
laatste aanpassing